Print side | Luk vindue

Fælleskøb Pioneer DVR-920 - debat

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Fælleskøb ®
Forumbeskrivelse: Opnå et godt tilbud ved fælles indkøb
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3187
Udskrevet den: 06-April-2025 kl. 21:15

Emne: Fælleskøb Pioneer DVR-920 - debat
Skrevet af: Thorvald
Emne: Fælleskøb Pioneer DVR-920 - debat
Skrevet den: 11-December-2004 kl. 19:10
Da jeg ikke rigtig har fået nogen tilbud endnu, tænkte jeg på at det måske kan være fordi forhandlerne gerne vil se først om der er en vis interesse for et fælleskøb - derfor denne afstemning.

-------------
Med de venligste hilsener

Thorvald.

Svar:
Skrevet den: 11-December-2004 kl. 23:59
Nå, ja, hvis meningen var at se hvor mange der ville være med i fælleskøbet, skulle jeg måske havde udeladt svarmuligheden "Nej".   Nu er der måske 200, der allerede har dvd-optager og som ikke skal ude at købe nyt nu, der svarer "nej" og så - hvis vi er heldige 10-20, der svarer "Ja"...

-------------

Thorvald.

Skrevet af: corder
Skrevet den: 12-December-2004 kl. 10:16
Hvad er forventningerne mht. prisen?

Skrevet af: resurrection
Skrevet den: 13-December-2004 kl. 14:55

Hvis det er de "sædvanlige" ca. 30% er jeg helt klart på!

/Martin

-------------
We've won it 5 times! - '77 '78 '81 '84 '05
Join the Rafalution!

Skrevet af: Ronnio
Skrevet den: 13-December-2004 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af resurrection resurrection skrev:

Hvis det er de "sædvanlige" ca. 30% er jeg helt klart på!

/Martin

30 % af hvad ?  Der findes en del forhandlere og hermed forskellige priser, specielt valget mellem dansk/udenlandsk forhandler betyder en del for den endelige pris. Personligt vil jeg foretrække en dansk forhandler (mere trygt?).

Ronnio

Skrevet den: 13-December-2004 kl. 20:41
Fællesindkøb af "hardware" har indtil nu kun foregået ved danske forhandlere - og det fortsætter vi med. Jeg kender ikke de kommende butiks- eller internetpriser på 920'eren.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: pioman
Skrevet den: 14-December-2004 kl. 14:56

hvis prisen bliver overkommelig er jeg klart på!!!

Skrevet den: 15-December-2004 kl. 19:55

Wow, nu er vi ligepludselig oppe på 25 - så burde der være mulighed for et godt fælleskøb. Jeg må se og få forhandlerne til at oppe sig, så vi kan få nogle gode tilbud!

Hvor er i henne, forhandlere?

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 17-December-2004 kl. 14:32

Nu begynder man at kunne finde priser på dette nye vidunder...  

TapeConnection har den til salg - og de skriver den vejledende pris til 14.999 kr. og TC's pris er 12.488 kr.

Det er svært at vurdere hvad tilbudsprisen ved fælleskøb kommer til at ligge på, jeg er lige så spændt som I andre. 

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Lange
Skrevet den: 21-December-2004 kl. 12:32

Vi har nu fået et tilbud på 11.500 fra TC.

Jeg sidder og overvejer tilbuddet, men det er godt nok en pæn slat penge.

Med i overvejelserne er også hvad jeg får mere i forhold til 720'eren som koster ca. 5000 mindre.

- HDMI

- Progressive Scan

- Flere steder står at der skulle sidde en bedre tuner i 920'eren

- Og selvfølgelig en større Harddisk

Men jeg kan ikke rigtig finde nogle anmeldelser endnu, så hvad har I andre ellers, hvis der er andre ting?

Hvad med eks. hentning af titel fra tekst tv, 2 tunere osv.?

Lange

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 21-December-2004 kl. 13:01

Hej Lange

Oprindeligt skrevet af Lange Lange skrev:

Med i overvejelserne er også hvad jeg får mere i forhold til 720'eren som koster ca. 5000 mindre.

Jeg tror ikke du skal se på specifikationerne alene som sådan, det ville være det samme som at sammenligne en Mercedes med en Passat, og se hvad der sidder af ekstra udstyr i en Mercedes for de eksta penge den koster.

På de første udmeldinger virker det som om 920H er en ny topmodel, hvor der er kælet ekstra for kvaliteten på såvel billede som lyd. Dertil en række andre features som f.eks. gør den mere velegnet til brug på projektor eller plasma TV - men er det blot den funktion man er ude efter findes der billigere alternativer.

Oprindeligt skrevet af Lange Lange skrev:

Hvad med eks. hentning af titel fra tekst tv, 2 tunere osv.?

