Print side | Luk vindue

PS3 Vs. standalone bluray-playere

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30123
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 05:25

Emne: PS3 Vs. standalone bluray-playere
Skrevet af: jannikmariager
Emne: PS3 Vs. standalone bluray-playere
Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 19:32

Hejsa

Nu er der efterhånden en del sandalone bluray playere på markedet, hvad er folks mening om at bruge en PS3 Vs. Standalone player idag - tidligere anbefalede nogle at man købte en PS3 men gør I stadig dette, jeg skal snart investere en en BDP nemlig og svinger meget mellem en Sony 300/500 og en PS3.

Er nervøs for at få en PS3 der støjer og VIL ha de nye lydformater med - tilbyder PS3 afkodning af disse ???

Jannik

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 19:38
De nye PS3'ere støjer meget lidt. Jeg har endnu ikke hørt, om nogen der var utilfredse med støjniveauet på en 40GB PS3.

Billedkvalitetsmæssigt halter PS3'en sandsynligvis kun, en smule, bagefter Pioneers afspiller og Samsung BDP-1400. Men PS3'en er så stadig bedre end eller ligeså god som alle de andre, og så koster den jo EN DEL mindre end Pioneers maskine. Den kan sandsynligvis også opgraderes til dekodning af de nye formater med software, men eftersom de fleste Blu-ray udgivelser har PCM, og PS3'en selvfølgelig understøtter dette, så er der masser af ukomprimeret lyd at komme efter, selvom hverken afspilleren eller receiveren skulle understøtte de nye, smarte formater.

Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 19:44

Har den HDMI udgang ?

JEg spiller stortset aldrig så den skulle kun bruges til Bluray, har lige fået det nye Sony 46" x3500 fra LCD igennem fælleskøbet, så vil ik gå på komprimis med billedet, men lyder som om den kan løfte opgaven.

Hvad går jeg "glip af" hvis jeg vælger PS3 frem for Sony BP- S500

Jannik

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 28-Oktober-2007 kl. 20:54
Ja, PS3 har HDMI udgang...
Hvad du går glip af! Spørgsmålet er vel nærmere hvor mange penge du "tjener" på at købe PS3 istedet for Sony BP-S500...

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: primeradk
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 14:39

PCM? kan man så afspille både DTS-HD amster og TrueHD? Overvejer at købe en onkyo 605 og en PS3 måske, men vil også have de nye lydformater og kan kun se PS3 understøtter TrueHD, hvordan gør man så med de andre formater?

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 15:48

Primeradk -->

PCM = direkte overførelse af lyd uden komprimering. så vil du ikke have brug for Truehd HDdts osv. da disse er metoder at komprimere lydsporet på.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 16:28

ok, dvs man ikke engang behøver en af de nye recieverer?

Normalt på en dvd vælger man jo DTS eller DD, hvad gør man så hvis man skal vælge PCM?

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 16:44
Så vælger man PCM...

Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 17:20

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så vælger man PCM...

Jo men husk det er ikke 100% alle udgivelser af film der kommer med PCM, så det kan være nødvendigt med en decoder enten i forskærker eller afspiller (forstærker er nu altid at forestrække).

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 17:25

ja ok

Men kan se PS3 ikke har DTS-HD og master, hvis jeg så feks køber en onkyo forstærker med de formater, kan PS3 så sende signalet videre til den og så den dekoder det? så jeg stadig får lysformaterne? Er det så noget jeg skal ind i opsætning hver gang og ændre hvis det er muligt?

\René

-------------

Skrevet af: zirio
Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 17:33

Primeradk:

nej det er korrekt, det har en PS3 heller ikke!..Det der sker når du afspiller en BD med DTS HD, sp dekoder PS3'eren det bare til PCM og sender det over til forstærkeren!..Altså der er endnu ikke nogle afspillere der kan dekode DTS HD, så sammenligninggrundlaget mellem DTS HD og PCM er umulig!..men alle folk der har styr på det (jeg har kun "lidt"). Siger at det er meget meget få detaljer man vil kunne komme til at høre forskel på!....Personligt tror jeg ikke nogle vil kunne høre forksel!..

Det du gør inde i din Onkyo!..Det er at sætte DTS HD --> Multich (PCM)..Også er den i vinkel!....

mvh Zirio

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 17:34

Jeg har læst et sted på nettet at det forventes at PS3 blir opgraderet til at kunne dekode  DTS-MA med en firmware opdatering hvornår ved jeg ik.

