Print side | Luk vindue

I am Legend

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32668
Udskrevet den: 01-December-2024 kl. 05:36

Emne: I am Legend
Skrevet af: dennisbiograf
Emne: I am Legend
Skrevet den: 25-December-2007 kl. 23:33
Jeg blev så skuffet over den. Måske fordi jeg regnede med mere aktion , når will smith er med ævæv

Svar:
Skrevet af: ptheglev
Skrevet den: 25-December-2007 kl. 23:37
Ditto. Feeede scener af et mennesketomt New York, men handlingen ... tak
skæbne.
Synes den engelske "28 Days" havde meget mere at byde på.

Skrevet af: Commander
Skrevet den: 25-December-2007 kl. 23:42

Ditto.. den var lidt tam..

Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 00:41
Jeg blev sq også skuffet... Havde klart regnet med en mere spændende film, og en bedre historie... Og der var for få action sekvenser

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 09:44
Synes den var OK, men MEGET langt fra bogen, som har en rigtig god historie.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 10:01

Rigtig god film

Flotte sener     utroligt at det kan laves så flot med menneske tomt NY

Det er helt klart en fil der skal i DVD samlingen

Men selvfølgelig er da nogle mindre gode ting i filmen, 

Så den i Imperial KBH   

Totalt set var den rigtig god

Hans

Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 12:06
Jeg så den hjemme i går og var meget positivt overrasket, måske årets overraskelse?!
Den fik lige 8 i score på IMDB af mig.

-------------
http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">

Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 12:29
Synes også den var lidt tam, kæresten syntes det samme, måske man bare havde forventet lidt mere..

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 13:06
Hmmm .......... nu har I da fået skruet ned for mine forventninger, så måske jeg ikke bliver skuffet i aften.

Skrevet af: bluej
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 19:25

mener jeg engang har set den film med charles heston The Omega Man (1971) ?

http://www.imdb.com/title/tt0067525/ - http://www.imdb.com/title/tt0067525/

Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af bluej bluej skrev:

mener jeg engang har set den film med charles heston The Omega Man (1971) ?

http://www.imdb.com/title/tt0067525/ - http://www.imdb.com/title/tt0067525/

ja bogen i am legend, er filmatiseret en gang tidligere som du skrev..

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 21-Januar-2008 kl. 20:25
Filmen er simpelthen for kort , og derved bliver histiorien klemt (kogt ned.)
For Filmen vare kun 1 t 36 min , lol  med den hiristiore som kunne fortælles på ca 2 t ville ha været et bedre valg , men underligt nok kun 1 36min det da ikke et penge spørgsmål nå de har Will Smith i hovedrollen..

Måske der kommer en 2 ér

Men ja filmen er fed nok , men samlet giver jeg den 6 for en ringet sammenklemt histiorie.

Og så hjælper det heller ike at Will S for et par dage siden stod frem , og indrømmet at han hade været medlem af Scientology , længe, hemligt og det bare var så fedt .lol  de er sku syge de Americanere

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 02:59
hmm ingen responce til det med will s

Skrevet af: allando
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 07:05

Bogen er allerede filmatiseret i 1964: The Last Man on Earth med http://imdb.com/name/nm0001637/ - Vincent Price

Jeg var positiv overrasket af I Am Legend og synes den skal have 5 stjerner ud af 6.

Skrevet af: hunt
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 08:19

Jeg synes, at filmen er udemærket, og som flere allerede har skrevet, så var billederne af et mennesketom New York bjergtagende...

Men hvorfor fanden skulle der være vampyrer med i den film?

Og så har jeg bare svært ved at se Will Smith som seriøs skuespiller. I mine øjne har han hverkan ansigt eller talent til det.

Nu ved jeg godt, at bogen er skrevet før Stephen Kings "The Stand", men det føles som om, man i filmen har taget de bedste elementer fra "The Stand" og de ringeste fra "28 dage senere".

Summa sumarum: "28 dage senere" er flere længder bedre end "I am legend", og Cillian Murphy er en MEGET bedre skuespiller end Will Smith. 

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af hunt hunt skrev:

Og så har jeg bare svært ved at se Will Smith som seriøs skuespiller. I mine øjne har han hverkan ansigt eller talent til det.

]

Med to Oscar nomineringer er der nok mange der ikke er enige med dig her

Jeg synes at han er god i sine seriøse roller - specielt i Ali.

Den kommende HD udgivelse af I Am Legend skulle i øvrigt indeholde en alternativ slutning, som skulle være som i bogen.

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:25

Nu er jeg ikke racist, og det er Hollywood nok heller ikke, men man har i mange år ledt med lys og lygte efter mørke skuespillere, som man kunne "forære" en Oscar-statuette...

