Sorry at jeg bringer dette forholdvist gamle emne op. Men der er desværre noget om snakken her, med netop den frekvens som Tv3, Discovery oa. kanaler ligger på. Jeg er ved at prøve om jeg kan hitte ud af, hvad det er der sker. Men faktum er, at rigtig mange faktisk har problemer med frekvenserne 474000 og 482000.
Jeg fik problemet for første gang i forgårs, da jeg fik fat i en Humax PR-HD1000C receiver. Indtil da har jeg haft testet Sagem 60, Selector HD, floppyDTV. Ingen af de sidste 3 nævnte har problemer med ovenstående frekvenser, men det har Humax receiveren derimod.
Jeg er ret overbevist om, at der sker noget på disse frekvenser, som nogle DVB-C tunere bare ikke kan lide. Om det skyldes de er mere overfølsom overfor støj, det ved jeg ikke.
På Humax receiveren kan jeg se sendestyrken og effektiviteten. Det der gør mig lidt utryg er, at sende styrken er helt nede på mellem 15 og 20%, mens effektiviteten er oppe på 100%. Sende styrken er dog kun en anelse mindre end på andre frekvenser. Men nogle frekvenser ligger helt oppe på 50% eller mere.
Jeg er som sagt ved at prøve om jeg kan finde en præcis årsag til dette. bla. skal jeg have splittet hele mit antenne anlæg derhjemme, (har nok alt for meget hængende på ). Skal også have testet nogle andre kabler, selvom de kabler jeg køre med i dag, det betegnes som værende i den høje ende (læs - dyre ende).
Jeg har skrevet til Humax for at høre, hvad de mener om dette. (Det er dog ikke sikkert at jeg overhovedet får svar, da denne receiver primært er til brug i tyskland for PremiereHD udbyderen).
Har også skrevet til en dansk forhandler af selvsamme box, da jeg har set indtil flere som har skrevet om dette problem. Men det er heller ikke sikkert jeg får svar der, da boxen ikke er købt igennem dem.
TDC opgiver jeg på forhånd at skrive til. De er håbløse, uanset hvad de roder med. Man kan få lige så mange forklaringer fra dem som der er ansatte.
Så jeg er lidt alene her. Men hvis kender til andre eksempler (evt. med andre boxe/tunere), så må i meget gerne skrive det. Jeg har som sagt en grum mistanke om, at årsagen til problemet skal findes hos udbyderen. Måske kan det vise sig, at det er tunerne som bare ikke er gode nok. Det håber jeg at jeg måske ved mere om allerede i aften. For i går faldt jeg tilfældigvis over en liste med kanaler, hvor bla. Tv3 er vist på frekvens 554000. Men hos mig finder Humax intet på den frekvens. Jeg skal have min HTPC op og køre for at se hvad FloppyDTV finder den på. Hvis FloppyDTV finder den på 554000 (hvilket jeg faktisk tror), så er der noget rivende galt med både 554000 og 474000 på Humax og tilsyneladende andre receivere.
Lige en detalje til ovenstående svar.. Jeg har 4 Tv/tunere kørende på eet antennestik
------------- Mvh
Kim Andersen. https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12
|