Print side | Luk vindue

Køb af BD i USA, hvilke problemer?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=29003
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 10:07

Emne: Køb af BD i USA, hvilke problemer?
Skrevet af: primeradk
Emne: Køb af BD i USA, hvilke problemer?
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 22:28

Hejsa

Arbejder til daglig med nogen amerikaner som tager "hjem" engang om måneden. De har før købt Ipod og lign med til mig med stor besparrelse. Ved ikke om der er noget at spare ved at købe en afspiller eller PS3 derovre, men før jeg tjekker priser, hvilke ulemper vil jeg så få. Region koder går jeg ud fra? kan man omgå dem endnu elelr hvordan ser det ud?

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Svar:
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 22:54
Der er ingen ulemper, kun fordele. Med en US br-player (region A) kan du købe billige film og udvalget er langt større.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 23:07
Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk).

Skrevet den: 02-Oktober-2007 kl. 23:57

Ok, men jeg kan så ikke købe film herhjemme vel? Hvordan er tekster osv. Er alle sprog de samme på BD eller er det ligesom dvd?

Tænker mere hvis man køber børne film eller lign. så er DK undertekster måske meget rart.

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Ok, men jeg kan så ikke købe film herhjemme vel? Hvordan er tekster osv. Er alle sprog de samme på BD eller er det ligesom dvd?

Tænker mere hvis man køber børne film eller lign. så er DK undertekster måske meget rart.

Du får ikke danske undertekster på amerikanske udgivelser, hverken DVD (Region 1) eller Blu-Ray (Region A).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 04:48

Nej ok, kunne godt være man havde lagt det hele på de nye formater. Kan man afspille Region B på region A afspiller. Formaterne er vel lavet for at vi ikke kan købe film i USA før de udkommer i Europa. Så kan man afspille film købt I DK på en afspiller fra USA?

\René

-------------

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 07:12

Nej - det kan du ikke.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 08:07

Hej Rene

Du må da godt få de venlige amerikanere til at købe en blu-ray afspiller til mig

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 08:17

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, skal man kun have én Blu-ray afspiller, hvilket vel nok er det de fleste helst vil nøjes med, så skal den være amerikansk (eller japansk).

Sikke noget sludder! Mange vil nok også bruge den som dvd-afspiller og da den ikke er regionsfri, kan man kun afspille reg.1 dvd-film... Desuden vil nogle ikke gå glip af DK tekster...

Mange BD udgivelser (købt i USA) kan jo også afspilles på reg.B blu-ray afspillere, det er bare at tjekke HDMoviesource.com! Jeg har masser af BD film fra USA og har tjekket dem alle på HDMS og de spiller fint! Ved der er en del der ikke kan afspilles på reg.B fx Fantastic 4 filmene (fra Fox), dem køber jeg i fx Sverige til flere penge, naturligvis... That´s life!

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af Boogie Boogie skrev:

Sikke noget sludder! Mange vil nok også bruge den som dvd-afspiller og da den ikke er regionsfri, kan man kun afspille reg.1 dvd-film... Desuden vil nogle ikke gå glip af DK tekster...

Mange BD udgivelser (købt i USA) kan jo også afspilles på reg.B blu-ray afspillere, det er bare at tjekke HDMoviesource.com! Jeg har masser af BD film fra USA og har tjekket dem alle på HDMS og de spiller fint! Ved der er en del der ikke kan afspilles på reg.B fx Fantastic 4 filmene (fra Fox), dem køber jeg i fx Sverige til flere penge, naturligvis... That´s life!

De fleste (alle) har nok allerede en kodefri eller region 2 dvd-player så mon ikke den stadig kan bruges. Man har så to apparater - og hva' så?

Nogle selskaber er flinke at udgive kodefri film og tak for det men ikke alle og nogle selskaber er ikke konsekvente. Derfor skal man som du undersøge det men hvis man som mig ikke gider/orker vente på at diverse sites bliver opdateret så er det ulig lettere ikke at skulle gå med de overvejelser. Og endelige prisen: kig på Axelmusic og sammenlign de priser med priser i dk  

Så da jeg ikke problemer har med det engelske sprog er valget for mig meget meget let.

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 09:36
Det burde da også være muligt at få den gjort kodefri i fremtiden (altså DVD delen). Mener da i hvert fald at Samsungs BD kan gøre kodefri, om det så gælder alle modeller, det ved jeg ikke...

Med venlig hilsen
Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 10:31

Jeg har valgt at kombinere en europæisk HD-DVD-afspiller med en amerikansk PS3. Ud over hver sit HD-format klarer de så også hhv. region 2 og region 1 dvd.

De eneste film, jeg så ikke kan afspille, er region B bluray-skiver, men jeg har svært ved at se, at det bliver noget stort afsavn, da jeg interesserer mig cirka ligeså meget for danske undertekster som for danske film.

Selvfølgelig ville det være fedt med kun een maskine, men pga regionskodningen har det meget lange udsigter, da Samsungs allerførste bluray-afspiller mig bekendt er den eneste, der kan gøres kodefri på dvd-delen.

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 11:13
Jeg mener også at det kun er BD1000 der kan gøres kodefri...
Men det var lige så meget ment som et spørgsmål, hvis nogle vidste om andre også kunne på DVD-delen!
Hvis Samsung UP-5000 kan, så ville det jo være et ret godt bud på en alround afspiller!

/Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 13:07

Nu var det jo kun _min_ holdning til tingene jeg gav udtryk for der, og som netop allerede nævnt, så har de fleste nok en velfungerende DVD-afspiller i forvejen. Køber man de billige Blu-ray/HD DVD-afspillere uden de fancy skalerings-chips, så er de oftest heller ikke vildt gode DVD-afspillere alligevel.

Og så nævner du at mange er regionsfri; jamen, mange er ikke! Du nævner selv Fantastic 4. Jeg bestilte Silver Surfer i går for under 200,-. Godt jeg ikke skal vente, og i øvrigt betale mere. Falder jeg en dag over en dansk udgivelse jeg vil ha', så kan jeg tjekke de forskellige lister på nettet, og se hvilke der kører på min region A maskine. Jeg har blot foretaget det valg, at jeg absolut ikke vil skulle sidde over ved amerikanske udgivelser. Jeg kan købe alle de amerikanske udgivelser jeg vil, hos f.eks. Axel og DVD Pacific, uden at tænke over om de nu virker

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 14:05
Hej Naiera/Stampe og alle andre ,
Kan i anbefale et godt sted at købe Blu-Ray afspiller i USA? De sidder jeg har kigget på, sender de kun til USA! Hvilket vel har noget med moms, skat, rettigheder osv. at gøre...
Men demå da være nogle forhandlere der gider sende til DK?

På forhånd mange tak,

MVH
Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 14:25
Jeg kan desværre ikke anbefale noget. Når jeg en dag ska' ha' en UP5000, så hiver jeg fat i en bekendt jeg har i Maryland...

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 14:32
Ja ok, ærgeligt at man ikke har bekendte "over-ther"...  Satans, det kunne ellers være et godt køb at få en USA model!!

/Simon

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 14:50

Nu var det jo kun _min_ holdning til tingene jeg gav udtryk for der, og som netop allerede nævnt, så har de fleste nok en velfungerende DVD-afspiller i forvejen. Køber man de billige Blu-ray/HD DVD-afspillere uden de fancy skalerings-chips, så er de oftest heller ikke vildt gode DVD-afspillere alligevel.

Og så nævner du at mange er regionsfri; jamen, mange er ikke! Du nævner selv Fantastic 4. Jeg bestilte Silver Surfer i går for under 200,-. Godt jeg ikke skal vente, og i øvrigt betale mere. Falder jeg en dag over en dansk udgivelse jeg vil ha', så kan jeg tjekke de forskellige lister på nettet, og se hvilke der kører på min region A maskine. Jeg har blot foretaget det valg, at jeg absolut ikke vil skulle sidde over ved amerikanske udgivelser. Jeg kan købe alle de amerikanske udgivelser jeg vil, hos f.eks. Axel og DVD Pacific, uden at tænke over om de nu virker

Jo bevares, du har da fat i noget, men en del vil nok ikke have 2 maskiner stående eller 3 hvis hd-dvd skal med (uden dual-format afspillere). Jeg prikkede nu mest til dig fordi du skrev "så skal den være amerikansk (eller fra Japan)" Desuden tror jeg mange der læser på Recordere vil have DK tekster...

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 15:59
Ja, jeg mener det er mest praktisk med en amerikansk maskine, og som jeg fra starten skrev vil de fleste nok netop ikke helst ikke havde to stående...

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 17:31

Jamen tusind tak for alle de svar, og synspunkter. Så kan jeg jo tænke over det. Jeg må lige se hvad der er at spare derovre og hvor evt derovre jeg bør købe det. De andre ting jeg har købt derfra har jo været væsenligt billigere end herhjemme. Skal vist bare finde ud af hvilken en jeg så bør købe. Slog lige den Samsung 5000 op, hvornår skulle release dato være for den, synes det ser ud som om den har været skubbet et par gange.

\René

-------------

Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hej Rene

Du må da godt få de venlige amerikanere til at købe en blu-ray afspiller til mig

Jamen alt for dig  he he, nu er det kun når de tager hjem engang om måneden at de køber lidt med tilbage til dem selv, eller hvis vi bestiller varer igennem firmaet hertil at vi skriver lidt privat på. Skal dog lige høre hvornår vi skal have vare derfra igen, hvis det ikke er et problem, og jeg ikke får noget ekstra arbejde ud af det, så kan jeg ikke se et problem at der står 2 istedet for 1, vil dog ikke love noget.

\René

-------------

Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 03-Oktober-2007 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Hej Rene

Jamen alt for dig  he he, nu er det kun når de tager hjem engang om måneden at de køber lidt med tilbage til dem selv, eller hvis vi bestiller varer igennem firmaet hertil at vi skriver lidt privat på. Skal dog lige høre hvornår vi skal have vare derfra igen, hvis det ikke er et problem, og jeg ikke får noget ekstra arbejde ud af det, så kan jeg ikke se et problem at der står 2 istedet for 1, vil dog ikke love noget.

\René

Du er en guttermand Du siger bare til hvis det er. Skaber det for mange problemer eller andet, så må jeg jo bare undvære

Print side | Luk vindue