Print side | Luk vindue

Skal Julegaven 2007 være PS3?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31421
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 20:52

Emne: Skal Julegaven 2007 være PS3?
Skrevet af: tyros1
Emne: Skal Julegaven 2007 være PS3?
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 16:34

Hej

Jeg overvejer i julegave PS3 efter at lhave læst lidt i forum er appetiten vækket. Men spørgsmål melder sig straks i mit jyske skeptiske sind:

1. Er film i blue ray virkelige 3000 spir værd på min phillips pf42/ 3731

2. Hvad koster film i gennemsnit og hvor køber man

3. Levere den bedre billede ved afspilning af dvd end min Pana Recorder

4. Er den simpel at bruge som afspiller af egne cd fra hardisk som er rippet(er der display)

5. Hvilket spille forslag er bedst til senior og den 14 søn

6. Er spille delen 3000 mere værd end ps2

7. Skal man vælge den lille model eller den store

Julen og ps 3 nærmere sig måske........ 

Svar:
Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 18:24

tyros1,

Puha det var mange spørgsmål. For at gøre det kort, JA den er pengene værd både som Blu-ray afspiller. dvd afspiller og som spillemaskine. Du vil opleve en mærkbar forbedring. Om den er bedre end din Pana Recorder til SD er svært at sige men det er en glimrende dvd afspiller. Hvad du skal være opmærksom på, er at den ikke er lydløs. Det generer nogen, men ikke alle.

Blu-ray film her hjemme koster typisk mellem 200-300 kr. stykket. Du kan købe i England og spare lidt men ellers skal du købe i USA og håbe på du ikke bliver nuppet i tolden  Der kan du spare op mod 50% på filmene hvis du kan undvære danske undertekster. Bemærk at der er regioner på Blu-ray så det er udvalgte titler som er "alle" regioner du kan købe i USA.

Jeg kan anbefale Assassin'S Creed til Senior og Ratchet & Clank til Junior

Den lille kan ikke spille PS2 spil og skulle larme mindre. Desuden er der færre slots i den lille. Kender ikke alle specifikationer.

Der er ikke Display på PS3. Men du kan slå auto afspilning til så du ikke behøver at tænde for dit tv hver gang du skifter cd.

Den har spillet alle mine brændte skiver til dato så den er lige i vinkel..

nåeh det blev ikke kort alligevel

/Halsted

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 18:28
1. Ja - du ville blive glad for f.eks. Planet Earth

2. 200-300 kr.

3. Det vil jeg tro men jeg ved det ikke

4. Ja men den er ikke verdens bedste mp3 player - playlist systemet er lige kommet og jeg syntes det fungerer rigtig godt

5. Ratchet og Clank er sjovt for alle, Motorstorm og Uncharted virker også som en sikker vinder.

6. Ja KLART!

7. Den lille - den er mere lydsvag og hvis du ikke SKAL have PS2 bagud mulighed.

Skrevet den: 26-November-2007 kl. 19:01

tak for anbefalingerne fra jer   - er der andre fordele ved PS3 jeg ikke har bemærket/ eller bagdele  - synes I?

Lyder til at den lille PS 3 er et godt bud under træet her selvom den vist er uden spil/film/ekstra controller - men fint den ikke kan spille gamle ps2 spil -så kan det nemlig ikke foregå i stuen- gammel ps2 står på værelse og kører derudaf 

Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 07:28
Jeg har lige set at man i elgiganten kan få en lille bundle med PS3 og Fifa 2008 (hvilket også er et spil som alle kan være til. Pas dog på de børn de lærer det sgu hurtigt og så får man røvfuld)

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 09:20

tyros1,

En fordel er helt sikkert DLNA mutimedia funktionaliteten hvor du kan dele filer på din PC og streame dem over dit netværk til PS3'en. Når ellers det kommer til at virke igen

/Halsted

Skrevet den: 27-November-2007 kl. 15:43

Oprindeligt skrevet af Benja Benja skrev:

Jeg har lige set at man i elgiganten kan få en lille bundle med PS3 og Fifa 2008 (hvilket også er et spil som alle kan være til. Pas dog på de børn de lærer det sgu hurtigt og så får man røvfuld)

Hej Benja

Har lige været i elgiganten Holstebro og der var ingen bundle?  er det på nettet?Åbenbart også kun tilbud kr. 2999.00 som gælder på deres netteside siger de.?    

Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 28-November-2007 kl. 20:24
Jeg havde åbenbart set forkert. Det var i Merlin:

http://www.merlin.dk/Konsoller-137.aspx?PID=397&ProductID=16765 - Link

Men når du nu kan få en konsol for kun 2999 hos Elgiganten kan den bundle ligesom ikke rigtig betale sig mere.

Skrevet af: PHN2
Skrevet den: 02-December-2007 kl. 11:07

Hej.

Den store kan også afspille sacd, hvis det er et must for dig..

mvh. Per.

-------------
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.

Skrevet den: 02-December-2007 kl. 11:58

Hej Per

Nej sacd er ikke et must -tror ikke jeg har nogen sacd ...og da jeg købte anlæg blev frarådet at tænke på dette format så hører nu skiver på marantz cd5001 .....og vinyl på nylig indkøbt projekt debut som bare spiller godt...   

Print side | Luk vindue