Print side | Luk vindue

Koax lyd i Selector

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28368
Udskrevet den: 10-Februar-2025 kl. 13:12

Emne: Koax lyd i Selector
Skrevet af: Freddy
Emne: Koax lyd i Selector
Skrevet den: 17-September-2007 kl. 19:00
Hej med jer,

Nu har jeg fået købt mig en Selector...det er dog ikke så mærkbar en forskel der er på et godt analog signal kontra et digitalt - syntes jeg!

Derudover har et par spørgsmål:

1. Kan må få en Koax lyd splitter? Dvs. jeg har en koax indgang i  min surround-receiver men bruger den til min DVD recorder. Nu vil jeg også gerne have Selectoren i...

Derudover...

2. Skal man købe sig et bedre scart stik end det der følger med...og vil det kunne fremhæve forskellen på det digitale og analoge signal?

Tusinde tak for hjælpen!

/ F

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 17-September-2007 kl. 19:08

Det er ikke nogen god ide, at tilslutte begge enheder med en combiner, du skal anskaffe en lille audioomskifter til det brug. Bruger selv en  Aurora TC-6 til det brug. Ja, det kan godt anbedales, at købe et godt Scartkabel i stedet for det der følger med.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Freddy
Skrevet den: 18-September-2007 kl. 09:52
Hej med jer (igen),

Lige en sidste gang for prins Knud :-).

Jeg har nu bestilt et par gode scart-kabler til Selector'en og DVD recorderen - tak for det!

Mht. til at slå det hele til hinanden, så har jeg det nu således:

KABEL-TV:
Væg-antennestik -> Selector -> DVD Recorder pioneer DVR-545HX-S (analog indgang) -> TV

SCARTSTIK:
Selector -> DVD recorder -> TV

Mht. lyd springer jeg Dolby Digital over for nu. Så vidt jeg kan læse mig frem til er der ikke mange andre en Canal Digital der sender ud i det, og den kanal har jeg ikke tilvalgt. Desuden bruger jeg den Coax Audio til min recorder.

1. Mangler jeg noget?
2. Vil det forbedre signalet at jeg kører antennesignalet igennem min recorder først?
3. Burde jeg ikke kunne fange et DVB-T signal hvis jeg kørte min Selector ind recorderens digital antenne stik indgang? Men hvad så med den analoge?

Kommentarer modtages med glæde! Tusinde tak for jeres hjælp!

/ Freddy

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-September-2007 kl. 12:34

1. Det tror jeg ikke. 2. Nej. 3. Nej. Men du kan tilsluyye en stueantenne til den Digitale antenneindgang, og derved vil du kunne modtage DR og TV2 på den. 

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue