Print side | Luk vindue

Har du problemer med lyd på Zaptor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33291
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 11:14

Emne: Har du problemer med lyd på Zaptor
Skrevet af: Mike S.
Emne: Har du problemer med lyd på Zaptor
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 15:53
Denne tråd er udelukkende til dem har problemer med lyd på Stofas Zaptor boks. Skriv følgende:

TV-producent - f.eks. Samsung
TV-kode/type/serie nr. etc.: F71 40"

Tilslutning form som giver problemer: SPDIF/HDMI etc.

Tilslutning diagram så det er nemt at gennemskue:
Zaptor ---- [HDMI] ----> TV
eller
Zaptor ---- [HDMI] ----> Sony Receiver ---- [HDMI] ----> TV

Hvilke kanaler er der problemer med: Astra Promo etc.

Så mange detajler som muligt tak - så kan Stofa folkene måske bedre genskabe det.

Svar:
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 16:08

TV-Philips LCD 37PFL9732D/10

Zaptor-TV via HDMI

Zaptor-TV via HDMI/SPDIT

Mangler lyd på HD Silver + HD promo samt manglene lyd på ZDF, hvis jeg siger ja til AC3. Hvis jeg siger nej til AC3 kommer der lyd på ZDF igen !!

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 17:22
Phillips 32pw9551

Marantz sr-4001 receiver med HDMI

Zaptor----[HDMI)----Receiver(lyd afkodes og sendes IKKE til TV)----[HDMI)----TV (kun billed)

Ingen lyd ved AC3 over HDMI, ligegyldigt hvilen kanal, incl TV2's "engelske" AC3 spor, dog AC3 lyd via Tos og Coax.

Skrevet af: Muffe
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 17:54

Phillips 32-PF9830

Ingen lyd ved AC3 over HDMI på Promo kanalen. Lyd eller ok på alle øvrige kanaler der modtages digitalt.

Skrevet af: Brian Broe
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 19:24
Philips 32-PF9731D.

Zaptor--[HDMI]--TV

Ingen lyd på TV2 Sport HD, Discovery HD, Promo HD
Lyd på resten incl Canal+ HD og Silver HD så længe jeg vælger MPEG1. Vælger jeg AC3 er der ingen lyd på dem der har AC3.

Kører jeg lyden over coax og ned i receiveren virker det.

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 20:05
Prøv venligst det her:

Gå over på kanalen i har problemer med hvor lyden mangler - hvis der er ingen lyd er så prøv at skru helt op på boksen - altså volume op på Zaptor boksen med enten V+ eller pil til højre.

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Prøv venligst det her:

Gå over på kanalen i har problemer med hvor lyden mangler - hvis der er ingen lyd er så prøv at skru helt op på boksen - altså volume op på Zaptor boksen med enten V+ eller pil til højre.

Har for længst prøvet det... men lydstyrken kan altså ikke reguleres via boxen ved AC3 output... det burde den heller ikke kunne....

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:29

Prøv venligst det her:

Den står på fuld power her, der kommer ikke en lyd !!

Men er det ikke lidt mærkligt at det indtil videre kun er folk med philips tv der har skrevet sig på !!

Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af cccd cccd skrev:

Men er det ikke lidt mærkligt at det indtil videre kun er folk med philips tv der har skrevet sig på !!

Jeg kører ikke lyden over mit Tv, så det må være et tilfælde....

Skrevet af: david
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:31
TV-producent - Samsung
TV-kode/type/serie LE40M61B

Mangler lyd på Promo HD

-------------
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
System Audio Talent, SE175
Sony PS3, Zaptor

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 10:50
Bump!

Skriv her hvis du har problemer med AC3 lyden på dit fjernsyn - følgende kanaler sender helt sikkert AC3 lyd: Astra Promo, TV2 Sport HD

Skrevet af: tc66
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 13:05

Jeg har flg.

TV-Philips LCD 42PF9731D/10

Zaptor-TV via HDMI

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 14:11

Bump!

- følgende kanaler sender helt sikkert AC3 lyd: Astra Promo, TV2 Sport HD

Hvad med SILVER ??

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 15:24

Bump!

Hvad med SILVER ??

Silver sender som regel i Mpeg2 - se det ved at trykke "enter" to gange - du kan se lydsporet har (AC3) eller MPEG2 bagved. Du kan også se det ved to gange info og grøn knap.

