Print side | Luk vindue

Billigere PS3

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=29156
Udskrevet den: 08-September-2024 kl. 04:39


Emne: Billigere PS3
Skrevet af: Hother
Emne: Billigere PS3
Skrevet den: 06-Oktober-2007 kl. 13:17

Og så til dem der går og længes efter en lidt billigere PS3, er der måske gode nyheder:

http://fpn.dk/digitalt/spil/article1119515.ece - http://fpn.dk/digitalt/spil/article1119515.ece



-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.



Svar:
Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 06-Oktober-2007 kl. 15:54
Der står en mere inde på http://playstadium.dk - playstadium.dk . Nu overvejer jeg for alvor at købe en PS3. Har haft en 360'er, men den virker som om den var lavet af ler og hø!

-Michael


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 07-Oktober-2007 kl. 23:11

Lidt info om billig ps3

http://www.gamesection.dk/nyheder.asp?nid=3331



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 01:06
Hmm... minder lidt om den tidligere mindre version (japanske?).

Der står ikke noget omkring om den har Wifi (hvilket den anden version
uden kortlæser mv. heller ikke har).

Nogen der kan bekræfte om den har wifi?


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 09:50
Den har wifi

http://threespeech.com/blog/?p=635

Det de har pillet ud så vidt jeg kan gennemskue:
    2 USB porte (så den kun har 2 USB alt i alt)
    Kortlæseren
    GFX chippen fra PS2 og med den ryger muligheden for PS2 spil på den.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af Fabrin Fabrin skrev:

Har haft en 360'er, men den virker som om den var lavet af ler og hø!

-Michael

Hvad er det for en ukonstruktiv og uvedkommende kommentar, og hvad mener du??

Bare nysgerrig, men prøv at være lidt "voksen" i dit svar, please!! Bare således at andre kan bruge indlægget til noget, hvis de evt skal købe konsol!!

På forhånd tak!!



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Den har wifihttp://threespeech.com/blog/?p=635Det
de
har pillet ud så vidt jeg kan gennemskue:    2 USB porte (så den kun har 2
USB alt i alt)    Kortlæseren   &nb sp;GFX chippen fra PS2 og med den
ryger
muligheden for PS2 spil på den.



De nuværende PS3'er solgt i Europa har heller ikke hardware
understøttelse af PS1 og PS2 spil (svjh). De emulerer det hele i software
(hvilket bl.a. er årsagen til at alle spil pt. ikke virker -
http://www.ps3comp.com/ - http://www.ps3comp.com/ ). Så
mon dog, at de har fjernet denne mulighed, hvis det er rent software?



Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Fabrin Fabrin skrev:

Har haft en 360'er, men den
virker
som om den var lavet af ler og hø! -Michael


Hvad er det for en ukonstruktiv og uvedkommende kommentar, og
hvad
mener du??


Bare nysgerrig, men prøv at være lidt "voksen" i dit svar, please!! Bare
således at andre kan bruge indlægget til noget, hvis de evt skal købe
konsol!!


På forhånd tak!!



Kan jeg godt forstå. Men er bare så sur på microsoft ... Problemet var
at den blev så varm (lige meget hvad jeg gjorde) at den frøs. De har aldrig
indrømmet problemet, så jeg skiftede for 6 måneder siden til Wii. Men
her i sidste uge skiftede de så processor i 360'eren.
http://newz.dk/koeligere-version-af-xbox-360-paa-gaden - se her
, stadig uden at indrømme at den blev for varm! Alt for dårligt

Man skal kunne indrømme sine fejl.

Og bare en lille ting til - Jeg har også en mac i stedet for pc ...


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 11:24
Lige en ting til. PS3'eren med 60GB dør!

Den skal kun sælges så længe lager haves... så det er nu hvis man vil have en!
http://www.playstadium.dk/2007/10/08/ps3-med-60-gb-pa-vej-ud-af-markedet/ - klik

-Michael


Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 11:29

Hehe, forstår dig godt Fabrin!!  

Fik du ikke ombyttet/ udbedret under MS udvidede garanti (den røde dødsring) ? De lover at hente/bringe og udbedre indenfor 10 arbejdsdage!! 7-9-13, knock on wood! Jeg har endnu ikke oplevet problemer..!

Mvh



-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3



Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hehe, forstår dig godt Fabrin!!  


Fik du ikke ombyttet/ udbedret under MS udvidede garanti (den røde
dødsring) ? De lover at hente/bringe og udbedre indenfor 10 arbejdsdage!!
7-9-13, knock on wood! Jeg har endnu ikke oplevet problemer..!


Mvh



Gik ned i EBgames hvor jeg havde købt den og sagde at den gik død og at
jeg hellere ville have en Wii... og det fik jeg .


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 12:55
Så er den kommet på Coolshop.dk til 3200 for 40GB modellen

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 53902

Det er da billigt




Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 13:11
Hmm.. det er nogenlunde samme pris som jeg gav for min 60gb, hvis man
trækker det fra som var med i bundle-udgaven (3 spil og en ekstra
controller), der lå til ca. 4.700,-


Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 13:32
jeg skal have den nye..er ligeglad med PS2 komp. og harddisken kan skiftes, så her er ingen ulemper for mig.


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 13:33

Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Hmm.. det er nogenlunde samme pris som jeg gav for min 60gb, hvis man
trækker det fra som var med i bundle-udgaven (3 spil og en ekstra
controller), der lå til ca. 4.700,-

Ja, jeg kan heller ikke se den helt store fidus med den nye 40GB PS3 til 3200,-. Det skulle da lige være det psykologiske der ligger i, at man ikke skal betale 4500,- men nu "kun" 3200,-.

Men man får altså 20GB mindre, man kan ikke spille PS2 spil, der medfølger ingen ekstra controller og ingen spil med.

De skulle i stedet for have sat den "gamle" PS3 spillepakke ned og gjort de medfølgende spil valfrie. Eller solgt den "nye" PS3 til ca. 2200,- som den koster i USA. Hvorfor den lige skal være 1000,- dyrere her forstår jeg ikke helt.

Ohh well, der er sikkert mange der hopper på salgstricket og køber 40GB versionen

Det skal dog lige siges, at jeg synes at det er billigt nok med en PS3 til 3200,'. Især når man tænker på at en XBOX Elite koster det samme minus HD DVD.

Men min pointe er, at startpakken til ca. 4500,' inklusiv ekstra controller og spil altså OGSÅ er billigt når man tænker på hva' man faktisk får.



Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 16:53

Startpakken koster 4793 kr

Hvis vi så ligger det sammen PS3 40 GB 3199 + Controller 399 + Motorstorm 349 + Resistance 365 = 4316 kr

Så er der alligevel sparet 476 kr

Kilde coolshop.dk



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 17:50

der er sparet 476,- kr

- og for den besparelse mister man så 20gb harddiskplads, 2 usb indgange, memorykort indgangen samt ps2 kompatibiliteten (hvor dårlig den end måtte være).

Det lyder ikke som et rigtigt slagtilbud i mine ører

Men det er nu ikke det værste - det værste er Merlins latterlige udtalelser om at boksen grundet denne "besparelse" lige pludselig skulle begynde at sælge 5-6 gange bedre end konkurrenterne, konkurrenter som Wii og X360 der idag sælger langt større antal end PS3

dvs. at denne "besparelse" med et slag pludselig skulle øge omsætningen af solgte PS3 konsoller med mellem 600 og 1000% ??

Det er jo latterligt.

Folk er da heller ikke dummere end at de godt kan regne ud hvad det koster når de skal købe de ekstra nødvendige ting ved siden af i forhold til startpakken. Man skal jo nødvendigvis stadig købe nogle spil, hvis man vil bruge den som spilkonsol, og en ekstra kontroller hvis man vil spille mere end en ad gangen.

