Print side | Luk vindue

Warner er BluRay exclusive fra Maj 2008

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33317
Udskrevet den: 20-Maj-2024 kl. 12:01


Emne: Warner er BluRay exclusive fra Maj 2008
Skrevet af: Mike S.
Emne: Warner er BluRay exclusive fra Maj 2008
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:51
Based on a breaking release, Warner Bros. Entertainment will be releasing its high-definition titles "exclusively in the Blu-ray disc format beginning later this year." According to Barry Meyer, Chairman & CEO, the move is a "strategic decision focused on the long term and the most direct way to give consumers what they want," and he also noted that "the window of opportunity for high-definition DVD could be missed if format confusion continues to linger." Notably, Warner will continue to release on both HD DVD and Blu-ray until May 2008, but after that, it's BD for life for this studio.

http://www.deadlinehollywooddaily.com/boost-for-blu-ray-warner-bros-will-release-high-def-titles-exclusively-in-that-format/ - http://www.deadlinehollywooddaily.com/boost-for-blu-ray-warn er-bros-will-release-high-def-titles-exclusively-in-that-for mat/



Svar:
Skrevet af: musicus
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:52
Oh shit!

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 21:54
Så var det jo heldigt man valgte blu ray

-------------
SVP03


Skrevet af: Gaco
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:00

Reuters skriver også: http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNew s/idUSN0432340820080104 - http://www.reuters.com/article/rbssConsumerGoodsAndRetailNew s/idUSN0432340820080104

Og ja godt man valgte Blu-ray :)



Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:08

http://www.businesswire.com/portal/site/google/index.jsp?ndmViewId=news_view&newsId=20080104005575&newsLang=en - http://www.businesswire.com/portal/site/google/index.jsp?ndm ViewId=news_view&newsId=20080104005575&newsLang=en

Også her, det skulle være official pressrelease.

 



Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:08
har så blessed mig selv med en afspiller til hvert format for ikke så længe siden - men lækkert at blu-ray giver en lige højre tilbage efter at paramount blev betalt for at vælge hd-dvd 


Skrevet af: zirio
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:13

Jeg synes sgu ikke det er særlig godt!...

Men det kunne muligvis være starten til dødsstødet til HD-DVD...Det kan jo være de senere skifter til HD-DVD, det kan ingen vide!...Men foreløbigt nedtur for HD-DVD

Hvordan står markedet så nu?..

70 / 30 - eller - 80 / 20?...

mvh Zirio



Skrevet af: Ulrikwich
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:15
Så kan det være at det er starten på enden for den skide format krig. Har personligt ingen holdning til hvem som bør vinde, men vil bare gerne have at der er et format at bruge, og at det så er det!


Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:17
Puha bliver Microsoft ikke glade for hvis der virkelig er hold i rygterne om at de vil vise en ny Xbox 360 på CES med indbygget HD-DVD drev.

jeg er glad for deres beslutning, solgte min HD-DVD afspiller for et månedstid siden.
Ærligtalt er jeg blevet mere og mere træt af krigen... Så gerne at Blu-ray vandt.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:18
det lyder da udemærket. så kan jeg måske lade være med at købe en hddvd og bruge pengene på film i stedet.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:45
Jeg synes det er trist n�r et studie v�lger at blive et-format.

Is�r n�r det sker med bgrundelsen:
�Warner Bros.� move to exclusively release in the Blu-ray disc format is a strategic decision focused on the long term and the most direct way to give consumers what they want,�

Give forbrugerne have de vil have .................. undskyld mig men hvordan kan det at afsk�re de forbrugere der har en hd-dvd afspiller fra at k�be Warner film v�re at give dem hvad de vil have? De eneste de f�r af Warner er fingeren.

Det betyder så at vi skal til at leve med regionslåste Warner film




Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 22:48

Det bliver spændende at se hvad Toshiba gør som modspil til denne beslutning. Priserne på deres afspillere bliver nok presset endnu mere. Men det er da klart at det er nedtur for hd dvd lejren og måske begyndelsen til enden.

Men man kan vel også konstatere at hd dvd lejren har fået presset prisen på blu-ray afspillere så langt ned at krigen i sig selv ikke længere er nødvendig for at give os forbrugere de bedste produkter/priser.

Men det bliver spændende at følge udviklingen

/Halsted



Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:03

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg synes det er trist n�r et studie v�lger at blive et-format.

Is�r n�r det sker med bgrundelsen:
�Warner Bros.� move to exclusively release in the Blu-ray disc format is a strategic decision focused on the long term and the most direct way to give consumers what they want,�

Give forbrugerne have de vil have .................. undskyld mig men hvordan kan det at afsk�re de forbrugere der har en hd-dvd afspiller fra at k�be Warner film v�re at give dem hvad de vil have? De eneste de f�r af Warner er fingeren.

Det betyder så at vi skal til at leve med regionslåste Warner film



Selvfølgelig er det ærgeligt for dem med HD-DVD, men forbrugerne vil generelt set bare have ét format, og det ville ikke give nogen mening at vælge HD-DVD, da fordelingen så igen ville blive 50/50, nu er den nok:

80/20 til HD-DVD fordel :P



Skrevet af: Mike270183
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Moveteam Moveteam skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Jeg synes det er trist n�r et studie v�lger at blive et-format.

Is�r n�r det sker med bgrundelsen:
�Warner Bros.� move to exclusively release in the Blu-ray disc format is a strategic decision focused on the long term and the most direct way to give consumers what they want,�

Give forbrugerne have de vil have .................. undskyld mig men hvordan kan det at afsk�re de forbrugere der har en hd-dvd afspiller fra at k�be Warner film v�re at give dem hvad de vil have? De eneste de f�r af Warner er fingeren.

Det betyder så at vi skal til at leve med regionslåste Warner film



Selvfølgelig er det ærgeligt for dem med HD-DVD, men forbrugerne vil generelt set bare have ét format, og det ville ikke give nogen mening at vælge HD-DVD, da fordelingen så igen ville blive 50/50, nu er den nok:

80/20 til HD-DVD fordel :P

Du mener vel 80/20 til BlueRay



-------------
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup


Skrevet af: Klausens
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:17
Fuck! Så er det godt at der er 30 dages returret på min HD-E1 i Elgiganten... 

Så køber jeg sq en dvd afspiller indtil at Bluray bliver billigere...


Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:35

http://www.timewarner.com/corp/newsroom/pr/0,20812,1700383,00.html - http://www.timewarner.com/corp/newsroom/pr/0,20812,1700383,0 0.html  l

link til warner selv



Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af Klausens Klausens skrev:

Fuck! Så er det godt at der er 30 dages returret på min HD-E1 i Elgiganten... 

Så køber jeg sq en dvd afspiller indtil at Bluray bliver billigere...


tror sq stadig jeg beholder min.. god dvd afspiller, 5 hd-dvd film med + hd-dvd er jo ikke død.. i nu mon ikke der stadig kommer nogle fede eksklusive titler inden det helt sker

jeg vil i hvert fald nok erhverve mig transformers, matrix filmene, bourne filmene og nok også heroes(samt andre fremtidige mulige titler, især paramount titler plejer at holde <3 ). men for mig går den heller ikke længere end til de eksklusive titler..


Skrevet af: Moveteam
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:41
Nekolas: Ja de film er der jo endnu, men spørgsmålet er, hvis I har givet 2.000 kr. for en HD-DVD afspiller, ville jeg betale 900-1000 kr. mere og få en PS3. Den understøtter 1.1 profile og på et tidspunkt 2.0. Har WiFi, er en fed spillemaskine, understøtter digital tv optagning i HD (med PlayTV)


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:50

THE JUNK CLOSET:

http://www.youtube.com/watch?v=kH7S_Nwb8fU - http://www.youtube.com/watch?v=kH7S_Nwb8fU

Need to say more



Skrevet af: Halsted
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:53

nekolas,

Forstår dig godt

Jeg vil gøre det samme, Matrix- og Bourne trilogien er et must! 

/Halsted



Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 04-Januar-2008 kl. 23:59
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

THE JUNK CLOSET:

http://www.youtube.com/watch?v=kH7S_Nwb8fU - http://www.youtube.com/watch?v=kH7S_Nwb8fU

Need to say more

LOL LOL



Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:00
Matrix skulle komme på Blu-ray i år, og mon ikke vi ser Bourne på et tidspunkt også.


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

THE JUNK CLOSET:

http://www.youtube.com/watch?v=kH7S_Nwb8fU - http://www.youtube.com/watch?v=kH7S_Nwb8fU

Need to say more

Klasse ! ! , - men der ku sateme proppes meget ind i det skab,hvis vi også tog audio med.

Er ikke selv særligt godt orienteret om de to formater,men hælder mest til BD, fordi jeg fornemmer det største potentiale.

 Men øhhh. .  Sony er sgu jo desværre også kendt for at "låse" og "begrænse" deres formaters anvendelser. . ? ? !   



Skrevet af: Gaco
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:23
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Klasse ! ! , - men der ku sateme proppes meget ind i det skab,hvis vi også tog audio med.

Er ikke selv særligt godt orienteret om de to formater,men hælder mest til BD, fordi jeg fornemmer det største potentiale.

 Men øhhh. .  Sony er sgu jo desværre også kendt for at "låse" og "begrænse" deres formaters anvendelser. . ? ? !   

Tror jeg ikke sker denne gang. De har for mange partnere i udvikling, hardware, patenter osv., denne gang er det ikke bare Sony's eget format :)

Jeg kan ikke se at nogen (udover dem der er meget investerede i HD DVD) kan synes dårligt om denne nyhed. Nu kan vi endelig få ét format :D



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:28

Bare Paramount så sender checken retur til Bill Gates, så vi kan få Transformers på BD

 

 



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:34
hmm,,, dårlig nyhed men hvis du kigger på diverse internetstores sider,
der føre hd i dvd salget lige nu, så der er nogen der har været nervøse og har været ooppe med den store tegne dreng, så alt er åbent endnu....

Hen jeg sys os der er fuc* up at der skal være 2 formater og ikke alle film kommer ud på begge, så der skal kun være et format.. bare krigen slutter snart.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Bare Paramount så sender checken retur til Bill Gates, så vi kan få Transformers på BD

ja, det må vist være spørgsmålet til 150 millioner



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:38

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

hmm,,, dårlig nyhed men hvis du kigger på diverse internetstores sider,
der føre hd i dvd salget lige nu, så der er nogen der har været nervøse og har været ooppe med den store tegne dreng, så alt er åbent endnu....

Hen jeg sys os der er fuc* up at der skal være 2 formater og ikke alle film kommer ud på begge, så der skal kun være et format.. bare krigen slutter snart.

Det er vist kun den mest ukuelige optimist der kan se en fremtid for HD-DVD nu!

 



Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:39

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

hmm,,, dårlig nyhed men hvis du kigger på diverse internetstores sider,
der føre hd i dvd salget lige nu. så alt er åbent endnu....

Hvilke? Axelmusic.com tæller i hvert fald ikke, da de sælger region A film til det europæiske marked. Blu-ray fører på Amazon og DVDempire, hvilket i øvrigt er ligegyldigt, det eneste som tæller er Nielsen tallene (som i øvrigt også inkluderer Amazon). Blu-ray har solgt bedre end HD-DVD hver eneste uge i 2007.



Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:40
New Line er ejet af Warner så ser ud som om at de måske også vil blive blu-ray exclusive? Ikke helt sikker på det (håber vi hører mere om det på CES) men det ville så betyde at LoTR exclusivt for blu-ray når de engang udgiver den trilogi.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:43

Oprindeligt skrevet af Abaddon Abaddon skrev:

New Line er ejet af Warner så ser ud som om at de måske også vil blive blu-ray exclusive? Ikke helt sikker på det (håber vi hører mere om det på CES) men det ville så betyde at LoTR exclusivt for blu-ray når de engang udgiver den trilogi.

 

Ja de når sandsynligvis ikke at udkomme til HD-DVD

 



Skrevet af: Gaco
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:43

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

hmm,,, dårlig nyhed men hvis du kigger på diverse internetstores sider,
der føre hd i dvd salget lige nu, så der er nogen der har været nervøse og har været ooppe med den store tegne dreng, så alt er åbent endnu....

Hen jeg sys os der er fuc* up at der skal være 2 formater og ikke alle film kommer ud på begge, så der skal kun være et format.. bare krigen slutter snart.

Der tager du fejl.

Axelmusic.com sælger kun imports, så det er overraskende at Blu-ray overhovedet sælger så meget som de gør der da de ikke engang er specielt billige der IMO. Og så har HD DVD har solgt bedre på amazon.com de sidste to uger hvilket sjovt nok lige faldt sammen med en BOGO (Buy One Get One for free) de startede 25. december og som BD først matchede her i starten af januar. Hvis du ser på den generelle trend i netbutikker (tag f.eks. axelmusic.dk 75/25) er den klar: Blu-ray sælger bare mest.

Som sagt, de eneste der kan være ærgelige over denne nyhed er folk der har investeret meget i HD DVD, men de kendte jo risikoen. For alle andre (neutrale, folk der har ventet og selvfølgelig Bluray-ejere) er det en hamrende god nyhed



Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:44

New Line er også en del af aftalen:

In a move that could put the final nail in the HD-DVD coffin, Warner Bros. has opted to go exclusive with Blu-ray for their high definition DVD releases. Warners was the last major studio who was releasing in both formats. WB explains the decision was made "in response to consumer demand" and that " "consumers have clearly chosen Blu-ray" - translated, that means their Blu-ray discs are selling better than their HD-DVD discs. They will continue to release discs in both formats until May 31st, after which they will move to Blu-ray (standard format DVDs will obviously continue to be released). In addition, New Line, the sister studio of Warners, will follow the Blu-ray suit (LOTR fans, get ready to plunk down some serious cash for a Blu-ray box set). So the big question is what does this mean for HD-DVD. Well with only Paramount and Universal as exclusives, it's not good news. Blu-ray now has Disney, Fox, Sony and WB/New Line. Paramount's exclusive deal runs through 2008, after which Toshiba may throw in the towel on HD-DVD. Thoughts? Feeling burned with your HD-DVD player? Thrilled your PS3 isn't stuck with a losing format? Strike back below...