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af tc66 tc66 skrev:

Jeg har flg.

Zaptor-TV via HDMI

Hvad har du af problemer.

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:04

Bump!

Hvad med SILVER ??

Silver sender som regel i Mpeg2 - se det ved at trykke "enter" to gange - du kan se lydsporet har (AC3) eller MPEG2 bagved. Du kan også se det ved to gange info og grøn knap.

Det kan jeg ikke, da jeg ikke har den !! Men da teknikkeren var her satte han sit service-kort i min boks, på den måde kunne vi se andre HD-kanaler så vi kunne se om der var flere uden lyd !!Og der var så silver. Jeg manglede i forvejen lyd på HD-promo !!

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:40
Mike S. har du også lyd problemet med AC3 lyd.? Og er der overhoved nogle
det virker hos, ved brug af HDMI.?

-------------
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
Sony PS3, Zaptor

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:52
Som jeg har skrevet før - det virker perfekt på både mit Samsung 40" F71 og Sony 40" X3500, desuden virker det også hos en ven der har Sharp XD1 mener jeg den hedder.

Har lige tjekket på X3500'eren med Astra Promo, Canal+ HD, Discovery HD og TV2 Sport HD

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af david david skrev:

TV-producent - Samsung
TV-kode/type/serie LE40M61B

Mangler lyd på Promo HD

david, afkoder du lyden i receiveren, eller sender du den videre til TV'et?

Egentligt ret vigtigt, om det er samsungen ( som virker ved MikeS, eller Sony'en problemet opstår ved.......

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:58
Jeg afkoder lyden i recieveren.

-------------
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
Sony PS3, Zaptor

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:57
Jeg gætter bare og prøver mig frem - kan det være fordi de receiver ikke kan håndtere HDCP?

Skrevet af: tc66
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:59

Oprindeligt skrevet af tc66 tc66 skrev:

Jeg har flg.

Zaptor-TV via HDMI

Hvad har du af problemer.

Jeg har ikke AC3 lyd på Astra Promo og jeg kører med HD. Der er lyd på når jeg kører det over scart

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:04

Jeg gætter bare og prøver mig frem - kan det være fordi de receiver ikke kan håndtere HDCP?

Et hvert skud er velkommet, men nope, Maratz'en nægter at arbejde sammen med udstyr der IKKE har HDCP...

Nyt skud: Nogle men ikke alle boxe er fejlbehæftede?

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:07
Marantz sr-4001 understøtter alle former for Dolby Digital, hvilket også virker 100% over DVD, så problemet ligger ikke der:

Produkt specs:

http://www.marantz.com/new/index.cfm?fuseaction=Products.Arc hProd_Specs&cont=eu&bus=hf&prod_id=3664&ty pe =avr&arch=1

( kan ikke få links til at virke, virker globus tingen normalt i firefox? - sorry, OT )

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:19
detlef - det lyder meget mystisk. Jeg kan ikke gennemskue det - men der er jo mange mulige lydformater etc. som kan give problemer. Ved du hvem der forhandler Marantz - måske jeg kan finde en forhandler der vil lade mig prøve med min boks.

Det er btw. ikke defekte bokse som gør det.

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:32
Mjah, jeg fik min ved tapeConnection, men det var den sidste af sin slags...

...hvordan kan du være sikker på det ikke er boxen fejlen ligger i?

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:42
Jeg har testet med 8 bokse på begge mine tv - som sagt jeg kender en del Stofa folk.

Har lige snakket med en anden hifi nørd - han har en Denon 3808 - den virker uden problemer med AC3 dekoding via HDMI fra Zaptor.

Han mente der er en del receivere og fjernsyn der ikke har en AC3 dekoder licens i deres software. Måske du kunne skrive til Marantz og høre om den kan dekode AC3.

Hans Phillips 9732D kan ikke dekode AC3 lydsporet og har fået det svar fra Phillips fordi de ikke har en AC3 licens. Han prøver at update sin firmware nu her.

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:51
Har lige skrevet til dem.... har stadig svært ved at tro at Philips og Sony ikke har AC3 licens, lyder sgu langt ude i mine ører, og hvorfor kan de så afkode det over tos og SPDIF? Nå, vi må se hvad de svarer.....

