Print side | Luk vindue

Valget på DR1 superflot...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30762
Udskrevet den: 08-Juni-2024 kl. 22:49


Emne: Valget på DR1 superflot...
Skrevet af: MichaelA
Emne: Valget på DR1 superflot...
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 22:56

Jeg har netop siddet og set valgaften på DR1, udover nogle skarpe bemærkninger var det jeg her mest vil fremhæve være billedekvaliteten.

Jeg har det digitale spejl fra Stofa og tror faktisk at dette er det flotteste billede jeg har oplevet på min fladskærm, uden at være HD.

Superflot billede DR1, og jeg lagde iøvrigt mærke til at der på DR's kamera stod "HD".

Sikke et billede der kan laves med det nyeste udstyr og sendt digitalt til mit tv, det her er sgu bare iorden.

Hvad mener I andre som så denne udsendelse?



-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v



Svar:
Skrevet af: pipper
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 22:59
Det så også rigtigt flot ud her, bare ærgeligt at jeg bøvler med pixelleringer på det digitale spejl.
Jeg slog over på analog signal da jeg blev træt af lyd udfald og pixel fejl.

Eller vil jeg kun give dig ret.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-November-2007 kl. 23:14
Enig - det var en flot udsendelse rent billedmæssigt. Jeg sad faktisk og tænkte på, om udsendelsen var blevet optaget med HD kameraer. Ingen pixelfejl via Yousee

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 08:29
Hej,

Jeg syntes generelt DR's studieoptagelser er i en rigtig flot kvalitet - man kan tydeligt se det i f.eks. TV-Avsen, hvor de klipper frem og tilbage imellem studiet, 'on-location' og materiale fra andre stationer.

Det har hjulpet gevaldigt efter at de er flyttet ud til DR-Byen, i deres gamle studie bemærkede jeg tit store problemer med bl.a. farvebalancen på de forskellige kameraer.

-Kent



Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 09:14

Super flot billede, blev virkelig imponeret.

Jeg så programmet sammen med min kone og nævnte hvor flot billedet stod, hvori hun svare - at det havde hun ikke tænkt over, eller lagt mærke til.

Kvinder altså, her bruger man 1000 vis af kroner på udstyr og rigtig meget tid på justere og indstille, så man får et så godt billede. Og så kan de ikke se forskel alligevel.



Skrevet af: Stub
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 09:24

Ja - der var fin fin digital kvalitet. Mit 32" billedrørs tv tog det klart ind.

Hvis dette er fremtiden kan jeg godt nok ikke se nogen grund til HD kvalitet - det blir ikke bedre...



Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Kvinder altså, her bruger man 1000 vis af kroner på udstyr og rigtig meget tid på justere og indstille, så man får et så godt billede. Og så kan de ikke se forskel alligevel.

Ja, jeg kæmper også mod én af slagsen, som syntes det er en god ide at købe VHS-film på tilbud - for som hun siger: "der er jo alligevel ikke den store forskel"...

-Kent



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 10:04

Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

...det blir ikke bedre...

Det sagde du sikkert også om at 'wanke', indtil du fik dit første knald.  

For det er nok det tætteste jeg kan komme det, når jeg skal beskrive Wow-effekten, første gang jeg så Hi-Def, og det var endda på min nuværende skod-skærm.

Så skulle jeg få en hjerneblødning og købe en 428/429XD, så vil Wow-effekten sikkert være som at gå i seng med 3 piger samtidigt.



Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 11:10
Min eneste anke til udsendelsen var at den så ud som om den var optaget med 25 fps, altså den så nærmest "film-agtig ud".

Og så var der lidt for meget dogme over kamera-føringen ved closeups

Kvaliteten på selve udsendelse var flot på DVB-T, især taget i betragtning af at det var et live-feed. Sammenlign med "Vild med Dans" på TV2 og der er en forskel på flere armlængder


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 11:25

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Enig - det var en flot udsendelse rent billedmæssigt. Jeg sad faktisk og tænkte på, om udsendelsen var blevet optaget med HD kameraer. Ingen pixelfejl via Yousee

Ja, de bruger 1080p HD kameraer i den nye DR-by, og det kan tydeligt ses (fx også i TV-Avisen, Deadline, Horisont, Kontant m.fl.) selvom de kun broadcaster det i 576i.

