Ipod Touch, anyone?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32750
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 15:56
Emne: Ipod Touch, anyone?
Skrevet af: pongolle
Emne: Ipod Touch, anyone?
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 15:02
Hey
Har tidligere haft Ipod videoen, og har pt. den helt lille Shuffle. Men er gået hen, og blevet lidt forelsket i den nye Ipod Touch, den er jo alt alt for lækker. Den skriger jo nærmest efter at blive ejet
Vil bare lige høre, om der er nogen herinde, som har erfaringer med den?
|
Svar:
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 15:59
Har ikke erfaringer med den, men har prøvet at surfe på den og der er IMO vidlt lækker. Jeg skal have en iPhone når den kommer, that´s 4 shure.
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet af: sehested
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 17:12
Jeg har også kigget en hel del på den og er helt vild med designet. Dog har jeg et spørgsmål som jeg har lidt problemer med helt at få afklaret på nettet. Jeg har en Qnap ts-109 som køre en Twonky server til at streame min musik til min ps3. Er det muligt for Ipod thouch at kunne streame musik fra twonkyserveren ved hjælp af DNLA UPnP eller kan det ikke lade sig gøre. Så vidt jeg kan finde ud af har Apple deres egen standard som hedder bonjour, men om der findes noget homebrew eller ligende som ville kunne få ipod thouch til at virke med twonky ville være for cool, så ville jeg ikke vente 2 sec med at købe den Håber nogen kan hjælpe?
|
Skrevet af: plouger
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 17:37
Jeg har en IPOD Touch og kan kun sige at det er den fedeste MP3 afspiller jeg nogen sinde har prøvet
Eneste negative jeg kan sige, er at jeg hader ITUNES. Men den er så fed, at jeg kan leve med at skulle bruge Itunes
pongolle skrev:
Hey
Har tidligere haft Ipod videoen, og har pt. den helt lille Shuffle. Men er gået hen, og blevet lidt forelsket i den nye Ipod Touch, den er jo alt alt for lækker. Den skriger jo nærmest efter at blive ejet
Vil bare lige høre, om der er nogen herinde, som har erfaringer med den? |
------------- Hilsen
Plouger
|
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 17:54
Hvordan fungerer nettet?
Kan man downloade podcasts, når man sidder i bussen fx, eller?
|
Skrevet af: DonJensen
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 18:10
pongolle skrev:
Hvordan fungerer nettet?
Kan man downloade podcasts, når man sidder i bussen fx, eller? |
Den kan køre på trådløse net (WIFI), så det kan man gøre der hjemme eller hvor der er hotspots.
------------- http://bfbc2.elxx.net/stats/ps3/K-Gaard">
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 18:17
Den har endnu ikke UPNP men Apple frigiver i februar SDK til den. Så på det tidspunkt begynder der nok at dukke programmer op fra andre producenter som kører på iPod.
-------------
|
Skrevet af: Steen
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 18:31
DonJensen skrev:
pongolle skrev:
Hvordan fungerer nettet?
|
Den kan køre på trådløse net (WIFI), så det kan man gøre der hjemme eller hvor der er hotspots.
|
Jeg har en Ipod touch og så vidt jeg har set kan man ikke downloade podcasts direkte på den, det skal vist stadig gøres i iTunes.
Til gengæld kan man downloade masser af musik direkte til den.
|
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 18:36
Steen skrev:
DonJensen skrev:
pongolle skrev:
Hvordan fungerer nettet?
|
|
Jeg har en Ipod touch og så vidt jeg har set kan man ikke downloade podcasts direkte på den, det skal vist stadig gøres i iTunes.
Til gengæld kan man downloade masser af musik direkte til den.
|
Har du 8 Gb eller 16 Gb modellen?
Syntes sku den bliver for dyr i 16 Gb modellen.
PS. Er du glad for den?
|
Skrevet af: Steen
Skrevet den: 27-December-2007 kl. 21:38
Jeg har 16 GB modellen og er super glad for den.
|
Skrevet af: Voodoodolphins
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 14:46
sehested skrev:
Jeg har også kigget en hel del på den og er helt vild med designet. Dog har jeg et spørgsmål som jeg har lidt problemer med helt at få afklaret på nettet. Jeg har en Qnap ts-109 som køre en Twonky server til at streame min musik til min ps3. Er det muligt for Ipod thouch at kunne streame musik fra twonkyserveren ved hjælp af DNLA UPnP eller kan det ikke lade sig gøre. Så vidt jeg kan finde ud af har Apple deres egen standard som hedder bonjour, men om der findes noget homebrew eller ligende som ville kunne få ipod thouch til at virke med twonky ville være for cool, så ville jeg ikke vente 2 sec med at købe den Håber nogen kan hjælpe? |
Vil gerne vide hvad planen var så fremt dette kunne virke med touch'en? ville du bare streame mens du er der hjemme (I så fald hvorfor) eller ville du anvende det til at streame når du befinder dig i et hotspot et sted ude i den store verden?
|
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 15:06
Meningen med det er vel at bruge sin iPod Touch som remote med cover flow. Hvis alle enhederne understøtter UPNP kan man trække musik fra NAS'en til sin media afspiller - enten i form af musik eller film.
-------------
|
Skrevet af: Figaro01
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 17:03
Hvad med Samsung YP-P2, godt alternativ til Ipod touch eller?
|
Skrevet af: jaffij
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 09:39
Hvis man vil bruge den til at streame fra sin egen pc kan man evt. bruge
http://www.orbnetworks.com/ - http://www.orbnetworks.com/
Det kræver blot at man har trådløst netværk tilgængelig.
|
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:13
Har ikke en klap forstand på Ipod så derfor dette lidt begynder spørgsmål
Hvis man fjerner DRM og konvertere en WMA fil til MP3 så kan IPOD Touch afspille filen?
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:21
Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 15-April-2008 kl. 19:39
lunddal skrev:
Ja. |
Sådan skal det være kort og kontant , takker for svaret.
|
|