Mus som Controller på PS3 - Endeligt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28743
Udskrevet den: 10-November-2024 kl. 23:46
Emne: Mus som Controller på PS3 - Endeligt
Skrevet af: Zola25
Emne: Mus som Controller på PS3 - Endeligt
Skrevet den: 26-September-2007 kl. 10:09
Jeg har længe holdt mig fra First-Person-Shooters (og lign.) på både PS2 og på min PS3 fordi jeg har svært ved at styre med controlleren. Jeg kan ikke vænne mig fra den meget mere præcise styring man får med en mus på PC. Desværre går man jo så glip af mange fede spil men det lader til at der endeligt er en løsning på vej - ja faktisk kan man købe den i USA allerede. Den hedder FragFX og kommer fra firmaet SplitFish (findes også til PS2) Den er fuldt programérbar og jeg kan slet ikke vente - måske man alligevel kommer til at opleve Call Of Duty 4??
En preview-anmeldelse af dyret kan ses hér: http://gear.ign.com/articles/769/769529p1.html - http://gear.ign.com/articles/769/769529p1.html
..og billeder af den endelige PS3 version kan ses hér: http://gizmodo.com/gadgets/peripherals/splitfish-fragfx-mouse-controller-for-ps3-245810.php - http://gizmodo.com/gadgets/peripherals/splitfish-fragfx-mous e-controller-for-ps3-245810.php
------------- Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1) BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor
|
Svar:
Skrevet af: skipper
Skrevet den: 26-September-2007 kl. 18:12
Det er nice.. Måske er en PS3 ikke helt dum så.. FPS skal spilles med mus, et joypad holder sgu ikke til det.
/Skipper
|
Skrevet af: micker
Skrevet den: 26-September-2007 kl. 22:37
Den ser da spændende ud, men jeg tror det ville være en god ide at investere i bluetooth versionen.
------------- Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 26-September-2007 kl. 23:47
splitfish har en tysk hjemmeside hvor man kan købe controlleren + de sender til europa.. så hvis en af jer får fat i den må i meget gerne melde tilbage om den er det værd!
overvejer den selv, men efter køb af 508XD er kontoen i minus et par måneder
|
Skrevet den: 27-September-2007 kl. 08:34
nekolas skrev:
splitfish har en tysk hjemmeside hvor man kan købe controlleren + de sender til europa.. så hvis en af jer får fat i den må i meget gerne melde tilbage om den er det værd!
overvejer den selv, men efter køb af 508XD er kontoen i minus et par måneder
|
Det havde jeg ikke fanget - jeg køber nu!!
------------- Samsung UE55JS8005 (KEF T201/5.1) BenQ W5000 Denon AVR 1911 Oppo BDP-103 B&W 684 + HTM62 + Dali Basis 100 Sub. (7.1) Playstation 4 Zaptor
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-September-2007 kl. 08:58
Skrevet den: 27-September-2007 kl. 13:40
Det skal jeg gøre - Man kan dog kun forudbestille, men de skulle få hjem omkring 28/9 og så bliver det jo spændende om man står på leveringslisten?
|
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 08:50
Så kom "Dyret" endeligt og det blev testet godt og grundigt i aftes :-)
Jeg har kun testet på demo´er af forskellige spil..hovedsagligt ResistanceFOM og Jericho.
Jeg er dybt imponeret, må jeg sige.. FragFX lever fuldt ud op til mine forventninger og har man samme problemer med at spille First Person Shooters (FPS) med en PS3 controller (som jeg har) så bliver man bestemt ikke skuffet. Hvis man spiller FPS på PC så er der praktisk taget ingen tilvænning for at bruge en FragFX. Stikket i en USB port og man er igang!Alle knapper og funktioner er fuldt programérbare, så er der noget man ikke kan lide, så ændrer man det bare. Der er også taget højde for at nogle spil har omvendt styring - det ordnes nemt med et tryk på et par knapper og udstyret er, så at sige, blevet spejlvendt. Musen virker fint på de overflader jeg har testet på, stuebord, sofa og sågar jeans (man er vel magelig) og nunchak´en ligger rigtigt godt i venstre hånd og overtager generelt WASD-tasterne som kendt fra PC.
