Print side | Luk vindue

Udlejning af Bluray

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28943
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 05:41

Emne: Udlejning af Bluray
Skrevet af: PRESTIGE AUTO
Emne: Udlejning af Bluray
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 13:17

Er der nogen af udlejnings firmaerne(Blockbuster..Ect) som er gået igang med udlejning af bluray endnu?

-------------
PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
SE. Mobil nr.+46 0708-479911
DK. mobil nr.+45 60659911
WWW.PRESTIGEAUTO.DK   WWW.PRESTIGEAUTO.SE
cs@prestigeauto.dk

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 13:21

Du kan vel leje on-line hos lovefilm : http://www.lovefilm.dk/browse.do?show=category&id=12408 - http://www.lovefilm.dk/browse.do?show=category&id=12408

-------------

Skrevet af: Xstatic
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 15:16

hvor sejt at lovefilm gør det!!  

det boostede min motivation til at anskaffe mig det fornødne hardware betragteligt!

håber  blockbuster snart følger trop.

Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du kan vel leje on-line hos lovefilm : http://www.lovefilm.dk/browse.do?show=category&id=12408 - http://www.lovefilm.dk/browse.do?show=category&id=12408

Tak for link!!!

Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 15:24
hmm fint nok med lovefilm, men de er da ikke rigtig gået helhjertet ind i det..de fleste herinde har nok flere titler end dem lige nu...

-------------
PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
cs@prestigeauto.dk

Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af PRESTIGE AUTO PRESTIGE AUTO skrev:

hmm fint nok med lovefilm, men de er da ikke rigtig gået helhjertet ind i det..de fleste herinde har nok flere titler end dem lige nu...

sikkert rigtigt - men det er en START, og meget glædeligt synes jeg at se at der nu er eet sted der lejer disse skiver ud. Bedre end at slet ingen var startet på det - og forhåbentlig starten på en positiv dominoeffekt.

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 15:36

Jeg har set 300 fra Lovefilm og det var fedt.

Jeg ser ca. 1 dvd film pr. uge fra Lovefilm, så det ville da være dejligt, hvis de fleste kunne byttes ud med Bluray eller hddvd løbende. (det er her at samsungs kombi-afspiller kommer ind i billedet!)

Det er da fedt at eje sine egne film, men personligt ser jeg dem ikke mere et par gange før det ryger på hylden, så derfor er det endnu mere fedt at de nu kan lejes!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 18:31

Jeg får også 1-2 film om ugen fra dem.

Pt. holde jeg dog pause hver 2. måned - kan ikke fylde min ønskeliste op med film. Jeg får stadig film til den gamle pris af 99,- pr. måned (for i snit 6 film)

I kan jo prøve det gratis i 1 måned : https://www.lovefilm.dk/signup.do?show=td07&tduid=6a625e4845f376992812b72931a320b5 - https://www.lovefilm.dk/signup.do?show=td07&tduid=6a625e 4845f376992812b72931a320b5

-------------

Skrevet af: mf140215
Skrevet den: 01-Oktober-2007 kl. 19:08

Blockbuster starter Blu-ray udlejning imorgen tirsdag d. 2 oktober

startende med Layer cake og Replacement kilers

men der er MANGE flere titler på vej.... de skulle vist komme om en

14 dage 3 ugers tid

-------------
Playstation 3
Nintendo Wii
Panasonic TH-37px70
panasonic DMR-EH57
Denon avr 1910
Vienna acoustics Haydn Grand

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 09:17
okay og hvad pris får de iforhold til lejning af alm. dvdfilm

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 09:27

På Lovefilm koster de det samme.

Dette gælder også for HDDVD!

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 11:26
okay for hvis blockbuster vil tage 60kr for at leje en film vil det ikke kunne betale sig iforhold til at købe den...

Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af mf140215 mf140215 skrev:

14 dage 3 ugers tid

det er simpelthen en fantastisk nyhed. Tak fordi du videregav den!

