Print side | Luk vindue

Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Tilbehør
Forumbeskrivelse: Fjernbetjeninger, kabler, omskiftere mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33080
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 20:11


Emne: Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
Skrevet af: Otto J
Emne: Uni-fjbt. - hvad er undskyldningen?
Skrevet den: 01-Januar-2008 kl. 22:27

Jeg sidder og surfer lidt i folks indlæg, og det slog mig hvor ofte jeg oplever folk, såvel i fora'ene som når jeg er på kundebesøg, der bander og svovler over en nærmest uoverskuelig mængde fjernbetjeninger. Når jeg så samtidig oplever hvor ustyrligt glade folk bliver for deres anlæg, når de har en universal-fjernbetjening der er sat ordentligt op, så selv konen kan finde ud af at bruge det - så undrer det mig at der er så mange der afholder sig fra at springe ud i det. Det kan simpelthen løfte éns setup _betydeligt_, og ikke mindst resultere i at konen ikke ser anlægget som en klods om benet, men som en underholdnings-kilde som hun faktisk helst ikke vil af med igen - og DET er meget værd... Derfor undrer jeg mig lidt over hvad folks "undskyldninger" for at fortsætte i fjernbetjenings-helvedet egentlig er. De typiske argumenter jeg hører er:

"Det er for dyrt!"

Så skal man godt nok være nærig. En investering på måske 1-3.000,- eller endda mere, er peanuts i de flestes setup, når man tænker på hvor meget det løfter brugsglæden, i relation til hvor mange penge man ellers har brugt. Prøv at regne prisen på dit samlede system sammen, og tænk så på hvor meget du vil investere i at løfte glæden ved dit system med bare 10%. 

"Det er for svært!"

Det kan jeg godt forholde mig til. Det kan være uoverskueligt at sætte op. Fint - det kan man betale sig fra. Jeg er allerede ved at have vænnet folk til at det er en god idé at betale mig 2500,- for "lige at pille lidt ved fjernbetjeningen", fordi folk kan se at de får bedre billede ud af det. På samme måde kan man få rigtigt meget ud af at betale en installatør et par tusinde eller hvad det nu vil koste, at få programmeret en universal-fjernbetjening til éns system. Hvis man synes det er for dyrt at betale et par tusser for dét - så hop tilbage til punkt 1...

"Det har jeg prøvet, det fungerer alligevel ikke!"

Så har man enten valgt den forkerte fjernbetjening, programmeret den forkert, eller begge dele. Med en ordentligt opsat Logitech kan man i langt de fleste setups rent faktisk nå dérhen hvor man trykker "se TV", og så tænder dét man skal bruge for at se TV. Bare fordi det ikke virker første gang, er det ikke ensbetydende med at det ikke kan lade sig gøre.

Så kort sagt: Hvis du sidder med et fjernbetjeningshelvede på sofabordet, hvad er så begrundelsen for at Ï ikke har gjort noget ved det? (Jeg er oprigtigt nysgerrig!) Er det i virkeligheden fordi I ikke har oplevet hvor fedt det egentlig er at have et helt, sammenhængende system der bare spiller? I så fald, så prøv at tænke på hvordan et B&O system virker. Sådan kan dit system også virke, det kræver bare at installatøren tænker sig lidt om.

Folk med højst to fjernbetjeninger er selvsagt fritstillet fra spørgsmålet...



-------------
Mvh Otto



Svar:
Skrevet af: fumper
Skrevet den: 01-Januar-2008 kl. 22:46
Som konvertit, må jeg give Otto ret.

Prøvede med en Logitech remote, og det syns jeg absolut ikke fungerede optimalt, skulle trykke alt for mange gange på knapperne for at få det resultat jeg gerne ville have...

Men efter at have postet en betragtelig sum penge i et ordentligt anlæg til at betjene min voksende vognpark, så er det skønt at sidde med en B&O lignende betjening, når ellers tv'et reagerer på kommandoerne (en ting jeg lige skal have kigget lidt mere på), er det skønt at kunne trykke på én knap for at vælge en indgang og starte de aktuelle apparater, og hvordan jeg nogensinde har kunnet leve uden, er mig totalt uforståeligt...

Der er stadig et stykke vej til den betjening man har hos B&O, men bare det at nærme sig, er skønt :-)

Spring ud i det folkens, det er skønt kun at have en enkelt pind til alle apparaterne :-)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Januar-2008 kl. 23:33

Tjahh. .  først ser man sig jo overvundet i antallet af hjemlige remotes, og så se man sig vel overvundet i udbudet/kvaliteten af uni. remotes .

Hver gang jeg tar tilløb til en universal, strander det på min Pio DVD- recorder . Dennes remote har 55 ( ! ! ) taster, - hvoraf en del er så "specielle",at jeg har behov for selv at kunne navngive tasterne. Det begrænser udbudet , - men fordyrer det også .

Har efterhånden overvejet at acceptere et slutmål på 2 fjernbetjeninger.

Ku faktisk være fedt med en "Recorder"- test af en billig (ca500),en mellem(ca 1500) og en dyr(over 3000) programerbar fjernbetjening ? ?  



Skrevet af: MJ (udmeldt)
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 00:10
Grunden til at jeg ikke har gjort det er, at den nuværende multi (som fulgte
med anlægget) ikk kan betjene nogle funktioner alligevel og jeg ender med
at bruge samtlige remotes alligevel.

Derfor har jeg ikke købt en anden.. for frygter det bliver en halv løsning hvor
jeg alligevel er nødt til at finde den originale remote frem.


Skrevet af: XERYUS
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 00:12

Jeg vil også give otto ret, der er en verden til foreskel, jeg droppede 5 og fik en som iflg Lennon er i den dyre ende, en Nevo Q50 som styre tv, forstærker, dvd, subwoofer, og lys, jeg har også en Nevoconnect som er en Irblaster som fjernbetjeningen komuniker med via Z-wave, nevoconnect har desuden 6 porte der alle kan være ir udgange, spændings føler, video føler og rc232 udgange. den medfølgende software er rimelig nem og rode med, og er let og overskuelig

http://www.mynevo.com/html.php?page_id=345 - http://www.mynevo.com/html.php?page_id=345



Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 03:35
Jeg har haft flere uni. remotes, lige fra Philips Pronto til Harmony 1000 med Z-wave extender. Ingen var optimale. Nu har jeg fundet een der dur: Harmony 555. Nu har jeg kun een på bordet
Der er lige præcis de knapper der skal være og resten kan lagres i displayet.
Styrer Pana plasma, Sony ES 50, Dreambox og Sony RDR 870 HDD.


Skrevet af: smiletime
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 04:56

Jeg skal helt sikkert også en universal fjernbetjening, når jeg får købt mig en fladskærm og et hfx mini mediecenter. Er meget lun på denne her fjernbetjening. Det lyder godt, at man opgradere databasen via usb'en.

http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?products_id=238&osCsid=99e83a93e76543239b4e03d37a32696e - http://www.mcubed-store.com/catalog/product_info.php?product s_id=238&osCsid=99e83a93e76543239b4e03d37a32696e  

Kan jeg så uden problemer programmere den til at styre Thule 350 serien for- og effektforstærker fuldt ud som thule's egen fjernbetjening kan?
Den koster jo omkring de 3000 kroner!



Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 08:39

Hej!

Helt enig Otto!

Jeg har købt en Logitech 885 Remote og kombineret dem med et Frislev møbel med stoflåger - Så har man et system, som kan indeholde et utal af grimme bokse, som selv konen kan betjene!



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så kort sagt: Hvis du sidder med et fjernbetjeningshelvede på sofabordet, hvad er så begrundelsen for at Ï ikke har gjort noget ved det?

Folk med højst to fjernbetjeninger er selvsagt fritstillet fra spørgsmålet...

Dovenskab !!

Så en multi remote står øverst på indkøbt listen i det nye år.
Desværre findes der vist ikke en remote der kan det hele, ville gerne have en med ir, radiobølger(til at styre lys kontakterne), samt BT



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 09:05
Jamen det er et "helvede" med alle de fjernbetjeninger! Jeg ville sørme gerne have et sag, som virker - og helst hvor det umiddelbart er logisk og nemt, og hvor jeg kan vælge en knap for BD og en for HD osv osv. De udgaver jeg har set, stemmer tasteturvalget ikke med de typer af anlæg som jeg har. Det betyder at man er nødt til huske, at når jeg vælger min BD, så hedder den på tasteturet f.sks. VCR - og så kan det være lige meget 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Det er for dyrt!"

Så skal man godt nok være nærig. En investering på måske 1-3.000,- eller endda mere, er peanuts i de flestes setup, når man tænker på hvor meget det løfter brugsglæden, i relation til hvor mange penge man ellers har brugt. Prøv at regne prisen på dit samlede system sammen, og tænk så på hvor meget du vil investere i at løfte glæden ved dit system med bare 10%. 

Tja, Otto. Hvis du tør give den samme garanti som disse producenter af multifjernbetjeninger gør, med at den kan styre alle apparater, så har du vovet dig ud i noget, som måske kan vise sig at blive en overraskelse for dig.

Nu har jeg prøvet 2 forskellige multifjerbetjeninger, og begge har glimrede ved, at ikke kunne styre en eller flere af mine apparater eller lyset.

Philips RU880, betragter jeg som een af verdens bedste fjerbetjeninger. Den brillierede ved at kunne styre alt, inkl. lys på RF. Det gik også vældigt godt, lige indtil jeg fik nyt TV (Samsung M71) for 1 år siden. For der kom den til kort. Den kunne ikke engang lære Samsung´s koder.

For nogle måneder siden investerede jeg så i en Philips RC9800i, en stor klods med touchscreen, som jeg dog på forhånd vidste ikke kunne styre lyset. De geniale mennesker til Philips, de har valgt at ikke vidreføre deres lysstyring
Nå, men denne RC9800 den kan også styre alt, siger de. Men den er kommet til kort med min Humax DVB-C receiver. Den kan ikke engang lære IR koderne. Og det er på trods af, at det kunne den efterhånden meget gamle RC880, som vel er ved at have 10 år på bagen nu.

Så jeg har altså pt. 2 stk meget dyre og såkaldt multifjernbetjeninger liggende, som begge fejler med en af mine enheder.

Så bliver det altså pludselig dyrt!

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Det er for svært!"

Det kan jeg godt forholde mig til. Det kan være uoverskueligt at sætte op. Fint - det kan man betale sig fra. Jeg er allerede ved at have vænnet folk til at det er en god idé at betale mig 2500,- for "lige at pille lidt ved fjernbetjeningen", fordi folk kan se at de får bedre billede ud af det. På samme måde kan man få rigtigt meget ud af at betale en installatør et par tusinde eller hvad det nu vil koste, at få programmeret en universal-fjernbetjening til éns system. Hvis man synes det er for dyrt at betale et par tusser for dét - så hop tilbage til punkt 1... 

