Pioneer LX608D
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30401
Udskrevet den: 17-April-2025 kl. 09:50
Emne: Pioneer LX608D
Skrevet af: vclarke
Emne: Pioneer LX608D
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 12:23
Jeg ved godt det ikke ser specielt godt ud, men vil bare lige prale med mit LX608D

|
Svar:
Skrevet af: MortenKBH
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 12:29
hvad er det for noget pjatrøv
------------- Panasonic TX-P50ST50
Panasonic dvd S53
NAD 356 BEE med indbygget DAC
Sonos Connect
B&W DM685
|
Skrevet af: Ning
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 15:50
Det skal nok blive godt når du bliver færdig med opstillingen den er godt nok stor sådan en 60", så den inde ved fona den anden dag. En 50" som hang ved siden af lignede bare en 32"
og tjaaa... misundelse er jo en grim ting det er jo klart at han er glad for sin skærm. Han siger det jo med et lille glimt i øjet..............
------------- Ning
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 16:01
vclarke skrev:
Jeg ved godt det ikke ser specielt godt ud, men vil bare lige prale med mit LX608D |
Husk at sætte en stopklods på foden, så skærmen ikke rutscher ned på gulvet... 
|
Skrevet af: tosa
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 16:21
den er godt nok stor sådan en - tillykke.
Så var der ikke råd til sofabord kan jeg se 
|
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 19:40
Non-Desperado skrev:
vclarke skrev:
Jeg ved godt det ikke ser specielt godt ud, men vil bare lige prale med mit LX608D |
Husk at sætte en stopklods på foden, så skærmen ikke rutscher ned på gulvet... 
|
Det var ikke mig selv der tog billedet, men det står altså i vatter
|
Skrevet den: 03-November-2007 kl. 19:43
tosa skrev:
den er godt nok stor sådan en - tillykke.
Så var der ikke råd til sofabord kan jeg se 
|
Jeg har ledt og ledt, men har endnu ikke kunnet finde et bord der passede mig. Jeg regner med at have et rimelig fremtidssikret fjernsyn, så jeg dividerede prisen med de næste 10 år, så var det lidt nemmere at sluge.
|
Skrevet af: tosa
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 09:48
vclarke skrev:
Jeg har ledt og ledt, men har endnu ikke kunnet finde et bord der passede mig. Jeg regner med at have et rimelig fremtidssikret fjernsyn, så jeg dividerede prisen med de næste 10 år, så var det lidt nemmere at sluge.
|
Jeg havde selv svært ved at finde møbler jeg var glade for, men så faldt jeg over sofabord, spisebord og TV-møbel i BoConcept. Jeg skulle oprindeligt bare have haft et TV-møbel, men nu passede de jo godt sammen ;)
Men ellers er det kun et par måneder siden Ide-møbler opdaterede deres sortiment. Og hvis du er heldig kan det da være du kan finde et pænt bord i ILVA eller IKEA, men der skal du være heldig.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 13:47
Det er sku lækkert nok.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 14:23
Jeg synes det ser godt ud. Det setup måtte i hvert fald gerne stå hos mig. Jeg har selv så meget kig på den model. Jeg har så småt fundet ud af at jeg ikke kan få det stort nok og når nu en projektor er udelukket tja så.
Hvad måtte du bløde?
|
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 16:05
Stampe skrev:
Jeg synes det ser godt ud. Det setup måtte i hvert fald gerne stå hos mig. Jeg har selv så meget kig på den model. Jeg har så småt fundet ud af at jeg ikke kan få det stort nok og når nu en projektor er udelukket tja så.
Hvad måtte du bløde?
|
Købt i DK for 61.5 incl. fod
|
Skrevet af: penoch
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 22:43
vclarke skrev:
Jeg ved godt det ikke ser specielt godt ud, men vil bare lige prale med mit LX608D

|
Ser super nice ud...
Jeg er meget i tvivl selv om man skal offer pengene på lx608 eller "nøjes" med lx508. 60" er jo nok lidt mere fremtidssikret 
Hvor lang afstand har du til TV'et?
I hvilken højde har du iøvrigt fjernsynet (til nederste kant)?
|
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 11:59
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:00
Nye billeder, Blu-ray på skærmen
|
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:01
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:02
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:03
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:04
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:04
hold kæft hvor er den stooor den skærm - nice 
Og tøserne holder 112% -- fortsæt endelig 
Panasonic dvd S53
Sonos Connect
B&W DM685
|
Skrevet af: tsb88
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 12:45
Nice!
