Print side | Luk vindue

HD DVD gruppen aflyser Pressemøde på CES

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33341
Udskrevet den: 22-Februar-2025 kl. 15:54

Emne: HD DVD gruppen aflyser Pressemøde på CES
Skrevet af: kikkomaniac
Emne: HD DVD gruppen aflyser Pressemøde på CES
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:48

Det ser ud som ren desperation fra HD-DVD gruppen. Er det virkelig slut for HD-DVD nu?

Den 2 timer lange pressekonference som skulle afholdes på CES messen med deltgere fra bla. Toshiba, Paramount, Universial er blevet aflyst.

LINK:

http://www.highdefdigest.com/news/show/CES_2008/HD_DVD_Promo_Group_Cancels_CES_Press_Conference/1331 - http://www.highdefdigest.com/news/show/CES_2008/HD_DVD_Promo _Group_Cancels_CES_Press_Conference/1331

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 11:56
Næh nej, det er bestemt ikke slutningen for HD DVD. Der kommer med garanti modtræk. Måske er det derfor at mødet blev aflyst. Jeg mener bestemt, at man overvurdere Warners beslutning

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:04

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Næh nej, det er bestemt ikke slutningen for HD DVD. Der kommer med garanti modtræk. Måske er det derfor at mødet blev aflyst. Jeg mener bestemt, at man overvurdere Warners beslutning

hmmm, modtræk? Hvad kan de komme med? 

en xbox360 med indbygget HD-DVD?

Begynde at FORÆRE deres afspillere væk?

Nej du, det ændrer ikke på at BLU-RAY sidder på 70% af ALLE film. Der går rygter om at selv Universial vil gå neutralt hvilket er det sikre død for HD-DVD - men DET er selvfølgelig kun rygter

Men, warners beslutning er længe ventet- nu får vi kun 1 format til gavn for hele industrien, inkl forbrugerne. Krigen har dog været god for at få priserne ned på afspillere.

Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:08
Mon det er Bill Gates ham selv der skal stå og præsentere X-box HD-DVD med røde ører, som dengang hans windows brød sammen ved præsentationen

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har godt nok også svært ved at se hvad de skulle hive op af hatten nu. Mon ikke også de selv har det og derfor aflyste mødet

Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:20

He, he, jeg skal love for at vclarke er fremme i alle tråde med slet skjult skadefro!! Det er lidt sjovt..!!

Nå, det jeg ville sige: Jeg er glad for at have en hd-dvd afspiller fordi der stadig kommer RIGTIG MANGE eksklusive titler fra Universal, osv!!

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:25

Det er altid skønt at vinde. Du skulle ha' set mig da Paramount lavede deres stunt

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det er altid skønt at vinde. Du skulle ha' set mig da Paramount lavede deres stunt

Bare rolig, jeg kan IKKE forestille  mig at Paramount IKKE har et klausul om at de "må" skifte tilbage til BLU hvis HD-DVD bliver svækket betragteligt.

og med WB udmelding, så er det bare et spørgsmål om tid. Jeg vil æde min gamle hat på at der ikke er noget som hedder HD-DVD d. 01-01-2009

Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:28

Warners beslutning har kæmpe betydning, HD-DVD kan på ingen måde vende markedet til deres fordel nu.

Toshiba er et meget stort og klogt firma, og de vil selvfølgelig ikke blive ved med, at stoppe penge i noget som på forhånd er tabt.

Bare se deres årsrapport for i år, alene på det Japanske marked var HD-DVD optager markedet med til, at nedbringe deres resultat med 4 %.

At Universal og Paramount begynder, at udgive på Blu-ray det sker i år. Så kan Toshiba lave en kombi-player så alle med HD-DVD stadig kan nyde deres film.

Personligt synes jeg, at Warner skulle have kommet med udmeldingen under HD-DVD's presse konference, så skulle I have set lange hovedet  

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:38

Oprindeligt skrevet af kikkomaniac kikkomaniac skrev:

Men, warners beslutning er længe ventet- nu får vi kun 1 format til gavn for hele industrien, inkl forbrugerne.

