Print side | Luk vindue

Blu-Ray vs. HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=31866
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 00:54

Emne: Blu-Ray vs. HD
Skrevet af: Gelardi
Emne: Blu-Ray vs. HD
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 14:36

http://www.blu-ray.com/news/?id=724 - http://www.blu-ray.com/news/?id=724

http://www.blu-ray.com/news/?id=701 - http://www.blu-ray.com/news/?id=701

Jeg kan altså ikke tilføje hyperlinks til mine beskeder.

Admin: Så må vi andre hjælpe lidt til

-------------
SONY KDL-46HX855
SONY STR-DN 1000
ANTHONY GALLO Nucleus Micro 5.1
SONY PS3 500 GB
PANASONIC DMP-BDT310
iPhone 5+5s16+32 GB
iMac 27"
iPad4,32GB3G,white
iPad Air 64GB3G,white

Svar:
Skrevet af: Lukket bruger 2
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 19:19

Hvor vil du hen med det indlæg ?

Det er temmelig ensidig, men ok.....

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 20:17
"Additionally, software sales were 18,000 units sold for Blu-ray compared to only 2,000 for HD DVD."

Og der bor 20 millioner i Australien.

18.000 solgte film til 20 millioner mennesker ...................... der må være udsigt til en kæmpemæssig bonus til filmselskabsdirektørerne.

btw: fanboy (og du kan ikke engang finde ud af at lave et link, det skal du have en mod til)

Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 23:23

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

"Additionally, software sales were 18,000 units sold for Blu-ray compared to only 2,000 for HD DVD."

Og der bor 20 millioner i Australien.

18.000 solgte film til 20 millioner mennesker ...................... der må være udsigt til en kæmpemæssig bonus til filmselskabsdirektørerne.

btw: fanboy (og du kan ikke engang finde ud af at lave et link, det skal du have en mod til)

At der bor 20 mio i Australien ændre jo ikke på at der bliver solgt væsenligt flere Blue ray end HD DVD

-------------
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 06-December-2007 kl. 23:29

Nu benævnes det jo som "units". Hvormange af dem er så spil til PS3 ?

Desuden er postulatet jo fra et Blu-Ray forum. Mon ikke man kunne finde lignende indlæg mod selvsamme format i et HD DVD forum.

Jeg holder mig til det faktum, at HD DVD er kodefri. Jeg gider ikke poste penge i et format der begrænser min indkøbsfrihed.

Skrevet af: GrillBiller
Skrevet den: 06-December-2007 kl. 23:50
-->#0
Må jeg forslå at du læser denne:

http://gizmodo.com/gadgets/the-state-of-hd-dvd/the-state-of-hd-dvd-330684.php - HD DVD is a little Engine that Could

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Rysz Rysz skrev:

Nu benævnes det jo som "units". Hvormange af dem er så spil til PS3?

Det er selvfølgelig indforstået at der er tale om Blu-ray FILM.

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 09:00

Oprindeligt skrevet af GrillBiller GrillBiller skrev:

-->#0
Må jeg forslå at du læser denne:

http://gizmodo.com/gadgets/the-state-of-hd-dvd/the-state-of-hd-dvd-330684.php - HD DVD is a little Engine that Could

Hvor er jeg glad for at min Potter box er bestilt på HD-DVD

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 10:55

Nu er jeg godt nok ved at være oppe i årene(36) men mobile downloads og links til kommentator spor og alt muligt andet gejl rager mig en høstblomst.

Da jeg begyndte at købe DVD'er gik jeg også altid efter udgivelser med en frygtelig masse ekstra materiale, men indså ret hurtigt at jeg egentlig ikke gad sidde time ud og time ind for at se ekstra materiale som i bund og grund er lige meget.

De fleste i min omgangskreds har det på samme måde. Det der tæller for mig er billede og lyd kvalitet. Om det endelige format (hvis der bliver et endeligt format) hedder HD eller blue ray er underordnet (Har dog lige købt en PS3, så jeg satser på blue ray)

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Nu er jeg godt nok ved at være oppe i årene(36) men mobile downloads og links til kommentator spor og alt muligt andet gejl rager mig en høstblomst.

Jeg er 41 og mig interesserer det.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 12:23

Oprindeligt skrevet af -C5- -C5- skrev:

Jeg er 41 og mig interesserer det.

36 og høstblomst her! især gejl som PIP har jeg virkelig svært ved at se fidusen ved og kommentarspor kan de også holde for sig selv, derimod er det da optimalt at det ekstramateriale der nu engang er, er i HD

PS. Der er netop tilføjet flere BD titler til udkommelse i næste uge i DK. Bl.a. Robocop, ID4, Mr. & Mrs. Smith og The Day After Tomorrow

Skrevet af: hedberg
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 12:29

Tror ikke alder har så meget med noget at gøre (34). Jeg ser ofte ekstra materialet og sætter pris på gennemarbejdet kvalitets ekstra materiale. Jeg ville være ked af at ekstramaterialet var i en dårligere kvalitet end selve filmen som jeg har hørt rygter om at det f.eks er på Harry Potter HD-DVD'en kontra blu-ray udgaven hvor det er i 1080p.

Det hvor forskellen virkeligt kommer ind er dog mere alle de nye lydspor som jeg kan forstår specielt findes på blu-ray skiverne pga. den ekstra plads. Min nye reciever understøtter dem alle og det er virkeligt en fornøjelse at høre dem...

Nu mangler vi bare nogle 7.1 udgivelser så jeg kan få taget mig sammen og monteret de 2 sidste højtalere :-)

Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 12:42
27 her og samler også på høstblomster..

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg ville være ked af at ekstramaterialet var i en dårligere kvalitet end selve filmen som jeg har hørt rygter om at det f.eks er på Harry Potter HD-DVD'en kontra blu-ray udgaven hvor det er i 1080p.

Begge hd dvd skiver i Ordre of the Phoenix er i 1080p

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 07-December-2007 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af Gelardi Gelardi skrev:

http://www.blu-ray.com/news/?id=724 - http://www.blu-ray.com/news/?id=724

http://www.blu-ray.com/news/?id=701 - http://www.blu-ray.com/news/?id=701

Jeg kan altså ikke tilføje hyperlinks til mine beskeder.

Hvis der er "www" i hyperlinket, så skal du undlade at skrive "http://" foran. Det virker også den anden vej rundt, hvis domænet fungerer uden "www"...

Eks. http://www.blu-ray.com/news/?id=724 - www.blu-ray.com/news/?id=724  eller

http://blu-ray.com/news/?id=724 - http://blu-ray.com/news/?id=724

Disse to links er skrevet direkte som tekst i beskedfeltet og intet andet.

Skrevet den: 07-December-2007 kl. 16:02

Jeg ville være ked af at ekstramaterialet var i en dårligere kvalitet end selve filmen som jeg har hørt rygter om at det f.eks er på Harry Potter HD-DVD'en kontra blu-ray udgaven hvor det er i 1080p.

Begge hd dvd skiver i Ordre of the Phoenix er i 1080p

Gad vide om der er flere udgaver så for der er flere der har nævnt det i diverse forums.

Men det er godt nok at man har satset på kvalitet ved denne udgivelse - går ud fra det er den danske udgivelse du har?

F.eks var den en kommentar på et af links'ne i denne tråd:

Vedkommende skriver:

You also glanced over a huge disadvantage to the HD-DVD version of Harry Potter. Not only is the 45 minute long High Definition documentary on the Making of Harry Potter eliminated on the HD-DVD version, but all of the extras are in 480p. On the Blu-Ray disc all of the video features are in high definition, with the addition 45 minute documentary included. So it's basically pick your poison, as both versions have advantages and disadvantages.

