Print side | Luk vindue

Selector Problem med tv3/discovery..

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27815
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 18:53

Emne: Selector Problem med tv3/discovery..
Skrevet af: alpinestar
Emne: Selector Problem med tv3/discovery..
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 12:57

Hej

Jeg har et meget underligt problem med min seloctor, nogle gang kan jeg ikke modtale TV3 og Discovery, den siger problemer med modtagelse af signalet. Men det er kun disse 2 prog alle de andre har ikke dette problem. Tager jeg antenne stikket ud af selectorn, og sætter det i igen, så er der ikke noget problem, men det opstår igen efter et par dage!

Nogle idéer om hvad der sker, og hvorfor er det lige de 2 kanaler?

M

Svar:
Skrevet af: MortenBby
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 13:26
Det lyder unægteligt mærkeligt, men i og med at det kan helbredes midlertidigt, så peger det på en eller anden defekt i Selectoren. Har du nævnt problemet overfor forhandleren eller TDC?

Du kan evt. også tjekke http://www.recordere.dk/forum/search.asp?KW=Sagem+60&SM=1&SI=TC&FM=33&OB=1 - Selector tråde for at se om andre her haft samme problem.

-------------

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 13:30

Har du også problem med Sverige 1 og 2? Når jeg klagede over SVT1 og SVT2 spurgte TDC om jeg også havde problemer med TV3 og Discovery og det havde jeg. Jeg skulle skifte antennekabel fra væg til Selector til en skærmet kabel og det blev bedre for mig.

Leif

Skrevet den: 03-September-2007 kl. 14:23
Undskyld jeg blander mig her (det er jo ikke mit problem) men det svar undrer mig. Det digitale signal - fra væg til Selector er jo ikke videre følsomt over for støj så hvorfor skulle det hjælpe nævneværdigt at skærme kablet?

-------------

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221

Skrevet den: 03-September-2007 kl. 14:38

Ved det ikke, men jeg havde skiftet til en billig antennekabel når jg møblerede om. Så gik det galt til jeg skiftede tilbage til det gamle kabel.
Og det ser ud til at nogle på TDC supporten kender problemet. Dog ikke alle, jeg ringde nogle gange inden jeg fik dette besked.

Leif

Skrevet af: alpinestar
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 15:24
Sjovt nok sagde de hos TDC at det var fordi nogle af lederne i kablet var gået over, og at det var et billigt antenne kabel. Men da jeg netop har investert 400 kr i et kvalitets antenne kabel tænkte jeg dette ikke kunne passe, og hvordan kan det at nogle af lederne er knækket kun influere på tv3 og Discovery (har ikke set efter om SVT1 eller SVT2 også er ramt af det.

Skrevet den: 03-September-2007 kl. 15:48
Kommer til at tænke på at jeg, der næsten dagligt ser Discovery, faktisk tit er ude for at billedet fryser, hvorefter boksen(eller TDC) genstarter før der er billede igen.
Da jeg sjældent ser TV3, ved jeg ikke om problemet også ville have vist sig her. Det jeg vil ind på er at der kommer nogle blackouts engang imellem, og det er jo på de kanaler man ser, at disse nedbrud viser sig; så måske er det ikke kun nævnte kanaler der svigter, det kan være et mere generelt blackout.

-------------

Morten

Skrevet den: 03-September-2007 kl. 15:57

Lød mere på TDC at det var nogle kanaler der havde dette problem. Ser tit på SVT og havde aldrig problem inden jeg skiftede til den billige kabel og har ikke haft problem siden jeg skiftede tilbage. Og det var TDC der sagde at det var 4-5 bestemte kanaler der kunne får problem med en dårlig antennekabel.

Leif

Skrevet af: rallew
Skrevet den: 03-September-2007 kl. 18:49

Hej,

Jeg har også lige købt en selector med Canal Plus Total abonnement. Udover TV3, Discovery osv. er der masser af kanaler jeg heller ikke kan se/modtage korrekt. Der er også en irriterende hakken hvert 5-10. sekund på Canal Plus kanalerne, hvilket ødelægger oplevelsen.

Da jeg først flyttede ind her på stedet for en uge siden var signalet via antennen direkte til fjernsynet helt horribelt. TV2 Zulu var for eksempel helt dækket til af sne. Selectoren var også helt ubrugelig, i det den faktisk ikke kunne modtage noget signal. Så købte jeg en antenneforstærker i FONA, samt et 15 meter, ganske almindeligt, antennekabel udover det. Det hjalp da også en del, da jeg som forventet kunne modtage Canal Plus mv.... Nu er der så bare det at de står perfekt i 10 sekunder hvorefter det bliver afløst af en kort hakken, og sådan bliver det ved.