Men skal du ikke have den centerhøjttaler op fra gulvet? Tror det ville hjælpe en del på lydperspektivet. Og så ville det se blæret ud hvis pioneer'en kom op og hænge på væggen.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 16-December-2007 kl. 15:33
fed skærm , de , undskyld det ser rigtigt godt ud
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Abolsen
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 19:29
savlesavle
------------- http://www.minhembio.com/Abolsen - www.minhembio.com/Abolsen
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 19:37
Ihh.....du godeste hvor er de lækre....øh den lækker.
Tillykke - der ser hamrende godt ud
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Rulle
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 23:30
me wants 60 inch pioneer now... 50 inch panasonic go jump in the harbour  
Hva koster sådan en satan? Kan ikke finde den nogle steder i DK.
Kan det i øvrigt passe selv ikke de nye pioneer plasma er full hd?
------------- /Martin
|
Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 23:33
Hvad er det for et møbel?
|
Skrevet af: Maistro
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 00:09
Det må jeg sige - det er en sand fryd for øjet!
.........hvad pokker....!!! Var der også en 60" pio?? Nå ja, okey - det er da også meget pæn! 
Spøg tilside - det er sq et lækkert tv - jeg må "nøjes" med en af lillebrødrene (pio-428XD)!
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 09:51
Rulle skrev:
me wants 60 inch pioneer now... 50 inch panasonic go jump in the harbour  
Hva koster sådan en satan? Kan ikke finde den nogle steder i DK.
Kan det i øvrigt passe selv ikke de nye pioneer plasma er full hd?
|
LX modellerne er fuld HD
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 09:51
ptheglev skrev:
Hvad er det for et møbel? |
Hjemmelavet, bygget af en plade fra jem & fix
|
Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 11:52
vclarke skrev:
ptheglev skrev:
|
Sweet. En bordplade?
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 12:19
ptheglev skrev:
vclarke skrev:
ptheglev skrev:
| Sweet. En bordplade? |
Jae det var vel meningen med den
240x61x4 en eller anden eksotisk træsort - savet op og boret og dyvlet og limet sammen.
|
Skrevet af: Spaghetti
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 12:21
Den ultimative fladskærm pt... *drooool*
Ærgeligt at der ikke lavet en PDP-608XD! Jeg behøver ikke full-HD. 1024*768 pixels er rigeligt... Det har Pioneer bevist med deres andre non-full-hd-displays!
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 12:30
På en 60 tommer ville du kunne se det. Derfor.
------------- SVP03
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 12:40
Det sjove er at vi herinde synes det er en stor skærm.
I mange af butikkerne i USA er det nærmest en standard størrelse. Derover fokuserer man mere på 71" eller 73".
Men tillykke med skærmen !!
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 12:46
SVP03 skrev:
|
Jamen så forklar mig lige hvorfor SAMTLIGE af Pioneers tidligere 60"modeller ikke er full hd- eksempelvis PDP-607XD er 1365*768... Så det er ikke derfor at LX608 er full hd. Det er fordi det hype omkring full hd er smittet af på Pioneer. Du skal sidde ekstremt tæt på hvis du skal kunne se forskel på full hd og alm. hd ready på en 60"... Husk nu at det er ikke ligesom PC-displays hvor du jo kun sidder 40 cm fra skærmen - for der kan man uden problemer se forskel i opløsningen...
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 14:32
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 14:33
lahan skrev:
Det sjove er at vi herinde synes det er en stor skærm.
I mange af butikkerne i USA er det nærmest en standard størrelse. Derover fokuserer man mere på 71" eller 73".
Men tillykke med skærmen !!
|
Alting er større i US of A
og tak!
|
Skrevet af: Ole
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 16:09
Hej Alle.
Jeg har slettet et par "pæne" billeder.
Selvom vi ikke skal være formynderiske, så havde billederne altså ikke så megen relevans.