Skrevet den: 10-December-2007 kl. 08:19

Meget konstruktiv kritik..at man ikke kan lave en link har jo ikke noget at gøre med sagen...og du er 41...haha

jeg er ikke nødvendigvis fanboy , men jeg vil sikkert sætse på den format som er der mest af , også for fremstidssikring( så sikker  man nu kan være i sådan en "kamp"...

Skrevet den: 10-December-2007 kl. 08:20
ups

Skrevet af: Sigida
Skrevet den: 10-December-2007 kl. 21:29

der er altså ingen tvivl om hvem der vinder i danmark, og det bliver suverænt bluray markedet.. Det har man vidst i langtid, så jeg forstår altså ikke lige jeres spekulationer...

Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 10-December-2007 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

der er altså ingen tvivl om hvem der vinder i danmark, og det bliver suverænt bluray markedet.. Det har man vidst i langtid, så jeg forstår altså ikke lige jeres spekulationer...

Jeg tror ikke det danske marked for Blu-ray kan rykke ret meget i det store hele.

Det skulle lige være hvis regeringen gav alle danske hustande en Blu-ray afspiller, og gjorde Blu-ray film fradragberettiget..

Men chancen for det sker er vist ikke videre stor, kunne ellers være lækkert

Skrevet den: 10-December-2007 kl. 23:40
nej nej men danmark har valgt det ind og  stort set alle eletroknikproducenter har valgt bluray... danmark kommer til at køre med bluray.. blockbuster er bluray only, skal du købe highdefinition film i danske butikker er det kun bluray.. ps3 er den største hd afspiller i danmark, igen bluray... så der er ingen tvivl om hvilket format danmark har taget... men de fleste eksperter i udlandet vurdere også bluray som vinderen da de har flest støttere..

Skrevet af: BusinessBo
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 00:30

skal du købe highdefinition film i danske butikker er det kun bluray.. ps3 er den største hd afspiller i danmark, igen bluray... så der er ingen tvivl om hvilket format danmark har taget... men de fleste eksperter i udlandet vurdere også bluray som vinderen da de har flest støttere..

Du kan ikke helt sætte det sådan op. Har været i stereo studie, hvor de havde flere HD DVD'er end Blu Ray. Godt nok kun et par stykker. Mener det var noget i stil med 29 BD og 32 HD. Det er godt nok kun sket den ene gang.

Men jow i det store hele er det da helt sikkert BD der vinder, især hvis lille danmark skal bestemme.

Da jeg var inde i Merlin for at købe min ps3, begyndte han snakke om der var blu ray afspiller i den. Det viste jeg godt nok i forvejen, men da vi alligevel var inde på emnet. Spurgte jeg hvem de troed der vil vinde krigen, han var næste os sikker på det var BD der vil blive det nye format. Fik ham dog ikke til at begrunde hvorfor..

-------------
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 01:58
jamen jeg kan da godt begrunde hvorfor... næsten alle de største elektronikproducenter står bag bluray, de fleste filmstudier står bag bluray, danmarks største hd afspiller= ps3.. kan sige dig så meget fona,merlin,ekspert osv har valgt hd dvd fra... producenter bag bluray, philips,sony,samsung,lg,pioneer og jeg kan blive ved ;)

Skrevet af: Mr.Lunden
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 02:50

jamen jeg kan da godt begrunde hvorfor... næsten alle de største elektronikproducenter står bag bluray, de fleste filmstudier står bag bluray, danmarks største hd afspiller= ps3.. kan sige dig så meget fona,merlin,ekspert osv har valgt hd dvd fra... producenter bag bluray, philips,sony,samsung,lg,pioneer og jeg kan blive ved ;)

Ahh, det passer nu ikke helt hvad du skriver. I merlin i Sønderborg har de hd-dvdfilm. De har hd-dvdfilm i el-giganten og de fleste Bilkaer, hvad med alle internetbutikkene der handler hd-dvdfilm. Angående Samsung og LG de har da en comboafspiller ikk'. Det kan da godt være ps3 er danmarks største hdafspiller, men hvor mange bruger den som hdafspiller?

Jeg håber ikke Blu-ray vinder, da den ikke er kodefri på Blu-rayen og vi må nøjes med de lidt flade danske/engelske udgivelser, der ca. har 5-8 min. kortere spilletid end de americanske versioner. Ikke alle har kortere spilletid, men en del har. Det er dejligt at købe hd-dvdfilm fra USA/Canada, uden at skulle være i tvivl om den kan afspilles her hjemme eller ej. 

Jeg har i øvrigt begge format, en Toshiba HD-E1 og en PS3 (40GB).

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 03:14
HVorfor jeg også håber at HD-DVD overlever, simpelthen fordi regionsfrihed betyder RIGTIG meget...
Samt at, med de værktøjet som Blu Ray lejren har taget i brug fra at lave regionskoderne, har gjort afspilningen meget være (F.eks. Fox udgivelser der har været problemer med). Samtidig hører man igen, endda i den nyeste afspiller (og måske også den bedste lige pt.?) Samsung BD P-1400 omkring firmware opdateringer så den kan spille ALLE film. Det skal den sgu da kunne fra starten af...
Jeg afspiller begge formater, og er utrolig glad for Blu Ray - lige som HD DVD - og nyder hver gang man smider en HD skive i manskineriet.
Jeg syntes bare at der har været for meget fnidder og sløseri ang. Blu Ray. Som et sidste nye påhit kan man nu i stor stil diskuterer hvorvidt det skal være en profile 1.0 1.1 eller endda 2. Konklusion: Blu Ray er et endnu ikke færdigt udviklet medie, der ikke burde være udkommet endnu, men nogle presser jo på får at tjene penge!

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 05:10
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

HVorfor jeg også håber at HD-DVD overlever, simpelthen fordi regionsfrihed betyder RIGTIG meget...
Samt at, med de værktøjet som Blu Ray lejren har taget i brug fra at lave regionskoderne, har gjort afspilningen meget være (F.eks. Fox udgivelser der har været problemer med). Samtidig hører man igen, endda i den nyeste afspiller (og måske også den bedste lige pt.?) Samsung BD P-1400 omkring firmware opdateringer så den kan spille ALLE film. Det skal den sgu da kunne fra starten af...
Jeg afspiller begge formater, og er utrolig glad for Blu Ray - lige som HD DVD - og nyder hver gang man smider en HD skive i manskineriet.
Jeg syntes bare at der har været for meget fnidder og sløseri ang. Blu Ray. Som et sidste nye påhit kan man nu i stor stil diskuterer hvorvidt det skal være en profile 1.0 1.1 eller endda 2. Konklusion: Blu Ray er et endnu ikke færdigt udviklet medie, der ikke burde være udkommet endnu, men nogle presser jo på får at tjene penge!

Med venlig hilsen

Det er da meget pudsigt som du kan opremse alle mulige fejl ved blu-ray men meget belejligt glemmer at der har været masser af problemer med HD-DVD hvorfor toshiba også har sent masser af firmware updates ud, og der har også været problemer med HD-DVD film som ikke virkede før man fik en firmware update, sjovt som du ikke synes det var vigtigt at nævne de problmer

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 05:24

Jeg har ALDRIG haft problemer med min HD-DVD afspiller, jeg bruger HD-drevet til X-box!  Mange af de nyere opdates til HD-DVD maskinerne har været på billede delen (24 fps og 1080p f.eks.) og på lyddelen (de nye HD lydformater). Nu er al begyndelse jo svær, og derfor må man regne med en hvis opstartsperiode der kan være problematisk. Når man ser på tidslinien over hvornår der var problemer med afspilning af HD-DVD skiver så er det ved at være et stykke tid siden, altså opstartsperioden er slut. Samtidig har jeg ikke set så mange fora og tråde hvor debatten ang. Blu Ray problematikker er så kvantitativt stor som HD-DVD - kvaliteten må tages som et kapitel for dig. I dag ser man igen problemer med afspilning af HD-DVD, mens der for få dage siden blev sendt en opdatering til Samsungs BD P1400. Og på hifi4all kører diskutionen ang. div. Blu Ray profiles.