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:53
Sony har det nok i de nyere - der er nok forskel i hvordan tingene sendes ud via HDMI end i TOS/SPDIF - det kan jo være men jeg er enig med dig. Men jeg ved Stofa arbejder sammen med Motorola og ser på det.

Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 09:10
Jeg har samme problem med min nye Onkyo 705.

Setup er:

Zaptor HDMI out -> Onkyo HDMI in -> Samsung M87 HDMI in

Hvis jeg laver pass-through på lyden til TV'et kan det godt afspille den, men hvad er der fedt ved 5.1 lyd på sine TV højttalere...

Spec af receiver:
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_5748222.html

Jeg bruger også AC3 fra computeren til receiveren gennem HDMI, bruger den både til DVD og downloadede film. Ved dog ikke om computeren decoder det inden det sendes gennem...

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 09:59

Hans Phillips 9732D kan ikke dekode AC3 lydsporet og har fået det svar fra Phillips fordi de ikke har en AC3 licens. Han prøver at update sin firmware nu her.
[/QUOTE]

Jeg har også en Philips 9732d,Jeg kan som sagt heller ikke få lyd på HD promo som køre AC3. Jeg har opdateret til nyeste firmware fra Philips, det hjalp ikke. Men hvis det er fordi Philips ikke understøtter AC3-lyd, hvad så med HD Silver ?? Den har jeg heller ikke lyd på ?? og den køre jo ikke AC3-lyd, VEL ????

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 10:43
Silver kører nogle gange i AC3 og andre gange gør de - se det altid med 2xinfo og grøn.

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 11:08

Silver kører nogle gange i AC3 og andre gange gør de - se det altid med 2xinfo og grøn.

Jeg har ikke Silver, men jeg på tænker at købe HD-pakken !Ved du hvad lyd-spor HD tv2-sport køre ? samt vides det hvad lyd-spor HD kanal5 evt vil bruge. Jeg vil ikke bestille pakken før jeg ved om jeg kan køre dem over HDMI-stikket !

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 13:21
Silver kører Mpeg2 altid tror jeg. TV2 Sport er AC3.

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 15:20
Har netop en DVD på der ifølge coveret har AC3 lyd på stereo sporet ( Motörhead - Stage Fright ), og den klarer Marantzen i flyvende stil, så den kan slettes fra mistænkt listen!

Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 20:35
Så fik jeg lyd på min Promo HD kanal efter at have siddet og leget med
opsætningen. I min reciever kan jeg vælge under "audio in HDMI" i mellem
AMP, AMP+TV, TV. Hvis den står til AMP er der ingen lyd på Promo HD men
hvis jeg sætter den til AMP+TV så er der lyd både fra recieveren og tv'et. Så
har jeg bare skruet ned for tv'et. Det er bare sjovt at recieveren ikke kan ved
AMP men godt kan afspille med indstillingen AMP+TV.

Jeg kan se på Zaptor boksen at den sender AC3 men det er "kun" stereo,
men det går jeg udfra er default på Promo HD.?

-------------
Sony X3500
Sony STR-5200ES
Sony RDR-HX900
Sony PS3, Zaptor

Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 20:44
david rart at høre det virker for dig.

Promo sender lidt forskelligt... Prøv at se om TV2 ikke sender en film eller noget i AC3 - det gør de nogle gange - tryk enter og se efter lydsporet.

Skrevet af: Maller
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 23:25

Da konen og katten var gået i seng, satte jeg mig ned for at læse brugsanvisningen til mit fjernsyn ( Philips 37pf9731d )
Havde tidligere prøvet at slutte coaxial kablel mellem zaptor og tv, men fik ingen lyd, kun hvis jeg kørte det i gennem mit surround i stedet.

Det viste sig at opsætnigen for digital lyd åbenbart er lidt inviklet på mit philips, og det er vigtigt man vælger de korrekte tilslutnings muligheder i TV's lyd menu ( Klart nok ), efter at jeg havde bøvlet med det i en 30 minutters tid og tændt og slukket fjernsynet, fik jeg det til at virke :D
Skal lige siges at jeg kun har HD-Promo kanalen.

Nu blev jeg lidt gladere for min Zaptor.

-------------
http://www.live2k.net

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 09:24
Mailler måske du kunne skrive lidt mere præcist hvad du gjorde så andre Phillips brugere måske kan få gavn af det.

