Print side | Luk vindue

Så kom Stofa’s ZAPTOR

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31400
Udskrevet den: 15-Maj-2024 kl. 22:27


Emne: Så kom Stofa’s ZAPTOR
Skrevet af: MikeOne
Emne: Så kom Stofa’s ZAPTOR
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 09:48

Er det bare mig, eller kan i gennemskue deres tilbud.....

Altså - 995 kr - for intro tilbudet - ok - Fair.

MEN - Hvis man gerne vil have nogle af kanalerne i pakke 2 (den store), så behøver man ikke vælge den.....Så er der en bland selv funktion på 5 eller 9 kanaler efter eget valg... Men kan man helt selv bestemme disse ? Jeg går ikke ud fra at de også gælder kanaler fra Premium eller Tema pakkeren ?!? Eller ?!

Jeg har TDC bredbånd - og jeg behøver ikke Stofanet for at få Zaptor boksen. Men der skal være en forbindelse - En modem forbindelse, som Stofa så leverer. Vil det sige at jeg kan slutte forbindelsen til nærmeste telefon stik, eller skal den over min bredbåndsforbindelse ? (læs trække en masse kabler).

HD - Kanalerne (ville være dejligt hvis de også var under "bland selv" muligheden). Men er de ikke lidt sparet. 2 stk. til 79 kr. Troede de kom med en helt ny sammensætning. Æv.

Nå jeg må skrive til dem og se hvordan de kommer tilbage

Mike



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.



Svar:
Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:14
Jeg forstår ikke den der bland selv. Den virker kryptisk.

Men vedr. stofa modem, så går det jo igennem kabelnettet, dvs. den burde vel bare sidde der hvor du har dit antenneudtræk!?

Nogen der ved om man kan gå ned i en hvilken som helst Stofa butik og hente den boks!?


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:19

Har lige talt med kundeservice (de viste det heller ikke :))

Men de undersøger det og kommer tilbage om lidt.

Leveringstid er et par dage - skal blot sendes med posten.

Omkring opkoblingen til Internettet, så skal denne sættes til den eksisterende forbindelse (blot med Stofa's eget lukket modem) - Dvs. trækkes kabler (de anbefaler ikke at bruge trådløst Access point ). De mente dette var inkl. i prisen på de 995 kr. Men inde på deres side står der det koster 950 kr ekstra når der skal trækkes kabler. (de undersøger også dette)

Omkring det med at blande kanaler - Viste de ikke - Men de undersøger hvad det indebærer. (Det er ligesom om at dette Zaptor koncept kom bag på dem - i hvert fald i kundeservice)

 



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:28
Det er TeliaStofa, vi snakker om her....siden hvornår skulle de være holdt op med at opføre sig som høns med afhuggede hoveder?


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:48
Hee. Typisk Stofa. Jeg tror lige jeg smutter ind i butikken og hører hvad de siger. Kan også være jeg får lov at tage en med hjem i dag så


Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:51

hej

ja stofa er en mærklig organisation,i år har de behandlet mig ok, eller de teknikere man får på besøg de er ok,men resten af firmaet er total mærklige.Har en gang i kampens hede sagt til den gamle boss, de havde for mange år siden,da det kun var ålborg og horsens, at de burde sælge leverpostej istedet for tv da blev han sur hihi.

Forstår ikke meget af det her, kan man kun bruge zaptor hvis man har stofanet internet, eller bruger man bare internet stikket ??????.Hvad så med ca modulet i min nye sony x3500 tv er den bare til skrot dyngen efter 14 dage.

hilsen agger



Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 10:52

Så kom Stofa's ZAPTOR.

Nej - det der er kommet er desværre bare en flot reklamekampagne på deres hjemmeside.

Butikken i Slagelse har ikke fået boksen endnu - men håber på at den snart kommer.......jeg har ondt af dem der står i butikken.

På Stofas hjemmeside er der link der ikke virker. For eksempel kan man ikke se aftalevilkårene på Zaptor. Godt gået Stofa. Hvordan skal man kunne acceptere aftalevilkårene, når man ikke kan se dem?

Er der nogen her der har fået boksen og hvordan er kvaliteten?

 



-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:04
Der er ingen der har fået boksen endnu, snakkede lige med den lokale afdeling, de får den på lager imorgen.

Angående ændrede priser så er der både positive og negative ting i det, men som jeg ser er der hovedsaglig positive ting til min situation.

Største ændring er i prisen pr. kort. Ny pris med Zaptor er for kort nr.1 375,-/år og for hvert efterfølgende kort 99,-/år. DETTE ER MAKSIMALT suverænt i forhold til tidligere hvor man skulle betale abonnementspriser pr. kort.

HD pakken er så steget fra 49,-/måned til 79,-/måned (håber så lidt det inkluderer TV2 Sport HD som de skriver kommer i 2008 på deres side).

Angående Bland Selv så er det da ikke specielt kryptisk.

"Du kan sammensætte din egen tv-pakke ud fra følgende kanaler:

Arte, Discovery Civilisation, Discovery Science, Euro Star, Eurosport 2, Jaam-e-jam, MBC, MTV2, NTV, Nickelodeon Scandinavia, OBN, Polonia, Roj Tv, Show tv, TGRT, VH1 Classic Europe, Kanal D, Aljazeera, Discovery Travel & Living og RTS.

Bland Selv 5 tv-kanaler til 69 kr./md.
Bland Selv 9 tv-kanaler til 99 kr./md."

Syntes det er positivt de laver vælg selv løsningen, dog med det forbehold det er alle skodkanalerne der tilbydes i denne pakke. Dog vil jeg sige det er et skridt i den rigtige retning.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:05
Hende fra kundeservice sagde de kunne sende den med det samme i posten (når man bestilte den via telefonen) - om det passer - tja....

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:07
Syntes så lige det er værd at nævne med de kort priser jeg skrev ovenover at det inkluderer det digitale spejl som man før betalte 49,-/måned for!!!

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:13
Er der nogen som har kunne bestille via nettet? Jeg kommer fint gennem alt det der skal udfyldes men når jeg trykker bestil sker der intet. Hmm... måske jeg skal ringe til dem i stedet. 


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:57

Så fik de opdateret hjemmesiden omkring bland selv. GAAAAAAAAAAAB - Kedeligt....: (Lyder smart - MEN udbudet....):

 

Bland Selv

Sammensæt din egen tv-pakke


 

Bland Selv tv-pakkerne giver dig mulighed for at sammensætte din helt egen tv-pakke med enten 5 eller 9 kanaler, som du frit vælger fra Bland Selv udbuddet. Udbuddet af Bland Selv kanaler øges løbende og hvis du får lyst til at ændre sammensætningen af kanaler kan du gøre det til enhver tid via din Zaptor-boks eller Mine Sider - ændringen træder i kraft til den 1. i næste måned.

Du kan sammensætte din egen tv-pakke ud fra følgende kanaler:

Arte, Discovery Civilisation, Discovery Science, Euro Star, Eurosport 2, Jaam-e-jam, MBC, MTV2, NTV, Nickelodeon Scandinavia, OBN, Polonia, Roj Tv, Show tv, TGRT, VH1 Classic Europe, Kanal D, Aljazeera, Discovery Travel & Living og RTS.


Bland Selv 5 tv-kanaler til 69 kr./md.
Bland Selv 9 tv-kanaler til 99 kr./md.

OBS! Du kan først bestille Bland Selv pakken, når du har installeret Zaptor. Du kan bestille og sammensætte den ønskede Bland Selv pakke via din Zaptor-boks eller via Mine Sider.

 



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 11:58
Jeg har snakket med dem i Kolding. De siger vedr. internet til boksen, at man kan oprette en gratis forbindelse udelukkende til boksen. Altså den vil selvfølgelig ikke kunne bruges til almindelig surfing etc.
Det var i hvert fald sådan jeg forstod. Jeg nappede samtidig en brochure med omkring aftale vilkår, og der står noget med priser. Bl.a. kabelmodem 549,-. Så man skal vel regne med at hoste op med de 549,- for at få det sjove ud af den!?

