Print side | Luk vindue

Ny og billigere HD DVD afspiller på vej

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=27865
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 07:54

Emne: Ny og billigere HD DVD afspiller på vej
Skrevet af: Hother
Emne: Ny og billigere HD DVD afspiller på vej
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 13:31

Det måtte jo komme, de billigere HD DVD afspillere - heldigvis. Måske et endnu et lille puf i den rigtige retning for HD:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=9330 - http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=9330

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Svar:
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 15:20
Men det er jo desværre ikke priserne herhjemme i lille Danmark med de store priser 

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 16:44
Toshiba kommer med de nye EP30 og EP35 - jeg tror jeg vil snuppe sådan en i slutningen af året, og så lige glæde mig over at jeg sprang over EP10/E1 etc. da de nye aspillere ser ud til at have alle de "rigtige" features, som HDMI1.3 og 24p  EP30 kommer til at ligge omkring 350-400 Euro.

Skrevet den: 04-September-2007 kl. 16:49
Jo - og jeg tror at jeg venter på den kommende multiafspiller fra Samsung

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: agger
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 16:58

Hej

Ja vente kan man altid men det er svært hihi.Min Toshiba HD-XE1 har den ikke de funktioner. Kan ikke følge med mere der sker for meget lige nu.

Hilsen Agger 

Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 04-September-2007 kl. 17:08

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jo - og jeg tror at jeg venter på den kommende multiafspiller fra Samsung

Også mig.

Den ser max lovende ud! Og så er prisen da heller ikke voldsomt skræmende dens specs taget i betragtning.

Skrevet den: 04-September-2007 kl. 17:26

Nu må man så sige agger, at din Tosh, alt andet lige også er noget af det bedste man kan få.

Men ellers er jeg helt enig, vi kan sgu ikke blive ved 

-------------

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 09:45
Kan man ikke opdatere firmwaren på en HD DVD afspiller? spørger jeg dumt, men det virker lidt sådan ud fra hvad i skriver om, men OFC så ville jeg da helst have en Samsung Multi afspiller, hvis jeg også skal have HD DVD'ere, men det er stadig begrænset hvad der er af udvalg i forhold til hvad jeg gerne vil have af BD film.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 05-September-2007 kl. 10:22
Kenzo, jo det kan man godt. Men det er ikke sikkert at Toshiba fx kan eller vil opdatere deres "gamle" afspillere, til at kunne det, de nye kan (fx HDMI1.3a ved jeg ikke om kan klares med en firmware).

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Toshiba kommer med de nye EP30 og EP35 - jeg tror jeg vil snuppe sådan en i slutningen af året, og så lige glæde mig over at jeg sprang over EP10/E1 etc. da de nye aspillere ser ud til at have alle de "rigtige" features, som HDMI1.3 og 24p  EP30 kommer til at ligge omkring 350-400 Euro.

Så skulle da også...Nu har jeg lige fået pruttet prisen for min for længst bestilte men af Post Danmarks langfingrede medarbejdere stjålne HD-XE1 ned på 4.990 kr., og så kommer der noget bedre til en lavere pris.

Hvad gør HDMI 1.3a ift. den HDMI-version vi kører med nu?
Men jeg har hørt at 24p skulle være på trapperne som FW-opdatering til HD-XE1, bare den nu ikke er aflyst...

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 12:23

Kenzo, jo det kan man godt. Men det er ikke sikkert at Toshiba fx kan eller vil opdatere deres "gamle" afspillere, til at kunne det, de nye kan (fx HDMI1.3a ved jeg ikke om kan klares med en firmware).

Nej jeg mener ikke at man kan opdatere portene, men jeg tænkte nu også mere på de features, som bliver introduceret senere hen.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 05-September-2007 kl. 13:31
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Så skulle da også...Nu har jeg lige fået pruttet prisen for min for længst bestilte men af Post Danmarks langfingrede medarbejdere stjålne HD-XE1 ned på 4.990 kr., og så kommer der noget bedre til en lavere pris.

Men jeg har hørt at 24p skulle være på trapperne som FW-opdatering til HD-XE1, bare den nu ikke er aflyst...

Så vidt jeg ved er HDMI 1.3 nødvendigt for at kunne sende TrueHD, TrueDTS etc. ud (ukomprimeret) via HDMI porten. Men der er nok nogen der kender mere til det end mig, der kan uddybe:)

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 05-September-2007 kl. 14:23

Du kan se en oversigt over HDMI udgaverne på http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI - WikiPedia  (bladr ned til afsnittet Versions)

Den skulle udkomme i denne måned.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Print side | Luk vindue