Print side | Luk vindue

Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31581
Udskrevet den: 16-April-2025 kl. 21:26

Emne: Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk
Skrevet af: zulfo
Emne: Stofa Zaptor Boks - Feedback og indtryk
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 13:26

Hej Alle

Brug denne tråd til at komme med feedback til Stofa på deres Zaptor produkt.

Alle input er velkomne.

Stofa vil forsøge at følge lidt med i tråden - og hvis folk har mulighed for at skrive deres kundenumre, er det muligt at man hurtigere kan løse problemet, hvis der er et sådant

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Svar:
Skrevet af: airfrede
Skrevet den: 30-November-2007 kl. 14:18

Well jeg var nede og købe den i Stofa butikken i Aalborg i onsdag.

Eftersom dette er min første digitale / hd dekoder så kan jeg ikke rigtig sammenligne med andre bokse. Men her er mine positive og negative indtryk:

Positiv:

Fjernbetjening's IR signal er overraskende rigtig rigtig godt (især sammenlignet med min toshiba fjernbetjening). Og så kan zaptor fjernbetjeningen indstilles således at det både kan styre zaptoren og tvét.

Det digitale billede er meget pænere (glattere, mindre støj, bedre farver og lignende). Om det hovedsageligt skyldes mest skyldes zaptoren eller HDMI skal jeg ikke kunne sige. Især DR som sender native 16:9 ser MEGET bedre ud end det analog signal. Ialt er alle kanaler blevet bedre men det varierer i hvor høj grad.

TEKST TV. Da jeg er stor teksttv fan, er det mig en glæde at jeg kan på ligegyldigt hvilken kanal jeg er på, hive den kanal´s teksttv jeg ønsker frem, selvom jeg ikke er på lige nøjagtig den kanal. Glimrende når man f.eks. ser PL fodbold på kanal 5 og vil følge med på side 270.

MINUS

Selvom jeg har pakke 3 hos AN-TV her i Aalborg så er det ikke alle kanaler der er på zaptoren. Jeg har heller ikke nogen HD prøvekanal eller noget.

EPG virker ikke overhovedet (hos mig i hvertfald)

Kanalskift tiden. Ved nogle af kanalerne skifter zaptoren meget hurtigt. Men kanaler som 3+ eller kanal 4 tager uendeligt lang tid om at skifte til.

Med Zaptoren er det lidt af en kabelhelvede. Jeg har fået en bærelinje fra stofa så dvs. jeg har et kabel fra antennedåsen til et modem. Fra modemet løber endnu et kabel til zaptoren. Det gamle antennestik skal stadigvæk benyttes i zaptoren. Og så et HDMI kabel.

Enkelte af kanaler vil simpelthen ikke dukke op selvom den har registreret kanalen. (viser bare sort skærm) kanaler såsom The Voice. Selvom det ikke er regulært tab for mig så er det alligevel underligt.

Det var hvad jeg lige kunne komme i tanke om.

Skrevet af: BorreBoy
Skrevet den: 01-December-2007 kl. 18:33

Jeg har kun én negativ ting:

At man skal have en switch efter sit kabelmodem. Synes det er rigtig træls med endnu en strømslugende boks, der fylder bag skrivebordet.

Håber man på et tidspunkt, kan sætte den direkte efter ens router.

Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 02-December-2007 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af BorreBoy BorreBoy skrev:

Jeg har kun én negativ ting:

At man skal have en switch efter sit kabelmodem. Synes det er rigtig træls med endnu en strømslugende boks, der fylder bag skrivebordet.

Håber man på et tidspunkt, kan sætte den direkte efter ens router.

Vil det sige man ikke kan sætte en spiltter ved antenneindgang, jeg har 6 meter fra antennestik til modem, og hvis jeg så skal trække derfra til tv, skal jeg bore igennem 2 vægge og trække 9 meter kabel!!!!  DET JO RABLENDE SINDSYGT; HVAD LAVER DE KØDHOVEDER er de ikke klar og vi lever i år 2007 og vil af med alle de kabler, det jo netop fordelen ved HDMI

Skrevet af: 2shiny
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 16:30

Har købt boksen i dag, men det er ikke lykkedes at få den til at fungere.
Efter at have fulgt installationsvejledningen, tændte jeg for boksen og indstillede video-formatet som angivet i brugsanvisningen. Derefter skulle boksen genstartes, men siden da, er det ikke lykkedes mig at starte den op

Der sker følgende: Når boksen starter initialiseringen, vises 5 indikator "lamper" i bunden af skærmen. De 2 første lamper blinker først gult og bliver derefter grønne. Men så snart boksen kommer til lampe nr. 3, så holder den op med at blinke gult (forbliver gul, bliver aldrig grøn), og derefter genstarter den af sig selv.

Efter at have set på det i ca. 10 minutter, kontaktede jeg Stofas support, som virkelig har forsøgt at hjælpe, men uden held. Vi har tømt boksen for software mm., men intet har hjulpet.

Så nu venter jeg på, der kommer en tekniker på onsdag. ÆV!

Mit indtryk om selve boksen er, at jeg helst vil gemme den af vejen, for jeg synes, den er grim, med at nærmest 80'er agtigt display med grønne * (stjerner). Fjernbetjeningen virker ok: slank og tynd og vejer ikke meget pga. de tynde batterier. Men jeg har ikke kunnet testet fjernbetjeningen ordentligt (knapper osv.), da jeg jo ikke har fået det til at virke endnu...

Da jeg netop har skiftet internet udbyder (har endnu ikke opsagt mit Stofa internet), så har jeg sat Zaptor boksen direkte i mit kabel-modem og benytter derfor ikke den medfølgende switch.

Det eneste, jeg synes, der mangler af udstyr i pakken, er et SPDIF kabel.

Forhåbentlig bliver mit problem løst på onsdag, og så vender jeg tilbage med seneste nyt

Men skulle der nu sidde nogen med samme "symptomer" som jeg beskriver, så giv mig venligtst et tip til, hvordan det løses

-------------
Harman Kardon AVR430 + DVD31
Audio Vector Mi3 fronts + AV3Ci center + K-X rears
Samsung 32" M61B

Skrevet af: steffenh
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 19:41

Jeg har haft Zaptoren siden i fredags og jeg må sige at jeg er utrolig skuffet. Det virker som om de ikke er færdige med at teste det.

Det hele startede i fredags hvor jeg trappede op nede i stofa butikken, og hørte om det var klart osv. Jeg fik forklaret en masse om teknikken og fik en masse øregas om hvor fedt det var - selvom jeg havde sagt at jeg bare skulle have det, og at han var igang med at finde sagerne frem.

Det hele lød for godt til at være sandt så jeg stillede ham det obligatoriske spørgsmål om hvor vidt det virkede som det skal. Han fortalte så at alle de features der står på zaptor.dk ikke følger med endnu. Han sagde at jeg skulle forvente at der ville komme ændringer i menuerne løbende. Men derudover kører det ligesom det de tidligere har solgt som det digitale spejl, og dermed er stabilt og gennemtestet.

Fint nok. Han fik mig iøvrigt lige til at købe Canal+ total for 219,- kr. om måneden.

Da jeg kommer hjem og skal koble lortet til, viser det sig at modem jeg har fået er temmelig brugt og har fået en del tæv gennem tiden. Derfor er der en løs forbindelse der gør at det skal stå på en helt bestemt måde for at fungere. Den skal derfor byttes ved lejlighed. Zaptorboksen skriver til at starte med "gui.zaptor.dk not found". Jeg ringer til Stofa og de kan ikke hjælpe mig eftersom jeg ikke er kunde hos dem?!. Til sidst får jeg fat i en tekniker og han opretter mig i deres system, og så er jeg på efter 2 timer.

Siden da har det virket meget sporadisk. Jeg får ofte "gui.zaptor.dk not found" - fejlen og jeg får også den fejl som 2shiny nævner, nemlig at den stopper med at boote ved punkt 3.

At se film er umuligt. Der kommer løbende fejl i billedet, men den fejl der oftest kommer er at billede og lyd ikke er synkroniseret. Det kan afhælpes ved at skifte kanal 2 gange. Kanalskiftet er langsomt så man kan forvente at miste 60 sekunder af filmen ved denne manøvre.

Det har derfor heller ikke været muligt at se en hel film hele weekenden. Flere gange har jeg mistet slutningen på filmen fordi zaptorboksen har været nede i en time eller to. Andre gange har jeg mistet noget af filmen for at genstarte zaptoren eller skifte kanal - typisk 6-7 gange i timen.

Jeg ringede til deres vagt i weekenden da den havde været nede i 6 timer, og han sagde at der nok var noget i vejen med kabelnettet i Aalborg og at jeg bare skulle vente. Suk .

Jeg går ned i butikken og bytter modemet i morgen, og klager over stabiliteten. Det kan ihvertfald ikke passe at jeg skal betale et abonnement på 219 kr. om måneden og så kan det ikke bruges på den platform de har stillet til rådighed.

Skrevet af: GebissetDK
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 20:27
Jeg har haft Zaptor siden "dag 1", dvs. mandag den 26/11. Det meste fungerede umiddelbart efter jeg havde tilsluttet den, og kvaliteten af kanalerne er rigtig god.

Jeg savner dog at prøvekanalen (p.t. TV2 Sport her i Aalborg) også findes på Zaptor. Herudover er kanalskifte utroligt langsomt på de fleste kanaler, ekskl. DR1, DR2 og TV2, hvor det skifter rimeligt hurtigt (~1 sekund). Helt op til 10 sekunder engang imellem.

Skrevet af: jdjespersen
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 21:11
Oprindeligt skrevet af GebissetDK GebissetDK skrev:

Herudover er kanalskifte utroligt langsomt på de fleste kanaler, ekskl. DR1, DR2 og TV2, hvor det skifter rimeligt hurtigt (~1 sekund). Helt op til 10 sekunder engang imellem.

Ups!!

Zulfo, har du nogen kommentar til zappe-tiden på Zaptor? Hvor lang zappetid kan man forvente/risikere? 10 sekunder (eller 3 for den sags skyld) lyder jo ikke helt som fremtidens tv. Oder was?

Jeppe

Skrevet af: kingeling
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 21:26

Oprindeligt skrevet af jdjespersen jdjespersen skrev:

Herudover er kanalskifte utroligt langsomt på de fleste kanaler, ekskl. DR1, DR2 og TV2, hvor det skifter rimeligt hurtigt (~1 sekund). Helt op til 10 sekunder engang imellem.

Ups!!

Zulfo, har du nogen kommentar til zappe-tiden på Zaptor? Hvor lang zappetid kan man forvente/risikere? 10 sekunder (eller 3 for den sags skyld) lyder jo ikke helt som fremtidens tv. Oder was?

Jeppe

Uden at vide alt for meget om dette, men i starten ville jeg mene du skal regne med at vente så længe på kanalskifte. Dog er jeg ret sikker på, at det er noget stofa retter op på med tiden. Vi er jo et eller andet sted forsøgskaniner på zaptor området

-------------
I can't anymore

Skrevet af: kimnorgaard
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 21:53
jeg kigger lige med :-)

-------------
Kim Nørgaard

Skrevet af: fals
Skrevet den: 03-December-2007 kl. 23:46
Jeg har skrevet lidt før i den anden tråd...
Jeg hentede min Zaptor sidste mandag på lanceringsdagen.

Men her kommer lidt plus/minusser:
Plus:
* Flot lille boks som virker som god kvalitet.
* Generelt superflot billedekvalitet.
* Lækre menuer.
* HD prøvekanal / Canal Plus HD - virkelig flot
* Favorit kanalliste næsten genialt - væk med alle de kanaler i oversigten  man aligevel ikke ser.
* Alle kabler er med i kassen, også HDMI
* Super telefonsupport

Minus:
* Ofte langssom til kanalskift og ofte blot sort skærm. Nogle gange hjælper det at zappe lidt frem og tilbage, men tit kommer kanalen slet ikke.
[3plus, voice, tv4, enkelte canal+]
* Een af de "frække" canal+ kanaler virker ikke efter kl. 0.00 mener det er canal+ hits
* Man skal lave en "nulstilling" af hele maskinen for at få opdateret kanallisten, fx hvis der bliver tilføjet nye. [dog kan favoritliste gemmes]
* Billede hakker/pixelere et kort øjeblik.... sker ikke så ofte, måske en gang i timen.
* Tv guiden virker stadig ikke - nu er der bare grå skærm (man skal slukke boksen for at komme væk)
* Jeg har tilsluttet min dolby digital receiver men henblik på surround - men kan kun hente 2.0 stereolydspor... ingen 5.1
* Går jeg til Canal+ HD kanalen er mine højttalere nærmest ved at eksplodere ! Der kommer en ekstremt høj højfrekvent brummelyd i ca 5-10 sekunder, hvorefter den rigtige lyd kommer
Dette er kun når lyden kører gennem recieveren og kun på denne kanal - virker fint på tv'ets lyd og alle andre kanaler.
* Lyden på enkelte kanaler er ikke helt sync'et med billede... sker periodisk, men ret irreterende
* Jeg modtog i fredags endnu et programkort med posten Spurgte nede i stofabutikken idag og han kunne slet ikke se jeg havde nogen kort.
På trods af at jeg fik et med boxen, som har virket siden jeg fik det (og efterfølgende har fået lagt canal+ på?! Nå mystisk, det nye kort aflevere jeg imorgen.

Nå, men alt i alt er jeg stadig pænt tilfreds - går udfra at mange af fejlene er startproblemer og vil blive løst i nærmeste fremtid.

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 01:49
Sad og legede hos en kammerat der har Zaptor - man kan åbenbart skifte lydspor ved at trykke på den lille enter knap i det numeriske tastatur og tv knappen skifter mellem de forskellige beskæringer når man ser 4:3 på 16:9 og sikkert også omvendt.

Tænkte bare i skulle vide det.

Til dem der har problemer - husk at skriv/ring til support eller skriv jeres kundenummer herinde - min kammerat i deres support siger de følger godt med herinde og de gør alt for at løse problemerne da det jo er helt nyt for dem også.

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 08:38

Tak for de super gode input som der begynder at komme - vores udviklere hopper altid af glæde, når de får noget konstruktivt tilbage.

Når I skriver jeres input, må I meget gerne lige skrive hvilken by I kommer fra.

Der ud over, så er der kommet en softwareopdatering som retter lidt i GUI'en og i stabiliteten på boksen!

Husk også, at hvis I skriver et abonnements/kundenummer i forbindelse med et problem, er der stor sandsynlighed for at der sidder en med en løsning og læser med :)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 08:40

Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

* Een af de "frække" canal+ kanaler virker ikke efter kl. 0.00 mener det er canal+ hits

Det skal vi have set på hurtigst muligt!

Vi har selv observeret det - så der er en løsning på vej.

Alle de andre input er også givet videre...

-------------
Lars B

Skrevet af: theboy
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 10:17

Jeg er okay tilfreds med boxen. Jeg har også oplevet at der er en nat blev lukket for flere kanaler. Her i bland TV2 zulu. Ja det var vist i forgårs hvor gyseren Jespers Creepers var i TV. Lidt over 12 (nat) gik kanalen og et par stykker mere i sort. Det var surt.

Jeg kan se at det nu er muligt at TV shoppe. Det er cool nok. Men sjovt nok, fandt jeg kun ud af det ved at genstarte den. Enten skulle det ikke være nødvendig at genstate den eller også skulle man blive gjort opmærksom på det.

Jeg har et problem med TVguiden. Jeg har se et udsnit af den ved at klikke på menu, men klikker jeg på TVguide så er siden blank. Jeg meldte problemet i sidste uge over telefonen, men der er stadig ikke sket noget. Det var svaret at de indsamler omlysninger om hvem det er gået ud over, for det er vist ikke alle kunder. Jeg håber snart de får løst problemet.

Et forslag (Hvis det harware mæssigt er muligt): Jeg har el EL-spare skinne. Er det ikke muligt at få Boksen til at være den styrende. Det er det ikke i øjeblikket, da jeg tror at boksen også bruger en del strøm når den ikke er i brug. Det kunne være rart at få det ændret.

Med venlig hilsen

Aalborg Midtby Zaptor kunde.

Skrevet af: agger
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 10:20

Hej

hvad med problem med at slukker jeg min zaptor over natten feks, skal jeg tage strøm helt fra og til for at den starter.Skal man selv vælge update eller gør zaptor det selv.Synes også der er lidt problem med at lyden på sverige er ude af trit.Pixeler også stadig måske ikke helt så meget som i starten.

hilsen agger

Skrevet af: Maller
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 12:41

Jeg hentede min zaptor boks i butikken i går

Installering og opsætning af boksen gik smertefrit, det kræver ikke det helt vilde for at sætte det til, man skal jo bare trække kablerne, så det var klaret efter 10 min.

Jeg har tidligere haft TDC TV, hvilket jeg har opsagt af flere forskellige grunde som for mange problemer til den pris man nu betaler. På dette punkt er stofa meget bedre, da der kun er års afgiften, plus deres motorola boks virker som om den er meget bedre end TDC's Kiss boks.

Der er dog stadig nogle problemer med Zaptor, så som TV Guiden virker ikke når man trykker på TV Guide knappen, så er den bare blank, men under menu punktet er den der. Jeg meldte det til support, som sagde de ville kigge på det.

Jeg har også oplevet at billedet pixelerer fra tid til anden, men jeg går ud fra at dette er et opstarts problem, og noget som bliver fixet. Det digitale signal er super.

Jeg mangler stadig et par kanaler, så som TV Sport, Viasat golf og prøvekanalen (TV News i Aalborg).
Fandt dog  ud af at Tegnsprogs kanalen og HD Prøve Kanalen var kommet i morges.

Det ville være rart hvis man fik en besked om når der var kommet opdateringer til softwaren, så man eventuelt kunne opdatere dette selv, da jeg ikke har set boksen selv gør det. Jeg har den tændt hele tiden.

Alt i alt er jeg nu tilfreds med Zaptor her i Aalborg.

-------------
http://www.live2k.net

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Maller Maller skrev:

Det ville være rart hvis man fik en besked om når der var kommet opdateringer til softwaren, så man eventuelt kunne opdatere dette selv, da jeg ikke har set boksen selv gør det. Jeg har den tændt hele tiden.

Personligt synes jeg det ville være irriterende med en besked hvergang de har lavet en opdatering. Så vidt jeg ved bliver der kørt opdatering om natten mellem 4 og 5. Så er det jo bare at slukke og tænde for den. Tager ikke mange sekunder og så kan man se hvad der er sket af forandringer ved at "surfe" i menu'erne

-------------
I can't anymore

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af kingeling kingeling skrev:

Personligt synes jeg det ville være irriterende med en besked hvergang de har lavet en opdatering. Så vidt jeg ved bliver der kørt opdatering om natten mellem 4 og 5. Så er det jo bare at slukke og tænde for den. Tager ikke mange sekunder og så kan man se hvad der er sket af forandringer ved at "surfe" i menu'erne

Der vil selvfølgelig altid være noget som ikke er intesseret i sådan en funktion. Men dette kunne jo ordnes ved at man havde muligheden for at slå det fra.

-------------

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 16:13

Der vil selvfølgelig altid være noget som ikke er intesseret i sådan en funktion. Men dette kunne jo ordnes ved at man havde muligheden for at slå det fra.

Det kunne man selvfølgelig altid arbejde hen imod på sigt. Men pt håber jeg de invisterer deres tid i "vigtigere" ting. Tiden det tager at skifte kanal, små forskyrrelser i billedet osv.

Bare de får dem opdateret og arbejder med dem så er jeg godt tilfreds

-------------
I can't anymore

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af fals fals skrev:

* Jeg har tilsluttet min dolby digital receiver men henblik på surround - men kan kun hente 2.0 stereolydspor... ingen 5.1

Hov, ja dette problem har jeg også. Retfærdigvis har jeg dog kun prøvet med et optisk kabel.

Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 17:52

Har fået Zaptor i Næstved, og på trods af lidt bøvl med ekstra switch og kabel fik jeg den hurtigt op at køre.

Jeg har den tilsluttet via HDMI med billede og lyd, men hvad opløsning er den sat til, det kan jeg ikke se ej heller skifte mellem 720p/1080i..?

Billede er ok, dog tager det ALT for lang tid at skifte kanaler ca. 3-5 sek. her hos mig det er sgu ikke godt nok.

Astra Promo HD ser super ud, selv om jeg ikke kender output opløsning til min skærm.

Jeg kobler dog min Force box på igen, den kan ikke HD men de alm. digitale står mindst ligeså godt på den og den skifter hurtigt mellem kanalerne.

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v

Skrevet af: baktus
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 20:07

Jeg mangler stadig et par kanaler, så som TV Sport, Viasat golf og prøvekanalen (TV News i Aalborg).

Skrevet af: baktus
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 20:08
[QUOTE=Maller]

/QUOTE]

Manglede præcis de samme kanaler og ringede til support. De sagde at det ville blive rettet til i morgen. Har også hørt om andre der har fået rettet disse problemer over support. Så bare ring!

Skrevet den: 04-December-2007 kl. 21:39

Det er også jeg har hørt - jeg har hørt det nye update i nat netop åbnede for bedre automatisk opdatering og flere små fixes - og shoppen er også kommet med. Jeg kan se at GUI versionen er 1.1 på de nye. Generelt skal man nok lige her i starten nok vænner sig til opdateringer.

Mine Stofa venner siger at de opdateringer der kom ud i nat desværre ikke automatisk kunne opdatere - så hvis man ikke har GUI version 1.1 skal man nok prøve at tage strømmen - man kan også se om man mangler Tv-pakker i menuen.

Heller opdateringer/fejlretninger end bare et defekt produkt

Skrevet af: JonasPed
Skrevet den: 04-December-2007 kl. 22:41
Jeg har netop hentet min zaptor i dag og leget lidt med den her til aften. Det burde være nyeste software jeg har, da den først er blevet sat til her til aften. Indtil videre kan jeg godt lide produktet. Jeg har dog opserveret følgende.

- Den store EPG virker ikke.
- Vælger jeg TTV, så er listen over mulige kanaler ikke sorteret i samme rækkefølge som den favorit liste jeg står på. Dette kunne være en rar feature.

Jeg synes der var en ting til, men det har jeg glemt. Det kan være min elendige hjerne kommer på det senere.

Skrevet af: hoejmose
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 00:41
Har modtaget Zaptor i dag, som jeg overordnet set har fået et godt indtryk af. Havde i forvejen Samsung modtageren, så jeg var vandt til det digitale signal, men valgte at købe Zaptor i håb om at de ekstra feauteres, snart kommer op at køre. Billedet ligner kvalitetsmæssigt hinanden på de to bokse, dog ser det ud til at samsung-boksen har en kraftigere og lidt mere rødlig kontrast. Jeg har aldrig haft det store problem med pixellering, og har også blot kunne konstastere en mindre pixelleringsfejl på Zaptor efter flere timers brug.

Det er tydeligt, at det er et produkt som er langt fra færdigudviklet, men det er interessant med de muligheder som sammenkoblingen af DVB-C og IP byder på. Som jeg har kunne forstå, bruges IP-linjen blot til kryptering af DVB signalet, opdatering af software osv. - det er altså ikke umiddelbart meningen at linjen skal  bruges til tv-signalet, og den er som bærelinje også meget beskeden i download og upload hastiged. Det er dog lækkert at alle kanaler nu har epg-info, frem for blot de få som udsender via DVB-C signalet. Dette får selvfølgelig først sin fulde ret når tv-guiden kommer op at køre, som i hvertfald her i Aalborg, ikke virker pt.

Udover at kunne tilslutte mig størstedelen af de mangler som er fremsat - specielt tiden på kanalskift, som er et absolut must, at Stofa får gjort noget ved, er der et par ting, som jeg godt kunne ønske mig Stofa kunne implementere i en fremtidig softwareopdatering.
Det er smart at kunne læse tekst-tv fra en anden kanal, men det må være muligt at lave flere visninger end blot tekst-tv på hele skærmen, og så det sædvanlige mix mellem tekst-tv og tv. En opdeling af skærmen eller lignende kunne være en ide.
Savner desuden en "previous channel" knap på fjernbetjeningen. Så vidt jeg kan konstatere er "delete" knappen ikke i brug ved almindelig tv-visning, så den kunne evt. tildeles denne funktion.
Ville være rart, hvis man ikke kom direkte ind i menuen når man tænder boksen. Er sq lidt irreterende.

Det er helt klart en smart funktion, at man kan tilkøbe kanaler direkte på Zaptor-boksen, men der er desværre en meget lang bindingsperiode. Når der  nu netop er åbnet op for, at man som forbruger vil kunne købe en tv-pakke som et produkt hjemme i stuen, ville det være rart, hvis bindingsperioden ikke var så lang. Det er lige nu nærmest en større beslutning om man vil ofre et par tusind kr og binde sig i op mod et år, men kunne man fx købe blot en måned, tror jeg helt klart flere vil benytte sig af muligheden. Jeg selvfølgelig godt klar over, at det i høj grad er kanaludbyderne som bestemmer dette, og at de selvfølgelig har lavet adskillige økonomiske kalkuler på hvordan de får højest profit, men jeg håber da at nu hvor det teknisk vil være forholdsvis uproblematisk, vil kunne lade sig gøre at forkorte bindingsperioderne.

