Print side | Luk vindue

Toshiba HD-DVD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31303
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 16:16

Emne: Toshiba HD-DVD
Skrevet af: Basknudsen
Emne: Toshiba HD-DVD
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 09:52

Hej

Jeg har lige fået El-gagantens brochure ind ad døren. Toshibas HD-DVD til 2499,- er det noget man burde købe?

Jeg har haft en Panasonic s99 oppe at vende og Panasonics Blu-ray, men begge er dyrere end Toshiba'en. Hvad ville i vælge og hvorfor?

Jeg ved ikke hvor mange HD eller Bluray film jeg ville købe, men ville godt have mere ud af mine alm. dvd'ere. (Jeg bruger en 3-4 år gammel hdd-optagere som afspiller nu).

På forhånd tak.

Mvh. Lasse

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 10:01

Hej Basknudsen - nu ved jeg ikke helt hvilken Toshiba model tilbuddet omfatter, men det er formentlig HDE1. Dette er en rigtigt glimrende HD DVD afspiller. Du skal være opmærksom på at den maksimalt kan udsende 1080i.

Som DVD afspiller vil du efter min aller bedste overbevisning få mere ud af dine DVD´er end med den afspiller du har nu. Storebror til HDE1 er en endnu bedre DVD afspiller - men altså HDE1 er et dejligt køb - jeg har den for øvrigt selv   

På tale om Blu-Ray kontra HD DVD - her kan jeg ikke give dig et svar. Men hvis du overvejer en sådan afspiller, så tag et kig på den nye Samsung BD P1400. Den kan du købe for under 4k. Denne afspiller er i øvrigt anmeldt i dette forum. Samsungen er desuden en endnu bedre DVD afspiller end Toshibaen.

Edit: Som et lille efterskrift kan jeg oplyse, at min HDE1 er det eneste i hele mit set-up, som jeg ikke har udskiftet mindst én gang i år

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 10:28
Det kan vel også lige tilføjes at da man må gå ud fra at Elgiganten er en aut. Toshiba forhandler får man 5 gratis HD-DVD film med i købet....

-------------
Ning

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 11:11

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det kan vel også lige tilføjes at da man må gå ud fra at Elgiganten er en aut. Toshiba forhandler får man 5 gratis HD-DVD film med i købet....

Yep, jeg købte en parallelimporteret model, og kan nok ikke benytte mig af tilbuddet (prøver nok, alligevel...) Hvis det ikke kan lade sig gøre, græder jeg ikke mig selv i søvn, det er jo ikke de sejeste titler..

For alt i verden, hold jer fra Full Metal Jacket!! Det er den forfærdelige første version. Den er for nyligt kommet i en bedre udgave!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 12:07

Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg har lige fået El-gagantens brochure ind ad døren. Toshibas HD-DVD til 2499,- er det noget man burde købe?

Er det Toshiba HD-E1 ?

Gælder tilbudet fra mandag (d. 26.) ?

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 12:42
Hej Lars - det er en HDE1. Men om tilbuddet gælder fra i dag eller mandag har jeg ikke hæftet mig ved - og reklamen har jeg smidt ud 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 13:01

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Lars - det er en HDE1. Men om tilbuddet gælder fra i dag eller mandag har jeg ikke hæftet mig ved - og reklamen har jeg smidt ud 

Ok - den er på listen nu

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1408 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1408

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 13:03
HD-E1 er IKKE en god dvd-afspiller. En Panasonic S99 ville være meget bedre til normale dvd-film.

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 13:52

Hej

Tak for svar alle sammen, om jeg er blevet klogere ved jeg ikke.

Det jeg primært er på jagt efter er en til at afspille de alm. dvd'er jeg har. Men ville hører om det var åndssvagt at give 2500-3000kr. for s99 når jeg kunne købe en HDE-1 for 2499.

Jeg ville kun købe STOR-FILM på D-DVD eller Blu-ray, da jeg er for nærig til at give så meget for dem.

MVh. Lasse

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 13:59
Jeg var lige i Tyskland igår og hente mig en blu-ray afspiller og faldt også over Toshiba's HD-E1 Hd-DVD afspiller til kun 199 euro (1500 kr.) hos Media Markt i Flensborg. Så hvis man bor i det sønderjyske kan det godt betale sig at køre lidt efter sådan en :-)

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 15:52

Hej

Tak for svar alle sammen, om jeg er blevet klogere ved jeg ikke.