Så delvis vil jeg give dig ret Abaddon, der HAR været problemer med HD-DVD, men al ny teknik har opstarts"problemer". Men der ER stadig problemer med Blu Ray.

Som sagt er jeg glad for begge formater er ser begge formater. Jeg syntes bare det er synd at Blu Ray, som jeg også tror trækker det længeste strå, er et så ufærdigt produkt. Mens HD-DVD nu bare kører. Og har en STOR fordel, det er et regionsfrit produkt.

Blu Ray, på nuværende stadie, sammenligner jeg lidt med bonelock.

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 08:11

Så delvis vil jeg give dig ret Abaddon, der HAR været problemer med HD-DVD, men al ny teknik har opstarts"problemer". Men der ER stadig problemer med Blu-ray.

Med de argumenter kan man jo godt retfærdiggøre at der stadig er "problemer" med Blu-ray. HD DVD kom jo først ud på markedet.

Jeg er dog slet ikke enig i at det skal være fejl. Det er resultatet af den skod mentalitet der også er på spil markedet. Dette er pga. first-to-market kravet samt at man jo "bare" patcher lortet senere (vha firmware updates, som vi nu også ser på konsol spil).

Hvis man ikke kunne patche via software updates ville QA få meget højere prioritet.

Men fordelene ved software updates overskygger nu klart ulemperne, så vi må nok bare leve med det.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

Så delvis vil jeg give dig ret Abaddon, der HAR været problemer med HD-DVD, men al ny teknik har opstarts"problemer". Men der ER stadig problemer med Blu-ray.

Med de argumenter kan man jo godt retfærdiggøre at der stadig er "problemer" med Blu-ray. HD DVD kom jo først ud på markedet.

Jeg er dog slet ikke enig i at det skal være fejl. Det er resultatet af den skod mentalitet der også er på spil markedet. Dette er pga. first-to-market kravet samt at man jo "bare" patcher lortet senere (vha firmware updates, som vi nu også ser på konsol spil).

Hvis man ikke kunne patche via software updates ville QA få meget højere prioritet.

Men fordelene ved software updates overskygger nu klart ulemperne, så vi må nok bare leve med det.

Se det er nemlig LIGE det der er problemet... At man bare kaster halvfærdige produkter ud på markedet for at vinde markedetsandele, selvom ens produkt ikke er færdig udviklet. Og så ordner man bare lige det resten med firmware, eller endnu bedre, får folk til at købe flere maskiner.
Jeg er iøvrigt ikke uenig i din kommentar omkring at Blu Ray kom senere og dermed også har en længere indkørselsperiode. Dog mener jeg bare at denne er LANGT større og mere problematisk end med HD-DVD der fungere nu.

Hele mit sammenligningsgrundlag var nu ikke så meget en krig om fortid og fremtid, men hvor de to produkter står nu!

Med venlig hilsen

-------------
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Mr.Lunden Mr.Lunden skrev:

Ahh, det passer nu ikke helt hvad du skriver. I merlin i Sønderborg har de hd-dvdfilm. De har hd-dvdfilm i el-giganten og de fleste Bilkaer, hvad med alle internetbutikkene der handler hd-dvdfilm. Angående Samsung og LG de har da en comboafspiller ikk'. Det kan da godt være ps3 er danmarks største hdafspiller, men hvor mange bruger den som hdafspiller?

Jeg håber ikke Blu-ray vinder, da den ikke er kodefri på Blu-rayen og vi må nøjes med de lidt flade danske/engelske udgivelser, der ca. har 5-8 min. kortere spilletid end de americanske versioner. Ikke alle har kortere spilletid, men en del har. Det er dejligt at købe hd-dvdfilm fra USA/Canada, uden at skulle være i tvivl om den kan afspilles her hjemme eller ej. 

Jeg har i øvrigt begge format, en Toshiba HD-E1 og en PS3 (40GB).

og så alligevel ikke. Casino Royal, er faktisk Cut i US edition, imens den er uncut i DK udgaven.

For det meste er de ikke klippet noget fra i de danske udgaver, censuren er ikke slem herhjemme.

Om alle omstændigheder kan vi godt blive enige om at regions koder er noget crap.

En sidekommentar, så læste jeg et sted (kan ikke huske hvor) at onkyo allerede har droppet deres HDDVD afspiller, og de shipper kun de units de har nået at producere. Og herefter skulle være gået igang med at lave en Blu-ray afspiller. Hvor meget der er i det er jeg ikke sikker på, kan som sagt ikke huske hvor jeg læste det.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 08:43

Meget konstruktiv kritik..at man ikke kan lave en link har jo ikke noget at gøre med sagen...og du er 41...haha

jeg er ikke nødvendigvis fanboy , men jeg vil sikkert sætse på den format som er der mest af , også for fremstidssikring( så sikker  man nu kan være i sådan en "kamp"...

og det kniber også med stavningen kan jeg se (mere "konstruktiv" kritik)

Der er ting som som selv guder kæmper forgæves imod. En af dem er fanboys, der hellere vil snakke hardware. Andre vil hellere nyde det der er meningen med hardwaren og så kan fanboys ellers få lov til at have deres børnehavediskussioner i fred og ro.

Et eller andet sted synes jeg en adm skulle lukke denne tråd inden vi får tilstande som har lukket andre fora. Så slipper man også for mere "konstruktiv" kritik fra mig

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Mr.Lunden Mr.Lunden skrev:

Jeg håber ikke Blu-ray vinder, da den ikke er kodefri på Blu-rayen og vi må nøjes med de lidt flade danske/engelske udgivelser, der ca. har 5-8 min. kortere spilletid end de americanske versioner. Ikke alle har kortere spilletid, men en del har.

Nu tager jeg sikkert grueligt fejl, men de 5-8 min. det er vel ikke tilfældigvis dvd du tænker på som kører 25 fps. i europa og ikke 24 fps. som i bio.

Skrevet af: BeeJay
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 11:14
Mojn sikke en diskussion der er igang herinde hehe, vil bare sige jeg synes det er for latterligt de ikke bare gik sammen om hele HD mediet og fik lavet et format som så kunne sparke for vildt røv.. forestil jer alle de penge de har brugt på at bekrige hinanden, hvis de var brugt på at få lavet det perfekte HD medie så ville vi ha været hvor vi nu først er om 2-3år..!!!

Skrevet af: zirio
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 11:49

Det er jeg til dels enig i Jay!..

Men så kommer der monopol på et format, så prisen ville nok blive lidt pevret, indtil forbrugerne sagde stop!..

Nu har de også puttet mange penge i henholdvis BD/HD-DVD-lejerne!...Så de står højt sandsynligt også til at miste en del der, hvis det blev tilfældet!..

Men ellers ville jeg give dig ret, i sidste ende ville det jo være det nemmeste hvis der bare var 1 format!..De har gjort sådan i Frankrig, men det er vel ikke overraskende, at franskmændene gør sådan noget

mvh Zirio

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 13:14

Så delvis vil jeg give dig ret Abaddon, der HAR været problemer med HD-DVD, men al ny teknik har opstarts"problemer". Men der ER stadig problemer med Blu Ray.