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:50

Det bliver spændende hvornår Toshiba annoncerer deres første Blu-ray afspiller!

 



Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 00:59

Perfekt. Gider kun et format og da jeg nu ejer en PS3, så faldt mit tilhørsforhold på Blu Ray.

Det eneste triste ved Blu Ray er regionerne. Fremtiden ser/så lysere ud for de blå, da formatet har mere plads (hvad de så bruger den til er noget helt andet.)



Skrevet af: Winthermeister
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 01:24

Kanon, lad os håbe, det går stærkt med at få aflivet HD-DVD. Hvem kunne dog også tro på, at et format, som kun Toshiba selv og så vist nok også Onkyo støttede hardware mæssigt, ville kunne gå hen og vinde. Jeg ved da godt, at der er kommet en hel del film ud på HD-DVD, men uden et stort udbud af afspillere fra forskellige producenter, vil det unægteligt blive svært, da de fleste forbrugere har præferencer for bestemte mærker. Og så må jeg sige, rent personligt, så siger Toshiba DVD eller HD-DVD afspillere mig ikke en skid.

/WintherMeister



Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 01:47
Oprindeligt skrevet af Moveteam Moveteam skrev:

Nekolas: Ja de film er der jo endnu, men spørgsmålet er, hvis I har givet 2.000 kr. for en HD-DVD afspiller, ville jeg betale 900-1000 kr. mere og få en PS3. Den understøtter 1.1 profile og på et tidspunkt 2.0. Har WiFi, er en fed spillemaskine, understøtter digital tv optagning i HD (med PlayTV)


jamen jeg giver dig da ret. det er skam også derfor jeg har betalt 2260,- for en PS3 i japan men lige præcis i min situation der passede det hde1 tilbud næsten perfekt. da min ps3 ikke kan vise R2 pal dvd'er og jeg her kunne få den opskalering af dvd'er jeg har brug for, 5 high def film + mulighed for de eksklusive titler fra det andet format - så passede det perfekt

desuden så havde jeg en julegave der skulle byttes til værdi 349,- samt kæresten betalte for halvdelen af afspilleren (nå nu jeg har betalt for pio 508, ps3, surround og hun bruger det lige så tit som mig hehe..)


ANYWAYS - LORD OF THE RINGS! STORT!


Skrevet af: hyldig87
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 04:50
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

New Line er også en del af aftalen:

............In addition, New Line, the sister studio of Warners, will follow the Blu-ray suit (LOTR fans, get ready to plunk down some serious cash for a Blu-ray box set). So the big question is what does this mean for HD-DVD. Well with only Paramount and Universal as exclusives, it's not good news. Blu-ray now has Disney, Fox, Sony and WB/New Line..............


Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

ANYWAYS - LORD OF THE RINGS! STORT!

Så så slå koldt vand i blodet ;)
New Lineog HBO er IKKE en del af denne pressemeddelse, de kan selv vælge. Meeeen mon ikke de følger trop :D
http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/New_Line/HBO/Warner:_New_Line,_HBO_Not_Covered_By_Blu-ray_Announcement/1328 - http://www.highdefdigest.com/news/show/Warner/New_Line/HBO/W arner:_New_Line,_HBO_Not_Covered_By_Blu-ray_Announcement/132 8



Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 06:26
Hmm...det ser vist ikke helt godt ud for Toshiba og deres HD-DVD format:

http://www.highdefdigest.com/news/show/CES_2008/HD_DVD_Promo _Group_Cancels_CES_Press_Conference/1331


Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 06:31
Klart de skal finde ud af om de kan lave Damage control, men hvis de så kommer med deres Damage control press relese og så nogle timer eller måske 1 dag, så udmelder newline og hbo de skifter bd. så vinder bd meget mere end hvis de hade kommet med udmeldingen sammen med warner bros.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:40

Michel Bay taler ud:

Well another studio down. Maybe I was right? Blu ray is just better. HD will die a slow death. It's what I predicted a year ago. Now with Warner's down for the count with Blu Ray. That makes it easier for Wal-Mart to push Blu Ray. And whatever Wal-Mart pushes - wins. Hd better start giving out those $120 million dollars checks to stay alive. Maybe they can give me some so I can give it to my Make-A-Wish charity, just to shut me up. Have faith people Transformers will come out in Blu-ray one day!

Bay

http://www.shootfortheedit.com/forum/showthread.php?p=9716#post9716 - http://www.shootfortheedit.com/forum/showthread.php?p=9716#p ost9716

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:50

Smid nu ikke alle jeres penge efter BD, for på et tidspunkt kommer der en anden teknologi, der fejer BD af banen.

Det er for naivt at tro, at BD er fremtiden, den nærmere fremtid ja, men den varer ikke evigt.
Jeg kan snildt forestille mig at næste stadie bliver noget hukommelseskort-agtigt noget.

Ak ja, endnu en gang vandt producenterne, og endnu en gang lod forbrugerne (eller rettere nogle af dem) dem tage sig i r*ven.
Med HD-DVD er man ikke bundet på regioner, og skal ikke vente flere måneder på at region 2 (eller hvad det nu hedder hos BD) bliver udgivet.

Bare en skam at Band of Brothers (HBO) ikke nåede at udkomme på HD-DVD , men så kan jeg jo ligeså godt købe den på DVD nu, for BD kommer ikke indenfor mine døre, før min HD-XE1 dør en naturlig død. Og der kan gå lang tid.

Mon der kommer et slags ophørsudsalg på HD-DVD (film og afspillere), for så kunne jeg supplere samlingen til en billig penge?



Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Smid nu ikke alle jeres penge efter BD, for på et tidspunkt kommer der en anden teknologi, der fejer BD af banen.

Af samme grund købte jeg aldrig DVD, fordi der kommer jo alligvel noget andet

Sådan er verden jo nu engang indrettet i dag.



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Smid nu ikke alle jeres penge efter BD, for på et tidspunkt kommer der en anden teknologi, der fejer BD af banen.

Det er for naivt at tro, at BD er fremtiden, den nærmere fremtid ja, men den varer ikke evigt.
Jeg kan snildt forestille mig at næste stadie bliver noget hukommelseskort-agtigt noget.

Ak ja, endnu en gang vandt producenterne, og endnu en gang lod forbrugerne (eller rettere nogle af dem) dem tage sig i r*ven.
Med HD-DVD er man ikke bundet på regioner, og skal ikke vente flere måneder på at region 2 (eller hvad det nu hedder hos BD) bliver udgivet.

Bare en skam at Band of Brothers (HBO) ikke nåede at udkomme på HD-DVD , men så kan jeg jo ligeså godt købe den på DVD nu, for BD kommer ikke indenfor mine døre, før min HD-XE1 dør en naturlig død. Og der kan gå lang tid.

Mon der kommer et slags ophørsudsalg på HD-DVD (film og afspillere), for så kunne jeg supplere samlingen til en billig penge?

