Print side | Luk vindue

HD-DVD afspiller inkl 5 film 1999 kr

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32679
Udskrevet den: 03-Juni-2025 kl. 12:20

Emne: HD-DVD afspiller inkl 5 film 1999 kr
Skrevet af: glade
Emne: HD-DVD afspiller inkl 5 film 1999 kr
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 09:25

Ja i elmutanten fra imorgen, er vidst svært at gøre billigere..

aldi køre stadig reklame for deres MD 8828 så denne burde ikke være udsolgt...

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)

Svar:
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 12:48

der står den er 1080p, men er det ikke forkert, er den ikke kun 1080i den afspiller? og er den noget værd..

har en M86 i stuen samt en ps3 til bluray, kunne være rart også at have muligheden for HDDVD til den pris og så droppe combo samsung som er på vej

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

der står den er 1080p, men er det ikke forkert, er den ikke kun 1080i den afspiller? og er den noget værd..

har en M86 i stuen samt en ps3 til bluray, kunne være rart også at have muligheden for HDDVD til den pris og så droppe combo samsung som er på vej

Jeg er lidt usikker på, om det er Toshiba HD E1 der spørges om. If so - nej det er 1080i - og du får intet  - absolut intet bedre til den pris

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Gromit
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 15:06

Fint tilbud men man skal opgradere firmvaren, hvis man vil se andet end ens Region 2 DVD´er. 

Dog springer jeg over grundet HD-E1´erens irritationsmomenter samt at formatkrigen stadig ikke er overstået.

Skrevet den: 26-December-2007 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Fint tilbud men man skal opgradere firmvaren, hvis man vil se andet end ens Region 2 DVD´er. 

Dog springer jeg over grundet HD-E1´erens irritationsmomenter samt at formatkrigen stadig ikke er overstået.

Joh... men så mange irritationsmomenter synes jeg nu ikke at HDE1 har, og mig bekendt skal stort set alle HD/BD afspillere pt. jævnligt opdateres.

Og hvis du vil vente til formatkringen er overstået - så kommer du godt nok til at vente en rum tid

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg er lidt usikker på, om det er Toshiba HD E1 der spørges om. If so - nej det er 1080i - og du får intet  - absolut intet bedre til den pris

Nu er der jo heller ikke ligefremt andre HD DVD afspillere den kan konkurrer imod ;)

Skrevet den: 26-December-2007 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Nu er der jo heller ikke ligefremt andre HD DVD afspillere den kan konkurrer imod ;)

Næh...men det gør vel hverken afspilleren eller mit svar forkert - heller ikke hvis man ser hvad man får for pengene

-------------

Skrevet den: 26-December-2007 kl. 16:25
Jeg kunne heller ikke være mere enig. Er selv utrolig glad for min 

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 16:41
har umiddelbart ikke lige haft tid til at søge efter dette men, er dvd opskaleringen i den omtalte afspiller - "god"? sidder for tiden med en pc via svhs eller med en billig dvd afspiller via composite, så det er helt sikkert en opgradering, men hvor meget bedre er det? :o

håber ikke det er for meget off topic

Skrevet den: 26-December-2007 kl. 17:06

Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

har umiddelbart ikke lige haft tid til at søge efter dette men, er dvd opskaleringen i den omtalte afspiller - "god"? sidder for tiden med en pc via svhs eller med en billig dvd afspiller via composite, så det er helt sikkert en opgradering, men hvor meget bedre er det? :o

håber ikke det er for meget off topic

Tja...opskalering - selv synes jeg at den er okay - andre synes ikke at den er særlig god. Og hvor meget bedre afhænger jo af, hvilken afspiller du har nu, hvilken forbindelse som du agter at benytte osv.

-------------

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 17:11

har umiddelbart ikke lige haft tid til at søge efter dette men, er dvd opskaleringen i den omtalte afspiller - "god"? sidder for tiden med en pc via svhs eller med en billig dvd afspiller via composite, så det er helt sikkert en opgradering, men hvor meget bedre er det?