Skrevet af: SilentDK
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 11:12

Mailler måske du kunne skrive lidt mere præcist hvad du gjorde så andre Phillips brugere måske kan få gavn af det.

Det kan jo være ligemeget.. de er jo Zaptor der er defekt   haha

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Maller Maller skrev:

Da konen og katten var gået i seng, satte jeg mig ned for at læse brugsanvisningen til mit fjernsyn ( Philips 37pf9731d )
Havde tidligere prøvet at slutte coaxial kablel mellem zaptor og tv, men fik ingen lyd, kun hvis jeg kørte det i gennem mit surround i stedet.

Det viste sig at opsætnigen for digital lyd åbenbart er lidt inviklet på mit philips, og det er vigtigt man vælger de korrekte tilslutnings muligheder i TV's lyd menu ( Klart nok ), efter at jeg havde bøvlet med det i en 30 minutters tid og tændt og slukket fjernsynet, fik jeg det til at virke :D

Vil det sige at du nu har lyd via HDMI-stikket  på HD PROMO ????? FORTÆL venligst hvordan du har fået det

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 12:46

Vil det sige at du nu har lyd via HDMI-stikket  på HD PROMO ????? FORTÆL venligst hvordan du har fået det

Nej ikke i gennem hdmi, men ved brug af coaxial kabel, fra zaptoren til mit TV.

-------------

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 13:08

Nej ikke i gennem hdmi, men ved brug af coaxial kabel, fra zaptoren til mit TV.

Okey hvad har du så gjort i indstillinger på TV-et ??

Jeg har selv forsøgt med alt, mener jeg !!

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 14:04

Jeg syntes også jeg havde prøvet alt, men åbenbart ikke.
Her er hvad jeg gjorde på mit TV ( Philips 37pf9731d )

Forbind coaxial kabel fra zaptor til "Digital Audio in" på fjernsynet
Under TV-Menu vælg "Installering" og så "Tilkoblinger"

Vælg den indgang du bruger til zaptoren, (HDMI 1 eller HDMI 2) og sæt den til "HD Dig STB"

Vælg så "Digital Audio in" og sæt den til den HDMI indgang du bruger til zaptoren ( Igen HDMI 1 eller HDMI 2 )

Det var sådan set det.
Jeg tror nok det var nødvendigt at slukke både fjernsyn og zaptor før det virkede, men jeg er ikke sikker.
Det skal lige nævnes at AC3 lyd også virker på Tv2

-------------

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 18:12

Jeg syntes også jeg havde prøvet alt, men åbenbart ikke.
Her er hvad jeg gjorde på mit TV ( Philips 37pf9731d )

Forbind coaxial kabel fra zaptor til "Digital Audio in" på fjernsynet
Under TV-Menu vælg "Installering" og så "Tilkoblinger"

Vælg den indgang du bruger til zaptoren, (HDMI 1 eller HDMI 2) og sæt den til "HD Dig STB"

Vælg så "Digital Audio in" og sæt den til den HDMI indgang du bruger til zaptoren ( Igen HDMI 1 eller HDMI 2 )

Det var sådan set det.
Jeg tror nok det var nødvendigt at slukke både fjernsyn og zaptor før det virkede, men jeg er ikke sikker.
Det skal lige nævnes at AC3 lyd også virker på Tv2

ØV det kan jeg ikke få til at virke her hos mig

Jeg har et Philips 37-9732d. Har gjort nøjagtigt som du skriver !! (det er spdit du bruger i ZAPTOR,ikke ??)

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 21:21

Jeg har et Philips 37-9732d. Har gjort nøjagtigt som du skriver !! (det er spdit du bruger i ZAPTOR,ikke ??)

Jo fra Zaptoren's spdif udgang til TV's "Digital audio in" ingang.

Mine Zaptor instillinger til lyd er:

Primær Lydspor = Engelsk
Sekundær Lyspor = Dansk
Digital lyd(AC 3) = Ja

-------------

Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 13:08
Ok, jeg har givet efter og sat Zaptoren til recieveren med et optisk kabel.

Har så forsøgt at se en film på Canal+ i AC3 lyd ( Clueless ), lyder rigtigt godt ,men jeg får små lydudfald hele tiden, med ganske få minutters mellemrum. Jeg kan se på recieveren at signalet forsvinder helt i det lille sekund det sker. Billedet fryser ikke samtidig.