Hvis du vil vise still billeder af blueray/hjemmebio, så gør det af et andet motiv 
Mvh
Ole
PS: Denne afgørelse kan ankes til mig eller Lars via PB, men IKKE diskuteres her i denne tråd. Tak
------------- Moderator, recordere.dk
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 16:14
Spaghetti skrev:
SVP03 skrev:
På en 60 tommer ville du kunne se det.Derfor.
|
Jamen så forklar mig lige hvorfor SAMTLIGE af Pioneers tidligere
60"modeller ikke er full hd- eksempelvis PDP-607XD er 1365*768... Så
det er ikke derfor at LX608 er full hd. Det er fordi det hype omkring full
hd er smittet af på Pioneer. Du skal sidde ekstremt tæt på hvis du skal
kunne se forskel på full hd og alm. hd ready på en 60"... Husk nu at det
er ikke ligesom PC-displays hvor du jo kun sidder 40 cm fra skærmen -
for der kan man uden problemer se forskel i opløsningen... |
Nu er 607 jo af ældre dato.
Jeg har ikke observeret forskellen mellem de to opløsninger i 60", men
jeg synes nu mest folk diskuterer det ud fra 50". I 60" må det trods alt
være lidt lettere at se forskel, ikke dermed sagt at 60" HD ready er
ubrugeligt, men jeg tror nu ikke man behøver komme så tæt på (40 cm),
før det kan ses.
Men Pioneer har nok kun ville lave én model i 60" da salget nok er
begrænset.
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 17:46
Nu er 607 jo af ældre dato.
Jeg har ikke observeret forskellen mellem de to opløsninger i 60", men jeg synes nu mest folk diskuterer det ud fra 50". I 60" må det trods alt være lidt lettere at se forskel, ikke dermed sagt at 60" HD ready er ubrugeligt, men jeg tror nu ikke man behøver komme så tæt på (40 cm), før det kan ses.
Men Pioneer har nok kun ville lave én model i 60" da salget nok er begrænset.
Ja selvfølgelig vil det være lettere på en 60", men stadig ikke hvis man sidder mere en et par meter væk (hvilket stort set alle gør). Dermed er full hd, ikke en feature man kan se umiddelbart. Her skal du op i projektorer før du virkeligt får glæde af full hd. Dvs. 80" og derover..
Jeg skrev heller ikke at man skulle sidde 40cm fra en 60" skærm for at kunne se forskellen i full og non-full hd. Det var et eksempel på monitorer til PC´ere - her er det nemligt meget mere tydeligt om opløsningen er 1280*1024 eller 1920*1200 - netop grundet man sidder så tæt på en PC-monitor.
Tjek eventuelt http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1184685511&archive=&start_from - http://flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull& ; ; ;id=1184685511&archive=&start_from =&
Der kan man se at man skal sidde MAX 2,4 meter væk hvis man MINIMUM har en 60" skærm. Dvs. hvis fx. sidder 3-4 meter væk, så skal du op i 77-100" !!!! Og igen - SOM MINIMUM! Dvs. er ens syn ikke optimalt, skal du lige lægge lidt ekstra oven i hatten.
Dermed vil jeg mene at full-hd til fx 42" er totalt til grin. 37" full hd er bondefangeri.... En ting som er LANGT vigtigere - selv på en 37" er om skærmen kan håndtere og vise 24p-signal. Dét kan pioneer!
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 18:11
Nu begynder folk altså at blive lidt fjollede. Hvorfor skulle Pioneer IKKE give deres nye skærme Full HD? Alt andet ville da være åndsvagt - uanset om man skal sidde 2 eller 3 meter fra skærmen for at kunne skelne pixels. Der er jo også kroner og ører i det her spil og jeg tvivler på at de øgede produktionsomkostninger fra HD-ready til Full HD, overstiger indtægterne fra det ekstra salg en Full HD skærm giver. Der er jo også konkurrenterne at tænke på, og det er langtfra alle forbrugere der er klar over at det er tæt på umuligt at se forskel i de skærmstørrelser. Og jeg tror personligt at mange hellere 'vil være på den sikre side'.
Og igen igen, det er altså ikke den eneste forskel på LX og XD. Der er forbedret kontrastforhold og et nyt direct color filter (hvad det så end gør). Om det så er de ekstra penge værd er jo en smagssag. Så handler det lige pludselig om forbrugernes private økonomi og det skal vi ikke ind på. 
Undskyld for lidt OT, og rigtig meget tillykke med dit nye tv!