Jeg har, indtil nu, helt afskrevet at spille FPS på min PS3 fordi jeg ikke kan koordinere mine bevægelser præcist nok med controlleren, men der har åbnet sig en helt ny verden. Til andre med samme problem kan jeg kun, på det kraftigste, anbefale en FragFX.
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 08:57
Det lyder rigtig godt det der.
Tak for en fin mini anmeldelse Jeg tror helt klart jeg vil overveje at købe den. Nu har vi jo snart nogle store FPS titler på vej. UT3, Haze, COD4 og Killzone 2
|
Skrevet af: skipper
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 09:08
Det lyder sgu nice..
Hvordan bliver den koblet til? Bluetooth direkte fra ps3 eller skal der bruges noget usb dongle?
/Skipper
|
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 09:31
skipper skrev:
Det lyder sgu nice..
Hvordan bliver den koblet til? Bluetooth direkte fra ps3 eller skal der bruges noget usb dongle?
/Skipper
|
Den trådløse version, som er blevet lovet, er ikke udkommet endnu (tror jeg?) så den version jeg har købt tilsluttes blot med det medfølgende, ca. 3½m lange USB kabel - den har en PS3 knap, så den tildeles et controllernummer præcist som de almindelige controllere til PS3.
|
Skrevet af: jobs
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 09:53
Damn, den vil jeg have.
Har virklig savnet en mus til min PS3 eftersom jeg er total håbløs med en controller i FPS.
Tror nu nok jeg afventer den tråsløse udgave :)
|
Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 13:40
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 13:43
tobiasl skrev:
hvor kan den købes ? |
http://www.splitfish.de/fragfx.asp - Her .
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 17:56
det mini-review gav mig helt kuldegysninger.. savner at kunne ramme på samme måde som jeg kan på pc.. hvis det er lige så godt som du siger, så er der en hel del fps spil for mig at se frem til!
bliver dog nok først efter den første at jeg får købt en
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 20-Oktober-2007 kl. 01:59
Den er jeg nød til at købe når jeg kommer hjem fra ferie!
Jeg vil ikke sige at jeg er ringe til at styre med controller i FPS - men mus ligger bedre til mig, efter flere hundrede timer i Battlefield :)
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 20-Oktober-2007 kl. 10:47
Jeg føler mig også fristet til at købe sådan en fætter (når den kommer med bluetooth), men jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal placere den. Når jeg spiller, sidder jeg i min lazyboy eller ligger på sofaen......mit sofabord at simpelthen for lavt.....hvad gør man?
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet den: 21-Oktober-2007 kl. 11:12
Musen virker som sagt godt på rigtigt mange overflader og nunchak´en kan jo tages ud af holderen og ligger forrygende godt i venstre hånd.
Jeg sidder i en stol med musen på højre armlæn og nunchak´en i venstre hånd - det virker fint - og kablerne er ikke et problem (for mig)
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 21-Oktober-2007 kl. 17:24
Zola25 skrev:
Musen virker som sagt godt på rigtigt mange overflader og nunchak´en kan jo tages ud af holderen og ligger forrygende godt i venstre hånd.
Jeg sidder i en stol med musen på højre armlæn og nunchak´en i venstre hånd - det virker fint - og kablerne er ikke et problem (for mig)
|
Hej Zola25
Hvor købte du den? Direkte fra SplitFish via bankoverførsel?
Boogie
|
Skrevet den: 22-Oktober-2007 kl. 09:04
Boogie skrev:
Zola25 skrev:
|
Hej Zola25
Hvor købte du den? Direkte fra SplitFish via bankoverførsel?
