Anmeldelse af Samsung BD-P1400
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30461
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 07:47
Emne: Anmeldelse af Samsung BD-P1400
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Samsung BD-P1400
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 20:45
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1379"> |
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1379 - Anmeldelse af Samsung BD-P1400 blu-ray afspiller |
BD-P1400 er 2. generation af Samsung Blu-ray afspiller på det europæriske marked (3. generation på verdensplan). Vi anmelder den her. |
Debat herunder >>>>
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:05
Hother , du skriver at den er super god til afspilning af dvd , er det almindelig visning eller er det upscaleret ?
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:10
Hej hopgreve - Samsungen er jo tilsluttet via HDMI, og jeg har ikke ændret på udgangen på 1080p, altså er det upscalet
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:19
Ok , tak for svar . Det ser jo efterhånden ud til at kvaliteten går op og prisen går ned på Blu-ray , det er rigtigt godt . Mit valg står lige nu imellem SAMSUNG P1400 og SONY S300 , men hælder altså imod P1400 , selvom prisen er ca den samme...
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:32
Du er velkommen hopgreve
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:37
Hvorfor ikke bare købe en PS3 40GB til 3299? Den kan vel næsten det samme, bare til 1200,- billigere og så kan man også spille på den...
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:40
Tja Sandal, for mit eget vedkommende bruger jeg statistisk 000,09 microsekund om året på spil..så...... var det svar nok
|
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:42
For det første så er den tude grim og så vil teenage datteren helt sikkert spille på den , og jeg nyder faktisk at spille PS2 oppe på hendes værelse og prisen , jeg tror at den kan fås til ca 3700kr , og den pris skal nok falde , den er trods alt lige lanceret...
MVH
|
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 04-November-2007 kl. 22:43
Hother skrev:
...for mit eget vedkommende bruger jeg statistisk 000,09 microsekund om året på spil... |
Jeg vil heller ikke få meget gavn af spille funktionen, men hvis man kan få en billigere afspiller der kan det samme og har en kortere opstartshastighed, hvorfor så købe den dyre?
------------- "Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 00:20
Sandal skrev:
Hother skrev:
...for mit eget vedkommende bruger jeg statistisk 000,09 microsekund om året på spil... |
Jeg vil heller ikke få meget gavn af spille funktionen, men hvis man kan få en billigere afspiller der kan det samme og har en kortere opstartshastighed, hvorfor så købe den dyre?
|
Larmer den ikke en del ? Mener også der har været delte meninger om dens kvalitet som BD afspiller ?
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 02:49
Der har kun været sat spørgsmålstegn ved dens egentlige evner som Blu-ray afspiller, fra folk der ikke aner hvad de snakker om, eller folk der mener den larmer. Men de nye, billigere modeller, skulle ikke larme nær så meget.
|
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 06:47
Lennon skrev:
Sandal skrev:
Hother skrev:
|
Larmer den ikke en del ? Mener også der har været delte meninger om dens kvalitet som BD afspiller ?
|
Hej Lenon - nej, som jeg skrev i min anmeldelse, så kan man stort kun hører den ved opstart
|
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 06:49
Sandal skrev:
Hother skrev:
|
Jeg har det nok lidt som hopgreve - synes at den (PS3) er lidt af et grimmert at se på - smag og behag
|
Skrevet af: vasen
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 10:49
Er den kodefri på SD-DVD delen.? Eller er den låst til R2.?
|
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 10:57
Hej vasen - den er desværre låst
|
Skrevet af: vasen
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 11:45
Øv.....
|
Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 20:33
Hother skrev:
Hej vasen - den er desværre låst |
Er der tradition for reg. hack for dvd delen af bd/hd-dvd afspillere?
Kan det virkelig være rigtigt at den ikke kan afspille DVD+R, som manualen siger? Det er en klar showstopper for mit vedkommende. Jeg håber på en f/w opgradering.
|
Skrevet den: 05-November-2007 kl. 20:39
Hej mgmg, jamen det er helt korrekt, at Samsung BD-P1400 ikke kan afspille DVD+R, jeg har prøvet.
Jeg tror nu ikke at du skal regne med en firmware update der løser det problem
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 19:00
hej
prøvede du også coaxial udgangen?Hvor mamge justerings muligheder er der med højtaler opsætningen til den interne dekoder.her tænker jeg på fz beskæring og lydtryk på hver enkel højtaler
mvh peter
|
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 19:19
Hej p.las og velkommen til recordere.dk.
