Print side | Luk vindue

Fra Aldi HD DVD + Blu- ray:

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31335
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 00:29

Emne: Fra Aldi HD DVD + Blu- ray:
Skrevet af: kallek
Emne: Fra Aldi HD DVD + Blu- ray:
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 20:01

Er det noget der kan bruges ? med HD DVD + Blu- ray:

http://www.medion.de/md8828/dk/flash.html - http://www.medion.de/md8828/dk/flash.html

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Svar:
Skrevet af: agger
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 23:46

hej

gad vide hvad drevet hedder.

hilsen agger

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-November-2007 kl. 23:49

Det er et LG drev. Det ses jo ganske tydeligt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: SosFarum
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 10:17
En anden ting man skla tænke på er om den kan sende de nye HD lydformater ud.

Skrevet af: ildocteur
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 12:28

Det kan jo næsten kun være et GGW-H10N drev. Som alene koster stor set havldelen af maskinens pris.

/ulrik

Skrevet af: Fimpe
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Det kan jo næsten kun være et GGW-H10N drev. Som alene koster stor set havldelen af maskinens pris.

/ulrik

Nope - Det drev kan også brænde Blu-Ray og det kan dette ikke i følge Aldi's spec's. Så det må være et nyt drev.

Spændende hvad prisen på dette kombi drev bliver.

Edit: Det er måske det nederste drev?

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1264&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1264&zoneid=5

Skrevet af: Gert13
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 21:28
Den kan tilsluttes et LCD tv med HDMI ifølge hjemmesiden, men de nævner ikke noget om plasma.   

-------------

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 21:44
hehe - så kan det nok ikke tilsluttes et plasma

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

hehe - så kan det nok ikke tilsluttes et plasma

Så er det da godt at du har dine popcorn...

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

/ulrik

Nope - Det drev kan også brænde Blu-Ray og det kan dette ikke i følge Aldi's spec's. Så det må være et nyt drev.

Spændende hvad prisen på dette kombi drev bliver.

Edit: Det er måske det nederste drev?

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1264&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1264&zoneid=5

LG drevet koster 287 euro (2140 kr) i det tyske :

http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/843949_-ggc-h20li-lg-electronics.html - http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/843949_- ggc-h20li-lg-electronics.html

Det koster altså omkring en trediedel af maskinens pris.

Skrevet af: stelujen
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:19

1. Kan den mon  vise 24p?

2. Hvordan kan den kun virke med LCD - og ikke plama?

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af stelujen stelujen skrev:

2. Hvordan kan den kun virke med LCD - og ikke plama?

Selvfølgelig kan den da bruges til begge teknologier, "folkets" TV er jo LCD ikke Plasma. Der er jo nok mange der ikke aner hvad det er for noget.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: dennis_hs
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 22:20
Kan godt lide sætningen:

"High-end komplet HD-grafik -
NVIDIA® GeForce® 8600 GS med HDMI-tilslutning"

Men 8600 har altså intet med high-end at gøre!!
Grafikkort til 800 kr. kan aldrig blive andet en
mid-end.. Desuden findes 8600 GS ikke. Det hedder GT.
Med mindre det er GTS de mener.

http://www.nvidia.com/page/geforce8.html - Nvidia 8
liste

-------------
Here we go then.. three mugs of steaming cold tea.
Better drink it before it gets warm..

Skrevet af: skipper
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 04:58
Det er da spændende at sådan nogle kombi drev dukker op, så når priser er ved at være i det rigtige niveau, så skal htpcen have sådan et drev.

Mon jeg har lært af mine dyrt lærte erfaringer? Køb ikke en cd-brænder når de koster 3500 kr for 1x, og nej gør det ikke igen med den første dvd brænder 1300 kr for 4x dvd

Spørgsmålet er så hvornår et sådan drev rammer markedet til omkring 500 kr, det overraskede mig at en dvd brænder faldt så hurtigt.

