Print side | Luk vindue

Køb en RM-VL600 remote til din Pio 8G’er!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28274
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 09:22

Emne: Køb en RM-VL600 remote til din Pio 8G’er!
Skrevet af: videoguy
Emne: Køb en RM-VL600 remote til din Pio 8G’er!
Skrevet den: 15-September-2007 kl. 12:54

Jeg har netop investeret den nette sum af ca. 200,- kr. (på eBay) til en Sony RM-VL600 remote: Det er noget af det bedste jeg endnu har gjort for min Pio 508XD skærm. Som de fleste ejere af denne dejlige skærm ved, så er den medfølgende remote alt for svag og retningsfølsom, så man er nødt til pege den direkte mod IR-sensoren, for at TV'et reagerer. men med en VL600 remote er dette eneste svage punkt ved Pio skærmen elimineret.

VL600 har to kraftige senderdioder, og man kan derfor nærmest pege den hvor som helst hen, og tv'et opfanger kommandoerne uden problemer. Ydermere kan VL600 på en meget nem og intuitiv måde indlæres på alle knapperne for op til 8 forskellige enheder, så man kan helt selv bestemme hvilken knap, der skal kunne hvad.

Tilmed kan den programmeres (igen meget let) til 4 makroer, så når man f.eks. lige vil slå SRS sound til (pseudo surround på 508'eren som forøvrigt fungerer rigtig godt med den undermonterede højttaler), så kan man bare trykke på én knap, hvorefter den afsender den ellers ret bsværlige kommando: Menu, pil ned, ok, pil ned, pil ned, pil ned, pil ned, ok, pil ned, pil højre, exit.

Den er simpelthen så nem at "programmere"/"lære", og kan stærkt anbefales også til ejere af andre apparater.

Jan

Svar:
Skrevet af: oo27
Skrevet den: 15-September-2007 kl. 14:50
ok lyder godt - du er så den anden herinde fra der inden for kort tid gir den gode anmeldelser.

Kunne være man skulle prøve den - min far er pt. i New York hvor den koster 20$ så der kan jo ikke ske det helt store ved det

Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 15-September-2007 kl. 18:35
Ja, det var nemlig også hvad jeg tænkte - der er ikke så meget forgjort i det, og jeg blev meget positivt overrasket. Jeg har svært ved at se, hvad man skal med Logitech Harmony produkterne, når man kan købe denne her, men der er måske nogen der kan beskrive, hvad det er de gør bedre? Har de også kraftige senderdioder?

Skrevet af: Zappy
Skrevet den: 16-September-2007 kl. 21:06

Jeg har også lige investeret i en Sony VL600. Og jeg kan kun tilslutte mig de rosende ord. Det er en supergod fjernbetjening. Den kan styre min Digiality hvad min Logitech 525 ikke kan.

Indtil videre fungere den bare fint. Jeg har dog ikke programmeret den til alle mine enheder endnu, men mon ikke den klarer det også.

Den er billig, uden nogen dikkedare (display, lys og bip bip) og den virker!

Jeg har dog betalt 400,- inkl. fragt.

-------------
Samsung 7505 55"

Skrevet af: Shovel79
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 17:15

Nu har jeg også investeret i en Sony VL600T og støder ind i 2 problemer:

1: Hvor finder jeg koder til RDR-HX1010?

2: Når jeg programere fra min Force digitale satelit remote til VL600t og tester funktionerne, laver den dobbel eller tribbel action, dvs når jeg f.eks trykker 1 så skifter Forcen ti 111 - hvordan ændres dette.

Kan jeg få disse ting til at virke, ryger min nye, stort set ubrugte Harmony 885 til salg.

Skrevet af: Shovel79
Skrevet den: 20-September-2007 kl. 17:36

Nå... har fundet RDR-HX1010

Skrevet af: Zappy
Skrevet den: 23-September-2007 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Shovel79 Shovel79 skrev:

Nu har jeg også investeret i en Sony VL600T og støder ind i 2 problemer:

1: Hvor finder jeg koder til RDR-HX1010?

2: Når jeg programere fra min Force digitale satelit remote til VL600t og tester funktionerne, laver den dobbel eller tribbel action, dvs når jeg f.eks trykker 1 så skifter Forcen ti 111 - hvordan ændres dette.

Kan jeg få disse ting til at virke, ryger min nye, stort set ubrugte Harmony 885 til salg.

Jeg oplevede det modsatte (eller er det?). Når jeg f.eks. trykkede på pil-op virkede den kun en gang. Det var nærmest som om den "frøs". Jeg løste problemet ved at genlærer og denne gang holde knappen på originalfjenbetjeningen nede i lang tid. Det løste alle problemer.

Så når Vl600 skal lære en kommando skal man - efter at have trykke på den knap, den skal lære - holde knappen på originalen nede indtil Vl600 blinker. Så virker det.

-------------
Samsung 7505 55"

Print side | Luk vindue