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 13:41
Jeg kører også med lovefilm, og kan fortælle jeg har haft flygtningen og Letters from iwo jima er på vej. Det er kanon og iøvrigt kan fortælles at den kan bestilles på fast track, hvor de garanterer leverance, hvis man leverer tilbage inden 4 dage. Det er smart, men tilgengæld kan man ikke forvente ellers at få alle de film man har øverst på ønskelisten.

Skrevet af: Soko
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 14:16

14 dage 3 ugers tid

Jeg kan ikke finde noget som helst om Blu-ray udlejning på http://www.blockbuster.dk - www.blockbuster.dk kan du ikke lige komme med et link, på forhånd tak!

Mvh. Soko

Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 19:00

der er ikke noget på hjemmesiden endnu

men de er i butikkerne.... dog ved jeg ikke om det er i alle butikker endnu

ps. det er til normal pris som alm. dvd

-------------
Playstation 3
Nintendo Wii
Panasonic TH-37px70
panasonic DMR-EH57
Denon avr 1910

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 09:07

mf140215,

Nooooooj..... det lyder godt!!!! jeg glæder mig til at låne replacement killers på BD når jeg kommer hjem  

/Halsted

Skrevet af: Soko
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 09:15

der er ikke noget på hjemmesiden endnu

men de er i butikkerne.... dog ved jeg ikke om det er i alle butikker endnu

ps. det er til normal pris som alm. dvd

Ok, tak for svar

Så må jeg nok en tur forbi min lokale filmpusher...

Mvh. Soko

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 12:58
jeg arbejder i playtime og kan da også fortælle at vi her fra i går af (2. oktober) er begyndt at få blu-ray og hd-dvd film..

jeg kunne tage the prestige, blood diamond og et sikkert hit (alle blu-ray) med hjem og afspille på min japanske ps3 (region A).. desuden havde vi også 4-5 hd-dvd titler men da jeg ikke har sådan en afspiller tog jeg dem self ikke med

iblandt hd-dvd titlerne var der fx 300 og matrix - reloaded..

angående pris så tror jeg det bliver det samme som dvd priserne? men er ikke sikker(skal på arbejde i dag så kan nok fortælle om det senere hvis jeg husker det)

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 23:56
I uge 42 vil der være lidt over 70 Blu-ray titler til leje i Blockbuster

-------------
Playstation 3
Nintendo Wii
Panasonic TH-37px70
panasonic DMR-EH57
Denon avr 1910

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 09:46

I uge 42 vi der være lidt over 70 Blu-ray titler til leje i Blockbuster

70 Blu-ray titler!!!! Det er sku stort  Jeg glæder mig som et lille barn der skal i BR og købe legetøj

Har du muligvis en liste over titler?

/Halsted

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 10:31
Det lyder som om jeg skal have et kort til BB!!  mf140215
ved du hvor udvalget bliver størst? Hvilke butiker man satser på?

/Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 09:29

Skod - hvorfor er det ikke HD-DVD hos BlockBuster

Mon kæresten lægger mærke til at min gamle video bliver udskiftet med en BD afspiller

Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

Skod - hvorfor er det ikke HD-DVD hos BlockBuster

Mon kæresten lægger mærke til at min gamle video bliver udskiftet med
en BD afspiller

Man må gå ud fra at BB Danmark følger konceptet fra deres kollegaer i USA
som har valgt at støtte Blu-ray

Dette er en god hjælp for Blu-Ray og et massivt slag for HD-DVD

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 10:56

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Jeg glæder mig som et lille barn der skal i BR og købe legetøj

Hehe. BR = Fætter Blu-Ray?

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 12:32

Jeg syntes det lyder underligt at Blockbuster kun udlejer BR men samtidig sælger HD-DVD i deres online shop.

Damn hvor jeg ønsker at der snart kommer en vinder, eller at kombi afspillere kommer ned i en pris som er til at betale

Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 13:38

musicus,

HAHA.... selvfølgelig er det fætter Blu-ray

/Halsted

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 15:26

det bliver blu-ray som vinder tror jeg.

hvad tror i?

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hvad tror i?