Derudover snakkede vi kort om bland selv. Dette bliver til rådighed når hver enkelt antenne forening finder ud af hvilke bland selv programmer de vil tilbyde.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 12:21
Så har jeg læst websitet igennem og set bestillingen igennem - her er min hurtige dom/fortståelse.

Plusser:
  • Jeg kan vælge at købe pakke 1 analog og får dermed pakke 1 digitalt - men har muligheden for at blande selv så jeg kan vælge de kanaler jeg vil hav. Håber der kommer flere
  • HD-TV
  • Det digitale spejl er jo blevet monster billigt - og der første år er gratis
  • Det er meget billigt at få efterfølgende bokse på 99 kr./år og de har alle de samme pakker/ting
  • Temapakkerne lyder lovende
  • Fedt design
  • Digitalt kvalitet
  • Future: Timeshift
  • Future: "Gå tilbage i tiden" og se programmer
  • Future: Storage og spil ;)
  • Kampagne prisen er god
Minusser:
  • Meget af det er ikke parat endnu
  • Kræver internet tilslutning - selvom den er gratis og de tilslutter der gratis er det da stadig træls at have i "stuen"
  • Kræver boks
  • Det begrænsede udvalg

PS. de har boksen i Aalborg til demo - men deres remote drillede lidt da jeg var der.


Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 12:31

hej

hvad så med min nye tv skal jeg have boksen hvis jeg vil være med.

hilsen agger



Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 12:40
De sagde til mig inde i Aalborg at for at få de specielle tilbud og features skal du have boksen. Du kan stadig få det digitale spejl men det vil beholde prisen. 

Dog skal det siges at de ikke kunne oplyse om ret meget da det jo er en ny (tror han nævnte det 10 gange i de 5 minutter jeg var der ) ting og at de ikke ved ret meget endnu. Desuden kan boksen afhentes i morgen i butikken. Regnede han med .


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

hvad så med min nye tv skal jeg have boksen hvis jeg vil være med.

hilsen agger



Stofa opgiver jo ikke sine store digitale kundekreds med samsung bokse, skal du bruge alle de nye ting som de beskriver i forbindelse med lanceringen i dag, så skal du have en zaptor boks. Du kan stadig bruge dit X3500 til at modtage de digitale kanaler med det abonnement du har, og med de begrænsninger der ligger deri (ingen epg mv.)


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Så fik de opdateret hjemmesiden omkring bland selv. GAAAAAAAAAAAB - Kedeligt....: (Lyder smart - MEN udbudet....):

 

Bland Selv

Sammensæt din egen tv-pakke


 

Bland Selv tv-pakkerne giver dig mulighed for at sammensætte din helt egen tv-pakke med enten 5 eller 9 kanaler, som du frit vælger fra Bland Selv udbuddet. Udbuddet af Bland Selv kanaler øges løbende og hvis du får lyst til at ændre sammensætningen af kanaler kan du gøre det til enhver tid via din Zaptor-boks eller Mine Sider - ændringen træder i kraft til den 1. i næste måned.

Du kan sammensætte din egen tv-pakke ud fra følgende kanaler:

Arte, Discovery Civilisation, Discovery Science, Euro Star, Eurosport 2, Jaam-e-jam, MBC, MTV2, NTV, Nickelodeon Scandinavia, OBN, Polonia, Roj Tv, Show tv, TGRT, VH1 Classic Europe, Kanal D, Aljazeera, Discovery Travel & Living og RTS.


Bland Selv 5 tv-kanaler til 69 kr./md.
Bland Selv 9 tv-kanaler til 99 kr./md.

OBS! Du kan først bestille Bland Selv pakken, når du har installeret Zaptor. Du kan bestille og sammensætte den ønskede Bland Selv pakke via din Zaptor-boks eller via Mine Sider.

 



læs 3 poster før din egen der stod den information :)


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 13:17

4 indlæg....

Men tak for info - var lidt for hurtig på tasterne.



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: mirotech
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 13:25

glæder mig til at høre jeres førstehånds anmeldelser når der en nogle der får den...



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 13:42
Jeg har fået at vide alle de nye pakker og priser kan man stadig få selvom man har Samsung/Force eller indbygget DVB-C tuner - det er kun de udvidede ting som Video on Demand, udvidet epg etc. der kræver den nye boks.


Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 13:43

Så fik Stofa endeligt opdateret hjemmesiden med aftalevilkårene.

Nu er er der så bare uoverensstemmelse mellem priserne i aftalevilkårene og i reklamekampagnen for "det digitale spejl".

Reklamekampagnen: 375,- det første år og 99,- pr år efterfølgende.

Aftalevilkårene: 375,- for det første kort og 99,- for de efterfølgende kort.

Er der nogen her der ved hvad der er rigtigt og forkert?



-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 13:53
Oprindeligt skrevet af Arthur Arthur skrev:

Så fik Stofa endeligt opdateret hjemmesiden med aftalevilkårene.

Nu er er der så bare uoverensstemmelse mellem priserne i aftalevilkårene og i reklamekampagnen for "det digitale spejl".

Reklamekampagnen: 375,- det første år og 99,- pr år efterfølgende.

Aftalevilkårene: 375,- for det første kort og 99,- for de efterfølgende kort.

Er der nogen her der ved hvad der er rigtigt og forkert?



Jamen hvis du kigger i kampagne tilbuddet så er de 375 medregnet i prisen for boksen, dvs køber du zaptor boksen i kampagne tilbuddet så har du det første år med af det digitale spejl. Herefter koster det første kort du har 375,-/år og de efter følgende kort 99,-/år

dvs køber du 2 zaptor bokse på tilbud får du ingen ekstra udgift første og herefter koster det 375,- + 99,- for de 2 kort om året med det digitale spejl.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg har fået at vide alle de nye pakker og priser kan man stadig få selvom man har Samsung/Force eller indbygget DVB-C tuner - det er kun de udvidede ting som Video on Demand, udvidet epg etc. der kræver den nye boks.


Så er det som det plejer og være for det fik jeg nemlig og vide ikke var tilfældet da jeg snakkede med dem. Iflg hende jeg snakkede med så ville samsung boks folket fortsætte som hidtil uden ændringer i pris og abonnement.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 14:03

Ja - det du skriver er præcis det der også står i aftalevilkårene, men der står i reklamekampagnen:

* Efter første år er kortafgiften 99,- kr. om året, som opkræves forud et år ad gangen. 



-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 14:06

Havde ellers håbet på at de kom mere ind i kampen omkring valgfrihed. Lidt som Viasat med deres tema pakker. Omkring sammensætningen af kanaler er der næsten ikke noget nyt. Samme pakker, som Canal+, Family, Pink etc. - De var der også før. Så man skal have Pakke 1 eller 2, for at få de kanaler man gerne vil have.

Ville gerne have nøjes med pakke 1 (den lille) og så valgt eks. natur, nyheder, HD - Og så blive afregnet for det og Nix Weiter. Eller sågar de enkelte kanaler....

Men det kommer nok en dag i 2090.



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 15:05
Jeg fik også at vide dem uden den nye boks vil fortsætte med samme pris som de betaler nu. Desuden sagde de at det med temapakker jo naturligtvis bliver bestemt af antenneforeningerne. Det eneste de kunne fortælle ang ANTV er at de har valg om tema pakkerne, nye kanaler osv i morgen og vi kan forvente at få fortalt mere i løbet af december. Altså skal man ikke afskrive at kunne vælge en billigere pakke og tilføje eventuelle tema pakker som de individuelle antenneforeninger så sammensætter. Gav det egenligt mening?


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 15:06

Nå omkring opkoblingen og trække kabler.

Har lige talt med kundeservice.

(Jeg har som sagt TDC bredbånd) – Men internet opkoblingen til blot føres til nærmeste TV stik, da det modem de leverer kører over TV kablet og ikke telefon stikket (hvor TDC sidder).



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Arthur
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 15:26

Nu er oplysningerne på reklamekampagnen blevet rettet, så der står det samme vedrørende kortafgiften begge steder......