Til sidst skal det lige siges, at da jeg som sagt i forvejen havde Samsung boksen, vil jeg indtil videre vælge at bruge den, i høj grad pga. det langsomme kanalskift på Zaptor. Dog ser jeg stadigt med positive øjne på Zaptor, men den får først sin fulde ret, når softwaren kommer til at fungere bedre, og alle feauteres kommer i gang.

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 05:18
Jeg har bestilt Zaptor, som bliver leveret og indstaleret på fredag. Jeg har i forvejen Samsung boxen.

Skal jeg gøre noget for at annullere mit kort i Samsung boxen for at undgå en dobbelt regning, eller går det automatisk?

Martin. Kolding, 9287318

Skrevet af: Helskov
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 08:38

Denne bærelinie. Skal den være leveret af stofa?

Er ikke interreseret i deres hamrende dyre internet forbindelse.

Hvad kan Zaptor boksen som Samsung boksen ikke kan?

-------------
-----------------------------
Best Regards

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Helskov Helskov skrev:

Denne bærelinie. Skal den være leveret af stofa?

Er ikke interreseret i deres hamrende dyre internet forbindelse.

Hvad kan Zaptor boksen som Samsung boksen ikke kan?

Øhhh "bærelinien" er gratis... Du kan hvis også lige pt. gratis få en internetforbindelse, dog er den 256/64, men den er gratis Anyway du betaler ikke for bærelinien.

Zaptor boksen har en klart bedre menu etc. - der er fuld programguide. Der er mulighed for at ændre og købe pakker direkte på boksen - der kommer også en lang række nye muligheder siger de. Men pt. er der nok ikke den VILDT store forskel på de to.

Off-topic: Hvordan er det lige at StofaNet er vildt dyrt - i forhold til fullrate er da billigere på en lang række priser - jeg hører så tit men jeg kender også en del hos Stofa og det passer bare ikke ret tit - f.eks.

Fullrate 2mbit: 249 kr./md. StofaNet 2mbit: 239 kr./md.

Back to topic

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af hoejmose hoejmose skrev:

Savner desuden en "previous channel" knap på fjernbetjeningen. Så vidt jeg kan konstatere er "delete" knappen ikke i brug ved almindelig tv-visning, så den kunne evt. tildeles denne funktion.

Det er hvis "back" knappen der har denne funktion ;)

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 10:54

. Dette får selvfølgelig først sin fulde ret når tv-guiden kommer op at køre, som i hvertfald her i Aalborg, ikke virker pt.

Husk at skrive jeres kundenummer hvis i har problemer så kan vores venner i Stofa måske løse fejlene eller ring direkte til deres support.

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Det er hvis "back" knappen der har denne funktion ;)

Det er det sq da også......

QUOTE=detlef]
Skal jeg gøre noget for at annullere mit kort i Samsung boxen for at undgå en dobbelt regning, eller går det automatisk?
[/QUOTE]

Er rimelig sikker på at du skal opsige abonnementet på din Samsung. Du får et helt nyt kort til Zaptor.

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 10:57

. Dette får selvfølgelig først sin fulde ret når tv-guiden kommer op at køre, som i hvertfald her i Aalborg, ikke virker pt.

Husk at skrive jeres kundenummer hvis i har problemer så kan vores venner i Stofa måske løse fejlene eller ring direkte til deres support.

Troede det var fordi Stofa ikke havde fået det op at køre endnu. Altså ikke bare et problem hos mig....
Kundenummer: 9317368

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 11:26

Jeg hopper også med på vognen om at TV-guiden ikke kører i Aalborg

Kundenummer: 9316398

Skrevet af: Norre
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 11:32
Jeg har haft Zaptoren i en lille uge nu og er egentligt godt tilfreds med den. Kanalerne står flot og efter den seneste opdatering, synes jeg der er knap så mange pixel og sync fejl. Samtidig kan det lige nævnes at min EPG køre upåklageligt, bor i Aalborg :)

Dog er der nogle små negative punkter: The Voice vil bare ikke komme frem, alle andre kanaler køre okay, dog med langt kanalskift mellem nogle kanaler. Sync fejl fremkommer med jævne mellemrum, hvilket nok er det mest irriterende ved boksen (dette rettes let, tryk 2*delete og tryk ok på  mpeg2 lydsporet, så er den i sync igen).

Men alt i alt, er jeg ret tilfreds med det produkt stofa har sparket på gaden, med øje for, at det stadig er i "test" fasen. Glæder mig til, at se når det kommer fuldt op og køre :)

(Har ikke lige pt. mit kundenummer, så kan ikke lige smide det ind)

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Jeg snakkede med support her til morgen ang. TV Guide problemet, og de var klar over det.
Problemet var åbenbart at de ikke kunne genskabe fejlen hos dem, og derfor var det svært at fejlfinde på. Dog sagde han at de ville tage mine boks oplysninger og sende dem videre til udviklings afdelingen så de kunne få problemet løst hurtigst muligt.

-------------

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af airfrede airfrede skrev:

Jeg snakkede med support her til morgen ang. TV Guide problemet, og de var klar over det.
Problemet var åbenbart at de ikke kunne genskabe fejlen hos dem, og derfor var det svært at fejlfinde på. Dog sagde han at de ville tage mine boks oplysninger og sende dem videre til udviklings afdelingen så de kunne få problemet løst hurtigst muligt.

Ok dette virker umiddelbart MEGET underligt at de ikke kan genskabe/fjerne fejlen, da det alt i alt blot burde kræve en simpel genstart af modemet (såfremt at de har rettet systemet altså inden man genstarter)

Men jeg glæder mig da til at høre hvad de kommer frem til

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 13:09

Nu har jeg så haft en tekniker på besøg. Jeg fortalte ham om problemet, og hvad jeg havde gennemgået med supporten telefonisk i mandags. Hans kommentar var: "Det lyder underligt", og derefter ringede han så til deres tekniske support, hvorefter de gennemgik akkurat samme procedure, som jeg gjorde i mandags sammen med supporten over telefonen: Gå ind i menuen og fjern software og genstart boksen. Med samme resultat som i mandags: boksen genstartede, når den nåede til "prik" #3. Teknikeren blev så guidet ind i menuen igen, hvor han aflæste nogle værdier (Network id mm.).
Derefter blev han bedt om at genstarte boksen igen, og så skete der pludselig noget! Nu fik vi vist beskeden: "Downloading software"...
Da boksen blev færdig med at downloade og installere, virkede det pludseligt, så  de må have rettet et eller andet inde hos Stofa.
Så nu kører det og dermed kan jeg give mit 1. håndsintryk:

+'erne:
Super billede-kvalitet
Lækker program guid

-'erne
Hvis ikke fjernbetjeningen peger MEGET præcist på boksen, så modtager boksen ikke trykket på fjernbetjeningen. Er der andre, der oplever dette, eller har min fjernbetjening en defekt?
Jeg mangler TV2  sport (som er en del af pakke 1 i Aalborg og jeg har pakke 3)
Som andre også påpeger, er kanal-skiftene langsomme

Men alt i alt, synes jeg, det er spændende at være med fra starten, og jeg glæder mig meget til at funktions-mulighederne bliver udbygget!

Jeg bor i Aalborg og mit kundenr er: 9317201
Stofa: Jeg vil meget gerne have TV2 sport igen

-------------
Samsung 32" M61B

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 13:55
TV2 Sport er hvis en prøvekanal i Aalborg og prøvekanaler er hvis ikke med i det digitale spejl som jeg forstod det på kundeservice.

Voice Tv i Aalborg: Jeg fik den på ved at gøre følgende - gå ind i Indstillinger -> Teknik -> Gendan indstilliner også vælge "Gendan alt undtagen favoritter" - så fandt den kanalen.

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 14:08

TV2 Sport er hvis en prøvekanal i Aalborg og prøvekanaler er hvis ikke med i det digitale spejl som jeg forstod det på kundeservice.

Voice Tv i Aalborg: Jeg fik den på ved at gøre følgende - gå ind i Indstillinger -> Teknik -> Gendan indstilliner også vælge "Gendan alt undtagen favoritter" - så fandt den kanalen.

Ifølge Stofas hjemmeside: 
http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=Zaptor - http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=Zaptor

Zaptor giver dig:

• Alle dine tv-kanaler i digital kvalitet*
  • ...

* Bemærk at der på ganske få antenneanlæg ikke kan tilbydes digital kvalitet på alle kanalerne.