Titel fra tekst-tv vil jeg ikke satse på, det har Pioneer ikke været gode til at understøtte hidtil og en hurtig søgning i manualen finder intet med søgeord som "teletext", "text" eller "TTV".

2 tunere findes ikke i nogen europæriske modeller. Skal man optage flere programmer samtidig, skal man have flere recordere. I så fald er DVR-720H eller 520H nok bedre bud - da det er slimline modeller som fylder mindre under TV'et.

Modellen er helt ny, derfor er det småt med anmeldelser endnu. Der kommer sikkert nogle anmeldelser i diverse magasiner, men den skal er kun sjældent til fri læsning på internet.

Men her er lidt hyggelæsning med brugsanvisningen:

http://www.recordere.dk/links/Goto.asp?ResourceID=555 - Pioneer DVR-920H, engelsk manual (8 MB)

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: pioman
Skrevet den: 21-December-2004 kl. 18:30

man kan finde den i kataloget på pioneers hjemmeside (dansk)

Del 1 findes her (920h starter på side 20) http://www.pioneer.dk/files/brochures/04_HE_FULL/04_HE_P1_DA.pdf - http://www.pioneer.dk/files/brochures/04_HE_FULL/04_HE_P1_DA .pdf

del 2 (div. spec.) http://www.pioneer.dk/files/brochures/04_HE_FULL/04_HE_P2_DA.pdf - http://www.pioneer.dk/files/brochures/04_HE_FULL/04_HE_P2_DA .pdf

hvis nogen skulle være i tvivl om noget burde det kunne findes her/der..

-------------
VAIO Z

Skrevet af: Lange
Skrevet den: 22-December-2004 kl. 08:18

Takker for svarene!

Det er sgu en dejlig maskine efter min mening

Lange

Skrevet af: thsto
Skrevet den: 22-December-2004 kl. 08:43

Ifølge specsne, er der MEGET forskel fra 720 til 920. Der er bl.a puttet et af deres bedste løbeværk i fra topmodellen 868, der er dobbelt chasi, der skulle virke dæmpende (kendt fra dyrt HI-FI udstyr), bedre tuner, højere bit rate mv.

Jeg tror at denne maskine er langt bedre, specielt for dem der går lidt op i HI-FI, og også gerne vil afspille en CD i ordentlig kvalitet.

Bruger man f.eks HDMI -> DVI til sit TV, behøver man ikke tænke på billedkvalitet da dette er helt ukomprimeret datastrøm, derfor er alle andre udgange helt ligegyldige.

-------------

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 22-December-2004 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af thsto thsto skrev:

Ifølge specsne, er der MEGET forskel fra 720 til 920. Der er bl.a puttet et af deres bedste løbeværk i fra topmodellen 868, der er dobbelt chasi, der skulle virke dæmpende (kendt fra dyrt HI-FI udstyr), bedre tuner, højere bit rate mv.

Vi skal nok passe på med overdrivelser! Drevet i 868 kan ikke brænde, men det kan det A08 drev der sidder i 920'en, derimod.

Bitraten er optil 10 MBit/sek ligesom 520/720.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Rosse
Skrevet den: 05-Januar-2005 kl. 13:06
Er der nogen der har set/hørt info om TV-Tunerens kvalitet? Og om den kan levere tunersignal til en projektor gennem HDMI udgangen? Der står godt nok på deres hjemmeside at den har en ny super-duper-wizbang tuner, men det er umuligt at vurdere hos evt. forhandler da de oftest har et dårligt signal.

/Rosse

Skrevet den: 09-Januar-2005 kl. 13:34

Vi må nok hellere se, at få sat en deadline på dette her fælleskøb - jeg kan faktisk ikke en gang huske hvem forhandleren er...    

Jeg er nødt til at gøre disse ting på arbejdet, da min computer hjemme er i stykker. derfor er mit aktivitetsniveau her på recordere.dk faldet en del...

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Mickey
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 12:44

Hej Alle

Ny i forummet, men allerede afhængig

Lyder godt med fællesindkøb.

Baseret på 1 millard timers research kom jeg frem til at 720 var god men ulemperne for mit behov var:

• JPGs kan kun læses fra CD'er (ikke DVD og HD)
  • Overfører ikke automatisk kapitelmærker
  • Kan ikke samle to optagelser til én
  • Sætter ikke automatisk navne på programmer når den optager.

Er der nogen som ved om dette er forbedret i 920'eren?

Mvh
Michael

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 15:00

Er maskinen pengene værd - ca. det dobbelte af en Sony HX900 (jeg ved godt at HD er større).