-------------
Sony 32V2000, Pioneer DVR-545HX-S (HDMI), Pace DS810 (HDMI), Belkin 3-1 HDMI Switch, PS3 (HDMI), Pinnacle PCTV 200e, Hauppage Win TV-PVR-250, NAD C 315BEE, BEOVOX S55


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 15:55

Oprindeligt skrevet af Doose77 Doose77 skrev:

Jeg fik også at vide dem uden den nye boks vil fortsætte med samme pris som de betaler nu. Desuden sagde de at det med temapakker jo naturligtvis bliver bestemt af antenneforeningerne. Det eneste de kunne fortælle ang ANTV er at de har valg om tema pakkerne, nye kanaler osv i morgen og vi kan forvente at få fortalt mere i løbet af december. Altså skal man ikke afskrive at kunne vælge en billigere pakke og tilføje eventuelle tema pakker som de individuelle antenneforeninger så sammensætter. Gav det egenligt mening?

Skal det forståes at der kommer nogle andre sammensætninger i løbet af de næste uger ?

Jeg har pt. den lille pakke og ville bestille Zeptor. Men tror jeg venter med at bestille den store pakke indtil der evt. kommer alternativer fra foreningen.



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 15:55

hej

vil det så sige ,at hvis jeg køber en zaptor boks,  så kan købe en ekstra kort for 99 kr og så betale højest i kortafgift for 2 kort  474 kr.Kan jeg så  PLUS DET KANALERNE KOSTER.på kort nummer 2, have den i mit tv og se digitale kanaler og så hvis jeg vil bruge de specielle mugligheder slå over på boks da jeg har  2 kort ???.

hilsen agger



Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Skal det forståes at der kommer nogle andre sammensætninger i løbet af de næste uger ?

Jeg har pt. den lille pakke og ville bestille Zeptor. Men tror jeg venter med at bestille den store pakke indtil der evt. kommer alternativer fra foreningen.



Det var hvad de sagde til mig inde i Stofa Aalborg. For jeg ville nemlig lave min pakke om da de jo varsler en stigning på pakke 3 på mellem 600-800kr, men ville lige høre ang de nye tiltag der vil komme. De sagde at der vil komme tema pakker men er ikke sikker på hvordan det kommer til at virke før de har stemt om pakker, priser osv. Det var hvad jeg fik at vide i hvert fald.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Jeg har fået at vide alle de nye pakker og priser kan man stadig få selvom man har Samsung/Force eller indbygget DVB-C tuner - det er kun de udvidede ting som Video on Demand, udvidet epg etc. der kræver den nye boks.


Så er det som det plejer og være for det fik jeg nemlig og vide ikke var tilfældet da jeg snakkede med dem. Iflg hende jeg snakkede med så ville samsung boks folket fortsætte som hidtil uden ændringer i pris og abonnement.


Der er korrekt - men jeg fik at vide at Samsung/force kunder kan vælge at skifte til de nye pakker, så man skal så betale en årlig kortafgift.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Havde ellers håbet på at de kom mere ind i kampen omkring valgfrihed. Lidt som Viasat med deres tema pakker. Omkring sammensætningen af kanaler er der næsten ikke noget nyt. Samme pakker, som Canal+, Family, Pink etc. - De var der også før. Så man skal have Pakke 1 eller 2, for at få de kanaler man gerne vil have.

Ville gerne have nøjes med pakke 1 (den lille) og så valgt eks. natur, nyheder, HD - Og så blive afregnet for det og Nix Weiter. Eller sågar de enkelte kanaler....

Men det kommer nok en dag i 2090.



Det er vel netop det de kommer med nu - man kan have en pakke 1 og vælge bland selv, temapakker (som jo er meget identisk med viasats temapakker system). Du kan jo netop vælge at have pakke 1/2/3 og "gratis" få dem digitalt - eller blot have en pakke 1 med digitalt også blande selv med f.eks. Discovery eller købe en sports temapakke. Sådan forstår jeg det. Det er da meget mere frihed end viasat - her kan du da vælge enkelte kanaler og ikke KUN pakker.

Men klart nok har de stadig deres alm. pakker - de hedder nu Premium pakker.


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 18:40
Hej,

Nå, jeg er åbenbart den første, der har fået fat i en :)

Stofabutikken i Aalborg har dem ihvertfald, og jeg har lige sat den til. Hvis man ikke har Stofanet i forvejen (som jeg), så skal man bruge en Stofanet "bærelinie", som ikke koster noget. Man får altså ved bestilling både et Stofanet modem og en Zaptor boks.

Prisen er 995,- for det første år, efterfølgende år skulle være 345 (ifølge ham der solgte, men han var ikke helt sikker).

Førstehåndsindtryk er at fjernbetjeningen ligner noget man kan få til et tv til 499 - den er temmeligt ringe. Jeg håber at min Logitech harmony kan overtage dens funktioner.

Jeg opsat følgende: modemet til datastikket, Zaptor til modemet, Zaptor til antenne, chipkort i Zaptor, antennekabel fra Zaptor til tv og Zaptor via HDMI til mit Panasonic 37PX70

Det hele virkede første gang.

Man bliver dernæst bedt om at angive output til fjernsynet (her understøttes iøvrigt ikke 1080p!), og jeg valgte 720p. Zaptor'en stod derefter ca. 1-2 minutter og genstartede og fandt kanaler. Desværre er kanalerne ikke sorteret som de analoge kanaler og SVT1 kommer som den første.

Der er en menu tilrådighed, hvori man kan sortere de forskellige kanaler og/eller angive ens favoritter, som man kan bladre imellem. Derudover er der mulighed for at angive foretrukne undertekster og sprog for lyd. Herudover kan man angive billedformat, som desværre ikke kan angives pr. kanal. Det betyder at hvis man får vist DR1 korrekt, så vises TV3 ikke korrekt.

Derudover har jeg opdaget, at jeg mangler TV2, men har tilgengæld fået CNBC Nordic? - Tvguiden virker heller ikke, medmindre man går via menuen. Den er desuden laangsom om at zappe, op til 3-4 sekunder.

Tilgengæld står kanalerne rigtigt godt, især DR1 og DR2. Jeg mangler et kabel til receiveren, så der udestår lige at få testet lyden.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej

vil det så sige ,at hvis jeg køber en zaptor boks,  så kan købe en ekstra kort for 99 kr og så betale højest i kortafgift for 2 kort  474 kr.Kan jeg så  PLUS DET KANALERNE KOSTER.på kort nummer 2, have den i mit tv og se digitale kanaler og så hvis jeg vil bruge de specielle mugligheder slå over på boks da jeg har  2 kort ???.

hilsen agger



Nej som jeg forstod det så kan du KUN få de billige ekstra smartcard til at virke hvis begge smartcards sidder i de nye bokse. Så man kan desværre ikke købe den nye boks også købe et efterfølgende og f.eks. sætte i sit fjernsyn. Dem jeg snakkede med sagde at det er noget med at hvis vi nu gik sammen herinde og deles om prisen på de efterfølgende kort så kunne vi spare mange penge. Kortene snakker åbenbart samme i deres bokse.


Skrevet af: kenneth4200
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 19:21

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:



Stofabutikken i Aalborg har dem ihvertfald, og jeg har lige sat den til. Hvis man ikke har Stofanet i forvejen (som jeg), så skal man bruge en Stofanet "bærelinie", som ikke koster noget. Man får altså ved bestilling både et Stofanet modem og en Zaptor boks.

Hej...

Så det vil sige, at man bare skal have et annetenne stik ?

Og så smider man bare annetenne stikket i et modem fra stofa, og så virker det ?

Eller skal man have det data stik i ens annetenne stik ???

Har bare et kabel der kommer ned fra luftet af :S

Og har heller ikke stofanet...

Håber du kan svare :)

Tak.

 



Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 19:27
Lad os få nogle billeder af boksen og opsætningen, samt flere reviews fra folk der har fået den hjem! :)

-------------
/Bjarke


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 19:33
Oprindeligt skrevet af kenneth4200 kenneth4200 skrev:

Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:



Stofabutikken i Aalborg har dem ihvertfald, og jeg har lige sat den til. Hvis man ikke har Stofanet i forvejen (som jeg), så skal man bruge en Stofanet "bærelinie", som ikke koster noget. Man får altså ved bestilling både et Stofanet modem og en Zaptor boks.

Hej...

Så det vil sige, at man bare skal have et annetenne stik ?

Og så smider man bare annetenne stikket i et modem fra stofa, og så virker det ?