 

Hmmm!!! Smed du ikke lige alle dine penge efter HD-DVD? Var det ikke lidt dumt, der kommer jo altid noget andet!!! Den var vist ikke helt gennemtænkt den der!?!?!

I Øvrigt sidder amerikanerne i øjeblikket og venter på bl.a. ID4, som for længst er udkommet her! Så det er ikke altid region B der skal vente

 



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:38

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Hmmm!!! Smed du ikke lige alle dine penge efter HD-DVD? Var det ikke lidt dumt, der kommer jo altid noget andet!!! Den var vist ikke helt gennemtænkt den der!?!?!

Jo, og jeg må indrømme, at jeg fortrød at have købt den, da mit HD-behov næsten er ikke-eksisterende.
Jeg lod mig simpelthen rive med af stemningen herinde, da jeg bestilte.

Min afspiller bruges i forvejen mest til upscaling af DVD, så personligt er jeg efterhånden kold over om HD-DVD dør eller ej. Jeg skal bare ikke have BD. Jeg er dog glad for naturoptagelser i HD, hvor man har rig mulighed for at se detaljer, motion blur i actionfilm er lige utydeligt i SD som i HD.

DVDafspilning kan jo "altid" foregå i en recorder, hvis HD-XE1'eren skulle brække sig en dag.
Og mon ikke at den almindelige forbruger er fløjtende ligeglad med HD, så længe de har deres DVD-afspiller fra Bilka og er tilfredse med den.

Det er jo kun et lille mindretal som går op i HD, størstedelen af verdens befolkning har jo rigeligt i SD, så hele den krig foregår vist kun blandt nørder.



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:44
Eller kvalitetsbevidste mennesker!


Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:45
"Jeg skal bare ikke have BD"

- Så hvis nu alle film om 1-2 år kun findes i HD på Blu Ray så vil du hellere se dem som alm DVD? Det lyder fornuftigt...


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:26

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

"Jeg skal bare ikke have BD"

- Så hvis nu alle film om 1-2 år kun findes i HD på Blu Ray så vil du hellere se dem som alm DVD? Det lyder fornuftigt...

Korrekt, for jeg er ikke så forhippet på HD mere.
Så jeg må give folk ret i at DVD vil fortsætte i mange år endnu.
DVD'ens force er jo også de lave priser på blanke medier, når hjemmevideoen fra "moster Olgas 140 års fødseldag" skal optages over på en skive. Og det er jo ikke de relativt få nørder (de kalder sig selv for kvalitetsbevidste, kært barn har mange navne), der sørger for branchens indtjening. Ellers skulle Pioneer jo tjene styrtende med penge på TV-fronten.

Jeg kunne også allerede nu have Stofas HD-pakke, men fandeme nej om jeg vil betale 79 kr./md. for genudsendelser og en håndfuld direkte sportsudsendelser i HD.
VM 2006 i HD var flot, men ikke flot.
Og OL 2008 bliver vel næppe sendt i HD.
Ellers er der vist kun superliga-kampe og NFL, der har min interesse, og her er SD rigeligt og størstedelen bliver jo vist på 3+, der jo ikke sender i HD.

Så jo, jeg kunne fristes til at proklamere at HD bare er en modedille.



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:33

Med det isenkram du har listet der, kan du vist heller ikke helt selv sige fra med at være et kært barn har mange navne

 



Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:36

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Så jo, jeg kunne fristes til at proklamere at HD bare er en modedille.

Så du tror man dropper HD om et års tid??

Og så fortsætter vi bare med 576i i fremtiden, HD er på vej ind.

Nu arbejder jeg som revisor, blandt for TV2 og jeg kender lidt til, hvor kæmpe store omstruktureringer der skal til, før HD bliver en realitet. Og det er på vej.



Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:38

Nu valgte jeg blu ray da jeg købte.
Jeg køber nye film på BD, men er der gode tilbud på DVD køber jeg da dem.
Det er da en naturlig udvikling at der skiftes format med 5-10 års mellemrum. Da de nye afspillere afspiller DVD er det jo ikke noget problem. Dxet var da helt hen i vejret at have 2 nye formater, men nu ser det ud til at være løst.



-------------
SVP03


Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Så jo, jeg kunne fristes til at proklamere at HD bare er en modedille.

Så du tror man dropper HD om et års tid??

Og så fortsætter vi bare med 576i i fremtiden, HD er på vej ind.

Nu arbejder jeg som revisor, blandt for TV2 og jeg kender lidt til, hvor kæmpe store omstruktureringer der skal til, før HD bliver en realitet. Og det er på vej.

Så er det jo heldigt at mit TV 2-forbrug begrænser sig til 18-nyhederne, regionale nyheder og Vejret kl. 18.20.
TV 2 burde hellere bruge flere penge på at højne kvaliteten af sine programmer fremfor stolt at kunne fremvise den 72. genudsendelse af "Vild Med Svans" i HD.

Nej, jeg satte ikke udløbsdato på og skrev også "fristes til".
Jeg har været rigtigt tæt på at købe Full HD-skærm i det seneste halve år,men som mange siger: Hvad vil du med det, når der alligevel højest kommer 720p i DK inden for de næste 10-20 år?

Og min HD-XE1 dør nok længe før DVD-mediet er en saga blot.



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Med det isenkram du har listet der, kan du vist heller ikke helt selv sige fra med at være et kært barn har mange navne

Der er vist intet af mit udstyr, der er en nørd værdig.
Eller er det min afspiller af det fremragende HD-DVD-format, du hentyder til?



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:13

Det næstbedste HD format mener du vel!?!

 



Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:16

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Så er det jo heldigt at mit TV 2-forbrug begrænser sig til 18-nyhederne, regionale nyheder og Vejret kl. 18.20.
TV 2 burde hellere bruge flere penge på at højne kvaliteten af sine programmer fremfor stolt at kunne fremvise den 72. genudsendelse af "Vild Med Svans" i HD.

Nej, jeg satte ikke udløbsdato på og skrev også "fristes til".
Jeg har været rigtigt tæt på at købe Full HD-skærm i det seneste halve år,men som mange siger: Hvad vil du med det, når der alligevel højest kommer 720p i DK inden for de næste 10-20 år?

Så kan man jo bare købe en 768 skærm. Full HD er jo alligevel ikke, et kvalitetsstempel.

Og min HD-XE1 dør nok længe før DVD-mediet er en saga blot.

Men det lyder som om, at du har nok med et billedrørs tv, de er også blevet meget billige.



Skrevet af: como
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:30
Det blev så ikke salget i usa der afgjorde krigen som ellers spået.

Warner executives said on Friday that the studio would exclusively release its films in Blu-ray beginning in June. Warner cited a growing consumer preference for Blu-ray, particularly in Europe and Asia, and the concern that a prolonged format war was hurting all DVD sales, the studios’ biggest source of revenue

......