Med venlig hilsen

HD-DVD er ikke et nyt produkt, men en vider udvikling af DVD. Blue ray er der i mod et helt nyt format.

Hvis man ellers kan drage sammenligningen.

Er det vel også en del mindre problematisk at lave en face liftet bil. End at lave en helt ny model.

Mr Lunden spørger hvor mange der bruger PS3 som blue ray afspiller.

Det gør jeg. Jeg købte den faktisk med det formål for øje. Da de almindelige blue ray afspillere var noget dyrere. Jeg kan måske fortryde det nu, hvor det ser ud til at prisen på afspillerne rasler ned.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 15:22
æh.. Det eneste HD DVD har tilfælles med DVD er at de har samme størrelse og kan bruge de samme fabrikker som laver DVD mediet.

Ellers er de lige så forskellige som Blu ray er til DVD.

Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 16:08

Med mindre Warner bliver eksklusiv leverandør til ét format eller der sker andre rokeringer indenfor konsortierne, er HD markedet delt mellem Blu-ray og HD DVD de næste par år.

Der er næsten ligeligt med udgivelser til de to formater, så man afskærer sig blot fra indhold, ved at holde på et format. Men selvfølgelig kan man jo være heldig, at vinden blæser ens vej ..... på et tidspunkt

Her er Axelmusics salg af HD skiver, på det internationale com domæne:

BLU-RAY HD-DVD
Weekly 48.5% 51.5%
Monthly 51.7% 48.3%
Yearly 47.6% 52.4%
Releases 550 458

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 16:42

æh.. Det eneste HD DVD har tilfælles med DVD er at de har samme størrelse og kan bruge de samme fabrikker som laver DVD mediet.

Ellers er de lige så forskellige som Blu ray er til DVD.

HDDVD er nu stadig en viderudvikling af DVD, og har derfor sine rødder i DVD. Det er jo netop lige derfor at de er så nemme at producere på nuværende anlæg, som kun skal have mindre ændringer. Så din sammenligning holder ikke rigtig.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Her er Axelmusics salg af HD skiver, på det internationale com domæne:

statistik er en dejlig ting (fra http://www.dvdempire.com):

Format:
Blu-Ray
HD-DVD
Week:
Month:
Year:
66.49%
63.54%
62.10%
33.51%
36.46%
37.90%

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 11-December-2007 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Bruce Bruce skrev:

Her er Axelmusics salg af HD skiver, på det internationale
com domæne:

Axelmusic.com sælger kun importerede titler, så der er en del BD film, man
med en europæisk afspiller ikke kan købe hos Axelmusic.com.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 19:26

nu snakker jeg afspillermæssigt, der har jeg sku ikk set en hd dvd afspiller i merlin men kun bluray afspiller fra blandt andet sony,samsung. kan godt være samsung og lg laver combo, men de er stadig på bluray siden... sku ingen tvivl om at samsung er på bluray siden... og det brune markedet har talt, og de har valgt bluray, er så få producenter som koncentrere sig om hd dvd... i danmark bliver der solgt alt for lidt hd dvd afspiller til at de kan vinde markedet herhjemme... det er et faktum..

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 19:28

lige et link hvor det bliver skåret i pap at samsung og lg er bluray ;)..

http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_developers - http://www.blu-ray.com/faq/#bluray_developers

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 19:30

http://www.computerworld.dk/art/40783?a=related&i=42216 - http://www.computerworld.dk/art/40783?a=related&i=42216

lige et link som beskriver at forhandlerne har valgt side som jeg har sagt.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 22:38
Du kunne ikke finde et lidt ældre nyhed end den fra computerworld ;)

Jeg er sku mere spændt på hvordan folk vil tage det.. når de opdager at
deres under halve år gamle bluray afspiller ikke kan benyttes fuldt ud med
deres nyindkøbte Profile 1.1/2.0 film pga. den ikke er kompatibel med de
nye profiler.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 22:40

Du kunne ikke finde et lidt ældre nyhed end den fra computerworld ;)

Jeg er sku mere spændt på hvordan folk vil tage det.. når de opdager at
deres under halve år gamle bluray afspiller ikke kan benyttes fuldt ud med
deres nyindkøbte Profile 1.1/2.0 film pga. den ikke er kompatibel med de
nye profiler.

Du vil altid kunne se filmen, der vil bare være nogle ekstra features man måske ikke kan benytte sig af.

Jeg har en profile 1.0 player og jeg er mere eller mindre totalt kold over de features jeg ville kunne få ud af profil 1.1 eller 2.0, så længe jeg kan se filmen, så jeg tilfreds. Dog skal det siges det havde været rart uden den forvirring.

Skrevet den: 11-December-2007 kl. 23:21
ja ja.. jeg ved godt at man kan se filmen... men pip og alt det andet sjove
kan man ikke...
Lidt ligesom at havde købt en fed bil.. men inden i... er det en ganske alm.
lowbudget bil.
Man køber noget man forventningsfuldt regner med kan det hele... man er
jo blevet skræget fuld at det er det bedste format og next gen osv... og
alligevel kan ens blu ray afspiller ikke afspille det nyeste af det nyeste...
og man har jo lige smidt 3-5000 kr efter den.

Skrevet den: 12-December-2007 kl. 00:05
Det er da morsomt som du mener folk som har købt en Blu-ray afspiller bør blive sure over noget som de ikke er blevet lovet da de købte deres blu-ray afspiller, medmindre da at du kan fremvise noget bevis for at der er nogen blu-ray producent som har solgt en blu-ray afspiller hvor de har lovet folk som har købt den PIP og alt det andet nye der vil være i profile 1.1/2.0.

Der bliver tilføjet nogle nye features i kommende blu-ray afspillere, det synes jeg sådan set ikke der er noget galt med, medmindre du mener at man ikke må tilføje nye features til noget når man engang har udgivet det? Jeg føler mig ihvertifald ikke snydt bare fordi jeg købte en PS3 et år siden.

Skrevet den: 12-December-2007 kl. 01:33

De seneste udmeldelser tyder på at PS2 bliver firmware opgraderet til profile 1.1 indenfor relativ kort tid.

En hurtig søgning på emnet på Google giver en del links om det:

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=PS3+profile+1.1&meta - http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=PS3+profile+1.1&a mp;a mp;meta =

Som jeg læser http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc - http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc  er forskellen på profile 1.1 og profile 2.0 mere internt storage og internet forbindelse. Jeg ser inden af delene som værende en hindring for PS3 da den har har min 40Gb storage og indbygget netkort. Jeg ville umiddelbart forvente at den på baggrund af dette kan opgraderes til profile 2.0 - anyone?

En anden ting der også nævnes i debatten er regional koder:

Nu skal man jo ikke stole på alt man læser på nettet, men dette er blot et eksempel på at HD-DVD lader til at være igang med at implementere regional koder - Er der nogen der ved om denne er droppet igen for jeg syntes det spøger lidt.. Bevares det ville være dejligt - Men hvis de bare venter et års tid med at implementere og aktivere det - så er det irriterende at se i debatten hele tiden.  Er der nogen der har yderligere information om det?

HD-DVD to incorporate region-coding restrictions

http://www.reghardware.co.uk/2006/05/26/hd_dvd_to_get_region_coding/ - http://www.reghardware.co.uk/2006/05/26/hd_dvd_to_get_region _coding/

Skrevet den: 12-December-2007 kl. 08:31

kan man ikke...
lowbudget bil.