Det læser jeg, som om, jeg får ALLE mine kanaler med på Zaptor boksen - uanset om de er prøve-kanaler eller ej. Hvis det ikke er tilfældet, synes jeg, det er en rigtig dårlig formulering...

-------------
Samsung 32" M61B

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af 2shiny 2shiny skrev:

http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=Zaptor - http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=Zaptor

Zaptor giver dig:

• ...

* Bemærk at der på ganske få antenneanlæg ikke kan tilbydes digital kvalitet på alle kanalerne.

Det læser jeg, som om, jeg får ALLE mine kanaler med på Zaptor boksen - uanset om de er prøve-kanaler eller ej. Hvis det ikke er tilfældet, synes jeg, det er en rigtig dårlig formulering...

Prøve kanaler og Voice Tv har aldrig været digitale her i Kolding ( AFIK ) med det gamle digi spejl.... nogen der ved om det ændrer sig med Zaptor? ( er ret ligeglad med Voice, men prøve kanalerne ville være nice...)

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Zaptor giver dig:

• ...

Prøve kanaler og Voice Tv har aldrig været digitale her i Kolding ( AFIK ) med det gamle digi spejl.... nogen der ved om det ændrer sig med Zaptor? ( er ret ligeglad med Voice, men prøve kanalerne ville være nice...)

Det jeg fik oplyst af support var at, prøvekanaler (TV2 News og TV2 Sport i Aalborg) ikke er digitale, endvidere er Viasat Golf heller ikke digital. (Mærkeligt nok)

Voice Tv er godt nok.

-------------

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 16:14

Det jeg fik oplyst af support var at, prøvekanaler (TV2 News og TV2 Sport i Aalborg) ikke er digitale, endvidere er Viasat Golf heller ikke digital. (Mærkeligt nok)

Voice Tv er godt nok.

Sjovt nok er Viasat Golf på spejlet her... man må undre sig....

Skrevet af: Norre
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 16:15

Yep, så kom den sq Jeg takker

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 17:12

Oprindeligt skrevet af Norre Norre skrev:

Yep, så kom den sq Jeg takker

Jamen det virker også her. Meget underligt. Men der er plusser i bogen fra damen af.

Nu mangler der kun den TV-guide så virker det hele hvad de lovede.

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 19:52

-'erneHvis ikke fjernbetjeningen peger MEGET præcist på boksen, så modtager boksen ikke trykket på fjernbetjeningen. Er der andre, der oplever dette, eller har min fjernbetjening en defekt

Min opfører sig på samme måde, så det er nok "normalt".

Skrevet af: JonasPed
Skrevet den: 05-December-2007 kl. 19:54

-'erneHvis ikke fjernbetjeningen peger MEGET præcist på boksen, så modtager boksen ikke trykket på fjernbetjeningen. Er der andre, der oplever dette, eller har min fjernbetjening en defekt

Det er ikke umiddelbart noget jeg oplever. Hverken med den originale remote eller min harmony remote.

Skrevet den: 05-December-2007 kl. 22:24
Der findes ikke en .pdf-version af manualen til Zaptor, så man liiiige ka' studere den, indtil boksen ankommer på fredag?

Jeppe

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 01:51
Søg og du skal finde en nøgen kvinde... la la - det er sent:

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=265 - http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=265

Skrevet af: PerChristiansen
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af JonasPed JonasPed skrev:

Det er ikke umiddelbart noget jeg oplever. Hverken med den originale remote eller min harmony remote.

Ifølge Zaptor support er der et problem med bestemte TV apparater og Zaptoren/fjernbetjeningen. Jeg har også problemet (med en Sony 40-KLDW2000). Hvis jeg slukker TV'et fungerer fjernbetjeningen ok hver gang (det kan man se ved at lysdioderne skifter kortvarigt fra grønt til rødt, når man trykker på fjb.) Ifølge support kommer der enten nye fjernbet. eller en USB-IR modtager til løsning af problemet.

Jeg har desuden problemer med TOS-link (optisk) forbindelsen. Her er lyden ude af sync. i forhold til lyden i TV'ets højttalere, som er synkroniseret ok. Er der andre der kan verificere dette problem, som support ikke havde hørt om før.

Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af PerChristiansen PerChristiansen skrev:

Ifølge Zaptor support er der et problem med bestemte TV apparater og Zaptoren/fjernbetjeningen. Jeg har også problemet (med en Sony 40-KLDW2000). Hvis jeg slukker TV'et fungerer fjernbetjeningen ok hver gang (det kan man se ved at lysdioderne skifter kortvarigt fra grønt til rødt, når man trykker på fjb.) Ifølge support kommer der enten nye fjernbet. eller en USB-IR modtager til løsning af problemet.

Jeg oplever præcis det samme med mit Samsung M87. Er pænt irriterende...

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af PerChristiansen PerChristiansen skrev:

Oprindeligt skrevet af JonasPed JonasPed skrev:

Jeg har desuden problemer med TOS-link (optisk) forbindelsen. Her er lyden ude af sync. i forhold til lyden i TV'ets højttalere, som er synkroniseret ok. Er der andre der kan verificere dette problem, som support ikke havde hørt om før.

Jep - jeg oplever fuldstændigt det samme. Så snart jeg slukker TV'et, fungerer fjernbetjeningen, som den skal. Jeg har Samsung M61B.
Var der nogen tidshorisont på problemet? Hos mig fungerer fjernbetjeningen faktisk ikke - skal trykke over 10 gange, før et tryk bliver registreret, så det er egentlig ubrugeligt...

-------------
Samsung 32" M61B

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 18:19
Ja det er træls problem - snakkede med Support - de er bekendt med problemet - men det er bestemt til visse typer tv, så det er ikke noget de har opfanget. Det skyldes åbenbart det "støj" som nogle fladskærme udsender rammer sammen med remotens frekvens områder - prøv evt. at flytte boksen længere væk fra tv'et - hvis man pakke boksen ind i alu folie løser det, det også 

Skrevet af: Brian Broe
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 19:38

Ja det er træls problem - snakkede med Support - de er bekendt med problemet - men det er bestemt til visse typer tv, så det er ikke noget de har opfanget. Det skyldes åbenbart det "støj" som nogle fladskærme udsender rammer sammen med remotens frekvens områder - prøv evt. at flytte boksen længere væk fra tv'et - hvis man pakke boksen ind i alu folie løser det, det også 

Aha! Det forklarer hvorfor min remote var så ringe, da boksen stod oppe ved siden af mit TV, men blev god efter boksen blev flyttet ned på plads.. Sjov..

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 20:30

Prb. med fjernbetjeningen har jeg heldigvis ikke

Til gengæld havde jeg jo i tirsdag det problem, at den ikke ville tænde. Efter at strømmen blev taget fra den og sat til igen ville den så dog alligevel, men nu var der intet billede mere. Efter noget fejlsøgen prøvede jeg med et scartkabel. Så virkede det. Jeg ringede til supporten da jeg var bange for, at min boks var/er defekt. I dag købte jeg et nyt HDMI kabel for at afprøve dette, det viste sig så at virke. Dvs det var bare det "skodkabel" man får med til zaptoren som er defekt  Dertil skal siges at jeg havde en del prb. med at billedet hakkede og lyden satte ud. Og mange gange var lyden langt bagude i forhold til billedet. I dag tog jeg antenneforstærkeren fra som boksen sad via. Og siden har jeg ikke haft disse problemer.

Antenneforstærkeren er der jo ikke mere behov for siden jeg er kommet af med det analoge signal. Undrer mig lidt at stofa teknikeren ikke allerede havde pillet den fra, men hva faen

I aften har der i hvertfald ikke været de mindste prb.

-------------
I can't anymore

Skrevet af: Amendir
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 22:13
Jeg har bestilt en Zaptor i går (bor i Sønderborg) og jeg venter teknikerbesøg næste torsdag (d. 13).

Jeg har lige et spørgsmål ang. tilslutningsmuligheder.

Jeg har et fint surroundsæt, men min reciever har kun to HDMI-indgange. De to bliver allerede brugt til henholdsvis min dvd-maskine og min Xbox.
Når jeg nu får Zaptor-boksen bliver jeg nød til at få billedet overført, ved at tilslutte den udenom min reciever, direkte til mit tv i stedet.

Men hvad så med lyden?

Kan jeg dele den op, med at bruge et Toslink- eller S/PDIF-kabel til at overføre lyden, til min reciever, hvorom billedet bliver overført til mit tv?

Kan det lade sig gøre?!

Ellers er jeg da, undskyld sproget, fucked, når det kommer til 5.1-lyd.

Håber I kan finde hoved og hale i mit dilemma.