Both Sony and Toshiba lowered prices dramatically this holiday season in effort to gain traction. Blu-ray opened a narrow lead in the US in terms of titles sold. However, Warner executives pointed to its clear advantage in the UK, France, Germany and Japan.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Korrekt, for jeg er ikke så forhippet på HD mere.
Så jeg må give folk ret i at DVD vil fortsætte i mange år endnu.
DVD'ens force er jo også de lave priser på blanke medier, når hjemmevideoen fra "moster Olgas 140 års fødseldag" skal optages over på en skive.

At investere i en Blu-Ray afspiller ændrer jo ikke på om man kan afspille hjemmevideo-DVD'en med Moster Olga, så dén holder ikke.

Så længe SD tv-stationerne mishandler billederne som de gør i øjeblikket, vil der være et støt stigende behov for HD. Selv Canal+, der tidligere stod for ganske god kvalitet, er i dag direkte uudholdeligt at se på på flertallet af udsendelserne (i hvert fald via Stofa), fordi der lige skulle være plads til et par kanaler ekstra, og DR har her i huset også fået et hug nedad. Jeg ser faktisk efterhånden meget få programmer der IKKE er i HD i den ene eller anden form (men jeg erkender så også at jeg ikke er et spejl af den typiske forbruger)


Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Og OL 2008 bliver vel næppe sendt i HD.

Hvorfor ikke?

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Så jo, jeg kunne fristes til at proklamere at HD bare er en modedille.

Det går langsommere end det burde gøre, men det er langtfra en modedille - som sagt, specielt fordi de almindelige kanaler er langt ringere end SD behøver være. Jeg vil dog sige så meget at TV-kanaler i HD, og især sport, vil interessere langt flere mennesker end film i HD. I USA leverer DirecTV p.t. 70 forskellige HD kanaler, og det er især sports-udsendelserne der har trukket læsset.



-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Tarkin
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 14:54

Så gik det sådan set, som jeg spåede, da jeg tilbage i august måned kort efter Paramounts udmelding om eksklusivt at støtte HD DVD, oprettede en afstemning om recorderforummets brugeres foretrukne valg, og proklamerede at det nok hang meget godt sammen med hvordan det ville gå i fremtiden. Ca. 60% af dem der stemte (inden afstemnigen blev lukket pga. snyd) var til Blu-ray, 30% til HD-DVD, og ca. 10% til begge formater. 

På dette http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27307&KW=tarkin&PN=0&TPN=2 - link i afstemningen, var jeg også inde på, at langt de fleste filmselskaber, i hvert fald dem der står bag blockbusterfilmene, stadig støttede Blu-ray frem for HD DVD efter Paramounts "stunt". Således var 79 film ud af BOX-OFFICE TOP 100 U.S. FILMS i Blu-ray lejren, imod HD DVD's 55 film. NB. 34 af filmene var både til Blu-ray og HD DVD.

I dag ser tallene i samme BOX-OFFICE liste således ud: 69 film til Blu-ray, 31 film til HD DVD, 10 til begge formater (når Warner Bros. og New Line regnes for eksklusive Blu-ray tilhængere). Sagt på en anden måde, så er 69% eksklusivt til Blu-ray, 21% eksklusivt til HD DVD og 10% til begge formater. Disse tal svarer overraskende godt til tallene for udgivelser af HD film indtil nu, som bekrevet på dette http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1432&zoneid=5 - link , skønt at langt fra alle top 100 film endnu er udgivet på et HD format!

/Tarkin



Skrevet af: Timeguardian
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 14:58
Hej.

Det er skægt at læse, alle de udmeldelser der er om, at nu har blu-ray el. hd-dvd  format vundet krigen.
Det kan godt være at hd-dvd, har tabt når vi snakker om stand alone maskiner,men hvis de førsøger at begrænse deres tad og udgiver et drev til computerer,der både kan læse/skrive til billige penge kan hele billedet vende sig på kort tid, det er billigerer at producerer en skive til hd-dvd end til blu-ray og computer markedet er noget større end stand alone maskiner.
Det er fint nok at blu-ray ser ud til at gå med sejeren,men hvis man husker tilbage til betamax/vidio 2000/vhs, så løb vhs med sejeren,men der gik trods alt en del år før maskinerne var til at købe for menneske penge,priserne var ml. 5000-15000 kr. i midt-firserne for en ordentlig maskine.
Hvis blu-ray konsortiet sender billige maskiner ud på markedet, på samme måde som alm. dvd-maskiner der koster ml. 500-1000 kr. har det en mulighed for at vinde forbrugernes tillid, ellers ikke.
Hr. og Fru. jensen er godt tilfreds med,dvd-maskinerne som de er nu,de bliver svære at overbevise, at de skal købe deres samling film engang til.
Format krigen er ikke ovre,langt fra.
Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper på begge formater.
Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.
blu-ray har større lager kapacitet, en klar fordel til blu-ray.
Den måde at vise/dekode signalet er (vidio) er stort set ens
Mit største problem med blu-ray, er at de stadig har regionskodning (det er ikke fremgang,det er at gå tilbage).
Hvor mange af jer herinde, har ikke haft en Panasonic/Pioneer/sony el anden alm. dvd. maskine der kostede en bondegård da dvd-mediet blev lanceret og bandede regions-koderne hen hvor peberet gror.







Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:15

Lige lidt til mudderkastningen mellem Non-Desperado og I andre.

HD er kommet og bliver indtil et væsentligt bedre alternativ kommer, som vi ser HD overtager SD lige nu. Selve SD DVD formatet bliver længe endnu, men så snart HD BD virkelig skyller ind over familien DK, så har vi alle den tendens at stemple den "ringe" DVD kvalitet.

Ikke helt sammenligneligt, meeeeen.... jeg tror en vis %-del af befolkningen er hurtige til, at kalde DVD'en for disse tiders VHS, så snart HD er mainstream.



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:19

Det kan vel aldrig blive "væsentligt" bedre, hvis lærredets størrelse skal passes ind i et normalt hus!

Højere opløsning har vel kun berretigelse i biografer

 



Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper på begge formater.
Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.


Du kan ikke sammenligne Blu-Ray's regionskoder med DVD -- det er langt langt værre. Blu-Ray har det ekstremt forbrugerfjendske system BD+ som kan bruges til at checke om du har modificeret din Blu-Ray afspiller (for eksempel så den ignorerer regionskoder) og BD+ kan i så fald instruere din afspiller om at nægte at afspille din Blu-Ray disc. Vi taler om din afspiller og din Blu-Ray disc, som er købt for dine penge. Du må bare ikke se den! Hvem ønsker dog at eje sådant noget bras?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:23

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper på begge formater.
Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.


Du kan ikke sammenligne Blu-Ray's regionskoder med DVD -- det er langt langt værre. Blu-Ray har det ekstremt forbrugerfjendske system BD+ som kan bruges til at checke om du har modificeret din Blu-Ray afspiller (for eksempel så den ignorerer regionskoder) og BD+ kan i så fald instruere din afspiller om at nægte at afspille din Blu-Ray disc. Vi taler om din afspiller og din Blu-Ray disc, som er købt for dine penge. Du må bare ikke se den! Hvem ønsker dog at eje sådant noget bras?

 

Det er der tilsyneladende flere der gør end der ønsker HD-DVD

 



Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:24

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper på begge formater.
Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.