Hmm, er du sikker på du kan klare det for 2500,- ?

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Det har jeg prøvet, det fungerer alligevel ikke!"

Så har man enten valgt den forkerte fjernbetjening, programmeret den forkert, eller begge dele. 

Hmm, jeg begynder næsten at blive provokeret til at ville ofre 2500,- nu

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så kort sagt: Hvis du sidder med et fjernbetjeningshelvede på sofabordet, hvad er så begrundelsen for at Ï ikke har gjort noget ved det? (Jeg er oprigtigt nysgerrig!) Er det i virkeligheden fordi I ikke har oplevet hvor fedt det egentlig er at have et helt, sammenhængende system der bare spiller? I så fald, så prøv at tænke på hvordan et B&O system virker. Sådan kan dit system også virke, det kræver bare at installatøren tænker sig lidt om.

Folk med højst to fjernbetjeninger er selvsagt fritstillet fra spørgsmålet...

Jeg kan ikke få mit setup til at køre medmindre jeg bruger mindst 2 såkaldt multifjernbetjeningerne, som producenten påstår kan styre alt!

Alt er ikke lig med alt, heller ikke i den her verden!

PS. Jeg har også en PS3

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:23

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

PS. Jeg har også en PS3

Der findes 3.parts produkter, så man kan styre PS3 via IR. Med lidt held kommer der snart en anmeldelse af sådan et her på siderne

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:28

Lars - Kræver såvidt jeg forstår, at man aktiver remote play, og dette ikke er nemt uden en "remote play" enhed såsom PSP. Men ellers har du ret.

Lad os se hvad Otto finder på



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dovenskab !!

Præcist dén pointe jeg gerne ville hive frem!  Jeg tror den største begrundelse for det er at "det har jeg ikke lige fået gjort"...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lad os se hvad Otto finder på

Jeg har nu ikke tænkt mig at finde på noget særligt. Som jeg ser det, er der ikke så meget nyt at finde på, hvis det skal være i prisklassen under 10.000,- og ikke være Logitech eller Lintronic/B&O. Det eneste jeg finder på er at opfordre folk til, hvis de ikke selv kan overskue det, at finde en installatør der kan gøre det for én. Jeg tror rigtigt mange ganske enkelt ikke har forståelse for hvor meget det ændrer i oplevelsen af éns system, at få en aktivitets-styret fjernbetjening (forudsat at den er sat rigtigt op).

Det er så korrekt at der er visse sammenhænge hvor det ikke lader sig gøre fuldt ud, deriblandt PS3. Jeg mener ikke at de IR-løsninger der findes, kan tænde PS3'en fra fjernbetjeningen, f.eks.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Dovenskab !!

Præcist dén pointe jeg gerne ville hive frem!  Jeg tror den største begrundelse for det er at "det har jeg ikke lige fået gjort"...

En unfair kommentar synes jeg!!!



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det kan jeg godt forholde mig til. Det kan være uoverskueligt at sætte op. Fint - det kan man betale sig fra. Jeg er allerede ved at have vænnet folk til at det er en god idé at betale mig 2500,- for "lige at pille lidt ved fjernbetjeningen", fordi folk kan se at de får bedre billede ud af det. På samme måde kan man få rigtigt meget ud af at betale en installatør et par tusinde eller hvad det nu vil koste, at få programmeret en universal-fjernbetjening til éns system. Hvis man synes det er for dyrt at betale et par tusser for dét - så hop tilbage til punkt 1... 

Hmm, er du sikker på du kan klare det for 2500,- ?

Billedkalibrering, ikke multi-fjernbetjening! Og ja, det skal nok være et rimeligt simpelt system hvis jeg skulle levere en fjernbetjening inkl. programmering for 2500,-, medmindre det er en del af en større sammenhæng...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:39

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg mener ikke at de IR-løsninger der findes, kan tænde PS3'en fra fjernbetjeningen, f.eks.

Det er rigtigt, men der er et PS3 IR-produkt på vej med tænd/sluk funktion. Det er det vi håber/regner med at få en anmeldelse af så snart det kommer.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen det er et "helvede" med alle de fjernbetjeninger! Jeg ville sørme gerne have et sag, som virker - og helst hvor det umiddelbart er logisk og nemt, og hvor jeg kan vælge en knap for BD og en for HD osv osv. De udgaver jeg har set, stemmer tasteturvalget ikke med de typer af anlæg som jeg har. Det betyder at man er nødt til huske, at når jeg vælger min BD, så hedder den på tasteturet f.sks. VCR - og så kan det være lige meget 

Det er netop dér det drejer sig om at forstå de aktivitets-styrede fjernbetjeninger. Det drejer sig netop ikke om at tvinge uni-fjernbetjeningen til at "tænke" som de originale fjernbetjeninger, det drejer sig om at programmere fjernbetjeningen til at "oversætte" disse ting for dig. Eksempelvis på en Logitech: Her har du en programmerbar LCD skærm, hvor du kan kalde de enkelte ting præcist hvad du vil. I stedet for at trykke på "VCR" for at få VCR inputtet, hvor du tilfældigvis har sat Blu-Ray afspilleren til, så laver du en aktivitet, så du vælger "Se Blu-Ray". Så sørger fjernbetjeningen for at tænde tv'et og sætte den på den rigtige indgang, tænde forstærkeren og skifte input, vælge det rigtige input på din scaler, tænde din subwoofer, vælge den rigtige surround-mode osv osv. Når du er færdig, trykker du på "off", og så slukker den det hele igen. Du skal slet ikke tænke på det som at du skifter indgang - du vælger bare at nu vil du se blu-ray. De eneste "faste" knapper er ganske universelle, nummertaster, play, stop, frem/tilbage osv. Det er slet ikke at sammenligne med en almindelig makro-fjernbetjening, det er en meget mere overordnet styring.

Kunsten er at holde tungen lige i munden under programmeringen, så styringen både virker når du kommer hen til et slukket anlæg, og når du skifter fra "Se TV" til "Se Blu-Ray" og tilbage igen. Men i de fleste situationer kan det godt lade sig gøre.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Lad os se hvad Otto finder på

Jeg har nu ikke tænkt mig at finde på noget særligt. Som jeg ser det, er der ikke så meget nyt at finde på, hvis det skal være i prisklassen under 10.000,- og ikke være Logitech eller Lintronic/B&O. Det eneste jeg finder på er at opfordre folk til, hvis de ikke selv kan overskue det, at finde en installatør der kan gøre det for én.

Mit problem er ikke manglende overskuelse. Men derimod teknisk inkompatibilitet med produkter produceret af folk, som påstår de kan styre alt!

Jeg er måske ikke det typiske eksempel her, men du kan ikke ignorerer at der er problemer, også med IR enheder (uden at nævne PS3éren). Det har jeg indtil flere eksempler på.

Det er unfair at kaste kommentarer ud som, at man har valgt det forkerte produkt.. På den måde kan man jo få alt til at virke, eksemplevis ved at kun invester i eet mærke. Og så må man så undvære det som disse ikke producere.

Det er unfair at bruge kommentarer som dovenskab, når man efter at have brugt adskillige timer på at sætte en remote op, finder ud af at lortet ganske enkelt ikke kan styre noget så simpelt som en DVB-C (eller sat-receiver), fordi den ganske enkelt ikke opererer på samme IR frekvens!

Det er produkterne der er forkerte, det er producenterne der er dovne!!!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er rigtigt, men der er et PS3 IR-produkt på vej med tænd/sluk funktion. Det er det vi håber/regner med at få en anmeldelse af så snart det kommer.

Nice!!



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:45

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

En unfair kommentar synes jeg!!!

Jeg siger jo ikke at det gælder alle, men jeg tror det gælder mange. Så må man jo føle sig så truffet som man selv føler for...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 10:58

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Tja, Otto. Hvis du tør give den samme garanti som disse producenter af multifjernbetjeninger gør, med at den kan styre alle apparater, så har du vovet dig ud i noget, som måske kan vise sig at blive en overraskelse for dig.

Det har jeg nu heller ikke tænkt mig...

Mht. Philips, så er jeg ikke den store fan af dem. Jeg også haft flere af dem, bl.a. RU880, og også ejet uni'er fra bl.a. Sony, Marantz (som er Philips i forklædning), Remotec og et par stykker jeg ikke kan huske hvad hedder. Ingen af dem har jeg været sådan rigtigt glad for, bl.a. på grund af de problemer du nævner - men der er så heller ingen af dem der har været "ægte" aktivitets-styrede, på linie med hvordan en Logitech fungerer. Jeg bruger en Harmony 895 nu, og det fungerer milevidt bedre end alt andet jeg har prøvet. Det eneste jeg er træt af ved dén er sådan set plastic-kvaliteten, der er mange af de andre noget federe. Men funktionsmæssigt spiller det. Igen, ikke dermed sagt at det fungerer i ALLE setups, men jeg har set installationer og været med til at programmere installationer hvor det har været ganske avancerede setups der har fungeret glimrende når det først er sat op.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Tja, Otto. Hvis du tør give den samme garanti som disse producenter af multifjernbetjeninger gør, med at den kan styre alle apparater, så har du vovet dig ud i noget, som måske kan vise sig at blive en overraskelse for dig.

Det har jeg nu heller ikke tænkt mig...

Mht. Philips, så er jeg ikke den store fan af dem. Jeg også haft flere af dem, bl.a. RU880, og også ejet uni'er fra bl.a. Sony, Marantz (som er Philips i forklædning), Remotec og et par stykker jeg ikke kan huske hvad hedder. Ingen af dem har jeg været sådan rigtigt glad for, bl.a. på grund af de problemer du nævner - men der er så heller ingen af dem der har været "ægte" aktivitets-styrede, på linie med hvordan en Logitech fungerer. Jeg bruger en Harmony 895 nu, og det fungerer milevidt bedre end alt andet jeg har prøvet. Det eneste jeg er træt af ved dén er sådan set plastic-kvaliteten, der er mange af de andre noget federe. Men funktionsmæssigt spiller det. Igen, ikke dermed sagt at det fungerer i ALLE setups, men jeg har set installationer og været med til at programmere installationer hvor det har været ganske avancerede setups der har fungeret glimrende når det først er sat op.

Har i haft mulighed for at afprøve Philips Prestigo SRU8015  ?

Det er muligt at logitech'en er et teknisk godt produkt, men designet/finishen er for plastic agtig.



Skrevet af: Eivind
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kunsten er at holde tungen lige i munden under programmeringen, så styringen både virker når du kommer hen til et slukket anlæg, og når du skifter fra "Se TV" til "Se Blu-Ray" og tilbage igen. Men i de fleste situationer kan det godt lade sig gøre.