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 22:16

Oprindeligt skrevet af Amendir Amendir skrev:

Jeg har bestilt en Zaptor i går (bor i Sønderborg) og jeg venter teknikerbesøg næste torsdag (d. 13).

Jeg har et fint surroundsæt, men min reciever har kun to HDMI-indgange. De to bliver allerede brugt til henholdsvis min dvd-maskine og min Xbox.
Når jeg nu får Zaptor-boksen bliver jeg nød til at få billedet overført, ved at tilslutte den udenom min reciever, direkte til mit tv i stedet.

Men hvad så med lyden?

Kan jeg dele den op, med at bruge et Toslink- eller S/PDIF-kabel til at overføre lyden, til min reciever, hvorom billedet bliver overført til mit tv?

Kan det lade sig gøre?!

Jada, du trækker bare et kabel op til dit TV og et toslink eller coax til din reciever, ingen problemer i det.

-------------
I can't anymore

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 22:28

Sidder og nyder det hele i digitalt nu - inkl HD kanalerne.

Jeg har en plasma skærm med indbygget DVB-t tuner - og disse 2 signaler kan måles med hinanden. Zaptoren leverer en rigtig god kvalitet.

Dog har jeg her i aften (min første rigtige aften) haft en del problemer omkring frysninger og hakkende i billedet. Samme tider er det blot billeder der hakker en gang igennem på 1-2 sek. Andre gange tager billede og lyd sig begge en omgang, som gør at lyden er ude af trit med billedet - næsten 2-3 sek. Så skal der skiftes kanal - frem og tilbage, så kører det igen.

EPG - Tja - Mangel på samme. Der står det aktuelle program i info listen samt det næste der kommer. Men trykker jeg på EPG - Ingen Data.

Når jeg starter Zaptoren op kommer også en oversigt over programmerne på kanalerne (inde under Menu), men ikke inde under EPG'en.

Fiks detalje omkring text TV, at man kan se hvilken som helst text tv på den aktuelle kanal man er på.

Nå mere senere.

Mvh

Michael - Kunde nr. 9316020 - Helsingør området.

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 08:28

Jeg har prøvet det med alu-folie. Det virkede ikke hos mig! Det virker hvis jeg hænger et tæppe over mit TV!! Jeg har også prøvet at flytte rundt med boxen i samme rum. Det virkede heller ikke, men da jeg flyttede boxen ind i et andet rum virkede det fint. Det er bare så hulens besværligt at stå i døren og skifte kanaler.

Skrevet af: Amendir
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 08:54

Men hvad så med lyden?

Kan det lade sig gøre?!

Jada, du trækker bare et kabel op til dit TV og et toslink eller coax til din reciever, ingen problemer i det.

Så boksen udsender altså flere lydsignaler, så jeg kan tilslutte flere lydmodtagere ad gangen?

Den skal ikke indstilles til at smide billedet til tv'et, men lyden til recieveren?

Og hvad er forresten overlegent - Toslink eller S/PDIF?

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 13:15
Boksen har en række lydudgange - se linket til vejledningen længere oppe - alle udgange sender lyden ud samtidigt.

Nå ja og den downmixer faktisk også ret godt, f.eks. Discovery HD via Scart - det bliver faktisk et okay stereo lyd spor.

Skrevet af: sailor
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 14:39

Hejsa

Har lige bestilt zaptor.Er der nogen der ved om den fungerer med dvd/hd optager medion md81888.Stofa support ved ikke.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 14:50

Og hvad er forresten overlegent - Toslink eller S/PDIF?

Det er ligegyldigt hvilken du vælger...

-------------
mvh Christian

Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 16:23
Så fik jeg også min Zaptor. Efter installation af stik og modem ville teknikeren sætte kortet i boksen. Det røg så bare lige igennem, as in hele kortlæser enheden forsvandt ind i kassen. Heh. Afsted med ham og en halv time senere kom han tilbage med en ny boks ude fra centralen. Den startede op, hentede software og virkede fint. Jeg tog så hjemmefra og kom hjem her for en halv time siden. Startede boksen og fik den efterhånden kendte gui fejl. Mig fat i support og vi prøvede en masse ting. Desværre ser der ud til at være en fejl et sted da den blev ved med at miste forbindelse. Lige nu kører det men support bad mig om at tage strømmen et par gange i løbet af i dag og så ringe tilbage med eventuelle fejl så de kan få dem ordnet.  Super kundeservice!

Umiddelbart er jeg glad for hvor klart billedet er, især på HD promo kanalen. Dr1 står også super godt. Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan den virker og så håbe på den fungerer efter jeg har taget strømmen igen

Skrevet den: 08-December-2007 kl. 09:51
Kan kun tilslutte mig de rosende ord Zaptor får med på vejen... men ingen roser uden torne...

- "klippet" ( eller letterbox zoom ) billedvisning skærer for meget i toppen, og efterlader en lille sort bjælke i bunden...

- Oplever undertiden pixeleringer og lydudfald ved kanal skift, typisk i 10-15 sekunder...

- heller ingen stor EPG her i Kolding...

Skrevet den: 08-December-2007 kl. 15:18

Nødløsning vedr. fjernbetjening

Jeg har fundet en nødløsning der fjerner 95% af problemet for mig. Min Zaptor står til venstre for TV'et i en stigereol. Ved at dreje boxen 45 grader så fronten peger skråt væk fra TV'et, så virker fjernbetjeningen næsten hver gang. Selv om det ikk ser så smart ud, så kan det bruges indtil Stofa kommer med en løsning.

Skrevet den: 08-December-2007 kl. 15:43

Oprindeligt skrevet af Brian Broe Brian Broe skrev:

Aha! Det forklarer hvorfor min remote var så ringe, da boksen stod oppe ved siden af mit TV, men blev god efter boksen blev flyttet ned på plads.. Sjov..

Det har også hjulpet her at flytte boksen på plads... faktisk står den nu UNDER på TV-bord. Så er jeg også fri for at kigge på den, for køn er den altså ikke 

-------------
Samsung 32" M61B

Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 08-December-2007 kl. 15:50
Jeg døjer også meget med sync problemer. Der skal et program skif til før det virker. Her i middag har jeg kørt kanal 5 til fodbold lige omkring halveg var det så slemt at der var reklamer men lyden kørte stadig på fodbold. 

Skrevet den: 08-December-2007 kl. 20:14

Oprindeligt skrevet af Doose77 Doose77 skrev:

Jeg døjer også meget med sync problemer. Der skal et program skif til før det virker. Her i middag har jeg kørt kanal 5 til fodbold lige omkring halveg var det så slemt at der var reklamer men lyden kørte stadig på fodbold. 

I dag har jeg også oplevet problemer med sync på Kanal5. Faktisk har jeg indtil nu (siden onsdag) kun oplevet sync problemer på Kanal5.
Jeg bor i Aalborg og har kundenr.: 9317201

-------------
Samsung 32" M61B

Skrevet den: 08-December-2007 kl. 20:30

Oprindeligt skrevet af Doose77 Doose77 skrev:

I dag har jeg også oplevet problemer med sync på Kanal5. Faktisk har jeg indtil nu (siden onsdag) kun oplevet sync problemer på Kanal5.Jeg bor i Aalborg og har kundenr.: 9317201

Jeg har også problemer med sync, lydudfald og pixeleringer. Det har været rigtigt slemt her til aften på 3+, så jeg har helt opgivet at se Top Gear via Zaptor. Ironisk nok viste de en Zaptor reklame på 3+, og imens pixelerede billedet og lyden forsvandt... "Zaptor, bestem over dit tv" :(

Jeg bor i Aalborg C og har kundenummer 9315825

Skrevet af: sailor
Skrevet den: 08-December-2007 kl. 20:50

Hejsa

Jeg har bestilt z for to dage siden og efterfølgende haft stor glæde af dette site så er jeg måske forberedt på at få et nyt medlem i familien,det undrer mig dog noget at man pt kun taler om z på fastlandet, jeg bor selv i vordingborg og taget intruduktiontilbud fra stofa december ud 995 kr incl tekniker og kabeltræk.

Er der ingen fra V 4760 der har dette  før mig????

Skrevet den: 08-December-2007 kl. 23:22

Zaptor erfaringer fra 9800 Hjørring:

Plus'er

• Flot billedkvalitet, har kun oplevet pixelering et par enkelte gang i de første 36 timer. Billedkvaliteten er VÆSENTLIG bedre end analogt signal fra den lokale antennemafia.
  • Fin bette fjernbetjening, men har dog kodet min Harmony 885 uden nogen problemer overhovedet. Dog figurerer Zaptor ikke i Harmony softwaren endnu (gogogo, Stofa!), så meget skulle kodes manuelt.
  • Astra HD Promo kanalen. WOW for et billede. Damn! Splat!
  • Der ER Viasat kanaler på det digitale signal her i Hjørring. Ved bestilling fortalte Stofa mig at der var et forbehold, der gjorde at disse IKKE blev sendt på det digitale spejl. Det GØR de.

