Print side | Luk vindue

PSP Slim som PS3 Remote

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31435
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 21:04

Emne: PSP Slim som PS3 Remote
Skrevet af: Larxox
Emne: PSP Slim som PS3 Remote
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 19:48

Hej!

Jeg overvejer at købe en PSP Slim, hvis den kan bruges som remote til min PS3.

Dette skal forståes sådan, at jeg så ikke behøver at tænde mit tv for at høre musik gennem min PS3 via min NAS - altså at jeg kan se alle menuerne på PSP skærmen, men får lyden ud gennem min PS3.

Kan dette lade sig gøre?? Nogen erfaringer?

Her er lidt rygter:

http://www.playstadium.dk/2007/07/11/e3-psp2-til-september - http://www.playstadium.dk/2007/07/11/e3-psp2-til-september  

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Svar:
Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Dette skal forståes sådan, at jeg så ikke behøver at tænde mit tv for at høre musik gennem min PS3 via min NAS - altså at jeg kan se alle menuerne på PSP skærmen, men får lyden ud gennem min PS3.

Jeg kan fortælle det virker fint med nyeste firmware, og hvis man sætter den på netværket, så kan du egentlig styre din ps3 ude fra byen og tænde/slukke den, når du er på med din psp f.eks på et wireless hotspot i lufthavnen.
i 2008 er det nok en smart feature, hvor man kan bruge ps3 som pvr, og måske lige skal optage en serie eller lign. og har glemt at sætte den.

Men ja.  psp som remote for sin ps3 over wireless virker perfekt og tv behøver ikke tændes, man ser bare ps3 skærmen på sin psp, ligesom med  et remotedesktop til pc eller som VNC.

Sony har så bare den feature at den holder sig i kontakt med internet kontoen du har hos sony, og derigennem kan du så altså kommunikere med din ps3 og fortælle om den skal slukkes/tændes fra nettet.
når ps3 er i deepsleep, så er den altså stadig "lidt" online, da den poller internettet om du vil have adgang til den.
Det er en ok/sikker løsning for kommunikation foregår via sony (så sikkert som det kan blive), så du skal ikke rette router eller firewall for indgående adgang til ps3.

Det var lidt mere info end det du bad om :-)

Skrevet af: birkholm
Skrevet den: 26-November-2007 kl. 23:05

Det kunne jeg i hvert fald bruge

Får mit sæt på onsdag

/Birkholm

Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg kan fortælle det virker fint med nyeste firmware, og hvis man sætter den på netværket, så kan du egentlig styre din ps3 ude fra byen og tænde/slukke den, når du er på med din psp f.eks på et wireless hotspot i lufthavnen.
i 2008 er det nok en smart feature, hvor man kan bruge ps3 som pvr, og måske lige skal optage en serie eller lign. og har glemt at sætte den.

Men ja.  psp som remote for sin ps3 over wireless virker perfekt og tv behøver ikke tændes, man ser bare ps3 skærmen på sin psp, ligesom med  et remotedesktop til pc eller som VNC.

Sony har så bare den feature at den holder sig i kontakt med internet kontoen du har hos sony, og derigennem kan du så altså kommunikere med din ps3 og fortælle om den skal slukkes/tændes fra nettet.
når ps3 er i deepsleep, så er den altså stadig "lidt" online, da den poller internettet om du vil have adgang til den.
Det er en ok/sikker løsning for kommunikation foregår via sony (så sikkert som det kan blive), så du skal ikke rette router eller firewall for indgående adgang til ps3.

Tak for svar!

Det vil altså sige, at jeg kan tænde min PS3 vha. min PSP, hvis der er trådløs Internet til rådighed og sætte den til at afspille musik, som så kan høres over mit anlæg?

-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio

Skrevet af: hunt
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 08:18

Jeg kan fortælle det virker fint med nyeste firmware

Når du skriver nyeste firmware, er det så på psp'en eller ps3'en?

Skrevet af: Magosa
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 08:22
Kan man købe slim PSP i DK? Er det den gamle version som hedder basic?
Undskyld begynder spørgsmålene...

-------------
Sony 40" W-Series
Panasonic DMR-EH65
Onkyo TX-SR605
Qnap TS-201
Gallo Nucleus Micro
PS3
Wii

Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 09:41

Hej Jeg er også ny på PS3 området, så ligt ordforklaring vil være ønskeligt.

Hvad betyder de understreget forkortelser?

høre musik gennem min PS3 via min NAS

hvor man kan bruge ps3 som pvr

ligesom med  et remotedesktop til pc eller som VNC

PS. Jeg ved dog godt hvad PC står for.

Birkholm kommer du på et tidspunkt med en anmeldelse af hvordan det virker?

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-November-2007 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Hej Jeg er også ny på PS3 området, så ligt ordforklaring vil være ønskeligt.

Hvad betyder de understreget forkortelser?

høre musik gennem min PS3 via min NAS

hvor man kan bruge ps3 som pvr

ligesom med  et remotedesktop til pc eller som VNC

PS. Jeg ved dog godt hvad PC står for.

Hej

En NAS er en boks med en harddisk hvor du kan gemme musik, dokumenter, billeder osv. Fra alle dine PC'er, streamingsbokse(PS3) kan du så få adgang til dine data. smart hvis man har mange brugere i huset der skal nå de samme data. Det er dog overkill hvis du kun har en enkelt PC i huset.

Synes dog ikke PS3 er ideel som streamingsboks, dels bruger den en masse strøm samt larmer en del. Der findes andre bedre alternativer.

PVR, er egentligt et optage modul. DVS du vil kunne optage tv programmer på den, som på en almindelig recorder. Dog vil den vist kun understøtte DVB-T og DVB-S, hvilke gør den ubrugelig for analog eller kabeltv kunder.

VNC, er et remote desktop program.

Skrevet af: O'Brian
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 11:12

Hej !

Knægten ønsker sig en PSP. Jeg har her set at der er en slim-udgave, som som vist skulle være den nyeste?

Jeg ønsker her nogle råd om hvor at købe, og hvilken model der er bedst.

Vi har også en PS3 i huset hvis det har nogen betydning.

På forhånd tak!

-------------
Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Skrevet af: run2
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 13:12

Tak for svar!

Det vil altså sige, at jeg kan tænde min PS3 vha. min PSP, hvis der er trådløs Internet til rådighed og sætte den til at afspille musik, som så kan høres over mit anlæg?

Desværre virker det ikke helt sådan - når man kobler PSP sammen med PS3 via Remote Play, som er sådan man tænder/slukker PS3 via PSP og får PS3 menuen på sin PSP, så kommer lyden ud af PSP'en!! Det er helt skørt  Jeg har netop købt PS3 og PSP for at kunne lave dette, men det virker altså ikke. Hos Sony Support siger de at det måske kommer til at virke i en senere firmware opdatering!

Jeg har så yderligere det problem at jeg har koblet en nas (LaCie Ethernet Disk Mini V2, 500 Gb) til. Den har en forudinstalleret Twonky medieserver, som egentlig virker okay. Problemet er at PS3'eren skriver "ikke understøttet data" ved WAV filer - foreløbig har jeg kun fået den til at virke med MP3 filer - og jeg ønskede egentlig at bruge et lossless format, men det har vist også lange udsigter

Hvis nogen har løsninger på noget af ovenstående vil jeg blive meget glad for at høre det - og det tror jeg også mange andre ville..... det skulle være så godt, men så er det faktisk skidt!

Print side | Luk vindue