Er der andre der oplever dette? Jeg tænker at det måske er et memory problem, ala det med billedfrysningerne, også bliver det jo heldigvis snart løst, men ville lige spørge....

Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 14:00
Har lige siddet og kikket lidt på de forskellige kanaler der sender i AC3, bla Astra Pomo og TV 2.... de kanaler har jeg ingen problemer med, men så snart jeg slår over på Canal+ first, så er den gal igen....

....Så det lader til at være kanalen og ikke zaptor der er skyldig denne gang.... er der andre der oplever det samme, evt fra Kolding? Ville være rart at vide inden jeg kontakter kundeservice.....

Skrevet af: Ymer
Skrevet den: 15-Januar-2008 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Ok, jeg har givet efter og sat Zaptoren til recieveren med et optisk kabel.

Har så forsøgt at se en film på Canal+ i AC3 lyd ( Clueless ), lyder rigtigt godt ,men jeg får små lydudfald hele tiden, med ganske få minutters mellemrum. Jeg kan se på recieveren at signalet forsvinder helt i det lille sekund det sker. Billedet fryser ikke samtidig.

Er der andre der oplever dette? Jeg tænker at det måske er et memory problem, ala det med billedfrysningerne, også bliver det jo heldigvis snart løst, men ville lige spørge....

Hej

Jeg haft en teknikker på besøg i dag og mit signal er perfekt og min Zaptor blev også byttet ud med en ny, men der var stadigvæk samme problem.

Jeg har kun 3 HD kanaler.
* TV2 Sport , her falder lyden ud med små mellemrum
* Discovery - ingen problemer med lyd
* Silver - ingen lyd problemer

Jeg mener det er et Zaptor problem dels fordi at AC3 lyd virker på Discovery, men ikke på TV2 Sport?

Enden på det blev at Stofa vil kontakte mig når den nye opdatering kommer for at se om det løser problemerne.

Mvh

Ymer

Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 12:36

Jo fra Zaptoren's spdif udgang til TV's "Digital audio in" ingang.

Mine Zaptor instillinger til lyd er:

Primær Lydspor = Engelsk
Sekundær Lyspor = Dansk
Digital lyd(AC 3) = Ja

Så har jeg fået det til at virke på den måde som du forskriver det. Jeg har været ude og købe et nyt coaxial-kabel (BlueTinum) og så virker det

Så må vi se hvornår de får det til at virke over HDMI-stikket !! Det er ikke stikke i det tilfælde som er skyld i at jeg ikke får lyd via HDMI, for der har jeg prøvet 3 forskellige HDMI-stik

Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 17:10

NEJ NU FATTER JEG IKKE EN SKID !!!Efter jeg har haft lyd over spdif/coaxial til digital in på tv er lyd nu VÆK ???

Det eneste jeg har gjort er at slukke for tv. Nu da jeg har tændt det igen, er lyden væk på HD Promo igen ???

Hvad pokker sker der ????

Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 21:04

Er der nogen der ved om den nye software skulle hjælpe os med lyd-problemer ???

Skrevet af: Brian Broe
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 21:09
Ymer:
Jeg har samme probem.
Jeg har ikke lyd på TV2 Sport HD gennem mit TV, men når jeg kører det gennem min receiver så kommer der lyd, men den hakker lyden ret meget. Det er ikke er problem på Discovery HD.. Og på Silver virker lyden gennem TV'et uden problemer.

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 20:12
Æv, den nye software har ikke hjulpet mig med mine lyd-problemer !!

Skrevet af: kimnorgaard
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 12:38
Hej folk,

Jeg har lige fået Zaptor i går, og ejer en marantz sr-4001 og et pioneer
428xd. Det er heller ikke lykkedes mig at få AC3 lyd gennem HDMI via
recieveren, så jeg bruger toslink, og så virker det. Næsten :)

Såvel Discovery HD som Silver HD fungerer upåklageligt (på lydsiden - på
billedsiden er det til tider en anden sag). Men TV2 Sport HD har udfald på
lydsiden med meget korte mellemrum, når lyden går gennem recieveren.
Gennem TV'et er det ingen problemer.

Jeg bor i Århus.