/Skipper

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 13:05

Så står dyret her på mit gulv, i vores lokale Aldi afdeling var der sat 40 stk til salg, glæder mig til at pakke den ud, stod i kø kl 8.30 der var 4 før mig kl 9 var der 25 i kø alle skulle have pc mm.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: prinder
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Så står dyret her på mit gulv, i vores lokale Aldi afdeling var der sat 40 stk til salg, glæder mig til at pakke den ud, stod i kø kl 8.30 der var 4 før mig kl 9 var der 25 i kø alle skulle have pc mm.

Ikke det store problem i Aldi Nørresundby (vest).
Var der 10 minutter 9 i som den første.
Der kom to mere til inden de åbnede - de skulle dog kun have en harddisk ...

-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895

Skrevet af: glade
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 15:10
Glæder os til at høre om den er penge værd så jo..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 16:51

Medion Supporten kender ikke lige problemet, men notere et telefonnummer op og lover at ringe tilbage. Jeg anmeldte min første PC ved 14 tiden og de har ikke ringet endnu.

Ved 16 tiden anmeldte jeg en kammerats PC og der kendte de stadig ikke til problemet.

Mon ikke at de mangler en løsning på problemet? Nemlig løsningen at alle PC'erne skal kaldes tilbage! De kan næppe skifte drevet eller bede kunderne selv flashe det.

DET ER SAGTME DÅRLIGT DET HER

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:05
Hvad er det for et problem, support ikke kender???

-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:11
Hvad er det for et problem, support ikke kender??? ja det ville jeg også gerne vide lidt om. Jeg har sat min pc til mit tv via HDMI der mangler dog lyd ? fint billed på dvd samt BLU-Ray men ingen lyd.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:11
Når man forklare dem at drevet er regionslåst og det ikke er muligt at skifte region (ses fx i det installerede PowerDVD), så bliver de paffe og fortæller at "én der har mere forstand på det vil ringe tilbage" og så sker der ikke mere (intil videre).

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:13

Jeg har sat min pc til mit tv via HDMI der mangler dog lyd ? fint billed på dvd samt BLU-Ray men ingen lyd.

Vil det sige at du godt kan afspille en BD region B (= dansk) ?

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:15
Ja jeg har i dag købt den nye Harry Poter på BLU-RAY ( dansk) men jeg mangler lyd på alt.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: Anden4220
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:21

er i sikre på at det er 8600gt

edit: det kan jo være at man skal ændre en setting for at få lyd

-------------
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:23

Ja jeg har i dag købt den nye Harry Poter på BLU-RAY ( dansk) men jeg mangler lyd på alt.

OK Tak for svar.

Jeg har kun min skærm med DVI så jeg har analog lyd og det spiller fint på alm DVD

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af Anden4220 Anden4220 skrev:

er i sikre på at det er 8600gt

edit: det kan jo være at man skal ændre en setting for at få lyd

Nej det er et 8600GS Medion har før fået special fremstillet grafikkort efter deres ønsker og så er det bare et andet kort i forklædning. 

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: Anden4220
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 17:34

så kan det jo være at det ikke supporter lyd via HDMI

-------------
Panasonic TH37PX80
Sony surround
Apple Airport express
Triax C-HD415CX
Playstation 3

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 19:27

I skal skifte lyden til digital lyd nede i lyd ikonet, i kan vælge flere forskellige, dette skal gøres på min medion pc som er fra foråret med hdmi.

MD 8822

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

I skal skifte lyden til digital lyd nede i lyd ikonet, i kan vælge flere forskellige, dette skal gøres på min medion pc som er fra foråret med hdmi.

MD 8822

Fik lyd på, så tak for tippet, hvilken skærm opløsning køre du på på din Samsung skærm ?

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 21:22
Ha rkun kunne køre 800X600 via hdmi uden støj desværre via et 10meter hdmi kabel... men bruger det stort set ikke, er kommet så mange løsningere at jeg har brugt det engang kun.

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet af: risby
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 22:52

Ha rkun kunne køre 800X600 via hdmi uden støj desværre via et 10meter hdmi kabel... men bruger det stort set ikke, er kommet så mange løsningere at jeg har brugt det engang kun.

