Print side | Luk vindue

PS3 - blæserniveau???

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31345
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 21:02

Emne: PS3 - blæserniveau???
Skrevet af: Maistro
Emne: PS3 - blæserniveau???
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 02:07

Hej alle "PS3-kendere"!

Jeg erhvervede for kort tid siden en PS3, så der kunne ses film i en tilpas kvalitet - BD på det også nyindkøbte PIO-428XD!

Men ja - jeg kan da godt høre at den giver lidt støj (det er 60GB-modellen), som der har været og stadig bliver debateret her på forummet!

Her bliver der i samme åndedrag talt om at blæseren kører på enten niveau 2, 3 og 4 afhængig af varme og dermed også er afgørende for, hvor meget den støjer - som jeg forstår det!?

Og så måske mit dumme spørgsmål (beklager i så fald ) - hvordan kan jeg se, hvad "niveau" min blæser/PS3 kører på???

Svar:
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 03:09

Og apropos varme! Bør en PS3 stå helt frit i rummet el. vil det give samme resultat at have den stående på en hylde i et tv-møbel el. lign.?

Min PS3 står som nedenstående billede viser på en hylde og der er da godt nok luft rundt om og udluftning bagudtil ved ledningsudtaget, men jeg har da tænkt på om den afgivende varme ville være noget mindre ved at stille den i det fri - fx lodret på gulvet ved siden af tv-møblet i stedet for??

Skrevet af: jensen1
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 08:51
min ps3 60 gb modellen , står helt frit uden nogen chance for indelukning, men den larmer stadig som en jetjager !! er absolut ikke tilfreds med støjen og overvejer at sælge den.men jeg har ikke erfaringer med andre konsollers larm... xbox,wii mm. jeg har opdateret til den nyeste firmware, så det er ikke der den halter.men er generelt skuffet over ps3, måske jeg forventede for meget af den mht. spil..

Skrevet af: klander
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 10:04

Niveau 1 lydløs - Niveau 2 kan lige høres men spiller man film eller spil høres det ikke - Niveau 3 kan den høres også når man spiller film og spil, men har man lyden skruet lidt op går det - Niveau 4 har aldrig hørt det.

Min PS3 går aldrig over Niveau 2 så jeg er en glad man , men 1 af mine venner har en der går til Niveau 3 når han spiller og du kan godt hører når den skifter. Både min og hans står lodret og helt frit, men vi har begge haft en Xbox 360 og så er PS3 lydløs også ved Niveau 3.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Ronni kn
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 10:56

Hvordan ser man hvad niveau den køre på ??

m.v.h

Ronni

Skrevet af: klander
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af Ronni kn Ronni kn skrev:

Hvordan ser man hvad niveau den køre på ??

m.v.h

Ronni

Det kan man ikke se, men hører lyt til den og hør når den skifter hvis den skifter.

-------------
Med Venlig Hilsen

Kurt

Skrevet af: Ronni kn
Skrevet den: 25-November-2007 kl. 17:06
ok tak

Skrevet den: 25-November-2007 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af klander klander skrev:

Niveau 1 lydløs - Niveau 2 kan lige høres men spiller man film eller spil høres det ikke - Niveau 3 kan den høres også når man spiller film og spil, men har man lyden skruet lidt op går det - Niveau 4 har aldrig hørt det.

Min PS3 går aldrig over Niveau 2 så jeg er en glad man , men 1 af mine venner har en der går til Niveau 3 når han spiller og du kan godt hører når den skifter. Både min og hans står lodret og helt frit, men vi har begge haft en Xbox 360 og så er PS3 lydløs også ved Niveau 3.

Tak for svar! So much more wiser!

Jeg har lige set 2½ times BD-film, og synes nu kun at den skiftede niveau én gang - så det må så være "niveau 2" går jeg ud fra. Det gjorde den allerede efter ca. 10 min. men blev så til gengæld på dette niveau indtil jeg slukkede igen! Så det er vel ok!?

Skrevet af: tommyhj
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 19:19
Mjaeh, det første niveau er lige når man har tændt den - det er stort set lydløst. Niveau 2 er "idle-niveau", og kan knapt høres. Niveau 3 er "load-niveau" som går igang når man folder, og det kan høres meget tydeligt.

Mange PS3 går op på niveau 3 uden at blive belastet, og under film...

Print side | Luk vindue