Du kan ikke sammenligne Blu-Ray's regionskoder med DVD -- det er langt langt værre. Blu-Ray har det ekstremt forbrugerfjendske system BD+ som kan bruges til at checke om du har modificeret din Blu-Ray afspiller (for eksempel så den ignorerer regionskoder) og BD+ kan i så fald instruere din afspiller om at nægte at afspille din Blu-Ray disc. Vi taler om din afspiller og din Blu-Ray disc, som er købt for dine penge. Du må bare ikke se den! Hvem ønsker dog at eje sådant noget bras?

Jeg giver alle med samme holdning ret i, at regionkodning er L.O.R.T., men personligt har jeg med DVD ikke haft problemer med at vente på udgivelser på Region 2, og venter endda også tit på DVD udgivelser skal falde til kr. 99,- før de ryger hjem, og ser umiddelbart ikke noget problem i, at gøre det samme med Blu-ray.



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:30
lol sys lige i skal tage og kige lidt på hvordan i sviner hinnanden over , hd format, godt der er nogen der er tilfredse med HD og nu sider alle dem der har heppet på blu og kaster med mudder på hd folket og de skyder igen, men jeg er da glad for dabat man lære noget hver gang man går ind og læser med i debaten.

ved godt HD nok ikke få sit andet comeback i form at vildt billige priser på udstyr eller film. men må nok give dem ret i region kode og det skide bd+ piss og møj, men der kommer vel osse en smart nørd og sikser den em en fw opdatering på et tidspungt, så gælder det bare om at have en af de afspiller der høre under opdateringen.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper p� begge formater.
Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.


Du kan ikke sammenligne Blu-Ray's regionskoder med DVD -- det er langt langt v�rre. Blu-Ray har det ekstremt forbrugerfjendske system BD+ som kan bruges til at checke om du har modificeret din Blu-Ray afspiller (for eksempel s� den ignorerer regionskoder) og BD+ kan i s� fald instruere din afspiller om at n�gte at afspille din Blu-Ray disc. Vi taler om din afspiller og din Blu-Ray disc, som er k�bt for dine penge. Du m� bare ikke se den! Hvem �nsker dog at eje s�dant noget bras?

 

Det er der tilsyneladende flere der g�r end der �nsker HD-DVD

 


Det svar kalder på klassikeren: 5.000.000 fluer kan IKKE tage fejl ......

Jeg huske endnu dvd'ens indtog og hvor mange der efter de havde købt først begyndte at sætte sig ind i hvad producenterne egentlig havde lagt ind af begræsninger. Det var dælme mange gange der blev stillet et spørgmål som: "jeg har købt en dvd i USA men min afspiller vil ikke afspille den - hvorfor ikke" Og husk at filmindustrien var stærk nok til at få forbudt inport/salg af region 1 film i dk. Ok - det var ikke svært med Brian som kulturminister. Der er jo ikke forbrugerinteresserer der står højest hos en konservativ

Efterhånden som hr og fru DK og Maren i kæret får blu-ray men iøvrigt ikke vil give 300 i Fona for filmene eller ikke kan få en ny film i DK fordi filmselskabet først synes den skal udgives 9 månder efter US-releasen og derfor køber dem online  - tja ..... hvordan mon så de reagerer.

Så bliver fora som dette oversvømmet med noob-indlæg.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:35

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

lol sys lige i skal tage og kige lidt på hvordan i sviner hinnanden over , hd format, godt der er nogen der er tilfredse med HD og nu sider alle dem der har heppet på blu og kaster med mudder på hd folket og de skyder igen, men jeg er da glad for dabat man lære noget hver gang man går ind og læser med i debaten.

ved godt HD nok ikke få sit andet comeback i form at vildt billige priser på udstyr eller film. men må nok give dem ret i region kode og det skide bd+ piss og møj, men der kommer vel osse en smart nørd og sikser den em en fw opdatering på et tidspungt, så gælder det bare om at have en af de afspiller der høre under opdateringen.

 

Sandsynligvis, det har DVD-Jon jo lovet at han nok skal gøre

 



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:36
Jeg har på fornemmelsen at Warner indfører regionskodning.

På DAHF skrev michmach for en måned siden at hans kilde havde sagt at Warner ville starte med regionskodning i 2008, og da Warner samtidigt i deres pressemeddelelse skriver at de resterende HD
DVD titler vil komme lidt senere end DVD og BD udgaverne er det nok for at gøre det samme som New Line.

Det betyder også at beslutningen blev taget for noget tid siden.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper p� begge formater.
Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.


Du kan ikke sammenligne Blu-Ray's regionskoder med DVD -- det er langt langt v�rre. Blu-Ray har det ekstremt forbrugerfjendske system BD+ som kan bruges til at checke om du har modificeret din Blu-Ray afspiller (for eksempel s� den ignorerer regionskoder) og BD+ kan i s� fald instruere din afspiller om at n�gte at afspille din Blu-Ray disc. Vi taler om din afspiller og din Blu-Ray disc, som er k�bt for dine penge. Du m� bare ikke se den! Hvem �nsker dog at eje s�dant noget bras?

 

Det er der tilsyneladende flere der g�r end der �nsker HD-DVD

 


Det svar kalder på klassikeren: 5.000.000 fluer kan IKKE tage fejl ......

Jeg huske endnu dvd'ens indtog og hvor mange der efter de havde købt først begyndte at sætte sig ind i hvad producenterne egentlig havde lagt ind af begræsninger. Det var dælme mange gange der blev stillet et spørgmål som: "jeg har købt en dvd i USA men min afspiller vil ikke afspille den - hvorfor ikke" Og husk at filmindustrien var stærk nok til at få forbudt inport/salg af region 1 film i dk. Ok - det var ikke svært med Brian som kulturminister. Der er jo ikke forbrugerinteresserer der står højest hos en konservativ

Efterhånden som hr og fru DK og Maren i kæret får blu-ray men iøvrigt ikke vil give 300 i Fona for filmene eller ikke kan få en ny film i DK fordi filmselskabet først synes den skal udgives 9 månder efter US-releasen og derfor køber dem online  - tja ..... hvordan mon så de reagerer.

Så bliver fora som dette oversvømmet med noob-indlæg.

 

Hvorfor tror du en film skal koste 300 kr. når HD bliver hvermandseje?? Får man ikke DVD'er kastet i nakken nu om dage??

 



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Med HD-DVD er man ikke bundet på regioner, og skal ikke vente flere måneder på at region 2 (eller hvad det nu hedder hos BD) bliver udgivet.



Såsom Die Hard 4, The Simpsons Movie, Pirates 3, Spider-Man 3 og andre, der alle udkom i Europa på både DVD og BD før USA?


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Såsom Die Hard 4, The Simpsons Movie, Pirates 3, Spider-Man 3 og andre, der alle udkom i Europa på både DVD og BD før USA?