Minus'er

• Den store EPG virker heller ikke i Hjørring. Kom nu Stofa, hvor forp.. svært ka' det være???
  • Man kan ikke ændre rækkefølgen af kanalerne i "Alle Kanaler" listen. 
  • Ingen TV2-Sport på det digitale signal.  Ej heller SBSNet, men who cares .
  • Zappe-tiden, men jeg synes sgu ikke det er såååå slemt.

Alt i alt, summa summarum, på bundlinien, når alt kommer til alt:

Go-go-go. Ka' sgu godt være at der er lidt børnesygdomme, men det tegner virkelig, virkelig godt, det her.

Jeppe Jespersen
Kundenr: 9316915

Skrevet af: Wilsonstaff
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 00:14

Hvem kan hjælpe?

Hvad gør man, når fejlen gui.zaptor.dk kommer frem hele tiden?

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Wilsonstaff Wilsonstaff skrev:

Hvem kan hjælpe?

Ring til support, de plejer vist at kunne hjælpe...

Skrevet af: SmokingX
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 10:29
Jeg har ligeledes store problemer med Sync, faktisk så slemt at jeg har opgivet at se hele programmer og er tilbage på analog signal igen. Når jeg prøver at genstarte den, får jeg stadig den den ...gui.zaptor.dk... fejl, og så må jeg slukke den med fjernbetjeningen og tænde den, så kommer det efter 4 minutter. Så min Zaptor står lige nu og samler støv... Det var jo ikke lige meningen.
Den "store" guide kører heller ikke og zappe tiden er meget lang ved enkelte kanaler.
Jeg har kundenummer 9315716 og er fra Dragør.

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 10:42

Jeg har desværre også måtte gå tilbage til de analog signaler på grund af sync problemer og fordi billedet krakelerede hele tiden.

Jeg kontaktede supporten og de ville få en teknikter til at ringe mandag, da de mente det skyldes mine analoge signaler var for dårlige, og det havde indflydelse på mine digitale signaler.
Så jeg venter spændt på en løsning

-------------

Skrevet af: Lars 62
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 10:51

Erfaring fra 9870 Sindal (Hjørring Antenneselskab)

Er lidt skuffet over det digitale spejl, jeg synes ikke at Fx. billedet på DR 1 og TV2 er bedre end det analoge signal (det skal dog siges at jeg har et Pioneer 428Xd Plasma, som er kendt for at være et af de bedste Tv til at fremvise et flot billede med analog signal).      

På andre kanaler er der dog lidt bedre billede med det digitale spejl.

Har kun oplevet få lydudfald, sync. problemer og pixeleringer efter en uges burg af Zaptorén, og er ellers meget tilfreds med funktioner Stofa tilbyder med Zaptor.

MEN VENTETIDEN PÅ KANALSKIFTE IMELLEM NOGLE KANALER ER ULIDELIG LANG, håber virkelig at Stofa på sigt får styr på det

Skrevet af: agger
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 12:35

hej

jeg vil tilslutte mig dem der får gui.zaptor kan ikke logge på den får jeg også tit.Men synes også det er total mystisk ,jeg havde problem når jeg slukkede for natten og så tændte dagen efter, skulle jeg tage strøm helt fra og til igen for at den ved anden forsøg næsten altid loggede på,det skal jeg stadig.men så tænkte jeg skidt så får den lov til at bruge strøm så den altid er parat når jeg vil se den,men nej det virker heller ikke, for hver nat opdaterer de boksen og da går min død,og jeg skal så stadig når jeg vil bruge boksen tage strøm og sætte strøm til igen. Er der andre der har den problem eller er det kun mig.Bor i ålborg.Jeg må nok sige min ryger nok snart i skabet i et par måneder indtil børne sygdommene er over,tror godt nok også det er rigtiog vi er prøve kaniner,så istedet for alle de penge de bruger, på den skide reklame der kører på tv, skulle de nok have haft nogle bedre bokse eller tv signaler ??????.

hilsen agger

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 12:42

Jeg vil sige igen sige tak for alt det feedback I giver!

De problemer I nævner er alle nogen som der er fokus på - så det skulle gerne rette sig over kort tid...

-------------
Lars B

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 14:30

- "klippet" ( eller letterbox zoom ) billedvisning skærer for meget i toppen, og efterlader en lille sort bjælke i bunden...

- Oplever undertiden pixeleringer og lydudfald ved kanal skift, typisk i 10-15 sekunder...

Er der andre der kan nikke genkendende hertil, eller er det kun mig der oplever disse fejl?

Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 14:35
Jeg har lige investeret i spritny forstærker (Onkyo 705) med HDMI switching. Det har givet mig samme problem som flere har nævnt, med manglende lyd på TV2 og Astra HD. Det er lidt bekymrende eftersom jeg går ud fra de sender i det format man i fremtiden kan forvente alle kanaler vil sende i...

Hvis jeg ber forstærkeren sende lyden med op til fjernsynet gennem HDMI er lyden ok. Det gør ingen forskel om jeg slår AC3 fra eller til.

Hvad er det for et format de sender lyden i? Var da overbevist om en så ny high-end forstærker var stort set altædende. Og nogen forslag til løsninger?

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 14:39
Havde ingen lyd på TV2 da jeg havde sat Engelsk som første sprog, og dansk som sekundært, da jeg gjorde det omvent, så var der lyd på TV2....

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 16:28

Oprindeligt skrevet af Belwas Belwas skrev:

Jeg har lige investeret i spritny forstærker (Onkyo 705) med HDMI switching. Det har givet mig samme problem som flere har nævnt, med manglende lyd på TV2 og Astra HD. Det er lidt bekymrende eftersom jeg går ud fra de sender i det format man i fremtiden kan forvente alle kanaler vil sende i...

Hvis jeg ber forstærkeren sende lyden med op til fjernsynet gennem HDMI er lyden ok. Det gør ingen forskel om jeg slår AC3 fra eller til.

Hvad er det for et format de sender lyden i? Var da overbevist om en så ny high-end forstærker var stort set altædende. Og nogen forslag til løsninger?

Ja, hvis man sætter lyden til AC3 så har jeg heller ingen lyd på TV2 og Astra Promo HD via HDMI.

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet af: morten_
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 16:34

Fik også min zaptor boks her i fredags. Må sige at jeg indtil videre er lidt skuffet men da håber det kan blive godt.

Fejl/minusser:

* Er ikke specielt imponeret over den digitale kvalitet. Syntes slet ikke det står godt nok. Kan se når jeg går ind i info på HD ASTRA kanalen at den sender i opløsning 1920*1024 - altså HD. Men de andre digitale kanaler bliver kun sendt i 704*576 ... Det syntes jeg sgu da lyder lavt? havde da troet vi snakkede noget 1024*756 som minimum...

* Jeg kunne heller ikke se top gear her igår pga. den elendige lyd sprang rundt i det :(

* Nogle kanaler tager aaalt for lang tid om at "finde signal" og andre bliver bare ved med at være sorte indtil man zapper lidt rundt på andre kanaler og så tilbage igen.

* Tv-guiden virker ikke.

Plusser:

*Bedre end analog signal

*Bliver forhåbentlig rigtig smart når man kan leje film osv.

*Ideen er god..

Ja som i kan se er det lidt tyndt det jeg kan skrive positivt om det indtil nu, men det er jo også begrænset hvad der er af fordele ved Zaptor på nuværende tidspunkt. Signalet håber jeg at den tekniker der kommer ud her på mandag (forhåbentligt) kan rette op på da jeg simpelthen syntes det bør være et pænere signal.

Så lige et spørgsmål her til slut EPG? Hvad er det ? Har set mange skrive om det herinde men kan ikke lige umiddelbart regne ud hvad det står for og hvad det bruges til?

Århus

Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 16:46

Velkommen til!

"* Er ikke specielt imponeret over den digitale kvalitet. Syntes slet ikke det står godt nok. Kan se når jeg går ind i info på HD ASTRA kanalen at den sender i opløsning 1920*1024 - altså HD. Men de andre digitale kanaler bliver kun sendt i 704*576 ... Det syntes jeg sgu da lyder lavt? havde da troet vi snakkede noget 1024*756 som minimum..."