 

Lige præcis dér er jeg strandet i forsøget på at få min Harmony til at fungere tilfredsstillende. Hvordan pokker forhindrer man at den slukker fjernsynet, når man vælger aktiviteten "Se TV" og fjernsynet er tændt i forvejen.....



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Mht. Philips, så er jeg ikke den store fan af dem. Jeg også haft flere af dem, bl.a. RU880, og også ejet uni'er fra bl.a. Sony, Marantz (som er Philips i forklædning), Remotec og et par stykker jeg ikke kan huske hvad hedder. Ingen af dem har jeg været sådan rigtigt glad for, bl.a. på grund af de problemer du nævner -

Jamen, så har du bla. også selv svaret på, hvorfor der ihvertfald er mindst een her på forumet, som ikke har den store tiltro til noget som helst hvad angår multifjernbejteninger.
Hvad nytter det du har en overfed-lækker-plastikagtig-skod fjernbetjening som kan en hulens masse ting med macro og aktiviteter, hvis lortet ikke kan snakke sammen med dine enheder?

Det er jo ligesom det der er pointen her med det jeg skriver. Tingene funger ganske enkelt ikke som de skal. Hvis de gjorde, så var der sikkert mange som kun havde een fjernbetjening.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Eivind Eivind skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Kunsten er at holde tungen lige i munden under programmeringen, så styringen både virker når du kommer hen til et slukket anlæg, og når du skifter fra "Se TV" til "Se Blu-Ray" og tilbage igen. Men i de fleste situationer kan det godt lade sig gøre.

 

Lige præcis dér er jeg strandet i forsøget på at få min Harmony til at fungere tilfredsstillende. Hvordan pokker forhindrer man at den slukker fjernsynet, når man vælger aktiviteten "Se TV" og fjernsynet er tændt i forvejen.....

Et eksempel på en gang bras!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Det er netop dér det drejer sig om at forstå de aktivitets-styrede fjernbetjeninger.

Problemet er ikke (for mig) at forstå det, men at de ikke kan tilpasses mit mønster.

Jeg har f.eks. 3 HDD/DVD-recordere, 2 sattelit-modtagere (hvoraf den ene også fungerer som kabel-TV-modtager), samt to andre kabel-TV-modtagere (gammel Selector og HD Selector).

Jeg benytter i visse sammenhænge den ene DVD-recorder til afspilning, og i visse situationer en anden. I få situationer benytter jeg den tredje - det kommer an på, hvad jeg skal se (f.eks. om den skal være tilkoblet mit surround-anlæg, eller om jeg blot vil benytte TV'ets højttalere).

Jeg har derfor ikke en "Se DVD"-opsætning, og ej heller en "Se satellit"-opsætning, idet det afhænger f.eks. af, om den ene eller anden satellit-modtager pt. optager fra enten DVB-C og/eller DVB-S og/eller om jeg skal have lyd ud over anlæg eller ej.

Så jeg bruger slet ikke aktivitets-systemet på min Logitech remote - det er simpelthen ikke avanceret nok...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Eivind Eivind skrev:

Hvordan pokker forhindrer man at den slukker fjernsynet, når man vælger aktiviteten "Se TV" og fjernsynet er tændt i forvejen.....

Det kræver, at dit TV (og andre enheder) har en særskilt "On" og "Off" kode, og ikke kun en "On/Off" toggle.

Mange apparater har en "hemmelig" kode til dette, og den kan så (forhåbentlig) findes på Logitechs opsætning-hjemmeside, men det er desværre langt fra alle.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Det er muligt at logitech'en er et teknisk godt produkt, men designet/finishen er for plastic agtig.

Jeg fik også erhvervet en Logitech 895 før jul, og er ganske godt tilfreds. Jeg har ikke tænkt på den som specielt plastic agtig, måske fordi dens "look and feel" iøvrigt fungerer. Og funktionen med at man kan betjene udstyr i et skab eller i andre rum via RF er godt tænkt. Og at setup foregår via en PC, med online adgang til et altid opdateret bibliotek af udstyr og remote koder, er vel nærmest et must i dag.

Jeg har kigget lidt på Philips Prestigo SRU8015, altså læst hhv. produktblad og manual. Som jeg ser det er det en "almindelig" konventionel multi fjernbetjening, som kommer ab fabrik født med koder til dagens udstyr som man herefter skal bruge en del tid på at sætte op og konfigurere før fjernbetjeningen fungerer. Og for hver dag den bliver ældre, jo "dummere" bliver den, fordi den ikke kan holdes ajour med udviklingen af produkter. Når den første entusiasme har lagt sig, så får man ikke tilføjet nye produkter, og til sidst ender den i en skuffe fordi det er nemmere bare at bruge original-fjernbetjeningerne.

Et eksempel:  I dag skal multi fjernbetjeninger kunne håndtere "activities". Man vælger f.eks. "Se DVD" og så skal fjernbetjeningen tænde alle de nødvendige apparater og vælge de rigtige indgange. Eller "Lyt til CD" som måske er nogle andre apparater eller indgange. Eller "Se Blu-ray" er måske ikke det samme som "Se HD DVD". Dette kan en fjernbetjening som Philips Prestigo også, men det virker tungt at sætte op. Og jeg tør slet ikke tænke på, hvad man skal igennem den dag man skifter en central komponent i anlægget ud. Altså en komponent der indgår i flere "activities".

Jeg syntes derfor at Logitech fortjener ros for teknikken. De har virkelig forsøgt at skabe et produkt, der er nemt at udbygge/ombygge når behovene ændrer sig. Nogle bryder sig ikke om look&feel, nogle bryder sig ikke om måden pc-softwaren fungerer på, men jeg kan se at de har skabt et produkt som på mange måder er ret genialt. Et produkt der er nemt at sætte op til selv komplekse hjemmebiografer, og ikke mindst nemt at ændre når der skiftes udstyr.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:42

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Så jeg bruger slet ikke aktivitets-systemet på min Logitech remote - det er simpelthen ikke avanceret nok...

Men du kan da tilføje dine egne aktiviteter og navngive dem alle som du vil. Der burde være god mulighed for selv meget advancerede kombinationer, blot ved at tilføje endnu en aktivitet eller omdøbe en eksisterende.

Så du kan have "Se DVD #1", "Se DVD #2", "Se DVD #3" eller hvad der nu virker logisk i dit setup.

Jeg har lavet mine egne aktiviteter her. Jeg har f.eks. slet ingen "Se DVD", men istedet en "Se Blu-ray", en "Se HD DVD", en "Se Recorder" osv.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg syntes derfor at Logitech fortjener ros for teknikken. De har virkelig forsøgt at skabe et produkt, der er nemt at udbygge/ombygge når behovene ændrer sig. Nogle bryder sig ikke om look&feel, nogle bryder sig ikke om måden pc-softwaren fungerer på, men jeg kan se at de har skabt et produkt som på mange måder er ret genialt. Et produkt der er nemt at sætte op til selv komplekse hjemmebiografer, og ikke mindst nemt at ændre når der skiftes udstyr.

  /Lars

Ideen med Logitec´s harmony serie er ikke meget anderledes end Pronto serien. Problemet er bare, hvis teknologien er lavet ordentligt, så kan der være IR frekvenser som de ikke kan fange. Og så er man lost!

Jeg har faktisk overvejet en Harmony 1000 (det er den eneste Logitec jeg gider at eje). Men jeg undre mig over, at jeg ikke kan finde den såkaldt database med over 175000 produkter i, som den skulle understøtte. Er der nogen der ved om det er muligt at finde den online?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 11:57

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg har faktisk overvejet en Harmony 1000 (det er den eneste Logitec jeg gider at eje).

895 og 1000 er de to store. Hhv. en "hånd model" og en "bord model".

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Men jeg undre mig over, at jeg ikke kan finde den såkaldt database med over 175000 produkter i, som den skulle understøtte. Er der nogen der ved om det er muligt at finde den online?

Jeg tror ikke den database er online på www. Det nemmeste er nok at installere softwaren, og se om produkterne er der

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

895 og 1000 er de to store. Hhv. en "hånd model" og en "bord model".

Jeg tror ikke den database er online på www. Det nemmeste er nok at installere softwaren, og se om produkterne er der

  /Lars

895 er for plastikagtig til mig

Jeg formoder ikke man får meget ud af softwaren før man har produktet. Dvs. man skal købe produktet, sætte sig ind i det, konfigurere osv osv.. Og først derefter finder man ud af, om den kan snakke sammen med ens enheder.

Allerede der får jeg knopper pga. mine erfaringer fra andre såkaldt universale-muliti-fjernbetjeninger!!!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 12:12
Jeg har haft "fornøjelsen" af en ældre Marantz RC3200 med touchscreen (købt brugt). Programmet til at programmere den var forfærdeligt, skærmen var monokrom, dårligt belyst og der var for få hardbuttons. Selve ideen var dog god, især det med makroer, altså at remoten "husker" hvad man har trykket på og kan skifte frem og tilbage mellem forskellige billeder.

Nu har jeg en Logitech Harmony 885 og til prisen er den OK. Brugergrænsefladen til at programmere den er latterlig og binder dig på både arme og ben, det har taget mig ca. ½ år at komme frem til noget der kan bruges til mit forholdsvis simple setup.

Kvalitetsmæssigt er jeg især utilfreds med skærmen der er ujævn i både lys og farve og har for lang latenstid.

Skal du bruge en Logitech fjernbetjening til noget fornuftigt er såkaldte "discrete codes" en nødvendighed. De gør at der findes forskellige signaler for f.eks. "tænd" og "sluk". Findes disse ikke til dit udstyr vil jeg tro du ender i en uendelig løkke med tusinder af forsøg på at få det til at virke.

I fremtiden vil jeg gerne betale seriøse penge for en programmerbar fjernbetjening (2-3000 kr) HVIS altså den har hardbuttons nok (minimum samme antal som Logitech) og så en farve-touchskærm i rimelig kvalitet og størrelse. Desværre er tendensen at alle de dyre fjernbetjeninger bare nøjes med 5-6 hardbuttons og en stor skærm. Jeg gider bare ikke sidde og stirre ned i en lille skærm og prøve at fange små ikoner. Jeg vil ha' knapper


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg mener ikke at de IR-løsninger der findes, kan tænde PS3'en fra fjernbetjeningen, f.eks.

Det er rigtigt, men der er et PS3 IR-produkt på vej med tænd/sluk funktion. Det er det vi håber/regner med at få en anmeldelse af så snart det kommer.

  /Lars



Det skulle være sendt, så forhåbentlig indenfor de næste par uger... kommer helt fra arizona... eller sådan noget... og så skal min PS3 jo også lige gøres klar ved at aktivere remote play, og med lidt held får jeg hjælp fra en recorder bruger til at gøre det inden :-)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg formoder ikke man får meget ud af softwaren før man har produktet. Dvs. man skal købe produktet, sætte sig ind i det, konfigurere osv osv.. Og først derefter finder man ud af, om den kan snakke sammen med ens enheder.