Hvordan er manglende konkurrence til gavn for forbrugerne?
Fortæl, fortæl...

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:42

Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Konkurrence mellem de forskellige producenter af Blu-ray.

Ligesom med DVD.

På computermarkedet er der også konkurrence mellem de individuelle PC producenter. Der hedder det heller ikke PC mod Mac.

Format krigen har efterladt forbrugere i tvivl, flere uanhængige markedsundersøgelser i USA fra november, viser at 50 % af dem som køber et HDTV, vil ikke have Blu-ray eller HD-DVD, fordi der er format krig.

Hvis den ikke stopper får man aldrig udnyttet economies of scale, og det giver lavere priser.

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Hvis den ikke stopper f�r man aldrig udnyttet economies of scale, og det giver lavere priser.

Gad vide om blu-ray afspillerne ville være salget i pris som vi har set henover de sidste par måneder, hvis det ikke havde været for brandudsalget på hd-dvd-afspillerne.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:49

Vi bukker os skam også og siger mange tak til HD-DVD - men nu må vi altså videre

Skrevet af: Sandal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:53
Det eneste positive formatkrigen har medført, er priskrig på afspillerne. Dette kan jeg ikke rigtig bruge til noget (da jeg allerede har valgt format - det rigtige selvfølgelig), så nu ser jeg frem til, at vi kan få noget konkurrence på filmpriserne.

-------------
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 12:54

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Gad vide om blu-ray afspillerne ville være salget i pris som vi har set henover de sidste par måneder, hvis det ikke havde været for brandudsalget på hd-dvd-afspillerne.

Det har da helt sikkert, hjulpet prisen nedad. Men nu kunne HD-DVD så hellere ikke hjælpe den længere ned, de var jo begyndt at forære afspillerne væk, for 139 dollar med 12 film.

Det hjælper ingenting, at prisen falder, hvis krigen afholder forbrugerne fra, at købe. Nu ser det ud til, at vi har en afklaring.

Udtalelser lige før CES:

Bob Chapek, Disney
"Our year-end numbers show that studios, retailers, manufacturers and consumers are committed to Blu-ray Disc and its superior technological advancements."

Mike Dunn, Fox
"Every indicator [is] favoring Blu-ray's inevitable success."
"Some of the blowout pricing seen by the other format appears to have been counterproductive, as software sales showed no dramatic increase."
"Blu-ray is 'future proof' technology with the capacity to grow and evolve, rather than the one that faces near-term obsolescence."
"In some parts of the world the software sales ratios are as high as 10-to-1 in favor of Blu-ray."

Steve Einhorn, New Line
"Dueling formats have restrained our ability to launch large-scale, industry wide marketing initiatives"

Kelley Avery, Paramount
"HD DVD has done a nice job of creating an attractive and affordable value proposition and makes a lot of sense for our audience."

David Bishop, Sony
"The installed base is expected to more than double [in 2008]."
"As the format war dissipates, consumer interest in Blu-ray will be spurred to coincide with the increased demand for high-definition entertainment."
"Even in the weeks with the most compelling HD DVD offerings, Blu-ray has continued to win the software battle between the competing formats, going back to December 2006. This continuing 2-to-1 sales ratio leaves little doubt that Blu-ray will win the war in the end."

Craig Kornblau, Universal
"Pricing is critical, which HD DVD is achieving with sub-$199 players."
"HD DVD is cheaper to make, offers a combo disc option for consumers and has fewer compatibility issues than other formats."
"The HD DVD companies continue to stand behind our value proposition, which offers consumers a compelling and consistent high-def experience at the most affordable price."

Ron Sanders, Warner
"Unfortunately, the dueling formats created an information logjam in what should have been our conversation with consumers."

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:07

Det har da helt sikkert, hjulpet prisen nedad. Men nu kunne HD-DVD så hellere ikke hjælpe den længere ned, de var jo begyndt at forære afspillerne væk, for 139 dollar med 12 film.