Og ved ik om det kræver en fysisk chip eller blot software for at det kan lade sig gøre, men har forstået at LPCM er samme kvalitet som DTS MA / True HD blot ukomprimeret- er dette forkert ?

Skrevet den: 30-Oktober-2007 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Jo men husk det er ikke 100% alle udgivelser af film der kommer med PCM, så det kan være nødvendigt med en decoder enten i forskærker eller afspiller (forstærker er nu altid at forestrække).

Det er selvfølgelig at foretrække, at afspilleren dekoder lyden. Så kræves der jo kun en HDMI-udstyret receiver, og ikke nødvendigvis en af de få, relativt dyre modeller på markedet, der understøtter de nye lydformater.

Skrevet af: Darathar
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 15:59
Hvad med afspilning i 24P og opskalering af alm. DVD. Kan PS3 også klare det ?

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 16:26
Jeps

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Darathar Darathar skrev:

Den opskalerer flot. Du skal dog være opmærksom på, at det er noget, som PS3'en bruger mange kræfter på, så den indbyggede blæser kommer på overarbejde og støjer mere, end de fleste kan holde ud (faktisk lige så meget som ved spilafvikling), når vi altså skriver om 60GB udgaven. Blæseren i 40GB udgaven er vist mere stille.

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 16:43
Man ser jo snart ingen anden mulighed end at anskaffe sig sådan et vidunder. Især efter at Sony har meldt ud at de vil fokuserer på at lave flere spil...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 16:47

Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Darathar Darathar skrev:

Den opskalerer flot. Du skal dog være opmærksom på, at det er noget, som PS3'en bruger mange kræfter på, så den indbyggede blæser kommer på overarbejde og støjer mere, end de fleste kan holde ud (faktisk lige så meget som ved spilafvikling), når vi altså skriver om 60GB udgaven. Blæseren i 40GB udgaven er vist mere stille.

Jeg syntes den opskalerer elendigt, så jeg har sat den til at "outputte" i 576. Mit Pioneer plasma gør jobbet meget bedre - selvom dvd er blevet elendigt når man først har set HD

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 00:04
Ok, jeg tror lige, jeg vil teste, om jeg kan leve med at lade min PV60 skærm klare opskaleringen, for så er der måske mulighed for, at blæseren i PS3'en "kun" går op på niveau 2, da skærmen jo så gør meget af arbejdet.

Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 22:00

Jeg har købt en PS3 40Gb for en uges tid siden. For det første larmer den ikke, så det på nogen måde er generende. Det skal dog siges at det er stærkt begrænset hvor mange chick fliks jeg ser. Der er som regel mere knald på lyd siden på mine film. Så måske den vil være generende hvis man ser en stille film.

Jeg synes også den opskalerer godt. Jeg har dog ikke prøvet at lade mit Pioneer gøre arbejdet.

Så men en tilhørende remote, kan jeg kun sige god for en PS3 som Blue rey afspiller

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 16-November-2007 kl. 22:48
PS3 opscalerer fint efter at den fik en firmware update for et par måneder siden.

Skrevet den: 18-November-2007 kl. 10:37

Nu når PS3 opskalerer kan man vælge mellem "fuldskærm" "normal" "opskalering" og "dobbelt opskalering"

hvad skal man vælge, vælger man opskalering eller dobbeltopskalering - blir billedet jo meget småt hvilket jo ik er fedt ??

Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Nu når PS3 opskalerer kan man vælge mellem "fuldskærm" "normal" "opskalering" og "dobbelt opskalering"

hvad skal man vælge, vælger man opskalering eller dobbeltopskalering - blir billedet jo meget småt hvilket jo ik er fedt ??

Jeg ved ikke hvad du taler om, billedet har da den korrekte størrelse lige meget om du vælger opskalering eller dobbelt opskalering, jeg bruger dobbelt opskalering.

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 21:24
Jeg tror nogen roder rundt i PS1-2 upscale mulighederne og DVD upscale 

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 19-November-2007 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af jannikmariager jannikmariager skrev:

Nu når PS3 opskalerer kan man vælge mellem "fuldskærm" "normal"
"opskalering" og "dobbelt opskalering"

hvad skal man vælge, vælger man opskalering eller dobbeltopskalering -
blir billedet jo meget småt hvilket jo ik er fedt ??

Du skal vælge Normal.

Print side | Luk vindue