Boogie
|
Jeg bestilte den først hos Amazon.co.uk (den var billigere) men de udsatte deres leveringstidspunkt flere gange så jeg endte med at købe den direkte hos http://www.splitfish.de - http://www.splitfish.de
Jeg betalte via PayPal. Det bruger jeg ganske ofte og det er en rigtig god måde at overføre penge på. Nemt og bekvemt. Den blev leveret få dage efter. Jeg emailede lidt med SplitFish inden, da den er helt ny og de ventede på at få den på lager - de besvarede mine mails hver gang så servicen fejler umiddelbart ikke noget.
Jeg har rigtigt fået den testet i weekenden og jeg bliver mere og mere glad for den. En vigtig del af anvendelsen er indstilling af følsomheden på musen - responstiden om man vil. Den varierer meget fra spil til spil og selv på den mest følsomme setting kan det godt føles lidt trægt i forhold til PC versionen af samme FPS spil. Der er en Firmware updatering på vej som skulle give flere muligheder!? Det er ikke et problem som sådan, måske er det bare mine preferencer. I RFOM er det dog fuldstændigt som at spille på PC. Ellers har jeg brugt weekenden med F1 Championship Edt. og Mit Gameracer Seat, som opladning til antiklimakset igår (læs: jeg kan ikke lide Ferrari)
Superfede gadgets
|
Skrevet den: 22-Oktober-2007 kl. 11:50
Det lader til at andre også har fået øje på fordelene ved FragFX - GameSpy har en artikel om den som kan læses hér
http://www.gamespy.com/articles/828/828951p1.html - http://www.gamespy.com/articles/828/828951p1.html
|
Skrevet af: And_Christensen
Skrevet den: 22-Oktober-2007 kl. 17:03
Det kunne være meget rart med en trådløs blåtand mus. FPS kan næsten ikke spilles ellers. Ikke uden hjælpe funktioner til at ramme med, og så er vi tilbage til dengang man var 12 og ikke kunne ramme ordenligt
|
Skrevet af: FlipFlop
Skrevet den: 22-Oktober-2007 kl. 23:04
Jeg synes det er lidt irriterende at de laver de her muse controllere..
Det fede ved at spille consol fps med controllere er netop at man ikke har den samme pinpoint præcision som man har på pc.
Når folk så bruger en mus alligevel er det næsten snyd imho.
Hvis det er så fedt med mus og bla bla hvorfor så ikke bare spille på pc, det er jo ikke fordi der mangler fps spil til pc ?
|
Skrevet den: 23-Oktober-2007 kl. 10:57
FlipFlop skrev:
Det fede ved at spille consol fps med controllere er netop at man ikke har den samme pinpoint præcision som man har på pc.
Hvis det er så fedt med mus og bla bla hvorfor så ikke bare spille på pc, det er jo ikke fordi der mangler fps spil til pc ?
|
Det handler jo om at have det sjovt med sine investeringer. Du skriver jo selv, at det er nemmere og mere præcist at styre med mus end med controller (hvis du mener det er "snyd" så må du jo mene det giver en fordel?!) - hvorfor hulen skal man så nøjes?? Jeg synes overhovedet ikke det er fedt at spille med en controller - det er ulideligt frustrerende at det er så upræcist. Jeg synes faktisk ikke det egner sig til ret mange spiltyper udover div. sportsspil måske - selvom jeg også synes at det var sjovere tilbage i tiden med Arcade-Joysticket.. men det er en anden sag
Jeg begriber overhovedet ikke "Det er snyd"-argumentet for at undgå evolution på konsolområdet (selvom det er udbredt i visse kredse). Hvorfor vil man, selvvalgt, leve i en verden med dårlig styring af sine spil når nu en bedre måde findes?? Faktum er jo desværre at visse titler kun udkommer til PS3 /xBox, men derudover er PC stadig, så absolut, min foretrukne spilmaskine. Hvis ikke det var for bilspil og ikke mindst Guitar Hero / Rock Band-spillene, så havde jeg nok ikke købt en konsol. Men hvorfor man synes det er "fedt" ikke at have maksimal kontrol over sine spil er mig en gåde?