Eller skal man have det data stik i ens annetenne stik ???

Har bare et kabel der kommer ned fra luftet af :S

Og har heller ikke stofanet...

Håber du kan svare :)

Tak.


Man skal have antennestik OG datastik. Datastikket var allerede monteret her, så det var ikke noget problem.


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 20:55
Synes KUN der er en ting at sige : DET ER EN OMME`.

For nu havde vi håber på at kunne slippe for deres åndsvare pakke 1-2-3,
med alle mulighed kanaler man ikke ser. Men selvfølgelig ændre de ikke på
guldæblet, ved f.eks at lave en kanalpakke, kun med DR1, TV2, TV3, TV3+,
TV2 SPORT, DISCOVRY. Nej man skal tvinges til at tage deres dyre pakke 3.
Må sige det er en skuffelse og at se lige har skubbet mig i armene på TDC tv,
da deres programpakker er billigere og mere frihed i dem.

FØj telia GRIBBE


Skrevet af: fals
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:05
Jeg har også invisteret i een idag og vil da lige komme med mine første-indtryk 

Købte den i Aalborg butikken ved lukketid - hjem og slutte lortet til.
Lækker lille boks, alle kabler er inkl.

Jeg er enig i mange af de ting Gebisset har skrevet, dog synes jeg fjernbetjeningen er meget lækker.
Da jeg normalt bruger Cybercity, måtte jeg have oprettet en bærelinie, men dette er heldigvis helt gratis. Men kræver lidt ekstra kabeltræk.

Der skulle 2 opkald til kundeservice til før boksen virkede, men de var meget behjælpelige.

Underligt nok mangler jeg også tv2, men de skriver også at der kan være lidt mangler/ændringer i starten.

Super flotte billeder på de fleste kanaler og lækker grafik i menuerne.

Jeg slog egentlig til, da jeg også vil have canal+ pakken - ifølge sælgerne (og kundeservce) skulle jeg kunne bestille denne pakke direkte i menuen, men den funktion har jeg nu ikke fundet endnu ?


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

Jeg har ogs� invisteret i een idag og vil da lige komme med mine f�rste-indtryk 

K�bte den i Aalborg butikken ved lukketid - hjem og slutte lortet til.
L�kker lille boks, alle kabler er inkl.

Jeg er enig i mange af de ting Gebisset har skrevet, dog synes jeg fjernbetjeningen er meget l�kker.
Da jeg normalt bruger Cybercity, m�tte jeg have oprettet en b�relinie, men dette er heldigvis helt gratis. Men kr�ver lidt ekstra kabeltr�k.

Der skulle 2 opkald til kundeservice til f�r boksen virkede, men de var meget behj�lpelige.

Underligt nok mangler jeg ogs� tv2, men de skriver ogs� at der kan v�re lidt mangler/�ndringer i starten.

Super flotte billeder p� de fleste kanaler og l�kker grafik i menuerne.

Jeg slog egentlig til, da jeg ogs� vil have canal+ pakken - if�lge s�lgerne (og kundeservce) skulle jeg kunne bestille denne pakke direkte i menuen, men den funktion har jeg nu ikke fundet endnu ?


Så vi har været der næsten samtidig :)

Jeg har iøvrigt p.t. fat i supporten, og ja, rigtigt positivt mht. supporten, de er super hjælpsomme. Jeg har nu fået TV2 og tv-guiden arbejder de på.

Som en bemærkning til mit første indlæg kan jeg nævne, at det primært er kanalerne, der kører IP, som er langsomme ved kanalskifte - DR1, DR2 og TV2 på DVB-C skifter fint. Sidstnævnte samt de svenske kanaler står rigtigt godt.


Skrevet af: fals
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:21
Ja, jeg må have fat i supoorten imorgen igen - desværre lukker de "allerede" kl 20 :-) - æv

Havde godt erfaret at den ved nogle kanaler er lidt langssom ved kanalskift, men der kom forklaringen så.

Der kommer uden tvivl flere ting løbende til denne, derfor føler jeg at det er et godt køb. Og som jeg har læst det, kommer det kun til at koste 99 kr om året fremover for kortet i boksen. (første år er inkl. ved køb af boksen)

Der er en "shop" knap, hvor jeg kan læse om Tv1000, canal+ osv..... Der er bare ikke en "aktiver/køb" funktion..... endnu....



Skrevet af: bcravn
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:33
Skal det forståes som at der er kanaler der kører rent IP? Jeg troede det var dvb-c det hele, med en internet forbindelse til det interaktive indhold (køb film, epg og lign)?



-------------
/Bjarke


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:47
Hvordan ser det "datastik" ud? Jeg har et radio og tv udtræk. Og så en tredje ting som jeg ikke aner hvad er. :)


Skrevet af: fals
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Hvordan ser det "datastik" ud? Jeg har et radio og tv udtræk. Og så en tredje ting som jeg ikke aner hvad er. :)


I zaptorbox'en er det et alm. netværkskabel.....
I antenneboksen/stikkene på væggen er det et rundt coax/ f-stik mener jeg det hedder


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:54
Tak! Det er det så. Jamen så må jeg vist en tur i stofa butikken imorgen. Bliver dejligt at kunne se Canal+ uden at skulle smide 2999 for den samsungboks! :)


Skrevet af: fals
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Tak! Det er det så. Jamen så må jeg vist en tur i stofa butikken imorgen. Bliver dejligt at kunne se Canal+ uden at skulle smide 2999 for den samsungboks! :)


Hehe, nemlig.

Jeg skal også et smut derind ind igen - jeg kan ikke bestille Canal+ direkte på boksen (endnu), så det skal aktiveres af kundeservice.... Kan selvfølgelig også bare ringe derind


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:00
Det tager jeg gerne med når besparelsen garantere Canal+ total i over 1 år! :D


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Synes KUN der er en ting at sige : DET ER EN OMME`.

For nu havde vi håber på at kunne slippe for deres åndsvare pakke 1-2-3,
med alle mulighed kanaler man ikke ser. Men selvfølgelig ændre de ikke på
guldæblet, ved f.eks at lave en kanalpakke, kun med DR1, TV2, TV3, TV3+,
TV2 SPORT, DISCOVRY. Nej man skal tvinges til at tage deres dyre pakke 3.
Må sige det er en skuffelse og at se lige har skubbet mig i armene på TDC tv,
da deres programpakker er billigere og mere frihed i dem.

FØj telia GRIBBE


Hvad snakker du helt om. De har jo netop lavet så man kan lave bland selv i pakke 1 - hvilke kanaler de kan tilbyde i f.eks. Bland selv skyldes nok mere rettighederne til programmerne end Stofa vilje. Se f.eks. på TDC TV - tror du det er TDC beslutning af man SKAL købe TV1000 pakken for at få TV3/3+?

Det kan jo være der kommer en temapakke med det du efterlyser.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af bcravn bcravn skrev:

Skal det forståes som at der er kanaler der kører rent IP? Jeg troede det var dvb-c det hele, med en internet forbindelse til det interaktive indhold (køb film, epg og lign)?



Ja hvad er det? Er der IP kanaler imellem?


Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:17
Jeg fik også købt denne lækkere boks idag, min virkede desværre bare, jeg får fejlmelding "gui.zaptor.dk could not be found", trods rigtig rigtig god hjælp fra kundeservice via telefon, godt gået Stofa  Så jeg skal desværre ind og bytte min boks imorgen

-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af bcravn bcravn skrev:

Skal det forst�es som at der er kanaler der k�rer rent IP? Jeg troede det var dvb-c det hele, med en internet forbindelse til det interaktive indhold (k�b film, epg og lign)?



Ja hvad er det? Er der IP kanaler imellem?


Det var hvad jeg forstod på supporten, da jeg spurgte til det langsomme kanalskift. Svaret var at den laver en buffer inden kanalskift, hvis der skulle forekomme en lille pause i trafikken.


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:


Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Synes KUN der er en ting at sige : DET ER EN OMME`.