Koster disse film det samme i Europa som i USA?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af Timeguardian Timeguardian skrev:

Jeg har ikke selv valgt format endnu,da der stadig er fordele/ulemper på begge formater.Blu-ray holder stadig fast i regions-koder , hvor hd-dvd er fri.
Du kan ikke sammenligne Blu-Ray's regionskoder med DVD --
det er langt langt værre. Blu-Ray har det ekstremt forbrugerfjendske system BD+ som kan bruges til at checke om du har modificeret din Blu-Ray afspiller (for eksempel så den ignorerer regionskoder) og BD+ kan i så fald instruere din afspiller om
at nægte at afspille din Blu-Ray disc. Vi taler om <span style="font-style: italic;">din</span> afspiller og <span style="font-style: italic;">din</span> Blu-Ray disc, som er købt for <span style="font-style: italic;">dine</span> penge. Du må
bare ikke se den! Hvem ønsker dog at eje sådant noget bras?


Forbrugerfjendsk? Jeg har en afspiller og køber en film. Filmen sættes i og den starter (mange gange endda uden menu og diverse andet først).

Det er da ikke forbrugerfjendsk.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Såsom Die Hard 4, The Simpsons Movie, Pirates 3, Spider-Man 3 og andre, der alle udkom i Europa på både DVD og BD før USA?
Koster disse film det samme i Europa som i USA?


Koster tøj det samme i Europa som i USA? Mad? Biler? Benzin?

I øvrigt gav jeg GBP15 for The Simpsons Movie, hvilket er mindre end hvad Axelmusic.com tager for US udgaven, og Spider-Man Trilogy var også billigere i UK end hvad jeg kunne finde US udgaven til.


Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:51

Bill Hunt har også kommenteret nu:

The Bits are confirmed by Warner's Sanders. First, Blu-ray stand alone players outsold HD-DVD in December. Here's the quote:

"One of the things you see in the NPD data for this fourth quarter was that even with a $100 [price] premium, Blu-ray set tops outsold HD set tops in December. Even with Toshiba having the lowest-cost player in the market, software sales remained 2 to 1 in favor of Blu-ray."

Second, many avid movie buyers have stopped purchasing DVDs while they've been waiting for the format war to end...

http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents - http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:57

Selvfølgelig er film dyrere i DK, det er jo ikke gratis at lave undertekster

 



Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Efterhånden som hr og fru DK og Maren i kæret får blu-ray men iøvrigt ikke vil give 300 i Fona for filmene eller ikke kan få en ny film i DK fordi filmselskabet først synes den skal udgives 9 månder efter US-releasen og derfor køber dem online  - tja ..... hvordan mon så de reagerer.

Så bliver fora som dette oversvømmet med noob-indlæg.

Hr. og fru. DK og hende Maren i kæret der aner sgu da heller ikke hvornår noget udkommer i USA eller i det hele taget noget om release datoer før trailers på de danske tv-kanaler kører konstant.



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:05
Og hold så kæft med det porno, der ER udkommet pornofilm på Blu-ray og der er flere på vej!!!


Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:07
Hmm, eftersom jeg endnu har holdt mig neutral i denne krig, ligger det snart åbentlyst hvad der skal hjem på reolen, jeg afventer dog lige Toshiba's udmeldelse på CES 2008. Det bliver fanma spændende at høre....


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Forbrugerfjendsk? Jeg har en afspiller og køber en film. Filmen sættes i og den starter (mange gange endda uden menu og diverse andet først).


Ja, men ikke alle film. Vil du virkelig ikke selv bestemme hvad du skal se i dit eget hjem? Hvorfor skal filmselskaberne bestemme hvornår du kan få lov til at se en film?

At vælge R1 DVD i stedet for R2 DVD er ikke kun et spørgsmål om priser. Det handler også om udvalg og udgivelsestidspunkter.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:17

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Forbrugerfjendsk? Jeg har en afspiller og køber en film. Filmen sættes i og den starter (mange gange endda uden menu og diverse andet først).


Ja, men ikke alle film. Vil du virkelig ikke selv bestemme hvad du skal se i dit eget hjem? Hvorfor skal filmselskaberne bestemme hvornår du kan få lov til at se en film?

At vælge R1 DVD i stedet for R2 DVD er ikke kun et spørgsmål om priser. Det handler også om udvalg og udgivelsestidspunkter.

 

Fordi de har betalt mio af dollars for at lave filmene, bestemmer de ikke i forvejen hvornår du skal se den i bio??? Lever du ikke fint nok med det?

 



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:24

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Forbrugerfjendsk? Jeg har en afspiller og køber en film. Filmen sættes i og den starter (mange gange endda uden menu og diverse andet først).

Hvorfor skal filmselskaberne bestemme hvornår du kan få lov til at se en film?

Øhm fordi de ejer rettighederne til filmen, du køber KUN retten til at se den.



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:25

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:



Såsom Die Hard 4, The Simpsons Movie, Pirates 3, Spider-Man 3 og andre, der alle udkom i Europa på både DVD og BD før USA?

Du nævner 4 titler + andre.

Så er mit svar: Nej, jeg mente dem, du ikke nævnte = Alle film - (de 4 titler + "andre") ....  



Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Øhm fordi de ejer rettighederne til filmen, du køber KUN retten til at se den.

Øhm så må de jo heller ikke forhindre mig i at se en region 1-film (som jeg jo har købt retten til at se) i et region 2-land. 



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:29
Når jeg kigger tilbage og tænker lidt, så skød HD sig selv ned fordi X-Box ikke hade HD drev indbygget og derforville kunne tvingekøberne til at investere i HD, det var HD største fejl.
Den hade sony luret, med sit bluray drev i ps3, selv om der stadig er folk der ude der ikke ved de klan afspille bd film på deres ps3, så var det den rigtige vej at gå,  så set på afspiller salg mener jeg x box føre klart med udbud af spil og osse i antal af solgte konsoler, godt men ikke er bill g lige nu og har været med til at tage den beslutning omkring drevet, som sikkert saktens kunne ha været sat ind i konsolen da sony kom med nyheden omkring deres drev og ha ændret billed dramatisk.. lol ja sådan ser jeg det nu...!


Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Øhm fordi de ejer rettighederne til filmen, du køber KUN retten til at se den.

Øhm så må de jo heller ikke forhindre mig i at se en region 1-film (som jeg jo har købt retten til at se) i et region 2-land. 

 

Det gør de vel heller ikke, det står dig da frit for at købe en reg A afspiller

 



Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:30

Synes der på et tidspunkt tidligt i High Definition udviklingen (2003 tror jeg) var tale om harmonerede globale udgivelsesdatoer... nogen der har hørt eller ved noget der?



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:31
Det smarte ved dette er da osse nu alle dem der har HD, måske skynder sig at sælge sin afspiller og køber en "Hvad" ja nemlig en Bluray/ps3 og derfor læger brænde på bålet for bluray.


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:31

deleted



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Det smarte ved dette er da osse nu alle dem der har HD, måske skynder sig at sælge sin afspiller og køber en "Hvad" ja nemlig en Bluray/ps3 og derfor læger brænde på bålet for bluray.