Det kunne være interessant at høre hvilket tv du har ?

Digital tv er ikke højere opløsning end almindeligt tv. Det er vi vist aldrig blevet lovet. HD-tv er højopløsnings tv. Mange forveksler digital-tv og HD-tv, men det er altså to helt forskellige ting. Ærgeligt, at du ikke syntes kvaliteten er blevet mærkbart bedre, men hvis du havde forventet, at det hele blev HD er du også svær at gøre tilfreds . Jeg får min på mandag og håber på stor forbedring, men jeg har også temmeligt dårligt analogt kabel-signal.

Skrevet af: morten_
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 16:55

Nej nej havde ikke forventet HD kvalitet men havde min. forventet at kvaliteten var ligeså god som da jeg prøvede at sætte en digital stueantenne til. Jeg har et sony Bravia 32t2600 32" fjernsyn som levere et utrolig godt billlede i forhold til hvad jeg havde håbet på. Står bare hamrende skarpt når signalet er til det. Syntes jeg bare ikke helt det er gennem zaptor boksen '

Og tak :)

Skrevet af: cphfinest
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 17:13
Fik min Zaptor igår og er endnu ikke overbevist.

Minusser:
Ofte en del pixelering
Billede og lyd er ofte ude af sync. Det kan dog af og til afhjælpes hvis man lige skifter til en anden kanal og tilbage igen. Hel galt gik det med George Michael koncert lørdag - her var synkroniseringen 4-5 sekunder fra hinanden.
Tager alt for lang tid at zappe mellem kanaler.
Problemer med 720p - billedet starter inde midt i skærmen. Kører pt. 1080i som virker ok (det kan selvfølgelig også være TVet 32" LDC Philips)
Piletaster på fjernebetjeningen sidder ved siden af menuknapperne. Istedet for at trykke på en pil rammer jeg hele tiden menuer. Det skal dog siges at jeg pt. har en Philips fjernbetjening udformet op samme måde men uden en ekstra cirkel med menuknapper. Det er nok et tilvæningsspørgsmål men jeg synes alligevel det er et tåbeligt design.
EPG virker heller ikke her (storkøbenhavn)
For at skifte video format skal man genstarte Zaptor boksen (powercycle)
Trafo strømforsyning til modemmet - nu må alle sgu da snart have skiftet til en switchmode strømforsyning. Det er bedre for miljøet og for tegnebogen.

Plusser:
Ok billede - men nogle af de analoge kanaler er nu i samme kvalitet! Dog skal det siges at vores antenne anlæg i ejendommen "kun" er 2 år gammelt.
Nemt user interface.
Boksen er heldigvis rimelig netural så den kan tåle at stå fremme.
Delekanaler i det analoge net sendes på forskellige kanaler i det digital spejl (jeg glæder mig da over at kunne se VH1 om dagen istedet for Nickelodeon).
At der er HDMI udgang - det har TDC løsning YouSee tilsyneladende ikke.

København

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 17:23
eh, hvorn er det lige man skifter mellem 720p og 1080i... måske kan det løse mit zoom problem....

Skrevet af: cphfinest
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 17:25

eh, hvorn er det lige man skifter mellem 720p og 1080i... måske kan det løse mit zoom problem....

...Format skift sker ved at powercycle boksen mens menu knappen holdes inde på fjernbetjeningen.

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 17:44

Er det meningen, at boksen skal stå tændt døgnet rundt? Alt mit elektroniske udstyr er slukket om natten (man skal jo passe på forbruget )
Skal boksen være tændt om natten, for at den kan modtage opdateringer?
Når jeg tænder for boksen om morgenen, får jeg også fejlmeddelelsen:
"gui.zaptor.dk could not be found", og det er nødvendigt at tage strømmen fra boksen, før den kan starte op igen :(

Jeg bor i Aalborg og har kundenr.: 9317201

-------------
Samsung 32" M61B

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 17:52

Er det meningen, at boksen skal stå tændt døgnet rundt? Alt mit elektroniske udstyr er slukket om natten (man skal jo passe på forbruget )Skal boksen være tændt om natten, for at den kan modtage opdateringer?Når jeg tænder for boksen om morgenen, får jeg også fejlmeddelelsen:"gui.zaptor.dk could not be found", og det er nødvendigt at tage strømmen fra boksen, før den kan starte op igen :(

Jeg fik at vide af supporten, at man ikke behøver at have den stående på standby. Når man sætter strøm på igen vil den selv hente seneste opdateringer.

- Men jeg har selv samme problem med at den ikke kan finde gui.zaptor.dk, hvis man har haft slukket for den og modemet. Mit bud er at modemet er langsommere til at starte op end Zaptor, så det går galt når man tænder dem samtidig. Det er imho noget rod, for Zaptor og modemet må da alt andet lige bruge en del strøm i standby. Kan vi evt. få nogle tal på banen fra Stofa folket?

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 17:59

hmm, har købt HD pakken via Zaptor og fået adgang til Silver HD og Discovery HD.

Så langt så godt, men jeg har ingen lyd på Astra Promo HD og Discovery HD uanset om jeg vælger lyden til at være AC3 eller ej.

Vælger jeg AC3 lyd mangler jeg lyd på TV2, Astra og Discovery HD.

Nogen der ved hvilket lydformat disse sendes i? 

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 18:04
Jeg syntes det er piniligt at man skal have et stofamodem og ikke kan bruge sig normale forbindelse, man burde kunne registrer sin ip hos stofa og så bruge den.

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 18:35

Har fået løst lyd problemet.

Jeg skal åbenbart vælge SPDIF som lydindgang og ikke HDMI for at jeg kan modtage den digitale lyd, men nu virker det perfekt.

-------------
Beovision Avant 55"

Skrevet af: SmokingX
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 19:56
Er der en af jer der kunne være så rar at hjælpe mig lidt... Min nabo er, trods Zaptorens vanskeligheder, blevet ret så imponeret. Han er dog meget i tvivl om hvor vidt hans fjernsyn overhovedet vil kunne bruge Zaptoren, altså stik og sån, og jeg aner intet, men sagde at jeg ville prøve at spørge en af jer.
Hans TV er et Philips 42PF5320 plasma!
Kan I hjælpe mig?

Skrevet af: cccd
Skrevet den: 09-December-2007 kl. 20:50

Cphfinest

Jeg kan se du et philips-lcd. Har du problemer med lyd på HD

promo ????

Jeg kan ikke få lyd på den kanal, har snart prøvet alt,AC3-lyd fra og til, samt byttet sprog. Intet hjælper.

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 22:33

Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Jeg syntes det er piniligt at man skal have et stofamodem og ikke kan bruge sig normale forbindelse, man burde kunne registrer sin ip hos stofa og så bruge den.

Bærelinien kører i et specielt, ikke offentligt, net - derfor kan du ikke bruge en hvilken som helst forbindelse...

-------------
Lars B

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af Wilsonstaff Wilsonstaff skrev:

Hvem kan hjælpe?

Du skal checke om din bærelinie er ok - altså at kabelmodemet er online, og der er forbindelse mellem Zaptorboksen og modemet - check om der er link...

Hvis du mener det er som det skal være - så bare fat i noget support linie :)

-------------
Lars B

Skrevet den: 09-December-2007 kl. 22:39

Er det meningen, at boksen skal stå tændt døgnet rundt? Alt mit elektroniske udstyr er slukket om natten (man skal jo passe på forbruget )Skal boksen være tændt om natten, for at den kan modtage opdateringer?Når jeg tænder for boksen om morgenen, får jeg også fejlmeddelelsen:"gui.zaptor.dk could not be found", og det er nødvendigt at tage strømmen fra boksen, før den kan starte op igen :(

Jeg fik at vide af supporten, at man ikke behøver at have den stående på standby. Når man sætter strøm på igen vil den selv hente seneste opdateringer.

- Men jeg har selv samme problem med at den ikke kan finde gui.zaptor.dk, hvis man har haft slukket for den og modemet. Mit bud er at modemet er langsommere til at starte op end Zaptor, så det går galt når man tænder dem samtidig. Det er imho noget rod, for Zaptor og modemet må da alt andet lige bruge en del strøm i standby. Kan vi evt. få nogle tal på banen fra Stofa folket?

Det er ikke helt forkert at antage at Zaptorboksen er hurtigere klar, end kabelmodemet er - derfor skal man tænde modemet først, og så Zaptorboksen.

Et kabelmodem bruger vist omkring 7-10w (specifikationer for et Com21 modem)...

-------------
Lars B

Print side | Luk vindue