For nu havde vi håber på at kunne slippe for deres åndsvare pakke 1-2-
3,
med alle mulighed kanaler man ikke ser. Men selvfølgelig ændre de ikke

guldæblet, ved f.eks at lave en kanalpakke, kun med DR1, TV2, TV3,
TV3+,
TV2 SPORT, DISCOVRY. Nej man skal tvinges til at tage deres dyre pakke
3.
Må sige det er en skuffelse og at se lige har skubbet mig i armene på TDC
tv,
da deres programpakker er billigere og mere frihed i dem.

FØj telia GRIBBE
Hvad snakker du helt om. De har jo netop lavet
så man kan lave bland selv i pakke 1 - hvilke kanaler de kan tilbyde i
f.eks. Bland selv skyldes nok mere rettighederne til programmerne end
Stofa vilje. Se f.eks. på TDC TV - tror du det er TDC beslutning af man
SKAL købe TV1000 pakken for at få TV3/3+?Det kan jo være der kommer
en temapakke med det du efterlyser.


Jo men stadig er tdc billigere med deres kanaler end Stofa. For hos tdc
kan du bare vælge pakke basis også viasat også har man de kanaler man
gerne vil have også får tv1000 gratis, ( det man spare på alle de
kanaler i pakke 2 )


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:41
Hvordan sætter du lige det op - her er hvad jeg kan regne ud - kun program pakker - alle er listepriser og ikke de kampagne priser:

Stofa - An-tv i Aalborg - pakke 2 med TV3/3+:
Tv-pakke        124,25 kr/md.
Zaptor kort:   31,25 kr./md.
TV1000            199 kr./md.
Total:               354 kr./md.

Kilde: http://an-tv.dk/dk/programpakker/pakker_og_priser/ og http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=zaptorpriser

TDC-Tv:
Basis plus pakken: 178 kr./md.
Viasat pakke:          287 kr./md.
Total:                        465 kr./md.

Plus jeg mener også TDC stiller krav og du skal have bredbånd hos dem og betale for det.

Rent faktisk kan du for det du giver hos TDC-TV for Viasat og Basis plus få den store pakke 3 og Viasat hos An-Tv/Stofa.


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Hvordan sætter du lige det op - her er hvad jeg kan
regne ud - kun program pakker - alle er listepriser og ikke de kampagne
priser:Stofa - An-tv i Aalborg - pakke 2 med TV3/3+:Tv-pakke        
124,25 kr/md.Zaptor kort:   31,25 kr./md.TV1000            199
kr./md.Total:               354 kr./md.Kilde: http://an-
tv.dk/dk/programpakker/pakker_og_priser/ og
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=zaptorpriserTDC-Tv :Basis
plus pakken: 178 kr./md.Viasat pakke:          287 kr./md.Total:              
         465 kr./md.Plus jeg mener også TDC stiller krav og du skal have
bredbånd hos dem og betale for det.Rent faktisk kan du få det du giver
hos TDC-TV for Viasat og Basis plus få den store pakke 3 og Viasat hos
An-Tv/Stofa.


Det er godt nok billigt med stofa i Ålborg, priserne i Århus er så vidt jeg
husker 100-200 dyrer.... Men i Århus er de også frække kun at have to
pakker, en stor og en lille . GRIBBE


Skrevet af: JackDK
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:46

Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Hvordan sætter du lige det op - her er hvad jeg kan
regne ud - kun program pakker - alle er listepriser og ikke de kampagne
priser:Stofa - An-tv i Aalborg - pakke 2 med TV3/3+:Tv-pakke        
124,25 kr/md.Zaptor kort:   31,25 kr./md.TV1000            199
kr./md.Total:               354 kr./md.Kilde: http://an-
tv.dk/dk/programpakker/pakker_og_priser/ og
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=zaptorpriserTDC-Tv :Basis
plus pakken: 178 kr./md.Viasat pakke:          287 kr./md.Total:              
         465 kr./md.Plus jeg mener også TDC stiller krav og du skal have
bredbånd hos dem og betale for det.Rent faktisk kan du få det du giver
hos TDC-TV for Viasat og Basis plus få den store pakke 3 og Viasat hos
An-Tv/Stofa.


Det er godt nok billigt med stofa i Ålborg, priserne i Århus er så vidt jeg
husker 100-200 dyrer.... Men hvordan får du tv3, tv3 + i pakke 2 ?

 

Fordi de er std. i pakke2 hos AN-TV :)



Skrevet af: fals
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Jeg fik også købt denne lækkere boks idag, min virkede desværre bare, jeg får fejlmelding "gui.zaptor.dk could not be found",


Det skrev min også til at starte med.... havde fat i supporten, som rettede et eller andet på min router.... så kørte det 10 min efter


Skrevet af: agger
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:51

hej mike

det du skriver om 2 kort forstår jeg ikke helt,hvis man køber kort nummer 2 sammen med zaptor kan de så ikke lave så den kun virker sammen med forbindelsen til mig ????.Jeg har ca modulen den fik jeg med sammen med tv,er det der det går galt at jeg skal købe cam modul og ekstra kort hos stofajeg vil gerne bruge min normale fjernbetjening til almindlig brug ,og så zaptor til de specielle ting hvis man får brug for det.Synes nu heller ikke pakkerne er så total intersante endnu.De kanaler man kan vælge 5 eller 9 for 2 forskellige priser kan jeg ikke mønstre 3 kanaler som jeg vil se.Men selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre at hver mand får de kanaler, han vil have for så bliver de jo så dyre at de slet ikke kan betales.Får man kanal total med i kampanje  prisen ???.

hilsen agger



Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 23:55

Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Jeg fik også købt denne lækkere boks idag, min virkede desværre bare, jeg får fejlmelding "gui.zaptor.dk could not be found",


Det skrev min også til at starte med.... havde fat i supporten, som rettede et eller andet på min router.... så kørte det 10 min efter

Den skal nok sættes op som altid online lige som ps3 skal med Ip Adresse.

Kan gøres på deres hjemmeside. Kan gøres under mine sider. signon, Always On. (Tryk på knappen tilmeld)



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 00:08
Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:


Det er godt nok billigt med stofa i Ålborg, priserne i Århus er så vidt jeg
husker 100-200 dyrer.... Men i Århus er de også frække kun at have to
pakker, en stor og en lille . GRIBBE


Det er jo ikke Stofa der sammensætter pakkerne - det er antenneforeningerne:

http://www.an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_tv/ - http://www.an-tv.dk/dk/programpakker/kanaloversigt_tv/

Prisforskellen på pakke 3 og stor pakke i Århus er ikke så stor 2817 i Aalborg og 3047 i Århus.



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Jeg fik også købt denne lækkere boks idag, min virkede desværre bare, jeg får fejlmelding "gui.zaptor.dk could not be found",


Det skrev min også til at starte med.... havde fat i supporten, som rettede et eller andet på min router.... så kørte det 10 min efter

Den skal nok sættes op som altid online lige som ps3 skal med Ip Adresse.

Kan gøres på deres hjemmeside. Kan gøres under mine sider. signon, Always On. (Tryk på knappen tilmeld)



Det tror jeg ikke - support siger det slet ikke har noget med det at gøre


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 00:12
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej mike

det du skriver om 2 kort forstår jeg ikke helt,hvis man køber kort nummer 2 sammen med zaptor kan de så ikke lave så den kun virker sammen med forbindelsen til mig ????.Jeg har ca modulen den fik jeg med sammen med tv,er det der det går galt at jeg skal købe cam modul og ekstra kort hos stofajeg vil gerne bruge min normale fjernbetjening til almindlig brug ,og så zaptor til de specielle ting hvis man får brug for det.Synes nu heller ikke pakkerne er så total intersante endnu.De kanaler man kan vælge 5 eller 9 for 2 forskellige priser kan jeg ikke mønstre 3 kanaler som jeg vil se.Men selvfølgelig kan det ikke lade sig gøre at hver mand får de kanaler, han vil have for så bliver de jo så dyre at de slet ikke kan betales.Får man kanal total med i kampanje  prisen ???.

hilsen agger



1. Du skal hvis købe Canal+ total som altid - men med 3 mdr. gratis lige pt.

2. Da alm. DVB-C og kabelsignaler jo som standard er en-vejs kommunikation er det jo ikke muligt at lave noget som forhindre at to venner i f.eks. i Aalborg deler et kort på to forskellige adresser - derfor oprkæver TDC (og Stofa tidligere) fuld pris for hver kort. Men den nye løsning kræver jo ip så der er nok lavet noget der sikre at korterne er tilsluttet de samme / rigtige bokse.


Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 01:48
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Jeg fik også købt denne lækkere boks idag, min virkede desværre bare, jeg får fejlmelding "gui.zaptor.dk could not be found",


Det skrev min også til at starte med.... havde fat i supporten, som rettede et eller andet på min router.... så kørte det 10 min efter

Den skal nok sættes op som altid online lige som ps3 skal med Ip Adresse.

Kan gøres på deres hjemmeside. Kan gøres under mine sider. signon, Always On. (Tryk på knappen tilmeld)



Det tror jeg ikke - support siger det slet ikke har noget med det at gøre

Det var os kun et gæt



-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 09:03

Er der nogen som kan fortælle mere omkring kvaliteten på kanalerne ? (hvordan er de eks. i sammenligning med DVB-T)

Nogen der har prøvet HD kanalerne ?

Hvordan virker EPG ?

Undertekster - kører det også som det skal ?

Hvad bruges internetforbindelsen til ud over EPG ?

Der er, som jeg kan forstå, en hard disk i Zaptoren. Hvor stor er denne. Kan man bruge den som HDD optager (ikke tidsforskudt - men general optagelser til at gemme).

Bærelinjen til Stofa - Er det korrekt som jeg hørte fra kundeservice, at det går (med speciel data stik og modem) over antenne kabelet?)

.....More info please

 



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 10:35

En lille update

Her kl. ca. 23 igår aftes ringede den flinke mand fra stofa igen og sagde han fundet problemet, så nu virker den perfekt  Det var et problem med opsætning af mit trådløs modem fra deres side af.



-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 10:40

kl. 23.00 - Det er sgu da en kundeservice der sparker XXX.

Han brænder da for sit job og kontakterne sine kunder hjemmefra



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Hvad bruges internetforbindelsen til ud over EPG ?

Der er, som jeg kan forstå, en hard disk i Zaptoren. Hvor stor er denne. Kan man bruge den som HDD optager (ikke tidsforskudt - men general optagelser til at gemme).

Bærelinjen til Stofa - Er det korrekt som jeg hørte fra kundeservice, at det går (med speciel data stik og modem) over antenne kabelet?)

.....More info please

 



Der er ingen HDD i Zaptor. Det med tidsforskudt er noget der vil komme senere og som kræver en internet linie ind i zaptor.

Ringede lige og hørte der er ingen kanaler der kører iptv, alt kører (ihverttilfald i kolding) via dvb-c som det altid har gjort. Det eneste du skal bruge en internet linie til er video on demand i dag, og senere til det tidsforskudte tv.

Hvis alt går vel henter jeg 2 zaptor bokse i eftermiddag, skal nok give mit input engang imorgen hvis jeg får det op og spille, jeg skal ikke have nogen bærelinie med mine zaptor bokse.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:15

Hvis der ikke er en HD i boksen, så burde pause funktionen og tidsforskud tv / Timeshift da ikke være muligt...(Tror ikke det bliver streamet over nettet når du bruger pause funktionen).

Mener at have læst der var en enten 60,80 eller 120 Gb HD til denne type model (men måske tager jeg fejl).



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Hvis der ikke er en HD i boksen, så burde pause funktionen og tidsforskud tv / Timeshift da ikke være muligt...(Tror ikke det bliver streamet over nettet når du bruger pause funktionen).

Mener at have læst der var en enten 60,80 eller 120 Gb HD til denne type model (men måske tager jeg fejl).



Det kan da sagtens laves via DVB-C net - hvis Stofa centralt optager alle kanalerne kan de jo streame dem ud til dem der vil se dem forskudt etc. Det er jo ikke anderledes end VOD etc.

Der er ingen harddisk i den nuværende boks - har set en der er skilt af ;)


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Der er ingen HDD i Zaptor. Det med tidsforskudt er noget der vil komme senere og som kræver en internet linie ind i zaptor.

Ringede lige og hørte der er ingen kanaler der kører iptv, alt kører (ihverttilfald i kolding) via dvb-c som det altid har gjort. Det eneste du skal bruge en internet linie til er video on demand i dag, og senere til det tidsforskudte tv.

Hvis alt går vel henter jeg 2 zaptor bokse i eftermiddag, skal nok give mit input engang imorgen hvis jeg får det op og spille, jeg skal ikke have nogen bærelinie med mine zaptor bokse.


Det er et krav du skal have bærelinie eller rigtig StofaNet - så du kan nok ikke lave det uden. Men lad os høre hvordan det går med to bokse etc.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 12:43
Er der nogen som kan fortælle mere omkring kvaliteten på kanalerne ? (hvordan er de eks. i sammenligning med DVB-T)

    Samme som DVB-T på SD-TV kanaler - HD er jo langt, langt flottere.

Nogen der har prøvet HD kanalerne ?

    Ser kanon ud!

Hvordan virker EPG ?

    Der er både en nu og næste EPG og en fuld. Den lille er hurtig og nem at bruge - den store har næsten to uger frem tror jeg og meget nem - den mangler et par features som f.eks. søgning, filter etc.

Undertekster - kører det også som det skal ?

    Ingen problemer hos mig.

Hvad bruges internetforbindelsen til ud over EPG ?

    EPG lige pt. tror jeg og sikkert også software opdateringer etc.

Der er, som jeg kan forstå, en hard disk i Zaptoren. Hvor stor er denne. Kan man bruge den som HDD optager (ikke tidsforskudt - men general optagelser til at gemme).

    Nej ingen harrdisk i boksen.

Bærelinjen til Stofa - Er det korrekt som jeg hørte fra kundeservice, at det går (med speciel data stik og modem) over antenne kabelet?)

    Det er som alm. StofaNet. Du får et "datastik" i dit antenneudtag ganske som du har radio og tv - de flest har det allerede det er sådan et stik med gevind på. Der tilkobles et kabelmodem til dette stik også forbindes det til bokse.

Vejledningen ligger online på nettet og indeholder en del:

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=265 -



Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:15

tak for info !!

(æv med hard disken !)



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:35
Underligt. Jeg SKAL åbenbart have en teknikker ud. Så det kan først blive den 12. december.
Er jeg den eneste der skal det?


Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:


Der er ingen HDD i Zaptor. Det med tidsforskudt er noget der vil komme senere og som kræver en internet linie ind i zaptor.

Ringede lige og hørte der er ingen kanaler der kører iptv, alt kører (ihverttilfald i kolding) via dvb-c som det altid har gjort. Det eneste du skal bruge en internet linie til er video on demand i dag, og senere til det tidsforskudte tv.

Hvis alt går vel henter jeg 2 zaptor bokse i eftermiddag, skal nok give mit input engang imorgen hvis jeg får det op og spille, jeg skal ikke have nogen bærelinie med mine zaptor bokse.


Det er et krav du skal have bærelinie eller rigtig StofaNet - så du kan nok ikke lave det uden. Men lad os høre hvordan det går med to bokse etc.


Det er korrekt, har nemlig lige haft en længere snak med dem, man skal have en bærelinie. Mit problem er nu at jeg skal vente på en tekniker kommer ud, d. 12.12 før jeg får dem installeret, det er åbenbart noget nyt fra i dag af at nu skal der en tekniker ud til selve installationen for at sikre sig de bliver lavet korrekt fra starten.

De fik åbenbart grå hår i nakken da jeg så sagde jeg skulle have 2 bokse :) en i stuen og en i soveværelset hehe, så nu må vi se hvordan den bliver sammensat.

Herudover er de så også nu igang med at tjekke lidt om hvordan kortene til zaptor fungerer i forhold til kortene til samsung boksen (med hensyn til mit medie center og floppydtv). Her afventer jeg så svar senere idag.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:40

Jeg har lige bestilt på telefonen - SUPER KUNDESERVICE - Der kan TDC virkeligt lære noget - Her ved de da i det mindste hvad de taler om.

Hun slog min adr. op på nettet, og sagde at der ikke var data stik i boligen. Så jeg skulle have en teknikker ud (05/12). Han tager alt hardwaren med (boks, kort, kabler, modem, data stik etc.) og ordner det hele med det samme.