I 2002 faldt man så over Halle Berry!

Edit: Hvis man bare ventede, kom de jo helt naturligt, f.eks. Forest Whitaker.

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:27
Nu fik han rent faktisk ikke en Oscar, men du mener f.eks. ikke at Jamie Foxx fortjente den for Ray?

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 09:32

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Nu fik han rent faktisk ikke en Oscar, men du mener f.eks. ikke at Jamie Foxx fortjente den for Ray?

Jeg synes bestemt, at det var fortjent, at Will Smith IKKE fik en Oscar. (Det skulle da lige være for "Independence Day" )

Nu er Jamie Foxx, så en af de skuespiller, som giver mig myrekryb, og jeg undgår helst film med ham, derfor har jeg ikke set "Ray". Jeg har dog "ved en fejl" set "The Kingdom", og den bekræftede blot, at jeg skulle holde mig fra film med Jamie Foxx.

Men det kan være, at det kommer en dag. Jeg hadede også Brian Dennehy af et godt hjerte, men nu elsker jeg at se film med ham...

Skrevet af: Phil
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 10:53

Nu er jeg ikke racist, og det er Hollywood nok heller ikke, men man har i mange år ledt med lys og lygte efter mørke skuespillere, som man kunne "forære" en Oscar-statuette...

Hvad var der galt med Halle Berry's præstation i Monsters Ball?? Den var sgu da til UG og fortjente fuldt ud en Oscar IMHO.

Og hvordan kan man hade skuespillere...du kender dem vel ikke? Du synes åbentbart Independence Day var god? Er i mine øjne den værste skodfilm i filmhistorien...men OK...vi har selvfølgelig alle ret til en mening...også dig hunt  

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 11:23

Oprindeligt skrevet af Phil Phil skrev:

Hvad var der galt med Halle Berry's præstation i Monsters Ball?? Den var sgu da til UG og fortjente fuldt ud en Oscar IMHO.

Og hvordan kan man hade skuespillere...du kender dem vel ikke? Du synes åbentbart Independence Day var god? Er i mine øjne den værste skodfilm i filmhistorien...men OK...vi har selvfølgelig alle ret til en mening...også dig hunt  

Nu skrev jeg vist godt nok ikke hade - men jeg ved da, at min far hader Gene Wilder... Så det kan man vel godt!

Nu er jeg ikke den eneste, som synes at Halle Berry's Oscar var ufortjent, så vidt jeg husker, var det også den generelle holdning, da hun fik den. 

Og som jeg også lige husker det, var der også den samme holdning til Denzel Washingtons Oscar for "Training Day" samme år. Den vil jeg dog gerne undgå at kommentere videre, da jeg synes at Denzel Washington har gjort sig fortjent til en Oscar igennem flere rigtig gode præstationer. (Og så kan jeg bare ikke huske "Training Day" særlig godt...) 

Edit: Undskyld, jeg skrev godt nok hade om Brian Dennehy, men han plejer også at spille et dumt svin i sine film...  Beklager endnu engang.

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 11:26
Det er faktisk nemmest at hade mennesker, når man ikke kender dem...

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 12:11

Edit: Undskyld, jeg skrev godt nok hade om Brian Dennehy, men han plejer også at spille et dumt svin i sine film...  Beklager endnu engang.

Og hvis han ved at spille et dumt svin har fået dig til at hade ham, betyder det vel at han har spillet sine roller godt

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 16:13

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Filmen er simpelthen for kort , og derved bliver histiorien klemt (kogt ned.)
For Filmen vare kun 1 t 36 min , lol  med den hiristiore som kunne fortælles på ca 2 t ville ha været et bedre valg , men underligt nok kun 1 36min det da ikke et penge spørgsmål nå de har Will Smith i hovedrollen..

Måske der kommer en 2 ér

Men ja filmen er fed nok , men samlet giver jeg den 6 for en ringet sammenklemt histiorie.

Man må håbe på en dir. cut extended ed. på BD/HD-DVD/DVD

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 16:41
Så kan du godt begynde at glæde dig: http://hddvd.highdefdigest.com/news/show/Warner/Disc_Announcements/Warner_Brings_I_Am_Legend_to_Blu-ray,_HD_DVD/1379 - Linky  

Skrevet den: 25-Januar-2008 kl. 20:21

vil jeg hjælpe dig her, Denzel Washington fik osse en oscar det år, det var både i bedste mandlige og kvindeling hovedrolle , gik til sorte skuespillere , og sjovt nok 6 månder efter terror  9/11..

men seføli hade han fortjent den , måske bare ikke med den film og  mod dem han kæmpede imod i 2002 , man on fire er da langt bedre , samt mange af hans andre film.

Print side | Luk vindue