I forhold til hvad du har nu, så er det, som du siger, helt sikkert en opgradering, men noget vanvittigt god og praktisk dvd-afspiller bliver HD-R1'eren aldrig. Eftersom den kan låses til film-mode kan den også deinterlace de fleste (men ikke alle) PAL dvd-film korrekt, så den også til nød kan bruges til dét. God til at opskalere er den dog ikke, og der går helt sikkert billedkvalitet tabt, når afspilleren opskalerer til de 1080i maskinen er indstillet til til HD DVD-afspilning, så hvis man bruger den til normal dvd, kan det helt sikkert betale sig, at gå ind og sætte den til 576p, når det ikke er HD DVD man ser.

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 17:26
Hvorfor er prisen 4499 når man klikker på spilleren? På forsiden står der 1999.
Leif

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 17:27
Nå, man skal videre til kassen, så er den 1999 igen.
Leif

Skrevet af: Auri
Skrevet den: 26-December-2007 kl. 19:58

Hej

Nu har jeg bestilt via EG´s netshop men jeg kan vel ikke være sikker på at få en, el hva?

Har desværre ikke mulighed for at komme i butikken før fredag eftermiddag, så jeg håber jeg kan få en af maskinerne via netshop!

Auri

Skrevet den: 26-December-2007 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Hej

Nu har jeg bestilt via EG´s netshop men jeg kan vel ikke være sikker på at få en, el hva?

Har desværre ikke mulighed for at komme i butikken før fredag eftermiddag, så jeg håber jeg kan få en af maskinerne via netshop!

Auri

Ah..mon ikke at det er som flere andre netforhandlere. De har ind i mellem et system der beregner restlageret. Jeg tror bestemt at du får din HDE1-

Og glæd dig

-------------

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 09:43
Det er dælme ellers et godt tilbud! ... men nu har jeg jo lige fået min HD-EX1

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 09:45

Oprindeligt skrevet af Krjstoff Krjstoff skrev:

Det er dælme ellers et godt tilbud! ... men nu har jeg jo lige fået min HD-EX1

Jo men din XE1 er jo også på mange måder overlegen HD E1. Tillykke med den nye afspiller

-------------

Skrevet af: lærlingen
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 10:58
har lige købt hd e1´eren i tåstrup mega store..

hvis i går efter 10 film skal i ikke gøre det der, for de har rimelig styr på hvorn man får filmene.. men prøv city2 hvis i bor i området:D

har nu smit lortet på nettet og registreret mig på deres hjemmeside.. men når jeg smider en hdDVD i siger den "management system error occurred - please concat customer support"...

hvad her jeg gjort forkert? eller er der andet at gøre end at kontakte dem?

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 12:10
Jeg vil lige henlede opmærksomheden på at http://www.axelmusic.com/list?advsearch=1&orderby=point&order_dir=desc&showentity=1&p_title=Discounted&hitsprpage=20&format=39&category=137&showentity=1 - Axel har en stribe film til ganske gode priser (1 euro = ca. 7,60 kr.)

Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 12:14

Ville jeg kunne se forskel på mit tv om jeg har 1080i eller 1080p??

Er nemlig lidt varm på tilbuddet fra Elgiganten.

Mvh. Lasse

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Ville jeg kunne se forskel på mit tv om jeg har 1080i eller 1080p??

Er nemlig lidt varm på tilbuddet fra Elgiganten.

Mvh. Lasse

Det kommer jo lidt an på hvilket TV som du er den lykkelige ihændehaver af.

