Paramount på vej tilbage til BluRay?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Blu-ray afspillere
Forumbeskrivelse: Afspillere med blu-ray
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33515
Udskrevet den: 06-Juni-2025 kl. 23:28
Emne: Paramount på vej tilbage til BluRay?
Skrevet af: fumper
Emne: Paramount på vej tilbage til BluRay?
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 09:44
Hvis der er hold http://www.engadget.com/2008/01/07/paramount-following-warner-out-the-hd-dvd-door/ - i dette rygte så er fremtiden for mit elskede HD-DVD i sandhed sort, paramount har åbenbart en nødbremse i deres kontrakt med HD-DVD
Yikes siger jeg bare
------------- Sony 40D3000|Sony Hxd-870|Xbox-360 m hd-dvd drev|Harman Kardon DVD-31
http://kortlink.dk/4yzm - Lintronic 238 med Beo5! |Qnap209Pro 500gb|PS3
http://kortlink.dk/4yzg - Hjemmebio
|
Svar:
Skrevet af: Henrik_s
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 11:45
Jeg siger bare Transformers på Blue-ray 
------------- Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
|
Skrevet af: vclarke
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 11:47
Og Stardust!!!
|
Skrevet af: Pede8000
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 11:59
Jeg er bange for at det vil bremse udviklingen af formatet, desværre!! Jeg har, og har næsten altid haft, mulighed for at afspille begge formater. Af økonomiske årsager har jeg LANGT flest HD-DVD titler (import/us).
Disse ville IKKE have været købt, hvis de skulle købes i DK/EU!!!! Jeg har simpelthen ikke råd/ lyst til at betale 200+ for film!!! Venter så hellere nogen måneder på ex-udlejning hos Blockbuster eller lign.
Glad for at PS3 er en hæderlig DVD afspiller. Jeg er bange for at det samlede HD salg vil falde drastisk.. ØV ØV ØV!!
The future looked bright...!! To skridt tilbage!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 12:02
Flot analyseret! WB og mange andre har ellers den stik modsatte forventning
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 12:04
vclarke skrev:
Flot analyseret! WB og mange andre har ellers den stik modsatte forventning
|
Get a life!! Du spammer en del! Hvis du ikke kan kommentere ordenligt burde du lade være!!
På forhånd tak!
------------- Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 12:06
Nu skal jeg forhåbentligt snart købe Transformers, Stardust, King Kong, The Fast and the Furious, 2 Fast 2 Furious. osv. osv. Det syntes jeg da peger i den modsatte retning! - Var det bedre så?
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 12:08
det ville blive den bedste nyhed i dag. hvis det bliver officielt. så mangler bare universal.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet af: Iron Man
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 12:11
Pede8000 skrev:
Jeg er bange for at det samlede HD salg vil falde drastisk.. ØV ØV ØV!! |
Jeg er dybt uenig, men det er jo derfor vi har et forum 
Det eneste måde, at det nogensinde vil stige på, er hvis vi får 1 format.
|
Skrevet af: Kennethxyz
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 13:24
vclarke skrev:
Og Stardust!!! |
OMG Det ville være så fedt, Robert de niro er genial i den film.
|
Skrevet af: Jeraun
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 13:40
Om De (paramount/Dreamworks) skifter ved de kun selv.Det må vi vente på.
Som det er lige iøjeblikket kommer der ikke flere BD ind der altid har gjort.HD dvd har fået et spark i skr..t. af WB.
------------- Jeraun
|
Skrevet af: Gelardi
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 13:54
Nyheden står på flere nyhedssider, og jeg håber også bare at de skifter.. jeg holder i hvert fald med Blu-ray..og nej, gider ikke høre nogen at brokke sig over det..hver sin smag:-)
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 15:56
Jeg har begge formater, men foretrækker HD DVD grundet regionsfriheden. Håber krigen fortsætter et par måneder endnu, for at presse prisen yderligere. Konkurrence er sundt og HD DVD har været med til at få prisen så hurtigt ned. Det må gerne forsætte med at falde. Men er ikke BLÅ øjet og som det ser ud for HD DVD, er det svært at se, hvordan de skal komme tilbage, men måske M$ har pengetricks i ærmerne.
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:05
Hvis microsoft hælder flere penge i HD-DVD har det KUN det ene formål at forpurre hele købe markedet, for senere at score kassen på online-leje
HD-DVD kan ikke blive vinder nu, men de kan trække den laaangt ud, men med hvilket formål andet end det ovenfor beskrevede?
|
Skrevet af: Bjur
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:12
vclarke skrev:
Hvis microsoft hælder flere penge i HD-DVD har det KUN det ene formål at forpurre hele købe markedet, for senere at score kassen på online-leje
HD-DVD kan ikke blive vinder nu, men de kan trække den laaangt ud, men med hvilket formål andet end det ovenfor beskrevede?
|
Ja, er udmærket klar over deres kæphest er ikke optiske medier, og såfremt de vælger at poste flere penge i formatet, er det ikke en langsigtet løsning, men hvis det skulle trække ud, så har jeg ingen problemer med det, selvom det efterhånden ser tvivlsomt ud. Nu må vi se hvad de næste par dage bringer.
|
Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:39
Henrik_s skrev:
Jeg siger bare Transformers på Blue-ray  |
Det siger du bare, jeg vil hellere have den på Blu-ray, det andet format du nævner kender jeg ikke ;)
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:43
Bjur skrev:
Jeg har begge formater, men foretrækker HD DVD grundet regionsfriheden. |
Warner, Paramount og Universal kan jo sagtens forsætte med, at være regionsfri.
Så kan man bare holde sig Disney, Fox, Lionsgate, Sony. Deres titler kunne alligevel ikke få på HD-DVD.
|
Skrevet af: Kenzo85
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:51
Pede8000 skrev:
Jeg er bange for at det vil bremse udviklingen af formatet, desværre!! Jeg har, og har næsten altid haft, mulighed for at afspille begge formater. Af økonomiske årsager har jeg LANGT flest HD-DVD titler (import/us).
Disse ville IKKE have været købt, hvis de skulle købes i DK/EU!!!! Jeg har simpelthen ikke råd/ lyst til at betale 200+ for film!!! Venter så hellere nogen måneder på ex-udlejning hos Blockbuster eller lign.
Glad for at PS3 er en hæderlig DVD afspiller. Jeg er bange for at det samlede HD salg vil falde drastisk.. ØV ØV ØV!!
|
Det er sjovt, så "mange"som har den mening at, BD er dyrest i Udlandet & i landet. De fleste af mine film er købt for omkring til 110kr. i US, som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at HD-dvd skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd, hvor der var op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.! selvfølgelig EU Imports af BD er dyrest.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:54
Iron Man skrev:
Bjur skrev:
Jeg har begge formater, men foretrækker HD DVD grundet regionsfriheden. |
Warner, Paramount og Universal kan jo sagtens forsætte med, at være regionsfri.
Så kan man bare holde sig Disney, Fox, Lionsgate, Sony. Deres titler kunne alligevel ikke få på HD-DVD.
|
Åh, det ville være sød musik.... Jeg håber da at Warner fastholder princippet om reg.fri!!! Kan dog have mine bange anelser..
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 16:55
Kenzo85 skrev:
Pede8000 skrev:
|
Det er sjovt, som "mange" har den mening at BD er dyrest i Udlandet. De fleste af mine film er købt for omkring 110kr. som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at de skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd på op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.!
|
Kenzo, jeg har læst dit indlæg 3 gange og forstår det stadig ikke??!!

|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:02
rettet nu.. håber det hjælper lidt.