Der er jo mange grunde til at PS3 ikke sælger i det omfang man har forventet - hovedårsagen er jo at flertallet af det normale spillekonsol publikum ikke køber den for BluRay drevets skyld (det er kun os A/V nørder der syntes at dette gør den interessant) - hovedpublikummet køber spillekonsol for at ungerne kan spille spil. De interesserer sig ikke for teknikken men for hvor mange spil man kan få, hvilke spil man kan få, hvad spillene koster, om den stadig kan spille alle de ps2 spil man har fra tidligere osv. osv. Det vil de stadig gøre og der vil derfor stadig være samme konkurrence fra de andre spillekonsoller.

For de af os der hovedsagligt kunne finde på at købe en PS3 for BluRay afspillerens skyld er det fint nok - men vi er altså et kæmpe mindretal blandt det marked som spilkonsollerne operer i - så jeg kan ikke se at dette tiltag skulle flytte ret mange markedsandele.

 

 

 

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: glade
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 17:58
Nogen som har overvejet den måske larmer mindre eller bruger mindre strøm den nye udgave evt?? kunne være intressant at vide..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 18:05

Ja det var også en tanke jeg fik - men der er umiddelbart ingen meldinger om noget sådant såvidt jeg kan finde.

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 18:24
Hvis man kigger på f.eks. Merlins hjemmeside, så sælger de pt. følgende:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-

Den gamle PS3 bundle til 4.299,-

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus
mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Det kan vist på INGEN måde betale sig at købe den nye...


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Hvis man kigger på f.eks. Merlins hjemmeside, så sælger de pt. følgende:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-

Den gamle PS3 bundle til 4.299,-

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus
mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Det kan vist på INGEN måde betale sig at købe den nye...


Ja men den udfases jo og jeg har ikke råd til en PS3 lige nu... Så det bliver vel den billige model jeg bliver nødt til at vælge, når jeg en dag for råd... Håber også den kommer i et bundle!


Skrevet af: micker
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 20:44
når 60 gb versionen med startpakken udgår skulle der gerne være en god chance for at der kommer en ny "startpakke". Da 40 GB versionen i sig selv er 1000 kr billgere end en alm 60 gb ps3, bliver den nye startpakke jo også billigere, også bliver det sjovt

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 21:01

jamen micker altså - læs nu hvad der står - 40gb versionen er jo ikke 1000,- billigere end en alm. 60gb. Den er 1000,- billigere end startpakken der indeholder både en PS3 samt 2 spil og 1 kontroller.  

Som skrevet ovenfor er prisen hos Merlin:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-  (uden udstyr)

Den gamle PS3 bundle til 4.299,- (med ekstra udstyr)

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Skal man sammenligne disse 2 og fratrækker merværdien fra PS3 bundlens 2 spil og 1 kontroller - så udgør merværdien mindst 1000,- så reelt betaler du her mere for 40gb versionen !!!

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 22:11

Hvis man kan klare sig med den nye model er det da en billige måde at få en Blu Ray afspiller på.

Jeg er selv ligeglad med kortlæser og ps2 spil. Så tror godt det kunne ske at boxen bliver skiftet ud. Det der med 40 GB HDD, det er os fint nok. Det er stadig mere plads end jeg har. R:FOM er heller ikke lige min stil, så det vil bare blive solgt.

Så er det sparet 800 ca. så begynder det jo næsten at ligne noget. 



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Hvis man kan klare sig med den nye model er det da en billige måde at få en Blu Ray afspiller på.

Jeg er selv ligeglad med kortlæser og ps2 spil. Så tror godt det kunne ske at boxen bliver skiftet ud. Det der med 40 GB HDD, det er os fint nok. Det er stadig mere plads end jeg har. R:FOM er heller ikke lige min stil, så det vil bare blive solgt.

Så er det sparet 800 ca. så begynder det jo næsten at ligne noget. 

Hvis man kun er interesseret i blu-ray delen, ja så kan man selvfølgelig spare lidt. Men hvor mange er det når du ser på the big picture?

Man skal vist ikke være noget matematisk geni, for at regne ud at det reklame stunt Sony kører pt. ikke helt holder?

Sænk den "nye" PS3 til 2200,- som i USA, så kan vi begynde at snakke om en besparelse som faktisk ville være værd at råbe op om

 



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 22:40

Hvordan er det lige du sparer 800,- ?

Du udskyder blot den omkostning ved at vente med at købe spil og controller til du engang skal bruge det. Men på et eller andet tidspunkt skal du vel have 2 ps3 spil og måske en controller til din PS3, så har du ikke længere sparet noget - medmindre du udelukkende vil købe den som BluRay afspiller og aldrig købe spil og ekstra kontroller ?

Du sparer jo netop ikke noget overhovedet som regnestykket er stillet op i sammenligningen.

Vi kan blive enige om at du får mulighed for at vælge nogle andre spil end de 2 der er med i tilbuddet ved at købe det som enkeltdele - men den samlede pris for 1 stk. ps3, 2 spil og 1 ekstra controller bliver den samme uanset om du vælger tilbuddet eller om du køber det over flere omgange - den eneste forskel er at du får en dårligere PS3 for de samme penge. Faktisk vil den dårligere 40gb ps3 version koste dig et par hundrede mere hvis du køber den og efterfølgende køber 2 spil og 1 kontroller.

Det svarer til at købe noget på afbetaling hos leasy og så tro man får det billigere fordi man kun betaler 600,- om måneden i 6mdr. istedetfor at betale 3299,- på en gang.

Forestil dig evt. du køber 60gb bundle versionen til 4.299,- incl. controller og 2 spil. Er du så ikke interesseret i spillene og den ekstra controller og sælger disse for 1000,- samlet - så har du kun betalt 3.299,- for 60gb versionen. Det er samme pris som 40gb versionen koster.

Men ja - hvis du KUN vil have boksen som BluRay afspiller og aldrig køber spil eller ekstra kontroller - så er det billigere end at købe at købe en bundle, forudsat du ikke istedet sælger ekstraudstyret.

Og ja - hvis du absolut ikke vil have de spil der følger med tilbuddet, kan du for nogenlunde samme pris få en dårligere PS3 med nogle andre spil efter eget valg.

Men det er altså at stikke blår i øjnene på forbrugerne at påstå de får en billigere PS3 spilkonsol. Det er en reklamestunt der skal dække over at man får et dårligere produkt på et tidspunkt hvor prisen på konsollen i forvejen skulle sættes ned. Pointen for Sony er at de færre produktionsomkostninger ved 40gb modellen kommer til at dække den prisnedsættelse der skulle komme, så dækningsbidraget for Sony er detsamme og forbrugeren reelt ikke får nogen prisnedsættelse. 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Bendix
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Hvis man kigger på f.eks. Merlins hjemmeside, så sælger
de pt. følgende:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-

Den gamle PS3 bundle til 4.299,-

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM
(plus
mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Det kan vist på INGEN måde betale sig at købe den nye...


Med mindre man ikke gider de nævnte spil og ikke ønsker ekstra
controllere før rumble kommer til foråret..

Ohh well.Jeg gav over 7k for min på releasedagen med resistance,
motorstorm, ekstra controller og en remote.. Men det var fandme også en
fed oplevelse ;)


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 22:58

hehe. Det er nok rigtig.

Hvor har du fået prisen til 4299 fra ?? Den eneste pris jeg har set er ca. 4800 fra coolshop.dk



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 23:01

Merlin

60gb bundle

http://merlin.dk/PS3_bundle-507.aspx - http://merlin.dk/PS3_bundle-507.aspx

40 gb rå

http://merlin.dk/PlayStation_3-200.aspx - http://merlin.dk/PlayStation_3-200.aspx



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 23:08

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:



Ohh well.Jeg gav over 7k for min på releasedagen med resistance,
motorstorm, ekstra controller og en remote.. Men det var fandme også en
fed oplevelse ;)

hehe - ja - early adopters må altid betale kassen, men det giver også noget ekstra tilfredsstillelse.