Pris alt i alt 995 kr inkl. teknikker, modem, bærelinje, digitalt spejl.....

Eneste ekstra er HD pakken

Men teknikkeren skulle ud. Jeg kunne hente den i butikken, men så havde jeg ikke noget datastik. Sååå...

Hun nævnte at de enkelte antenneforeninger arbejder på tema pakkerne for tiden og de der kommer snart info omkring dette.



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 13:47
Nå det var det ikke. Æv havde lidt glædet mig til premier league bold her i weekenden! :(


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:17
Deres kundesservice er fin. Ham jeg snakkede med var sådan set flink nok men kunne bare overhovedet ikke hjælpe mig. Jeg har nemlig heller ingen data stik og skal have en tekniker ud. Men i Aalborg har de bare sagt at de vil kontakte mig på et tidspunkt. Øh... jamen hvornår var mit spørgsmål naturligvis. De ved det åbentbart ikke da de kun er de første 1000 som kan få det installeret gratis og det er ikke sikkert jeg er blandt dem. Det står der da ikke noget om på deres hjemmeside.

Anyway, ham i kundeservice kunne se der var lavet en bestilling (eller to faktisk, han afbestillede den anden) men sagde at jeg bare må vente på de tager kontakt inde fra Aalborg butikken. Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til så meget.


Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:22

Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Nå det var det ikke. Æv havde lidt glædet mig til premier league bold her i weekenden! :(

Du kan godt hente boksen hos en Telia - Stofa butik og bestil en en teknikkertid til senere. Bærelinjen er til de interaktive ting, så det normale fjernsyn kan du efter sigende godt se.

 



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: MichaelDK
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Nå det var det ikke. Æv havde lidt glædet mig til premier league bold her i weekenden! :(

Du kan godt hente boksen hos en Telia - Stofa butik og bestil en en teknikkertid til senere. Bærelinjen er til de interaktive ting, så det normale fjernsyn kan du efter sigende godt se.

 



Det fik jeg at vide jeg ikke kunne. Var nede i butikken i Kolding og bestille. De ville gøre det ordentlig fra starten, som svaret lød.


Skrevet af: fals
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:28

Jeg tror ikke den funker uden bærelinie..... Da jeg sluttede min til første gang, brugte den noget tid på at hente menusystemer osv...

Heldigvis kunne de oprette min bærelinie på 5 min

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Nå det var det ikke. Æv havde lidt glædet mig til premier league bold her i weekenden! :(

Du kan godt hente boksen hos en Telia - Stofa butik og bestil en en teknikkertid til senere. Bærelinjen er til de interaktive ting, så det normale fjernsyn kan du efter sigende godt se.

 



Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:30

Oprindeligt skrevet af Doose77 Doose77 skrev:

Deres kundesservice er fin. Ham jeg snakkede med var sådan set flink nok men kunne bare overhovedet ikke hjælpe mig. Jeg har nemlig heller ingen data stik og skal have en tekniker ud. Men i Aalborg har de bare sagt at de vil kontakte mig på et tidspunkt. Øh... jamen hvornår var mit spørgsmål naturligvis. De ved det åbentbart ikke da de kun er de første 1000 som kan få det installeret gratis og det er ikke sikkert jeg er blandt dem. Det står der da ikke noget om på deres hjemmeside.

Anyway, ham i kundeservice kunne se der var lavet en bestilling (eller to faktisk, han afbestillede den anden) men sagde at jeg bare må vente på de tager kontakt inde fra Aalborg butikken. Det kan jeg jo ikke rigtig bruge til så meget.

 

??? tilbudet omkring gratis installation løber da i en tidsfrist og ikke antal...

Quote fra deres bestillingsside:



-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.


Skrevet af: detlef
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

Oprindeligt skrevet af MichaelDK MichaelDK skrev:

Nå det var det ikke. Æv havde lidt glædet mig til premier league bold her i weekenden! :(

Du kan godt hente boksen hos en Telia - Stofa butik og bestil en en teknikkertid til senere. Bærelinjen er til de interaktive ting, så det normale fjernsyn kan du efter sigende godt se.

 



Det fik jeg at vide jeg ikke kunne. Var nede i butikken i Kolding og bestille. De ville gøre det ordentlig fra starten, som svaret lød.


Jep, samme besked her, også i Kolding... får tekniker den 7-12, kunne ikke få lov til at betale da han ikke kunne fuldføre min bestillig ( tror jeg var den første....), genrelt noget rod, venter på bekræftigelse i posten....


Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af MikeOne MikeOne skrev:

 

??? tilbudet omkring gratis installation løber da i en tidsfrist og ikke antal...

Quote fra deres bestillingsside:



Ja det sagde jeg også til ham i kundeservice men han påstod hårdnakket at det kun gælder de første 1000. 

Jeg venter desuden også stadig på bekræftelse og en dato for teknikerbesøg selv efter de lige har haft ringet tilbage for at sige de stadig ser på min sag. Og jeg fik samme svar at den slet ikke virker uden bæreline.


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:33
Hold kæft hvor er det da dårligt det her koncept..

Man kan ikke på zapto hvis man ikke har stofatv via gamle kabler i
forvejen. Hvor pokker er fremtidens tv så gemt i det her ???

Det er ikke mulig for dem pt kun at tilbyde tv via nettet, da deres
temapakker osv ikke er klar. Så man SKAL først tegne alm gammeldags tv
gennem antenneforeningen også kan man få zapto boksen, som så gør
man kan få et digital spejl af disse produkter..

Det er da lagt fra det TDC tilbyder med tdc tv, dom rent faktisk er via
nettet og ikke via gammel kabeltv..

Så her har stofa skudt sig selv i foden


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af tupac85 tupac85 skrev:

Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Jeg fik også købt denne lækkere boks idag, min virkede desværre bare, jeg får fejlmelding "gui.zaptor.dk could not be found",


Det skrev min også til at starte med.... havde fat i supporten, som rettede et eller andet på min router.... så kørte det 10 min efter

Den skal nok sættes op som altid online lige som ps3 skal med Ip Adresse.

Kan gøres på deres hjemmeside. Kan gøres under mine sider. signon, Always On. (Tryk på knappen tilmeld)



Det tror jeg ikke - support siger det slet ikke har noget med det at gøre

Nej, Zaptorboksen skal ikke sættes til Always On - den har slet ikke noget med login på StofaNet at gøre, da den slet ikke køre i samme "net"...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Hold kæft hvor er det da dårligt det her koncept..

Man kan ikke på zapto hvis man ikke har stofatv via gamle kabler i
forvejen. Hvor pokker er fremtidens tv så gemt i det her ???

Det er ikke mulig for dem pt kun at tilbyde tv via nettet, da deres
temapakker osv ikke er klar. Så man SKAL først tegne alm gammeldags tv
gennem antenneforeningen også kan man få zapto boksen, som så gør
man kan få et digital spejl af disse produkter..

Det er da lagt fra det TDC tilbyder med tdc tv, dom rent faktisk er via
nettet og ikke via gammel kabeltv..

Så her har stofa skudt sig selv i foden


Så mange kloge ting i et indlæg ... hvor skal man begynde:

DVB-C er suverænt til alm. fælles tv-kiggeri - altså hvor flere ser de samme kanaler - også til individuelle ting sådan set - det er jo langt "dyre" at have en IP kanal end en DVB-C kanal i et netværk.

Stofa har nok satset på det de er gode til - nemlig kabel-tv og DVB-C og krydret det med IP funktioner - ganske som YouSee gør det. Det lyder jo mest af alt som om du er sur fordi du ikke kan få det.

Dem der altid dødsdømmer kabelnet som en gammel standard har sjældent sat sig ind i hvordan et sådan net er lavet - basalt set baserer ADSL og Kabelnet sig jo på de samme ting - og fordi begge typer kabler er i jorden er der mange flere virksomheder der beskæftiger sig med at gøre disse standarder bedre end f.eks. fiber.

Og igen er er jo heller ingen der siger at Stofa ikke kan lave en ren IP løsning.