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 23-Oktober-2007 kl. 11:06
Zola25 skrev:
FlipFlop skrev:
|
Det handler jo om at have det sjovt med sine investeringer. Du skriver jo selv, at det er nemmere og mere præcist at styre med mus end med controller (hvis du mener det er "snyd" så må du jo mene det giver en fordel?!) - hvorfor hulen skal man så nøjes?? Jeg synes overhovedet ikke det er fedt at spille med en controller - det er ulideligt frustrerende at det er så upræcist. Jeg synes faktisk ikke det egner sig til ret mange spiltyper udover div. sportsspil måske - selvom jeg også synes at det var sjovere tilbage i tiden med Arcade-Joysticket.. men det er en anden sag
Jeg begriber overhovedet ikke "Det er snyd"-argumentet for at undgå evolution på konsolområdet (selvom det er udbredt i visse kredse). Hvorfor vil man, selvvalgt, leve i en verden med dårlig styring af sine spil når nu en bedre måde findes?? Faktum er jo desværre at visse titler kun udkommer til PS3 /xBox, men derudover er PC stadig, så absolut, min foretrukne spilmaskine. Hvis ikke det var for bilspil og ikke mindst Guitar Hero / Rock Band-spillene, så havde jeg nok ikke købt en konsol. Men hvorfor man synes det er "fedt" ikke at have maksimal kontrol over sine spil er mig en gåde?
|
Hørt hørt......jeg har f.eks. ikke spillet RFOM særligt meget,selvom det er et flot flot spil og at jeg godt kan lide FPS-spil og har spillet det tidligere på PC.
Når denne kommer med bluetooth (det gør den vel forhåbenlig), er jeg da den første til at købe.
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet af: micker
Skrevet den: 23-Oktober-2007 kl. 11:57
helt enig med zola25, jeg syntes det er et ganske fedt med mus til ps3.
flipflop, hvorfor så ikke bare spille fps på pc? Ja fordi ps3 grafikken (og lyden) er pc overlegen, for at kunne få noget hardware der næsten kan matche ps3 skal man jo ofre en bondegård. Desuden er det en del federe at spille på tv'et end computerskærmen. Jeg har dog koblet min pc til mit 42" pana men grafikken er jo langt fra samme niveau som ps3
------------- Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio
PS3
|
Skrevet den: 23-Oktober-2007 kl. 13:50
Til orientering, så kan man nu købe FragFX i Danmark. Kr. 549,-
http://www.gamebits.dk - http://www.gamebits.dk
|
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 09:04
Jeg synes det svarer til at spørge hvorfor man ikke må bruge en ketcher i badminton der er dobbelt så stor som normalt?
Den ville man jo også kunne ramme med meget nemmere.
Det er bare ikke det spillet er lavet med henblik på.
Konsol fps er designet med controllerens begrænsninger in mente.
I PC fps hvor man har lynhurtig pixelpræcis styring ender spillene med at blive "skyd pixelen, før den skyder dig".
I Gears of war f.eks. er man helt oppe i hovedet på hinanden. Det synes jeg giver en anderledes og sjovere oplevelse og jeg mener til dels det skyldes at man ikke kan styre helt perfekt med controller.
Desuden synes jeg det er rart at vide at der er absolut lige vilkår for alle i multiplayer.
Der er ikke noget mere ødelæggende for ens spiloplevelse end når man mistænker alle gode spillere for at fuske på en eller anden måde.