Men HDE1 levere et særdeles flot HD DVD billede - det kan du godt tro på 

-------------

Skrevet af: GrillBiller
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 12:17
og når vi nu er igang... så har Amazon.com b1g1 kampange nu:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=961654 - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=961654

Hvilket har resulteret at Harry potter 1-5 ligger på 1,2,3,4 og 5 plads på amazon hd/BD top10 :)
http://charts.highdefdigest.com/history.aspx - http://charts.highdefdigest.com/history.aspx

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 12:25
Jeg har et Panasonic TH-37PV60EH

-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 13:17
Ja så bestilte jeg lige 2 stk.. så må vi se om disse når frem, min sidste ordre fra usa har jeg intet set til stadig og er sent nu 2 gange..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 13:36

Jeg har et Panasonic TH-37PV60EH

Du vil blive glad for en HDE1

-------------

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 13:48

Kan jeg kun få lyd til surround gennm et optisk-kabel?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 13:53

Mvh. Lasse

Jep

-------------

Skrevet af: Fender56
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 14:03

Oprindeligt skrevet af lærlingen lærlingen skrev:

har nu smit lortet på nettet og registreret mig på deres hjemmeside.. men når jeg smider en hdDVD i siger den "management system error occurred - please concat customer support"...

hvad her jeg gjort forkert? eller er der andet at gøre end at kontakte dem?

Husk på, det er ikke en DVD afspiller du har med at gøre, men en computer der kan afspille både CD, DVD og HD DVD og den skal behandles som sådan. Derfor skal den i ny og næ genstartes og have nye firmware opdateringer, for at virke perfekt.

Og kan du ikke her og nu få den til at hente opdateringer på nettet så kan du selv brænde ISO filerne på en PC og så opdatere afspilleren, evt endda til en regionkodefri version 2.5.1.

Skrevet af: Glennda
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 14:15

Hej er der nogen af jer som har købt Hde-1 Toshiba som kan sige om der er film med i pakken ? eller skal man købe en film med hjem for at se en HDdvd film i dag med det samme ?

Mvh

-------------
Focal Utopia micro Be Højtaler Oled LG 65".Denon pma a-110 forstærker. Samsung 3DBlu Ray.Sony DAT dtc2000ES.

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 14:38

Hej

Har lige reserveret en Toshiba HD-E1 i Næstved afdelingen og henter den sendere i dag. (Skal lige først ind og bestille kabler hos AV Connection et HDMI og Optisk kabel). Så skal der leges i aften og i morgen.

Mvh. Lasse 

-------------

Skrevet af: Bredvig
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Glennda Glennda skrev:

Hej er der nogen af jer som har købt Hde-1 Toshiba som kan sige om der er film med i pakken ? eller skal man købe en film med hjem for at se en HDdvd film i dag med det samme ?

Mvh

Køb en film med hjem med det samme! De 5 film skal bestilles hos Toshiba.. Elgiganten giver ikke selv 5 film med længere!

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 15:49

Mvh. Lasse

Jep

er det muligt at bruge dette setup: hde1-hdmi-tv(508xd)-optisk-receiver(z5500)?

jeg kan ikke få det til at fungere med ps3'en, men kunne jo være med hde1..

Skrevet den: 27-December-2007 kl. 16:01

Mvh. Lasse

Jep

Ja umiddelbart virker det som samme set up som mit - så hvorfor ikke

er det muligt at bruge dette setup: hde1-hdmi-tv(508xd)-optisk-receiver(z5500)?

jeg kan ikke få det til at fungere med ps3'en, men kunne jo være med hde1..

-------------

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 16:25
Lå 3 stk på fisketorvet da jeg var forbi idag så udsolgt er den ikke..

-------------
Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 22:36
så fik jeg købt den sidste de havde i nørrebro adelingen  havde alligevel fået en matsui dvd-afspiller til 349,- i julegave som skulle byttes/have pengene retur - så det passede meget godt med at de kunne indgå i købet af en hde1 

tak til folk som beskrev dvd opskaleringen, har fået set 5-6 dvd'er siden købet for et par dage siden og det ser bare så godt ud på mit 508xd!

har ikke fået afspillet nogle hd-dvder i nu.. men det skal der nok blive set en del af (kan leje nye titler til 15,- ) + de 5 film man får med i tilbuddet