Det samme

Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af it johnni it johnni skrev:

hvad tror i?

Det samme

hvem som får ret ,vil tiden vise

Skrevet den: 06-Oktober-2007 kl. 09:43

SÅ KOMMER DER BLU-RAY I BLOCKBUSTER:

Blockbuster begynder at udleje Blu-ray fra 8. oktober i Danmark. I starten vil der være 45 titler af vælge i mellem.

Om det gælder alle butikker er jeg ikke klar over endnu.

Sortimentet vil løbende blive udvidet. Der bliver ingen HD-DVD pt.

Det nye format, Blu-ray har efterhånden vundet fint terræn i det meste af verden. Vi har allerede fortalt, at Blockbuster har valgt at udleje http://www.playstadium.dk/2007/06/18/blockbuster-og-blu-ray-gar-hand-i-hand/ - Blu-ray film i USA - men nu er det også Danmarks tur. Nordisk Film har netop sendt os en pressemeddelelse hvor de skriver, at Blockbuster allerede fra oktober måned vil udleje film på det nye format.

Formand for Foreningen af danske videogramdistributører Poul Dylov er tilfreds med udmeldingen, og har netop udtalt følgende:

”Blu-ray salget vil først for alvor tage fart dette efterår. Vi vil se langt flere film til formatet, der bl.a. støttes af de store filmstudier Disney, Sony, Fox og Warner. 200 Blu-ray film vil være på hylderne før jul, hvoraf ca. 70 vil være store premierefilm som ”Pirates of the Caribbean 3” og ”Harry Potter og Fønix-ordenen”

Opbakningen er desuden også fra Blockbuster, hvor Camilla Raffnsøe som er Commercial Director hos Blockbuster siger følgende:

“Vi ser meget frem til udlejning af det nye format, da vi oplever et stigende Blu-ray salg uge for uge. I dag udgør Blu-ray fem procent af vores samlede salg, men med en titel som ”300” tegnede Blu-ray sig for hele 10 procent. De rigtige titler kan altså rykke rundt på procenterne. PlayStation 3 er pt den væsentligste faktor til, at Blu-ray har sat sig i førerpositionen over det konkurrerende format HD-DVD. En førerposition, der internationalt er godt hjulpet på vej af Wal-Mart’s udmelding om, at de udelukkende satser på Blu-ray”

Blockbuster vil begynde at udleje filmene i oktober måned, og antallet af titler vil hele tiden blive udbygget.

Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 19:08
lige for at at rette lidt på jer så hedder det ikk br men bd :D bluray disc :P

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 19:20

Jeg syns det er lidt irriterende at man vælger HD DVD fra!!

Man sorterer en mængde rigtig gode titler fra (paramount, universal) og man undsiger de kunder der "kun" har hd dvd!!

Man må gå ud fra at det er en velovervejet beslutning... men ikke mindre ærgeligt af den grund!! IMO!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 20:01

Ja det er jo latterligt at man ikke fra starten af kan blive enige om en standart....jeg kan ikke forestille mig at nogen har tjent penge på at det enten skulle blive det ene eller det andet da begge parter har brugt oceaner af penge på markedsføring og på at fedte sig ind på de store distributøre for at få deres format forrest i rækken og i sidste ende er det jo dem som har flest penge som vinder....og os som taber da vi nok skal få lov at betale regningen i form af dyrer produkter..

Nå .....men godt at Blockbuster er igang nu ...

ER der nogen af jer der har benyttet sig af det endnu?

-------------
PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
cs@prestigeauto.dk

Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 22:33

Ja det er jo latterligt at man ikke fra starten af kan blive enige om en standart....jeg kan ikke forestille mig at nogen har tjent penge på at det enten skulle blive det ene eller det andet da begge parter har brugt oceaner af penge på markedsføring og på at fedte sig ind på de store distributøre for at få deres format forrest i rækken og i sidste ende er det jo dem som har flest penge som vinder....og os som taber da vi nok skal få lov at betale regningen i form af dyrer produkter..