Det jeg primært er på jagt efter er en til at afspille de alm. dvd'er jeg har. Men ville hører om det var åndssvagt at give 2500-3000kr. for s99 når jeg kunne købe en HDE-1 for 2499.

Jeg ville kun købe STOR-FILM på D-DVD eller Blu-ray, da jeg er for nærig til at give så meget for dem.

MVh. Lasse

Spørgsmålet er om du vil kunne afspille HD DVD´er, så er afspilleren et fund for pengene.

Jeg er som tidligere nævnt helt sikker på, at du vil få en bedre billedoplevelse også når det drejer sig om DVD´er. Du kan få en bedre DVD afspiller yes - men kombinationen i forhold til prisen - nej så får du det ikke bedre - længere er den sådan set ikke

Edit: Toshiba´en er som DVD afspiller bedre end min relativt nye Panasonic EH57(harddiskoptager 1080p). Så har du lidt at forholde dig til - blot en tanke..

-------------

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 18:15
Dvd-optagere er heller ikke gode dvd-afspillere. De svarer oftest til de billigste stand-alone afspillere. Ligesom HD-E1'eren også gør.

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 18:27
Jo Naiera, men nu har vi to aldrig været enige om hvor god eller hvor dårlig HDE1 er som afspiller. Jeg synes er den er helt okay, og du synes er den er dårlig. I øvrigt fik den da en rimelig bedømmelse hos f.eks. AREADVD da den blev testet - også som DVD afspiller.

-------------

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 18:29

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Dvd-optagere er heller ikke gode dvd-afspillere. De svarer oftest til de billigste stand-alone afspillere. Ligesom HD-E1'eren også gør.

Du ved det allerede, men måske andre ikke gør.

Storebror Toshiba HD-XE1 (og dermed også den nye Onkyo DV-HD805) er ret gode DVD afspillere. Deres Reon chip løfter virkelig afspilningen af DVD film til nye højder.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 24-November-2007 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Du ved det allerede, men måske andre ikke gør.

Storebror Toshiba HD-XE1 (og dermed også den nye Onkyo DV-HD805) er ret gode DVD afspillere. Deres Reon chip løfter virkelig afspilningen af DVD film til nye højder.

/Lars

Skrev faktisk det samme allerede i mit første indlæg i denne tråd Lars

-------------

Skrevet af: Naite22
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:33

Hey! Toshiba's HD-XE1 som blandt andet kan købes i Hi-Fi klubben,

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-rayhd-dvd/ - http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-rayhd-dvd/

er det ikke den bedste HD-afspiller i DK lige nu??? og den kan godt klare et fuldt 1080P billed ik sandt!?

Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:35
Hej Naite - det er absolut den fornemmeste HD DVD afspiller i forhold til prisen. Man får rigtig meget for pengene - og jo den der fyrer 1080p af

-------------

Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:36

^ cool!

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 23:57
Samt 24 fps, hvis det kan bruges...
Med den nye firmware skulle der virkelig være strammet op på en i forvejen glimrende maskine!

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 00:29
^ selvfølgelig kan det det! hehe, den skal da haves så!

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 00:58
Det er jo lige før...
Hvis ikke jeg havde HD-DVD drevet til min x-box, så stod den også på ønskelisten. Men nu bliver det først en reciever og en blu-ray...

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet af: Shaolin
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:11

Jeg tror sgu jeg hopper på en af dem fra Elgiganten. Godt supplement til min PS3. Så kan man altid forære den væk når Samsung-komboen kommer i 2008. ;)

Anyway, omkring de 5 film... er det nogle man får med med det samme? Skal man "bestille" dem, og så kommer de med posten? Kan man selv vælge blandt nogle titler, eller er det altid de samme 5 film der deles ud?

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:22

Hej Shaolin

Hvad angår tilbudet fra Toshiba, så henter man en bestillingskupon på hjemmsiden http://www.hddvdeurope.com/ - http://www.hddvdeurope.com/  som man printer ud, udfylder og sender ind. Og så ankommer filmene med posten engang

Der er 3 puljer af film (A, B og C) hvor man skal krydse af hvilke film man ønsker.