-------------
Kim Nørgaard

Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 16:53
TV2 Sport HD er generelt ikke super stabil hverken hos YouSee eller Stofa

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: kimnorgaard
Skrevet den: 31-Januar-2008 kl. 17:22
Hej Mike,

TV2 Sport HD er generelt ikke super stabil hverken hos
YouSee eller Stofa

Ok. Det er så hvad det er. Men billedet er faktisk stabilt nok. Det sære er,
at der er forskel på, om lyden kommer ud gennem optisk spdif til
recieveren eller gennem HDMI til fjernsynet.

1. Gennem HDMI til fjernsynet er der ingen problemer. Lyden er der hele
tiden.

2. Gennem spdif til recieveren er der problemer. Op til flere gange i
minuttet falder lyden ud i et sekund eller to. Forstærkeren modtager
ganske enkelt ikke lyd under udfaldet.

Men et er vel den samme lyd der kommer ud på begge udgange? Eller
hvad? Jeg synes det er vildt sært.

-------------
Kim Nørgaard

Skrevet af: nayze
Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 11:31
Jeg fik i går min nye Onkyo 705, men jeg har samme problem som Belwas beskriver.

Når jeg vælger en kanal med AC3 lyd, så er der intet der kommer ud af mine fine nye højtalere (mens forwardning af lyden fungerer fint).

Setuppet er ganske simpelt:
Zaptor HDMI-ud -> Onkyo HDMI-ind -> Dali Concept 6
                               Onkyo HDMI-ind -> Pana PZ70E

Er der ingen, der har en løsning på dette?

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 16:08
Jeg tror det er en begrænsning der ligger i HDMI protokollen eller HDCP men jeg gætter bare - virker det med andre HDMI kilder.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 16-Februar-2008 kl. 21:23

Jeg tror det er en begrænsning der ligger i HDMI protokollen eller HDCP men jeg gætter bare - virker det med andre HDMI kilder.

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er klar over, hvilken begrænsning det skulle være efterom signalet fint kan fyres hele vejen fra Zaptor (igennem receiver) til TV. En underlig begrænsning, der gør, at man ikke kan afkode det andetsteds end på tv'et?

Men jeg har ikke en skid styr på hverken hdmi eller de handshakes der foretages. Jeg er blot ret træt af det

Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 11:17

Jer med lydproblem - prøv ikke at sætte Zaptor AC3 til Ja, hos mig finder min surround selv ud af at skifte lydformat med AC3 sat til Nej.

Måske det hjælper...

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af MichaelA MichaelA skrev:

Jer med lydproblem - prøv ikke at sætte Zaptor AC3 til Ja, hos mig finder min surround selv ud af at skifte lydformat med AC3 sat til Nej.

Måske det hjælper...

Underligt, jeg havde prøvet det en enkelt gang før. Nu gjorde jeg det igen, og der var heller ikke nogen reaktion. Så ændrede jeg setting på min receiver til at smide lyden hele vejen til tv'et, hvor der var fin lyd. Da jeg slog det fra igen, så var der pludseligt lyd i de rigtige højtalere.

Tak for hjælpen.

Skrevet den: 17-Februar-2008 kl. 16:33
Igen - det kan være HDCP handshake protokollen - og på en eller anden måde har dit tv og receiver fået fat i det rigtigt og sendt det videre korrekt.

HDMI er en god standard så længe det kun er 2 enheder der skal forbindes

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Silverflame
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 10:58

Jeg har præcis samme problem: Min Onkyo 705 kan ikke afspille lyden i Zaptor på TV2sport HD, Discovery HD (begge AC3 ifølge Stofa)

Setup: Zaptor HDMI out -> Onkyo HDMI in -> Toshiba Z3030 HDMI in

Pass through til TV virker, men holder ikke en meter med 5.1 på to højttalere.

I det hele taget fungerer Zaptor elendigt og er meget ustabil. Overvejer kraftigt at droppe den. Der er tydeligvis mange som har dette problem med Zaptors AC3 lyd: Det er bare ikke godt nok Stofa. Jeg tror jeg ringer og brokker mig...IGEN!

Skrevet af: Soze
Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 15:11

Teori;

Grunden til at det virker på HDMI til TV, og ikke HDMI/optisk på AC3 recievere - kan det være at TV'et ikke decoder Dolby-D, men bruger et L+R spor som er downmixet af STB'en??

Så det er Dolby-D pass fra STB'en der ikke virker?