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 20:38
Det er vel ikke "fjollet" hvis det er et faktum at full-hd ikke er en feature som man har glæde af på 60" skærme og derunder.... !?
Men ja, dit argument er det samme som jeg siger. Pga. hype og popsmarte udtryk er Pioneer nu også hoppet på bølgen. Ikke fordi deres produkt vil blive bedre, men fordi Familien Danmark køber udfra hype og popsmarte udtryk.
Jeg er da ked af at skulle have proppet full-hd ned i halsen og betale mester-slanten for det.. Bevares - colorfilter osv... Men en 608XD havde da været et perfekt produkt, for os som HAR indset at full-hd på så små skærme er bondefangeri.
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 21:00
Spaghetti skrev:
Det er vel ikke "fjollet" hvis det er et faktum at full-hd ikke er en feature som man har glæde af på 60" skærme og derunder.... !?
Men ja, dit argument er det samme som jeg siger. Pga. hype og popsmarte udtryk er Pioneer nu også hoppet på bølgen. Ikke fordi deres produkt vil blive bedre, men fordi Familien Danmark køber udfra hype og popsmarte udtryk.
Jeg er da ked af at skulle have proppet full-hd ned i halsen og betale mester-slanten for det.. Bevares - colorfilter osv... Men en 608XD havde da været et perfekt produkt, for os som HAR indset at full-hd på så små skærme er bondefangeri.
|
Jeg er nu ikke ganske enig i, at full HD ikke har en smule effekt i billedkvaliteten på f.eks. et Pio LX508D. Jeg har faktisk siddet og studeret både 508 og LX 508 ved siden af hinanden, visende den samme kilde. Billedet på 508 er fantastisk flot, men LX508 giver en anelse mere fyldighed og dybde - ikke meget. Men jeg mener at det er der.
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 21:02
Det jeg mener er at det ville være skørt af Pioneer ikke at hoppe med på bølgen. Nu da der jo altså er penge i det. Uanset om det har effekt eller ej. Synes bare det lød så negativt, det dér med at hoppe med på bølgen... Der er en grund til det - money!
Og jeg er enig Hother. Har selv set dem side om side, og jeg var ikke et sekund i tvivl; LX har en edge over XD. Men det er sikkert den lidt forbedrede kontrast der gør det hehe.
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 21:12
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 21:19
Spaghetti skrev:
Var de kalibrerede?
|
Ja, jeg mener at de var kalibrerede. Forskellen i mine øjne er nok til at jeg satser på et Pio-skift om nogle måneder
|
Skrevet af: RuzzFrog
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 21:39
Hother skrev:
Spaghetti skrev:
Var de kalibrerede?
|
Ja, jeg mener at de var kalibrerede. Forskellen i mine øjne er nok til at jeg satser på et Pio-skift om nogle måneder
|
Var det nede i KT-radio på vesterbrogade du så dem? Og hvilken en vil du så vælge. Synes selv 10 K. oveni for fuld hd er for meget... overvejer selv 508xd...
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 22:01
RuzzFrog skrev:
Hother skrev:
Spaghetti skrev:
Var de kalibrerede?
|
|
Var det nede i KT-radio på vesterbrogade du så dem? Og hvilken en vil du så vælge. Synes selv 10 K. oveni for fuld hd er for meget... overvejer selv 508xd...
|
Hej - jamen det var hos KT. Jeg var der egentlig også for at kigge på 508. Ikke fordi at det som sådan var nødvendigt, for jeg har jo et 428 - og kender det ud og ind.
Der er flere årsager til min beslutning, dels at jeg egentlig synes at billedet på LX508 er marginalt bedre, og dels fordi at jeg jo anmelder en del enheder for recordere.dk, der jo udsender full hd. Og ind i mellem kan jeg godt blive i tvivl om, om jeg egentlig giver det helt korrekte billede, når jeg anmelder full hd enheder på et hd ready tv.
Det er sgu da loyalt overfor Jer eller?
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 22:12
Det er i hvert fald et RIGTIG godt argument at bruge hjemme... Nu skal du høre skat, jeg MÅ bare have Pio LX508, for eller kan jeg jo ikke udføre mit arbejde. Derfor sælger jeg din bil, så må du tage cyklen! 
Kan jeg ikke også blive medlem... 
