Print side | Luk vindue

Ny PDA m. GPS men hvilken?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30366
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 08:55

Emne: Ny PDA m. GPS men hvilken?
Skrevet af: Bjur
Emne: Ny PDA m. GPS men hvilken?
Skrevet den: 02-November-2007 kl. 15:47

Jeg er på udkig efter en ny PDA efter min Mio 168 blev stjålet. Det jeg lægger vægt på der gerne må være er:

Wi-fi, bluetooth, TMC. Er ligeglad med navigations software.

Hvilke modeller kan anbefales, der kan klare det?

Svar:
Skrevet af: Auri
Skrevet den: 02-November-2007 kl. 17:16

Hej Bjur

Hvad med en ny mobil, HTC TyTn II, super telefon til godt 5000 kr. med tastatur´, PDA funktion og GPS, WI-fi og bluetooth samt 3 Mp kamera

mvh Auri

Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 11:11

Hvad kan den som f.eks. N95 ikke kan? Er der mulighed for TMC.

Skrevet af: abacus
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 02:47

Såvidt jeg kan se i manulen, er der ikke tmc i tytm2.

Hvordan er det med software? er det almindelig navigationssoftware eller er det en speciel udgave, man skal bruge til en pda?

Har selv kikket på N95, men ud fra de brugererfaringer jeg har kunnet finde, er htc-TYTN2 absolut topscorer.

Niels

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 08:28

Navigation på Nokia og PDA kræver en Symbian version af software'en (Symbian S60 V3.x er operativsystemet).

Jeg kører selv TomTom6 på min Nokia E50 med en ekstern Bluetooth GPS modtager. Det virker faktisk godt. Mobilen sidder allievel i holderen når jeg kører, og det er ikke særlig tit man har brug for at kikke på skærmen alligevel da den kører stemmestyret. Og så har man den jo alligevel altid med sig.

Og det er kun i deciderede GPS der er TMC - det kommer jo via FM - og det virker stort set ikke her i Danmark

-------------

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 11:26

Er der ikke noget m at man betaler løbende for brug af GPS på N95 ?Hvorimod det er gratis, og m intern antenne på Nokia 6110.

Har selv PDA m ekstern BT antenne,som er stået af for nyligt. Har netop haft lånt en MIO i 14 dage. Og den er ganske enkelt lysår bedre.Meget hurtigere, og smider ALDRIG signalet til satelitterne.   

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:33

Svigerfar har en TomTom 910 og der er ingen forskel på hans og min Nokia ud over skærmstørrelsen. Selv hastigheden hvormed ruter beregnes er stort set den samme. Jeg har aldrig haft problemer med signalet i bilen. Inde i bygninger samt i samlle gader hvor der er etagehuse kan den dog have problemer. Men det afhænger af hvad man har ofret på den eksterne GPS antenne (min var den billigste jeg kunne finde: kr. 311,-  leveret fra eBay.de). De nyeste med SFIR STAR III kan næste finde et signal over alt.

Det koster ikke noget at hente GPS signaler. Det som kan koste er brug af stemmestyret navigation (afhænger at det program som følger med). Man kan f.eks installere Nokia Maps og hente alle de kort man vil (og bruge dem i stedet for Kraks - det er gratis) og man kan også få vist sin aktuelle position. Men hvis man vil have navigation skal man købe abb. på det som gælder fra 1 uge helt op til 1 år.

-------------

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det koster ikke noget at hente GPS signaler. Det som kan koste er brug af stemmestyret navigation (afhænger at det program som følger med). Man kan f.eks installere Nokia Maps og hente alle de kort man vil (og bruge dem i stedet for Kraks - det er gratis) og man kan også få vist sin aktuelle position. Men hvis man vil have navigation skal man købe abb. på det som gælder fra 1 uge helt op til 1 år.

OK. Men jeg har ret i at Nokia 6110 er et "betalt" system unden yderligere abb. udgifter ?  Og forøvrigt anvender det glimrende "Route 66 " ? ?

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 13:48

Hvad jeg hurtig kan læse mig til er navigation på 6110 gratis da den anvender Route 66. Nokia  N95 har kun Smart2Go (det hedder nu Nokia Maps). Og det koster som nævnt ovenfor.

Men man kan vælge at installere et hvilket som helt navigationsprogram på sin telefon - for Nokia skal det bare være lavet til Symbian S60 V3

-------------

Print side | Luk vindue