Print side | Luk vindue

Onkyo 605 - Lyd + billede via HDMI

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28868
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 05:19


Emne: Onkyo 605 - Lyd + billede via HDMI
Skrevet af: Davidp
Emne: Onkyo 605 - Lyd + billede via HDMI
Skrevet den: 29-September-2007 kl. 16:38
Hej,

Jeg har siddet og arbejdet med min reciever, som jeg gerne vil have til at sende lyd og billede via HDMI til mit TV imens jeg hører radio på recieveren.

Jeg har min Xbox 360 sat til forstærkeren via HDMI, og derfra til mit tv. Jeg kan få billede igennem til TV'et imens jeg hører radio, men ingen lyd. Er dette umuligt?

Idéen er, at jeg kan smække et par høretelefoner til mit tv og spille Xbox, imens kæresten hører radio



Svar:
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 29-September-2007 kl. 23:46
Det tror jeg bestemt ikke du kan...  MEN, der er en lydudgang på din reciever, alm. phono, så hvis der er en lydindgang på dit tv, så burde det kunne lade sig gøre!!

Med venlig hilsen
Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Det tror jeg bestemt ikke du kan...  MEN, der er en lydudgang på din reciever, alm. phono, så hvis der er en lydindgang på dit tv, så burde det kunne lade sig gøre!!

Med venlig hilsen
Simon


Ok - det undrer mig bare at der ikke er passthrough på lyden når nu billedet sagtens kan komme igennem. Men jeg vil da prøve dit forslag med phono stikket


Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 22:09
Ja, det er det... Men som det ser ud nu, så understøtter HDMI ikke overførsel af lyd.

/Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables








Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 22:11
Og så kan du jo selvfølgelig bare tilslutte et par hovedtelefoner til lydindgangen til dit tv!!  Eller til din reciever, ved så ikke om du kan høre lyd OVER recieveren på hovedtelefoner, mens din kæreste hører radio. Ellers må du tilslutte dine hovedtelefoner til tv´et!

/Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables









Print side | Luk vindue