Print side | Luk vindue

God lyd med PS3?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31042
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 17:18

Emne: God lyd med PS3?
Skrevet af: Ukke
Emne: God lyd med PS3?
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 14:41
Selvom konsolkrigen ingen ende vil tage, har jeg langt om længe besluttet mig for at købe en PS3.

Jeg har helt klart tænkt mig at bibeholde mit stereo setup, da det spiller fantastisk, så det er slet ikke aktuelt at skifte det ud med surround-halløj.

Det betyder bl.a., at jeg må undvære at overføre lyden fra PS3 gennem digital-udgangen, da min Lyngdorf ikke har sådan en.

Og her bliver jeg så lidt i tvivl: Kan jeg få noget som helst ud af Blu-Ray film (og spil), hvis jeg kører lyden igennem min Lyngdorfs analoge outputs? Går der mange informationer tabt ved at benytte mig af den analoge del?

Svar:
Skrevet af: micker
Skrevet den: 18-November-2007 kl. 22:24
Hvad er alternativet? At kører lyden igennem tv'et?

Du kan sagtens kører lyden igennem din Lyngdorf, du får jo, som man kan regne ud, bare en 2 kanals analog lyd, (som nok vil komme fra et dolby 2 kanals lydspor). Oftest ligger der et surround lydspor og et stereo på en film, og jeg vil tro man kan sætte PS3'eren op til at kører stereo, altså vil den vælge dolby 2 kanal lydsporet. Så egentlig mister du ikke nogle informationer ved det lydspor PS3'ern vælger, du vil bare ikke få surround lydsporet og dermed de informationer der ligger derpå (til bla. seperate subwoofer, center og baghøjttalere informationer).

MEN hvis du har en Lyngdorf forstærker er jeg næsten overbevist om at du også har nogle ordenlige højttalere, Lyngdorf spiller super godt. Så ja du skal nok få god lyd på den måde.

Når du ser en film i fjernsynet går det jo heller ikke så mange informationer tabt at man ikke får noget ud af det, da det også er et stereo lydspor.

-------------
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3

Print side | Luk vindue