Med venlig hilsen
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 22:13
Skrevet den: 18-December-2007 kl. 23:09
Hother skrev:
RuzzFrog skrev:
Hother skrev:
Spaghetti skrev:
Var de kalibrerede?
|
|
|
Hej - jamen det var hos KT. Jeg var der egentlig også for at kigge på 508. Ikke fordi at det som sådan var nødvendigt, for jeg har jo et 428 - og kender det ud og ind.
Der er flere årsager til min beslutning, dels at jeg egentlig synes at billedet på LX508 er marginalt bedre, og dels fordi at jeg jo anmelder en del enheder for recordere.dk, der jo udsender full hd. Og ind i mellem kan jeg godt blive i tvivl om, om jeg egentlig giver det helt korrekte billede, når jeg anmelder full hd enheder på et hd ready tv.
|
Hej igen, ok så faldt ligesom ti-øren...
Kunne også godt selv se en lille og mener lille forskel, men den var der. Men til mit forbrug og pengepung må det blive den anden nok. Hvad sælger du din gamle og forældede skærm til den overvejer jeg også..
|
Skrevet den: 19-December-2007 kl. 08:09
RuzzFrog skrev:
Hother skrev:
RuzzFrog skrev:
Hother skrev:
Spaghetti skrev:
Var de kalibrerede?
|
|
|
|
Kunne også godt selv se en lille og mener lille forskel, men den var der. Men til mit forbrug og pengepung må det blive den anden nok. Hvad sælger du din gamle og forældede skærm til den overvejer jeg også..
|
Min gamle forældede skærm bliver nok solgt for ca 12.000 kr - til et familiemedlem
|
Skrevet den: 19-December-2007 kl. 13:13
Spaghetti skrev:
SVP03 skrev:
|
Jamen så forklar mig lige hvorfor SAMTLIGE af Pioneers tidligere 60"modeller ikke er full hd- eksempelvis PDP-607XD er 1365*768... Så det er ikke derfor at LX608 er full hd. Det er fordi det hype omkring full hd er smittet af på Pioneer. Du skal sidde ekstremt tæt på hvis du skal kunne se forskel på full hd og alm. hd ready på en 60"... Husk nu at det er ikke ligesom PC-displays hvor du jo kun sidder 40 cm fra skærmen - for der kan man uden problemer se forskel i opløsningen...
| Fordi da 608 kom frem var full hd ikke godt nok til Pioneer.
Det hænger også sammen med prisen. Et 42 i Pio fås ikke i Full HD dels fordi du ikke kan se forskel og at det på nuværende tidspunkt ville blive for dyrt. Men vent til 429 kommer, tro mig om du ikke kan vælge mellem alm og full. Næste 509 bliver måske også et valg som nu, men måske kun i full, hvem ved selvom man ikke på alm afstand kan se forskel. 608 er bare så dyr i forvejen så prisen for ikke full ville være så lidt mindre end full, så folk der alligevel bruger 50 tkr. ville tage den til 55 tkr.
Men det er jo kun min mening 
------------- SVP03
|
Skrevet den: 19-December-2007 kl. 13:25
Fordi da 608 kom frem var full hd ikke godt nok til Pioneer
Heh - det var da et lidt fesent argument, come on!
Et 42 i Pio fås ikke i Full HD dels fordi du ikke kan se forskel og at det på nuværende tidspunkt ville blive for dyrt.
Det argument holder heller ikke. At du ikke kan se forskel på det, holder jo ikke andre producenter fra at lave 42" full hd! Dernæst holder det heller ikke at det bliver for dyrt. Pioneer har om nogen, kompromisløst lavet topprodukter uden at skele særligt meget til prisen. Og til slut modargumenterer du dig selv ved at skrive: "Men vent til 429 kommer, tro mig om du ikke kan vælge mellem alm og full". Så mener du alligevel ikke at de ikke laver full hd i 42" pga. man ikke kan se forskellen!?
608 er bare så dyr i forvejen så prisen for ikke full ville være så lidt mindre end full.
Heller ikke enig. Bare se på Pioneers full og non-full hd i 42". Der er jo en KÆMPE merpris for full-hd. (Ja bevares der er også andre features i full-hd´erne men alligevel). Man betaler mesterslanten for full-hd. Tror der findes mange som gerne vil have en 60", men også gerne vil slippe for full-hd og dermed få en supergod skærm til få penge...Dermed kunne en 608XD være interessant.
