Print side | Luk vindue

PS3 40GB til 2999,-

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31280
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 21:25

Emne: PS3 40GB til 2999,-
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Emne: PS3 40GB til 2999,-
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 14:27

Så tror jeg der er kamp igen om prisen, for Elgiganten har på deres hovedside sat prisen på en ps3 til 2999,- og det står skam også i deres "header" , så det må være tegn på kamp om prisen.

Svar:
Skrevet af: MAMs
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 15:38
Bare det bliver en kamp som med PS2. Den kom da ned under 1.000,- hvilket var mange penge sparet dengang

-------------
Sony 46Z4500
Sony STR-DA3400ES
Sony BDP-S550
Philips 5330H

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 15:52

det er vel næppe nogen egentlig kamp om prisen man snarere blot den pris den nye 40gb version burde have startet på da den blev introduceret.

Jeg kan ikke forestille mig nogen priskrig på noget her lige op til julehandlen hvor butikkerne godt ved at alle skal købe julegaver uanset hvad det koster - det ville der ikke være meget fornuft i.

Så kommer der nogen priskrig bliver det tidligst efter nytår når handlen går i stå igen.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 23-November-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

det er vel næppe nogen egentlig kamp om prisen man snarere blot den pris den nye 40gb version burde have startet på da den blev introduceret.

Det som gør det mærkeligt, er at de da ikke annoncerede den her pris i deres ugentlige reklame avis? og det er da deres normale måde at være med på de billige priser?
Så hvorfor nu den mndre pris? det er vel et oplæg til lidt priskrig.

Skrevet af: Klausen
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 16:12
Det kunne måske være det første tegn på der gøres "plads" i prisspektret til et godt bundle med ekstra controller og spil for omkring 3500?

Skrevet af: OveA
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 16:39

Oprindeligt skrevet af Klausen Klausen skrev:

Det kunne måske være det første tegn på der gøres "plads" i prisspektret til et godt bundle med ekstra controller og spil for omkring 3500?

Man har lov til at håbe....

-------------
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok...
PANASONIC 50"PX70E
PANASONIC 42"PV60E (SOLGT)
---42" er alt for lille--
SONY PS3        NICE

Skrevet af: jcoop
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 18:17

Der står det er en ny version med aftagelig harddisk, hvad skal det sige?
EDIT: Hov det var netop den anden 40gb der havde det... Men hvad skal det sige?

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

at hdd kan udskiftes.

Skrevet den: 23-November-2007 kl. 19:53

HDD har altid kunne udskiftes, så det er ikke nyheden

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 22:08
Nogle det ved hvornår moddelen med 65 NM GPU kommer?

Skrevet af: izebreaker
Skrevet den: 23-November-2007 kl. 22:13

Som set i en anden tråd i skulle 40 gb versionen benytte 65 nm

http://bigblog.com/computer_games/new-40gb-ps3-uses-65nm-process-1171409877.html - http://bigblog.com/computer_games/new-40gb-ps3-uses-65nm-pro cess-1171409877.html

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 00:50

Jo, men det er kun på CPU'en ikke GPU'en.

Nvidia er jo begyndt at lave GPU'er med 65 NM og PS3 bruger Nvidia GPU'er.

Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 01:25
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Det som gør det mærkeligt, er at de da ikke annoncerede den her pris i deres ugentlige reklame avis? og det er da deres normale måde at være med på de billige priser?
Så hvorfor nu den mndre pris? det er vel et oplæg til lidt priskrig.

Det er en internet pris som der står lige under den annoncerede pris på siden. Dvs. at man kun får den til den pris ved at bestille over nettet. Hvis du tager ind i en elgiganten og køber en PS3, så koster den 3400kr.
EDIT: Hmmm det er ændret nu, så det er ikke er internetpris, så den os kan fås til den pris i butikkerne...

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Er der ingen info ude om endnu.
Nvidia har kun udgivet en GPU baseret på 65nm (Geforce 8800GT), så tja der går nok lidt tid endnu.

Oprindeligt skrevet af jcoop jcoop skrev:

Ikke noget, alle modellerne er design messigt ens, også hvad angår harddiskens placering i en aftagelig skuffe i ALLE modellerne, så den kan skfites.

Skrevet af: Callie
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 03:58

Jeg tror de sælger den uden joypad, og så er de godt igang med at tage røven på en masse kunder!

Tager jeg fejl?

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 04:07
Oprindeligt skrevet af Callie Callie skrev:

Jeg tror de sælger den uden joypad, og så er de godt igang med at tage røven på en masse kunder!