Skal siges at kanaler som TV2, Kanal 5, 3+ og nogle gange Zulu og Tv2 Sport står fint.

Har overvejet om jeg skal have en tekniker ud og se på det, men kunne forestille mig at det koster en hulens masse.

ps. bor på Frederiksberg m. netværksnummer 147

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 13:51

Sorry at jeg bringer dette forholdvist gamle emne op. Men der er desværre noget om snakken her, med netop den frekvens som Tv3, Discovery oa. kanaler ligger på. Jeg er ved at prøve om jeg kan hitte ud af, hvad det er der sker. Men faktum er, at rigtig mange faktisk har problemer med frekvenserne 474000 og 482000.

Jeg fik problemet for første gang i forgårs, da jeg fik fat i en Humax PR-HD1000C receiver. Indtil da har jeg haft testet Sagem 60, Selector HD, floppyDTV. Ingen af de sidste 3 nævnte har problemer med ovenstående frekvenser, men det har Humax receiveren derimod.

Jeg er ret overbevist om, at der sker noget på disse frekvenser, som nogle DVB-C tunere bare ikke kan lide. Om det skyldes de er mere overfølsom overfor støj, det ved jeg ikke.

På Humax receiveren kan jeg se sendestyrken og effektiviteten. Det der gør mig lidt utryg er, at sende styrken er helt nede på mellem 15 og 20%, mens effektiviteten er oppe på 100%. Sende styrken er dog kun en anelse mindre end på andre frekvenser. Men nogle frekvenser ligger helt oppe på 50% eller mere.

Jeg er som sagt ved at prøve om jeg kan finde en præcis årsag til dette. bla. skal jeg have splittet hele mit antenne anlæg derhjemme, (har nok alt for meget hængende på ). Skal også have testet nogle andre kabler, selvom de kabler jeg køre med i dag, det betegnes som værende i den høje ende (læs - dyre ende).

Jeg har skrevet til Humax for at høre, hvad de mener om dette. (Det er dog ikke sikkert at jeg overhovedet får svar, da denne receiver primært er til brug i tyskland for PremiereHD udbyderen).

Har også skrevet til en dansk forhandler af selvsamme box, da jeg har set indtil flere som har skrevet om dette problem. Men det er heller ikke sikkert jeg får svar der, da boxen ikke er købt igennem dem.

TDC opgiver jeg på forhånd at skrive til. De er håbløse, uanset hvad de roder med. Man kan få lige så mange forklaringer fra dem som der er ansatte.

Så jeg er lidt alene her.
Men hvis kender til andre eksempler (evt. med andre boxe/tunere), så må i meget gerne skrive det.
Jeg har som sagt en grum mistanke om, at årsagen til problemet skal findes hos udbyderen. Måske kan det vise sig, at det er tunerne som bare ikke er gode nok. Det håber jeg at jeg måske ved mere om allerede i aften. For i går faldt jeg tilfældigvis over en liste med kanaler, hvor bla. Tv3 er vist på frekvens 554000. Men hos mig finder Humax intet på den frekvens. Jeg skal have min HTPC op og køre for at se hvad FloppyDTV finder den på. Hvis FloppyDTV finder den på 554000 (hvilket jeg faktisk tror), så er der noget rivende galt med både 554000 og 474000 på Humax og tilsyneladende andre receivere.

Lige en detalje til ovenstående svar.. Jeg har 4 Tv/tunere kørende på eet antennestik

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 09:54

Jeg fik rodet lidt med det i går aftes, og det lykkedes mig også at få en bedre styrke ved at fjerne alt andet udstyr. Det lykkedes også at scanner TV og de andre kanaler i den frekvens på den rigtige frekvens, som ganske rigtigt er 554000. Efter indscanning første gang, så kunne jeg se kanalerne. Men da jeg senere (af en eller anden årsag) skulle ind og manuelt scanne for C+ på frekvens 143000, så var alle kanalerne på frekvens 554000 pludselig faldet tilbage til den forkerte 474000.

Jeg tror stadigvæk på det er signalstyrken det er galt med, for den svinger meget. Mellem 30 og 60%.

Næste skridt er at jeg skal have skiftet noget kabel i gulvet og sat en forstærker på.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 21:50

Så fik jeg svar fra Humax, og fik præcis det jeg regnede med.

Et råd om at henvende mig til kabeltv udbyderen, og forøvrigt en information om, at receiveren er bygget til det tyske DVB-C kabelnet.

-------------
Mvh

Kim Andersen.

Print side | Luk vindue