Hvornår tager TV2 ved lære? Var der ikke på et tidspunkt tale om, at de ville begynde at sende Nyhederne i 16:9 efter sommerferien?! De er efterhåndenhåbløst bagud på det område...



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Hvornår tager TV2 ved lære? Var der ikke på et tidspunkt tale om, at de ville begynde at sende Nyhederne i 16:9 efter sommerferien?!

Jo, men de nævnte vist ikke hvilken sommerferie, der var tale om.



Skrevet af: ockley
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 12:43
Jeg nyder også DR1s studie optagelser (de nye). Hatten af for kvalitetsløftet. De redaktionelle udsendelser hæver sig op over de mange andre, mere eller mindre, slørede optagelser.

Så også valget på min SONY KDL-40W2000 ... man glemte helt at lytte på deres argumenter og mundhuggeri :-)


Skrevet af: T-teknik
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 13:18
Det er vist også samme format der bruges på Den 11. time på DR2?


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:05

jeg følger spændt med i jeres betragtninger mht digital kvaliteten på den flade....

jeg har et samsung m87, et analogt stofa signal i enden... og ville ønskede jeg kunne se jeres billede med feks det digitale spejl

som mit m87 står nu, er jeg ikke imponeret over billedet på det... før jeg købte fladskærm, vidste jeg ikke hvor meget antennesignalet åbenbart har at sige...er der nogle i horsens området med samme tv og digitalt signal, hvor man kunne droppe ind en dag for at se kvaliteten...?

eller et sted man kan "opleve" det åbenbart gode billede?

 



Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:20

ps:

jeg troede man som minimum skulle kunne tage dr1/dr2/tv2 i digital kvalitet hvis man havde tv med dvb-t... men nej nej...ikke når man får signalet gennem en amtenneforening...undskyld mig, men det er sgi da total latterligt...  det burde være ved lov at man kan modtage deres digitale signal til sit tv uden at skulle have en almindelig stueantenne??? eller det bare mig der har det sådan?

sådan som jeg ser det, er stofa og de andre det man i gamle dage kaldte ågerkarle

så fik jeg luft ...ahhh



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:28

 

 Det skal hos en udbyder af kabelTV være muligt at se DR og TV2 Digitalt, og det er jo muligt hos Stofa såvel som hos You See, det kræver blot anskaffelse af de respektive DVB-C modtagere. Selve kanalerne (DR og TV2) er ukodet, så der skal ikke bruges et kort til modtagerne.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af mirotech mirotech skrev:

ps:

jeg troede man som minimum skulle kunne tage dr1/dr2/tv2 i digital kvalitet hvis man havde tv med dvb-t... men nej nej...ikke når man får signalet gennem en amtenneforening...undskyld mig, men det er sgi da total latterligt...  det burde være ved lov at man kan modtage deres digitale signal til sit tv uden at skulle have en almindelig stueantenne??? eller det bare mig der har det sådan?

sådan som jeg ser det, er stofa og de andre det man i gamle dage kaldte ågerkarle

så fik jeg luft ...ahhh

Du kan godt få det digitalt gennem stofa, der skal du så bare købe en boks først..



Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:43
radiomanden...ja, men jeg mener at har mit tv, dvb-t modtager, syntes jeg at man som minimum burde kunne tage disse kanaler i digital kvalitet, og ikke skulle ud at ofre penge på den dvb-c boks, som jo koster kassen oveni ens dyre tv...det burde være sådan at det kunne tages selvom man har fællesantenne signalet...det burde stofa og you see, gøre hvis du spørger mig...


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:47

pizzabager: ja, men til en i mine øjne fuldkommende vanvittige priser. stofa skal have 3000 penge for deres samsung, hallo siger jeg bare...!

flot stofa...



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:49

 

 De signaler er ikke egnet til udsendelse i kabel, de bruges kun af de mindre udbydere, fordi, at de ved lov skal udsende signalerne Digitalt, og da de ikke har adgang til de modtagere som ellers bruges til kabel, så er eneste løsning at bruge DTT.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:52
ja...sørgeligt nok


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af mirotech mirotech skrev:

pizzabager: ja, men til en i mine øjne fuldkommende vanvittige priser. stofa skal have 3000 penge for deres samsung, hallo siger jeg bare...!

flot stofa...