 

Dem der køber en brugt HD-DVD har vel også tænkt sig at købe film til den, det interessante bliver salget af nye afspillere fremover

 



Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Det smarte ved dette er da osse nu alle dem der har HD, måske skynder sig at sælge sin afspiller og køber en "Hvad" ja nemlig en Bluray/ps3 og derfor læger brænde på bålet for bluray.

 

Dem der køber en brugt HD-DVD har vel også tænkt sig at købe film til den, det interessante bliver salget af nye afspillere fremover

 

 

Mon ikke udslaget på Nielsen Videoscan målingerne hurtigt ændrer billede? Amazon.com finder sikkert også hurtigt nye tal...

EDIT: Det bliver især spændende at se om der er andre der følger trop. Dette træk må da givet øget nervøsitet i HD-DVD lejren...



Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:35

Mon ikke el-giganten gerne havde set denne udmelding først var kommet en måned efter deres brandudsalg af HD-DVD afspillere

 



Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Øhm fordi de ejer rettighederne til filmen, du køber KUN retten til at se den.

Øhm så må de jo heller ikke forhindre mig i at se en region 1-film (som jeg jo har købt retten til at se) i et region 2-land. 

FFS de EJER rettighederne på filmen så de må squ da gøre nøjagtig som det passer dem (jeg siger IKKE at jeg er enig).

DU køber rettigheden til en film som er låst til ne bestemt region fordi sådan ønsker rettighedsindehaverne det skal være, er du utilfreds må du lade være.

Og ja hvis du ønsker at se en R1 film, så må du købe en R1 afspiller.

EDIT: Omformulering og tilføjsel.



Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Oprindeligt skrevet af henrik-t henrik-t skrev:

Det smarte ved dette er da osse nu alle dem der har HD, måske skynder sig at sælge sin afspiller og køber en "Hvad" ja nemlig en Bluray/ps3 og derfor læger brænde på bålet for bluray.

 

Dem der køber en brugt HD-DVD har vel også tænkt sig at købe film til den, det interessante bliver salget af nye afspillere fremover

 



der mente jeg seføli brænde på bålet for bluray, som rister HD over ilden til det format er brændt ud.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Forbrugerfjendsk? Jeg har en afspiller og køber en film. Filmen sættes i og den starter (mange gange endda uden menu og diverse andet først).

Hvorfor skal filmselskaberne bestemme hvornår du kan få lov til at se en film?

Øhm fordi de ejer rettighederne til filmen, du køber KUN retten til at se den.



Jeg vil anbefale dig at læse lidt op på lov om ophavsret. Der er ikke nogen lovhjemmel til at forhindre folk i at se en film i deres private hjem (det gælder i øvrigt uanset hvordan de har erhvervet filmen, incl. en piratkopi fra Kina for den sags skyld).

Filmselskaberne kan prøve med tekniske midler som regionskoder, men sålænge formålet er afspilning i dit private hjem, har du ret til at hacke disse ting alt det som du har lyst. Du må også købe film hvor du har lyst, i USA, Kina eller Afghanistan, sålænge det er til dit eget brug (modsat videresalg, hvor en tåbelig lovgivning desværre beskytter filmselskabernes ønske om at monopolisere markedet).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Jeraun
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Bare en skam at Band of Brothers (HBO) ikke nåede at udkomme på HD-DVD ,

Jo den findes på HD DVD fra Japan .Prisen ved jeg ikke.

Her er et link.

http://hddvdformat.blogspot.com/2007/04/band-of-brothers-arriving-on-hd-dvd-in.html - http://hddvdformat.blogspot.com/2007/04/band-of-brothers-arr iving-on-hd-dvd-in.html

hilsen

Jes



-------------
Jeraun


Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Forbrugerfjendsk? Jeg har en afspiller og køber en film. Filmen sættes i og den starter (mange gange endda uden menu og diverse andet først).

Hvorfor skal filmselskaberne bestemme hvornår du kan få lov til at se en film?

Øhm fordi de ejer rettighederne til filmen, du køber KUN retten til at se den.



Jeg vil anbefale dig at læse lidt op på lov om ophavsret. Der er ikke nogen lovhjemmel til at forhindre folk i at se en film i deres private hjem (det gælder i øvrigt uanset hvordan de har erhvervet filmen, incl. en piratkopi fra Kina for den sags skyld).

Filmselskaberne kan prøve med tekniske midler som regionskoder, men sålænge formålet er afspilning i dit private hjem, har du ret til at hacke disse ting alt det som du har lyst. Du må også købe film hvor du har lyst, i USA, Kina eller Afghanistan, sålænge det er til dit eget brug (modsat videresalg, hvor en tåbelig lovgivning desværre beskytter filmselskabernes ønske om at monopolisere markedet).

Ja men du har IKKE krav på at kunne afspille en eksempelvis R1 film på en R2 afspiller, hvilket var det jeg uddybede i mit andet indlæg.

 



Skrevet af: Pizzabager
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 18:36

Region1 region 2 OSV. er ikke lavet for sjov de har en mening med dem, at folk så ikke kan lide dem, det er ærgeligt, Jo jeg ville også fortrække at BD ikke var regionsbundet. men det er det.

Hr og Fru. DK har ingen anelse hvad Region 1 og Region 2 er, før du skære det ud i pap for dem. desuden køber de ikke BD skriver på nettet, Men får dem i gaver til jul, ud over det køber de måske et par skiver i butikker om året. Dem der køber mange DVD/BD/HDDVD på nettet er unge mennesker og "nørder" som os herinde. det er der pengene ligger, så film selskaberne ligger ikke søvnløse om natten af frygt for Hr. og Fru. DK ikke løber ned i butikken på mandag og køber en BD maskine, det er ungdommen der er de største kunder, og de skal nok købe maskinerne så snart de synes de er i en passende pris..

Ud over det, jeg synes det er godt at "krigen" måske er slut. jeg har selv overvejet hvad jeg skal købe, og nu er jeg ikke længere i tvivl.

 

 



Skrevet af: kallek
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Mon ikke el-giganten gerne havde set denne udmelding først var kommet en måned efter deres brandudsalg af HD-DVD afspillere

 

  Fik min HD-E1 fra el-giganten i går, hvis jeg viste det jeg ved i dag, havde jeg nok ikke bestilte den før jul. Men når det så er sagt beholder jeg den, for selv alm dvd står rigtigt godt på den, og en god dvd afspiller koste jo også en del, samt nu kan det være at der kommer del billige HD film

 



-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD


Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 19:52
Jeg kan ikke se de store problem med de forskellige regioner, folk der køber region A film kan da bare købe en region A afspiller hvis I er så ivrige efter at se region A film, jeg købte en US PS3 for et år siden for meget mindre end den kostede i danmark da jeg ikke kunne drømme om at vente til at film bliver udgivet på blu-ray i europa.

Jeg synes det er dejligt at denne format krig er slut.


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Filmselskaberne kan prøve med tekniske midler som regionskoder, men sålænge formålet er afspilning i dit private hjem, har du <span style="font-style: italic;">ret</span> til at hacke disse
ting alt det som du har lyst.


Tag en tudekiks - helt ærligt.

Køb dine film lovligt og se dem lovligt.



Print side | Luk vindue