At der er nye features er en del af af, at være teknik interresseret. Dit nye tv har du kastet i snit 15 kilo efter, uden at det af den grund stopper udviklingen. Det der bekymrende er, at de gamle afspillere har haft store problemer med nye film (og her snakker jeg ikke om tingel-tangel, der er irrelevant for selve filmen). Vi har på jobbet haft 2 Samsung maskiner der måtte opdateres for at æde specifikke film. Toshiba afspillerne får også jævnligt en tur med firmwaren, men her har dog ikke været problemer med selve filmen. Dermed ikke sagt det ikke kan ske for HD-DVD siden også.

Den største fejl ved begge formater er, at mange simpelthen ikke har den nødvendige tekniske indsigt for at kunne benytte dem fuldt ud. Hvis Hr. Hansen skal have besøg, hver gang hans afspiller skal have en opdatering, så bliver det en dyr affære, at være filmentusiast.

Jeg tror afgjort også, at prisen er en væsentlig faktor i dette spil. Nu kan man erhverve Sharps Blu-Ray til 4.000,-, BDP1400 til lidt mere, men Toshiba er agressive med den nye EP30 til kun 3.000 (butikspriser, da internetpriserne er irrelevant for den almindelige forbuger). Så det er generelt ved at være nede, hvor de fleste kan være med. Det har hidtil været forbeholdt de lidt mere hardcore bionørder.

Den største forhindring lige nu, er tilgængeligheden af film. Mange er stadig ikke klar over hvor de skal købe softwaren henne, og de lokale musik/film bikse, er meget sløve med inddragelsen af hyldemeter til HD film.

Rent formatmæssigt bliver en del kunder vildledt af useriøse sælgerpåvirkninger. Såsom det faktum, at Blockbuster har valgt Blu-Ray, får mange til at tro, at det format vinder. Blockbuster har valgt side, da man i forvejen har et fornuftigt samarbejde med Nordisk film, så det ville være direkte tåbeligt at modarbejde en af deres store samarbejdspartnere.

Spørgsmålet om ikke, at priserne på afspillere er ved at være i et niveau, hvor det bare drejer sig om, at få skidtet købt. En afspiller af hver kategori kan samlet set købes for små 7 kilo, og så er det ellers bare at lade selskaberne slås på filmudgivelser.

Skrevet den: 13-December-2007 kl. 12:14

Der er ting som som selv guder kæmper forgæves imod. En af dem er fanboys, der hellere vil snakke hardware. Andre vil hellere nyde det der er meningen med hardwaren og så kan fanboys ellers få lov til at have deres børnehavediskussioner i fred og ro.

Et eller andet sted synes jeg en adm skulle lukke denne tråd inden vi får tilstande som har lukket andre fora. Så slipper man også for mere "konstruktiv" kritik fra mig

hold op en kæmpe idiot..slå lige konstruktiv på på nettet..

Skrevet den: 13-December-2007 kl. 12:27

Som jeg ser den her tråd, er det da dig der trækker den ned på børnehaveniveau!

Skrevet den: 13-December-2007 kl. 12:46
Hvis I ikke snart opfører jer ordenligt, får I altså ikke lov til at lege mere i dag.

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 13-December-2007 kl. 12:49

Seriøst ... nyd nu bare jeres film i stedet for at kaste mudder på et internetforum.

Jeg forstår ikke hvordan der kan opstå SÅ ophedede tråde omkring noget der i mine øjne er 100% en smagssag.

Kan det ikke være ravende ligegyldigt om man bedst kan lide det ene, det andet eller måske begge formater?

Slap af... se film... gerne i HD...  også selvom personen ved siden af dig i sofaen foretrækker "bastardformatet"

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 13-December-2007 kl. 23:02

Heh... der må vel godt kastes med mudder hvis det nu er 2 letpåklædte tøser, eller hur?

Anyway, jeg ser gerne overvejende fremmarch til det ene format og det andet må bøje sig i støvet. Håber 2008 bliver året hvor det ene format slås ud af kurs. Har pr0n-industrien egentlig valgt side eller er de også neutrale endnu? Det er vel egentlig netop den industri der kan sætte gang i en sejr til det ene format?

Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 13-December-2007 kl. 23:08
Skal lige tilføje, at jeg intenst læser med i HD-teknologien her på forummet, og suger alles erfaringer til mig. Jeg ejer endnu ikke noget som helst i HD, og kører stadig med DVD og CRT. Jeg føler markedet endnu er for ustabilt og ungt til at investere i noget af det. Ja, jeg salver dagligt over de mange fede udgivelser i High Definition, men jeg er bare ikke klar til at smide 25.000+ kastanjer efter grej (Fladskærm 40"+, Samsungs nye combo player, og HD reciever).

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 01:40

Ja det har de: Det er blevet HD-DVD...

Der lige kommet den første Porno-film i HD-DVD!..

DU kan jo sagtens købe en fladskærm, det "taber" du jo ikke rigtig noget på!..Og en HD-receiver, ville du jo heller ikke tabe på, da det helt sikkert er fremtiden, lige gyldigt hvad for et format der vinder (hvis der er et format der vinder)!...

mvh Zirio

Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 14-December-2007 kl. 03:52
Tror ikke porno industrien bliver den afgørende faktor denne gang. De blev det dengang med betamax og VHS, men der var heller ikke mange andre muligheder end de 2, idag findes der internettet og alt det porno folk vil have. så jeg tror ikke det valg kommer til at sælge så mange flere HD-DVD afspillere.

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 06:28

kan man ikke...
lowbudget bil.

Du mener lidt ligesom når man har købt en HD-DVD afspiller og finder ud af at der bliver langseret en udvidelse til formatet som de eksisterende afspillerede formodenligt ikke kan komme til at afspille? (3 layer).

Sorry.. Kunne ikke dy mig.. :-) Håber dem der allerede har købt kan nøjes med en firmware opgradering.

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 09:25
3 lags HD DVD har altid været muligt.. (3x15gb ) men aldrig blevet lanceret.

Det nye twinlayer.. har man "bare" ændret algoritmen til at fokuserer og sortere mere af den støj i dataen der kommer når man læser gennem flere lag. ;)

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Ja det har de: Det er blevet HD-DVD...

Der lige kommet den første Porno-film i HD-DVD!..

DU kan jo sagtens købe en fladskærm, det "taber" du jo ikke rigtig noget på!..Og en HD-receiver, ville du jo heller ikke tabe på, da det helt sikkert er fremtiden, lige gyldigt hvad for et format der vinder (hvis der er et format der vinder)!...

mvh Zirio

Hmmm.... så er det her måske bare en uskyldig familiefilm???

http://www.adultdvdnow.com/dvd/Debbie_Loves_Dallas__Bluray_60521.html - http://www.adultdvdnow.com/dvd/Debbie_Loves_Dallas__Bluray_6 0521.html

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 19:11

3 lags HD DVD har altid været muligt.. (3x15gb ) men aldrig blevet lanceret.

Det nye twinlayer.. har man "bare" ændret algoritmen til at fokuserer og sortere mere af den støj i dataen der kommer når man læser gennem flere lag. ;)

3 lags.... gad vide om argumentet med billigere fremstillingsomkostninger end BD så stadig holder vand???

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 19:20
Debbie does dallas...

så hellere en ny film sårn som Island Fever 4
med 5 en halv Timers HD Matriale...

Eller hvad med Den dyreste Pornofilm lavet... Pirates
(begge fra digital playground og på hd dvd hehe)

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 19:26

Debbie does dallas...

så hellere en ny film sårn som Island Fever 4
med 5 en halv Timers HD Matriale...