------------- Se mit udstyr her: http://tinyurl.com/3lz9szc" rel="nofollow - Min Bio-tråd!
|
Skrevet af: Zavior
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:08
Kenzo85 skrev:
Det er sjovt, som "mange" har den mening at BD er dyrest i Udlandet. De fleste af mine film er købt for omkring 110kr. som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at de skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd på op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.! |
Heller ikke jeg..
Et hurtig tjek på play.com
300 Blu-Ray 37.49 HD-DVD 37.49
Blood Diamond Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Blade Runner Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Enkeltstående tilfæld ?
Okay jeg indrømmer det gerne Planet Earth var hele 3 euro billiger :D
|
Skrevet af: Abaddon
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:09
Jeg synes heller ikke at hd-dvd film er billigere end blu-ray film, ihvertifald ikke hvis man for eksemple køber dem fra amazon.com som jeg gør, langt de fleste blu-ray film koster under 20 dollars, bortset fra film som Fox udgiver.
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:11
Zavior skrev:
Kenzo85 skrev:
Det er sjovt, som "mange" har den mening at BD er dyrest i Udlandet. De fleste af mine film er købt for omkring 110kr. som spiller i min ps3 Reg.b. kan ikke se hvorfor at de skulle være billigere, mange steder har jeg set priser på samme film mellem bd/hd på op til 10 $ forskel. hvor bd i fleste tilfælde var billigst.! |
Heller ikke jeg..
Et hurtig tjek på play.com
300 Blu-Ray 37.49 HD-DVD 37.49
Blood Diamond Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Blade Runner Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Harry Potter and the Prisoner of Azkaban Blu-Ray 27.99 HD-DVD 27.99
Enkeltstående tilfæld ?
Okay jeg indrømmer det gerne Planet Earth var hele 3 euro billiger :D
|
Jeg synes godt nok at både hd-dvd og blu-ray film er latterlige dyre i europa.
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:23
Jamen jamen jamen, FEJLCITERET!!! Det hele startede med at jeg sagde at jeg købte reg.fri HD-DVD film fra WB/ Paramount i USA. Jeg er bange for at det er en saga blot, når/hvis de nævnte studier går Blu Ray Eksklusiv!! BR er mere restriktive med reg.koder end HD-DVD, der ALLE var/er reg.fri!
Jeg har ALDRIG nævnt køb i Euro, tvært imod... Jeg køber kun i USA, med mindre det er BR, så må den store tegnebog frem.. Die Hard 4.0, Pirates 3, Simpsons Movie, er de seneste jeg har købt, i UK..
|
Skrevet af: Zavior
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:27
ahh på den måde javel 
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:28
Pede8000 skrev:
BR er mere restriktive med reg.koder end HD-DVD, der ALLE var/er reg.fri! |
Det passer ikke. Blu-ray er ikke restriktive med regionskoder, Blu-ray har blot givet studierne et valg.
Studierne vælger selv, om de vil benytte sig af det.
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:29
Zavior skrev:
ahh på den måde javel 
|
He, he, jeg kan se du også har lidt svært ved at forstå Kenzos indlæg... 
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:29
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:30
Iron Man skrev:
Pede8000 skrev:
BR er mere restriktive med reg.koder end HD-DVD, der ALLE var/er reg.fri! |
Det passer ikke. Blu-ray er ikke restriktive med regionskoder, de har blot givet studierne et valg.
Studierne vælger selv, om de vil benytte sig af det.
|
Javel ja, og de har så valgt at kode dem... Det ændrer jo ikke ved det faktum at de er kodede....
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:33
Pede8000 skrev:
Det ændrer jo ikke ved det faktum at de er kodede.... |
Det kan godt være, men det er stadig ikke Blu-ray som format der er restriktiv med det.
Studierne afgører det selv.
Hvis Warner, Paramount og Universal alle synes det var en god ide uden, hvorfor skulle de så ikke fortsætte uden?
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:37
My God! Hvis du går tilbage i tråden, har jeg allerede svaret dig een gang på det... Det er mit håb at de fortsætter de gode toner, men jeg frygter det modsatte.. Skal vi ikke stoppe den her? Ellers kan vi sidde hele natten! Skruen uden ende du ved?!
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:46
Pede8000 skrev:
My God! Hvis du går tilbage i tråden, har jeg allerede svaret dig een gang på det... Det er mit håb at de fortsætter de gode toner, men jeg frygter det modsatte.. Skal vi ikke stoppe den her? Ellers kan vi sidde hele natten! Skruen uden ende du ved?! |
Jeg spurgte bare hvad argumentationen skulle være for, at indføre regionskodningen, men never mind vi stopper bare her 
Jeg kommer sgu nok alligevel aldrig til, at forstå problemet. Hvis man køber en afspiller herhjemme så kan man leje og købe film lige så tosset man vil. Så har man ingen bekymringer, og selvfølgelig falder de yderligere i pris.
En simpel musik CD koster 160kr. i dag. Og ja en HD film med loss-less lyd koster mellem 200-270, og hvad så? Det giver jeg sgu med glæde.

|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 17:50
LOL- - Stop Whining!
|
Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 18:30
Pede8000 skrev:
|
Salget vil falde! Hvor? I USA? Det er da ligemeget om salget af HD udgivelser falder hvis salget alligevel lå i USA.
------------- Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 18:51
Abaddon skrev:
Jeg synes godt nok at både hd-dvd og blu-ray film er latterlige dyre i europa. |
Nu er Play.com tilsyneladende ikke specielt billig. Hos DVD.CO.UK koster de:
300: Kr. 180,00
Blood Diamond: Kr. 170,00
Blade Runner: Kr. 180,00
HP: Kr. 160,00
Men nu kan man ikke sammenligne Europæiske og amerikanske priser.
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 18:55
Hvis man køber fra USA er det jo et gamble med told
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:10
-C5- skrev:
Pede8000 skrev:
|
Salget vil falde! Hvor? I USA? Det er da ligemeget om salget af HD udgivelser falder hvis salget alligevel lå i USA.
|
Hmmmm... Jeg mener formatet som sådan, på verdensplan om du vil!
Jeg tror ikke, at de titler folk i EU tidligere købte i USA vil blive erstattet af køb i EU!!
ALTSÅ HVIS WARNER BEGYNDER AT KODE UDGIVELSER.
Det betyder et samlet tab.. See what I´m saying??
Måske en konspirations- teori, men kunne man tænke sig at grunden til at WB skifter til BR, er for at kunne reg.kode sine BR.
Man undgår jo så at Europæere og andre selv importerer BR.
En BR koster 220 -270 i EU/DK, mod 17-24 $ i i USA kurs 5,06)..
Man skal jo ikke være Einstein for at regne ud at der er mere forretning i at sælge BR i fx EU for derefter at tage overskuddet ud og sende det til HQ i Hollywood... Vi taler jo stadig om et microskopisk marked hvor ingen tjener penge endnu men det kan godt blive til en slat penge, hvis Highdef vinder fodfæste i fremtiden, altså bliver hvermands-eje..
|
Skrevet af: Jimmi Jappe
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:13
Har ikke fået snuppet en eneste film fra dvdpacific i tolden endnu og jeg har snart bestilt en del blu-ray film derfra,ikke engang den der blade runner limited edition blu-ray kuffert blev taget
------------- Panasonic TX-P50VT20EA Panasonic DMP-BDT310 Denon DVD 3910 Denon AVR-3808CI PS3 320gb hdd iMac 24'' iPhone 3GS 16gb iPad 2 32gb WiFi + 3g
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:15
Pede8000 skrev:
My God! Hvis du går tilbage i tråden, har jeg allerede svaret dig een gang på det... Det er mit håb at de fortsætter de gode toner, men jeg frygter det modsatte.. Skal vi ikke stoppe den her? Ellers kan vi sidde hele natten! Skruen uden ende du ved?! |
hehe, ja det er kun hyggeligt, ligesom den anden tråd. om Warner's drop af HD-dvd
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:18
jeg fik omkring 20 i en ordre fra dvd pacifics, ingen blev taget og det var en billig omgang.
og jeg vil da forsætte med at bestille udenlands så længe at filmene ikke kan fås i danmark og til en rimelig pris.
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:53
http://digitalbits.com/#mytwocents - http://digitalbits.com/#mytwocents
Jeg har lige sakset det her link fra en kommentar på forsiden af recordere, håber det er ok med dig Bruce?!!
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:16
vclarke skrev:
http://digitalbits.com/#mytwocents - http://digitalbits.com/#mytwocents |
Det bølger meget frem og tilbage lige nu.
Som de skrev på http://www.engadgethd.com/2008/01/08/paramount-current-plan-is-to-support-the-hd-dvd-format-curre/ - Engadget for kort tid siden, så har Paramount udsendt en officiel afvisning af nyheden på Financial Times nu.
Nu skal man ikke tro hverken det ene eller det andet på den baggrund ... det kan tolkes på mange måder. Men måske Paramount er nået til enighed med HD DVD promo group nu om at fortsætte ... måske de bare lægger et røgslør ud. Det er svært at spå om.
Enten ruller lavinen snart - eller også dør det hen og bliver hverdag igen. Men spændende er det 
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:18
Lars skrev:
Men spændende er det 
|
Er du forresten i Las Vegas lige nu?
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:41
Iron Man skrev:
[QUOTE=Lars] Er du forresten i Las Vegas lige nu? |
Næh ... og godt for det. Ikke fordi det ikke er spændende nok, men jeg har været på et utal af den type udstillinger og man er døv og blind for verden udenfor imens.
Man går godt nok rundt i store haller, og ser alle de ting som der skrives om i pressemeddelelserne på nettet, men man ser/oplever ikke alt det der rør sig udenfor. Og lige nu hvor HD DVD skæbnen måske er i en afgørende fase, der er det meget mere spændende at være her 
Men vi har adgang til det matriale som løbende udgives fra udstillingen. Både det der stilles til rådighed for international presse og det som de danske bureauer udsender.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet af: -C5-
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 22:28
Pede8000 skrev:
-C5- skrev:
Pede8000 skrev:
|
|
Hmmmm... Jeg mener formatet som sådan, på verdensplan om du vil!
Jeg tror ikke, at de titler folk i EU tidligere købte i USA vil blive erstattet af køb i EU!!
Det betyder et samlet tab.. See what I´m saying??
Måske en konspirations- teori, men kunne man tænke sig at grunden til at WB skifter til BR, er for at kunne reg.kode sine BR.
Man undgår jo så at Europæere og andre selv importerer BR.
En BR koster 220 -270 i EU/DK, mod 17-24 $ i i USA kurs 5,06)..
Man skal jo ikke være Einstein for at regne ud at der er mere forretning i at sælge BR i fx EU for derefter at tage overskuddet ud og sende det til HQ i Hollywood... Vi taler jo stadig om et microskopisk marked hvor ingen tjener penge endnu men det kan godt blive til en slat penge, hvis Highdef vinder fodfæste i fremtiden, altså bliver hvermands-eje..
|
Det er da træls at vi skal betale mere her i EU end de skal i USA.
Men med hensyn til faldet i salget tager helt fejl. Mange går og lurepasser, med hensyn til investering i HD afspiller. Når det bliver helt klart hvem vinderen bliver vil salget eksploderer.
------------- Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005 Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 22:33
Pede8000 skrev:
Det betyder et samlet tab.. See what I´m saying?? |
Markedet er lige nu meget lille, og når hr. og fru Jensen kæber sig en Blu-ray afspiller, vil de købe film i EU.
