Print side | Luk vindue

Sagem 81 - ingen RGB udgang?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=29111
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 18:45

Emne: Sagem 81 - ingen RGB udgang?
Skrevet af: videoguy
Emne: Sagem 81 - ingen RGB udgang?
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 09:57
Jeg har tilsluttet min Canal Digital HD box til TV'et med HDMI kabel, men jeg ville jo gerne tilslutte den til min HDD via RGB, men tilsyneladende kan jeg kun vælge enten "video" eller "s-video". S-video er ganske godt, men alligevel.

Svar:
Skrevet af: moho
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 10:08

Det er vistnok sådan, i princippet, at man ved RGB udgang ikke kan kopisikre.

RGB udgange var jo beregnet til Billedrørsteknologien, som mange påstår slet ikke kan vise HDTV. Og dog blev teknikken oprindelig udviklet netop på baggrund af CRT-Tv. Sådan er der så meget.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: erimads
Skrevet den: 05-Oktober-2007 kl. 11:14

Man kan ikke have RGB i scart stikket samtidig med HDMI.

Hvis man frakobler HDMI udgang kan man få RGB i scart stikket.

/Erik

Skrevet af: Bridge
Skrevet den: 06-Oktober-2007 kl. 12:51

Nu er jeg forvirret. Vi snakker om en TDC Selector box Sagem 81 box, ikke sandt ? Jeg kører da HDMI til min skærm, og scart rgb fra box'en til min HDD recorder.

Inde i selector box menuen vælger jeg Scart RGB under menuen for analoge tv udgange. Og det virker da fint. (Jeg formoder ihvertfald at det  er RGB, når jeg har valgt det.)

Men det er måske ikke TDC Selector box der omtales i denne her tråd, selvom der står Sagem 81 i overskriften.

-------------
Pioneer 5090 KURO | Pana BD-30 BLU-RAY | Pana EH-65 HDD Recorder | Pioneer DVR LX61D HDD Recorder | Samsung HD box uden HDD, og med HDD

Skrevet af: videoguy
Skrevet den: 06-Oktober-2007 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Bridge Bridge skrev:

Nu er jeg forvirret. Vi snakker om en TDC Selector box Sagem 81 box, ikke sandt ? Jeg kører da HDMI til min skærm, og scart rgb fra box'en til min HDD recorder.

Inde i selector box menuen vælger jeg Scart RGB under menuen for analoge tv udgange. Og det virker da fint. (Jeg formoder ihvertfald at det  er RGB, når jeg har valgt det.)

Men det er måske ikke TDC Selector box der omtales i denne her tråd, selvom der står Sagem 81 i overskriften.

Nope, det er nemlig en Canal Digital HD box, som også er en Sagem 81, men tilpasset Canal Digital. 

Print side | Luk vindue