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 22:40

så fik jeg købt den sidste de havde i nørrebro adelingen  havde alligevel fået en matsui dvd-afspiller til 349,- i julegave som skulle byttes/have pengene retur - så det passede meget godt med at de kunne indgå i købet af en hde1 

tak til folk som beskrev dvd opskaleringen, har fået set 5-6 dvd'er siden købet for et par dage siden og det ser bare så godt ud på mit 508xd!

har ikke fået afspillet nogle hd-dvder i nu.. men det skal der nok blive set en del af (kan leje nye titler til 15,- ) + de 5 film man får med i tilbuddet

Jamen HDE 1 er skam ikke så ringe som SD DVD afspiller - og vent så bare til at du kan servere HD DVD på dit Pio 508

-------------

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 22:46

Jamen HDE 1 er skam ikke så ringe som SD DVD afspiller - og vent så bare til at du kan servere HD DVD på dit Pio 508

har allerede 6 blu-ray film (+set en del leje bluray film) til ps3'en, som jeg går ud fra ser stort set ens ud på hd-dvd. men jo glæder mig til hd-dvd only titler så som king kong og transformers

tænkte på, måske et lidt dumt spørgsmål men non the less; kan der ske nogle skade ved at have min hde1 stående oven på min thomson dth8551? ved ikke hvad der skulle kunne gå galt, men har opfattelsen af at hde1'en er en lidt skrøbelig maskine, så vil gerne være sikker på den ikke tager skade self

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 23:06

Hvilken DVD afspiller sammenligner du med? (andre må også godt byde ind)

-------------
Kuro

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 23:24

har allerede 6 blu-ray film (+set en del leje bluray film) til ps3'en, som jeg går ud fra ser stort set ens ud på hd-dvd. men jo glæder mig til hd-dvd only titler så som king kong og transformers

tænkte på, måske et lidt dumt spørgsmål men non the less; kan der ske nogle skade ved at have min hde1 stående oven på min thomson dth8551? ved ikke hvad der skulle kunne gå galt, men har opfattelsen af at hde1'en er en lidt skrøbelig maskine, så vil gerne være sikker på den ikke tager skade self

Nej jeg tror ikke at det skader, at din HDE1 står oven på en anden "maskine". Det gjorde min "gamle" HDE 1 i et års tid - no problem. Bare sørg for, at der er god ventilation til begge maskiner. Men bemærk at der i din brugermanual står, at der tilgengæld ikke må stå noget oven på din HDE1 

-------------

Skrevet den: 31-December-2007 kl. 00:05
mgmg > jeg sammenligner med billige dvd-afspillere samt pc via svhs, så self er det en stor forskel.. MEN! også i sammenligning med HD film syns jeg billedet klarer det godt. jeg får seriøst helt lyst til at se en masse dvd film 

hother > lyder godt, begynder at have lidt plads problemer med alle de maskiner

Skrevet den: 31-December-2007 kl. 00:22

Øh...pladsproblemer

-------------

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 31-December-2007 kl. 00:24

mgmg > jeg sammenligner med billige dvd-afspillere samt pc via svhs, så self er det en stor forskel..

Har du sammenlignet med din recorder? (og hvilken har du?)

-------------
Kuro

Skrevet den: 31-December-2007 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

mgmg > jeg sammenligner med billige dvd-afspillere samt pc via svhs, så self er det en stor forskel..

Har du sammenlignet med din recorder? (og hvilken har du?)

jeg har en thomson dth8551 og jeg har ikke kunnet sammenligne dem.. kæresten brugte den mens jeg var i japan her i sommers, og der har drevet så sat sig fast :S og købte først tv'et efter jeg kom hjem fra japan..

Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 09:22

Hej

Jeg er hoppet på sådan et tilbud, men der lå ikke nogle bestillingssedler i kassen, så har selv printet dem ud, er der andre der har gjort det også?

Hvad har i gjort bare printet ALT ud, udfyldt det og så sendt det ind?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 09:32

Hej

Jeg er hoppet på sådan et tilbud, men der lå ikke nogle bestillingssedler i kassen, så har selv printet dem ud, er der andre der har gjort det også?