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: JBay
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 23:19

Må jeg smide et lidt andet spørgsmål ind?

har de opgraderet noget indvendigt på 40gb'en?

Har læst lidt rundt omkring om et lidt anderledes design/mindre kabinet?

bruger den mindre strøm? (mere lydløs)

Kan ikke rigtigt finde det nogen steder... måske netop af den grund ingen ved det ;)

Edit: Nogen snakker også om 65nm cpu'er i dem? istedet for de originale 90nm



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 08-Oktober-2007 kl. 23:51
Tror du tænker på Xbox 360

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 08:59
Måske der er nogen PS3 kyndige der kan hjælpe mig.

Angående den ny model vs den gamle.
Hvad betyder det at der "kun" er 2 usb?
Kan man så "kun" sætte 2 controllere til, hvor der før kunne sættes 4 til?

Manglende kortlæser, så man ikke længere kan sætte SD kort i for at vise/kopiere billeder fra digi cam. Eller bruges den til andet?

Mindre harddisk, men hvad betyder det når man alligevel kan sætte en større i selv?

Ingen PS2 kombabilitet. Nu har jeg ingen spil til ps2, og har ikke i sinde at bruge den til andet end Blu-Ray afspiller og lidt ps3 spil, så har det vel ingen betydning for mig?

Med disse ændringer, og måske andre ændringer som vi ikke ved, så har det vel ingen betydning for mig når jeg som sagt primært skal bruge den til Blu-Ray.
Måske de har fixet problemet med blæseren som der har været meget snak om. Det er jo en ny maskine, så måske de har fixet nogle af de "skønhedsfejl" de har haft med 60GB versionen.

Der er dog ingen tvivl om at jeg skal have en PS3, ved bare ikke hvilken model.


-------------
Søren


Skrevet af: izebreaker
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 09:25

Mht 2 Usb porte har det ingen betydning for antallet af controllere der bruges da de jo er trådløse. Det har betydning for opladning af disse hvilket betyder du kun kan oplade 2 af gangen.

Skal du have tilsluttet keyboard, mus m.m (og oplade flere end 2 contorllere) kan det jo simpelt afhjælpes med en usb hub.

Men ellers kan man bare vælge bluetooth tilbehør som jo ikke kræver usb porte



Skrevet af: izebreaker
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 09:33

Til diskussionen om hvorvidt det er et godt køb med den nye 40gb version vil jeg sige at nok får man med den nuværende startpakke en masse for pengene, men man giver meget mere for spil som jeg personligt ikke gider røre, så i den sidste ende er det for dyrt. (på nær den ekstra controller)

Derfor foretrækker jeg at købe den nye 40 gb version og så selv vælge et par spil og købe ekstra kontroller.

Iøvrigt går der rygter om at Sony udsender et bundle med PES8 hvilket lige er min boldgade så håber at den snart kommer og at prisen er rigtig.

 

 



Skrevet af: rasmuslarsen
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 09:44

Når tiden kommer, hvor PS3 bundles med Gran Turismo 5 og Grand Theft Auto 4, så bliver det pludselig interessant.

Jeg har hele tiden været parat til at købe PlayStation 3, den dag GT5 lanceres. Nu kommer informationen om GT5 Prologue og denne nye billigere udgave frem, og jeg må nok erkende, at det kribler i fingrene mere end det hidtil har gjort.



-------------
http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 09:58
For at gøre et par ting klart for alle efter at læst en del på lektien:

Forskellen mellem den nye og den gamle PS3 der er tilgængelige i DK:

  1. Det er ikke længere muligt at spille PS2 spil på nye PS3 og det ser ikke ud til det kommer.
  2. Der er 2 USB porte på den nye - det betyder næsten ingenting - det eneste jeg personligt har brugt USB portene er opladning af controlleren og en enkelt gang en USB memory stick. Så det skulle ikke betyde noget
  3. Mindre harddisk - den kan nemt udskiftes og uden det bryder garantien - det er relativt billigt
  4. Ingen kortlæser til SD/CF/memory stick etc. - så hvis man vil have en nem mulighed for at indlæse billeder etc. ind skal man have en USB kortlæser
Så set lidt fra oven skal man tænke over om man kan undvære ovenstående ting - for de to konsoller er identiske på alle andre punkter.

Personligt ville jeg være mest ked af at miste den indbyggede kortlæser og muligheden for PS2 spil - der er enkelte guldkorn som jeg spiller engang imellem.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: furious jt
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 10:08
Kan ps3'en outputte HD-lydformaterne via hdmi til en reciever?


Skrevet af: micker
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 11:08
*slettet*

*host* 3's internet er noget af det mest ustabile nogensinde*


-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: micker
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

jamen micker altså - læs nu hvad der står - 40gb versionen er jo ikke 1000,- billigere end en alm. 60gb. Den er 1000,- billigere end startpakken der indeholder både en PS3 samt 2 spil og 1 kontroller.  

Som skrevet ovenfor er prisen hos Merlin:

Den nye "plain" PS3 til 3.299,-  (uden udstyr)

Den gamle PS3 bundle til 4.299,- (med ekstra udstyr)

Med den gamle får du jo så en ekstra kontroller, Motorstorm og R:FOM (plus mere HD, usb, kortlæsere etc.).

Skal man sammenligne disse 2 og fratrækker merværdien fra PS3 bundlens 2 spil og 1 kontroller - så udgør merværdien mindst 1000,- så reelt betaler du her mere for 40gb versionen !!!

 



Jamen spawn så læs hvad jeg skriver. Jeg sammenligner de to UDEN ekstra udstyr. 60 Gb versionen koster ca 4000 kr. og 40 Gb versionen koster 400 eu (altså 3000 kr), ergo er den 1000 kr billigere.

Startpakken er jo en tilbudspakke hvor du får 2 spil og en ektra controller for 500 kr ekstra ( altså 4500 kr.)

Det jeg siger er at når der kommer en startpakke (tilbudspakke) til den nye 40 gb version som skal overtage kan man være heldig at der er ligeså stor besparelse på den tilbudspakke, muligvis så heldig at de laver en startspakke til f.eks 3700 kr med 2 spil og 2 controllere. Det ER billigere. Get it?


-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: Klausen
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 12:49
Hvis der kommer en god startpakke og der snart udkommer med nogle bedre ps3-only spil, så tror jeg Sony får en god jul. måske endda på bekostning af både nintendo/ms. Jeg bliver ihvertfald mere og mere positiv mht. PS3! :)


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 13:47

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:



Jamen spawn så læs hvad jeg skriver. Jeg sammenligner de to UDEN ekstra udstyr. 60 Gb versionen koster ca 4000 kr. og 40 Gb versionen koster 400 eu (altså 3000 kr), ergo er den 1000 kr billigere.

Startpakken er jo en tilbudspakke hvor du får 2 spil og en ektra controller for 500 kr ekstra ( altså 4500 kr.)

Det jeg siger er at når der kommer en startpakke (tilbudspakke) til den nye 40 gb version som skal overtage kan man være heldig at der er ligeså stor besparelse på den tilbudspakke, muligvis så heldig at de laver en startspakke til f.eks 3700 kr med 2 spil og 2 controllere. Det ER billigere. Get it?

Jeg forstår udmærket hvad du skriver - men jeg er ikke enig med dig.

En 60gb PS3 koster ikke 4000,- sålænge du kan købe en startpakke til 4300,- hvor der følger spil og ekstra kontroller med der udgør en værdi af 1200,- - så er den reelle pris på en 60gb version altså kun 3100,-

Uanset om man så ønsker ekstraudstyret eller ej, og uanset om du sikkert godt kan finde et sted hvor du kan få lov at betale 4000,- for en rå 60gb ps3.