Fra Pulje A skal vælges 2 film. Valgmulighederne er "Corpse & Bride", "The Prestige", "Troya", "Swordfish" og "Full Metal Jacket".

Fra Pulje B skal vælges 2 film. Valgmulighederne er "Hulk", "Serenity", "Riddick", "The Fast and the Furious" og "Van Helsing".

Fra Pulje C skal vælges 1 film. Valgmulighederne er "World Trade Center", "Dreamgirls" og "Black Rain".

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: flakes
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:26
@shaolin. toshibas tilbud kan findes på hddvdeurope.com, hvor man printer en liste ud på 13 film, hvor der kan vælges (næsten frit) 5 ud, den sendes så til toshiba sverige (det hele står på blanketten). desuden reklamerer elgiganten med 5 film (hvoraf 2 ikke er at vælge på toshibas liste). jeg ringede til kunde service igår og fik at vide at de 5 elgiganten reklamerer med kommer fra dem selv, de har dog trukket i land og sagt at det er toshibas tilbud de henviser til)...

meget forvirrende!

under alle omstændigheder er man, så vidt jeg kan finde ud af, sikret minimum 5 film... om de så er de fem faste fra elgiganten (riddick, troja, hulk, the holiday og miami vice) eller 5 valgfrie fra toshiba, det er en helt anden sag!

der var jeg lidt for langsom :( ;)

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:29

Tak Lars!

Ikke ligefrem top 13 på min ønskeseddel, men til den pris kan jeg da nok finde 5 jeg godt kan holde ud at eje.

Skrevet af: FallenAngel
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:31
Har lige købt en E1 i elgiganten og der er 5 film pre-pakket i kassen og så skulle jeg bare udfylde den slip og sende den til Toshiba for at få 5 yderligere film så det satser jeg på. slippen er ihvertfald udfyldt og sendt så kan kun vente nu. Dem der følger med fra Elgiganten er: Hulk, Riddick, Miami vice, Troja og the holiday

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:39

Interessant!  Afhentede du den selv i en butik, eller havde du bestilt via webshoppen?

Hvis det er det første, skal jeg da lige en tur omkring Elgiganten på vej hjem fra arbejde i dag.

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Har lige købt en E1 i elgiganten og der er 5 film pre-pakket i kassen og så skulle jeg bare udfylde den slip og sende den til Toshiba for at få 5 yderligere film så det satser jeg på. slippen er ihvertfald udfyldt og sendt så kan kun vente nu. Dem der følger med fra Elgiganten er: Hulk, Riddick, Miami vice, Troja og the holiday

Spændende!!

Hvilken el-gigant var det?  
Fordi Toshiba giver jo en muligheden selv at vælge hvilke film man vil have. Så de film El-giganten har lagt med, må være noget de selv kører med.

Lige før jeg må købe mig en også, når det nu ser ud til man for de 10 film med

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:29
Ja, jeg har lige snakket med Elgigantens kundeservice, og de bekræftede at de vedlægger 5 film med afspilleren. De 5 + de 5 fra Toshiba = 10 film. Jeg skal i Elgiganten efter arbejde.

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:37
Men ved ikke om den holder, når man sender sin kvittering til Toshiba, og der står inkl film på ens kvittering fra elgiganten ??  Hvis der altså står det på den

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:37
Var i den i Herlev og ja de var med i kassen fik dem lige til at åbne en derude for at få de bekræftiget. Hentede selv så ingen nethandel her denne gang

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:38

Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Men ved ikke om den holder, når man sender sin kvittering til Toshiba, og der står inkl film på ens kvittering fra elgiganten ??  Hvis der altså står det på den

Der står intet om film på min kvittering og ifølge ekspedienten så skulle der ikke være nogen problemer

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:47
Tror lige jeg daffer ned i min el gigant herude og Glostrup og forhøre mig 

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:52

Hvor er jeg glad for at se at der er ved at komme lidt gang i HD-DVD salget!! I kan godt glæde jer til at få Toshibaen hjem under tvet, der venter en stor oplevelse...

Jeg har ikke den store lyst til at se SD-DVD efter jeg har fået HD-E1 og PS3, men det kan selvfølgelig ikke helt undgåes..

Transformers er uden tvivl referance-materiale, den bør I bestille omgående .

