Print side | Luk vindue

PS3 købt og mangler lidt råd

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33239
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 11:05

Emne: PS3 købt og mangler lidt råd
Skrevet af: primeradk
Emne: PS3 købt og mangler lidt råd
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:28

Jeg har købt en PS 3 her i DK. Har nu læst en masse af jeres indlæg om hvor man køber film osv. Region A og 1 er det det samme og Region B og 2?

Går ud fra min PS3 her fra DK afspiller region 2 eller B ikke?

Nu kan jeg se http://www.thehut.com - www.thehut.com har en del billige film, er der noget med told osv når det er fra England? eller køber jeg bare og så sender de uden jeg får bøvl? Kan også se at http://www.axelmusic.com - www.axelmusic.com er ok billige hvad med told derfra?

På forhånd tak

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Svar:
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:38

Hrmm kan se thehut kun sender til UK... :(

\René

-------------
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.

Skrevet af: flakes
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:39
på bluray er der kun 3 regionskoder mod de 7 (0-6) på dvd. region a er nord- og sydamerika samt en del af asian, region b er europa, afrika og oceanien, region c er rusland, kina og indien... i store træk.

så ved køb af en dansk ps3 er du bundet til region b for bluray og region 2 for dvd.

ved køb fra et eu land vil der ikke komme told på (du skal være opmærksom på at bla. play.com som er et engelsk firma sender deres varer fra kanaløen jersey som ikke er en del af eu og der kan forekomme told på disse).

axelmusic.com får sendt deres varer til et lager i et andet eu land og videre sendes derefter til dk, på denne måde er told og moms inkluderet i de priser der står på hjemmesiden (det har de vist forøvrigt også i deres faq, det havde de ivhertfald den gang det hed club racoon).

håber at det kunne hjælpe :)

Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:09

Ok tak for det. Kan forstå at man på thehut kan risikere at skulle betale told osv

\René

-------------

Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:15
Har ellers modtaget film fra Thehut, har osse haft en enkelt ordre fra gamehubs

-------------
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........

Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:17

Jeg må vist også tage mine ord igen, har prøvet at registrere mig fra thehut og kan se de sender til DK, men chancen for told er der jo. Hvordan beregner man evt den?

\René

-------------

Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:34

Hvis jeg køber feks master and commander hos thehut.com så er det en region B film jo. Er der så danske tekster på? Er alle region B film med danske tekster eller skal jeg købe i DK for at være sikker på dette?

\René

-------------

Skrevet af: Mr.Lunden
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Jeg må vist også tage mine ord igen, har prøvet at registrere mig fra thehut og kan se de sender til DK, men chancen for told er der jo. Hvordan beregner man evt den?

\René

Hej Rene

Tillykke med købet af PS3. Der er ingen told på TheHuts vare, jeg har selv fået til sendt en 20stk. Blu-ray/HD-DVDer film fra dem, ingen told. Og portoen er med i prisen.

Skrevet af: Mr.Lunden
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af primeradk primeradk skrev:

Hvis jeg køber feks master and commander hos thehut.com så er det en region B film jo. Er der så danske tekster på? Er alle region B film med danske tekster eller skal jeg købe i DK for at være sikker på dette?

\René

Ikke alle med danske tekster, men en del er. Hvorfor nogen der er med eller ikke har danske tekster ved jeg jeg ikke.

Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 22:43

Jamen tak for det, så vil jo til at købe lidt film så den kan vise sit værd.

Havde tænkt på Planet earth og galapogos, de er dog helt sikkert uden DK tekst, men ville gerne have nogen andre som kunne være rart med.

Er der et sted man kan se om der er DK tekser på de forskellige film derfra?

\René

-------------

Skrevet af: Yoshimura
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 12:25
Angående BluRay og regioner, så er der jo temmelig mange Region A, der sagtens kan afspilles i Region 2-afspillere (dvs. de er ikke kodet til en specifik region). Listen kan ses her:

http://bluray.liesinc.net/

Det kan godt betale sig at bestille de amerikanske BluRay-film fra f.eks. www.dvdpacific.com - priserne ligger på 100 DKK og opefter pr. film. Hvis man bestiller en eller to film pr. forsendelse, er risikoen for told og moms minimal (det er endnu ikke sket for mig).

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 15:50
Nå, nu har administrator lukket en anden tråd, hvor jeg er kommet med samme anbefaling af dvdpacific med den begrundelse, at det ikke er tilladt at debatere ulovligheder omkring skatteunddragelse

Hvordan det?

Der er jo ikke noget snyd med i spillet. Jeg (og mange andre) har blot kunnet konstatere, at PostDanmark åbenbart ikke gider åbne pakker fra dvdpacific, medmindre de er af en vis størrelse.

Hvad er problemet? Det er ikke for at være næsvis eller noget, jeg forstår det bare ikke helt ...

Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 16:01

Oprindeligt skrevet af Yoshimura Yoshimura skrev:

Nå, nu har administrator lukket en anden tråd, hvor jeg er kommet med samme anbefaling af dvdpacific med den begrundelse, at det ikke er tilladt at debatere ulovligheder omkring skatteunddragelse

Hvordan det?

Der er jo ikke noget snyd med i spillet. Jeg (og mange andre) har blot kunnet konstatere, at PostDanmark åbenbart ikke gider åbne pakker fra dvdpacific, medmindre de er af en vis størrelse.

Hvad er problemet? Det er ikke for at være næsvis eller noget, jeg forstår det bare ikke helt ...

Tror ikke problemet er at man er heldig at slippe for told og moms. told og moms er ikke kun noget man skal betale hvis pakken bliver taget, det er ulovligt ikke at betale det, DVS bliver den ikke taget i tolden skal man faktisk tage kontakt og betale det..

Men nok om regler, den tidligere tråd blev lukket fordi folk bevist anbefalede steder som sjældent eller ikke blev blev taget i tolden....

Så hvis man ikke taler om det bliver tråden ikke lukket..

ANG. det med told og moms, så vidt jeg ved tager de først 12%(told) af pakkens værdi inkl fragt, og ligger oven i prisen så tager 25% af den nye pris inkl told. og ligger oven i igen. dvs pakkenpris inkl fragt +12% +25%

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 16:03
Ok, der kan man bare se. Tak for info 

Print side | Luk vindue