 Hos You See kan du få Digitalt for Kr.500. Når den nye PVR boks kommer så skulle prisen være Ca. Kr 1500, den uden skulle være Ca Kr. 900



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 21:58

rigtigt...men før man kommer igang hos feks you see, er jeg oppe på samme beløb(omkring 3000kr), de forlanger at man har internettet hos dem samtidigt...

sammen med oprettelser osv osv...



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:04

 

 Du er ikke tvunget til internet, hos dem, bevares det er i kablet, men ialtfald her hos os er der ingen tvang til at bruge det, jeg har det, men det er fordi, at det er biligere, og at der er telefon med i prisen.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:07

hmm, lidt mystisk, jeg har prøvet nogle gange at klikke mig frem på hjemmesiden, og syntes at dette er tilfældet?

jeg prøver lige at kigge igen



Skrevet af: OveA
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:09
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Ja - der var fin fin digital kvalitet. Mit 32" billedrørs tv tog det klart ind.

Hvis dette er fremtiden kan jeg godt nok ikke se nogen grund til HD kvalitet - det blir ikke bedre...

Det kan blive MEGET bedre  se f.eks. Voom tv Discovery HD  o.s.v.  Det er flotte billeder DR1 ligner VHS i forhold til   tro mig....



-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:09

jeg får altså dette her :

abonnementet hver måned det første år.1

 

  1. Du har TDC Bredbånd, ellers kan du bestille det sammen med TDC TV
  2. Du bor i et område, hvor vi tilbyder TDC TV - Se om dit område er med
  3. Du har et tv med scart- eller HDMI-indgang

1 Tilbuddet gælder t.o.m. d. 31/12-07. Du sparer 128 kr. hver måned det første år, og betaler således kun 159 kr./md. for Viasat-pakken. Efter et år stiger prisen automatisk til 287 kr./md.

 



Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:10

ups undskyld, jeg ved ikke hvorfor alle de tegn kommer med, kan webmaster fjerne dem igen?

 



Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:12

jeg læser det sådan at jeg skàl have internet hos dem?

 



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:17

 

 Jeg har en arbejdskolega, der får TV fra samme net, og han har Internet og IP telefon hos Sonofon. 



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:20

jo, men jeg kan prøve at maile dem så?

det kan jo være det er en ting de "kun skriver for at tjene flere penge"



Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:25

 

 Det er dog mulig at der er en forskel på, at få det leveret direkte fra You See, og så få det leveret via en antenneforening.



-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 12-November-2007 kl. 22:50
Nu skal vi lige få en ting på plads:

YouSee = TDC KabelTV
TDC TV = TV via TDCs internetforbindelser

Der er en væsentlig forskel


Skrevet af: 4ever
Skrevet den: 13-November-2007 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jeg har netop siddet og set valgaften på DR1, udover nogle skarpe bemærkninger var det jeg her mest vil fremhæve være billedekvaliteten.

Jeg har det digitale spejl fra Stofa og tror faktisk at dette er det flotteste billede jeg har oplevet på min fladskærm, uden at være HD.

Superflot billede DR1, og jeg lagde iøvrigt mærke til at der på DR's kamera stod "HD".

Sikke et billede der kan laves med det nyeste udstyr og sendt digitalt til mit tv, det her er sgu bare iorden.

Hvad mener I andre som så denne udsendelse?

Samme tanke havde jeg - hold fast hvor ren og klar billedgengivelsen var.
- en lignede oplevelse havde jeg med fodbold på Kanal 5 - og så slår det mig, mon det er fordi disse kanaler er blevet mere bevidste om god båndbredde, for mig bekendt er det jo bl.a. også disse kanaler, som barsler med HD-kvalitet i øjeblikket.



Skrevet af: it johnni
Skrevet den: 13-November-2007 kl. 16:49

hej alle.

ved nogle hvornår at tv2 nyheder sender i 16/9?

jeg så også valg på dr1 i søndags ,billedet var flot.

tv2 er noget bedefter ang. 16/9 og billedet



Skrevet af: moho
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 10:55
TV 2 vil måske bibeholde 4:3 så længe som muligt (sendt analogt), på deres nyhedsudsendelser, måske fordi flere og flere ser DR Digitalt hvor billedet som sagt er Kanont.


-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?