Toshiba startede selv enden på formatet med den priskrig, da de skræmte stort set alle andre væk.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:08

Hvordan er manglende konkurrence til gavn for forbrugerne?Fortæl, fortæl...

Så må vi hellere se at få indført nogle flere tv-standarder - det dur ikke med ét format, og det kan da kun blive bedre, hvis PAL og HDTV for konkurrence.

Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:18

Jeg er sq også glad for at det lakker mod enden. Det handler ikke om manglende konkurrence, men om en nytteløs skyttegravskrig. Nu kan dem som ynder at ofre penge på HD-medier snart være sikre på at deres format er varigt (mere eller mindre!).

Derudover tror jeg IKKE at Microsoft smækker en HD-DVD afspiller i en evt. ny Xbox, da de vist mest tror på deres online-video'er... Jeg går ind for digital distribution...

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:30

Konkurrence mellem de forskellige producenter af Blu-ray.

Ligesom med DVD.

For afspillerne, ja, men hvad med mediet?
Det er jo revnende ligegyldigt, at afspilleren kun koster 1000 kr., hvis medierne pga. manglende konkurrence stiger, så de færdige film ryger op på 400 kr. eller mere.

Der skal nok være nogle, der lukrerer på at formatkrigen stopper, men næppe forbrugerne.

Jeg siger ikke, at det sker, men at risikoen er til stede.

P.S. Det kan jo også være at man skruer ned for de tekniske landvindinger, hvis man kun har sig selv at konkurrere med.
Udvikling kommer af konkurrence, ikke af monopol.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:35

ja, men hvad med mediet?
Det er jo revnende ligegyldigt, at afspilleren kun koster 1000 kr., hvis medierne pga. manglende konkurrence stiger, så de færdige film ryger op på 400 kr. eller mere.

Tror du seriøst selv, at priserne på filmene stiger igen?

Riskio tror jeg ikke engang på.

Jeg synes i øvrigt, at filmene er billige. Jeg har købt mange af mine film til 229 i Blockbuster, og det er billigt når man tænker på, hvor meget bedre det er end DVD.

Skrevet af: Nickell
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:38

Der er ingen som tør at lade deres priser på filmene stige, pga. den interne konkurrence butikkerne imellem.

Derimod kan jeg godt følge Non-Desperado's budskab om mediets udvikling...

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:38

Oprindeligt skrevet af Nickell Nickell skrev:

Der er ingen som tør at lade deres priser på filmene stige, pga. den interne konkurrence butikkerne imellem.

Enig.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af kikkomaniac kikkomaniac skrev:

Jeg vil æde min gamle hat på at der ikke er noget som hedder HD-DVD d. 01-01-2009

Jamen, så bliver det jo spændende, om vi skal ønske bon appétit.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 13:42

Jamen, så bliver det jo spændende, om vi skal ønske bon appétit.

BA DUM TSSSSS..........

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 15:29

For afspillerne, ja, men hvad med mediet?Det er jo revnende ligegyldigt, at afspilleren kun koster 1000 kr., hvis medierne pga. manglende konkurrence stiger, så de færdige film ryger op på 400
kr. eller mere.

Svjv. er vejl. pris på Blu-ray og HD DVD de samme i dag som i starten, så på det punkt har der da ikke været "krig".

P.S. Det kan jo også være at man skruer ned for de tekniske landvindinger, hvis man kun har sig selv at konkurrere med.Udvikling kommer af konkurrence, ikke af monopol.

Blu-ray er ikke mere monopol end DVD, CD og mange andre formater.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Blu-Ray er langt bedre egnet end DVD og HD-DVD til at håndhæve en monopolsituation over produktion og distribution af videoindhold. AACS er obligatorisk på BD-ROM medier, mens det er frivilligt på HD-DVD ligesom CSS er frivilligt på DVD. Blu-Ray's ROM Mark betyder at kun særligt godkendte fabrikker kan fremstille discene, hvilket giver bedre mulighed for at undertrykke bestemte typer indhold, for eksempel pr0n. Den fremtidige status for BDMV indhold ("rigtige film") på BD-R medier er meget uklar.

