Print side | Luk vindue

Trådløs controller til PS3?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33182
Udskrevet den: 29-April-2025 kl. 15:53

Emne: Trådløs controller til PS3?
Skrevet af: itemplate
Emne: Trådløs controller til PS3?
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 01:10

Hej,

Til min store ærgelse er min nye PS3 leveret med en controller med ledning i? Nå, men jeg kan se der findes en del trådløse controllere, men jeg aner ikke hvad der er hit eller skidt.

Optimalt vile jeg gå efter en controller som ligener standard Sony controlleren der fulgte med - blot som trådløs...kan I anbefale nogen?

--

Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 01:24

Hej itemplate

Er ledningen ikke et almindeligt USB kabel (stor USB til mini USB stik) ?

Prøv om stikket ikke kan tages ud af controlleren.

Ledningen bruges normalt kun når 1) controlleren skal oplade eller 2) man spiller så længe at der ikke er strøm nok til trådløs.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Prøv om stikket ikke kan tages ud af controlleren.

Omg - tænk om det var sandt. Jo det er netop et standard USB kabel. Det prøver jeg lige så snart jeg kommer hjem fra arbejde...

--

Skrevet af: Willer
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 10:37
Husk evt. at trykke på PS3 knappen i midten af controlleren når du har taget kablet ud - så napper controlleren nemlig en af de 4 kanaler der er til trådløse controllere (kan ses som 4 røde dioder på forsiden af controlleren).

-------------
Kristian

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 10:46

Øhh, sad ledningen i da du pakkede den ud? Det virker da lidt atypisk at pakke den på den måde. Sådan var min PS3 (tilbage i marts 2006) bestemt ikke pakket.

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet af: sslarsen
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 10:58
Nej, heller ikke min nye 40GB.. Der var kabel og controller pakket hver for sig.

-------------
Søren

Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 20:53

Oprindeligt skrevet af sslarsen sslarsen skrev:

Nej, heller ikke min nye 40GB.. Der var kabel og controller pakket hver for sig.

Det var min da også - men at udlede deraf at ledningen ikke skal bruges var måske ikke sådan lige for. Jeg har aldrig (aldrig!) haft et andet stykke elektronik hvor der var en ledning med som ikke skulle bruges.

Men det fungerer! Så tak for svar Lars :) 

Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Oprindeligt skrevet af sslarsen sslarsen skrev:

Det var min da også - men at udlede deraf at ledningen ikke skal bruges var måske ikke sådan lige for. Jeg har aldrig (aldrig!) haft et andet stykke elektronik hvor der var en ledning med som ikke skulle bruges.

Men det fungerer! Så tak for svar Lars :) 

Ledningen skal jo netop bruges, når du skal lade din controller op.

Skrevet af: romkuglen
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 19:40
RTFM

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 23:01

Oprindeligt skrevet af romkuglen romkuglen skrev:

RTFM

Det er så et problem fordi jeg ingen har. Den pakke jeg fik indeholder meget korte forkaringer til selve konsollen (intet om controllere) - iøvrigt ikke på et sprog jeg er fortrolig med.

--  

Skrevet af: Mikey
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 10:41

Annuller signalet, fandt svaret i en anden tråd SORRY!!!

Hej allesammen

Regner med at købe en PS3, men vil lige høre om den trådløse controller kan fungere med en mur imellem PS3 og der hvor jeg skal sidde og spille? På forhånd tak

Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 19:06
Sandsynligvis ikke...

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver

Skrevet af: Miths
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 22:41
Jeg lod mig også lige narre da jeg første gang satte min PS3 til - og det blev ikke bedre af at ledningen på controlleren var så kort at det tilsyneladende forventedes af mig at jeg sad på mit sofabord og spillede, i stedet for i sofaen.

Nå, men heldigvis tog det mig da kun nogle få minutter at finde ud at jeg var en idiot .

Skrevet af: Mikey
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 08:03
Man lærer jo noget hele tiden , men jeg læste i en anden tråd at den trådløse forbindelse er via bluetooth er det korrekt? Jeg ved godt man kan spille online mod andre, men kan man spille to imod hinanden derhjemme?

Print side | Luk vindue