Men det er kun min mening 
|
Skrevet den: 19-December-2007 kl. 21:17
Spaghetti skrev:
Fordi da 608 kom frem var full hd ikke godt nok til Pioneer
Heh - det var da et lidt fesent argument, come on!
Et 42 i Pio fås ikke i Full HD dels fordi du ikke kan se forskel og at det på nuværende tidspunkt ville blive for dyrt.
Det argument holder heller ikke. At du ikke kan se forskel på det, holder jo ikke andre producenter fra at lave 42" full hd! Dernæst holder det heller ikke at det bliver for dyrt. Pioneer har om nogen, kompromisløst lavet topprodukter uden at skele særligt meget til prisen. Og til slut modargumenterer du dig selv ved at skrive: "Men vent til 429 kommer, tro mig om du ikke kan vælge mellem alm og full". Så mener du alligevel ikke at de ikke laver full hd i 42" pga. man ikke kan se forskellen!?
608 er bare så dyr i forvejen så prisen for ikke full ville være så lidt mindre end full.
Heller ikke enig. Bare se på Pioneers full og non-full hd i 42". Der er jo en KÆMPE merpris for full-hd. (Ja bevares der er også andre features i full-hd´erne men alligevel). Man betaler mesterslanten for full-hd. Tror der findes mange som gerne vil have en 60", men også gerne vil slippe for full-hd og dermed få en supergod skærm til få penge...Dermed kunne en 608XD være interessant.
Men det er kun min mening 
| Lad mig præcisere det, da 607 kom var full hd lige på trapperne og som du skriver laver Pioneer topprodukter og valgte det sikkert fra dengang af pris eller tekniske årsager.
Tager du 428 mener jeg !. Med de nye G8 paneler som er en helt ny type i forhold til 427, har Pioneer nok vurderet at 42 tommer ville blive for dyr i markedet i full 42, mens deres konkurrenter har det til samme pris i full, dertil kommer hele sikussionen om man kan se det på en 42 for slet ikke tale om 50. Da den tekniske udvikling går stærkt, så tro mig om ikke 42 kommer i begge versioner næste gang fordi markedet kræver, selvom man næppe kan se forskel.
50 tommer kommer næste gang kun i full tror jeg eller måske først til 510 model. du skriver 42 men mener vel 50 tommer i dit svar. Med hensyn til 50 tommer er forskel i prisen ca. 7000,- i dag.
Hvis du så kunne få et 608XD til 52000,- og et LX608D til 60000,- eller hvad prisforskellen ville være, skrev 5000,- før, tror du så også ikke selv du ville smide de sidste 8000,- efter det, dels fordi det er full og fordi du netop i den størrelse kan se forskel.
Det jeg siger er at udviklingen går meget stærkt, fra en generation til en anden. Markedet vil fremover kræve full hd. Det er jo sådan et salgs gadget. Jeg har jo selv købt et LX508D og ja jeg har betalt 7000,- mere end jeg kunne få 508XD til. Men jeg ved at jeg ville have ærget mig de næste 5 år mens jeg har TVet hvis jeg ikke havde købt Full HD. Andre kan jo være ligeglade eller ikke vil ofre pengene og heldigvis er vi jo alle forskellige.
Det var den uddybende forklaring 
------------- SVP03
|
Skrevet den: 19-December-2007 kl. 21:21
Hother skrev:
RuzzFrog skrev:
Hother skrev:
RuzzFrog skrev:
Hother skrev:
Spaghetti skrev:
Var de kalibrerede?
|
|
|
|
|
Min gamle forældede skærm bliver nok solgt for ca 12.000 kr - til et familiemedlem
|
Så går jeg udfra den er kalibreret til den hampre pris... ej spøg til side. Så synes jeg det er ærgeligt vi ikke er i familie, ville gerne havde givet en tand mere...12100
|
Skrevet den: 28-December-2007 kl. 20:20
Jeg har lige set 60" pioneer i Xpert Fields idag - fuck hvor det et lækkert tv - men prisen er også laaangt fra mit budget ever. Men ingen tvivl om det er kongen af fladskærme. ( design-mæssigt )
Panasonic dvd S53
Sonos Connect
B&W DM685
|
|