Uanset så er der pt kun stereo på TV 2 Sport HD, så ikke går ikke glip af så meget

-------------
Xbox 360 m. HD-DVD, PS3, HTPC m. FireDTV-C, Samsung HD selector, Denon AVR-4308 receiver, Sanoy PLV-Z4 projektor, Dali Grand L+R, KEF 5.1 setup.

Skrevet den: 28-Februar-2008 kl. 18:06
Det underlige er jo, at man godt kan få det til at virke på sin receiver. Hvis jeg skifter til Discovery HD, så har jeg ingen lyd på mine højtalere. Men hvis jeg så (på min onkyo 705) sætter hdmi audio passthrough til on, og derefter sætter det tilbage til off, så har jeg pludseligt lyd i mine højtalere.

@Silverflame: Det er egentligt det eneste problem jeg har med min zaptor, og så er jeg ikke engang 100% sikker på, at det er zaptoren, som er problemet. 

Skrevet af: JesperR
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 10:00
Jeg har ingen problemer på TV2 sport HD via optisk udgangen.

Dog har jeg stort set hele tiden udfald på TV2, men efter jeg har været på kanalen og set det samme program i 10-15 minutter stopper dette, og lyden virker fint uden udfald, nogen som oplever det samme ?

Snakker i begge tilfælde om AC3 lyden.

Skrevet af: MediaLars
Skrevet den: 29-Februar-2008 kl. 10:48
Hos mig er lyden på TV2 sport HD blevet bedre. I starten havde jeg konstante lyd udfald, men nu oplever jeg også at lyden er ok efter at have været på kanalen  nogle minutter

Skrevet af: moppy
Skrevet den: 11-April-2008 kl. 15:14

Jeg har testet med 8 bokse på begge mine tv - som sagt jeg kender en del Stofa folk.

Har lige snakket med en anden hifi nørd - han har en Denon 3808 - den virker uden problemer med AC3 dekoding via HDMI fra Zaptor.

Han mente der er en del receivere og fjernsyn der ikke har en AC3 dekoder licens i deres software. Måske du kunne skrive til Marantz og høre om den kan dekode AC3.

Hej!

Vil lige høre om din ven stadigvæk ikke har problemer med lyd via HDMI gennem hans AVR-3808? Jeg har nemlig samme receiver, men har samme problemer som de andre. Stofa påstår hårdnakket at der ikke er noget galt og at det kun er Philips, der har et problem. Det bliver dog så rigeligt afkræftet her. Ellers virker Zaptor da ok. Det kan dog undre at man ved opsætningen skal prefixe opløsningen og at boxen ikke bare sender signalet videre i dets native opløsning. Det kunne jo tænkes at nogle har brugt penge på udstyr, der har indbygget et lidt bedre scaler end den der sidder i Zaptor!

Skrevet den: 11-April-2008 kl. 21:47

Hej moppy

Hvad for et tv har du ???

Skrevet af: moppy
Skrevet den: 14-April-2008 kl. 12:55

Hej!

Jeg har en projektor, så lyden kommer ikke længere end til receiveren, hvor den gerne skulle dekodes, men det virker bare ikke. Faktisk modtager den slet ikke et signal via HDMI og via coax er der også problemer.

Skrevet af: Runge
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 00:37

Ingen lyd på mit nye Panasonic TH-37PX80

Zaptor ---- [HDMI] ----> TV

Har forsøgt med både engelsk som primær, dansk som sekundær og omvendt samt med og uden AC3, intet hjælper :(

Har også haft skiftet rundt i fjernsynets hdmi lyd menu fra "automatisk" til "digital" og "analog", men uden held.

Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 06:39
Runge - på alle kanaler? Prøv med et andet HDMI kabel

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Runge
Skrevet den: 24-Maj-2008 kl. 19:00

Runge - på alle kanaler? Prøv med et andet HDMI kabel

Har faktisk opdaget at jeg ikke har lyd på nogen hdmi ingangene  ...har prøvet at skifte kablerne rundt osv, men intet sker der?! Der er et flot billede, men hvad hjælper det uden lyd :(

Har 3 hdmi apparater; Zaptor, Panasonic S97 dvd afspiller og et D-link DSM-520 mediecenter.

Må hellere oprette en særskilt tråd med dette problem...

Skrevet af: FANToMAS
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 19:02
TV-producent - Philips
Model - 42pfl7862d

Jeg har Zaptor-boksen tilsluttet med både HDMI og SP/DIF kabel, da
support sagde det kunne hjælpe på den manglende lyd.

