Print side | Luk vindue

X-box og Zyxel NAS-220

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28549
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 11:12

Emne: X-box og Zyxel NAS-220
Skrevet af: mthatt
Emne: X-box og Zyxel NAS-220
Skrevet den: 21-September-2007 kl. 20:11

Jeg har et stykke tid kørt min XP PC med mediadeling i WMP11 så jeg kan streame til min X-box.

Jeg er så blevet opmærksom på, at man for at spare strøm kan køre en NAS server som Mediaserver (så PC'en ikke behøver at være tændt) og har lært om DLNA standard etc.

Fandt så Zyxel NAS-220 som jeg troede var et godt bud, da X-boxen jo er DLNA..., men nej den kan ikke finde NAS-220'eren´!!!

Nu har jeg googlet i evigheder og synes imellem linierne at kunne se flere løsninger, men for en newbi som mig er det altså ikke lige til at finde udaf hvordan man for installeret en ny mediaserver software på NAS-220'erne.

Jeg kan se NAS-220'eren kører på linux??? og at der tilsyneladende findes nogen softwareløsninger som passer til linux, MEN hvordan for jeg det ind i NAS-220'eren????

Svar:
Skrevet af: bleze
Skrevet den: 22-September-2007 kl. 11:18
Med din NAS kan du jo køre SMB eller FTP istedet for UPnP. Så har du også understøttelse for subtitles som de fleste UPnP'er ikke har migbekendt

Skrevet den: 22-September-2007 kl. 22:06

Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Med din NAS kan du jo køre SMB eller FTP istedet for UPnP. Så har du også understøttelse for subtitles som de fleste UPnP'er ikke har migbekendt

Nu er jeg lidt en newbi på dette område så jeg er bare et stort spm.tegn - om jeg bruger SMB, FTB eller UPnP er jeg ligeglad med, men hvordan for jeg x-boxen til at finder NAS'en??

Skrevet af: bleze
Skrevet den: 22-September-2007 kl. 23:40

I NAS'en sætter du SMB og FTP adgang op.  Fra XBMC kan du tilføje en source der peger på enten eller.

http://www.xboxmediacenter.com/wiki - www.xboxmediacenter.com/wiki

Skrevet den: 27-September-2007 kl. 12:52

Jeg har vist glemt at præcisere, at det er en X-box 360 jeg har og jeg kan simpelthen ikke få den til at finde NAS'en, selvom denne er sat op med SMB og FTP.

Jeg kan sagtens få XBMC360 til at finde mediebib. på min PC, men ikke på NAS'en.

Nogen som kan hjælpe mig?

Print side | Luk vindue