Eller hvad med Den dyreste Pornofilm lavet... Pirates
(begge fra digital playground og på hd dvd hehe)

Men det har jo intet med din påstand at gøre, der findes altså den slags film på blu-ray, så pornobranchen har altså ikke valgt HD-DVD.

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 19:49
den afgørende faktor for hvorfor hd dvd skulle vinde var alene på baggrund af prisen... dette er næsten ikke tilfældet mere da bluray nærmer sig intenst de samme priser som hd dvd.. f.eks. kan du få en p1000 fra samsung til omkring de 2000kr som er en rigtig god pris.

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 19:58
prøv at find en bd afspiller som er Profile 1.1 kompatibel til under 3000kr

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 20:04

det har intet med det at gøre... nu snakker vi om at grunden til at hd dvd skulle have en chance for at vinde var alene på baggrund af prisen på mediet og afspillerne... warners som er en af de afgørende faktor lader kunderne bestemme mediet... du kan få en super bd afspiller til omkring de 4k, de kostede over 10k for bare et år siden... så priserne er faldet gevaldigt...

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 20:21

prøv at find en bd afspiller som er Profile 1.1 kompatibel til under 3000kr

Hvis man kan "nøjes" med PS3 skulle være set til 2.999 i en kort periode i ElGiganten - men ses ellers normalt til 3.200.

Understøttelse for profile 1.1 skulle  ifølge en masse nyhedssites være en firmware update senere i December.

http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=playstation+3+profile+1.1&meta - http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=playstation+3+pro file+1.1&meta =

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 20:34

Nu fik jeg lige at vide af en gut jeg kender i Laserdisken at den først HDDVD film med region kode skulle være på vej, dog nævnte han ikke title, men bare at det skulle være på vej.

Hvis det passer, så ryger der jo en fordel fra HDDVD der.

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Nu fik jeg lige at vide af en gut jeg kender i Laserdisken at den først HDDVD film med region kode skulle være på vej, dog nævnte han ikke title, men bare at det skulle være på vej.

Hvis det passer, så ryger der jo en fordel fra HDDVD der.

Det lyder mildt sagt underligt hvis en gut i laserdisken som den første i hele verden skulle fortælle sådan en nyhed. Når ingen af de førende hd-sites har nævnt noget i den stil tillader jeg mig at være _meget_ tvivlende.

Ang. prisfaldet på BR så er den kraftig for nedadgående i USA: http://www.highdefdigest.com/news/show/Costco/Amazon/Samsung/High-Def_Retailing/Samsung_Blu-ray_Player_Hits_New_Low_of_$270_/1256 - linky

Skrevet den: 14-December-2007 kl. 20:49

ja så bd afspiller vil i sidste ende kunne matche hd dvd, og gør det, så har de kun det med regionskoder til gode, hvor imod bd vil ha mange andre fordele da de har den større lagerkapacitet..

Skrevet af: Jeraun
Skrevet den: 15-December-2007 kl. 12:57

ja så bd afspiller vil i sidste ende kunne matche hd dvd, og gør det, så har de kun det med regionskoder til gode, hvor imod bd vil ha mange andre fordele da de har den større lagerkapacitet..

Med hensyn til lagerkapacitet er der ingen forskel da Hd-dvd har en 3 lags på 51 giga.(Den blev godkendt af Disney !!!.Så det bliver spændende at se hvad der ske i 2008.

-------------
Jeraun

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 15-December-2007 kl. 13:04
Det er langt fra sikkert at eksisterende HD DVD-afspillere kan køre de der tre-lags skiver.

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Jeraun Jeraun skrev:

Med hensyn til lagerkapacitet er der ingen forskel da Hd-dvd har en 3 lags på 51 giga.(Den blev godkendt af Disney !!!.Så det bliver spændende at se hvad der ske i 2008.

Mon ikke også BD kommer med 3 lag på et tidspunkt! 

-------------
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er langt fra sikkert at eksisterende HD DVD-afspillere
kan køre de der tre-lags skiver.

Og det bygger du på hvad?
Jeg vil da mene at 3 lags HD DVD har altid været en mulighed, 3x15gb
(45gb)
da 45gb specifikationerne heletiden har eksisterede.

http://www.physorg.com/news4052.html - 45gb

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 16:12

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det er langt fra sikkert at eksisterende HD DVD-afspillere
kan køre de der tre-lags skiver.

Og det bygger du på hvad?
Jeg vil da mene at 3 lags HD DVD har altid været en mulighed, 3x15gb
(45gb)
da 45gb specifikationerne heletiden har eksisterede.

http://www.physorg.com/news4052.html - 45gb

Fint nok, men holder deres kæphest med billigere produktion end BD så også med 3-lags???

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 16:31

stadig 5gb under :D det er trodsalt hvad en dvd film fylder :D... desuden har bd lavet et disk på 200gb dog ikke godkendt :p, men det er hvad fremtiden går os i møde... bd har de samme muligheder som hd dvd hvad angår lag på en disc...

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 17:03
3 lags HD-DVD skiver har ikke altid været en mulighed, der har været vist nogle proto typer af 3 lags HD-DVD skiver for et godt stykke tid siden på CES showet helt tilbage i januar i år, og der vil være 17 GB per lag så 51 GB og det gør HD-DVD siden selvfølgelig fordi at det så lige vil være 1 GB større en en 2 lags Blu-ray skive, der er absolut ingen som ved om nuværende HD-DVD afspillere vil kunne afspille disse 3 lags skiver eller hvornår de overhovedet bliver lanceret, dette er meget nemt at finde info på hvis man søger på google.

Blu-ray siden har også annonceret en 3 lags blu-ray skive som så vil være 75 GB, der er blevet vist proto type af disse på shows, der er faktisk blevet vist en 10 lags blu-ray skive men det vil være lidt overkill til film så det er nok mere for computer markedet.

Der var også en person der sagde at disney havde godkendt den 3 lags HD-DVD skive?? Hvad er det for noget ævl lol disney har INTET med HD-DVD at gøre, de er en af de største Blu-ray tilhængere, men anyways jeg fik et billigt grin over den påstand

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 17:17

Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

Der var også en person der sagde at disney havde godkendt den 3 lags HD-DVD skive?? Hvad er det for noget ævl lol disney har INTET med HD-DVD at gøre, de er en af de største Blu-ray tilhængere, men anyways jeg fik et billigt grin over den påstand

Disney har stemt for godkendelse af en prototype af en 3 lags HD-DVD i kraft af deres medlemsskab af DVD forum, men, men, men...

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 17:43
hay hallo lige inden i blander tingene sammen... Disney var med til at
godkende 51gb Standarden... her forleden
Disney var med i starten til at udvikle HDI og er med i DVD Forum.
Hvilket er en 3 lags på 3x 17gb teknologie.
(Som bonus også kan laves som Twinlayer med en 51gb hd dvd på den ene
side.. og en dual layer DVD på den anden side)

Skrevet den: 15-December-2007 kl. 17:48

.

Hvad man så end skal bruge det til???

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 04:21
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Disney har stemt for godkendelse af en prototype af en 3 lags HD-DVD i kraft af deres medlemsskab af DVD forum, men, men, men...

Der er en ting der undrer mig temmeligt meget ved Disney og HD-DVD. Disney har for mig - altid stået som et firma der forsøgte at låse alle på hænder og fødder - Utallige gange skulle de have argumenteret for forlængelse af copyright og de var en af de oprindelige støtter af Divx formatet (ikke det senere mpeg4 codec). Divx var oprindeligt en "en-gangs" format hvor man ville få en skive udleveret som så selv-destruerede (Mission Impossible har ikke levet forgæves).