Men du har formentlig adgang til de 175.000 enheder uden.

Såvidt jeg kan se kan man installere softwaren (som vist er den samme for alle Logitech remotes) og begynde en konfiguration uden at have en fjernbetjening at uploade den til.

Altså, hvis det var for at checke om den kendte dine apparater allerede - og i fald hvilke knapper/funktioner der er understøttet.

http://www.logitech.com/index.cfm/support_downloads/downloads/&cl=dk,da?selectedcrid=410&selectedcid=373 - Hent software

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: jobbe104
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Såvidt jeg kan se kan man installere softwaren (som vist er den samme for alle Logitech remotes) og begynde en konfiguration uden at have en fjernbetjening at uploade den til.


Altså, hvis det var for at checke om den kendte dine apparater allerede - og i fald hvilke knapper/funktioner der er understøttet.


http://www.logitech.com/index.cfm/support_downloads/downloads/&cl=dk,da?selectedcrid=410&selectedcid=373 - Hent software


/Lars



Jeg har lige bestilt en Harmony 885 og ville prøve at se om softwaren kendte mine enheder i forvejen. Såvidt jeg kunne se, skulle der tilsluttes en remote for at få lov til at sætte noget op. Havde ihvertfald ikke umiddelbart andre muligheder. Har du en fremgangsmåde til hvordan det skulle kunne lade sig gøre?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 13:06

Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

Jeg har lige bestilt en Harmony 885 og ville prøve at se om softwaren kendte mine enheder i forvejen. Såvidt jeg kunne se, skulle der tilsluttes en remote for at få lov til at sætte noget op. Havde ihvertfald ikke umiddelbart andre muligheder.

Ok, jeg kunne ikke lige huske hvad softwaren gjorde her første gang.

Efter den er installeret - og ved hvilken fjernbetjening man har - der kan programmet nemlig betjenes uden at have fjernbetjeningen på (udover når den skal opdateres med ændringerne). Faktisk ligger konfigurationen online hos Logitech, som en del af dit login (en bruger man opretter).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af jobbe104 jobbe104 skrev:

Jeg har lige bestilt en Harmony 885 og ville prøve at se om softwaren kendte mine enheder i forvejen. Såvidt jeg kunne se, skulle der tilsluttes en remote for at få lov til at sætte noget op. Havde ihvertfald ikke umiddelbart andre muligheder.

Ok, jeg kunne ikke lige huske hvad softwaren gjorde her første gang.

Efter den er installeret - og ved hvilken fjernbetjening man har - der kan programmet nemlig betjenes uden at have fjernbetjeningen på (udover når den skal opdateres med ændringerne). Faktisk ligger konfigurationen online hos Logitech, som en del af dit login (en bruger man opretter).

  /Lars

Softwaren virker ikke uden en remote. Har netop installeret det, men den skal forbinde til remoten før man kan få lov til lege med opsætningen,



Skrevet af: shaman
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 13:35

Personligt har jeg afholdt mig fra at købe en uni-fjbt. indtil nu, fordi der er lidt for meget katten-i-sækken over hvilke begrænsninger man kan risikere at løbe ind i (f.eks mh.t. understøttelse af de lidt mere avancerede funktioner), at man ikke aner hvor intuitivt det vitterligt vil være at rode rundt med 5-6 apparaters funktionalitet i én fjbt., hvor langt tid der i det hele taget skal bruges bare på at sætte skidtet op, etc,etc... og 1-2-3000,- kr. er mange penge at punge ud med bare for at se om det nu svarer til éns forventninger, eller ej.



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 15:24
Mine erfaringer siger mig også at man skal være villig til at rode med det, hvis man ikke er villig til at betale en professionel for at gøre det...

Men må dog sige at det er en fornøjelse at kunne klare det jeg har brug for fra en enkelt fjernbetjening.

Det er ganske vist lidt en udfordring at mappe en fjernbetjening med 54 knapper til en fjernbetjening med 29 knapper... særligt hvis man skal have en betjening der gør det nemt at leve med, jeg mener dog at det kan lade sig gøre...

Mht til at knapperne hedder "noget forkert" så mener jeg at man kan leve med det... og var det ikke fordi jeg har brug for dvd hd-dvd og bluray, så havde jeg ingen problemer... men indtil videre hedder tv tv, dvd hedder dvd og hd-dvd hedder dtv, cd hedder cd, og så langt så godt... kæden falder så lidt af ved min PS3 som indtil videre ligger på A.MEM, det er lidt en lappeløsning og jeg skal have set på hvad jeg kan finde på, og løse det bedre...

indtil videre kan jeg godt huske 6 apparater i hovedet :-)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Softwaren virker ikke uden en remote. Har netop installeret det, men den skal forbinde til remoten før man kan få lov til lege med opsætningen,

Man kan altid anvende web interfacet http://members.harmonyremote.com/ - http://members.harmonyremote.com/



-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Personligt har jeg afholdt mig fra at købe en uni-fjbt. indtil nu, fordi der er lidt for meget katten-i-sækken over hvilke begrænsninger man kan risikere at løbe ind i (f.eks mh.t. understøttelse af de lidt mere avancerede funktioner), at man ikke aner hvor intuitivt det vitterligt vil være at rode rundt med 5-6 apparaters funktionalitet i én fjbt., hvor langt tid der i det hele taget skal bruges bare på at sætte skidtet op, etc,etc... og 1-2-3000,- kr. er mange penge at punge ud med bare for at se om det nu svarer til éns forventninger, eller ej.

Jeg forstår godt argumentet, og du er nok ikke alene om det. Jeg mener dog stadig der er en vej udenom: Hvis du selv vil sætte den op, så køb remote'n online, og du har 14 dage til at finde ud af om den kan det du vil. Hvis den understøtter de features dine apparater har, så er resten udelukkende et spørgsmål om programmering. Hvis du ikke selv har mod på at programmere den, så kan du lade forhandleren undersøge kompatibilitet med dine produkter inden du køber. Det er klart at dét kræver at du henvender dig til en forhandler med et vist service-niveau, og det påvirker prisen.

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 18:16

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

895 er for plastikagtig til mig

Det kan jeg sagtens forholde mig til. Der findes absolut lækrere løsninger, problemet er i virkeligheden kun at hvis du vil have _både_ lækker finish og fuld programmering, så bliver det dyrere. Jeg synes dog stadig ikke det er slemt - jeg kender f.eks. en installatør i Århus, der typisk tager omkring 5-6000,- for en Beo4, en Lintronic box og programmering til et typisk surround-system (f.eks. TV, surround-forstærker, DVD-afspiller, Selector). Præcist hvor godt Beo4 løsningen fungerer i praksis, det ved jeg dog ikke. Men igen, i betragtning af hvor meget det ville løfte ens system, så synes jeg i hvert fald ikke det er prisen i sig selv der burde være afskrækkende (alt efter system, selvfølgelig).



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 18:17

Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:



Det er ganske vist lidt en udfordring at mappe en fjernbetjening med 54 knapper til en fjernbetjening med 29 knapper... særligt hvis man skal have en betjening der gør det nemt at leve med, jeg mener dog at det kan lade sig gøre...

Mht til at knapperne hedder "noget forkert" så mener jeg at man kan leve med det... og var det ikke fordi jeg har brug for dvd hd-dvd og bluray, så havde jeg ingen problemer... men indtil videre hedder tv tv, dvd hedder dvd og hd-dvd hedder dtv, cd hedder cd, og så langt så godt... kæden falder så lidt af ved min PS3 som indtil videre ligger på A.MEM, det er lidt en lappeløsning og jeg skal have set på hvad jeg kan finde på, og løse det bedre...

indtil videre kan jeg godt huske 6 apparater i hovedet :-)

Dette er jo så også et udslag af at en Beo4 aldrig har været tiltænkt en funktion som multi-remote i gængs forstand.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

[QUOTE=shaman]

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?

Skrækscenariet er i hvert fald, hvis man lige pludselig igen sidder m alle remotes, - plus en



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?

For mit vedkommende er det helt sikkert årsagen pt. Jeg har dog overvejet en Harmony 1000 model, men ærlig talt, så er jeg ret sikker på, at der nok skal være een eller anden form for problem med den, så den alligevel ikke lever op til forventningerne.

Ja jeg ved det, man kan bare købe den online og lever den tilbage inden 14 dage. Men det er simpelthen den mest tåblige måde at afprøve ting på. Man bruger en masse spildtid på sådan noget!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Dette er jo så også et udslag af at en Beo4 aldrig har været tiltænkt en funktion som multi-remote i gængs forstand.



Det tror jeg som altid at du har ret i... ikke desto mindre, er jeg overbevist om at jeg nok skal kringle den, og som sagt, så har jeg et ganske tilfredsstillende system allerede, mangler blot det sidste...

og når jeg så derudover lige tænker på hvor meget jeg egentlig har brugt... så er 5-6000 for at få det færdigsyet absolut ikke afskrækkende, der går nemlig rigtig mange timer med det, førend det virker helt som det skal (ihvertfald indtil man har fundet ud af hvordan programmet virker)


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: beauville
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 21:11
Der er ikke grænser for hvor tosset det lyder i mine ører at der skulle være fornuft i at betale én for at programmere sin fjernbetjening... hahaha den er hel gal gutter.... ak ja vi har det (for) godt

-------------
/Christian



'I stick my neck out for nobody'


Skrevet af: Spaghetti
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 21:35

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Der er ikke grænser for hvor tosset det lyder i mine ører at der skulle være fornuft i at betale én for at programmere sin fjernbetjening... hahaha den er hel gal gutter.... ak ja vi har det (for) godt

hehe - ja nogen skummer da fløden i disse højkonjunktur-tider  (med alt respekt for Otto o.lign.)



Skrevet af: Breddam
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 22:02
Mon ikke UPnP (Universal Plug and Play) i højere grad kommer ind i billedet på fjernbetjeningsmarkedet i fremtiden.

Der er vel nogle få modeller, som kan i dag. RC9800i er vist én af dem, og jeg kender faktisk ikke flere selv end Nokias N-telefonmodeller, og de er jo ikke fjernbetjeninger...

Det diskuteres I en anden tråd lige nu, men udviklingen har vel nu vist, at "UPnP Remote User Interface" er noget, som også er - eller vil blive - et krav. UPnP har vel også betydning på billedsiden, ikke? Og NAS'er og måske i mindre grad personlige servere er i stærk vækst. Det er besnærende at have en NAS eller server stående i kælderen eller i skabet - en server, der bare skal være UPnP, som så naturligvis også skal kunne fjernbetjenes.