Er det ikke muligt at køre 1080i eller p, fra BR og HD-dvd til fladskærm?

Skrevet den: 28-November-2007 kl. 23:04

Oprindeligt skrevet af risby risby skrev:

Er det ikke muligt at køre 1080i eller p, fra BR og HD-dvd til fladskærm?

Jo ihvert fald 1080i. Det kører min HTPC på et mindre grafikkort.

Det er mere tvivlsomt med 1080p.

Supporten fik aldrig ringet tilbage og skal den ombyttes gider jeg ikke at have installeret det helt store.

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: mowa
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 01:23

Uhm, som den første PC har jeg fået den til at spille på min Panasonic PT-AE500 projektor med 1:1 pixel-mapping i 50 Hz via DVI. :) Desværre mangler der lidt pixels i højre side og i bunden (vel omkring 1 cm på 170 cm bredt lærred) - det er fuldstændigt ligegyldigt i praksis. Ingen tearing eller stutter, det kører bare smukt, DVD'er spiller bedre end nogensinde før, og den ene Blurayskive jeg har er til at savle over.

Den støjer lidt vel meget, men så må man vel pille lidt ved blæserne.

Jeg savner dog en S-video-in på bagsiden af maskinen - den har kun på forsiden. Det ville være meget praktisk til input fra en Selector, og det er lidt ukønt med kabelsalat foran en computer.

Skrevet af: prinder
Skrevet den: 29-November-2007 kl. 08:06
Så kommer der lige en lille update fra mig efter min første dag (og halve nat) med mit nye Medion Mediecenter ...

Jeg har tilsluttet mit TV via HDMI og får uden problemer sendt lyd med til TVet.
Jeg rodede en del med grafikkortet for at få den til at køre med en opløsning på 1360x768, men da jeg fik installeret den nyeste beta-driver fra NVIDIA kunne jeg vælge den opløsning - helt perfekt med 1:1 pixelmapping.
Som forventet skiftede mit TV opførsel med dette signal i forhold til de signaler den normalt får. Den ser det som et PC-signal (hvilket det jo også er) og jeg har ikke mulighed for at bruge 100Hz og andre lignende features.
Jeg fik så indstillet i Media Center at den skal køre det program i 1920x1080 og det fungerer upåklageligt. Så ser mit TV signalet som et 1080p50 signal og det er jo helt fint.
Det der så ikke helt virker efter hensigten er når jeg starter PowerDVD op fra Media Center - så kommer der en stor kant omkring billedet.
Det sidste jeg prøvede inden jeg gik i seng var at starte Blu-Ray-afspilning op direkte i PowerDVD (ikke fra Media Center) og så indstille opløsningen i Windows. Her fandt jeg så ud af at jeg ved at vælge 1080p under HD-settings kunne vælge forskellige andre refresh rates - heriblandt 24 Hz
Jeg prøvede at vælge den indstilling og vupti så kørte det skrev TVet pludselig 1080p24 og kørte med perfekt overscan. Det så sindsygt godt ud!
Jeg har ikke set en opstilling der kører 1080p24 tidligere (men har til gengæld set en Samsung M86 + PS3 med judder) og det ser jo bare helt fantastisk ud!
Det var faktisk en meget positiv overraskelse at det kunne lade sig gøre med et mediecenter ...

Indtil videre er jeg altså godt tilfreds (selvom der stadig er meget der ikke er prøvet).
Af knap så positive ting kan nævnes:
  • Det er ikke muligt at køre digital lyd ud via HDMI samtidig med SPDIF ud, men jeg må se om ikke man kan lave et eller andet smart så man nemt kan skifte mellem de to outputs ...
  • Mus og tastatur kan række ca. 1,5m (ikke nødvendigvis fedt at skulle sidde så tæt på sit TV)
  • Den støjer lidt for meget til at have stående i sin stue (ikke så stort problem, da jeg på et tidspunkt skal have den flyttet til et skab i et andet rum ...)
    Jeg synes at harddisken larmer meget når den søger, men mon ikke man kan finde et tool til at justere på søgehastigheden hvis det er.