Jeg har meget svært ved at dem som de store støtter til HD-DVD i dens nuværende udformning - som jo som bekendt ikke understøtter regions koder endnu.

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 04:22

.

Hvlken del? dual layer DVD eller twin layer HD-DVD?

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 05:37
Hmm...Jeg må indrømme at jeg tog fejl og at Disney rent faktisk stemte for en 3 lags HD-DVD skive, det er squ smart nok hvis det betyder at folk som allerede har end HD-DVD afspiller skal ud og købe en ny en, det er måske sådan disney tænker....det ville ikke forbavse mig.

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 10:08

.

Hvlken del? dual layer DVD eller twin layer HD-DVD?

Tjae den samlede "pakke"

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 15:58
TL51
Skal vel bruges ganske som en alm. Combo udgivelse...
nu bare med en Dual DVD film (Med alt det gejl som kan være på en Duallayer dvd i dag) på den ene side.. og en 51gb hd dvd film på den anden side.
simpelt.

Det kunne jo tænkes.. at udgiverne vælger at dropper at udgive den samme dvd film når man nu kan udgive samme film med en hd dvd version.

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 16:02

TL51
Skal vel bruges ganske som en alm. Combo udgivelse...
nu bare med en Dual DVD film (Med alt det gejl som kan være på en Duallayer dvd i dag) på den ene side.. og en 51gb hd dvd film på den anden side.
simpelt.

Det kunne jo tænkes.. at udgiverne vælger at dropper at udgive den samme dvd film når man nu kan udgive samme film med en hd dvd version.

Har WB ikke allerede prøvet det - og droppet det igen?

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 16:25
Ikke fuld ud...
De udgav stadig dvd og hd dvd ved siden af hinnanden.
Men med tiden.. skal det nok økonomisk betale sig, når formatet bliver
mere udbredt..
Derfor har warner valgt at vente lidt.

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 16:39

Ikke fuld ud...
De udgav stadig dvd og hd dvd ved siden af hinnanden.
Men med tiden.. skal det nok økonomisk betale sig, når formatet bliver
mere udbredt..
Derfor har warner valgt at vente lidt.

Jeg tillader mig at tvivle STÆRKT på at det nogensinde bliver til noget.

Skrevet den: 16-December-2007 kl. 20:11
Jeg vil gætte på at Blu-ray får en 3 lags blu-ray skive på 75 GB omkring samme tid som HD-DVD får en 3 lags HD-DVD skive på 51 GB...når det engang sker hvad der nok kan tage et pænt stykke tid endnu.

Skrevet af: Jeraun
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 11:17

3 lags HD-DVD skiver har ikke altid været en mulighed, der har været vist nogle proto typer af 3 lags HD-DVD skiver for et godt stykke tid siden på CES showet helt tilbage i januar i år, og der vil være 17 GB per lag så 51 GB og det gør HD-DVD siden selvfølgelig fordi at det så lige vil være 1 GB større en en 2 lags Blu-ray skive, der er absolut ingen som ved om nuværende HD-DVD afspillere vil kunne afspille disse 3 lags skiver eller hvornår de overhovedet bliver lanceret, dette er meget nemt at finde info på hvis man søger på google.

Blu-ray siden har også annonceret en 3 lags blu-ray skive som så vil være 75 GB, der er blevet vist proto type af disse på shows, der er faktisk blevet vist en 10 lags blu-ray skive men det vil være lidt overkill til film så det er nok mere for computer markedet.

Ævl og Ævl ....Det vil jeg nu ikke sige.Nu skal man huske på at Disney er medlem af DVD forum og at Hd Dvd er under dette .Jo så HAR Disney godkendt en 3 Lags skive.Disney var jo med til at udvikle Hd dvd sammen med MS.Men da sony kom med en pose penge og lovning på mega salg af Ps3 sprang Disney fra.Lad nu vær med at falde i svime over det pis Sony lukker ud.De kan ikke engang få deres 2 lags skiver til at virke optimalt.De vil komme med en ny type skive i løbet af Januar som skulle kunne det samme som HD dvd´s HDI.Men det kræver at din afspiller har internetport og 1 giga ram indbygget.

Det nye er jo at amerikanerne begynder at købe HD DVD fra Europa,da mange BD kommer på Hd dvd.Der er flere film på Hd dvd end på BD set World Wide.Det gav er udtalelse fra Disney"Det var umoralsk at købe film i Europa"(Nu skal man ikke kaste med sten når man bor i et glashus).Den udtagelse kommer pga at Polen er hoppet på HD dvd fremfor BD(Pris).Og Da Polen sidder med mange Disney Titler så er det jo ikke så godt.(Hd dvd er kodefri).

Den sidste udtagelse fra BDforum,var at Warner dropper Hd DVD.DET VAR EN LØGN.

-------------
Jeraun

Skrevet den: 17-December-2007 kl. 14:36

Ævl og Ævl ....Det vil jeg nu ikke sige.Nu skal man huske på at Disney er medlem af DVD forum og at Hd Dvd er under dette .Jo så HAR Disney godkendt en 3 Lags skive.Disney var jo med til at udvikle Hd dvd sammen med MS.Men da sony kom med en pose penge og lovning på mega salg af Ps3 sprang Disney fra.Lad nu vær med at falde i svime over det pis Sony lukker ud.De kan ikke engang få deres 2 lags skiver til at virke optimalt.De vil komme med en ny type skive i løbet af Januar som skulle kunne det samme som HD dvd´s HDI.Men det kræver at din afspiller har internetport og 1 giga ram indbygget.

Det nye er jo at amerikanerne begynder at købe HD DVD fra Europa,da mange BD kommer på Hd dvd.Der er flere film på Hd dvd end på BD set World Wide.Det gav er udtalelse fra Disney"Det var umoralsk at købe film i Europa"(Nu skal man ikke kaste med sten når man bor i et glashus).Den udtagelse kommer pga at Polen er hoppet på HD dvd fremfor BD(Pris).Og Da Polen sidder med mange Disney Titler så er det jo ikke så godt.(Hd dvd er kodefri).

Jeg har allerede indrømmet at jeg tog fejl med hensyn til at disney ikke havde godkendt 3 lags HD-DVD skiven, men ud over dette så lukker du da godt nok rimeligt meget ævl ud.

1. Disney valgte blu-ray på grund af bedre sikkerhed på blu-ray skiverne da de har et ekstra lag kopi beskyttelse BD+ og også fordi man har regions kodning på blu-ray.

2.  Jeg har absolut ingen anelse om hvad det er for noget pis du fyrer af om at 50 GB blu-ray discs ikke virker som de skal, det er da det værste gang ævl jeg har hørt længe, der komme squ da ikke en ny type blu-ray skiver i januar der skal kunne det samme som HD-DVD skiver.

3. Der er intet som helst nyt i at HD-DVD fans i USA køber HD-DVD film fra europa det har de da gjort i lang tid, og det betyder squ da ikke at der er flere HD-DVD film end blu-ray film worldwide.

4. BD forum har heller ikke kommet med nogen official udtalelse om at Warner dropper HD-DVD, der er nogen (tror det var disney, eller Fox) som har antydet at Warner vil droppe HD-DVD, dette er ikke bevist hverken den ene eller den anden vej, så din "DETTE ER LØGN" må du nok vente en lille smule på og håbe på at Warner ikke dropper HD-DVD på CES showet.

Skrevet den: 17-December-2007 kl. 14:41

Jeg tænkte lidt på nu har DVDforum accepteret HD-dVD TL51...