Jamen jeg prøvede skam også coaxial udgangen - og der var ingen lydmæssig forskel i forholdet til den optiske udgang.
Der er ikke så store indstilningsmuligheder for højtalerne (lille/stor/ingen). Vælger man f.eks. stor til Subwooferen får man 100hz, altså fuld bas.
|
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 19:24
man kan altså ikke just "speaker level"
|
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 19:46
Nej, jeg mener ikke at man kan justere ud over hvad jeg har beskrevet. Men på den anden side, de indstillinger kan man jo justere på f.eks. surroundanlægget
|
Skrevet af: Montblanc
Skrevet den: 22-November-2007 kl. 21:36
Er der en konklusion på om man skal vælge: http://www.recordere.dk/indhold/templates/default.aspx?a=1313&z=1 - Sonys to nye Blu-ray afspillere BDP-S300 og BDP-S500
Eller samsung 1400 ?
|
Skrevet den: 22-November-2007 kl. 22:41
Hej Montblanc - og velkommen til recordere.dk
Nu er det jo sådan, at vi normalt alene anmelder én enhed ad gangen, og i dette tilfælde en Samsung BD P1400. I og med at vi ikke har haft de andre afspillere til anmeldelse har vi jo ikke mulighed for at bedømme disse.
Det er normalt heller ikke sådan, at når vi anmelder en enhed, så fortæller vi samtidig at det nok er bedre at købe dette eller hint i stedet.
Det vi gør er - så objektivt som muligt - at bedømme en enhed, og som oftest giver denne en karakter i forholdet til det vi har observeret under vor tester/anmeldelser.
Vi håber så, at vore anmeldelser er tilstrækkelige til at vore medlemmer selv kan danne sig et indtryk af det anmeldte
|
Skrevet den: 12-December-2007 kl. 15:24
Hother skrev:
Jamen jeg prøvede skam også coaxial udgangen - og der var ingen lydmæssig forskel i forholdet til den optiske udgang.
Der er ikke så store indstilningsmuligheder for højtalerne (lille/stor/ingen). Vælger man f.eks. stor til Subwooferen får man 100hz, altså fuld bas.
| det vil sige at når du skriver lyden er fremragende er det udelukkende via coaxial udgangen?
er den bedre i forhold til andre blu-ray afspiller?grunden til min nysgerrighed er at jeg har bestilt en,og jeg har i forvejen en rigtig god coax uddgang på min primare afspiller,så jeg håber ikke at skridtet ned vil blive alt for stort.Vil dog stadig bruge min primare til dvd og ikke mindst cd
|
Skrevet den: 12-December-2007 kl. 15:34
p.las skrev:
Hother skrev:
| det vil sige at når du skriver lyden er fremragende er det udelukkende via coaxial udgangen?
er den bedre i forhold til andre blu-ray afspiller?grunden til min nysgerrighed er at jeg har bestilt en,og jeg har i forvejen en rigtig god coax uddgang på min primare afspiller,så jeg håber ikke at skridtet ned vil blive alt for stort.Vil dog stadig bruge min primare til dvd og ikke mindst cd
|
Hej - nu er det jo ikke sådan, at jeg har prøvet samtlige andre BD-afspillere, og kan kun udtale mig om dem som jeg har kendskab til. Det vil sige Samsung BD-P1000, Pana BD10 og BD10A, og så selvfølgelig Samsung BD P1400. Og her er det min opfattelse at lyden ved P1400 er bedre end de nævnte.
Dog savner jeg muligheden for 7.1 lyd, for dem der nu gerne vil benytte denne konstellation.
Tillykke med købet
|
Skrevet af: Kseifert
Skrevet den: 29-December-2007 kl. 18:16
Fed anmeldelse:) har lige et noob spørgsmål:P er der en som gider forklare mig hvad en SD-DVD er:D ? har aldrig hørt det udtryk før.
|
Skrevet den: 29-December-2007 kl. 18:17
Kseifert skrev:
Fed anmeldelse:) har lige et noob spørgsmål:P er der en som gider forklare mig hvad en SD-DVD er:D ? har aldrig hørt det udtryk før. |
Det får du - af mig selv - SD DVD er en normal altså standard definition DVD
|
Skrevet af: jr00
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 20:16
Hej Hother,
Der du oplevet nogle af denne problemer Iron Man beskriver på
Iron man skrev:
- Den har utrolig svært ved, at starte op når den er indstillet til 24fps. Vi snakker tænd/sluk for stikkontakten 5-6 gange.Samtidigt er softwaren ustabil, der kan forekomme udfald i lyd.Pt. står den til 1080p 60Hz, så er problemet væk. Så jeg regner med, at der kommer en software opdatering, der knytter sig til 24fps featuren.