Hvad har i gjort bare printet ALT ud, udfyldt det og så sendt det ind?

Mvh. Lasse

Nu har jeg godt nok købt en EP35 - men det er samme system. Udfyld formular, vælg film og medsend kopi af kvittering til Stockholm

-------------

Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 09:47

Det er bare småt på papiret, men ellers kontakter de mig vel.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:41

i stockholm? de sedler jeg har skal sendes til aldridge 5051 i west midlands.. hvor får jeg den som skal sendes til stockholm?

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet af: flakes
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:01
lærlingen: http://www.hddvdeurope.com/_pdf/offers/hddvd_po_dk.pdf

Skrevet af: plankeby
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 15:52

Toshiba HD E1 ser jo ut til å være meget ok til 1995 kr (samme pris i Norge, i norske kr).

En rask Google søken gir noen tester av spilleren.

Noen treff:

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&testid=2964 - http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=79291&kategori=&a mp;testid=2964

http://avforum.no/forum/tester-video/50642-microtest-toshiba-hd-e1.html - http://avforum.no/forum/tester-video/50642-microtest-toshiba -hd-e1.html

http://forbruker.no/digital/tester/dvd/article1625146.ece - http://forbruker.no/digital/tester/dvd/article1625146.ece

http://forbrukerportalen.no/produkter/10988/ - http://forbrukerportalen.no/produkter/10988/

Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 16:17
Har nogle af jer haft held med at få kontakt med dem på deres email ?

vpsupport@toshibatec-tnd.com

De skriver at man kan kontakt dem der ang levering af de 5 film, men de har ikke svaret mig på de 3 mails jeg har skrevet til dem

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 11:21

Har lige brug for lidt hjælp til udfyldelse af formular til de 5 film:

Det serienummer man skal skrive på sedlen er det det nummer der står på kvitteringen, eller er det noget af det der står på kassen eller.....???

-------------
Ning

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Det serienummer man skal skrive på sedlen er det det nummer der står på kvitteringen, eller er det noget af det der står på kassen eller.....???

Jeg har brugt det serienummer som du finder bag på din afspiller. Det samme nummer står formentlig på emballagen.

-------------

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

det skulle gerne stå på både kassen og bag på afspilleren. det er et ret langt nummer.

det er ikke sikkert at det nummer som er på kvitteringen er det rigtige.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 11:59

Okay, tak for det..

Forøvrigt, Hother.. Det var maskinen der var defekt, (ingen lyd på HD-dvd) har fået den byttet til en ny, og den spiller max

-------------
Ning

Skrevet af: FallenAngel
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 12:20
Nogen der har fået filmene de bestilte sendte kupon den 28/11 og har endnu intet hørt eller set, har også prøvet at maile til dem 2 gange uden svar? Vil sku gerne snart have de 5 film

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af FallenAngel FallenAngel skrev:

Nogen der har fået filmene de bestilte sendte kupon den 28/11 og har endnu intet hørt eller set, har også prøvet at maile til dem 2 gange uden svar? Vil sku gerne snart have de 5 film

Står i samme situation som dig. Har enda også skrevet til elgiganten uden svar.
Jeg begynder snart at tvivle på det

Skrevet af: Bredvig
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:12
Jeg har heller ikke modtaget de 5 hd-dvd'er fra Toshiba selvom jeg nu har ventet over 1 Måned

Skrevet af: plankeby
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:43

Har ingen Thosiba selv...

Det stor jo i tilbudet og på Thosiba sine sider at det tar omtrent 28 dager å få filmene levert. Så kun en uke over den tiden er ikke så meget...

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:35

Burde man afleverer sin nyerhvervede HD-E1 'er tilbage efter Warners udspil?

Jeg havde tænkt mig at købe Samsungs kombi-afspiller når den kommer og så bruge den anden på et børneværelse eller i soveværesle. Købte kun HD-E1'eren pga. de 5 film og selvfølgelig for at få HD. Hvad gør i andre der lige har købt den? Jeg kan ikke helt overskue konsekvensen.