-------------

Sony KDL-46D3000 | BenQ PE8720 | Medion HTPC Blu-Ray, HD-DVD | Linksys DMA2100 | Logitech Harmony 895

Skrevet den: 29-November-2007 kl. 12:00

Jeg har på min MD8822 ikke haft behovet som sagt til at lege mere med hdmi da den ikke har det jeres har.

2: HD larmer også på denne maskine sammen med dvd-drevet desværre.

Men jalux kan man kun være, men nu har jeg hellere ikke en skærm med fulld hd pt så behovet er der ikke for det, men har fået at vide selv HD kan lavde det støj jeg oplevere via hdmi til mit philips 32pf9731 ;-(

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet den: 29-November-2007 kl. 14:47

Oprindeligt skrevet af prinder prinder skrev:

Indtil videre er jeg altså godt tilfreds (selvom der stadig er meget der ikke er prøvet).
Af knap så positive ting kan nævnes:

• Det er ikke muligt at køre digital lyd ud via HDMI samtidig med SPDIF ud, men jeg må se om ikke man kan lave et eller andet smart så man nemt kan skifte mellem de to outputs ...
  • Mus og tastatur kan række ca. 1,5m (ikke nødvendigvis fedt at skulle sidde så tæt på sit TV)
  • Den støjer lidt for meget til at have stående i sin stue (ikke så stort problem, da jeg på et tidspunkt skal have den flyttet til et skab i et andet rum ...)
    Jeg synes at harddisken larmer meget når den søger, men mon ikke man kan finde et tool til at justere på søgehastigheden hvis det er.

Mus/tastaturrækkevidden er ikke god - helt enig.

Jeg har undersøgt hvor støjen kommer fra, og en af de slemme kilder er strømforsyningen. Ærgeligt, men bliver den gemt af vejen kan det nok hjælpe en del, ellers må man vel i gang med skruetrækkeren. Grafikkortet er passivt kølet, og CPU-køleren larmer ikke meget. Selve harddisken er ikke helt stille, selv når den ikke søger - man kunne måske overveje at smække en Samsungdisk i, og bruge den indbyggede til andre foremål. Desværre er det ikke muligt at ændre på søgehastigheden på harddisken, men når man ser film søger den jo heldigvis ikke meget.

Ellers er det da en dejlig maskine, hvis bare jeg var rig, ville jeg straks fylde hylderne op med Blu-ray/HD-DVD-skiver.

Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 15:16

Et spørgsmål til de der har købt.

Bliver den leveret med Cyberlink PowerDVD 7.3 Ultra, eller med Cyberlink's PlayHD?

Hvordan er den integreret ind i Media Center - blot så den starter PowerDVD når du sætter en skive i, og så kører PowerDVD så ellers videre hvis du retunerer til Media Center, eller?

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .

Skrevet af: Circon
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 16:42

Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Når man forklare dem at drevet er regionslåst og det ikke er muligt at skifte region (ses fx i det installerede PowerDVD), så bliver de paffe og fortæller at "én der har mere forstand på det vil ringe tilbage" og så sker der ikke mere (intil videre).

Hej

Der er ikke noget galt med Medionen.Det er Power DVD der mangler en opdatering.Power dvd "læser" forkert på selve drevet.Man kan bagefter skifte region 5 gange

Prøv det?

Mvh

Circon

Skrevet den: 30-November-2007 kl. 23:58
Jeg undre mig over hvordan man skal kunne få ordenlig lyd ud af denne pc, når jeg bruger HDMI til tv kan jeg ikke få lyden ud i mit anlæg. Så kan det vel være lige meget med alle de lækre lyde der er på BLU-Ray. men måske har er jeg ikke fundet fidusen. Der er også S-video ud men hvor kommer så lyden fra, kan ikke se der er lyd ud. Men der er et rigtigt godt billed på BLU-Ray. Min pc støjer ikke, skal helt ned med øret får at høre blæseren. Jeg har dog et andet problem jeg mangler tuner til tv, og ved ikke hvordan jeg genskaber den, fik ikke sat antennen på ved opstart af medieprogrammet og nu vil den ikke genkende tuner ?

