Print side | Luk vindue

PS3 og Linux

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28993
Udskrevet den: 20-Februar-2025 kl. 21:29

Emne: PS3 og Linux
Skrevet af: skipper
Emne: PS3 og Linux
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 19:56
Hej

Jeg overvejer at købe en PS3 her i Kina, hvilket betyder at den har samme region som USA.

Det betyder at jeg ikke kan afspille mine PAL DVD eller Bluray fra Danmark og andre lande i samme region.
Hvordan kan man så komme ud over det problem?

Jeg har læst lidt om muligheden for at installere Linux (Ubuntu eller Yellow Dog Linux) Her kan man så bruge VLC, Totem eller Mplayer til at afspille DVD.

De informationer jeg har fundet er dog af ældre dato (Tidlige forår) og håbede derfor at nogle af de mange PS3 brugere her på sitet har erfaringer inden for området.

Kan man via Linux på PS3 (maskinen er NTSC) afspille følgende problemfrit?
PAL DVD - Gør det nogen forskel at DVD får fjernet regionskode?
XVID
DIVX
H.264 (HD opløsning fx 720p)
MKV (HD opløsning fx 720p) - måske same same but different

Har du evt. kendskab til guider til opsætning?

Kan man alternativt bruge noget steaming fra en PC (Transcoding), mener at jeg har læst lidt om det.
I så fald:
Hvordan er billede kvaliteten?
Hvilke filer kan afspilles? og i hvilken opløsning?
Hvilken lyd kan man sende? Er det stadig AC3 lyd?

Er det korrekt forstået af en "dansk" PS3 kan afspille både PAL og NTSC dvder, hvis ntsc er regionsfri?

Håber i kan afklare om jeg skal hive en PS3 med hjem en gang til jul. De koster omkring 2600 kr for 60gb udgave her i Shanghai, Kina.

Håber på nogle gode svar
/Skipper

Svar:
Skrevet af: tobiasl
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 20:21

hej har selv en ps3 fra usa og har nemlig tænker over det samme  hvad an går linux har jeg prøvet ubuntu vilket jeg lige umelbart sysn var utrolig langsom skal så siges at det bkev kørt fra cd har nok lidt at sige  men har lejet ldit med Xubuntu vilket er en lidt mendre rkavene vasion og køre lige umelbart som en drøm skal leje ferdig med det i morgen kommer en usb tastetur  så kan godt prøve at tjeke det med pal DVD  har nemlig også selv tænkt på det Blue ray  om de kan afspillets uden problemer brude de vil kunne ? men har jeg ikke mulihed for at tjeke da jeg lige pt køre på et CRtT men skal nok skrive tilbage med pal DVD

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 21:14
En masse spørgsmål.

Som udgangspunkt er linux på PS3 et kompris fordi den ikke har adgang til alt hardwaren - jeg tror ikke DVD afspilling ville være noget problem men den kan nok ikke upscale etc.

Med at transcode er du nok bedst stillet med at konvertere dine DVD'er på PC'en til MPEG4 også smide dem på en USB disk til PS3'en eller direkte på PS3'ens disk.

Regionerne er der heldigvis ikke meget af på BluRay

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 05:13
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

En masse spørgsmål.

Med at transcode er du nok bedst stillet med at konvertere dine DVD'er på PC'en til MPEG4 også smide dem på en USB disk til PS3'en eller direkte på PS3'ens disk.

Bruger PS3en ikke FAT32 og derved kan filerne max være 4 gb, hvilket er en begrænsning? I så fald, er det også gældende for usb enheder, fx en ekstern HDD (Vil den kunne se og afspille filer fra NTFS, EXT2 eller EXT3?

Hvilke video filer kan PS3 afspille helt native i selve menuen?

Regioner
Mener du at det ikke vil blive noget problem med regioner på Bluray. Jeg forventer ikke at købe størst delen af filmene. På et tidspunkt vil Blockbuster vel have en masse Bluray film, der kan lejes.