No big deal. http://www.cidero.com/mediaController.html - Cidero.com har leveret en glimrende løsning til Win platformen, men den burde let kunne afvikles på en klient med en god, stor skærm, og som ikke koster mere end en 2-3k inkl. lir og beo-look

Venligst
Søren


-------------
http://widepond.dk - Widepond


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 22:09

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Der er ikke grænser for hvor tosset det lyder i mine ører at der skulle være fornuft i at betale én for at programmere sin fjernbetjening... hahaha den er hel gal gutter.... ak ja vi har det (for) godt

Der er folk "derude" som betaler andre for at sætte deres tv op, og har gjort det i mange år. Og her mener jeg ikke farver/lys osv.. Men simpel kanalopsætning.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: shaman
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

<snip>

Jeg forstår godt argumentet, og du er nok ikke alene om det. Jeg mener dog stadig der er en vej udenom: Hvis du selv vil sætte den op, så køb remote'n online, og du har 14 dage til at finde ud af om den kan det du vil. Hvis den understøtter de features dine apparater har, så er resten udelukkende et spørgsmål om programmering.

Tjo, men jeg har faktisk lidt moralske skrupler ved systematisk (mis)brug af returretten - kan ikke selv lide at købe brugt til nypris ;)

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis du ikke selv har mod på at programmere den, så kan du lade forhandleren undersøge kompatibilitet med dine produkter inden du køber. Det er klart at dét kræver at du henvender dig til en forhandler med et vist service-niveau, og det påvirker prisen.

Kompatibiliteten kan man tildels selv undersøge online, i de fleste tilfælde, men normalt ser man kun éns produktnavn i en laaaang liste fyldt med andre produktnavne - uden en chance for at vide om alle funktionerne vitterligt er understøttede, eller om det bare er de mest gængse. Desuden har man det jo også med at skifte lidt ud i 'parken' af produkter, så kompatibilitet er lidt af en dynamisk størrelse i disse (over)forbrugstider

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Men det korte af det lange kan vel siges at være at det er usikkerheden, frygten for at det er spildte penge, der holder folk væk? Dvs. man synes ikke nødvendigvis det er for mange penge, men at det er for mange penge uden at være sikker på hvor godt det virker?

Jooh... men synes det er hampre priser, selv hvis skidtet virkede out-of-the-box, i forhold til det man får (som jo i realiteten kun er; lidt bedre plads på sofabordet)



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 02-Januar-2008 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Hvis du ikke selv har mod på at programmere den, så kan du lade forhandleren undersøge kompatibilitet med dine produkter inden du køber. Det er klart at dét kræver at du henvender dig til en forhandler med et vist service-niveau, og det påvirker prisen.

Kompatibiliteten kan man tildels selv undersøge online, i de fleste tilfælde, men normalt ser man kun éns produktnavn i en laaaang liste fyldt med andre produktnavne - uden en chance for at vide om alle funktionerne vitterligt er understøttede, eller om det bare er de mest gængse. Desuden har man det jo også med at skifte lidt ud i 'parken' af produkter, så kompatibilitet er lidt af en dynamisk størrelse i disse (over)forbrugstider

Der er også det problem, at hvis man så udskifter en enhed, så risiker man at denne ikke virker med remote, og så er det endnu en remote.

Hmm, ja faktisk er dette jo hele årsagen til at vi har alle disse remotes liggende, fordi selvom de fleste kan det samme, så kan de ikke snakke korrekt sammen med alle enhederne.

Så meget for standard



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 08:44

Hej

Jeg har holdt mig fra en multi-remote fordi den SKAL kunne styre ALT ellers er den ikke interessant for mig. Jeg har overvejet Logitechs 525, men har ikke turdet springe ud i det, for tror simpelthen ikke på at jeg kan nøjes med at have den ene liggende til at styre ALT i mit setup.

Jeg kan tage fejl.

Mvh. Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 09:23

Oprindeligt skrevet af beauville beauville skrev:

Der er ikke grænser for hvor tosset det lyder i mine ører at der skulle være fornuft i at betale én for at programmere sin fjernbetjening... hahaha den er hel gal gutter.... ak ja vi har det (for) godt

Hvorfor er det grinagtigt at betale folk for noget man ikke selv kan finde ud af? Dvs. du betaler aldrig en tømrer, en VVS-mand, en mekaniker, en frisør osv for noget du lige så godt kunne gøre selv? For mange er alternativet at leve i fjernbetjenings-helvede, fordi man ikke lige har den samme flair for teknik som visse andre, så kan det altså være en ret god idé at betale sig fra det.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 09:26

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Jooh... men synes det er hampre priser, selv hvis skidtet virkede out-of-the-box, i forhold til det man får (som jo i realiteten kun er; lidt bedre plads på sofabordet)

En ordentligt programmeret, aktivitets-styret fjernbetjening er netop meget MERE end at du kan lægge originalerne i skuffen. Se min beskrivelse ovenfor: Du trykker på ÉN knap, og så tænder alt det udstyr du skal bruge til f.eks. at se en DVD, samt skifter over på de rigtige inputs osv. Det er dette, langt mere end at få fjernbetjeningerne væk fra skrivebordet, der er det "kone-venlige".



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Basknudsen Basknudsen skrev:

Jeg har holdt mig fra en multi-remote fordi den SKAL kunne styre ALT ellers er den ikke interessant for mig. Jeg har overvejet Logitechs 525, men har ikke turdet springe ud i det, for tror simpelthen ikke på at jeg kan nøjes med at have den ene liggende til at styre ALT i mit setup.

Jeg kan tage fejl.

Endnu en stemme på "usikkerhed" med andre ord... Jeg forstår dig såmænd godt, det er et fornuftigt argument.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Basknudsen
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 09:44

Jeg håber jeg tager fejl.

Jeg har tit haft kæresten i røret fordi hun ikke kan finde ud af at få startet det ene eller det andet så ville være lækkert hvis hun bare skulle trykke på en knap og det så bare kørte derud af.

Mvh. Lasse



-------------
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Jooh... men synes det er hampre priser, selv hvis skidtet virkede out-of-the-box, i forhold til det man får (som jo i realiteten kun er; lidt bedre plads på sofabordet)

En ordentligt programmeret, aktivitets-styret fjernbetjening er netop meget MERE end at du kan lægge originalerne i skuffen. Se min beskrivelse ovenfor: Du trykker på ÉN knap, og så tænder alt det udstyr du skal bruge til f.eks. at se en DVD, samt skifter over på de rigtige inputs osv. Det er dette, langt mere end at få fjernbetjeningerne væk fra skrivebordet, der er det "kone-venlige".

Jeg synes det er fair nok du tager det op Otto, men jeg synes desværre du får det til at lyde alt for nemt, i forhold til hvad virkeligheden er for en del af os, der netop har forsøgt at opnå dette "kone-venlige" system.

Om det så skyldes, at vi har flere enheder end så mange andre, eller at det skyldes fjernbetjeningerne ikke er optimale nok, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg kan blot konstatere, at det er ikke så nemt. Og det er på trods af erfaring og ikke mindst søgen efter sådan et system i rigtig mange år.

Se bare noget så simpelt (i min verden) som at finde den såkaldt database som Logic skriver de understøtter.. Den er ikke engang tilgængelig online, så man i det mindste ville have haft mulighed for at se, om ens enheder er på listen.

Se på logitec´s hjemmeside over Harmony 1000, og læs de (manglende) tekniske specifikationer. Deres hjemmeside siger stortset intet om produktet, der er interessant for en "nørd" som mig. Ikke engang hvilke IR frekvenser kan jeg læse mig frem til.

Som jeg skrev i går, så er tiden til alle disse ting efterhånden ved at være knap. Lysten og modet på at spring ud i noget nyt, for endnu engang at opleve, at produktet ikke lever op til hverken forventningerne eller bare beskrivelsen, det har for mit vedkommende gjort, at jeg ikke orker så meget mere.

Elektronik i dag har det med at fejle eller på een eller anden måde ikke leve op til forventningerne.. Ja, det er nærmest gået hen og blevet en forventning, at der er noget der enten ikke virker, eller virker anderledes end man forventede.
Når vi så snakker remotes, så er det jo svært at argumentere for, at man skal ud og investere i x-antal tusiende kroner, for noget som måske ikke engang bliver bedre, når man i forvejen har noget der virker, (omend det måske ikke helt var som forventet). Så er det ligesom nemmere at sige, at så ved man hvad man har, men ikke hvad man får.

Der er rigtig mange årsager til at dette sker, men den størreste skyld vil jeg nu engang pålægge producenterne. Dels tager de ikke deres produkter seriøst nok, de bliver ikke gennemtestet nok, og sidst så virker det som om, at det er eet firma der laver produktet, men en anden der laver beskrivelsen, og disse to enheder snakker simpelthen ikke sammen.

Forbrugerne har helt klart også en stor del af skylden. De burde jo kasser ethvert produkt som ikke lever op til forventningerne lige med det samme. Men det gør vi bare ikke, for enten har vi ikke noget alternativ, eller så er det simplethen for besværligt at returner, i forhold til at leve med manglerne.

Når vi bare snakker "simple" remotes eller styring af vores hjemmeanlæg, der i bund og grund blot skal gøre os mere magelige, så vi slipper for at rejse os, slipper for at have flere remotes liggende osv osv.. Ja så er det ikke lige det første sted vi har tænkt os at investere tusiende af kroner i, når risikoen for at det går galt er noget nær 99%

Jeg ville ønske der var et firma der kunne vise mig et produkt JEG kan bruge i MIT setup. Men uanset hvor jeg søger, så får jeg jeg en sludder for en sladder om deres produkt "kan alt", hvilket jeg har hørt til hudløshed, eller så får jeg absolut intet brugeligt ud af deres beskrivelse.

Har du en løsning eller et forslag til dette dilemma, så er jeg yderst lydhør?

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Allan M.
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 11:15

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Det er for dyrt!"
Så skal man godt nok være nærig. En investering på måske 1-3.000,- eller endda mere, er peanuts i de flestes setup, når man tænker på hvor meget det løfter brugsglæden, i relation til hvor mange penge man ellers har brugt. Prøv at regne prisen på dit samlede system sammen, og tænk så på hvor meget du vil investere i at løfte glæden ved dit system med bare 10%. 

 

Ud fra dit indlæg er det tydeligt at se du ikke selv køber dit udstyr i Bilka

Hvis jeg kigger mig omkring hos diverse familiemedlemmer og venner, så vil en udgift på 3000 kr., i de fleste tilfælde være langt over 10%. I visse tilfælde vil den endda være tæt på 50%.

Jeg har ganske vist selv udstyr i min stue, for hvad der svarer til ca. 35.000 i nypris. Men da det udstyr er mellem 2 og 15 år gammelt, så er selv mine tal nok ikke helt anvendelige i forhold til din påstand.