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 00:21
Oprindeligt skrevet af Binnerup Binnerup skrev:

Et spørgsmål til de der har købt.

Bliver den leveret med Cyberlink PowerDVD 7.3 Ultra, eller med Cyberlink's PlayHD?

Hvordan er den integreret ind i Media Center - blot så den starter PowerDVD når du sætter en skive i, og så kører PowerDVD så ellers videre hvis du retunerer til Media Center, eller?

Der er både PowerDVD 7.3 Ultra og PlayHD med. PlayHD benyttes hvis der afspilles via Media Center.

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 00:26

Jeg undre mig over hvordan man skal kunne få ordenlig lyd ud af denne pc, når jeg bruger HDMI til tv kan jeg ikke få lyden ud i mit anlæg. Så kan det vel være lige meget med alle de lækre lyde der er på BLU-Ray. men måske har er jeg ikke fundet fidusen. Der er også S-video ud men hvor kommer så lyden fra, kan ikke se der er lyd ud. Men der er et rigtigt godt billed på BLU-Ray. Min pc støjer ikke, skal helt ned med øret får at høre blæseren. Jeg har dog et andet problem jeg mangler tuner til tv, og ved ikke hvordan jeg genskaber den, fik ikke sat antennen på ved opstart af medieprogrammet og nu vil den ikke genkende tuner ?

Interessant at din PC ikke støjer... Enten har du en død blæser, eller også er min blæserstyring bare defekt.

Lyden konfigurerer du på forskellig vis, det er ikke helt let, og jeg forstår ej heller præcis hvad det er du vil. Vil du smide den ind i dit surround-anlæg, skal du bruge SP/DIF (enten coax eller optisk). Derefter skal du åbne Realtek HD Audio Manager ved at dobbeltklikke det røde højttalerikon nede i højre hjørne af skærmen. Dér kan du ændre hvad der skal være standardenheden, og du skal have fat i noget digitalt. I PowerDVD skal du i opsætningen fortælle den, at du har SP/DIF - dette kan ikke vælges, hvis den er i gang med at afspille en film, det tog mig lidt tid at finde ud af. :)

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 02:48

Når jeg henter mit signal fra HDMI til tv så er der lukket for at få lyden fra SP/DIF til mit surround-anlæg ? Og jo min blæser kører, men der kommer ikke mere lyd fra den end fra min hardisk optager Sony 710.

Prøver din løsning i morgen på lyd.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: Binnerup
Skrevet den: 01-December-2007 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Der er både PowerDVD 7.3 Ultra og PlayHD med. PlayHD benyttes hvis der afspilles via Media Center.

Tak for det - jeg spørger fordi jeg har fokuseret en del på HD-DVD og Blu-ray i My Movies, og har lavet en ny implementation i den version der kommer ud nu her.

Den åbner PowerDVD's eksterne afspiller, og holder styr på at få flyttet muse cursor, få startet afspilningen automatisk fra det rigtige drev, og få lukket PowerDVD korrekt når man går tilbage til Media Center med den grønne knap. Samtidig disabler den PowerDVD og PlayHD's tåbelige service der gør at de overhovedet ikke retter sig efter Windows' autoplay.

Problemet er at PlayHD kun er tilgængelige for OEM's, og den implementation den er lavet over er bestemt ikke noget at råbe hurra for, så den eksterne afspiller er reelt at foretrække.

Jeg er pt. ved at undersøge muligheder for at integrationen realtime kan skifte refresh rate, så den kan aflæse materialet, og så slå over i 48 Hz for 24 p materiale, 50 hz for PAL, 60 hz for NTSC eller 60 ticks HD materiale, og så skifte tilbage igen.

I forhold til en stationær afspiller har en PC et par ulemper...

Hvis du vil køre 24p, så kan du kun køre det fast ved sætte den til 48 Hz, og så kører du "forkert" i forhold til PAL og NTSC DVD'ere, og HD materiale der ikke er 24p. En god stationær afspiller aflæser materialet og sætter refresh rate derefter.