Har lige modtaget Harry Potter HD-DVD (komplet) og den ser også fin ud!

Husk at hente Firmware update, hvis I ikke kan få Toshibaen på nettet, kan der hentes en ISO-fil som brændes over på cd-r og stikkes i HD-E1 drevet..!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:12
Fik af vide af en gut fra Glostrup at de ikke kører med det!!!
At man selv skal printe den seddel fra nettet og sende ind

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:17

Tror ikke de er klar over at filmene ligger i kassen. Vi fandt først udaf det ved at åbne en for at tjekke. Så hvis de åbner kassen opdager de nok der ligger 5 film i

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:19

Fik af vide af en gut fra Glostrup at de ikke kører med det!!!  At man selv skal printe den seddel fra nettet og sende ind

Ja, men nu viser det sig at flere der har købt, har fundet de 5 film fra Elgiganten inde i kassen

Altså 10 film i alt. De 5 fra Elgiganten og så de 5 man kan rekvirere fra Toshiba bagefter.

Følg med i artiklen:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1408">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=1408 - Priskrig på Blu-ray og HD DVD hardware
Nu lader der endelig til at være startet en priskrig på HD DVD og Blu-ray hardware herhjemme. Vi er på tilbudsjagt.

Oversigten opdateres dagligt.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:20
Han sagde han havde åbnet en pakke igår, og der lå der ikke nogen i, fordi der var en anden som også havde været derude og efterspurgt.
Tror ikke de har styr på det

Men nu tager jeg til Herlev, heheh.

Skrevet af: GrillBiller
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:21
Det er vel ikke større problem end at man går ind på kampange hjemmesiden og printer seddlen ud.. ;)

Skrevet af: Jesper75
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 18:13

Har lige købt en i deres butik i Kolding.

Spurgte til de 5 film og det vidste han ikke noget om, men tjekkede det på deres hjemmeside og der var de vist. 

Så smuttede han på lageret og kom tilbage 15 min senere, da han havde været nød til at åbne for flere kasser.

Men tilbage kom han med en kasse med de omtalte 5 film i, super

Men kan bare ikke hente opdateringer til den, får bare denne besked:

Can not find out server...

Nogen som lige har forklaringen, eller har et link til hvor jeg kan dl den som .iso?

Mvh

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 18:38

Hej Jesper!

Se denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30958&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30958& PN=1

held og lykke med det!!

-------------

Skrevet af: Jesper75
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hej Jesper!

Se denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30958&PN=1 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30958& PN=1

held og lykke med det!!

Tak for hjælpen, det lykkedes første gang.

Jeg prøvede bare lige for sjovt at se om internettet nu virkede og det gør det, er lige nu ved at hente et eller andet ned 1/40..

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 19:09
Jeg har også lige fået min julegave 

Var en lang kamp på 3 timer, heheh.
I glostrup kendte de ikke noget til det. Derefter tog jeg til herlev, da jeg læste FallenAngel havde fået sin der, men der var udsolgt der.

Så jeg måtte hjem i pit og ringe rundt og fandt frem til at Megastore i Tåstrup havde på lager, og sørme om der ikke lå film i kassen    Nu skal jeg bare lige ha printet den anden seddel ud og sendt afsted til hdvdeurope, så jeg kan få de ekstra 5 film! 

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 20:34
Tillykke med fangsten ;)

og velkommen i familien

Husk at Transformers og 300 er must have titler på HD DVD
og Harry Potter and the order of the Phoenix... ;)

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 20:46
Tak tak

300 har jo på Blu Ray

Transformers og Matrix trilogien er lige pt de første der skal købes ind

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 20:49
aha.. ;)
men så har du muligheden for at bytte 300 til en hd dvd version ;) hvis du
pludselig får tid

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:15

Jesper75 -> Jeg får præcis den samme fejl som dig, når jeg forsøger at hente firmware update til afspilleren. Og alle ethernet-indstillinger er korrekte. Jeg kan også pinge afspilleren fra min computer, men "Can not find out server" siger den hver gang. Sådan noget bras.

Jeg er ikke meget for det, men jeg må vel gøre det på den kedelige måde!