Fandtes der ikke en startpakke og kunne du ikke finde en rå 60gb PS3 til under 4000,- var jeg enig med dig.

Men nu er der altså denne startpakke som påvirker hvad den reelle pris for en PS3 er. Ingen vil jo købe en rå ps3 til 4000,- sålænge startpakken findes - og prisen er bestemt af om nogen vil betale det den koster. Sålænge der findes en startpakke til 4300,- med ekstraudstyr giver det ingen mening at tale om hvad en rå PS3 uden koster - for det er en pseudopris som ingen vil købe den til.

Som jeg har argumenteret så er der ingen reel besparelse - for du vil på et eller andet tidspunkt alligevel købe 2 spil og en ekstra kontroller hvorved den samlede pris bliver detsamme. Og som jeg også har argumenteret kan du omsætte ekstraudstyret til en kontant besparelse ved at sælge det hvis du ikke ønsker det der følger med startpakken.

Uanset hvordan man vender og drejer det vil jeg fastholde at prisen på en 60gb ps3 og en 40gb ps3 reelt er den samme som tilbuddene er idag.

Men hvis du mener du reelt sparer noget og får en ligeså god maskine ved at købe 40gb versionen så er det da helt iorden med mig

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: JBay
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 13:54

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Tror du tænker på Xbox 360

Nu ved jeg ikke om det var et svar til mit spørgsmål ovenover, men alligevel. ;)

Nej tænkte ikke på en Xbox. Tænkte nu hvor de har pillet Ps2 Gfx chippen ud, om den så bruger mindre strøm?. desuden har ibm da fortalt i april, at de var begyndt at producere 65nm cell cpu'er? men de er måske allerede i?...



Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 14:10

ok - det er muligt - jeg havde bare kun lige læst om det på X360



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 14:13
Spawn

Det er jo alle som gidder spille de spil som er med i startpakken og som hellere vil købe modellen uden spil til.

Og så er fakta ellers at 60GB koster 4000 og 40GB koster 3200

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 53902

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 51127

Og folk som måske satser på at bruge den som Blu Ray afspiller, de har jo ikke brug for spil og ekstra controller



Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 14:36

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Spawn

Det er jo alle som gidder spille de spil som er med i startpakken og som hellere vil købe modellen uden spil til.

Og så er fakta ellers at 60GB koster 4000 og 40GB koster 3200

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 53902

http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= 51127

Og folk som måske satser på at bruge den som Blu Ray afspiller, de har jo ikke brug for spil og ekstra controller

Fakta er også, at hvis du køber den "nye" PS3 og skal have en ekstra controller, så ryger du op på 3600 kr.

De 2 spil der føler med PS3 startpakken (om du så gider spille dem eller ej) kan du sælge for ca. 150 kr - 200 kr stykket.

Så forskellen er reelt kun 300-400 kr. Men hvis du synes at det er værd at spare 300-400  kr og så få 20GB mindre, to færre USB stik og ingen mulighed for at spille PS2 spil, jamen så er det jo en super handel for dig

Og det giver da så afgjort mening, at Sony råber og skriger op omkring denne "gigantiske" besparelse de giver alle os glade forbrugere

GG Sony^^

 



Skrevet af: viol8r
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Tænkte nu hvor de har pillet Ps2 Gfx chippen ud, om den så
bruger mindre strøm?.



De har ikke pillet nogen chip ud - den har aldrig været i de europæiske
PS3'er. Emuleringen har foregået i software, hvorfor bl.a. at kun ca. 85% af
alle PS2 spil virker på europæiske PS3'er.
Det er altså udelukkende (formodenligt) et software valg, at du ikke kan
spille PS2 spil på den nye PS3.


Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Tænkte nu hvor de har pillet Ps2 Gfx chippen ud, om den så
bruger mindre strøm?.



De har ikke pillet nogen chip ud - den har aldrig været i de europæiske
PS3'er. Emuleringen har foregået i software, hvorfor bl.a. at kun ca. 85% af
alle PS2 spil virker på europæiske PS3'er.
Det er altså udelukkende (formodenligt) et software valg, at du ikke kan
spille PS2 spil på den nye PS3.

de har netop pillet en chip mere ud ;)
den emulering der har været indtil nu har været i sammenarbejde med dele af  hardwaren, hvor de nu har fjernet den sidste ps2 stump.


Skrevet af: micker
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:



Jamen spawn så læs hvad jeg skriver. Jeg sammenligner de to UDEN ekstra udstyr. 60 Gb versionen koster ca 4000 kr. og 40 Gb versionen koster 400 eu (altså 3000 kr), ergo er den 1000 kr billigere.

Startpakken er jo en tilbudspakke hvor du får 2 spil og en ektra controller for 500 kr ekstra ( altså 4500 kr.)

Det jeg siger er at når der kommer en startpakke (tilbudspakke) til den nye 40 gb version som skal overtage kan man være heldig at der er ligeså stor besparelse på den tilbudspakke, muligvis så heldig at de laver en startspakke til f.eks 3700 kr med 2 spil og 2 controllere. Det ER billigere. Get it?

Jeg forstår udmærket hvad du skriver - men jeg er ikke enig med dig.

En 60gb PS3 koster ikke 4000,- sålænge du kan købe en startpakke til 4300,- hvor der følger spil og ekstra kontroller med der udgør en værdi af 1200,- - så er den reelle pris på en 60gb version altså kun 3100,-

Uanset om man så ønsker ekstraudstyret eller ej, og uanset om du sikkert godt kan finde et sted hvor du kan få lov at betale 4000,- for en rå 60gb ps3.

Fandtes der ikke en startpakke og kunne du ikke finde en rå 60gb PS3 til under 4000,- var jeg enig med dig.

Men nu er der altså denne startpakke som påvirker hvad den reelle pris for en PS3 er. Ingen vil jo købe en rå ps3 til 4000,- sålænge startpakken findes - og prisen er bestemt af om nogen vil betale det den koster. Sålænge der findes en startpakke til 4300,- med ekstraudstyr giver det ingen mening at tale om hvad en rå PS3 uden koster - for det er en pseudopris som ingen vil købe den til.

Som jeg har argumenteret så er der ingen reel besparelse - for du vil på et eller andet tidspunkt alligevel købe 2 spil og en ekstra kontroller hvorved den samlede pris bliver detsamme. Og som jeg også har argumenteret kan du omsætte ekstraudstyret til en kontant besparelse ved at sælge det hvis du ikke ønsker det der følger med startpakken.

Uanset hvordan man vender og drejer det vil jeg fastholde at prisen på en 60gb ps3 og en 40gb ps3 reelt er den samme som tilbuddene er idag.

Men hvis du mener du reelt sparer noget og får en ligeså god maskine ved at købe 40gb versionen så er det da helt iorden med mig

 



Ja det er rigtigt det vil være dumt at købe en 60 gb version til 4000 kr når startpakken koster 4500 kr. Men sådan er det altså, at PS3 stand-alone afspilleren koster altså 4000 kr, og det kommer man ikke udenom. Det jeg siger er at det ekstra udstyr du får med i startpakken er bare et tilbud, derfor skal du ikke trække 500 kr pr spil + 500 kr for controlleren fra, da det er et tilbud.

Sploink har fanget det, http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= %2051127


Dette betyder igen, at når 60 gb versionen går ud af markedet bliver startpakken nok erstattet med en ny startpakke til 40 gb versionen så bliver der nok igen tilbud på det ekstra udstyr der vil følge med til den nye startpakke, og derfor kan man håbe på en ny startpakke til f.eks 3700 kr.

Jeg har ikke sagt at det vil være en super ide at købe en 40 gb version lige nu da der kun er en startpakke til 60 gb versionen. Men om lidt tid kommer der nok en ny startpakke så vi kan få 2 spil og 2 controllere med i prisen til under 4k.