Zaptor ---- [HDMI]+[SP/DIF] ----> TV

Kanaler der mangler lyd:
TV2 Sport HD, Discovery HD samt Astra Promo HD. Som jeg ser det drejer
det sig om de kanaler der sender i AC3.

Skrevet af: MichaelA
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 19:17

Korrekt, det er et kendt issue at lyden fra Zaptor ikke hos alle virker gennem HDMI, derfor s/pdif.

Jeg har samme problem.

-------------
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v

Skrevet af: FANToMAS
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 20:20
Men jeg skrev nu posten fordi det ikke virker hos mig med S/PDIF
Og det virker hos dig via S/PDIF? Jeg kan ikke få nogen af kanalerne med
AC3 lyd til at virke.

Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 23:13
Fantomas det kræver jo at dit tv kan håndtere AC3 signalet direkte fra SPDIF'en og det tror jeg ikke det kan. Generelt virker det som om at Phillips fjernsyn har problemer med AC3 - kender også et par stykker med YouSee boksen som har det samme problem.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 13-Juni-2008 kl. 23:12

Oprindeligt skrevet af FANToMAS FANToMAS skrev:

Men jeg skrev nu posten fordi det ikke virker hos mig med S/PDIF
Og det virker hos dig via S/PDIF? Jeg kan ikke få nogen af kanalerne med
AC3 lyd til at virke.

Har selv haft et philips lcd 9732d, hvor jeg heller ikke kunne få lyd på. Det var også de kanaler der kørt med AC3-lyd. Der er altså et philips-problem. Har læst herinde at der er flere med philips-lcder der har dette problem.

Skrevet den: 14-Juni-2008 kl. 07:43
At der er et Philips problem kan ikke være hele forklaringen... Min Marantz sr-4001 kan fint afkode ac3 lydspor via HDMI fra DVD men ikke fra Zaptor....

Skrevet af: Skytrucker
Skrevet den: 30-Juni-2008 kl. 20:03

Jeg melder mig i koret af folk med Philips TV der ikke har lyd på kanaler med AC3. Det er ubegribeligt at en producent som Philips ikke har sørget for det.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor det heller ikke virker hvis jeg forbinder zaptor'en og fjernsynet med et analogt signal (rca-kabel)? Det virker da hvis jeg forbinder min computer med et dvi-hdmi kabel, og så kører lyden gennem analogt in?

Er der en venlig sjæl der kan forklare mig det?

Skrevet af: mskp
Skrevet den: 20-Juli-2008 kl. 11:26

Hej

Har anskaffet mig en Onkyo TX-SR606 surround receiver. Når jeg sætter Zaptor til den via HDMI (Zaptor---Receiver---TV) så får jeg ind i mellem ingen lyd.

Det lader til at forholde sig sådan, at hvis jeg sætter primært lydspor til Engelsk og ser DK programmer så mangler lyden. Sætter jeg primært lydspor til DK så får jeg ingen lyd på engelske programmer. Det sekundære lydspor ignoreres vist... Via coax og optisk udgang har jeg ingen problemer. Nogen, der har lignende oplevelser? Og har I fundet en løsning så I kan nøjes med HDMI kablet?

Pft.

Morten 

Skrevet af: Belwas
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 12:38
Jeg har selv Onkyo forstærker og havde samme problem. Det virker bare ikke! Jeg ved ikke om Stofa siden har erkendt problemet eller forsøger at gøre noget ved det, eller om de bare sender aben videre til de forstærkere/TV der ikke vil decode deres AC3 signal via HDMI.

Løsningen er at købe et trække et separat digitalt lydkabel mellem Zaptor og forstærker, jeg købte selv et optisk / toslink.

Det virker stort set hele tiden (er nogle udfald på Tv2 engang imellem)

Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 13:17
Stofa arbejder pt. på en løsning ved jeg ;)

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: mskp
Skrevet den: 21-Juli-2008 kl. 20:18
Tak for svar. Som sagt virker det OK gennem den optiske udgang, men jeg vil foretrække at køre HDMI hele vejen, så jeg ser da frem til en løsning...

Skrevet den: 02-September-2008 kl. 20:33
Små udfald på AC3 lyd er nu fortid her i Kolding, alt lyder som det skal... (Via optisk )... Nogen har gjort noget rigtigt!!

Print side | Luk vindue