Ville det være smartere at få pengene tilbage og købe Blu-ray?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:39

Det ville jeg gøre, den er jo alligevel ikke noget værd pga. manglende 1080p og 24fps

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:49

Jeg vil personligt beholde min HD-E1, modtog den i går med posten, men går stadig og venter på en kombi-afspiller men tror den bliver dyr i starten og vil også lige se om den kan leve op forventninger. 1999,- med 5 film er det jo ikke så tosset, hvis vi får filmene ? er i øvrigt meget tilfreds med den, samt mine alm dvd film ser også bedre ud på denne maskine. Kan dog ikke finde ud af at få den opdateret er ikke pc nørd nok, så jeg håber nogen kan hjælpe mig en opdaterings skive ? har prøvet at få den på nettet samt brænde en skive  men ak ak. Så min Kiss' DP 500 dvd afspiller er gået på pension.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:58

Jeg er ligeglad med 1080p for det kan mit tv ikke vise alligevel.

Jeg synes også den gør det godt, men hvis man ikke ville kunne købe filmene er det jo ligemeget hvor den er henne. Jeg ville også gerne have kombi-afspilleren men hvis filmene ikke bliver lavet til HD-DVD kan jeg jo lige så godt købe en ren Blu-Ray afspiller. Især hvis kombien koster 7-8000,- og jeg kan få en ren Blu-Ray til 4000,-

Det er svært. Ville bare lige hører jeres mening om det.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:03

Men det vil dit næste tv kunne

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:15

Ja, men det vil et tv på et børneværelse sikkert heller ikke kunne. Idéen er ikke at jeg skal holde HD-E1'eren i mit setup, men at jeg skal have en kombi eller hvis Blu-Ray bliver eneste format have sådan en som det eneste.

Men billigt med 5 film jo. Hvis de kommer.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:19
Jamen så skal du da bare beholde den, så er den sag jo opklaret!

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 11:10

Er der nogle der har prøvet at afleverer den tilnage? Hvad med de film man har "bestilit" via sedlen der skulle sendes ind?

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet af: minusop
Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 12:55

Er der nogle der har prøvet at afleverer den tilnage? Hvad med de film man har "bestilit" via sedlen der skulle sendes ind?

Ved det ikke, men jeg købte én hos Elgiganten idag, som tydeligt var en der var retuneret. Jeg fik dem til at skrive på bonnen, at den havde været åbnet/taget i brug, således at jeg har mulighed for at reklamere hvis den allerede er registreret, og at jeg derfor ikke får de 5 film....

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:00

Fedt sted at købe ind, der er vist rimelig gode chancer for at betale fuld pris for en brugt vare!

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af Bredvig Bredvig skrev:

Jeg har heller ikke modtaget de 5 hd-dvd'er fra Toshiba selvom jeg nu har ventet over 1 Måned

de er nok ved at lave det hele om. så der kommer blu-ray film i stedet for. det er det der tager tid.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:06

hvorfor skulle toshiba smide blueray i deres tilbud? pga warner? 

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:10

Det var jo nok en joke - ikke!

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:11

du så slet ikke et smiley face i slutningen.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

det er jo lige det. skulle lige se hvor hurtigt der kom en bemærkning

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:26

Nogen der kender elgigantens retur politik. Nu er det jo over 30 dage siden jeg købte den, men har her efter 1½ mdr. endnu ikke modtaget filmene fra toshiba ej svarer de heller på alle de mails jeg har sendt dem. Så man kan vel sige man aldrig har modtaget alt det man betalte for og derfor skal have lov til at retunere ellers så må elgiganten selv af med  5 film og sende regningen vidre til toshia, eller i det mindste sørge for at toshiba leverer inden for meget meget kort tid. Har fulgt de instruktioner som sælgeren oplyste og som stod på slippen.