Claus

Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 15:41

Hej clausewitz

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Er maskinen pengene værd - ca. det dobbelte af en Sony HX900 (jeg ved godt at HD er større).

Uha, det er et godt spørgsmål. Altså om en topmodel vitterligt er de ekstra tusinde værd. Men der er ihvertfald kælet for kvaliteten i den model.

Ifølge Pioneer er de to første sendinger som kom til landet blevet revet væk, så forventningerne er der ihvertfald

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 15:57

Hej Mickey

Oprindeligt skrevet af Mickey Mickey skrev:

mit behov var:

• JPGs kan kun læses fra CD'er (ikke DVD og HD)
  • Overfører ikke automatisk kapitelmærker
  • Kan ikke samle to optagelser til én
  • Sætter ikke automatisk navne på programmer når den optager.

Er der nogen som ved om dette er forbedret i 920'eren?

JPEG - nej, det er stadig kun fra CD.

Kapitelmærker overføres ikke ved realtime kopiering, men de er med ved highspeed kopiering.

Samling af optagelser er mulig ved kopiering til DVD, med visse begrænsninger. De skal være optaget i samme kvalitet, og må ikke indeholde forskellig aspekt ratio (4:3 / 16:9).

Jeg tror ikke den sætter navne på. Omvendt så er min erfaring (jeg har en som sætter navne på) at navnene aldrig passer aligevel, og jeg aligevel altid ender med at lave dem om. Selv en fortløbende serie som f.eks. Ørnen på DR havde forskellige navne.

Pioneer har til gengæld noget der ligner den hurtigste indtastning af titler af alle på markedet. De tilbyder en indtastning som ligner SMS-indtastningen på en mobiltelefon (godt nok uden ordbog) og når den sidder i fingerne så går det ret kvikt at indtaste titler.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: clausewitz
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej clausewitz

Uha, det er et godt spørgsmål. Altså om en topmodel vitterligt er de ekstra tusinde værd. Men der er ihvertfald kælet for kvaliteten i den model.

Ifølge Pioneer er de to første sendinger som kom til landet blevet revet væk, så forventningerne er der ihvertfald

/Lars

Hej Lars

Men så vidt jeg kan forstå på debatten her så er der jo også kælet for kvaliteten af Sony's maskiner i.f.t. de fleste konkurrenter og springet op til denne Pioneer er jo betydeligt.

Claus

Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 17:55

Hej clausewitz

Oprindeligt skrevet af clausewitz clausewitz skrev:

Men så vidt jeg kan forstå på debatten her så er der jo også kælet for kvaliteten af Sony's maskiner i.f.t. de fleste konkurrenter og springet op til denne Pioneer er jo betydeligt.

Det som især er forbedret i DVR-920H er CD & DVD-afspilleren. Indtil videre har det ikke været recordernes stærke side, men det prøver Pioneer at ændre på med denne model.

Efter sigende er billede-delen sammen som i Pioneer DV 668, og det er en DVD afspiller til 6500 kr. Så umiddelbart tror jeg ikke man kan sammenligne med Sonys harddisk-optagere, denne er en klasse eller to over.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 23:05

Kapitelmærker overføres ikke ved realtime kopiering, men de er med ved highspeed kopiering.

Hmm... på DVR-520H sker det modsatte. Kapitelmærker overføres ved realtime kopiering, men ikke ved highspeed kopiering.

Opfører DVR-920H sig virkelig omvendt på dette punkt?

Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 23:22

Hej John

Oprindeligt skrevet af johnlindgreen johnlindgreen skrev:

Hmm... på DVR-520H sker det modsatte. Kapitelmærker overføres ved realtime kopiering, men ikke ved highspeed kopiering.

Opfører DVR-920H sig virkelig omvendt på dette punkt?

Nu bliver jeg pludselig i tvivl, bruger ikke selv kapitel-mærkerne.

Men både i manualen til DVR-520 og 920 står:

When real-time copying from the HDD to a Video mode DVD, the chapter markers in the original material are not copied.

og et andet sted står:

When the copy mode is set to something other than High-Speed Copy for copying to a Video mode DVD, the chapter markers of the original are not copied.

===

Den danske manual til 920 er ikke kommet endnu, men i manualen til 520H/720H står:

Ved tidstro kopiering fra HDD til en DVD i videotilstand kopieres kapitelmarkeringerne i originalmaterialet ikke.

Og den anden tilsvarende:

Hvis kopieringstilstanden er indstillet til noget andet end højhastighedskopiering for kopiering til en DVD i videotilstand, vil kapitelmarkeringerne i originalen ikke blive kopieret.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: johnlindgreen
Skrevet den: 10-Januar-2005 kl. 23:27

Sorry, jeg har lige været inde og checke mine DVD'er og jeg huskede forkert. Den tager kapitler med ved high-speed men ikke ved realtime. Så alt er som det plejer at være

Skrevet af: Vincent
Skrevet den: 11-Januar-2005 kl. 18:55

Hej

Er der nogen der ved hvornår DVR-920 kan leveres. Jeg syntes ikke jeg kan se andre end Laserdisken der har den på hylden (alt for dyrt i forhold til Tape Connect).