Det andet er som nævnt her lyden - hvis du kører lyd over SPDIF, så får du kun maksimum Dolby Digital 5.1, dvs. ingen PCM, og ingen TrueHD eller DTS-HD. Så kan du køre lyden ud over analog udgangene, men her nedkonverterer PowerDVD/Windows lyden, så det er heller ikke mega godt.

ATI's kort som overfører lyd over HDMI dur heller ikke, fordi det heller ikke kan overføre TrueHD eller DTS-HD.

Intel nye G35 chipsæt med onboard lyd og HDMI skulle kunne overføre PCM lyden over HDMI, og TrueHD og DTS-HD hvis det afkodes i afspilleren og sendes ud som bitstream, hvilket PowerDVD dog ikke understøtter endnu... Jeg har et kort liggende på bordet som kom igår som jeg skal have testet med...

Så, pt. er PC'en lidt bag efter, men mon ikke det kommer....

-------------
http://c.mymovies.dk/binnerup - Min film samling

Lav din egen med http://www.mymovies.dk - My Movies .

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Der er ikke noget galt med Medionen.Det er Power DVD der mangler en opdatering.Power dvd "læser" forkert på selve drevet.Man kan bagefter skifte region 5 gange

Tak for info, du har ganske ret (og Medion supporten har ikke fundet den løsning endnu)

-------------
mvh Infinity

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

[QUOTE=kallek]

Lyden konfigurerer du på forskellig vis, det er ikke helt let, og jeg forstår ej heller præcis hvad det er du vil. Vil du smide den ind i dit surround-anlæg, skal du bruge SP/DIF (enten coax eller optisk). Derefter skal du åbne Realtek HD Audio Manager ved at dobbeltklikke det røde højttalerikon nede i højre hjørne af skærmen. Dér kan du ændre hvad der skal være standardenheden, og du skal have fat i noget digitalt. I PowerDVD skal du i opsætningen fortælle den, at du har SP/DIF - dette kan ikke vælges, hvis den er i gang med at afspille en film, det tog mig lidt tid at finde ud af. :)

Fik så lyden ud digitalt til mit surround anlæg så tak for hjælpen.

Har dog et andet problem jeg mangler tuner til tv, og ved ikke hvordan jeg genskaber den, fik ikke sat antennen på ved opstart af medieprogrammet og nu vil den ikke genkende tuner ?

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 16:57

Hvad for type ram skal man putte i den ? CPU'en løber 1333 MHz det giver vel PC2-10666, men det findes jo ikke.

Der er to lediig pladser til RAM'en, og én ledig plads til en harddisk (SATA strømstik) og yderligere en plads til et DVD drev (evt lyddæmpet harddisk).

Jeg synes ikke at min larmer, lidt siger den, men ikke nær så meget som min gamle DIY. 

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 01-December-2007 kl. 19:51

Oprindeligt skrevet af Circon Circon skrev:

Tak for info, du har ganske ret (og Medion supporten har ikke fundet den løsning endnu)

Ved ikke om det hjælper, men der er kommet en opdatering til Power DVD:

http://www.cyberlink.com/multi/download/updates_112_ENU.html - Latest builds

Skrevet den: 01-December-2007 kl. 19:57

Mon ikke, at det vil hjælpe, at installere Any DVD fra http://www.slysoft.com - www.slysoft.com , det program gør et PC drev Regionsfrit.

-------------

Skrevet den: 02-December-2007 kl. 17:41
Har i dag fået byttet min Pc i Aldi jeg kunne ikke få tuner delen til at virke. Den nye pc finder tv kanaler uden nogen problem dog ikke de digitale der søger den 0 kanaler. Her var der ingen problem med at få lyd på, samt denne maskine er også total lydløs, kun en svag susen fra blæser. Her virker tastatur dog ikke, så det skal byttes, men til gengæld synes jeg der er stor forskel på BLU-Ray kvaliteten her står det bedre, samt menu er også anderledes til det bedre? underligt når der den samme pc.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: Ingeniøren
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 15:20

Jeg købte Aldi'en og er bare ovenud tilfreds. Ja, lidt støj, men mindre end fra de fleste PC'er, og sikken fart over feltet. Og programmer. Og... meget mere.