En bil med en stor motor er jo normalt også dyrer end en med en lille, hvis begge biler har lige meget ekstraudstyr (ellers kan man jo ikke sammenligne prisen).


-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:


De har ikke pillet nogen chip ud - den har aldrig været i de europæiske
PS3'er. Emuleringen har foregået i software, hvorfor bl.a. at kun ca. 85% af
alle PS2 spil virker på europæiske PS3'er.
Det er altså udelukkende (formodenligt) et software valg, at du ikke kan
spille PS2 spil på den nye PS3.


Få venligst styr på dine facts før du udtaler dig så 100% sikkert...

"The 60GB model launched in Europe was a new model (shared with the 80GB model launched subsequently in USA) which contains only a modified version of the Graphics Synthesiser chip from the PS2 and not the Emotion Engine chip. The European launch model therefore used a combination of software and the modified version of the PS2 Graphics Synthesiser chip to deliver backwards compatibility for PS2 titles. As a result the percentage of backwards compatible PS2 titles was slightly reduced.

"The 40GB model, to be launched in Europe on 10th October, is a new model and is not equipped with any of the semi conductors from the PS2, and backwards compatibility would therefore have to be achieved by software emulation alone." Because each game would have to be individually emulated (much like on the Xbox 360), Sony decided that an effort like that would be much too costly, and opted to remove BC support from the 40GB system entirely. That decision has not only produced a cheaper system for Sony to manufacture, but for consumers to buy as well.


-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 16:25

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:


Ja det er rigtigt det vil være dumt at købe en 60 gb version til 4000 kr når startpakken koster 4500 kr. Men sådan er det altså, at PS3 stand-alone afspilleren koster altså 4000 kr, og det kommer man ikke udenom. Det jeg siger er at det ekstra udstyr du får med i startpakken er bare et tilbud, derfor skal du ikke trække 500 kr pr spil + 500 kr for controlleren fra, da det er et tilbud.

Altså - startpakken koster IKKE 4500,- den koster 4299,- og jeg trækker ikke 500,- kr pr. spil og 500,- for controlleren fra, jeg trækker 1000,- fra for alle 3 dele (det er 333,- pr del) så restprisen bliver 4299,- - 1000,- = 3299,- (samme pris som 40GB) - alternativt kan man trække de priser fra som Coolshop tager for delene så er det sammenlagt ca. 1200,-

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:



Sploink har fanget det, http://www.coolshop.dk/catalog/product_info.php?products_id= %2051127

Hvad har han fanget som jeg ikke har fanget - jeg ved godt du hentyder til at man KAN købe en rå PS3 til 4000,- (hvis man altså gider betale dette for at slippe for at få ekstraudstyr med)  jeg pointerer bare at pris handler om andet end dette, og den relle pris skal ses i forhold til hvad varen koster når nu der findes en startpakke der giver en slags rabat.

Hvis startpakken ikke fandtes havde vi en anden situation.

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:


Dette betyder igen, at når 60 gb versionen går ud af markedet bliver startpakken nok erstattet med en ny startpakke til 40 gb versionen så bliver der nok igen tilbud på det ekstra udstyr der vil følge med til den nye startpakke, og derfor kan man håbe på en ny startpakke til f.eks 3700 kr.

Hvorfor skulle der komme det ? Man får jo en fin besparelse på den nye i forvejen, er det ikke det du argumenterer ?  Nej, spøg tilside, selvfølgelig kommer der også en startpakke på den, men hvornår og hvad den kommer til at koste har ikke noget med idag at gøre.

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:




Jeg har ikke sagt at det vil være en super ide at købe en 40 gb version lige nu da der kun er en startpakke til 60 gb versionen. Men om lidt tid kommer der nok en ny startpakke så vi kan få 2 spil og 2 controllere med i prisen til under 4k.

Selvfølgelig vil der det, prisen på alle varer falder jo hele tiden - men nu taler vi ikke om fremtiden, jeg forholder mig til den konkrete aktuelle dagssituation. Fremtidens priser har intet at gøre med det prismæssige forhold idag mellem 40gb rå og 60gb startpakken.



Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:


En bil med en stor motor er jo normalt også dyrer end en med en lille, hvis begge biler har lige meget ekstraudstyr (ellers kan man jo ikke sammenligne prisen).

Øh - ja  men det er den jo så ikke her så jeg forstår ikke din pointe.

Her får du den store motor og ekstraudstyr for en merpris der kun svarer til ekstraudstyret i forhold til den lille motor uden ekstraudstyr.

Men lad os nu ikke diskutere dette yderligere - vi bliver ikke enige - og det behøver vi heller ikke for at være lige gode venner

 



-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: JBay
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 16:26

Jeg er godt nok i tivl nu. kan købe en demo 60gb startpakke hos shg for 4000, men jeg kunne os vente og få 40gb versionen til 3000.. spiler ikke ps2 spil længere (tror jeg ikke, har nogen stykker) men ved stadig ikke om jeg virkelig vil bruge dem ;). Hvis den nye virkelige havde noget specielt som fx. mindre strømforbrug, eller den slags ville sony nok have pralet?.. Tror i det blir billigere for mig at vente til 40gb startpakken kommer, måske endda med rumble?, eller er de 4000 godt lagt ud?

Jeg er begyndt at blive nysgerrig på den lille ny ;)



Skrevet af: Stuffedfrog
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Jeg er godt nok i tivl nu. kan købe en demo 60gb startpakke hos shg for 4000, men jeg kunne os vente og få 40gb versionen til 3000.. spiler ikke ps2 spil længere (tror jeg ikke, har nogen stykker) men ved stadig ikke om jeg virkelig vil bruge dem ;). Hvis den nye virkelige havde noget specielt som fx. mindre strømforbrug, eller den slags ville sony nok have pralet?.. Tror i det blir billigere for mig at vente til 40gb startpakken kommer, måske endda med rumble?, eller er de 4000 godt lagt ud?

Jeg er begyndt at blive nysgerrig på den lille ny ;)

Hvorfor ikke give 300 kr mere hos Merlin? En PS3 demo har der jo stået millioner af små fedtet fingre og misbrugt på det skammeligste

Men jo, 4000 kr er billigt nok



Skrevet af: JBay
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 18:01
Oprindeligt skrevet af Stuffedfrog Stuffedfrog skrev:

Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Jeg er godt nok i tivl nu. kan købe en demo 60gb startpakke hos shg for 4000, men jeg kunne os vente og få 40gb versionen til 3000.. spiler ikke ps2 spil længere (tror jeg ikke, har nogen stykker) men ved stadig ikke om jeg virkelig vil bruge dem ;). Hvis den nye virkelige havde noget specielt som fx. mindre strømforbrug, eller den slags ville sony nok have pralet?.. Tror i det blir billigere for mig at vente til 40gb startpakken kommer, måske endda med rumble?, eller er de 4000 godt lagt ud?

Jeg er begyndt at blive nysgerrig på den lille ny ;)

Hvorfor ikke give 300 kr mere hos Merlin? En PS3 demo har der jo stået millioner af små fedtet fingre og misbrugt på det skammeligste

Men jo, 4000 kr er billigt nok

Demo'er fra shg plejer at være produkter folk har returneret på returretten.. Men måske sku jeg bare hoppe ned til merlin ;)... Kan os være der sker noget imorgen ? ;)



Skrevet af: micker
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 19:05
spawn, jeg tror bare vi skal lade den diskussion ligge, jeg tror ikke du forstår mig og ja vi kan nok blive venner alligevel hehe

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Oprindeligt skrevet af viol8r viol8r skrev:

Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Tænkte nu hvor de har pillet Ps2 Gfx chippen ud, om den så
bruger mindre strøm?.



