Print side | Luk vindue

Panasonic PT AX200 - godt køb?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32526
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 12:42

Emne: Panasonic PT AX200 - godt køb?
Skrevet af: aviator
Emne: Panasonic PT AX200 - godt køb?
Skrevet den: 21-December-2007 kl. 13:19
Hejsa,

grundet lidt uventet ekstra likvidbeholdning her til jul går jeg og pønser på at købe ovennævnte projektor.

Nogen der har en mening om det er et godt/skidt køb?

Svar:
Skrevet af: CSN Teknik
Skrevet den: 21-December-2007 kl. 13:47
Jeg blev ikke så imponeret og den var absolut ikke støjsvag..

-------------
Mvh.Christian

http://www.csn-teknik.dk -

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.

Skrevet af: Rytlig
Skrevet den: 22-December-2007 kl. 18:09

Det er helt korrekt den langt fra er støjsvag, men ellers er jeg rimelig glad for min PT-ax200. Om det er et godt køb er jo svært at svare på, det hele afhænger vel nok af prisen og ens behov. Personligt gav jeg 8.000kr for min, hvilket jeg synes er en helt i orden pris. I LCD klassen stod valget for mig mellem Sanyo PLV-Z5 og så denne Panasonic, men hvis du ikke har problemer med såkaldte "regnbuer", kunne en DLP projektor måske være en mulighed. Hvis man vælger at smide nogle tusinde oven i hatten, kan man også få en mærkbart bedre 720p projektor - men pengene vokser desværre ikke på træerne

Det bedste råd er som altid, tag ud og kig på forskellige modeller - det er tråds alt dine øjne der skal kunne lide billedet.

Skrevet af: aviator
Skrevet den: 23-December-2007 kl. 09:29
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så er det enten PLV Z5 eller PT AX200 (i
den prisklasse) der er de to mest populære modeller pt.

Jeg har overvejet at tage ud at kigge på de to modeller, men jeg synes
absolut ikke ligefrem at det er nemt at finde en butik der har den ene eller
begge modeller opstillet - nogen der kan komme med input her? (gerne i
københavnsområdet)

Skrevet af: Asklepios
Skrevet den: 23-December-2007 kl. 16:17
HVad med noget DLP, f.eks. Infocus IN76 eller 78, de er nede omkring 10K og 13K (I DK). Det skulle virkelig være prima og topklasse projektorer! De forhandles af CSN-Teknik, og han kan give dig et set-up der bare er RIGTIG godt. Han er yderst kompetent, dygtigt og en rigtig hyggelig fyr...

Han forhandler iøvrigt også Z5. Så får du et set-up der matcher din stue og dine forhold, samt matcher projektor og lærrede. Alt i alt, så undgår du at lave fejl...

F.eks. hvor mange har taget in mente at Infocus f.eks. skal have en hvis afstand fra bagvæg - så selvom det er en meget populær og fed projektor, så kan det være at den ikke kan vise sit fulde, da afstanden mellem lærrede og væg ikke er stor nok?

Eller at en meget populær projektor som Sony "pearl" er bedst til lærrede under ca. 100", da lysmængden ikke er stor nok til at belyse et større lærrede.  

Og ovenstående skal selvfølgelig tages med et gran salt, for der findes 100 undtagelser for ovenstående regler. Svært at hitte rundt i, JA... Hvad gør man så, man ringer til Christian...

MVH

-------------
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Print side | Luk vindue