Men er der nogle der ved hvornår der kommer en HD-DVD "med 51GB"..For så kunne det vil være muligt at smide PCM eller DTS HD spor på (tror faktisk ikke nogle af HD-DVD'erne har PCM, og under 10 der har DTS HD)!...

"WB dropper HD-DVD"...Det er jo blevet sagt 10 gange, og så kommer WB-chef ud og siger "we are still commited to the format"...lalalala...Lad os nu bare vente et års tid og se hvad der sker!...Intet er jo afgjort endnu!...

Interessant nok det med amerikanerne køber BD i europa, har du et link der bakker den udtalelse op?...

mvh Zirio

Skrevet af: FallenAngel
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 14:45
Kan vi ikke bare stoppe alt det fanboy pjat. begge formater er her, sådan er det. Må dog indrømme at jeg selv kun har HD-DVD, men dette skyldes 100% at jeg ikke med god samvittighed kan støtte et format der stadigvæk tror på regions kodning og at låse folk til at anvende specifikke ting. Kvalitets mæssigt kunne jeg nemlig ikke se forskel så det var det der gjorde udslaget for mig.

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:07
Jeg valgte Blu,ray. P.g.a Billig skiver i US, kan spilles på ps3 & der er flest film jeg kan lide på dette format  længere er den ikke.

-------------
Se mit udstyr her:
http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!

Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:08

Men da sony kom med en pose penge og lovning på mega salg af Ps3 sprang Disney fra.Lad nu vær med at falde i svime over det pis Sony lukker ud.
Det er vel meget normalt? - Det var det samme at hddvd gjorde med universal. Det suger, men er meget normalt.

De kan ikke engang få deres 2 lags skiver til at virke optimalt.

Deres 2lags skive virker fint - der er ikke noget galt med den, det ville da også være en katastrofe andet. Derimod er det selve produktionen af skiven som ikke er helt optimal - det samme med 3lags hddvd, det er åbenbart meget sværere at lave.

De vil komme med en ny type skive i løbet af Januar som skulle kunne det samme som HD dvd´s HDI.Men det kræver at din afspiller har internetport og 1 giga ram indbygget.

ahva?
Tror ikke du har styr på tingene. Der kommer ingen ny skive. Blu-ray har allerede "hdi", de kalder det BD-J. Det har været der i lang tid.
Den nye ting du nævner, er nok Blu-ray profile 2.0 som bare er en ændring i kravene således at en afspiller skal have 1 GB storage, frem for de nuværende 256 MB, samt kravet om at der skal være en ethernet port. Så vidt jeg ved har de fleste allerede ethernet port.

Nu er jeg ikke bekendt med den udtalelse, men det giver ingen mening at et land vælger en type???
Det udmunder sig vel ene og alene i salget?

Jeg kan i øvrigt ikke finde de udtalelser ? - ej heller salgstal for HD film i polen - anyone?

Det rygte gik vidst i mange fora. At du ligefrem mener at det er brygget i et BD forum er vist at male fanden på væggen.

Hele misæren opstod fordi at de selv udtalte:
But now that hardware pricing is affordable for both Blu-ray and HD DVD, it appears consumers no longer want to decide—so the notion of staying in two formats for the duration is something we are re-evaluating now that we are in the fourth quarter...[but] we are committed to the [Blu-ray] format.

Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:10

Og Da Polen sidder med mange Disney Titler så er det jo ikke så godt.(Hd dvd er kodefri).

Har polen flere disney titler end andre lande ???
og hddvd er regions fri, ikke kode fri - meget meget stor forskel ;)

Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:12

Humlen i denne diskussion er at familien Danmark IKKE kan se forskel på om filmen er lagret på en 50 Gb, en 30 Gb eller noget helt tredje. Derfor er diskussionen omkring teknik ligegyldig.

Jeg er enig i at Blu-ray er teknisk det bedste format, men det betyder ikke at formatet vinder! Netop fordi almindelige mennesker ikke kan se forskel! Ved almindelige mennesker mener jeg ikke os her på dette forum der svælger os i tekniske detaljer.  

Bare fordi HD DVD er regionsfri betyder det ikke at HD DVD vinder! Langt de fleste mennesker i DK køber region 2 dvd og vil gøre det samme på HD DVD i fremtiden. Samme gælder for lande i andre regioner.

Det bliver IKKE en rationel eller teknisk vinder af denne krig. Det er filmselskabernes magt der afgør krigen. 

En ting er i hvert fald helt sikkert! BD og HD er begge kommet for at blive en rum tid endnu. Dertil er kræfterne bag begge formater for store til en hurtig afgørelse på krigen.

P.S. Jeg støtter i øvrigt begge formater.

/Halsted

Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:19

Det kan tænkes der ikke er forskel på billedet, men der er på lyden. Hvis man nu tager den nyeste Harry Potter film, og kigger på lydspor, så lakker HDDVD noget efter Blu-ray udgivelsen.

Kig på antal af lydspor:

http://bluray.highdefdigest.com/1121/harrypotter_orderofthephoenix.html - http://bluray.highdefdigest.com/1121/harrypotter_orderofthep hoenix.html

http://hddvd.highdefdigest.com/harrypotter_orderofthephoenix.html - http://hddvd.highdefdigest.com/harrypotter_orderofthephoenix .html

HDDVD har ikke engang et PCM spor.

Hvis nogle har børn og gerne vil vise dem Harry Potter med DK tale, så er det et problem med HDDVD'en, men på Blu-Ray ligger der DK tal selv på US udgivelsen.

Måske ikke relevant for nogle, måske for andre, dog er det stadig en lidt sjov og interessant sammenligning, der viser hvad noget af den ekstra plads kan bruges til. Jeg er klar over at HDDVD kommer med deres 51GB skive, men det forlyder stadig ikke om alle afspillere kan læse den, hvis den ikke kan, så er den i princippet ubrugelig.

På blu-ray siden har TDK mener jeg, fremvist en 100GB skive, som kan læses af alle blu-ray afspillere. Der vil højst skulle en firmware upgrade til.

Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

Humlen i denne diskussion er at familien Danmark IKKE kan se forskel på om filmen er lagret på en 50 Gb, en 30 Gb eller noget helt tredje. Derfor er diskussionen omkring teknik ligegyldig.

Jeg er enig i at Blu-ray er teknisk det bedste format, men det betyder ikke at formatet vinder! Netop fordi almindelige mennesker ikke kan se forskel! Ved almindelige mennesker mener jeg ikke os her på dette forum der svælger os i tekniske detaljer.  

Bare fordi HD DVD er regionsfri betyder det ikke at HD DVD vinder! Langt de fleste mennesker i DK køber region 2 dvd og vil gøre det samme på HD DVD i fremtiden. Samme gælder for lande i andre regioner.

Det bliver IKKE en rationel eller teknisk vinder af denne krig. Det er filmselskabernes magt der afgør krigen. 

En ting er i hvert fald helt sikkert! BD og HD er begge kommet for at blive en rum tid endnu. Dertil er kræfterne bag begge formater for store til en hurtig afgørelse på krigen.

/Halsted

Skidegodt sagt  (og jeg har også maskiner til begge formater stående under tv)

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 17-December-2007 kl. 15:45

Oprindeligt skrevet af Halsted Halsted skrev:

/Halsted

Skidegodt sagt  (og jeg har også maskiner til begge formater stående under tv)

+1   .... jeg har også begge dele stående (eller det har jeg i hvert fald om maks. en måneds tid) og bliver ved med det, indtil den endelige vinder er fundet. Hvorefter den "tabende" afspiller vil blive stående i mit setup som et klenodie på højde med BetaMax, til evig tid!

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Print side | Luk vindue