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 13:37

Nogen der kender elgigantens retur politik. Nu er det jo over 30 dage siden jeg købte den, men har her efter 1½ mdr. endnu ikke modtaget filmene fra toshiba ej svarer de heller på alle de mails jeg har sendt dem. Så man kan vel sige man aldrig har modtaget alt det man betalte for og derfor skal have lov til at retunere ellers så må elgiganten selv af med  5 film og sende regningen vidre til toshia, eller i det mindste sørge for at toshiba leverer inden for meget meget kort tid. Har fulgt de instruktioner som sælgeren oplyste og som stod på slippen.

jeg tror ikke du skal regne med at kunne aflevere den tilbage. de vil nok sige at det trods alt har været jul og nytår. så de kan jo have haft ferie, derfra hvor de akal sendes.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 14:05

skrev posten inden jeg læste den gigantisk lange post om warner/hd/bd... ignorer den 

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 14:11

skrev posten inden jeg læste den gigantisk lange post om warner/hd/bd... ignorer den 

Tilgivet!

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 14:53

El giganten reklamere med en afspiller til kr 1999,- med 5 film til Værdi kr 1245,- Men hvis folk ikke får de film efter de 28 dage der står skrevet i aftalen, er der vel tale om et aftalebrud, så må de vel skulle kunne betalle en erstatning på de 1245 retur til forbrugeren ?

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

El giganten reklamere med en afspiller til kr 1999,- med 5 film til Værdi kr 1245,- Men hvis folk ikke får de film efter de 28 dage der står skrevet i aftalen, er der vel tale om et aftalebrud, så må de vel skulle kunne betalle en erstatning på de 1245 retur til forbrugeren ?

Enig - det er en mangel ved produktet. Som mangelbeføjelser kunne man forestille sig ophævelse af handelen eller en passende dekort (prisnedslag) fordi du ikke har modtaget filmene, samt naturligvis at ElGiganten sørger for at du får filmene leveret.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 14:57

måske kunne man gå videre med det. men at gå i retten for det kan godt blive langt og dyrt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Enig - det er en mangel ved produktet. Som mangelbeføjelser kunne man forestille sig ophævelse af handelen eller en passende dekort (prisnedslag) fordi du ikke har modtaget filmene, samt naturligvis at ElGiganten sørger for at du får filmene leveret.

jeg er også enig. men tror bare det er svært at få noget ud af det. så skulle man evt være en del som gør det sammen. 

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:01
er der i det hele taget nogen overhovedet som har modtaget de fem film fra toshiba?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:06
Ja men nu er der er jo mange der ikke har modtaget de lovede film, det er da en af grundende til jeg lod mig friste, det står jo klart i  betingelser og vilkår 28 dage så mon ikke det er klart nok, i den sidste ende er det jo El giganten der er ansvarlig. PS jeg har først modtaget min HD-DVD fredag men forventer da mine film efter aftale 28 dage.

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:11
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

jeg er også enig. men tror bare det er svært at få noget ud af det. så skulle man evt være en del som gør det sammen. 

Hvorfor er det sværere at klage over denne mangel i forhold til så mange andre, for eksempel defekter? Jeg vil da snarere sige tværtimod, fordi mangelen er nem at konstatere (modsat visse defekter). Forlang et afslag på 800 kr., og hvis de ikke vil det, klager du til Forbrugerklagenævnet. Det kommer til at koste ElGiganten mere end 800 kr. at behandle en sag som kører i Forbrugerklagenævnet.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:15
det skulle være nemt. men elgiganten kan køre en del på at der måske har været lukket jul og nytår.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:17
lige meget hvad, synes jeg at vi skal klage sammen, hvis vi klager..

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:20

lige meget hvad, synes jeg at vi skal klage sammen, hvis vi klager..

jeg tror at det ville gå noget nemmere igennem hvis i kunne finde ud af at sende en samlet klage.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:27
jeg er med på klage syns det er helt hen i vejret at de bare ignorerer os der har købt deres produkt (toshiba) at det er elgiganten der må bøde er jo bare et resultat af at de må få bdre styr på deres leverandører så dette ikke kan ske, tror jeg vil smtte forbi elgiganten imorgen og fremlægge sagen og høre hvad de har at sige til det.