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:35
man kan kun "Ping" en enhed som har software til at svare tilbage på en
ping kommando.. ;)

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:38

Jeg kan ikke finde Toshiba HD-EP10 i deres katalog, kun HD-E1. Ville HD-EP10 være et bedre køb med når der kun er et par hundrede kroners forskel?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet af: Carsten Selleri
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:44

Jeg kan ikke finde Toshiba HD-EP10 i deres katalog, kun HD-E1. Ville HD-EP10 være et bedre køb med når der kun er et par hundrede kroners forskel?

Mvh. Lasse

Ja helt klart!

Skrevet af: zirio
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:59

JA det ville det!:

E1 kan vise 1080i, og EP10 kan vise 1080p!..

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 22:01

Damn, så skulle jeg jo have købt den... nå, men med HD-E1 kan jeg jo ende med at have fået 10 gratis film. Havde jeg købt EP-10, havde jeg helt sikkert kun fået 5.

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 22:17
Hør nu her kære venner - 1080p er da udemærket, men alt andet lige, så afhænger billedkvaliteten typisk af, hvor godt et tv er til at behandle et indkomne signal. Jeg har prøvet en Tosh 1080p op i mod min "gamle" HD E1 - helt ærligt - ikke den store forskel 

-------------

Skrevet af: wanting
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 01:34
Men man kan jo ikke få 2x5 Hd-dvd med til HD-EP10 vel ??

Er det SIKKERT der ligger 5 film i pakken + de 5 film toshiba giver ??

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 10:05

Nej, på ingen måde. Du skal i hvert fald lige checke i kassen, inden du kører fra Elgiganten.

Hvis der ligger 5 film i den, forventede de ansatte jeg snakkede med i Elgiganten, at du ikke også ville kunne få de 5 fra Toshiba. Men de havde absolut ikke styr på noget, så det er i hvert fald et forsøg værd!

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 10:19

Hør nu her kære venner - 1080p er da udemærket, men alt andet lige, så afhænger billedkvaliteten typisk af, hvor godt et tv er til at behandle et indkomne signal. Jeg har prøvet en Tosh 1080p op i mod min "gamle" HD E1 - helt ærligt - ikke den store forskel 

Helt enig!! Jeg kan med min bedste vilje IKKE se forskel i kvaliteten på 1080i og 1080p, når jeg sender til 42PX70EA (isf-kalibreret) fra hhv. PS3(1080p) eller HD-E1 (1080i)..

Man kan jo sige at man med 1080p er sikret i fremtiden hvis man evt. vil gøre brug af projekter. .

ps sammenligning er foretaget med Transformers på Toshibaen og POC-2 på Blu Ray.

Køb roligt HD-E1.

Mvh. Peter

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 11:32

Det vil sige at det ikke er sikkert man får 5 + 5 film med ved køb af HD-E1 i forhold til  HD-EP10?

Jeg må nok hellere kører i El-giganten senere i dag.

Hvordan foregår det med deres net-salg?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 11:53

Ang det med film i kassen så står der intet sted på kvitteringen af der fulgte 5 film med så det kan Toshiba jo ikke sige og det jeg fik fra ham i Herlev var at der intet problem var med at få de fem fra deres kampange. Hvis dette ikke sker så må man jo klage over falsk markedsføring da der som skrevet ikke er film i alle kasserne så har jeg bare fået en hvor der ikke er film i hvis de brokker sig

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 12:09
det ser ud til at ElMutanten har ændret teksten... for jeg mener ikke at dette stod i går:
"Inkl. 5 HD DVD film (Vælg mellem 13 forskellige titler, skal bestilles via www.hddvdeurope.com, vejledning følger i pakken)!"

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 12:25

Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

det ser ud til at ElMutanten har ændret teksten... for jeg mener ikke at dette stod i går:
"Inkl. 5 HD DVD film (Vælg mellem 13 forskellige titler, skal bestilles via www.hddvdeurope.com, vejledning følger i pakken)!"

Nej det stod der ikke igår. Mon ikke de skriver dette da der ikke er film i alle kasserne så de slipper for at folk beder dem om at åbne. Så dem der får de 5 ekstra film som jeg selv skal vel bare være glade og smile stort

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 13:02
En anden ting jeg bed mærke i igår, da jeg var i Megastore ved Tåstrup. De havde æsker hvor der stod på siden med klistermærker, at man skulle sende den seddel ind til Toshiba for at få de film. Og den æske jeg fandt frem stod der ikke noget på.