 

Personligt synes jeg selv at fx 3000 kr for en multi remote, er en vanvittig pris. Det havde jeg muligvis ikke synes hvis jeg mente at jeg kunne erstatte mine remotes, med én som var 100% lige så god som de originale til at betjene hvert et komponent. Men det er vist også de færreste der har den oplevelse – jeg kender i hvert fald ikke nogle som har det sådan.

 

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Det er for svært!"

 

Beklageligvis ja. Muligvis ikke for os ”nørder” der kommer her på siden, hvoraf mange af os oven i købet synes det er spændende at rode med den slag. Men hvis jeg gav min mor den mest simpel remote på markedet, så er der alligevel 0% chance for at hun ville få den til at virke.

Det er så muligt at du har kunder der er villige til at betale 2500 for at få tingene sat op. Men hvis folk ikke selv kan indstille udstyret, hvis YouSee flytter rundt på kanalerne, eller man køber en ny DVD som skal tilsluttes. Så har de efter min overbevisning købt det forkerte udstyr.

 

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

"Det har jeg prøvet, det fungerer alligevel ikke!"
Så har man enten valgt den forkerte fjernbetjening, programmeret den forkert, eller begge dele.

 

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret. Problemet er så bare at der findes mange mennesker (især udenfor denne side) som ikke har den store tekniske viden eller interesse. Og den slags mennesker gider ikke at bruge timer på at rode med den slags, når deres eneste resultat er at blodtrykket havner i den røde felt.

 

 

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Så kort sagt: Hvis du sidder med et fjernbetjeningshelvede på sofabordet, hvad er så begrundelsen for at Ï ikke har gjort noget ved det?

 

Dit indlæg kom en uge for sent. For jeg har efter laaange overvejelser taget mig sammen og købt en Logitech 525.

Grunden til at det tog mig så lang tid var simpelthen at det jeg ønskede, slet ikke findes på markedet. Jeg ønskede en der kunne programmeres via en pc, alle mine komponenter skulle være i databasen over udstyr, og der skulle være en vis fremtidssikring i databasen også. Derudover ville jeg også have så mange hardbuttons som muligt, plus et passende LCD display til resten.

Jeg håber at min 525 nogenlunde vil leve op til mine forventninger, men jeg ved desværre godt at det ikke helt er det jeg drømte om da jeg startede med at lede.



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 11:19

Jeg har brugt Logitech's Harmony'er siden de kom frem; først en 525 og nu en 885.

I den tid har jeg skiftet en del udstyr ud, og jeg har endnu ikke oplevet noget som Harmonyen ikke kunne styre, incl. ALLE funktioner såsom de mest avancerede setupmuligheder på diverse udstyr.

Der er heller ikke noget behov for at checke Logitech's database over udstyr. Da Harmony'en kan lære kommandoer fra original fjernbetjeningerne, vil man også kunne betjene udstyr som ikke er i deres database.

Lige pt styrer jeg ALLE funktioner i følgende udstyr, med både aktiviteter og direkte betjening:

TV: Panasonic 50PX70
DVD: Panasonic S99
DVD Rec: Magnavox et-eller-andet (ikke i Logitech's database)
DigiTV: Selector Sagem 60
Surround rec.: Pioneer VSX911
Multimedie-afspiller: Rapsody RSH-100 (ikke i Logitech's database)

Ja, det kræver en del forsøg at få alt til at spille, men det er muligt.



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Der er heller ikke noget behov for at checke Logitech's database over udstyr. Da Harmony'en kan lære kommandoer fra original fjernbetjeningerne, vil man også kunne betjene udstyr som ikke er i deres database.

Du gør desværre samme fejl som alle andre, og ikke mindst producenterne. For det er præcis det som de skriver i deres beskrivelser. Problemet er bare, at det holder ikke.

Jeg har 2 såkaldt multifjernbetjeninger, som begge kan "lære" IR koder. Og begge fejler på forskellige enheder.

Som tidligere nævnt, så kan min Philips RU880, der er godt og vel 10 år gammel, ikke engang "lære" IR koderne fra mit Samsung TV.

Min Philips RC9800i, der er lige godt et par år gammel, og som må betragtes som en virkelig sværvægter i den her klasse, den kan fint lære mit Samsung TV, til gengæld kan den så ikke lære min Humax DVB-C receiver. Den gamle 880 kan godt lære Humax receiverens koder.

Det nytter dermed ikke noget at man skriver, at de kan lære alt. Det passer ganske enkelt ikke!
Det kræver at remoten IR modtager dækker de samme IR frekvenser som de enheder den skal lære sender i. Og det er præcis det som er problemet her. At denne garanti får man ganske enkelt ikke med.
Derfor er det rimeligt vigtigt at vide, hvad enheder en fjernbetjening understøtter, selvom det så i sig selv ikke er nogen garanti for, at når man skifter enhed, at det så også virker.

Dette er et problem som producenterne efter min mening har skabt! Og det bliver bestemt ikke løst ved at skrive, at deres produkt kan lære alt. Det gør det derimod bare endnu værre!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 16:13

Jeg synes at de fleste af jer gør livet mere besværligt end nødvendigt er. Og samtidig vil i have en Rolls-royce men kun betale for en Skoda

Så med risiko for at jeg nu bliver overfaldet med, at jeg helt har misforstået det ene og det andet, vil jeg tillade mig at sige, at siden jeg fik min Harmony 885 har det bare fungeret hos os. Ingen opringer hjemmefra når anlægget skulle anvendes, heller ikke når den mindste, der ikke kan læse, skal se DVD, Se TV, Se Videoer eller spille Wii.
Selv mine Velux vinduer kan den styre.

MEN det kræver at man glemmer alt om at skulle have alle knapper med over - for det er der ikke behov for (man kan i de særlige få tilfælde jo bare tage original remoten frem....).
Det allervigtigste er at man tænker i AKTIVITETER, andre kalder det makroer. F.eks. har jeg en aktivitet der hedder "Se Video".
Den tænder TV'et, sætter det på input-HDMI, tænder receiveren, sætter den på input-VCR, tænder HDDen, tænder VCRen og  "trykker" Play. Ialt 7 IR koder på 4 forskellige fjernbetjeninger. Jeg nøjes med at trykke på én knap på Harmonyen - og den gør det i den rigtige rækkefølge med rigtige delays imellem IR-koderne.

Hvis man vil have hele cockpittet med alle knapper foran sig så behold original fjernbetjeningerne. Dem der ikke har behov for dette, kan med fordel købe en aktivitets/makro baseret fjernbetjening.

Skal man have lidt flair for at sætte det op - ja !
Skal man have lidt tålmodighed - ja !

PS: Man kan sagtens se hvilke enheder der er i Harmonyen databasen. Opret blot en (test)konto via web interfacet http://members.harmonyremote.com/ - http://members.harmonyremote.com/  og lav en konfiguration. Den kan man så anvende bagefter hvis man beslutter sig for at købe en Harmony. 



-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 16:53

Sakset fra et andet forum,  - m "Kandersen" i tankerne ! ?:

http://www.fotostart.dk/forum/viewtopic.php?p=80204#80204">Nye indlæg Skrevet: Man dec 31, 2007 15:17 pm    Emne: http://www.fotostart.dk/forum/posting.php?mode=quote&p=80204">Besvar, med citat

jeg har deres Harmony 1000.. jeg vil ikke anbefale den til min værste fjende... total dårlig sendestyrke samt føling pga. en dårlig trykfølsom skærm. yeah, my ass

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Der er heller ikke noget behov for at checke Logitech's database over udstyr. Da Harmony'en kan lære kommandoer fra original fjernbetjeningerne, vil man også kunne betjene udstyr som ikke er i deres database.

Du gør desværre samme fejl som alle andre, og ikke mindst producenterne. For det er præcis det som de skriver i deres beskrivelser. Problemet er bare, at det holder ikke.

Jeg har 2 såkaldt multifjernbetjeninger, som begge kan "lære" IR koder. Og begge fejler på forskellige enheder.

Som tidligere nævnt, så kan min Philips RU880, der er godt og vel 10 år gammel, ikke engang "lære" IR koderne fra mit Samsung TV.

Min Philips RC9800i, der er lige godt et par år gammel, og som må betragtes som en virkelig sværvægter i den her klasse, den kan fint lære mit Samsung TV, til gengæld kan den så ikke lære min Humax DVB-C receiver. Den gamle 880 kan godt lære Humax receiverens koder.

Det nytter dermed ikke noget at man skriver, at de kan lære alt. Det passer ganske enkelt ikke!
Det kræver at remoten IR modtager dækker de samme IR frekvenser som de enheder den skal lære sender i. Og det er præcis det som er problemet her. At denne garanti får man ganske enkelt ikke med.
Derfor er det rimeligt vigtigt at vide, hvad enheder en fjernbetjening understøtter, selvom det så i sig selv ikke er nogen garanti for, at når man skifter enhed, at det så også virker.

Dette er et problem som producenterne efter min mening har skabt! Og det bliver bestemt ikke løst ved at skrive, at deres produkt kan lære alt. Det gør det derimod bare endnu værre!

 

Hold da op.... du går da vist med både livrem og seler

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Databasen bliver også opdateret af brugerne, så man kan være temmelig sikker på den er korrekt.



Skrevet af: kazz
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 18:27

Jeg har prøvet en Harmony 1000. Den var simpel hen for ringe!!! Dårlig sende styrke og langsomt display! Den kunne ikke snakke med min sanyo z3 samt mit Lissau motor lærrede (det er radio styret)

Men jov. Vil gerne have en uni! Syntes bare ikke jeg kan finde den, som kan det jeg skal bruge! 



Skrevet af: fumper
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 19:37
Netop det med sendestyrke, og i særdeleshed retningsfølsomhed så jeg som et problem med Harmony fjernbetjeningen som nu bruges til papirvægt i mit skab...

En makro som nævnt tidligere på 7 ir kommandoer med ca 1 sekund pause mellem hver... nu er jeg som en guldfisk og ved 3 sekunder er jeg forlængst holdt op med at tænke over hvor jeg peger min fjernbetjening hen af... så fanger mit system kun de første 3, og så skal jeg til at gøre det hele om (jaja stor baby, ved det)... det er derfor jeg er glad for det system jeg har nu, for der er en fastmonteret boks, som egentlig er den smarte del i systemet, fjernbetjeningen er en "dumb remote" som altid bare vil kunne det samme... men boksen oversætter og husker makroer, og da den er fastmonteret, peger den altid samme sted, og jeg behøver ikke bekymre mig over min guldfiske-hukommelse


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:12
Hvis det er et problem så kan man jo fx anskaffe 895'eren med RF/IR interface. Så kan dit anlæg for den sags skyld stå på den anden side af væggen

-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af fumper fumper skrev:

Netop det med sendestyrke, og i særdeleshed retningsfølsomhed så jeg som et problem med Harmony fjernbetjeningen som nu bruges til papirvægt i mit skab...