Må jeg stille et banalt spørgsmål: Jeg har tilsluttet skærm (VGA-stik) og TV (HDMI), men selv om jeg stiller NVIDIA kontrolpanel til den skal bruge begge skærme, er det kun PC-skærmen som viser noget. Mit TV (Philips 37PF9731D) viser ikke noget trods HDMI forbindelse.

Helt banalt: kan man kun se HDTV hvis det er et TV billede (fx. TV-, tuner, DVD afspilning etc.)?

-------------
Philips 37PF9731D
Bluetinum DNP2901 network HD player
JVC HR-XV2
Medion 8828 PC m/ BlueRay og HD DVD

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 18:40
Lyder udnerligt, men MD 8822 kan køre begge skærme på engang.. så prøv at at tænd og slukke tvet evt da og andet gøjl.. for jeg fik rodet så jeg kunne hive filmen over på tvet og imens sidde på nettet på den alm skærm..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet af: Ingeniøren
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 19:27

Lyder udnerligt, men MD 8822 kan køre begge skærme på engang.. så prøv at at tænd og slukke tvet evt da og andet gøjl.. for jeg fik rodet så jeg kunne hive filmen over på tvet og imens sidde på nettet på den alm skærm..

Tak, det var det som skulle til. Try and try and try again... og pludselig så dukker der et billede op på både monitor og HDTV. 1080 og det hele. Og med lyd. Nu er det bare lidt bøvlet at skifte lyd frem og tilbage mellem monitorens højttalere og HDMI'en. Er det lykkedes dig at få begge dele?

-------------
Philips 37PF9731D
Bluetinum DNP2901 network HD player
JVC HR-XV2
Medion 8828 PC m/ BlueRay og HD DVD

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 19:59
Har ikke prøvet og tror desværre ikke det er muligt, men skal ikke sige det ikke kan lade sig gøre..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 21:22
Hvis jeg kopler et S-video kabel samt lyd til min 8828, hvor ser jeg så det indgangs signal, er der nogen input select ? som på min Panasonic DMR-ES15 dvd recorder. Er ikke den store pc nørd 

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: Olsen123
Skrevet den: 12-December-2007 kl. 00:26
Hej
Har købt 8828 - Når jeg optager/ser TV (DVB-T) kommer der ikke undertekster på filmen.

Fra ”Enhedshåndtering” kan jeg se at det er et Philips Creatix SAA7131 Triple Capture kort - med driver 1.3.4.3 fra den 22-08-2007.
Der er undertekster på analog TV modtagelse,- men jeg kan ikke modtage DR på analog TV.

Er der nogen der kan hjælpe ?

Skrevet af: spawn
Skrevet den: 12-December-2007 kl. 07:25

På analog TV er der ikke separate undertekstspor - her er underteksterne en del af selve billedet, derfor kommer underteksterne også med når man optager.

På DVB-T er undertekster et separat spor - de kommer kun med i en optagelse hvis der optages til en transport stream der kan indeholde flere spor, ikke hvis der optages til en almindelig mpg stream, og forudsat at det software der benyttes til at optage med overhovedet understøtter at optage i transport streams. Check om der i optage softwaren er mulighed for at vælge hvilket format den skal optage i, og om du her kan vælge .ts eller .trp istedetfor .mpg

Hvis det er windows media center der benyttes til at optage med kan der ikke optages undertekster. Det understøttes ikke af det format WMC optager i.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K

Skrevet den: 13-December-2007 kl. 10:11

HJÆLP:

Har en kollega som har pcen, eneste måde han kan få hd-dvd over på sit tv er hvis han køre dobbelt skærm, altså filmen på lcd og alm pc på pcen, han kan godt skifte billed ved alm pc, men så snart han køre hd-dvden han har lånt af mig kan han kun på den måde.

Nu har jeg ikke selv pcen så håber nogen kan sende indstilling han skal bruge jeg så kan give til ham???

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Print side | Luk vindue