Print side | Luk vindue

Showview optagelser hakker!?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Recordere (optagere)
Forumbeskrivelse: Spørgsmål og debat om optagere (video)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33241
Udskrevet den: 26-Maj-2025 kl. 01:51


Emne: Showview optagelser hakker!?
Skrevet af: LinkMaster
Emne: Showview optagelser hakker!?
Skrevet den: 03-Januar-2008 kl. 21:34
Hej,
 
Jeg er lidt grøn mht. HDD-optagere og LCD skærme.
 
Jeg har erhvervet mig et Samsung LE-40F86BDX LCD TV og en Samsung DVD-HR757 HD-Optager. Jeg er egentlig tilfreds, selvom der har været en del skriverier omkring HR757 Optageren.
 
Det der undre mig lidt er, at når jeg trykker på REC, og f.eks. ser filmen jeg optager, og derefter stopper - er optagelsen helt perfekt i billed og lyd.
 
Men problemet opstår når jeg indtaster nogle Showview-koder, og sætter optageren på standby (det skal man iflg. Samsungs manual!), så hakker filmen/optagelsen konstant og lyden bliver meget usynkroniseret når jeg ser den bagefter!? (For god ordens skyld skal det lige nævnes, at jeg ikke bruger VPS/PDC funktionen på optageren!)
 
UPDATE: Den gør det ligeledes på alle timer-optagelser.
 
Er der nogen her der har haft samme oplevelse, og eventuelt har en løsning på mit problem?
 
Min opsætning er følgenden:
 
Kabel-TV -> 15mtr. godt antennekabel -> HR757 optageren -> HDMi til LCD skærmen. (Overvejer en digital HD-tuner fra YouSee...)
 
På forhånd tak!



Svar:
Skrevet af: LinkMaster
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:50
Ingen der kender til dette her problem?


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 14:59

Det skal den ikke, du må have den repareret.



-------------
mvh Christian


Skrevet af: McBuff
Skrevet den: 14-Marts-2008 kl. 08:45

Halløj!

Jeg har nøjagtigt det samme problem. (Har Samsung LCD 40M86)
Første gang afleverede jeg maskinen, gik der en uge. Butikken havde ikke lige tid til at kigge nærmere på det, så jeg fik en ny HDD-optager, samme model. Problemet gentog sig. Denne blev også afleveret til reparation.

Værkstedet fandt ingen fejl, men butikken kunne bekræfte, at mine optagelser hakkede, så den blev sendt ind igen. Værkstedet udskiftede 'digiboard', desværre uden effekt.

Butikken kontaktede Samsung Support, der godt kendte til problemet. De sagde, det kunne afhjælpes ved at slå funktionen 'Anynet' fra på TV'et og DVD'en. Det forsøgte jeg, desværre hjalp det HELLER ikke.

Snakkede igen med Samsung support, der så bad mig teste med scart-kabler i stedet for HDMI.  (Husk at slå progressive scan fra på forsiden af optageren (tryk tre gange på knappen)). Det gav en fejlfri optagelse!

Jeg prøvede også at time en optagelse, og fjerne HDMI-kablet inden optagelsen blev påbegyndt. Det gav OGSÅ en fejlfri optagelse.

Testede optageren hos en kammerat med Sony-udstyr. Fejlen gentog sig, men kun med mit HDMI-kabel fra HiFi-Klubben. Et discount-HDMI fra Bilka gav en (næsten) fejlfri optagelse (men hos mig selv afhjalp det ikke fejlen!)

Ringer til Samsung Support i dag, for der er åbenbart et problem med HDMI-kablet til optageren.

Dit indlæg er noget ældre end mit, så jeg håber du har fået en løsning på nuværende tidspunkt. Hvis du har, vil jeg gerne høre nærmere!




Print side | Luk vindue