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 16:30
Nej men dette her har da pt intet med fremtides tv at gøre, kan da godt
være det bliver sådan. Men i bund og grund er det jo KUN et opdateret
kabel tv produkt, som er udvilket for at sælge mere tillægs
programpakker som canal + osv..
jeg kan sagtens få det, men det kræver at jeg først tegner en aftale med
alm kabel tv igen gennem stofa og hvorfor skulle jeg gå tilbage til
smalfilm, når jeg kan få det nyeste andet sted ???

Stofa kommer såmænd med et rent IP tv produkt, lige så snart se har fået
forhandlet tema pakkerne på plads også kan man ENDELIG slippe for det
gamle kabeltv løsning. Så det må jeg jo bare vente på...
Og det gode ved de nye temapakker er at de alle får de gense kanaler til
at gå igen som DR1, TV2 osv..

Men stofa har pt så lanceret et 50 % færdig produkt


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

Jeg tror ikke den funker uden bærelinie..... Da jeg sluttede min til første gang, brugte den noget tid på at hente menusystemer osv...

Heldigvis kunne de oprette min bærelinie på 5 min

Zaptor boksen skal have en "bærelinie" - den fungerer ikke, og kan ikke boote, uden....



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af wanting wanting skrev:

Nej men dette her har da pt intet med fremtides tv at gøre, kan da godt
være det bliver sådan. Men i bund og grund er det jo KUN et opdateret
kabel tv produkt, som er udvilket for at sælge mere tillægs
programpakker som canal + osv..
jeg kan sagtens få det, men det kræver at jeg først tegner en aftale med
alm kabel tv igen gennem stofa og hvorfor skulle jeg gå tilbage til
smalfilm, når jeg kan få det nyeste andet sted ???

Stofa kommer såmænd med et rent IP tv produkt, lige så snart se har fået
forhandlet tema pakkerne på plads også kan man ENDELIG slippe for det
gamle kabeltv løsning. Så det må jeg jo bare vente på...
Og det gode ved de nye temapakker er at de alle får de gense kanaler til
at gå igen som DR1, TV2 osv..

Men stofa har pt så lanceret et 50 % færdig produkt


Hvordan kan TDC TV være et bedre produkt når det koster mere og den eneste forskel der er at de har timeshift?


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 16:55
Det koster jo ikke mere. Som opbygningen er pt så er det billigere, da HD
er gratis hos tdc + at du ikke først skal give 308 kr for den store pakke +
180 kr canal + eller tv1000. Hos tdc, kan du nøjes med basispakken til
170 kr + viasat pakken til 178 kr incl tv1000. Det er da billigere også får
du oveni købet en harddisk optager med hos dem mm.

Så som opbygningen er pt er de da billigere, hvis man ønsker filmkanaler
også. Desværre kan jeg kun sige, da tdc har det minus at man SKAL have
bredbånd hs dem..

Håber virkelig håber på stofa produktet var billigere og gav MEGET mere
frihed med hensyn til kanalvalg end blot basispakke eller stor pakke ( i
Århus )


Skrevet af: SmokingX
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 17:09

Jeg ringede til dem igår klokken 9.15 og bestilte en Zaptor boks. Den flinke kundeservice kvinde tog imod bestilling og sagde, at alt ville blive sendt med posten indenfor de nærmeste dage. 1 time senere ringer samme kvinde tilbage for at fortælle at jeg skulle have en bærelinie og det ville en tekniker komme og installere på fredag mellem 7.30 og 9, hvis i så fald jeg var hjemme. Det er sq service. Mere af den slags tak.

 



Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 17:11
Ja men de priser du omtaler er jo rene kampagne priser og ikke rigtige priser - se mit tidligere indlæg. Hvilke HD kanaler er der lige med hos TDC som er gratis?

Stofa - An-tv i Aalborg - pakke 2 med TV3/3+:
Tv-pakke        124,25 kr/md.
Zaptor kort:   31,25 kr./md.
TV1000            199 kr./md.
Total:               354 kr./md.

Kilde: http://an-tv.dk/dk/programpakker/pakker_og_priser/ og http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=zaptorpriser

TDC-Tv:
Basis plus pakken: 178 kr./md.
Viasat pakke:          287 kr./md.
Total:                        465 kr./md.

Plus jeg mener også TDC stiller krav og du skal have bredbånd hos dem og betale for det.

Du kan da også nøjes med lille tv-pakke i Aalborg og Århus så vidt jeg ved.


Skrevet af: Norre
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 17:17
Jeg har lige fået anskaffet mig sådan en Zaptor boks, det står kanon, når man først får det til at virke... Jeg har endnu stadig ikke fået det til at funge sammen med min router... Nogen der ved om det overhovedet er muligt, at slippe for både switch og router?? Lige nu køre switchen bærelinje + net og så en router til at dele nettet, altså kabel til switch fra modem, fra switch til Zaptor og så router?? ville gerne slippe for switchen, da endnu en boks ikke lige er hvad jeg har brug for

Men er en smugle skuffet pt, billedkvaliteten er ikke milevidt fra mit tidligere analog signal, men dog stadig bedre og der er ingen features der virker endnu... Indtil videre, er det "eneste" man får vha zaptor (uden tillægspakker) en lidt bedre billed og lyd kvalitet... Ser frem til de får alle features integreret :)


Skrevet af: wanting
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 17:24
Jo men den pris er du garantret et år og om et år, kan pakkerne se
anderledes ud. Så derfor er det da den pris man skal regne med og de
priser du har i Ålborg er jo ikke de samme som i Århus, der er tallenen :

Stofa - Århus - storpakke:
Tv-pakke        308 kr/md.
Zaptor kort:   31,25 kr./md.
TV1000             199 kr./md.
Total:                538 kr./md.

TDC-Tv:
Basis plus pakken: 178 kr./md.
Viasat pakke:           287 kr./md.
Total:                         465 kr./md.

Derved er TDC BIligere og husk så at du også skal betale 79 kr for High
difinition hos Stofa og det er gratis hos tdc ( når det kommer snart )..
Så derved spare man faktisk over 100 krkommer


Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 17:30

Oprindeligt skrevet af Norre Norre skrev:

Jeg har lige fået anskaffet mig sådan en Zaptor boks, det står kanon, når man først får det til at virke... Jeg har endnu stadig ikke fået det til at funge sammen med min router... Nogen der ved om det overhovedet er muligt, at slippe for både switch og router?? Lige nu køre switchen bærelinje + net og så en router til at dele nettet, altså kabel til switch fra modem, fra switch til Zaptor og så router?? ville gerne slippe for switchen, da endnu en boks ikke lige er hvad jeg har brug for

Du får det ikke til at virke via en router - du er, desværre, nød til at have switchen før routeren.

Zaptorboksen skal have fat i en anden DNS end resten af StofaNet forbindelsen, og sætter du boksen bag routeren, får den en IP adresse af routeren, som routes ud til din normale WAN adresse, så den får ikke fat i det rigtige net...



-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414


Skrevet af: Norre
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 17:42
Damn... håbede lige på at kunne smide den switch i skabet, så man var fri for endnu en strømslugende boks...


Skrevet af: MortenKT
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 18:26
Når nu man smider sådan en zaptor boks på sin linie, kan man så stadig bruge alm analoge fjernsyn uden at de skal have kabel fra zaptor boksen? Jeg ville gerne undgå alt for meget kabeltræk, da jeg har fladskærm i stuen og et gammelt analogt fjernsyn i soveværelset.


Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af MortenKT MortenKT skrev:

Når nu man smider sådan en zaptor boks på sin linie, kan man så stadig bruge alm analoge fjernsyn uden at de skal have kabel fra zaptor boksen? Jeg ville gerne undgå alt for meget kabeltræk, da jeg har fladskærm i stuen og et gammelt analogt fjernsyn i soveværelset.


Ja, no problem.


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 18:51
Hvis jeg har forstået det korrekt så behøver man kun at lave kabeltræk hvis man vil have flere bokse - også er det netværkskabel der skal trækkes imellem de forskellige bokse. Med andre ord boksene skal sætte i netværk sammen. Boksene får deres tv-signaler fra kabelnettet men boksene skal åbenbart kunne sen hinanden.

EDIT: Hov havde ikke set der blev spurgt til analog tv.



Print side | Luk vindue