Tager jeg fejl?

Jep, du tager fejl.

Det er den helt almindelige 40gb pakke med 1 controller og konsollen.

Der findes ikke nogen PS3 pakker uden controllere.

Skrevet af: Callie
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 11:43

Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Jep, du tager fejl.

Det er den helt almindelige 40gb pakke med 1 controller og konsollen.

Der findes ikke nogen PS3 pakker uden controllere.

My bad

Skrevet af: skipper
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 13:47
Det ville sgu næsten også være for meget, hvis lille emil kom hjem med en PS3 og så han ikke kunne spille fordi der ikke fulgte en controller med.

/Skipper

Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af izebreaker izebreaker skrev:

Som set i en anden tråd i skulle 40 gb versionen benytte 65 nm

http://bigblog.com/computer_games/new-40gb-ps3-uses-65nm-process-1171409877.html - http://bigblog.com/computer_games/new-40gb-ps3-uses-65nm-pro cess-1171409877.html

Jo mindre man kigger på datorne for beskederne, så er det sgu svært at overskue...

Men er det 100 % sikkert at den nye 40 gb. kører med det såkaldte 65 nm., der skulle gøre den mere lydløs?

Skrevet af: JesperBM
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 17:15

Aaaah Så fik jeg endelig købt mig en ps3, tog ud i Elgiganten Fields "selvom der stod på nettet de ingen havde på lager"

Men det havde de så alligevel. Glæder mig svært til jeg får puttet min søn så jeg kan smide det Need For Speed Pro Street i som jeg også købte.

og se hvordan det gør sig på min Pio.

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af JesperBM JesperBM skrev:

Aaaah Så fik jeg endelig købt mig en ps3, tog ud i Elgiganten Fields "selvom der stod på nettet de ingen havde på lager"

Til 2999,-?

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 19:53

Ja til 2999, men der stod intet om det i deres reklame, og det gør der heller ikke i reklamen for næste uge.

Det er lidt sært at det kun bliver annonceret på deres web shop. flere af ekspedienterne vidste det heller ikke.

Hmm.. har lige fået pakket dyret ud nu, og har opdaget at der kun er instruktions manual på fransk, tysk, italiensk og hollandsk.

Hvad er nu det for noget hø??????

Skrevet af: glade
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 20:03
Jesper hvem læser den? vores er købt i tyskland og jeg har ikke set skyggen af manuel, rigtigt mænd bruger ikke sådan en..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 20:16

Nå ja bevares  det ændrer jo ikke ved at den skal være der.

Jeg har ventet halvanden måned på at der kom et godt tilbud, jeg har ikke lavet andet end at læse om den. tror ikke der er mange tråde herinde i forum der er gået min næse forbi....

Mine venner driller mig også med at jeg er (teoretisk) gadgetfreak.

Fordi hvor de bare køber tingene når de har lyst, må jeg sidde og nørdelæse i flere måneder før jeg får råd.....

Nå nu skal jeg igang med mit nye legetøj.

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 01:28
JesperBM - nyd den - jeg elskede min PS3 de første mange gange jeg så på den .... og gør det stadig.

Et godt hint - hvis den bliver støvet - så skal du IKKE bare tøre den af - blæs det værste støv af med en blæser af en slags og køb en helt blød klud, sådan en til briller eller ure og tør med den.

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Tror du skal vente i lang tid før vi ser en nVidia 65 nm gpu i en ps3

HINT: PS3 bruger ATi GFX

Edit: Har undersøgt det  nærmere da jeg kom i tvivl om det faktisk var ATi som lavede gfx til PS3.

Nogen steder står der ATi RSX, og andre steder Nvidia??

Skrevet den: 25-November-2007 kl. 14:52

Jeg kan ikke forestille mig nogen priskrig på noget her lige op til julehandlen hvor butikkerne godt ved at alle skal købe julegaver uanset hvad det koster - det ville der ikke være meget fornuft i.  

Jo - da man jo gerne vil have at folk skal købe deres julegaver hos elgiganten, og ikke i fede finn's hi-fi-butik.

Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 14:54
PS3 bruger nVidia RSX
Wii og XBOX360 bruger ATI

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jo - da man jo gerne vil have at folk skal købe deres julegaver hos elgiganten, og ikke i fede finn's hi-fi-butik.

At Elgiganten sælger en vare 200,- billigere end fede finn's Hi-Fi butik er stadig ikke nogen priskrig. Det er helt normal adfærd - og at den er 200,- billigere idag end den var da den først blev annonceret er heller ikke nogen priskrig, det er helt normal prisudvikling. 