I en anden tråd på recordere blev det nævnt at pioneer allerede havde haft 2 leveringer til Danmark der nu var revet væk. Grunden til mit spørgsmål er at jeg meget gerne vil købe ind gennem fælles indkøbet men hvis det betyder at jeg skal vente 3-4 måneder længere efter nu at havde været på udkig i mere end 1 år, så tror jeg egentlig gerne at jeg vil ofre de 1.000 kr.mere for at kunne få en ny logerende under TV'et NU.

Så hvis der er nogle der har informationer om hvornår den kan leveres også i fælles indkøbet, så tror jeg egentlig der er mange der gerne vil hører om dette.

/Vincent

Skrevet den: 12-Januar-2005 kl. 08:01
Se her: Fællesindkøb Pioneer DVR-920 - tilmelding

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 12-Januar-2005 kl. 08:02
Jeg synes vi skal til, at have gang i dette fælleskøb og få det afsluttet. Jeg undrer mig også over, at tilmeldingen går ret trægt - men måske er det fordi det er en forholdsvis dyr maskine.

-------------

Thorvald.

Skrevet af: Dio`
Skrevet den: 15-Januar-2005 kl. 16:23
Hvornår kan man regne med at få maskinen leveret? Hvis det er snart er jeg interesseret 

Skrevet den: 15-Januar-2005 kl. 18:12
I slutningen af januar, gætter jeg på.

-------------

Thorvald.

Skrevet den: 15-Januar-2005 kl. 21:42

Hej

Jeg skrev til TC netop for at hører om levering og de skrev bl.a

Vi forventer at kunne levere Pioneer DVR 920 ca. 1 februar. Det er altid en god ide at forudbestille, da der sikkert kommer mange bestillinger ind inden da.

Så jeg forventer ikke at de har den på hylden før dette.

/Vincent

Skrevet den: 16-Januar-2005 kl. 16:26
Er dette i det hele taget, eller ved fællesindkøb?

Skrevet den: 16-Januar-2005 kl. 18:02

Hej Dio

Jeg skrev til TC for at hører om den var på lager, hvis nu et fælles indkøbet trak for længe ud. Så jeg formoder at denne leverings dato også gælder hvis det er via fællesindkøb. Dette er i hvert fald hvad jeg tolker deres svar som.

/Vincent 

Skrevet den: 17-Januar-2005 kl. 02:10
OK, så det er i det hele taget ikke til at få fingrene i en inden februar(?)

Skrevet af: Rosse
Skrevet den: 17-Januar-2005 kl. 12:10
De par steder jeg har ledt efter den i Tyskland har 14 dages levering på den, og så er vi fremme ved 1 februar, som tilsyneladende er den dato TC mener de kan have den klar.

Skrevet den: 19-Januar-2005 kl. 10:23
Yeah - vi stod og skulle bruge den nu og her, så måtte slippe 15000 i Laserdisken tror jeg det var.
Ærgerligt da 11500 jo er en hel del mindre
Men oh well, tilgengæld får vi den leveret i dag

Kunne virkelig godt tænke mig en til privaten, men selv om 11500 er billigt er det mange penge.. Har lige købt en Sony HS50. Man skulle være rig skulle man

Skrevet af: Gomi
Skrevet den: 02-Februar-2005 kl. 11:27

Hvad endte dette med, jeg er stadig interesseret!

MVH
Thoams

Skrevet af: laursen
Skrevet den: 02-Februar-2005 kl. 11:51

Hej Thoams(?),

Oprindeligt skrevet af Gomi Gomi skrev:

Hvad endte dette med, jeg er stadig interesseret!

Jeg tror løbet er kørt. Der var deadline på tilmeldinger til fælleskøbet d. 24/1(!). Så vidt jeg ved er de der er tilmeldt fælles-købet blevet informeret per Privat Besked (PB). For at deltage i fælleskøbene skal man tilmelde sig og optræde på listen over interessede (det kan jeg ikke se at du har gjort).

Det hele skete i tråden http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3313&PN=1 - Fællesindkøb Pioneer DVR-920 - tilmelding

/Lars

-------------
Redaktør, recordere.dk

Skrevet af: Gomi
Skrevet den: 02-Februar-2005 kl. 12:20

Navnet er Thomas, rammer altid forkert på tastaturet

Print side | Luk vindue