De har ikke pillet nogen chip ud - den har aldrig været i de europæiske
PS3'er. Emuleringen har foregået i software, hvorfor bl.a. at kun ca. 85% af
alle PS2 spil virker på europæiske PS3'er.
Det er altså udelukkende (formodenligt) et software valg, at du ikke kan
spille PS2 spil på den nye PS3.

de har netop pillet en chip mere ud ;)
den emulering der har været indtil nu har været i sammenarbejde med dele af  hardwaren, hvor de nu har fjernet den sidste ps2 stump.

Og uden denne stump har det lange udsigter med bagudkompatibilitet. Den gamle PS2 grafikchip er ret unik (4 mb eDRAM frame buffer og en 2560 bit bus!!) og p.t. er det ikke muligt at emulere den via Cell og RSX. En alternativ løsning kunne være at skrive en separat software emulator for hvert spil, lidt ligesom Microsoft har gjort med Xbox360, men det er en både tidskrævende og bekostelig affære.

Reelt havde Sony intet andet valg end at nedbringe produktionsomkostningerne, hvis de vil stå distancen med Microsoft og Nintendo på længere sigt. At det så går ud over evnen til at afvikle PS2 spil er selvfølgelig beklageligt. Men er man til PS2 spil er det vel ikke værre end, at man kan støve sin gamle PS2 eller evt. anskaffe en brugt maskine.

/Anders



Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

For at gøre et par ting klart for alle efter at læst en del på lektien:

Forskellen mellem den nye og den gamle PS3 der er tilgængelige i DK:

  1. Det er ikke længere muligt at spille PS2 spil på nye PS3 og det ser ikke ud til det kommer.
  2. Der er 2 USB porte på den nye - det betyder næsten ingenting - det eneste jeg personligt har brugt USB portene er opladning af controlleren og en enkelt gang en USB memory stick. Så det skulle ikke betyde noget
  3. Mindre harddisk - den kan nemt udskiftes og uden det bryder garantien - det er relativt billigt
  4. Ingen kortlæser til SD/CF/memory stick etc. - så hvis man vil have en nem mulighed for at indlæse billeder etc. ind skal man have en USB kortlæser

Så set lidt fra oven skal man tænke over om man kan undvære ovenstående ting - for de to konsoller er identiske på alle andre punkter.

Personligt ville jeg være mest ked af at miste den indbyggede kortlæser og muligheden for PS2 spil - der er enkelte guldkorn som jeg spiller engang imellem.

5. Den nye 40 GB model kan heller ikke afspille SACD formatet.

/Anders



Skrevet af: JBay
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

For at gøre et par ting klart for alle efter at læst en del på lektien:

Forskellen mellem den nye og den gamle PS3 der er tilgængelige i DK:

  1. Det er ikke længere muligt at spille PS2 spil på nye PS3 og det ser ikke ud til det kommer.
  2. Der er 2 USB porte på den nye - det betyder næsten ingenting - det eneste jeg personligt har brugt USB portene er opladning af controlleren og en enkelt gang en USB memory stick. Så det skulle ikke betyde noget
  3. Mindre harddisk - den kan nemt udskiftes og uden det bryder garantien - det er relativt billigt
  4. Ingen kortlæser til SD/CF/memory stick etc. - så hvis man vil have en nem mulighed for at indlæse billeder etc. ind skal man have en USB kortlæser

Så set lidt fra oven skal man tænke over om man kan undvære ovenstående ting - for de to konsoller er identiske på alle andre punkter.

Personligt ville jeg være mest ked af at miste den indbyggede kortlæser og muligheden for PS2 spil - der er enkelte guldkorn som jeg spiller engang imellem.

5. Den nye 40 GB model kan heller ikke afspille SACD formatet.

/Anders

Hvis det er rigtigt skal jeg fandme skynde mig ud og have en !.. Ikke at jeg ikke tror på dig, men der går en del rygter ;) er det sony der har sagt det?



Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

For at gøre et par ting klart for alle efter at læst en del på lektien:

Forskellen mellem den nye og den gamle PS3 der er tilgængelige i DK:

  1. Det er ikke længere muligt at spille PS2 spil på nye PS3 og det ser ikke ud til det kommer.
  2. Der er 2 USB porte på den nye - det betyder næsten ingenting - det eneste jeg personligt har brugt USB portene er opladning af controlleren og en enkelt gang en USB memory stick. Så det skulle ikke betyde noget
  3. Mindre harddisk - den kan nemt udskiftes og uden det bryder garantien - det er relativt billigt
  4. Ingen kortlæser til SD/CF/memory stick etc. - så hvis man vil have en nem mulighed for at indlæse billeder etc. ind skal man have en USB kortlæser

Så set lidt fra oven skal man tænke over om man kan undvære ovenstående ting - for de to konsoller er identiske på alle andre punkter.

Personligt ville jeg være mest ked af at miste den indbyggede kortlæser og muligheden for PS2 spil - der er enkelte guldkorn som jeg spiller engang imellem.

5. Den nye 40 GB model kan heller ikke afspille SACD formatet.

/Anders

Hvis det er rigtigt skal jeg fandme skynde mig ud og have en !.. Ikke at jeg ikke tror på dig, men der går en del rygter ;) er det sony der har sagt det?

Jeg har ikke set det meldt ud officielt fra Sony. Men i følge flere kilder, bl.a. denne http://kotaku.com/gaming/breaking/price-drop-white-40gb-ps3-hitting-japan-308550.php - http://kotaku.com/gaming/breaking/price-drop-white-40gb-ps3- hitting-japan-308550.php , kan den nye 40 GB model ikke afspille SACD formatet. Det er ganske vist den japanske model der refereres til, men den er identisk med den som udkommer i Europa. Det er IMO ikke det store tab, da SACD lyd i forvejen kun kan overføres via HDMI fra PS3.

Strømforbruget er efter sigende nedbragt med 100 watt til 280 watt, hvilket tyder på, at de nye 40 GB modeller er gået over til 65 nm komponenter.

/Anders



Skrevet af: JBay
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

For at gøre et par ting klart for alle efter at læst en del på lektien:

Forskellen mellem den nye og den gamle PS3 der er tilgængelige i DK:

  1. Det er ikke længere muligt at spille PS2 spil på nye PS3 og det ser ikke ud til det kommer.
  2. Der er 2 USB porte på den nye - det betyder næsten ingenting - det eneste jeg personligt har brugt USB portene er opladning af controlleren og en enkelt gang en USB memory stick. Så det skulle ikke betyde noget
  3. Mindre harddisk - den kan nemt udskiftes og uden det bryder garantien - det er relativt billigt
  4. Ingen kortlæser til SD/CF/memory stick etc. - så hvis man vil have en nem mulighed for at indlæse billeder etc. ind skal man have en USB kortlæser

Så set lidt fra oven skal man tænke over om man kan undvære ovenstående ting - for de to konsoller er identiske på alle andre punkter.

Personligt ville jeg være mest ked af at miste den indbyggede kortlæser og muligheden for PS2 spil - der er enkelte guldkorn som jeg spiller engang imellem.

5. Den nye 40 GB model kan heller ikke afspille SACD formatet.

/Anders

Hvis det er rigtigt skal jeg fandme skynde mig ud og have en !.. Ikke at jeg ikke tror på dig, men der går en del rygter ;) er det sony der har sagt det?

Jeg har ikke set det meldt ud officielt fra Sony. Men i følge flere kilder, bl.a. denne http://kotaku.com/gaming/breaking/price-drop-white-40gb-ps3-hitting-japan-308550.php - http://kotaku.com/gaming/breaking/price-drop-white-40gb-ps3- hitting-japan-308550.php , kan den nye 40 GB model ikke afspille SACD formatet. Det er ganske vist den japanske model der refereres til, men den er identisk med den som udkommer i Europa. Det er IMO ikke det store tab, da SACD lyd i forvejen kun kan overføres via HDMI fra PS3.

