Print side | Luk vindue

PS3 blæser går amok

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=32932
Udskrevet den: 19-Februar-2025 kl. 02:23

Emne: PS3 blæser går amok
Skrevet af: sovedyret
Emne: PS3 blæser går amok
Skrevet den: 29-December-2007 kl. 22:59

Jeg har endelig fået anskaffet mig en ny PS3 40GB købt i Fona til 2999 kr. for 2 dage siden..

Den står helt frit placeret ovenpå et tv møbel, men alligevel har problemer med blæseren.. I starten er den HELT lydløs, men efter vel ca. 30 minutters brug går blæseren lige så stille igang.. Dette niveau er helt fint og svarer ca. til støjen fra min JVC harddisk optager.. Men efter omkring 4 timers brug(fordelt mellem download af demo'er, afspilning af film og spil af demoer) gik blæseren helt amok.. Det lød faktisk som en hårtørrer.. Jeg slukkede for den og lod den stå i en times tid.. Da jeg så startede den op igen var der ingen problemer, men allerede efter omkring 1 times spil af demoer gik blæseren amok igen.. Er det normalt?? Nogle der har oplevet det samme??

Kan man ikke forvente at den kan køre i mange timer uden at blæseren kører på fuld skrald??

Svar:
Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 29-December-2007 kl. 23:20

Jeg har lige set blu-ray i 3 timer og den er stadig lydløs. Det samme er tilfældet når jeg spiller, så tror der der noget galt med din.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 29-December-2007 kl. 23:24
Så er det vel bare et spørgsmål om at tage den med ned i Fona og forklare dem problemet? Det burde garantien vel klare.. Er dælme træt af at skulle undvære den igen allerede...

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 29-December-2007 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af sovedyret sovedyret skrev:

Så er det vel bare et spørgsmål om at tage den med ned i Fona og forklare dem problemet? Det burde garantien vel klare...

Der er ingen garanti på produktet, men derimod en reklamationsret mod fabriksfejl. Så hvis det faktisk er en fabriksfejl, så koster det ikke dig noget.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet af: PeterLarsen
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 01:33
Jeg har også set en del igår - ingen støj fra min.
Jeg havde først placeret den på en hylde i et TV-møbel med bagplade og der gik den amok - men nu står den på siden af møblet helt fra, så er der ingen problemer.

-------------
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)

Skrevet af: jensen1
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 03:17
min blæser som en virvelvind og det er lige meget om der er gået 1minut eller 3timer med film/spil.. sender den snart ind til coolshop.. håber såatden kan blive lidt mindre støjende.den bliver også meget varm, så et eller andet er der altså galt..øv øv..

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 08:50
Mht. blæserstøj, så er det MEGET vigtigt, at maskinen står, så den har god luft omkring sig. Derfor: FØR I går ned og beklager jer, så prøv at gentage jeres test derhjemme med maskinen stående fuldstændig frit - midt ude på gulvet i stuen.

Kan I ikke få den til at gå amok i den situation, så er der stor sandsynlighed for, at I blot vil få den retur fra "reparation" med en regning for, at der ikke er noget galt.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 09:38
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Mht. blæserstøj, så er det MEGET vigtigt, at maskinen står, så den har god luft omkring sig. Derfor: FØR I går ned og beklager jer, så prøv at gentage jeres test derhjemme med maskinen stående fuldstændig frit - midt ude på gulvet i stuen.

Kan I ikke få den til at gå amok i den situation, så er der stor sandsynlighed for, at I blot vil få den retur fra "reparation" med en regning for, at der ikke er noget galt.

min ps3 står fulstændigt frit , og der er ingen måder hvorpå varmen ikke kan komme ud på, men ja jeg er MEGET skuffet over at den larmer så meget !!!

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 09:43
Har du en 40GB eller en 60GB?

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af jensen1 jensen1 skrev:

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

min ps3 står fulstændigt frit , og der er ingen måder hvorpå varmen ikke kan komme ud på, men ja jeg er MEGET skuffet over at den larmer så meget !!!

Så skulle du stille en Xbox 360 ved siden af - så hører du SLET ikke din PS3 :)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 10:24

Prøv at stille den på højkant.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

en 60 gb version.

Skrevet af: Matzon
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 10:55

en 60 gb version.

60GB er notorisk kendt for at have dette problem. 40GB synes ikke at have det i samme grad, grundet lavere strømforbrug.

Skrevet af: Mr.Lunden
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 11:28

Jeg har endelig fået anskaffet mig en ny PS3 40GB købt i Fona til 2999 kr. for 2 dage siden..