Det problem eksisterer ikke med Harmony 555. Den er iøvrigt langt mere anvendelig end Harmony 1000 (Har begge)


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:38
det er ikke noget problem længere, men ja havde luret på den der IR/RF dims, men i sidste ende måtte jeg jo erkende at jeg bare ikke ville få det sat i et skab :)


Harmony 1000 er jo bare superfed at se på, og hvis den virkede, så er jeg sikker på at det ville være den fedeste betjening tilgængelig, hvis ellers materialerne holdt


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: ----OR----
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:48
Der er altså også kommet et par firmwareupdates til H 1000 på det sidste. Så helt så slem er den nu ikke. Bare alt, alt for dyr. Jeg har iøvrigt Z-wave extenderen til den. Og DEN virker, sender enormt stærkt.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg synes det er fair nok du tager det op Otto, men jeg synes desværre du får det til at lyde alt for nemt, i forhold til hvad virkeligheden er for en del af os, der netop har forsøgt at opnå dette "kone-venlige" system.

Jeg provokerer selvfølgelig lidt, og ligesom når jeg fortæller folk at de "bare lige" skal finde en butik der viser tingene ordentligt frem og handle dér (selv om der er yderst få butikker der fremviser de interessante modeller ordentligt), så er det lidt i en provokation af at HVIS man nu var lidt mere villig til at overlade den slags opsætninger til professionelle, så ville udbuddet af forhandlere der kan tage dig i hånden og løse dit problem, være tilsvarende større. Jeg forsøger med andre ord at sige at man som forbruger burde efterspørge et produkt der p.t. ikke tilbydes dem. Igen, vi har ret konsekvent været uenige om hvorvidt det er forbrugerne der skal trække i forhandlerne, eller forhandlerne der skal skubbe til forbrugerne, så det er vi sikkert også her...

Jeg har iøvrigt ikke tænkt mig selv at føre mig frem som "fjernbetjenings-ekspert", det er ikke mit speciale - jeg synes det er et spændende område, men i sidste ende er det ikke dét jeg ønsker at bruge min tid på. Så jeg har altså ikke nogen skumle bagtanker med tråden her, jeg forsøger bare at få udfordret min egen holdning lidt, og måske vække nogle tanker hos andre...



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Ud fra dit indlæg er det tydeligt at se du ikke selv køber dit udstyr i Bilka

 

Jeg er helt med på at ALLE ikke har brug for en 3000,-s remote. Men der er rigtigt mange der har brugt 50-100.000,- eller mere på sit setup, og stadig sidder med 7 fjernbetjeninger, fordi de synes 5000,- er for meget for "en fjernbetjening" - men:

Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Personligt synes jeg selv at fx 3000 kr for en multi remote, er en vanvittig pris. Det havde jeg muligvis ikke synes hvis jeg mente at jeg kunne erstatte mine remotes, med én som var 100% lige så god som de originale til at betjene hvert et komponent. Men det er vist også de færreste der har den oplevelse – jeg kender i hvert fald ikke nogle som har det sådan.

 

Grunden til min nyfundne entusiasme, er netop at jeg hos mig selv samt hos kunder, har oplevet at universal-fjernbetjeningerne ikke bare erstatter de originale, men løfter hele betjeningen til et helt andet niveau. Det er netop meget MERE end bare at erstatte mange fjernbetjeninger med én. Selvfølgelig kan der være specielle opstillinger hvor det giver problemer at få det til at virke, men generelt tror jeg simpelthen ikke på det er så problematisk som folk gør det til. Det kræver "bare" at ham der sætter fjernbetjeningen op, har lidt erfaring med det og lidt fantasi til hvordan man kan løse evt. problemer. Som f.eks. med min HD-DVD afspiller, hvor "on" og "off" er samme knap, hvilket giver problemer hvis jeg skifter aktivitet fra "HD-DVD" til "DVD", da begge bruger samme afspiller p.t. - så slukker afspilleren, hvor den skulle have tændt. Det løses ganske simpelt, ved at erstatte "on"-kommandoen med en "play" kommando i stedet. Det giver præcist samme resultat i praksis, med den forskel at afspilleren nu kun slukker når jeg rent faktisk beder systemet om at slukke.

 

Fordelen ved at betale sig til opsætningen, er at så har installatøren allerede været igennem disse "opdagelser" og erfaringer. Det er dét der er hele pointen med at betale andre for et stykke arbejde - dét arbejde tømreren kan gøre på 2 timer, ville tage mig 10 timer, plus den tid jeg skulle bruge på at lære hvordan jeg gør.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af kazz kazz skrev:

Jeg har prøvet en Harmony 1000. Den var simpel hen for ringe!!! Dårlig sende styrke og langsomt display! Den kunne ikke snakke med min sanyo z3 samt mit Lissau motor lærrede (det er radio styret)

Jeg ved ikke med 1000'eren, men til 895 som jeg bruger, medfølger der en RF-modtager, så IR-sendestyrken bliver ligegyldig (jeg har nu ingen problemer med IR til projektoren). Lærredet kan du få et IR relæ til i stedet, det koster så naturligvis ekstra, men det er dog til at overse

Jeg er iøvrigt personligt ikke den store fan af touch-fjernbetjeninger i det hele taget. Derfor valgte jeg 895 i stedet for 1000.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Jeg synes at de fleste af jer gør livet mere besværligt end nødvendigt er. Og samtidig vil i have en Rolls-royce men kun betale for en Skoda

Den del af det har sådan set slet ikke været på tale. Foreløbig er det størreste problem, at overhovedet finde noget der virker 100% efter hensigten.
Økonomien bliver jo ikke bedre af, at man køber noget, uanset hvor dyrt eller billigt det er, som kun virker 90%, vel?

Ergo er dette slet ikke et relevant punkt endnu, før der virkelig findes et produkt der virker. Derefter kan man vurdere, om det er noget man vil/kan betale for. Ikke før!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hold da op.... du går da vist med både livrem og seler

Jeg taler jo af erfaring, så ja man kan da godt sige, at jeg går med livrem og seler. Jeg ser det mere som en slags træthed, eller utilfredshed over for produkter som bare ikke funger som de skal. Vi ser det alt for tit, og vi bruger en enorm mængde tid, ja for ikke at nævne penge, på bras som ganske enkelt ikke funger efter hensigten.

Når man har gjort dette tilpas længe nok, så bliver man træt, og måske også en hel del mere kræsen.

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Databasen bliver også opdateret af brugerne, så man kan være temmelig sikker på den er korrekt.

Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er muligt.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Databasen bliver også opdateret af brugerne, så man kan være temmelig sikker på den er korrekt.

Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er muligt.

Det er muligt.



Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Databasen bliver også opdateret af brugerne, så man kan være temmelig sikker på den er korrekt.

Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er muligt.

Det er muligt.

Hvordan ?

Både ved web clienten og den normale client bliver man bedt om at connecte sin remote før man kan konfigurer ?



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hold da op.... du går da vist med både livrem og seler

Jeg taler jo af erfaring, så ja man kan da godt sige, at jeg går med livrem og seler. Jeg ser det mere som en slags træthed, eller utilfredshed over for produkter som bare ikke funger som de skal. Vi ser det alt for tit, og vi bruger en enorm mængde tid, ja for ikke at nævne penge, på bras som ganske enkelt ikke funger efter hensigten.

Når man har gjort dette tilpas længe nok, så bliver man træt, og måske også en hel del mere kræsen.

Jamen, jeg taler skam også af erfaring. Har gennem de sidste 20 år prøvet utallige "universal" fjernbetjeninger. Det var først da jeg fik en Harmony, at begrebet "universal" gav mening.



Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Databasen bliver også opdateret af brugerne, så man kan være temmelig sikker på den er korrekt.

Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er muligt.

Det er muligt.

Hvordan ?

Både ved web clienten og den normale client bliver man bedt om at connecte sin remote før man kan konfigurer ?

Så skal de da have lavet det om for nyligt? Har aldrig skullet forbinde min før der skal downloades.

Prøver lige når jeg kommer hjem.



Skrevet af: Allan M.
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er muligt.

http://members.harmonyremote.com/ - http://members.harmonyremote.com/

Der burde det være muligt at oprette en slags test-bruger så man kan se hvilke komponenter der er understøttet.
Men at udstyret er på listen er desværre ikke nogen garanti for at det kommer til at virke problemfrit.

Jeg har fx. flere aktiviteter indkodet på min 525 og de virker allesammen fint, hvis udgangspunktet er at alt er slukket. Men hvis jeg først har brugt den aktivitet der hedder se tv, hvor det kun er tv et der tænder. Og jeg bagefter ønsker at bruge den aktivitet der hedder se tv via HDD, så skifter tv'et ikke over på den rigtige indgang  



Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:35

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg forsøger med andre ord at sige at man som forbruger burde efterspørge et produkt der p.t. ikke tilbydes dem. Igen, vi har ret konsekvent været uenige om hvorvidt det er forbrugerne der skal trække i forhandlerne, eller forhandlerne der skal skubbe til forbrugerne, så det er vi sikkert også her...

Jamen Otto, din tiltro til at producenterne "bare" lytter efter og laver det som forbrugerne vil have, den er altså helt urealistisk.

Jeg har arbejdet sammen med Philips i bla. den periode hvor RU880 blev lanceret. Jeg har efterfølgende henvendt mig til Philips, også ang. remotes, bla. for at høre omkring deres lysstyring system, som blev introduceret i forbindelse med RU880. Det eneste man får retur, det er ren og skær ligegyldighed. Eksemplevis kan jeg sige, at den lysstyring som de lavede med RU880, den er droppet og kommer ikke igen. Når man spørger om hvorfor, (for det var i det mindste noget der virkede), så får man at vide, at det gør den bare ikke.

Min kritik af producenterne går mest af alt på, at deres produkter dels ikke virker som de bør (som de selv skriver de gør), og så at tingene alt for ofte går for stærkt. Så ikke nok med at produkterne ikke virker som de bør, så er de spækket med fejl, som forbrugerne må vælge at enten leve med, eller helt undvære.

Eksempelvis disse universale remotes. Når en producent skriver, at deres produkt kan erstatte alle de andre remotes, og jeg efterfølgende finder en enhed, som deres produkt ikke vil snakke sammen med. Så har de fejlet, dels i deres produkt, men også i deres beskrivelse. Firkantet sagt, så har de løjet. For, for at deres produkt kan alt, så kræver det at de har testet med alt, og de ved vi begge, at det har de ikke, for det har de simpelthen ikke tid til.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hold da op.... du går da vist med både livrem og seler

Jeg taler jo af erfaring, så ja man kan da godt sige, at jeg går med livrem og seler. Jeg ser det mere som en slags træthed, eller utilfredshed over for produkter som bare ikke funger som de skal. Vi ser det alt for tit, og vi bruger en enorm mængde tid, ja for ikke at nævne penge, på bras som ganske enkelt ikke funger efter hensigten.