Det var en af hovedgrundene for mig til at skifte til konsol fra pc.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 09:39
det holder jo slet ikke.. ligesom folk er blevet skarpe til at sigte med en mus over tid, vil der også være folk som vil blive skarpe med controller. også vil du sikkert mistænke dem også for at fuske på en eller anden måde (fx brug af mus)
det kan vel heller ikke komme bag på dig at det ville ske før eller siden? om det så blev til sidste generation af konsollerne eller denne, man vidste jo godt at der ville komme en mus som ville give samme muligheder som på pc...
personligt synes jeg det lyder som om du har været træt af at ikke kunne følge med i diverse fps spil på pc (gætter på noget halflife mods/unreal tournament da disse kræver man er hurtig og præcis kontra battlefield agtige fps hvor det IKKE er 'skyd pixelen, før den skyder dig'), og derfor har du søgt dækning i konsol verdenen hvor de fleste rammer hat... hvis den opfattelse er forkert så må du undskylde, men det lugter lidt af whine
|
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 11:41
Jeg har faktisk været temmelig god på pc, men jeg fik efterhånden bøvl med musearm. Eftersom jeg arbejder som programmør havde jeg rimelig klare prioriteter. Derfor slugte jeg den bitre pille at skifte til konsol.
Det er lige præcis tvivlen om hvorvidt folk er superskarpe eller bare nogle fuskere der er så irriterende.
Personligt synes jeg ikke man burde være specielt stolt over at kunne triumfere over folk der spiller med controller når man selv spiller med mus.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 11:44
Er der nogen der har prøvet tingesten endnu ?
Lignende dimser har været på markedet længe, men de har slet ikke levet op til løfterne.
|
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 13:39
FlipFlop skrev:
Er der nogen der har prøvet tingesten endnu ?
Lignende dimser har været på markedet længe, men de har slet ikke levet op til løfterne.
|
Har du læst tråden?
|
Skrevet den: 25-Oktober-2007 kl. 14:36
Havde lidt travlt her til morgen..
|
Skrevet af: como
Skrevet den: 29-Oktober-2007 kl. 09:25
Jeg har en ganske almindelig usb mus til min bærbare, og så prøvede jeg at smække den i ps3, og den virker ganske som på pc. fint til internet surf. Så mon ikke man med lidt god vilje kan bruge controller som "tastatur" og usb mus som peg og skyd !.
Har ikke testet det, da jeg kun har fifa 08.
|
Skrevet den: 31-Oktober-2007 kl. 10:27
como skrev:
Jeg har en ganske almindelig usb mus til min bærbare, og så prøvede jeg at smække den i ps3, og den virker ganske som på pc. fint til internet surf. Så mon ikke man med lidt god vilje kan bruge controller som "tastatur" og usb mus som peg og skyd !.
Har ikke testet det, da jeg kun har fifa 08.
|
Så enkelt er det desværre ikke - var det tilfældet så havde man ikke brug for gadgets som beskrevet i tråden Det du beskriver virker ikke - du kan kun bruge mus/tastatur i PS3 browseren.
|
Skrevet af: Claus-dk
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 13:08
hej
når man er venstre håndet, kan man så bruge den eller kan man købe en der passer til venstre hånd ????
M.V.H Claus
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 22:59
UT3 til ps3 skulle vidst understøtter alm mus og tastatur via usb ;)
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 17-November-2007 kl. 08:50
Ja og de har planer om at lave filtre, så dem der spiller med pad kan spille for sig selv. Ligesom dem med mus og tatatur kan spille for sig selv.
|
Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 20-November-2007 kl. 01:40
yes synes det er et fedt intiativ, så er der noget for alle ;)
|
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 21-November-2007 kl. 12:22
Jeg har købt denne dims, den virker som den skal, men synes den reagerer lidt for langsomt! Andre der kender til det???
|
Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 12:15
Boogie skrev:
Jeg har købt denne dims, den virker som den skal, men synes den reagerer lidt for langsomt! Andre der kender til det??? |
Synes ikke den er langsom, men den er fuldstændig ubrugelig i WarHawk (som var grunden til at jeg købte den) da D-Pad ikke virker diagonalt!!
Så skal man altså undvære 4 ud af 9 våben... tåbeligt at det ikke virker!!
Jeg har forsøgt at skrive til deres support, uden noget som helst resultat.
Deres Firmware opgraderinssoftware sutter også rimelig meget Pede! Jeg får bare programfejl, og controlleren lyser bare grønt...
Igen, tåbeligt...
------------- Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|