Kan der være tale om 2 forskellige sendinger ??

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 13:21

ps sammenligning er foretaget med Transformers på Toshibaen og POC-2 på Blu Ray.

Du kan sgu da ikke sammenligne to forskellige film

Men jeg er alligevel enig i din konklusion. 1080i er rigtig godt sålænge skærmen kan de-interlace ordentligt. Så det passer både i teori og i praksis.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 13:51

En anden ting jeg bed mærke i igår, da jeg var i Megastore ved Tåstrup. De havde æsker hvor der stod på siden med klistermærker, at man skulle sende den seddel ind til Toshiba for at få de film. Og den æske jeg fandt frem stod der ikke noget på.

Kan der være tale om 2 forskellige sendinger ??

Ja, det var også der jeg købte min. Og jeg fik nemlig først en afspiller med hjem, med et klistermærke på, og INGEN film i. Så kørte jeg derud igen, og fik en anden afspiller UDEN klistermærke på, og 5 film i. Så der har været forskellige sendinger. Men de ansatte havde tydeligvis ikke fået ret god besked omkring tilbudet, for de vidste ikke helt hvordan de skulle håndtere det.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 13:58
Hvor meget mere kan HDEP10KTE frem for HDE1 ??

Nogen der ved hvordan de pakker er mn bestiller på jeres hjemmeside ?

Skrevet af: Carsten Selleri
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Hvor meget mere kan HDEP10KTE frem for HDE1 ??

Nogen der ved hvordan de pakker er mn bestiller på jeres hjemmeside ?

1080p mod 1080i tror jeg er den eneste mærkbare forskel.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 14:43
Og den forskel er alligevel ikke nødvendigvis så forfærdelig mærkbar

Altså medmindre den kan sende 24 fps ud, hvilket jeg dog bestemt ikke mener, at den kan.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 14:46

Jeg har lige været i El-giganten for at kigge på den. De havde kun en HD-E1'er tilbage og kunne selvfølgelig bestille flere. Men da jeg spurgte om film snakkede han kun om at de vidst nok havde noget kampagne fra Toshiba.

Kvaliteten af DVD-materialet var ok, men ikke over vildt fedt. En del mere detaljeret end alm. DVD. (Det skal dog siges at det ikke var verdens fedeste film til at vise sådan noget på).

Han oplyste mig også om at HD-EP10 kostede omkring 4000,- så hvor har i set den til 2799,- ??????

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 14:57

Han oplyste mig også om at HD-EP10 kostede omkring 4000,- så hvor har i set den til 2799,- ??????

De 2799,- er prisen i http://www.elgiganten.dk - Elgigantens netbutik .

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 15:12
Spørg så igen om HD-EP10 så er så meget bedre og hvad den kan mere end
HD-E1 ???

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 15:12

Ok, har fundet den nu.  Det er stadigvæk med 5 film, altså EP10?

Jeg har et Panasonic TH-37PV60EH ville jeg kunne se forskel på EP10 og E1?????

Tak for svar og god tålmodighed når jeg nu er lidt tung at danse med.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 15:20

Du kan sgu da ikke sammenligne to forskellige film

Men jeg er alligevel enig i din konklusion. 1080i er rigtig godt sålænge skærmen kan de-interlace ordentligt. Så det passer både i teori og i praksis.

Hæ hæ, seføli ikke 100 %, men jeg syns da godt at jeg kan danne mig et indtryk af om der er himmelhvid forskel.. Det syns jeg jo ikke der er..

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 15:37

Spørg så igen om HD-EP10 så er så meget bedre og hvad den kan mere end
HD-E1 ???

Se - wanting, nu er det jo så snedigt indrettet, at man som regel kan finde de oplysninger man søger. 

http://www.pc-netto.dk/produkt/1000099564/ - http://www.pc-netto.dk/produkt/1000099564/

http://www.toshibahddvd.co.uk/index.cfm - http://www.toshibahddvd.co.uk/index.cfm http://www.toshibahddvd.co.uk/products/hd-ep30.cfm -

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 15:45

Ok, har fundet den nu.  Det er stadigvæk med 5 film, altså EP10?

Jeg har et Panasonic TH-37PV60EH ville jeg kunne se forskel på EP10 og E1?????