Skrevet af: karula
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 11:05

Så heller ikke valget på TV2, hvorfor nøjes med 4:3 billede når

DR1 levere varen til fladskærme, med et billede i ægte 16:9.



-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: kbh4
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

TV 2 vil måske bibeholde 4:3 så længe som muligt (sendt analogt), på deres nyhedsudsendelser, måske fordi flere og flere ser DR Digitalt hvor billedet som sagt er Kanont.

?? Er TV2 da ikke interesserede i at få så mange seere som muligt?

Jeg var for et års tid siden på rundvisning på TV2; der angav de deres begrundelse for at fortsætte i 4:3 på Nyhederne til at være "at ikke alle reklamerne/producenterne var klar med 16:9 materiale" - jeg ved ikke om de er nervøse for at deres egne udsendelser skal "overstråle" reklamerne (så de ser mindre attraktive ud), eller måske at der findes TV-apparater som ikke kan håndtere 16:9/4:3 formatskift ordentligt/hurtigt nok, så nogle af reklamerne vil blive vist i et forkert/strakt format?...

-Kent



Skrevet af: karula
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 11:13

Ser også efterhånden mest nyheder på DR1 på grund af

at de sendes i en bedre kvalitet end TV2, og så på grund af 16:9, gider

ikke at have bjælker i siden når man kan slippe for det.



-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 11:13

Valget på DR1 superflot

 

Resultatet desværre ikkeOuch

Flemming



-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Valget på DR1 superflot

 

Resultatet desværre ikkeOuch

Flemming



det er vist smag og behag..jeg synes netop at det var et godt resultat!


Skrevet af: musicus
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Gelardi Gelardi skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Valget på DR1 superflot

 

Resultatet desværre ikkeOuch

Flemming

det er vist smag og behag..jeg synes netop at det var et godt resultat!

Det kan selvfølgelig diskuteres.  Jeg føler bare, at hele den bekostelige igangsættelse af dette valg-cirkus har været lidt spild af hr. og fra Danmarks tid og penge, da valgresultatet dybest set blot endte på Status Quo.

Hvis man lige ser bort fra, at der blev flyttet lidt rundt på nogen mandater, så ændrede valgresultatet ikke noget væsentligt. Så: Fire år mere med liberaliserings-Anders & Co. ved roret (*suk*) ......

Nå, men det var vist lidt off-topic.



-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 13:57

Jo, men denne nye kvalitet specielt på DR1 med deres nyheder som bare er superflot er et meget godt bud på hvor vi er på vej hen med kommende optagelser.

Kunne dog være særdeles interesant at se nyhederne i HD sammenlignet med den digitale SD udgave af samme.



-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 18:53
Oprindeligt skrevet af kbh4 kbh4 skrev:

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

TV 2 vil måske bibeholde 4:3 så længe som muligt (sendt analogt), på deres nyhedsudsendelser, måske fordi flere og flere ser DR Digitalt hvor billedet som sagt er Kanont.

?? Er TV2 da ikke interesserede i at få så mange seere som muligt?

Jeg var for et års tid siden på rundvisning på TV2; der angav de deres begrundelse for at fortsætte i 4:3 på Nyhederne til at være "at ikke alle reklamerne/producenterne var klar med 16:9 materiale" - jeg ved ikke om de er nervøse for at deres egne udsendelser skal "overstråle" reklamerne (så de ser mindre attraktive ud), eller måske at der findes TV-apparater som ikke kan håndtere 16:9/4:3 formatskift ordentligt/hurtigt nok, så nogle af reklamerne vil blive vist i et forkert/strakt format?...

-Kent



Det argument kan de så ikke bruge mere, da alle reklamer skal leveres i 16:9 siden 1. april

http://www.producentforeningen.dk/sw13593.asp - http://www.producentforeningen.dk/sw13593.asp


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 14-November-2007 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jo, men denne nye kvalitet specielt på DR1 med deres nyheder som bare er superflot er et meget godt bud på hvor vi er på vej hen med kommende optagelser.

Jeg synes det er et bud på hvordan det burde have været hele tiden. Vi burde have højere forventninger til fremtidens tv end dét.

Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Kunne dog være særdeles interesant at se nyhederne i HD sammenlignet med den digitale SD udgave af samme.

Hvis ikke det var fordi SD udgaven var så komprimeret, ville der være overraskende lille forskel.



-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue