Print side | Luk vindue

Kabel fra PC til TH-42PV70E

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=28995
Udskrevet den: 06-Maj-2025 kl. 05:25

Emne: Kabel fra PC til TH-42PV70E
Skrevet af: Sangill
Emne: Kabel fra PC til TH-42PV70E
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 20:14
Hej Folkens,

Jeg har prøvet at kigge forummet lidt igennem for poster omkring kabler fra PC til TV. Synes godt nok kun jeg er blevet mere forvirret af det.

Well, jeg har følgende grafikkort i min computer:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=374013

Hvad vil være den optimale måde at tilslutte de to på?

DVI-HDMI
VGA

Eller hvordan og hvorledes. Hader lidt at stille dette spørgsmål igen, men tænkte at URL til mit grafikkort kunne hjælpe på en redegørelse.

Som altid, på forhånd tak!

P.S skal også have et antennekabel i samme omgang, men det finder jeg nok ud af (=

Svar:
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 21:07

Hej Sangill,
Det ligner at der er to DVI udgange men ingen HDMI, selvom de skriver at der er "1 x HDTV udgang "...  
Så du skal da have et DVI-HDMI kabel, jeg ville snuppe et fra Clictronic eller supra, alt afhængig af hvad pengepungen siger!!

http://www.av-connection.com/?SPage=HDMI-DVI_Kabler - http://www.av-connection.com/?SPage=HDMI-DVI_Kabler

HVis du skal have et antennekabel, så vil jeg foreslå Profigold:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/bandridge_pgv8921_kabel_0,75_meter.htm - http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/div_kabeladaptor/b andridge_pgv8921_kabel_0,75_meter.htm

Eller hvis pengepungen tillader det, supra!!

Håber det ku bruges til noget,
Med venlig hilsen
Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 20:08
Hej Simon,

Mange tak for dine r�d. Kan helt sikkert bruges.

Jeg havde s�danset kigget lidt p� det Profigold kabel.

Overvejer lidt det Clicktronic kabel fra AV-connection som du forslog.

Jeg t�nker s� lidt at hvis jeg alligevel skal have det DVI-HDMI kabel fra AV-connection, om jeg s� ikke lige s� godt kan bestille et antenne kabel derfra. Hvad med det Clicktronic antennekabel de s�lger, er det nogenlunde i samme klasse som det Profigold du forsl�r?

Jeg synes Supra bliver lidt for dyrt.

Mange tak for hj�lpen

Hov og forresten, gør længden af antennekablet nogen forskel? Skal nok bruge en 5-7 meter vil jeg tro.

Mads

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 21:59
Bare lige så du er klar over det, så kan overscan være lidt hæftigt på det der setup afhængig af hvilken opløsning du vil køre.

Jeg har selv Geforce 8800GTS & 42" PX70

Da jeg benytter det som hedder clone-mode, altså samme billede på min computer skærm og TV, vil jeg gerne have høj opløsning (1680x1050). Og den opløsning giver altså så meget overscan at processlinjen forsvinder.

Så jeg har valgt at køre med VGA kabel, det giver nemlig ingen overscan, og står næsten ligeså flot som vedd DVI->HDMI, faktisk kan jeg ikke se forskel.

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 09:48

Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Bare lige så du er klar over det, så kan overscan være lidt hæftigt på det der setup afhængig af hvilken opløsning du vil køre.

Jeg har selv Geforce 8800GTS & 42" PX70

Da jeg benytter det som hedder dual-view, altså samme billede på min computer skærm og TV, vil jeg gerne have høj opløsning (1680x1050). Og den opløsning giver altså så meget overscan at processlinjen forsvinder.

Så jeg har valgt at køre med VGA kabel, det giver nemlig ingen overscan, og står næsten ligeså flot som vedd DVI->HDMI, faktisk kan jeg ikke se forskel.

Hej Hyldig,

I såfald, hvilket kabel er det så jeg skal have fat i? VGA - DVI eller noget andet? Hvad kan du anbefale?

Kan man køre individuelle opløsninger på de to skærme?

Skal man bruge et program for at vise billedet på Plasmaen?

Synes godt nok kabel markedet er dybt forvirrende.

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 12:03
Jeg har ingen erfaring med det grafikkort, så når hyldig anbefaler et DVI-VGA kabel (hviket jeg formoder han mener?), så syntes jeg du skal tage det!
Det kabel kan du også få hos av-connection.
Supra er dyrt, men det er kval!

Clictronic kan også sagtens gøre det, det er et udemæeket kabel!!
Jeg bruger selv profigold, på 10 m og får et godt billede.

Generelt om kabler kan man sige, jo længere det skal være, jo bedre/dyrere skal det være.

Men det er jo ingen sag at smutte forbi HFK eller bestille det hjem, og så snuppe et Clictronic DVI-VGA.

/Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 12:21

Ja, det må sgu være det så. I skal begge have tak for hjælpen.

Fører hifiklubben slet ikke noget inden for DVI-VGA? Synes ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside?

Er jo brændt lidt varm på det profigold kabel... hvis det er så godt?

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 12:23
Jeg kiggede også på deres hjemmeside, men kunne ikke finde noget. Måske de har et alligevel, eller de kan bestille et hjem!

Profigold/baindrigde er et rigtig godt kabel til prisen, syntes jeg!

/Simon

Og det var da så lidt!!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Sangill Sangill skrev:

Hej Hyldig,

I såfald, hvilket kabel er det så jeg skal have fat i? VGA - DVI eller noget andet? Hvad kan du anbefale?

Kan man køre individuelle opløsninger på de to skærme?

Skal man bruge et program for at vise billedet på Plasmaen?

Synes godt nok kabel markedet er dybt forvirrende.

Jeg benytter en DVI->VGA adapter og så et alm. VGA kabel. Faktisk var jeg slet ikke klar over der fandtes DVI->VGA kabler, men man blir jo klogere hver dag :)

Ja du kan godt køre individuelle opløsninger, men så bliver det to forskellige skrivebord. Så hvis du vil have et vindue eller ikon der bliver vidst på din PC skærm over på TV, så skal du trække det "ud af skærmen" til højre, og så kommer det over på TV. Så tingene kan kun blive vidst på en skærm ad gangen på den måde. Hedder dual-view.

Hvis man vil have helt samme billede, hele tiden (som mig) på begge skærme, så er man tvunget til at køre samme opløsning på dem. Hedder clone-mode.

Nej du skal ikke bruge noget ekstra program for at få billede over på TV'et, der er indbygget nogle værktøjer til det i driveren til grafikkortet.

Skrevet den: 04-Oktober-2007 kl. 17:45

Jeps - jeg ser på det i morgen. Det skulle nok kunne lade sig gøre.

Hvis I er interesseret, faldt valget på følgende fra AV-Connection:

1x CT600-1000: ClickTronic RF antenne kabel (RF han - hun) (10 meter) : 159,- dkk.
1x CT220-300: ClickTronic VGA - DVI-I Video kabel (HDSub15 han - DVI 24+5 han) (3 meter) : 259,- dkk.

God vind herfra

Mads

Print side | Luk vindue