Tak for svar og god tålmodighed når jeg nu er lidt tung at danse med.

Mvh. Lasse

Hej Knudsen - du vil ikke kunne se den store forskel - hvis nogen overhovedet. The good news is - at hvis du en dag køber et +50 tommer Full HD vil du kunne se forskel - lidt men ikke meget

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 16:26
Som jeg læser det så er HD-E1 faktisk bedst, da den er bedre på lydsien,
har jeg ret i det ??

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 18:47

Jeg tror det ender med at blive en HD-E1'er. De havde dog kun en tilbage i El-giganten tæt ved mig, men så må de skaffe en hjem til mig. Når jeg på et tidspunkt skal have nyt tv, er der nok en ny smart afspiller jeg kan få så gider ikke fremtidssikre mig langt ud i fremtiden.

Håber så bare den er bedre til alm. dvd'er end Panasonics s99.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 19:07

Det er den så absolut ikke.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 19:13

Det er den så absolut ikke.

Nej - men en dårlig DVD afspiller er det altså heller ikke

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 19:36
Hvorfor så ikke bide i det sure æble og tage HD-XE1 og så få den bedre DVD afspiller...? Er prisforskellen mellem de to så stor, at man for de "sparede" penge, kan få en Pana S99/100 eller Denon 1930?

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 19:36
Jo, det er det.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 19:58

Jeg vil sige det sådan, at som DVD afspiller er HDE1 fuldt på højde med Pana BD10 Blu-ray afspilleren - så dårlig er den altså ikke.

Men om den er god nok til den super kræsne - er en helt anden sag.

Jeg har i det mindste været fuld tilfreds med HDE1 indtil jeg fik min nye Samsung BD-P1400 

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 20:23
Og det er vel det som betyder noget, at man selv er tilfreds med sit køb. Og ikke hvad andre mener 

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 20:41

Og det er vel det som betyder noget, at man selv er tilfreds med sit køb. Og ikke hvad andre mener 

NEMLIG!

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 20:59

NEMLIG!

Lige præcis...

Men glæder mig at du syntes at Samsung 1400 er så god til DVD, John. For jeg er SÅ tæt på at ligge en ordrer på den i Der Vaterland!  

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

NEMLIG!

Lige præcis...

Men glæder mig at du syntes at Samsung 1400 er så god til DVD, John. For jeg er SÅ tæt på at ligge en ordrer på den i Der Vaterland!  

Med venlig hilsen

Jamen hvorfor i alverden gør du det ikke - bestiller altså - jeg vil vove den påstand, at P1400, er det absolut bedste køb på HD/Blu-Ray området gennem hele året, og så til den pris.

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:24

Jeg vil sige det sådan, at som DVD afspiller er HDE1 fuldt på højde med Pana BD10 Blu-ray afspilleren - så dårlig er den altså ikke.

Panasonics Blu-ray afspillere kan også snildt være decideret middelmådige til dvd. Har de ikke minimum Faroudja DCDi, kan de, ligesom HD-E1, ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:33

Jeg er ikke så meget inde i teknikken omkring alt det der, men Pana s99 kører 216mHz og pana's blu-ray kører 297mHz er den sidste så ikke bedst uanset hvilket format den får at arbejde med?

Jeg ved ikke hvad HD-E1 kører med. Anyone???

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:37

Panasonics Blu-ray afspillere kan også snildt være decideret middelmådige til dvd. Har de ikke minimum Faroudja DCDi, kan de, ligesom HD-E1, ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt.

Jeg er bare ikke enig Naiera - nu ved jeg jo at du også har en HDE1, så du kender den ud og ind - det gør jeg jo så også. Så det må være forskellen i nørd- standarden der gør sig gældende

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:44

Jeg er ikke så meget inde i teknikken omkring alt det der, men Pana s99 kører 216mHz og pana's blu-ray kører 297mHz er den sidste så ikke bedst uanset hvilket format den får at arbejde med?

Jeg ved ikke hvad HD-E1 kører med. Anyone???

Mvh. Lasse

Jeg ved ikke præcis hvad det er for nogle tal du har fat i, men det har ikke noget at gøre med, hvilken afspiller der er bedst ved dvd-afspilning.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:51

Der står at s99 har en 216MHz/12-bit konverter og at Blu-ray'en har en 297/14.

jeg gik ud fra at den sidst nævnte laver det bedste billede, men som sagt aner jeg ikke meget om det.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 22:07

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

NEMLIG!