Strømforbruget er efter sigende nedbragt med 100 watt til 280 watt, hvilket tyder på, at de nye 40 GB modeller er gået over til 65 nm komponenter.

/Anders

Godt spottet!!! :)   

Så gider jeg da ikke have en 60gb ;) ... Jeg ville nyde at have en lidt mere lydløs ps3 :) ;) ... har ledt efter svar på om det var 65nm cpu i et stykke tid ;) ... Kanon ;) ... Ingen merlin til mig imorgen ;) ...



Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 21:56

Iforhold til JBays link er PS3 lavet i sort og hvid.

Er der nogen der hørt at den kommer i hvid her hjemme ??



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 22:19
Det med SACD har jeg også hørt rygter om... Men det med strømforbruget vil jeg gerne se ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...


Skrevet af: Nissejak
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 23:08
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det med SACD har jeg også hørt rygter om... Men det med strømforbruget vil jeg gerne se ;)


medfølger der spil samt ekstre crontroller med til 40 gb modellen ?


Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 23:32

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det med SACD har jeg også hørt rygter om... Men det med strømforbruget vil jeg gerne se ;)

Den skulle være god nok: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=44801 - http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=44801

Her er et link til pressemeddelelsen på Sonys japanske site. Det er den samme model som bliver lanceret i Europa.

Jeg vil dog slå fast, at det IKKE er officielt bekræftet at reduceringen i strømforbrug skyldes overgang til 65 nm komponenter. Men reduktionen er så stor, at det er usandsynligt, at det alene skyldes fjernelsen af kortlæser, usb hub og PS2 grafikchip.

/Anders



Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 09-Oktober-2007 kl. 23:35

Jeg fatter ikke I gider bruge så meget krudt på at diskutere hvad den ene startpakke koster i forhold til den anden.

Er det ikke rimeligt tydeligt, at Sony/Egmont bare skal af med de resterende 60gb boxe, så de kan stå klar med et knaldgodt pakketilbud på 40gb til julehandlen, uden at forbrugerne skal være i tvivl om hvilken pakke de vil købe?

"Lad nu alle tekniknørderne der ikke har kunnet få rumpen ud af starthullerne, få de resterende 60gb boxe - så æder vi julemarkedet til alle landets teenagere". Lur mig om ikke der er et godt tilbud på 40gb'en pr. ca. 20. november



Skrevet af: skipper
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 09:45
Hvis den med 40gb har 65nm så er det da et væsentligt plus i min kalender, da jeg alligevel ikke skal spille ps2 spil og ønsker en lydløs konsol. Man burde derved undgå det meste støj pga. køling.

Jeg er spændt på hvornår de nye konsoler rammer Kina, så jeg kan tage en med hjem til jul. En julegave til en selv er jo ikke så ringe endda :-)

/Skipper


Skrevet af: Radiomand
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 09:46
Den "nye" (skrabet) 40 GB PS3 har kun 2 USB (ikke 4 som 60GB) kan ikke køre PS2 spil .

-------------
Jess Poulsen

P&P radio

Din Panasonic specialist i Aarhus C


Skrevet af: glade
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 10:23

60GB versionen nu set til 3699 kr på spilpriser kan jeg så informere om, ligner udsalg fra denne uge på den gl version, skal man købe denne uge eller lade vær mon, er sgu friste da jeg helst vil ha den gl pakke..



-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: glade
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 10:25

http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=110&pi=5&pr=1 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=110&pi=5&p r=1

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00005zdiDfot?ProductID=ONLD4QFHJ_sAAAETeix0cLl_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAEOiBA03xiY - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00005zdiDfot?ProductID=ON LD4QFHJ_sAAAETeix0cLl_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAE OiBA03xiY

Fona/elgiganten smider også prisen ned, ligner et køb nu eller udsolgt tror jeg !!!

Hvis netbuttikerne så også smider prisen nærmere vi os 4tkr for hele pakken..



-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: Nissejak
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=110&pi=5&pr=1 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=110&pi=5&p r=1

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00005zdiDfot?ProductID=ONLD4QFHJ_sAAAETeix0cLl_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAEOiBA03xiY - http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00005zdiDfot?ProductID=ON LD4QFHJ_sAAAETeix0cLl_&CatalogCategoryID=hXnD4QFHdkwAAAE OiBA03xiY

Fona/elgiganten smider også prisen ned, ligner et køb nu eller udsolgt tror jeg !!!

Hvis netbuttikerne så også smider prisen nærmere vi os 4tkr for hele pakken..



er der spil og ekstre controller med til den lille pakke  ? for ellers er den sku ikke meget ved


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Nissejak Nissejak skrev:



er der spil og ekstre controller med til den lille pakke  ? for ellers er den sku ikke meget ved



Lille pakke? 
Der er kun startpakken nu med de ekstra ting i. 40GB modellen som er på vej, er der ikke blevet reklameret for pakke tilbud endnu


Skrevet af: rasmuslarsen
Skrevet den: 10-Oktober-2007 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

60GB versionen nu set til 3699 kr på spilpriser kan jeg så informere om, ligner udsalg fra denne uge på den gl version, skal man købe denne uge eller lade vær mon, er sgu friste da jeg helst vil ha den gl pakke..

Hvor ser du den til 3.699?



-------------
http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


Skrevet af: glade
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 10:57
http://www.spilpriser.dk - www.spilpriser.dk sådament for den gl PS3...

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: rasmuslarsen
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 13:10

Den står rigtig nok til 3.699 her: http://www.spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255814 - http://www.spilpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255814

Men hvis man klikker videre til forhandleren, så ser det ikke ud til at den findes.



-------------
http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


Skrevet af: Tunfisken
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 14:54

Kan godt være jeg spørger dumt, men hvorfor fanden laver de harddisken MINDRE jeg vil da hellere ha 60 gb end 40 og flere USb porte, hvad er formålet med dette??

 

nu er jeg sgu da glad for jeg fik købt en 60 GB model istedet for



-------------
Optoma HD141X
TV: Samsung 65" LED 6-serie
AFSPILLER - PS4
http://mobilselskaber.online" rel="nofollow - mobilabonnement
FRONT HØJTALER - DALI CONCEPT 1
RECIEVER - ONKYO TX-NR616THX
SURROUND -


Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 15:09
Hvad er det egentlig lige at man kan bruge harddisken til udover musik og billeder?

Kan man gemme sine originale PS3 spil på den, og så afvikle dem fra harddisken, eller hvad skal man lige bruge harddisken til?


-------------
Søren


Skrevet af: rasmuslarsen
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 16:24

sslarsen: Der kan hentes trailere, demoer og sågar hele spil ned fra PS3 portalen. Du kan jo også lægge film og video ind på harddisken, så det løber hurtigt op.

Om den er 40 eller 60 GB er i mine øjne fuldstændig ligegyldigt. Begge størrelser er svimlende små, og det koster ikke mange knaster at købe f.eks. en 200 GB disk og sætte den i. Det kræver ikke særlig høj teknisk snilde og det bryder ikke garantien, da PS3 konsollen er bygget op omkring denne easy plug metode.



-------------
http://www.Flatpanels.dk - www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme


Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 22:35
Er det egentlig ata, sata eller sata2 standard disk kører med og med hvilken rpm?