Når man har gjort dette tilpas længe nok, så bliver man træt, og måske også en hel del mere kræsen.

Jamen, jeg taler skam også af erfaring. Har gennem de sidste 20 år prøvet utallige "universal" fjernbetjeninger. Det var først da jeg fik en Harmony, at begrebet "universal" gav mening.

Der er ingen remotes som er "universal", hvis der er enhed den ikke kan snakke sammen med.. Det er desværre den erfaring jeg har skabt mig.

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: lahan
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på
Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er
ikke så svært.


Databasen bliver også opdateret af brugerne, så man kan være
temmelig sikker på den er korrekt.



Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve
det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er
muligt.



Det er muligt.



Hvordan ?


Både ved web clienten og den normale client bliver man bedt om at
connecte sin remote før man kan konfigurer ?



Så skal de da have lavet det om for nyligt? Har aldrig skullet forbinde
min før der skal downloades.


Prøver lige når jeg kommer hjem.

Umiddelbart ser det ud
som om man skal forbinde sin remote første gang man benytter
softwaren. Jeg bliver bedt om at forbinde min remote.


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Jeg har fx. flere aktiviteter indkodet på min 525 og de virker allesammen fint, hvis udgangspunktet er at alt er slukket. Men hvis jeg først har brugt den aktivitet der hedder se tv, hvor det kun er tv et der tænder. Og jeg bagefter ønsker at bruge den aktivitet der hedder se tv via HDD, så skifter tv'et ikke over på den rigtige indgang  

Det er præcis den slags bras jeg ikke vil røre med en ildtang. Det er totalt ubrugligt, efter min mening. Her i huset skiftes der alt for meget rundt mellem de forskellige enheder, til at sådan en funktion ville resultere i, at der ligger endnu en ubrugelig remote i kassen med remotes!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:43

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Umiddelbart ser det ud som om man skal forbinde sin remote første gang man benytter softwaren. Jeg bliver bedt om at forbinde min remote.

Stop en halv gutter.. Det er jo slet ikke den måde det bør gøres på. Selv hvis man kunne, så ville dette lille stunt være lyn hurtigt overstået, hvis Logitec havde lagt databasen online, så man selv kan bladre i den, uanset om man har deres produkt eller ej. At opgive et tal på 175.000 enheder siger jo præcis intet om noget som helst.

Det ville derimod kunne være et købsargument, hvis man som forbruger kunne slå sine enheder op, og se at de er understøttet af produktet.

Imponerende at man skal (bør) fortælle Logitec (og andre universale remote producenter) noget så simpelt!

 



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Hvis du vil være "sikker" så opret dog en konto på Logitech's hjemmeside, og check om dit udstyr er understøttet. Det er ikke så svært.

Hvis det er muligt uden at eje produktet, så er jeg da villig til at prøve det. Men jeg synes jeg kunne fornemme fra andre, at det ikke er muligt.

http://members.harmonyremote.com/ - http://members.harmonyremote.com/

Der burde det være muligt at oprette en slags test-bruger så man kan se hvilke komponenter der er understøttet.
Men at udstyret er på listen er desværre ikke nogen garanti for at det kommer til at virke problemfrit.

Jeg har fx. flere aktiviteter indkodet på min 525 og de virker allesammen fint, hvis udgangspunktet er at alt er slukket. Men hvis jeg først har brugt den aktivitet der hedder se tv, hvor det kun er tv et der tænder. Og jeg bagefter ønsker at bruge den aktivitet der hedder se tv via HDD, så skifter tv'et ikke over på den rigtige indgang  

Harmonyen får jo ikke besked fra det enkelte apparat om det er slukket eller tændt (hvilket den standard fjernbetjening heller ikke gør), og da den kan køre makroer (aktiviteter) som indeholder tænd/sluk af flere apparater, er udgangspunktet - første gang man bruger Harmonyen - nødt til at være at alle apparater er slukkede.

Mht skift til den rigtige indgang, så er det typisk en af de ting der skal bruges nogle forsøg på, men det kan helt sikkert komme til at virke.



Skrevet af: pfugl
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 15:24

Godt nok får Harmonyen ikke besked fra den enkelte device om den er tændt eller slukket, men hvis de er tændt fra harmonyen, husker den hvilke der er tændt, således at de rigtige devices bliver tændt/slukket, når man skifter til en anden aktivitet. Ret genialt faktisk.

/Peter



Skrevet af: shaman
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 15:42

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

..Umiddelbart ser det ud som om man skal forbinde sin remote første gang man benytter softwaren. Jeg bliver bedt om at forbinde min remote...

Point taken - og thumbs up herfra hvis du gad at fjerne det gigantiske screen-shot, så os med 1280x1024 kan blive fri for at scrolle sidelæns... ;)



-------------
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |


Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 16:13

Jeg har 1600 x 1200 og skal altså osse scrolle sidelæns
Jeg har fulgt debaten, og lider osse under fjernbetenings heldvde.
Har brøvet en del, osse logitech, men vender altid tilbage til min
oldsag (17år) af en Yamaha, den har vel 80 knapper, fordelt på 2 sider,
den har ædt alle mine orginale fjernb. dog skal de indlæses manuelt, men
den virker



Skrevet af: Larxox
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Godt nok får Harmonyen ikke besked fra den enkelte device om den er tændt eller slukket, men hvis de er tændt fra harmonyen, husker den hvilke der er tændt, således at de rigtige devices bliver tændt/slukket, når man skifter til en anden aktivitet. Ret genialt faktisk.

/Peter

Hej!

Jeg har en Harmony 885 og den virker fint her. Jeg vil dog sige, at det tog lang tid for at fintune den til mit tidligere Toshiba tv - derimod er den rigtig god sammen med min nye Pioneer 508XD, da den har en input knap til hver indgang. Så hvor godt det virker er altså også afhængig hvilke muligheder ens komponenter giver en.

Mht. at den slukker nogle apperater ved aktivitetsskift, så er det noget, som man kan programmere sig ud af.

Feks. tænder min satbox + tv + receiver, når jeg vil se digital tv via satbox - hvis jeg så vil se analog tv forbliver satboksen tændt, da det giver hurtigere skift mellem digital tv og analog tv senere.

 



-------------
Mvh. Lars
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25730&KW=Larxox&PN=0&TPN=1 - Larxox’s Hjemmebio


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Allan M. Allan M. skrev:

Jeg har fx. flere aktiviteter indkodet på min 525 og de virker allesammen fint, hvis udgangspunktet er at alt er slukket. Men hvis jeg først har brugt den aktivitet der hedder se tv, hvor det kun er tv et der tænder. Og jeg bagefter ønsker at bruge den aktivitet der hedder se tv via HDD, så skifter tv'et ikke over på den rigtige indgang  



Det du mangler er det der kaldes "discrete" kommandoer, hvad er det for et tv du har?


-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:39

Philips RC9800i kan gøre det. Faktisk er det en rigtig fed remote. Det eneste der er et problem er, at der er mindst een af mine enheder den ikke kan snakke sammen med  Og så synes jeg at det er lidt begrænset med aktivitetsmuligheder. Men det er nok noget jeg skal rode lidt med.

En rigtig fed detalje er, at man kan bestemme tiden mellem IR koderne. Det er vigtigt når man f.eks har et tv man skal trykke mange gange på samme knap for at skifte indgang på. Uden en passende tid mellem trykkene, så går det i kage.

Hvad der derimod ikke er godt er, at den ved ikke altid hvad indgang den står på, og så går det alligevel i kage



-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12


Skrevet af: fumper
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:43
Kandersen: hvad for et tv har du?



-------------
Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio


Skrevet af: lpnielsen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:54

Ganske kort vil jeg lige sige, at jeg har en Harmony 885 og jeg synes det er kanon, når det virkelig kører. Det skal dog siges, at jeg har haft et hyr uden lige med at få den til at vælge den korrekte input på mit Panasonic plasma skærm - nu fungerer det nogenlunde via en solid høker-metode.

Men det jeg egentlig også ville nævne, at ja i princippet er det meget kone-venligt, indtil det ikke fungerer. Eksempelvis hvis en af elementer ikke starter korrekt via en aktivitet, så kan min kæreste ihvertfald ikke finde ud af, at anvende "device" knappen for at tænde eller indstille det korrekt.

Personligt elsker jeg min Harmony 885, da den har 7 fjernebetjeninger for mig.



-------------
Mvh

LPN


Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Men det jeg egentlig også ville nævne, at ja i princippet er det meget kone-venligt, indtil det ikke fungerer. Eksempelvis hvis en af elementer ikke starter korrekt via en aktivitet, så kan min kæreste ihvertfald ikke finde ud af, at anvende "device" knappen for at tænde eller indstille det korrekt.



Du skal bare vise hende "Help" knappen. Så klarer Harmony'en selv resten


Skrevet af: vipmlo
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 20:48

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Philips RC9800i kan gøre det.

Hvis det er diskrete kommandoer du refererer til så har Harmony'en dem også.... 

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Faktisk er det en rigtig fed remote. 

Ja, ingen tvivl om det. Jeg så også på den i sin tid, men syntes den var for dyr. http://www.pcworld.dk/art/7722?page=6 - http://www.pcworld.dk/art/7722?page=6

Bruger du WiFi interfacet ? Og den automatiske TV oversigt ? Og ....

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Det eneste der er et problem er, at der er mindst een af mine enheder den ikke kan snakke sammen med  Og så synes jeg at det er lidt begrænset med aktivitetsmuligheder. Men det er nok noget jeg skal rode lidt med.

Når man går i gang med detaljerne så kræver det tålmodighed og lidt udholdenhed

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

En rigtig fed detalje er, at man kan bestemme tiden mellem IR koderne. Det er vigtigt når man f.eks har et tv man skal trykke mange gange på samme knap for at skifte indgang på. Uden en passende tid mellem trykkene, så går det i kage.

Ja det er ret vigtigt.
Harmony'en har fire tidsparametre man kan sætte og så sætter den selv pauserne ind de rigtige steder.
Og hvis man har lidt tålmodighed så kan man faktisk fintune sin fjernbetjening så den kører virkelig hurtigt, tilpasset de enheder man har.

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvad der derimod ikke er godt er, at den ved ikke altid hvad indgang den står på, og så går det alligevel i kage

Hmmmm.... Harmony kan faktisk styre dette på inputs der anvender en cyklus, altså hvor man skal trykke flere gange på en knap for at vælge indgangen på en liste af inputs.
Mon ikke RC9800i også kan det ?



-------------
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13482 - Hjemmebio@vipmlo
--> http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52935 - Børnebio@vipmlo


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:11
Er tasterne på nogen måde "lysende" på Harmony 885 ?



Print side | Luk vindue