Nå .....men godt at Blockbuster er igang nu ...

hvad snakker du om.. netop pga krigen FALDER priserne jo på afspillere til formaterne.. at du så måske bliver nød til at købe en afspiller til hvert format løber nok ikke op i mere end hvis du skulle købe 1 afspiller og der kun fandtes 1 format (da prisen så ville være højere anyways)

men angående at 'benytte' sig af det, så har jeg som tidligere nævnt haft 3 bd film med hjem - godt nok fra playtime. samme pris som dvd'erne .. og der var vel ikke noget problem?

Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 23:03

[/QUOTE]

hvad snakker du om.. netop pga krigen FALDER priserne jo på afspillere til formaterne.. at du så måske bliver nød til at købe en afspiller til hvert format løber nok ikke op i mere end hvis du skulle købe 1 afspiller og der kun fandtes 1 format (da prisen så ville være højere anyways)

men angående at 'benytte' sig af det, så har jeg som tidligere nævnt haft 3 bd film med hjem - godt nok fra playtime. samme pris som dvd'erne .. og der var vel ikke noget problem?
[/QUOTE]

Nu skal jeg forklare for dig hva jeg snakker om....Altså du mener at en PS 3 ville koste det samme som en PS3 + en HD DVD afspiller hvis der kun var Bluray? der er jo en del andre aspekter som spiller ind her du ikke lige har tænkt på. den skal stadig være pris gunstig i forhold til andre spille konsoller/afspillere og medierne må ikke være meget dyrere end DVD da den store folkemængde så bare ikke vil ofre pengene på den bedre kvalitet.. Mon ikke bare konkurrenterne ville lave priskrig på deres afspiller istedet for formatet?

Om der var et problem med de 3 BD film du har lejede ved du nok bedst selv.. cool nok at playtime også er hoppet på vognen...men jeg var nu mest interesseret i om der var nogen som havde været i Blockbuster og se på udvalget endnu?

-------------
PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
cs@prestigeauto.dk

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 09:41
nej jeg nævnte netop ikke playstation 3 i min tidligere post. jeg sagde afspillere til de 2 formatter. bluray afspillere er droppet i pris for at kunne konkurrerer med hd-dvd's billige afspillere, som netop er billige for at prøve at tage større del af kundekagen

hvis der kun var et format(fx bluray) ville firmaerne bag bluray jo ikke være blevet nød til at respondere til prisnedsættelsen/lanceringen af billige hd-dvd afspillere..

man tjener hvor man kan, men hvis man pludselig ikke tjener noget fordi 'de andre' tager alle kunderne, så må man svare på en eller anden måde..

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 09:50
Jeg syntes der dukker flere og flere op af den slags nyheder med at nogen har valgt Blu-Ray - så lige den her:

http://www.blu-ray.com/news/?id=570 - http://www.blu-ray.com/news/?id=570

Nu ved jeg godt Holland ikke er verdens største land men jeg syntes at det ser ud til flere og flere af de store kæder vælger Blu-Ray - om det er fordi de får penge af Sony og co. ved jeg ikke men det virker da mere og mere som om at Blu-Ray er ved at vinde eller er jeg indbildsk

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 13:10

Ud over at jeg er enig med nekolas, vil jeg påpege at jeg er glad for at Sony og BD lejren _IKKE_ dominerer HD markedet.

Det kan godt være at vi på på den korte bane ville få alle film i samme format men på den lange bane vil prisen blive lige så høj som det at have to formater. Jeg tror ikke priserne vil ændre sig foreløbigt hvis Sony alene fik lov til at bestemme. Hvorfor?

Fordi Sony, eller andre BD afspiller producenter, ikke behøver at sænke priserne på afspillerne i samme grad når de ingen konkurrence får.

Desuden ved de godt at DVD fortsat er en media som vil have hovedparten af markedsandelene da familien danmark ikke bare skifter fra dag til anden. Dertil er skiftet fra SD til HD for lille i forhold til springet fra VHS til DVD. Af denne grund behøver de ikke haste med at få prisen på afspillerne ned.

Konkurrencen har netop været med at at BD lejren har måttet "oppe" sig og prisen bliver presset.

Mit postulat er, (som jeg nok får hug for ) at uafhængig af hvem der i sidste ende vinder krigen så kan konkurrencen få familien danmark med på vognen hurtigere, grundet priskrigen, end hvis Sony og BD var alene på markedet.

Fremtiden ligger hos combo afspillerne.

/Halsted

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 13:16

Desuden ved de godt at DVD fortsat er en media som vil have hovedparten af markedsandelene da familien danmark ikke bare skifter fra dag til anden. Dertil er skiftet fra SD til HD for lille i forhold til springet fra VHS til DVD.

Bortset fra at udbredelsen af de nye HD-formater sker hurtigere end med DVD i sin tid.

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 13:27
i venter sku da bare på at lg's kombi maskine bliver sat ned til det halve som jeg er næsten sikker på vil ske, jamen så har du slået 2 fluer med et smæk..

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 13:32

Naiera,

Jeg er enig, men rent kvalitetsmæssigt kender jeg mange der sagtens kan nøjes med DVD ind til videre, sålænge priserne er så høje. Og de priser ville forblive høje hvis Sony og BD lejren fik lov til at bestemme alene.

Heldigvis gør de ikke det

/Halsted

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 14:36
Nu er det jo altså i det hele taget Sony og BD-lejrens skyld, at der overhovedet er konkurrence i dag! Havde Sony ikke brokket sig og lagt grundlaget for Blu-ray, stod vi i dag med et væsentligt ringere format, og ingen konkurrence til at få sænket priserne og øget udbredelsen af formatet med.

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu er det jo altså i det hele taget Sony og BD-lejrens skyld, at der overhovedet er konkurrence i dag! Havde Sony ikke brokket sig og lagt grundlaget for Blu-ray, stod vi i dag med et væsentligt ringere format, og ingen konkurrence til at få sænket priserne og udbredelsen af formatet med.

Jeg er sådan ser principlelt ligeglad med hvem der kom først, bare at vi som forbrugere får 1. konkurrence der sikrer lavere priser til fordel for alle forbrugere som dig og mig 2. Produkter der kvalitetsmæssigt er i top til prisen som følge af konkurrencen.

Om det er HD DVD eller Blu-ray er jeg sådan ser ligeglad med, for at referere til tråden vedr. bitrater er det immervæk MEGET svært at se forskel på udgivelserne måtte det være det ene eller det andet format. Forbrugeren familien danmark er ikke optaget af om det er 30 Gb eller 50 Gb, om der er reg. beskyttelse osv.. Det er alt sammen irelevant i forhold til den kendsgerning at det er noget nær umuligt at se forskel på udgivelserne.

/Halsted

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 18:20

Jeg var lige forbi mine lokale Blockbuster, de har ikke fået titlerne endnu, men de har ryddet en hel væk til Blu-ray    

Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 23:56

Jeg er enig, men rent kvalitetsmæssigt kender jeg mange der sagtens kan nøjes med DVD ind til videre, sålænge priserne er så høje.

Nu kan jeg selvfølgelig kun tale for mig selv her.  Men i takt med, at jeg har fået projektor - og har opgraderet til 42" skærmstørrelse - er det også blevet smerteligt tydeligt, hvor mange skrammel-udgivelser der desværre findes på DVD-mediet.

Jeg har lige været henne i den lokale køb/salg/bytte-bix med en sportstaske fuld af reg. 1 & reg. 2 Warner-film, der alle dumpede i billedekvalitets-test på projektoren. Nordisk Film- og Egmont-udgivelserne af udenlandske film står så for tur næste gang. Og der er allerede nu pillet en ganske pæn bunke fra.

Efter at have set, hvad HD-DVD og Blu-ray formaterne kan tilbyde af forbedret billedkvalitet, er jeg bestemt ikke længere til sinds bare at stille mig tilfreds med film på alm. DVD. Så jeg betaler altså "gladeligt" en pris på 249 kr. for en film med undertekster, på enten HD-DVD eller Blu-ray.  (Det måtte da selvfølgelig gerne være billigere  )

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 01:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Bortset fra at udbredelsen af de nye HD-formater sker hurtigere end med DVD i sin tid.