Priskrig betyder at priserne sættes ned af flere forskellige forhandlere i forskellig tempi i et forsøg på at lande på den billigste pris.

Jeg har endnu ikke set nogen indikationer på dette overhovedet - men skriv gerne nogle links til nogle forhandlere hvis du mener vi er igang med en priskrig.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af JesperBM JesperBM skrev:

Ja til 2999, men der stod intet om det i deres reklame, og det gør der heller ikke i reklamen for næste uge.

Det er lidt sært at det kun bliver annonceret på deres web shop. flere af ekspedienterne vidste det heller ikke.

Hmm.. har lige fået pakket dyret ud nu, og har opdaget at der kun er instruktions manual på fransk, tysk, italiensk og hollandsk.

Hvad er nu det for noget hø??????

Underligt. Jeg var derude idag, men de ville ikke sælge den til 2999. Sælgeren påstod, at den pris kun gælder køb over internettet. I butikkerne koster den 3299.

Mvh

Anders

Skrevet af: K32A
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 17:21

Hvis man kigger på deres hjemmeside, så står der også "Internetpris" med grønt. :)

EDIT: Jeg benytter lige lejligheden til at stille et lille spørgsmål :)

- Vil det være fuldstændigt hul i hovedet, at købe en PS3 før man køber et lcd/plasma tv?

Skrevet af: DaWizeGuy
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af K32A K32A skrev:

Hvis man kigger på deres hjemmeside, så står der også "Internetpris" med grønt. :)

Det er rigtigt, men hvorfor kunne Jesper så møde op i forretningen og købe den til internetpris?

Bestiller man den online, kan man jo også vælge at afhente den direkte i et varehus (p.t. kun City2)

/Anders

Skrevet af: K32A
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af DaWizeGuy DaWizeGuy skrev:

Oprindeligt skrevet af K32A K32A skrev:

Det er rigtigt, men hvorfor kunne Jesper så møde op i forretningen og købe den til internetpris?

Bestiller man den online, kan man jo også vælge at afhente den direkte i et varehus (p.t. kun City2)

/Anders

Det havde lige forbigået min næse :)

Ja, det lyder sgu da også mærkeligt :s

Skrevet den: 29-November-2007 kl. 21:08

Jeg kunne heller ikke få nogen ps3 af den første ekspedient jeg snakkede med, og da jeg så var på vej rundt i forretningen for at komme ud, hørte jeg en anden ekspedient sige til en kunde at de havde nogen ude bagved.

Han sagde at det var et tilbud de havde i deres netshop og han selv først havde fået det at vide af en anden kunde tidligere.

På min kvittering står der 3.299 kr. og så har han skrevet -299 kr.  nedenunder.

Måske har jeg bare været så heldig at rende ind i en forvirret medarbejder.

Skrevet af: Olfred
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 11:27

I starten stod der fejlagtigt ikke noget om internetpris på hjemmesiden - det er blevet rettet siden.

Skrevet af: andefeldt
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:31
Jeg går og overvejer, om jeg skulle få fat i en PS3. Der er efterhånden nogle spil, som jeg bare så gerne vil spille, om som nok vil tage sig bedst ud på en PS3 (fx Assasin's Creed).

Er der noget man skal være opmærksom på? Altså PS2 var jo næsten ikke noget værd, med mindre man fik sat en ny chip i (hvorfor ved jeg ikke, da jeg aldrig har ejet en PS før). Er der også sådan noget med en PS3?

-------------
Anders

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:34
Det med PS2 ikke var noget værd uden ny chip forstår jeg ikke? At skifte chippen var jo kun til hvis man skulle spille brændte spil.

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:38
Ok - var det virkelig alt den chip gjorde?

Kan PS3 afspille region 1 DVD film?

-------------
Anders

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:50
Spil er ikke regionskodede. DVD'er er (oftest), BluRay er lidt blandet - nogle regionskodede og nogle er ikke. Danmark er i region 2.

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:53
Ja, det ved jeg godt. Men jeg tænkte på, om den vil kunne afspille de region 1 film, som man har liggende? Eller kan jeg kun afspille mine regin 2 film?

-------------
Anders

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:57

Du kan køre region 2 - region 1 er usa, ikke?

Måske kan du, men så skal der lægges linux ind på ps3'eren.

Skal dog nævnes det nok skal blive brudt på et eller andet tidspunkt - en bootchip som på ps2 eller en software-crack.