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 15:35

okaj.. tror jeg venter med at sende min ordresedler afsted til i morgen eller overmorgen så...

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 16:44

Øh...pladsproblemer

hvordan ser det så ud med pladsproblemerne nu? med den nye onkyo?

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 16:59

jeg er med på klage syns det er helt hen i vejret at de bare ignorerer os der har købt deres produkt (toshiba) at det er elgiganten der må bøde er jo bare et resultat af at de må få bdre styr på deres leverandører så dette ikke kan ske, tror jeg vil smtte forbi elgiganten imorgen og fremlægge sagen og høre hvad de har at sige til det.

Vi følger spændt med i hvad el giganten vil svare på klagen, men du for jo nok et standard svar med at det er Toshiba der skal klages til

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 17:04

Vi følger spændt med i hvad el giganten vil svare på klagen, men du for jo nok et standard svar med at det er Toshiba der skal klages til

hmm... eftersom DE reklamere med at man får sine film inden 28 dage, må de jo stå inde for deres samarbejdspartnere vel?

-------------
lær mig op, Obi wan-HD

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 17:24

Lad være med at hoppe på den limpind.

Du har ingen aftale med Toshiba. Du har en aftale med El-Giganten, som har stillet dig i udsigt at der vil komme 5 film. Hvis det ikke holder, er der tale om en mangel ved produktet, hvilket giver dig mangelbeføjelser efter købeloven. Hvis filmene ikke kan leveres er der følgende muligheder: ophævelse af handelen eller afslag i prisen.

-------------

Skrevet den: 06-Januar-2008 kl. 18:59

Der står man venligst skal vente MINDST 28 dage for leveringen. Så vi må se hvor lang tid der går, de er jo ligesom hel garderet med det svar.

Mvh. Lasse

-------------

Skrevet af: Auri
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 10:16

Hej

Søger man lidt i avsforum.com ser man at de ca. venter 3 mdr. på filmene.

Det må man så gøre op med sig selv om man vil vente på

Jeg har ikke sendt min kvittering endnu, overvejer at returnere afspilleren. Er der nogen der ved om den kan afleveres i den nærmeste EG selvom den er købt over nettet?

Mvh Auri

Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 10:21

Hej

Søger man lidt i avsforum.com ser man at de ca. venter 3 mdr. på filmene.

Det må man så gøre op med sig selv om man vil vente på

Jeg har ikke sendt min kvittering endnu, overvejer at returnere afspilleren. Er der nogen der ved om den kan afleveres i den nærmeste EG selvom den er købt over nettet?

Mvh Auri

3 mdr. det er jo vanvittigt. hvem gider vente så lang tid? uanset hvor du har købt den, kan du aflevere den tilbage i den nærmeste EG.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 10:28
3 mdr. det er jo helt forrykt. Glæder mig til at høre hvad de siger her i eftermiddag når jeg triller forbi. Ang retur så er mig problem vel bare at de 30 dage er overskredet, men så kan man sige så er der vel også kun 1½ mdr. til de kommer så halvdelen af tiden er overstået?

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 11:13

-

Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 11:29
Godt der ikke var noget kort i min så :) skulle selv printe det ud fra hjemmesiden som mange andre. Så kan vel godt leveres tilbage i samme stand, hvis man ser bort for den ene gang den ahr været brugt til transformes på HD DVD.

-------------
Toshiba Z3030D 47"
Panasonic PZ85 42"
Panasonic BD35
Supra HDMI

Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 07-Januar-2008 kl. 11:43

Mvh Auri

Du kan godt aflevere afspilleren, men de kan ikke betale pengene tilbage med det samme. Så husk at få en kvittering for at du har afleveret den.

Print side | Luk vindue