PS3 40 Gb / 60 Gb
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30007
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 15:07
Emne: PS3 40 Gb / 60 Gb
Skrevet af: PeterLarsen
Emne: PS3 40 Gb / 60 Gb
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 15:37
Der er skrevet rigtigt meget om de to modeller i mange fora. Efter min læsning er her et oprids af forkselle, hvis nogen har kendskab til flere så skriv det på, så har vi et overblik.
"Tabellen" læses således: Foskel/40Gb version/60 Gb version
USB / 2 / 4 Memorykort / Nej / Ja SACD-afspilning / Nej / Ja PS2-komp / Nej / Delvis HDD / 40 / 60 (naturligvis)
Strømforbrug / mindre / ? - ej bekræftet (måske CPU er 65 nm) Støj / mindre / ? - ej bekræftet (måske noget med uheldig model/FW-version)
------------- Hilsen Peter
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
|
Svar:
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:03
Lidt mere til listen: Udskiftelig HDD / ? / Ja - det er en standard 2.5" HDD Mulighed for at installere LINUX / ? / Ja - aner ikke hvorfor man skulle
Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:08
PeterLarsen skrev:
Memorykort / Nej / Ja |
Hvad betyder det praktisk set? Det er vel muligt at gemme til harddisken, så hvad skal man bruge et memorykort til?
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:16
Så kan du tage dit memory-kort ud af kameraet og med det samme se billederne på TV-skærmen. For mig er det også ligegyldigt, dette emne er blot ment som en liste over forskelle. Hvis man ved hvad forskellene er har man et bedre grundlag til at vurdere om man skal ud nu og køb en 60 Gb eller blot en 40 Gb. Enedelig kan man jo vente på en 80 Gb som pt. sælges i USA med Motorstorm (Amazon USD 500, 500 U.S. dollars = 2 608.8 Danish kroner
|
Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:25
Jeg er egentlig klar på at købe PS3, men venter på et gamers-bundle med 40 gig versionen, ala det som har kunnet købes længe med 60gig'en.
Dette udelukkende for at få en version med mindre blæserstøj, da jeg synes det har højere værdi for mig end de opridsede forskelle. Så var det jeg godt kunne tænke mig at få en faktuel bekræftigelse af, at der reelt er en forskel på blæserstøjen...
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:29
Der sidder stadigt et aftagelig dæksel på 40 gb udgaven ligesom der er på 60 gb udgaven.
|
Skrevet af: -claus-
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:33
min nye 40 gb model bliver langt fra så varm som de 60 gb udgaver jeg først havde. Derfor kører blæseren meget langsomt og larmer ikke så meget. Men man kan selvfølgelig stadigt høre drevet. Det betyder dog ikke så meget og det kan nok heller ikke undgåes.
|
Skrevet af: Tue73
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:36
-claus- skrev:
min nye 40 gb model bliver langt fra så varm som de 60 gb udgaver jeg først havde. Derfor kører blæseren meget langsomt og larmer ikke så meget. Men man kan selvfølgelig stadigt høre drevet. Det betyder dog ikke så meget og det kan nok heller ikke undgåes. |
ikke lige så varm? lyder underligt, det r samme hardware,untagen hardisken ,og nogle usb porte færre
------------- Tue Jakobsen
|
Skrevet af: Thyge
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 21:46
Der kan sagtens være ændret RIGTIG meget, uden du kan se det/har fået det at vide. Alene det at det er en anden harddisk, kan gøre en pæn forskel. Der kan jo også sagtens være (der er!) andre hardware ændringer. Der er jo færre usb-porte, kortlæser, muligvis ændret hardware p.g.a. manglende PS2 kompatibilitet. Køleribber kan være ændret, flowet for hvordan luften løber igennem kan være ændret. Der kan være sat en mere effektiv/lydløs blæser i dyret. Altsammen væsentlige ting som du ikke kan læse ud af et dataark.
Jeg siger ikke at alle disse ting ER ændret, men det KAN de være. Vi har jo set det flere gange tidligere med Sony, at de løbende produktforbedrer og optimerer efterhånden som de bliver klogere og komponenter bliver billigere, hurtigere og mindre strømforbrugende (og derved varmende).
|
Skrevet den: 26-Oktober-2007 kl. 23:00
Angående ændret hardware så bemærk: Strømforbrug / mindre / ? - ej bekræftet (måske CPU er 65 nm) Altså måske? Det ville jo være vældigt rart hvis Sony oplyste nogle flere tekniske data. Personligt ville jeg da blive glad for at høre hvis den bruger mindre strøm, udvikler mindre varme og støjer mindre - i givet fald er det en 40Gb udgave jeg skal have, og så har man jo ikke travlt - den vil være på markedet længe. Det er til gengældt ret kedeligt at SOny har droppet SACD-afspilning - det er altså lidt tyndt, men måske SACD slet ikke sælger og er på vej ud af markedet - så kan det jo være lige meget.
|
Skrevet af: Sevus
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 10:15
Jeg har selv en PS3 40 GB.
JEg må sige at den fuger unden problemmer. Den siger ikke PIN, når jeg ser film eller spiller på den. Dejlig lyd løs ![](smileys/smiley32.gif)
Synes klart man kan unvære de 2 UBS porte, memory kortlæser og PS2-komp.
JEg har høret at den enest grund til at mange gerne vil installer LINUX på deres PS3, er fordig der kører dette rygte, om at man skal af spille Kopi spil + alle Regisonskoder med det på en PS3.
Ved ikke om det passer, men jeg har læst det nogle få steder![](smileys/smiley23.gif)
------------- The patient hunter, get his prey
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 14:51
Jeg begynder at tro på de rygter om at den nye model er mere lydsvag - se lige de her sammelignings billeder: http://www.ps3focus.nl/v3/media/newps316.jpg - http://www.ps3focus.nl/v3/media/newps316.jpg
http://www.ps3focus.nl/v3/nieuws/bekijk.php?id=7112 - http://www.ps3focus.nl/v3/nieuws/bekijk.php?id=7112
Der er helt klart forskel i print og layout af fan-hullerne etc.
|
Skrevet af: K32A
Skrevet den: 27-Oktober-2007 kl. 15:22
Måske et dumt spørgsmål, men kan 40gb kun fås i hvis, eller er det også i sort?
... Og det samme med 60gb versionen - kan den fås i hvid?
![](smileys/smiley4.gif)
(Første post)
|
Skrevet af: bonzen
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 19:43
Overvejer at hente en 80 gb model i USA, men er der nogen som ved om dens støjniveau er det samme som den nye 40 gb eller den gamle 60 gb?
|
Skrevet af: frimann85
Skrevet den: 31-Oktober-2007 kl. 09:39
Læs lige denne i forbindelse med energibesparelse 40/60gb
http://www.playstadium.dk/2007/10/30/spar-pa-energien-med-ps3erens-40-gb-model/ - http://www.playstadium.dk/2007/10/30/spar-pa-energien-med-ps 3erens-40-gb-model/
|
|