Print side | Luk vindue

Billig GPS - Hvilken?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Navigation og CarFi
Forumbeskrivelse: GPS navigation, bilradio, anlæg, TV og DVD til bilen
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=30834
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 08:18

Emne: Billig GPS - Hvilken?
Skrevet af: Steen2000
Emne: Billig GPS - Hvilken?
Skrevet den: 13-November-2007 kl. 13:39

Hvis jeg nu bare vil have en GPS som virker de sjældne gange jeg skal finde rundt nyt sted - hvilken er skal jeg så gå efter.

Den behøver ikke kunne alt muligt fancy da jeg garanteret ikke får det brugt. Men må jo meget gerne være rimeligt brugervenlig. Så billig og god til det fundamentale...........

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 13-November-2007 kl. 14:34
Garmin Nüvi 200 kan fåes flere steder på tilbud til 999,-

Skrevet den: 13-November-2007 kl. 14:36
Tak! Og den er OK??

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 13-November-2007 kl. 15:44

Oprindeligt skrevet af Steen2000 Steen2000 skrev:

Tak! Og den er OK??

Ja hvis du kan nøjes med kort over Norden og ikke behøver fancy funktioner som bluetooth mm. Som ren navigation er fremragende.

Skrevet den: 13-November-2007 kl. 15:47

OK, lyder perfekt.

Men bare lige for at understrege min novice tilstand - hvad bruger man Bluetooth til i relation til GPS?

Skrevet den: 13-November-2007 kl. 18:07

OK, lyder perfekt.

Men bare lige for at understrege min novice tilstand - hvad bruger man Bluetooth til i relation til GPS?

Så kan man ringe/tale i mobiltlf. gennem GPS'en.  

Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 13-November-2007 kl. 18:16
Garmin er sikkert ok, men når du engang skal have opgraderet kortene så er de ret dyre. Der er TomTom billigere, men så noget dyrere i førstegangs indkøb. 

Skrevet den: 13-November-2007 kl. 18:30

OK, lyder perfekt.

Aha. Så når jeg nu alligevel får ny firmabil og skal have mobilinstallation i, så kan jeg argumentere for at firmaet lige så godt kan bruge de penge på en GPS?

Skrevet den: 13-November-2007 kl. 19:15

Aha. Så når jeg nu alligevel får ny firmabil og skal have mobilinstallation i, så kan jeg argumentere for at firmaet lige så godt kan bruge de penge på en GPS?

Teknisk set ja. Kræver dog en ekstern mikrofon tilsluttet (ihvertfald på min Garmin 360) for at fungere ordentligt. Lovmæssigt er jeg dog i tvivl om dette setup betragtes som håndri. Så til professionel brug er en fast mobil installation nok at foretrække.

Print side | Luk vindue