Kan selv huske det fra overgang fra vhs til DVD, I starten havde de meget få titler, men efterhånden blev det standarden.

/Skipper

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 05:18
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

...Xubuntu vilket er en lidt mendre rkavene vasion og køre lige umelbart som en drøm skal leje ferdig med det i morgen kommer en usb tastetur  så kan godt prøve at tjeke det med pal DVD  har nemlig også selv tænkt på det Blue ray  om de kan afspillets uden problemer brude de vil kunne ?

Lyder godt hvis det spiller max. Er spændt på at høre hvordan PAL DVDer kan afspilles. Evt. hvor svært det er at installere - Kender dog lidt til Linux fra det gamle Mandrake (vidst Mandriva nu) eller nuværende Ubuntu.

Det er dog lidt surt, hvis man mister upscale funktionen på størst delen af sine DVDer. Jeg har dog også en HTPC, som uden problemer kan afspille PAL DVDer, men alligevel så ville det være nice med PS3 upscaling.

Jeg ved dog ikke hvordan PS3 upscale performer mod ffdshow upscale?

/Skipper

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 01:50
Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:

Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

...Xubuntu vilket er en lidt mendre rkavene vasion og køre lige umelbart som en drøm skal leje ferdig med det i morgen kommer en usb tastetur  så kan godt prøve at tjeke det med pal DVD  har nemlig også selv tænkt på det Blue ray  om de kan afspillets uden problemer brude de vil kunne ?

Lyder godt hvis det spiller max. Er spændt på at høre hvordan PAL DVDer kan afspilles. Evt. hvor svært det er at installere - Kender dog lidt til Linux fra det gamle Mandrake (vidst Mandriva nu) eller nuværende Ubuntu.

Det er dog lidt surt, hvis man mister upscale funktionen på størst delen af sine DVDer. Jeg har dog også en HTPC, som uden problemer kan afspille PAL DVDer, men alligevel så ville det være nice med PS3 upscaling.

Jeg ved dog ikke hvordan PS3 upscale performer mod ffdshow upscale?

/Skipper

lige en opdate  har fåget lagt en vasion ind og ind til virdre er meling  systmet fungere fint er ikke langsom noget at bemæke efter min mening men dvd gider den ike enu har læst lidt om at man kan opdatere kernen  så skal prøve at få kugget på det en af de komene dage  for er lidt i tvyl om det også giller xbuntu eller kun Ubuntu

Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 12:02
Er du kommer videre i den test "tobiasl"?

/Skipper

Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 16:24

Er du kommer videre i den test "tobiasl"?

/Skipper

nej har ike haft så meget tid men har ikke kune fine svar på det men er ved at kigge på det nu er ved at hente en alternetyv udgave af Ubuntu ned for man vis skulle kunne opdatere den  men har hørt det skulle være lidt langsom Ubuntu men må man vil tage med

men vil lige prøve at kigge på det idag men vis du slev kan finde noget prøv at kigge her http://psubuntu.com - http://psubuntu.com   det er der jeg får hjælp vis der er noget bare aveligt at ders forum ikke gider sende aaktivenings mails ud

Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 17:32
[/QUOTE]

men vil lige prøve at kigge på det idag men vis du slev kan finde noget prøv at kigge her http://psubuntu.com - http://psubuntu.com   det er der jeg får hjælp vis der er noget bare aveligt at ders forum ikke gider sende aaktivenings mails ud

[/QUOTE]

Jeg befinder mig i Kina og kan af en eller anden grund ikke gå ind på den nævnte side (det er ikke den eneste). Jeg ejer endnu ikke en PS3, men efter af 40gb udgave er kommet på markedet er det meget sandsynligt, da den efter sigende skulle have en 65nm og derved være lydløs og bruge mindre strøm.

/Skipper

Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 17:53

[ja ok har noget fam der lige har  er kommet hjem fra kina også der er mange sider der bliver spæret på grund af censur kan ikke lige se hvorfor de spære en Linux side  det kan være de er mere til windows

er ved at hente iso filen ned  også så skal jeg havde opdatre kernen kan vis taget noget tid er en masse skrive arb.  ( meget af de ting som ikke  er lagt ind i linux som primer ting vis man kan sige det sån skal man skrive med komandoer ) men man kan nemt finde dem på nette og så bare se efter kan aldri selv huske dem

Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 11:14
Jeg er nu vha. af en proxy i server sluppet ud gennem "The great wall firewall" :-) og derved kan jeg se at der er en masse info på www.psunbuntu.com

Det undre mig at der ikke er lavet en Ubuntu distro med den nødvendige kerne, så wifi spiller fra start.

/Skipper

Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 14:00

Jeg er nu vha. af en proxy i server sluppet ud gennem "The great wall firewall" :-) og derved kan jeg se at der er en masse info på www.psunbuntu.com

Det undre mig at der ikke er lavet en Ubuntu distro med den nødvendige kerne, så wifi spiller fra start.

/Skipper

ja kan være lidt underlig men skal til at rate den i dag btw kan du ikke sende en pm med hvordan du er slupet ud af kina da jeg kender nolge der gerne vil vide det da de skal der ned igen

Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 22:36

[/QUOTE]

ja kan være lidt underlig men skal til at rate den i dag btw kan du ikke sende en pm med hvordan du er slupet ud af kina da jeg kender nolge der gerne vil vide det da de skal der ned igen

[/QUOTE]

Jeg søgte lidt på google efter nogle proxy server, så fandt jeg en på http://www.samair.ru/proxy/

Jeg tjekkede et par stykker for at finde laveste ping tid og så installerede jeg FoxyProxy plugin til firefox, så jeg kun bruger proxy server på de sider, hvor det er nødvendigt, da det ellers vil være for langsomt.

Den server jeg har brugt idag er indisk 122.252.226.67:80 men det er nok ude af drift på et tidspunkt.

Kan anbefale firefox og det nævnte plugin, da man derved kun bruger proxy, når det er nødvendigt.

/Skipper

Skrevet af: Nicoleif
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 15:51

En masse spørgsmål.

Bruger PS3en ikke FAT32 og derved kan filerne max være 4 gb, hvilket er en begrænsning? I så fald, er det også gældende for usb enheder, fx en ekstern HDD (Vil den kunne se og afspille filer fra NTFS, EXT2 eller EXT3?

Regioner
Mener du at det ikke vil blive noget problem med regioner på Bluray. Jeg forventer ikke at købe størst delen af filmene. På et tidspunkt vil Blockbuster vel have en masse Bluray film, der kan lejes.

Kan selv huske det fra overgang fra vhs til DVD, I starten havde de meget få titler, men efterhånden blev det standarden.

/Skipper

Jeg havde tidligere forstået at PS3 ikke havde mulighed for at "se" ekterne harddiske (og at den ingen usb-port har)?! Er dette ændret i de nyere udgaver af PS3? Jeg overvejer nemlig også pt muligheden for at anvende en PS3 som mediacenter med afspilning i HD som primær anvendelse (hvor Linux så er et must ved afspilning via VLC-player). Og her vil en ekstern disk jo gøre underværker! 

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 16:08
PS3 har 4 (60 Gb-model) eller 2 (40 Gb-model) USB-porte, og den kan sagtens se FAT32 partitioner - inkl. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30216 - FAT32 partitioner på 500 Gb .

Om den kan dette under Linux ved jeg ikke - men med standard PS3 fungerer det uden problemer...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 05-November-2007 kl. 22:24

2 ting; hvor svært er det at lægge Linux ind på en PS3? Og kan Linux afspille i HD via f.eks. vlc-player fra en ekstern harddisk (usb)? Hvis dette kan lade sig gøre vil den nemlig kunne fungere som mediacenter for mig med det behov jeg søger!