Dokumentation? (ikke fordi jeg nødvendigvis er uenig, men der er utvivlsomt mange måder at måle det på).

Meget apropos... i starten var der i øvrigt to konkurrerende DVD formater. Det som vi kender i dag og http://en.wikipedia.org/wiki/DIVX - DIVX lejeformatet (ikke at forveksle med DivX).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 08:58

musicus,

Du tilhører ikke familien danmark  Du er nørd  

Jeg snakker selvfølgelig om børnefamilier, eller folk med almindelige lønninger der prioriterer Hifi langt nede i forhold til børn, hus, møbler, rejser osv.. Jeg er meget enig i dine betragtninger men det er jo familien danmark vi skal have med på vognen hvis HD formaterne skal blive en succes og priserne bliver presset endnu mere

/Halsted

Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 09:38

musicus,

Du tilhører ikke familien danmark  Du er nørd  

Jeg snakker selvfølgelig om børnefamilier, eller folk med almindelige lønninger der prioriterer Hifi langt nede i forhold til børn, hus, møbler, rejser osv

Hehe. Ja, okay - jeg kan godt se din pointe.

-------------

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

2x DVDO Edge

Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 10:16

Jeg var lige forbi Blockbuster i Valby,

De starter med 45 titler mener jeg, jeg så lige listen. Det ser godt ud  

Nogen der har været forbi den butik?

/Halsted

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 12:21
Hvad bliver lejeprisen???

Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 12:35

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hej Boogie,

Jeg spurgte og jeg mente hun sagde 40-45 kr. pr. film uafhængig af udgivelsen. Løbende vil de så lave de ældre udgivelser om til favorit film og leje dem ud til 25 kr. stykket.

/Halsted

Skrevet af: STP36
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 17:04
Så er Blockbuster i Esbjerg begyndt at leje Blu-Ray ud. Der er et rimelig pænt udvalg på en 20-30 stykker

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 17:28

Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Hej Boogie,

Jeg spurgte og jeg mente hun sagde 40-45 kr. pr. film uafhængig af udgivelsen. Løbende vil de så lave de ældre udgivelser om til favorit film og leje dem ud til 25 kr. stykket.

/Halsted

Lyder godt! Det er jo alm. lejepriser. Var bange for de ville presse citronen!

Skrevet af: glade
Skrevet den: 20-Oktober-2007 kl. 16:08
Blockbuster i køge har også fået et stativ med udlejning, er ca 1 stk af hver fillm, leje scary movie 4 bare for at leje noget, resten var ikke lige mig må jeg erkende...

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Skrevet af: Cutler
Skrevet den: 21-Oktober-2007 kl. 09:45
Var lige et smut forbi Blockbuster i Frederikshavn. Ingen blu-ray endnu

Skrevet den: 21-Oktober-2007 kl. 10:21
Ingen bluray hos Playtime i Ballerup endnu, men de har planer om at de skal ha det lød det som.

-------------
PRESTIGE AUTO AB
Slottagårdsgatan 3
S-235 35 Vellinge
cs@prestigeauto.dk

Skrevet den: 01-November-2007 kl. 14:58
så lige på listen over film der skulle udkomme d. 6 november i playtime; og der stod over 20 bluray film på listen.. de alle er stort set 'gamle' releases så som pirates 1 og 2, gone in 60 seconds, dejavu, etc. men blev jeg lige overrasket? =p

tilgængel så så der ikke ud til at være mange hd-dvd film i sigte.. kontra bluray

men jeg må lige tilføje at man skal tage release datoerne for bluray/hd-dvd film med et gran salt.. ind til videre har der været nogle forsinkelser på de film der har stået vi skulle have fået.. fx skulle vi have film som casino royale og happy feet for over en måned siden, men de er stadig ikke kommet..

Print side | Luk vindue