-------------
Søren


Skrevet af: JBay
Skrevet den: 11-Oktober-2007 kl. 23:03

Oprindeligt skrevet af sslarsen sslarsen skrev:

Er det egentlig ata, sata eller sata2 standard disk kører med og med hvilken rpm?

bærbar Sata 150 (altså v1), med 5400rpm, mener jeg ;)



Skrevet af: skipper
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 04:20
Oprindeligt skrevet af JBay JBay skrev:

Oprindeligt skrevet af sslarsen sslarsen skrev:

Er det egentlig ata, sata eller sata2 standard disk kører med og med hvilken rpm?

bærbar Sata 150 (altså v1), med 5400rpm, mener jeg ;)



Hvis man upgrader så kan en 7200rpm og virke.
http://www.gamepro.com/sony/ps3/games/features/138288.shtml

Læste dog i en anden tråd at temp i hans test var ca. 3 grader højere på 7200 rpm drevet. (Der er dog forskel på forskellig HDD)

/Skipper


Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af skipper skipper skrev:


Læste dog i en anden tråd at temp i hans test var ca. 3 grader højere på 7200 rpm drevet. (Der er dog forskel på forskellig HDD)
/Skipper

7100rpm bliver generelt varmere end 5400rpm.
Men de er selvfølgelig også lidt hurtigere, og så må man jo vælge hvad man helst vil have.


-------------
Søren


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 08:51
Der sidder en 5400rpm i konsollen fra start. Dog har jeg også læst et andet sted, at installation af demoer,loading osv bliver en lille smule bedre med en 7400rpm.

Men så må man også lige have i mente, at maskinen bliver varmere. Ved ikke om det evt skader den i længden


Skrevet af: micker
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 14:36
men spil bliver vel stadig kørt direkte fra drevet af, så det er vel kun demoer man har hentet på harddisken der vil kører hurtigere med en 7200 rpm hdd?

også film og musik som ikke kræver meget hardware kraft, men med alt den processorkraft der er i ps3 kan det vel knap mærkes forskel fra 5400 og 7200 rpm ved film og musik?


-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: JBay
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 14:52

Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

men spil bliver vel stadig kørt direkte fra drevet af, så det er vel kun demoer man har hentet på harddisken der vil kører hurtigere med en 7200 rpm hdd?

også film og musik som ikke kræver meget hardware kraft, men med alt den processorkraft der er i ps3 kan det vel knap mærkes forskel fra 5400 og 7200 rpm ved film og musik?

Processor kraft kan ikke kompensere for en langsom harddisk, men forskellen er sandsynligvis ikke ret stor bare ved musik/film.

Derimod demoer vil nok loade lidt hurtigere.. og andre spil på harddisken... jeg tror ikke der er noget specielt at hente ved 7200rpm. 5400rpm er desuden billigere, og kan fåes i større størrelser



Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 14:53
Jeg ville nu nok hellere sige hvis man skulle have mere performance skulle man nok overveje en solid state hdd, men så igen, hvor meget vil du bruge på at den bliver "lidt" hurtigere.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!


Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 18:12

Når man kigger på PS3'en som helhed, kan man ikke ligefrem sige at der er sparet på komponenterne. Man får vildt meget for pengene! Så når Sony har valgt en langsommere harddisk gætter jeg på, at det vil gøre nærmest ingen forskel. Tværtimod kan den ekstra varme måske udløse at blæseren er nødt til at køre et hak højere til irritation for brugeren, uden han får noget nævneværdig ud af det i hastighed.

Én sagde at det var en bærbar harddisk. Altså 2,5" eller er det standard 3,5" disk?



Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 19:20
det er en 2,5" hdd ja. 4200 og 5400 rpm har været normalt for disse et godt stykke tid.. eller, det er i hvert fald dem jeg har set blevet brugt mest i bærbare computere 


Skrevet af: micker
Skrevet den: 12-Oktober-2007 kl. 19:21
Nå men når vi snakker billigere PS3, så kan jeg se at de i tyskland netop har sat priserne ned på 40 gb versionen rundt omkring, nu fåes den til 380 eu (*7,5 ~ 2.850 kr). Det tegner da godt Men jeg har så kunne finde priser på 40 gb versionen i længere tid end i danmark så der går nok lidt tid før prisen kommer længere ned end de 3200 kr i danmark.

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 00:10
glem ikke fragt


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 15:49

Emnet er jo "Billigere PS3" og ikke Harddisk udskiftning, så er der nogen der har set et godt tilbud i næste uges reklamer ?

- Jeg fik ikke selv nogen El Elefant reklame denne gang Cry

 



-------------
mvh Infinity


Skrevet af: glade
Skrevet den: 13-Oktober-2007 kl. 18:46

Fra berlin heute:

Den nye konsol 399 euro

Gl med 4 spil og ekstra controller: 599 euro. (stod til 699)

Fik konen til at købe den gl med hjem, syntes personligt det var en god deal. De 2 spil + fifa08 og et mere jeg har glemt desværre.



-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: glade
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 15:04

3999 kr i fona imorgen i City2 for Bundle med 2 controller og 2 spil.

http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=111&pi=13&pr=1 - http://www.fona.dk/default.aspx?m=4&i=111&pi=13& pr=1 http://www.fona.dk -



-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 16-Oktober-2007 kl. 16:11
Så kan det vist snart ikke gøres billigere var 


Skrevet af: micker
Skrevet den: 18-Oktober-2007 kl. 16:27
er der nogen der har hørt noget om et nyt 40 gb bundle?

Selv har jeg fundet rygter på nettet om en 40 gb med fifa 08 til 450 eu (ikke billigt), og rygter om en 40 gb PS3 i hvid med dynasty warrior i japan (som desværre nok heller ikke bliver billig). Og så har der været snak om en PS3 med Spiderman 3 på bluray (men det er jo heller ikke så fedt, der skal spil og controllere med i det nye bundle). I england er der en 40 gb PS3 med fight night til 310 £. Generelt er der mange bundles i UK med forskellige spil hvor maskinen med 1 controller og 1 spil koster 310£ og med 2 spil koster det 330-350 £


Men er der nogen der finder nogle billige bundles (gerne i dk) og gerne med 40 gb versionen, er jeg meget interesseret. Jeg er nemlig ikke meget for de spil der følger med til 60 gb versionen, syntes også den er for dyr.


-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3


Skrevet af: glade
Skrevet den: 18-Oktober-2007 kl. 17:46

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=103165&TId=25038153969 - http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=103165&TId=2503 8153969

 

3399 kr for den gl konsol, det er fandme billigt, er meget kort tid tilbud..



-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)


Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 18-Oktober-2007 kl. 21:51

Biiiilliiiigt!

Hvor køber man så biiiilliiiige biiiil spil?



-------------
mvh Infinity


Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 18-Oktober-2007 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Biiiilliiiigt!


Hvor køber man så biiiilliiiige biiiil spil?



http://www.gamehubs.com - gamehubs.com


Skrevet af: lpnielsen
Skrevet den: 18-Oktober-2007 kl. 22:08
Nu fik jeg tygget mig igennem denne tråd, men jeg synes ikke, at der kom nogen konklusion på om den nye 40 gb udgave støjede mindre end den gamle? I min verden ville en mindre støjende PS3 være udslagsgivende for at købe 40 gb versionen - hvis ikke, så må jeg sige, at Hapii's tilbud er svær at komme uden om.

-------------
Mvh

LPN


Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 18-Oktober-2007 kl. 22:24
Jeg har læst på et forum, at den ER mere lydløs, og bliver ikke så varm som 60GB. http://community.eu.playstation.com/showpost.php?p=2715966&postcount=37 - Her er en af de indlæg der er om den nye 40GB.

Men det ville selvfølgelig være kanon hvis man lige fik en officiel test af 40GB vs 60GB, inden man besluttede sig om hvilken version.


-------------
Søren


Skrevet af: skipper
Skrevet den: 19-Oktober-2007 kl. 04:05
Jeg venter lige 1,5 måned med at købe den i 40gb, så ved vi om den reelt har en 65nm chip og i så fald om den har nogle problemer. Endvidere ved vi om alle ps3 40gb er silent, hvilket jeg håber på. Endvidere bliver den lanceret senere her i Kina, så det kommer helt af sig selv :-)

/Skipper



Print side | Luk vindue