- Samtidigt så har den en fejl med underteksterne, de kommer og forsvinder alt for hurtigt. Nogle gange kan man slet ikke nå, at læse dem.
- Chassiet er skævt. Bagerste venstre fod og forreste højre fod, kan ikke stå på jorden samtidigt.
De 2 sidstsnævnte fejl er de samme på alle BD-P1400 jeg har været i nærheden af. |
på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460& PN=1&TPN=1
|
Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 20:22
1: Har jeg ikke oplevet.
2: Har jeg oplevet på een film, så troede det var filmen og ikke maskinen!
3: Min er ikke skæv.
MVH
------------- De bedste hilsner Simon
B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash)
Atlas Cables
|
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 20:54
jr00 skrev:
Hei Hother,
Iron man skrev:
- Den har utrolig svært ved, at starte op når den er indstillet til 24fps. Vi snakker tænd/sluk for stikkontakten 5-6 gange.Samtidigt er softwaren ustabil, der kan forekomme udfald i lyd.Pt. står den til 1080p 60Hz, så er problemet væk. Så jeg regner med, at der kommer en software opdatering, der knytter sig til 24fps featuren.
- Samtidigt så har den en fejl med underteksterne, de kommer og forsvinder alt for hurtigt. Nogle gange kan man slet ikke nå, at læse dem.
- Chassiet er skævt. Bagerste venstre fod og forreste højre fod, kan ikke stå på jorden samtidigt.
De 2 sidstsnævnte fejl er de samme på alle BD-P1400 jeg har været i nærheden af. |
på http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460&PN=1&TPN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=33460& PN=1&TPN=1
|
Hej jr00 - nej jeg har bestemt ikke oplevet nogle af de nævnte problemer
|
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 22:08
Asklepios skrev:
1: Har jeg ikke oplevet.
2: Har jeg oplevet på een film, så troede det var filmen og ikke maskinen!
3: Min er ikke skæv.
MVH |
Tak for svarene.
Hvad var det for en film du oplevede det på? Blu-ray/DVD? Men du har altså set mange film med undertekster hvor den ikke har gjort det?
Jeg står nemlig og skal købe en blu-ray afspiller inden for overskuelig fremtid og P1400'en virker umiddelbart som den bedste løsning (for min pengepung ... Pioneer'en er noget dyr).
|
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 22:09
Hother skrev:
jr00 skrev:
Hei Hother,
Iron man skrev:
|
|
Ok, så har han måske bare været uheldig.
|
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 22:13
jr00 skrev:
Hother skrev:
jr00 skrev:
Hei Hother,
Iron man skrev:
|
|
Ok, så har han måske bare været uheldig.
|
Jeg ved snart ikke, man har jo hørt om uheldige eksemplarer - måske har jeg bare været heldig Men der er absolut ingen fejl på min P1400. Sidder faktisk lige nu og fornøjer mig med Die Hard 4.1 - aldeles perfekt
|
Skrevet af: flemmingkirk
Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 18:41
Jeg har lige fået min byttet, den første virkede ikke. Den gamle var skæv & den nye er også skæv. Eller virker den perfekt og jeg kan bakke anmeldelsen 100% op.
------------- Flemming Kirk
|
Skrevet den: 03-Marts-2008 kl. 19:09
flemmingkirk skrev:
Jeg har lige fået min byttet, den første virkede ikke. Den gamle var skæv & den nye er også skæv. Eller virker den perfekt og jeg kan bakke anmeldelsen 100% op. |
Hej Flemming, jeg er glad for at høre at du nu er tilfreds med din Samsung BD
|
Skrevet af: Tulmann
Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 16:05
Goddag Hother og tak or fin anmeldelse
Hvilken indstilling bruger du selv på lyden - PCM eller Bitstream ?
Vh
------------- Sony KDL46W3000
Yamaha RX-V1600
Samsung P-1400 fv 1.5
Jamo 4x590 2xE800 2xD8sub 1xConcertCenter
Sony DVP-NS92V
Canal Digital HD-box
HP Pavilion HDX9000 4Gb
|
|