Den står helt frit placeret ovenpå et tv møbel, men alligevel har problemer med blæseren.. I starten er den HELT lydløs, men efter vel ca. 30 minutters brug går blæseren lige så stille igang.. Dette niveau er helt fint og svarer ca. til støjen fra min JVC harddisk optager.. Men efter omkring 4 timers brug(fordelt mellem download af demo'er, afspilning af film og spil af demoer) gik blæseren helt amok.. Det lød faktisk som en hårtørrer.. Jeg slukkede for den og lod den stå i en times tid.. Da jeg så startede den op igen var der ingen problemer, men allerede efter omkring 1 times spil af demoer gik blæseren amok igen.. Er det normalt?? Nogle der har oplevet det samme??

Kan man ikke forvente at den kan køre i mange timer uden at blæseren kører på fuld skrald??

Hej sovedyret

Du må huske på at harddisken afgiver meget varme når du bruger den til at downloade eller afspille demoer på, min (40GB)den kan godt gå op på niveau 3 når jeg gør det. Ved film eller spil på blu-ray når den højst niveau 2.

Jeg tror du må lever med det, niveau 3 er ingen ting ved siden af en xbox360 der afspiller spil. (Feks. Full Auto)

Skrevet den: 30-December-2007 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af Mr.Lunden Mr.Lunden skrev:

Hej sovedyret

Du må huske på at harddisken afgiver meget varme når du bruger den til at downloade eller afspille demoer på, min (40GB)den kan godt gå op på niveau 3 når jeg gør det. Ved film eller spil på blu-ray når den højst niveau 2.

Jeg tror du må lever med det, niveau 3 er ingen ting ved siden af en xbox360 der afspiller spil. (Feks. Full Auto)

Hmm kan godt ske jeg må teste lidt videre så.. Har kun fået købt et enkelt spil indtil videre så har brugt harddisken en del.. Den står HELT frit og har masser af luft omkring sig, så det kan næsten ikke passe at man ikke skulle kunne bruge den til det den nu kan, uden den går helt amok..

Skrevet af: Mr.Lunden
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 14:17

Oprindeligt skrevet af Mr.Lunden Mr.Lunden skrev:

Hej sovedyret

Hmm kan godt ske jeg må teste lidt videre så.. Har kun fået købt et enkelt spil indtil videre så har brugt harddisken en del.. Den står HELT frit og har masser af luft omkring sig, så det kan næsten ikke passe at man ikke skulle kunne bruge den til det den nu kan, uden den går helt amok..

Min den står også helt frit og masser af luft omkring sig, men man skal jo huske på at det er en super computer, i en lille kasse med harddisk, strømforsyning, bundkort, blu-raydrev o.s.v. inden i. Ved Xbox360 og Wii er strømforsyningen ved siden af, hvis strømforsyningen var inden i xbox360, så BUM!!!. Min PS3 larmer mindre end min computer (P4 - 2X2.60Ghz), selvom jeg kun har en aktiv blæser til at køre, mit kabinet er et Lanmoto fra thermaltake(Omk. 40 grade ved internetsurfning).

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 30-December-2007 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Matzon Matzon skrev:

en 60 gb version.

60GB er notorisk kendt for at have dette problem. 40GB synes ikke at have det i samme grad, grundet lavere strømforbrug.

Min praktiske erfaring med 2 stk. 60GB PS3'er har vist mig, at det er normalt, at blæseren går op på niveau 3 ved spilafvikling og ved længere tids afspilning af opskalerede DVD film. Det er desværre noget, man bare må leve med.

I går så jeg 5 afsnit af Seinfeld (opskaleret) og blæseren nåede kun op på niveau 2 og det synes jeg er acceptabelt. Havde jeg presset den med en længerevarende DVD film (over 2½ time), havde den nok nået niveau 3 og så er det, at jeg føler mig generet af blæserstøjen.

Min stuetemperatur ligger på 20-21 grader.

Skrevet af: PeterLarsen
Skrevet den: 31-December-2007 kl. 12:55
Der snakkes om niveau 1-3, hvad er det?
Hvor mange niveauer er der og kan man aflæse dem et eller andet sted under drift?

-------------
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)

Skrevet af: zulfo
Skrevet den: 31-December-2007 kl. 13:05

Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Der snakkes om niveau 1-3, hvad er det?
Hvor mange niveauer er der og kan man aflæse dem et eller andet sted under drift?

Du kan ikke aflæse dem - de er "hørbare" trin, fra 1-4 - hvor 1 er når boksen starter, 2 når den summer svagt, 3 når den afspiller en DVD - i hvert tilfælde i noget tid - og STORMVArSEL 4 når den har spillet DVD i flere timer :)

-------------
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414

Skrevet af: DarkHelmet
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 16:52
Det har ikke været oppe og vende..

Men vi havde også problemer med at blæseren pludselig begyndte at køre hele tiden.

Vores står op, og helt frit.

Problemet var STØV! Det er ikke nok bare at støve den af. Der skal pustes ind i alle ribber. Dvs top, forsiden, og ikke mindst bagsiden. vores var fyldt med støv, og det kommer hurtigt.

Vores kører kun på højste trin når den får prygl.

Mvh Dan

Print side | Luk vindue