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 18:50
nej du kan umiddelbart ikke spille andet end region 2 dvd'er på en dansk PS3

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 18:51
Ok, tak for svarene.

Jeg tror, jeg skal have mig en PS3 i det nye år

-------------
Anders

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 20:57

Der er krig mellem hd-dvd og bluray.

VENT MED AT KØBE!

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 07:07

Uuuuuha hvor kan jeg godt anbefale at købe en ps3.

Det er helt sikkert det bedste køb jeg har gjort i år.

Anima du siger at man skal vente med at købe, det tror jeg ikke i får noget ud af.

Siden de smed 40 Gb modellen på markedet er ps3 salget steget med 300%

så hvorfor skulle de sænke prisen mere end til de 2999. kr. som den kan skaffes til på ELmutantens hjemmesidelige i øjeblikket.

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 01-December-2007 kl. 11:11
jesperbm> tror alligevel du skal tage de 300% med et gran salt, de tal der viser de 300% er vidst lige efter black friday..

nintendo og microsoft solgte jo også ekstra meget i samme periode..

anima> hvis man har lyst til at hoppe på high definition vognen så det jo ikke fedt at vente ubestemt tid på at hd krigen slutter!

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 11:34
Jeg vil ikke have en PS3 for at hoppe med HD vognen. Jeg kunne bare godt tænke mig en fed spillemaskine. Er træt af, at ens stationære computer hele tiden sagter bagud, når der kommer nye spil. 

-------------
Anders

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 11:40

Nej, det er aldrig fedt at vente, men det er heller ikke fedt at købe en ps3 til overpris når de med 80% sikkerhed sætter prisen endnu længere ned

Át elgiganten kan tilbyde den til den pris, ja, det er fedt, for http://www.coolshop.dk - www.coolshop.dk har prisgarati, OG VIL VÆRE BILLIGST UANSET HVAD!

Så det er dejligt at være forbruger

Grunden til at man skal vente er, at det næste skridt i kampen mellem blu ray og HD-DVD helt sikkert er prisnedsættelser, eller at man får en ordentlig stak film med. Sony Center Hillerød har tilbud på Sony Bluray afspiller med 6 blu ray film til 300 kroner over den normale pris..

Fra mit synspunkt er det kun et spørgsmål om tid før det samme sker med ps3

Skrevet af: Beelzebub
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 13:41

Øv hvor er det træls at denne shop ikke vil sende ud af UK når vægten overstiger 1000g :-(

ellers et rigtigt godt tilbud for 3653 kr   http://www.game.co.uk/PS3/Hardware/HardwareBundle/~r333305/PlayStation-3-40GB-with-Fifa-08-Tiger-Woods-08-NFS-Pro-Street/ - http://www.game.co.uk/PS3/Hardware/HardwareBundle/~r333305/P layStation-3-40GB-with-Fifa-08-Tiger-Woods-08-NFS-Pro-Street /

Nu må de danske shops gerne snart vågne op og komme med en ordenlig bundle!

Skrevet den: 03-December-2007 kl. 14:17
Jeg tror også snart der sker noget...

Skrevet af: miffe2507
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 14:40
Det kunne være fedt med en Guitar Hero 3 Bundle(?)/pakke, synes jeg...

Skrevet af: jesperms
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 21:04

Hmm.

Nogen der har noget konkret viden om 40gb bundle i nær fremtid? Har endelig overtalt kæresten til ps3 i julegave, så nu skal DEN bare findes billigst muligt...

/Jesper.

Skrevet af: Beelzebub
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af jesperms jesperms skrev:

Hmm.

Nogen der har noget konkret viden om 40gb bundle i nær fremtid? Har endelig overtalt kæresten til ps3 i julegave, så nu skal DEN bare findes billigst muligt...

/Jesper.

ikke endnu, jeg venter osse, og giver dem en uge mere til at komme med en bundle, ellers må jeg bare købe den som den er

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af Beelzebub Beelzebub skrev:

Oprindeligt skrevet af jesperms jesperms skrev:

Hmm.

/Jesper.

ikke endnu, jeg venter osse, og giver dem en uge mere til at komme med en bundle, ellers må jeg bare købe den som den er

Så er jeg ret sikker på du ligeså godt kan tage ud og kæbe den imorgen...
Ville være et enormt dumt træk fra SONY's side at annoncerede en ny bundle lige op til jul, hvor den så først ville komme i handlen næste år...

Print side | Luk vindue