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 00:26
Nicoleif - øhhh hvad format ligger filerne i?

For hvis det er i det rigtige format kan PS3'ens eget styresystem det allerede.

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 08:54

Kan den afspille XVID, DivX, H.264 (HD opløsning fx 720p) og MKV (HD)? 

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 09:42

En masse spørgsmål.

Regioner

/Skipper

Hvordan afspille andre egentlige mediacenter filer større end 4 GB (HD film) fra harddisk? Og kan det kun lade sig gøre fra den interne harddisk der så har NTFS-filformatet? Og kan man ændre filformatet i en ekstern harddisk fra FAT32 til NTFS? 

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Der er allerede besvaret i 100 andre tråde og sony har også info om det på deres hjemmeside - men af dem du nævner er det kun H264 den kan. Der kan den så også tage helt op til 1080p

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 11:47

Der er allerede besvaret i 100 andre tråde og sony har også info om det på deres hjemmeside - men af dem du nævner er det kun H264 den kan. Der kan den så også tage helt op til 1080p

Så er det da også meget logisk at jeg overvejer at prøve at andet styresystem (Linux) hvor de øvrige formater så kan afspilles af f.eks. vlc-player!

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 12:08

OK hvis man så vælger ikke at gå over til Linux (da det som du tidligere har skrevet vil være et kompromis) vil det så være muligt - uden problemer - at afspille film i H264 formatet (f.eks. med konvertering af film-filerne ved brug af freeware "PS3 Video 9") fra en ekstern harddisk?

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 14:46
Du kan uden videre afspille H264 ja - fra alle kilder.

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 14:58

Du kan uden videre afspille H264 ja - fra alle kilder.

Dejligt så klog jeg bliver. Lige et tillægsspørgsmål; jeg er fladet over følgende beskrivelse af MKV-filer på nettet: "MKV container file with an H.264 encoded video and AC-3 encoded audio"! Betyder dette at MKV KAN have en H. 264 encoded som PS3 så kan afspille direkte uden konvertering?   

flere stedet er jeg faldet over at MKV  an http://en.wikipedia.org/wiki/Mkv - MKV container file with an http://en.wikipedia.org/wiki/H264 - H.264 encoded video and http://en.wikipedia.org/wiki/Ac3 - AC-3 encoded audio to an AVI container

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 16:36
KAN - ja.

Men om den har det er nok ikke så sandsynligt, da PS3 kun kan afspille de officielle opløsninger (1920x1080, 1280x720 og 720x576/480) samt kun understøtter de officielle profiles, og det er langt fra alle MKV-filer, der overholder dette...

Og PS3 understøtter kun H.264 i .mp4 filer - ikke .avi filer eller .mkv filer.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 21:09

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

KAN - ja.

Men om den har det er nok ikke så sandsynligt, da PS3 kun kan afspille de officielle opløsninger (1920x1080, 1280x720 og 720x576/480) samt kun understøtter de officielle profiles, og det er langt fra alle MKV-filer, der overholder dette...

Og PS3 understøtter kun H.264 i .mp4 filer - ikke .avi filer eller .mkv filer.

Jamen så er mit næste spørgsmål om man bibeholder samme kvalitet ved konvertering af en .mkv fil til en .mp4 fil (der understøtter H.264) som så KAN afspilles i PS3'eren?

Skrevet den: 06-November-2007 kl. 22:12
Det kommer an på, hvad du mener med "bibeholder samme kvalitet".

Enhver re-encode giver selvfølgelig en kvalitetsforringelse. Om den så er synlig er en hel anden snak, som er meget subjektiv...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 13:54
PSPVIdeo9 eller sådan noget i den dur kan uden videre og meget hurtigt fjerne den mkv container der ligger uden om en evt. H264 film.

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 13:56

PSPVIdeo9 eller sådan noget i den dur kan uden videre og meget hurtigt fjerne den mkv container der ligger uden om en evt. H264 film.

Jeg ved godt du tidligere har svaret at det "allerede besvaret i 100 andre tråde" MEN er der overhoved ingen mulighed for at afspille DivX fra PS3'eren (det er det format jeg oftest har film i)? 

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 14:07
Ikke på en standard PS3.

Det kan måske lade sig gøre, hvis du installerer Linux på den...

Men hvorfor ikke bare konvertere til .mp4 i stedet for DiVX for fremtiden. Det er et officielt format, som understøttes fuldt ud af PS3.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
PopCorn Hour A-500
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 15:14

Jeg ved godt du tidligere har svaret at det "allerede besvaret i 100 andre tråde" MEN er der overhoved ingen mulighed for at afspille DivX fra PS3'eren (det er det format jeg oftest har film i)? 

Nej...Men der mulig for at transcode fra en pc til din ps3. Jeg har dog ikke selv en ps3 og derved ingen erfaring i hvor godt det virker.

Dette program kan du prøve, hvis du søger på nettet er der andre løsninger, men dette er jeg stødt på en del gange.

http://tversity.com/home/

Guide
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?bo ard.id=ps3media&thread.id=48202&view=by_date_ascendi ng&page=1

Video
http://www.youtube.com/watch?v=RT2KP_8QHbw

Meld evt. tilbage, så jeg ved om det er et hit.

Hvorfor egentlig bruge divx på en ps3? PS3 er da en HD konsol, så du skal da smide bluray film efter den.

/Skipper

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 15:37

Nej...Men der mulig for at transcode fra en pc til din ps3. Jeg har dog ikke selv en ps3 og derved ingen erfaring i hvor godt det virker.

Dette program kan du prøve, hvis du søger på nettet er der andre løsninger, men dette er jeg stødt på en del gange.

http://tversity.com/home/

Guide
http://boardsus.playstation.com/playstation/board/message?bo ard.id=ps3media&thread.id=48202&view=by_date_ascendi ng&page=1

Video
http://www.youtube.com/watch?v=RT2KP_8QHbw

Meld evt. tilbage, så jeg ved om det er et hit.

Hvorfor egentlig bruge divx på en ps3? PS3 er da en HD konsol, så du skal da smide bluray film efter den.

/Skipper

Nu var tanke (håbet) lidt af anvende PS3 som mediacenter (hvor jeg så ser bort fra TV-optage funktionen, til at starte med) med afspilning af film (både HD og ikke-HD) fra intern og ekstern hardisk! 

Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 07-November-2007 kl. 20:23
Der skulle jo komme en tv tuner så man kan bruge sin ps3, som hd optager. Jeg kan lige prøve et par divx filer. Men jeg skal førs have lavet nogle.

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 20:34

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Der skulle jo komme en tv tuner så man kan bruge sin ps3, som hd optager. Jeg kan lige prøve et par divx filer. Men jeg skal førs have lavet nogle.

Vil det sige at du tror PS3'eren GODT kan afspille DivX?

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 20:42

Ja, under Linux. Det står der i hvertfald flere steder på nettet, men jeg skal nok lige få prøvet det af. Prøv evt. at google lidt på ydl (yellow dog linux), mplayer og VLC (video lan Client)

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 20:48

Ja, under Linux. Det står der i hvertfald flere steder på nettet, men jeg skal nok lige få prøvet det af. Prøv evt. at google lidt på ydl (yellow dog linux), mplayer og VLC (video lan Client)

Dvs at du kører Linux på PS3? Har det været nemt at installere?

Skrevet den: 07-November-2007 kl. 22:29
Nogen der kender til et freeware konverteringsprogram til konvertering af avi (DivX) til .mp4 (H.264)?

Skrevet den: 08-November-2007 kl. 09:19

1. Det var let at installere jeg fandt en dvd på nettet der indeholdt det hele. Det er opsætningen der er lidt sværere men når man først er igang, så er det ikke så slemt.

2. Prøv med PSPvideo9 http://www.pspvideo9.com/ - http://www.pspvideo9.com/ . Den er gratis og virker fint til min PSP og jeg kan se der er indstillinger til PS3 også.  

Skrevet den: 08-November-2007 kl. 09:57

1. Det var let at installere jeg fandt en dvd på nettet der indeholdt det hele. Det er opsætningen der er lidt sværere men når man først er igang, så er det ikke så slemt.

2. Prøv med PSPvideo9 http://www.pspvideo9.com/ - http://www.pspvideo9.com/ . Den er gratis og virker fint til min PSP og jeg kan se der er indstillinger til PS3 også.  

1. var det xbuntu (eller Ubuntu) eller Yellow dog du hentede på nettet?

2. Hvis jeg installere Linux så har jeg ikke brug for at konvertere mine DivX til mp4.

3. Der er vel ikke problemer med at afspille film (f.eks. i HD) fra en ekstern harddisk med installeret Linux? 

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 08-November-2007 kl. 22:05

Hmmm, kan Linux på PS3 faktisk se en USB disk tilsluttet, formatteret med noget Ext2 eller hvad nu filsystem man vælger til Linux?

Men ellers kan du jo se shared folders fra en Windows maskine - så der er da muligheder...

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 09-November-2007 kl. 09:27

Jeg har desvære endnu ikke fået afspillet en divx film. Jeg valgte at installere VLC og Mplayer, men der er vidst noget galt med de medfølgende codecs. Jeg afinstallerede den indbyggede Totem movieplayer, før jeg egentligt fik den prøvet af. Jeg kan desværre ikke lige geninstallere programmet, da det ikke længere er muligt at anvende det indbyggede wlan kort efter jeg opdaterede til firmware 2.0.

Skrevet den: 25-November-2007 kl. 21:23
Hej igen
Nu er jeg blevet klogere. Jeg har installeret ydl 5.01 i stedet 5.02 og valgt at bruge totem-xine medie afspilleren og nu virker divx afspileren perfekt. Man kan ogsaa afspille Divx med xine, men hvis man vaelger at afinstallere den medfoelgende Totem og i stedet installere totem-xine, xine plus codecs og totem-xine mozilla plugin. Ja saa har man ogsaa mulighed faar at anvende sin medieafspiller med firefox. Der var mange der anbefalede vlc og Mplayer, men de er efter min mening faar besvaerlige at bruge.

Skrevet af: DarkHelmet
Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 16:10
Jeg har lige installeret Linux (Yellow Dog) på vores PS3. Det gik forbavsne godt og nemt.
Den kan uden problemer se min externe 250 gigabyte harddisk (fat32), og det køre bedre end jeg havde håbet. Faktisk så godt at min pcer ikke har været tændt siden!

Det er måske også på sin plads at sige at jeg bruger min pc til foto, dokumenter mv. Efter DiVX og Xvid er kommet til PS3 bruger jeg PS3 systemet istedet.

Jeg har dog et lille problem. Jeg har en sort kant rundt om skærmen (en border) som en CRT monitor der ikke er instillet ordenligt.

Nogen der har erfaringer i at ændre opløsningen? Den ligger fast. Jeg kan ikke ændre den så den passer helt til min Panasonic PV60 42" Pasma.

Mvh Dan

Skrevet af: LucarioX
Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 16:15
Noen som vet hvilken av Linux versjonene som støtter Wi-Fi på PS3?

Skrevet af: DarkHelmet
Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af LucarioX LucarioX skrev:

Noen som vet hvilken av Linux versjonene som st�tter Wi-Fi p� PS3?

http://community.eu.playstation.com/archive/index.php/t-1149 58.html

Prøv og søg lidt her..

Print side | Luk vindue