Lige præcis...

Med venlig hilsen

Jamen hvorfor i alverden gør du det ikke - bestiller altså - jeg vil vove den påstand, at P1400, er det absolut bedste køb på HD/Blu-Ray området gennem hele året, og så til den pris.

Fordi at jeg lige nu skal til at købe reciever... Og så er jeg ved at få bygget et hifimøbel...  Så der er ikke meget tilbage på kistebunden!!  Men mon ikke jeg ender med at overtale mig selv i sidste ende til at købe en!

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 22:11

Naiera har du en HD-E1'er?? I så fald hvor mener du det går galt med den?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 22:29
Ja, jeg har en HD-E1'er, og der er absolut intet galt med den som HD DVD-afspiller, så længe man er klar over dens begrænsninger i forhold til f.eks. XE1'eren.

Der hvor det går galt, er når den skal afspiller dvd-film. Den kan f.eks. ikke deinterlace PAL (altså danske, engelske, osv.) dvd-film korrekt.

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 22:30

Der står at s99 har en 216MHz/12-bit konverter og at Blu-ray'en har en 297/14.

jeg gik ud fra at den sidst nævnte laver det bedste billede, men som sagt aner jeg ikke meget om det.

Mvh. Lasse

Som sagt siger det intet om, hvad for en afspiller der er bedst til at afspille dvd-film.

Skrevet af: Bredvig
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 23:03
Nogen som har bestillt HD-E1 over nettet og modtaget den med/uden de 5 film? er ved at bide mine negle af fingerne da jeg ikke har modtaget min endnu

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 10:54

Oprindeligt skrevet af Bredvig Bredvig skrev:

Nogen som har bestillt HD-E1 over nettet og modtaget den med/uden de 5 film? er ved at bide mine negle af fingerne da jeg ikke har modtaget min endnu

Jeg har heller ikke modtaget min endnu. Jeg bestilte mandag og den blev sendt tirsdag. Siden er der ikke sket så meget ifølge track and trace. Men da den sandsynligvis bliver sendt fra Norge eller Sverige tager det nok 2-3 dage. Jeg håber da den når at komme inden weekenden

Skrevet den: 29-November-2007 kl. 23:04

Bestillte også mandag og den blev afsendt om tirsdagen.. og jeg har nu modtaget den UDEN de 5 FILM! nu må jeg bare ringe til Elgiganten imorgen.. Arghhh hvor er det træls!

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 00:12
lad os lige høre hvad du sagde til elgiganten og hvad svaret var

Skrevet af: vasen
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 09:29

Hentede min HD-E1'er hos LCDPLANET igår efter arbejde. Fik Poseidon, Matrix, Blood Diamond, The Island og Children of men med oven i hatten. Nu håber jeg så bare at de er godkendte forhandlere. Hvis ikke, tough luck.

Hookede den op til min Sony AW15 projektor og satte HD-E1'eren til 1080i...Goooooood damn et flot billede. Det er sku for vildt.

Sammenlignede med the island på DVd og billedet var bare så meget renere og mere naturligt (behageligt) at se på... Det er et SUPER køb til de penge...

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af vasen vasen skrev:

Hentede min HD-E1'er hos LCDPLANET igår efter arbejde. Fik Poseidon, Matrix, Blood Diamond, The Island og Children of men med oven i hatten. Nu håber jeg så bare at de er godkendte forhandlere. Hvis ikke, tough luck.

Hookede den op til min Sony AW15 projektor og satte HD-E1'eren til 1080i...Goooooood damn et flot billede. Det er sku for vildt.

Sammenlignede med the island på DVd og billedet var bare så meget renere og mere naturligt (behageligt) at se på... Det er et SUPER køb til de penge...

Tillykke - og lige mine ord omkring billedkvaliteten

-------------

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 10:14

lad os lige høre hvad du sagde til elgiganten og hvad svaret var

Ringede til dem idag og de sagde at filmene blev eftersendt i en anden pakke.. havde blot fået det indtryk her på forumet at de lå i kassen sammen med afspilleren... nu må jeg bare se om de kommer

Print side | Luk vindue