Alt dette  er formentligt et bevidst designvalg fra de store filmselskaber, som officielt vil sige at det skyldes at de vil forhindre piratkopiering (det hjælper bare ikke - BD+ filmene bliver også re-encodet til Matroska). Samtidig har det en for dem behagelig sideeffekt at konkurrencen fra mindre produktionsselskaber begrænses.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:02

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Blu-Ray er langt bedre egnet end DVD og HD-DVD til at håndhæve en monopolsituation over produktion og distribution af videoindhold. AACS er obligatorisk på BD-ROM medier, mens det er frivilligt på HD-DVD ligesom CSS er frivilligt på DVD. Blu-Ray's ROM Mark betyder at kun særligt godkendte fabrikker kan fremstille discene, hvilket giver bedre mulighed for at undertrykke bestemte typer indhold, for eksempel pr0n. Den fremtidige status for BDMV indhold ("rigtige film") på BD-R medier er meget uklar.

Alt dette  er formentligt et bevidst designvalg fra de store filmselskaber, som officielt vil sige at det skyldes at de vil forhindre piratkopiering (det hjælper bare ikke - BD+ filmene bliver også re-encodet til Matroska). Samtidig har det en for dem behagelig sideeffekt at konkurrencen fra mindre produktionsselskaber begrænses.

Helt ærligt, hvis du havde brugt flere 100 mio dollars på at lave en film, ville du så ikke gerne have lidt kontrol over hvad der skete med den efterfølgende?

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Helt ærligt, hvis du havde brugt flere 100 mio dollars på at lave en film, ville du så ikke gerne have lidt kontrol over hvad der skete med den efterfølgende?

Der er en beskyttelse i de ophavsretslige regler. Ting som regionskoder og BD+ (hvor det fremtidige potentiale for kontrol over forbrugerne er meget stort) går langt ud over dette.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: henrik-t
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:24
Når jeg kigger tilbage og tænker lidt, så skød HD sig selv ned fordi X-Box ikke hade HD drev indbygget og derforville kunne tvingekøberne til at investere i HD, det var HD største fejl.
Den hade sony luret, med sit bluray drev i ps3, selv om der stadig er folk der ude der ikke ved de klan afspille bd film på deres ps3, så var det den rigtige vej at gå,  så set på afspiller salg mener jeg x box føre klart med udbud af spil og osse i antal af solgte konsoler, godt men ikke er bill g lige nu og har været med til at tage den beslutning omkring drevet, som sikkert saktens kunne ha været sat ind i konsolen da sony kom med nyheden omkring deres drev og ha ændret billed dramatisk.. lol ja sådan ser jeg det nu...!

Skrevet af: Wuffer
Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 16:50

Går helt ind for at vi ikke skal have for mange monopoler, men når vi snakker formater så ønsker jeg så få som muligt...

Jeg synes ikke det er attraktivt at man som forbruger skal eje 2 forskellige maskiner for at se HD materiale. Desuden er det med til at forsinke udbredelsen af HD medier, da 2 formater forvirre den normale "forbruger". Desuden er der også en del der er bange for at spille på den forkerte hest (vi er mange der også var med ved Betamax/VHS krigen).

Tror det kræver 1 format før HD bliver mainstream.

Personligt er jeg godt tilfreds med at Blu-Ray igen ser ud til at dominere, men der er ingen der har vundet kapløbet endnu og jeg tror stadig det kan vippe til begge sider.

Noget helt andet. Sony puttede ikke kun Blu-Ray i ps3'eren for at få HD film i boxen, men også fordi de mener at fremtidens spil vil kræve mere plads.

Skrevet den: 05-Januar-2008 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Blu-Ray er langt bedre egnet end DVD og HD-DVD til at håndhæve en monopolsituation over produktion og distribution af
videoindhold.

Jeg tror du skal starte med at finde ud af hvad et monopol er.

Print side | Luk vindue