Print side | Luk vindue

Pioneer DV-400 uden farver...

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: DVD afspillere
Forumbeskrivelse: DVD afspillere (men ikke optagere)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32740
Udskrevet den: 11-November-2024 kl. 05:54

Emne: Pioneer DV-400 uden farver...
Skrevet af: Nickell
Emne: Pioneer DV-400 uden farver...
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 11:12

Hej alle...

Jeg sad i lang tid og kiggede forummet igennem for at læse hvad i mente om DV-400. Og jeg blev overbevist om at det var et godt køb, så nu sidder jeg her med den.

Men den vil ikke vise farver. Jeg har et gammelt CRT-tv, men i starten viste den godt nok et lilla pioneer logo, men ved afspilning af en divx-film både via forsvandt farverne. Så røg en almindelig DVD i. Og straks var der farver igen.

Den divx film jeg brugte var en trailer fra Superman Returns.

Min firmware er YGB7516A. Jeg tænker på om det er en brugt jeg har fået? Fik den uden æske, så måske har en anden opdateret firmwaren?

Skal jeg returnere den? Ryger min garanti, hvis jeg prøver en anden firmware?

Svar:
Skrevet af: Håkan
Skrevet den: 28-December-2007 kl. 05:18

Troligen var filmen i färgformatet NTSC (t.ex är alla filmer från USA och Japan i NTSC-format).
Pioneers DVD-spelare har en funktion som vid leverans alltid står på AUTO-läge.
Om din TV inte klarar NTSC måste du välja PAL-läget för denna funktion.

Så här ändrar du: Stäng av spelaren. Använd knapparna på frontpanelen och håll >>| intryckt och tryck sedan på STANDBY/ ON-knappen för att ändra TV-system. TV-systemet ändras enligt följande schema:
¤ AUTO --> NTSC
¤ NTSC --> PAL
¤ PAL --> AUTO

Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 28-December-2007 kl. 22:46

Tak Håkan...

Jeg har returneret afspilleren, og skal hente en ny senere...  Men vil prøve dit trick!

Men jeg vidste sq ikke at film-formatet kunne være i enten Pal eller NTSC, når man kører den som fil via USB'en...

Godt nytår... ;)

Print side | Luk vindue