Print side | Luk vindue

Told og moms fra England?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30535
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 12:23

Emne: Told og moms fra England?
Skrevet af: hedberg
Emne: Told og moms fra England?
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 09:26

Der er jo mig bekendt ikke told på noget fra england da det er et EU land, men hvordan forholder det sig med moms på en større vare (ca. 2900£ eller 33.000 dkr) ?

Så vidt jeg husker er SKAT lige hissige med at opkræve moms fra EU virksomheder der omsætter for mere end X tusinde til Danmark - Vil det egentligt være mit problem som køber?

Mvh,

Svar:
Skrevet af: Boogie
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 09:52
Efter hvad jeg ved, skal der ikke betales moms af varer der er købt i et andet EU land.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 10:15
Der har lige været en del der har købt Pioneer fladskærms TV fra England, der er ikke yderligere told eller moms på dette, heller ikke i det prisniveau.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 10:20
Så vidt jeg ved så er det op til forhandleren at opgive hvad han sælger til Danmark.

Noget med at hvis han sælger for mere en 200.000, så skal der betales dansk moms.

-------------
Søren

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 10:21
Nåja, det kan jo godt være du skal betale 25% i moms, men så vil det jo fremgå af din faktura, skat kan ikke kræve penge fra dig hvis det er det du tænker på.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Nåja, det kan jo godt være du skal betale 25% i moms, men så vil det jo fremgå af din faktura, skat kan ikke kræve penge fra dig hvis det er det du tænker på.

Det var det sidste som var vigtigt :-)

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 06-November-2007 kl. 12:27

Husk at Jersey og nogle andre øer ikke er med i EU så hvis forsendelsen kommer derfra skal der betales told og moms.

Leif

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 07-November-2007 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Der er jo mig bekendt ikke told på noget fra england da det er et EU land, men hvordan forholder det sig med moms på en større vare (ca. 2900£ eller 33.000 dkr) ?

Så vidt jeg husker er SKAT lige hissige med at opkræve moms fra EU virksomheder der omsætter for mere end X tusinde til Danmark - Vil det egentligt være mit problem som køber?

Mvh,

Firmaet lægger automatisk 25% moms på hvis deres omsætning med Danmark overstiger en bestemt grænse. Den engelske moms på, så vidt jeg husker, 17% bliver også automatisk fratrukket.

Flemming 

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 07-November-2007 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Mvh,

Firmaet lægger automatisk 25% moms på hvis deres omsætning med Danmark overstiger en bestemt grænse. Den engelske moms på, så vidt jeg husker, 17% bliver også automatisk fratrukket.

Flemming 

Nemlig. Prøv fx at købe noget hos Amazon UK. Så kan man se det regnestykke.

Print side | Luk vindue