At tro at Warner ikke vil sælge mere i EU end nu er jo nærmest tåbeligt.
Pede8000 skrev:
En BR koster 220 -270 i EU/DK, mod 17-24 $ i i USA kurs 5,06).. |
Prøv at se bare få indlæg op. Blu-ray koster ned til ca. 160,- i UK.
Hvis du skal sammenligne, så benyt venligst samme grundlag i stedet for at bruge vejl. pris for EU udgaverne. Men så står dit argument selvfølgelig ikke så stærkt.
Pede8000 skrev:
Man skal jo ikke være Einstein for at regne ud at der er mere forretning i at sælge BR i fx EU for derefter at tage overskuddet ud og sende det til HQ i Hollywood... |
Langt den største del i prisforskellen er afgifter og større omkostninger i Europa, såsom højere lønninger til deres europæiske ansatte, højere skatter, lokalisering osv.
Du kan ikke bare sammenligne enkeltstående priser mellem USA og EU.
Alt er billigere i USA, men lønninger og skatter er også lavere.
Alene 50 af de 250 kroner en Warner film koster herhjemme i vejl. udsalg er moms, og vejlende pris på en Warner film (uden moms) i USA er altså $36 og ikke $17-24. Det er med din kurs kr. 182.
EU: 200
USA: 182
Er forskellen så stor?
|
Skrevet af: HarBrug for 32
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 22:56
skal man ikke tage højde for regioner af film (blu-ray) når man køber film i staterne? er man altid sikker på at man kan afspille dem den afspiller man har købt hjemme i dk/europa...?
------------- Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se...
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 23:32
Att: Lunddal!
Prøv lige at moderer dig, det er ikke god tone at kalde andre brugeres indlæg/ meninger for nærmest tåbelige !
Derudover er jeg da hamrende ligeglad med hvorfor varen er billigere i USA end i Europa.
2 eks. :Blu Ray: Mr. and Mrs Smith i Amazon.com = 100,00 kr
Samme hos amazon.co.uk = 179,80
Fantastic 4 /siver surfer Amazon.com = 125,00
samme hos amazon.co.uk = 199,80
Igen, prøv venligst at lade være med at være så arrogant i din formulering, man skulle tro jeg havde fornærmet din familie.. Take it easy!!!
|
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 23:44
HarBrug for 32 skrev:
skal man ikke tage højde for regioner af film (blu-ray) når man køber film i staterne? er man altid sikker på at man kan afspille dem den afspiller man har købt hjemme i dk/europa...? |
Jo det skal man tage højde for, nej man er ikke altid sikker på at kunne afspille dem på sin eu afspiller. Er filmene kodefri er der naturligvis ingen problemer
|
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 00:38
Pede8000 skrev:
Att: Lunddal!
Prøv lige at moderer dig, det er ikke god tone at kalde andre brugeres indlæg/ meninger for nærmest tåbelige !
Derudover er jeg da hamrende ligeglad med hvorfor varen er billigere i USA end i Europa.
Samme hos amazon.co.uk = 179,80
Fantastic 4 /siver surfer Amazon.com = 125,00
samme hos amazon.co.uk = 199,80
Igen, prøv venligst at lade være med at være så arrogant i din formulering, man skulle tro jeg havde fornærmet din familie.. Take it easy!!! |
Den eneste grund til at du kan få Mr. and Mrs. Smith for 100 kr. er fordi der er et køb 1 få 1 salg som du sjovt nok glemte at fortælle om, normalt koster Mr. and Mrs. Smith det dobbelte, ikke det allerbedste argument at komme med.
|
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 09:10
Pede8000 skrev:
[Derudover er jeg da hamrende ligeglad med hvorfor varen er billigere i USA end i Europa.
Samme hos amazon.co.uk = 179,80 |
Mr. and Mrs. Smith koster hos Amazon.com $27,95 og det bliver med din fornævnte kurs ca. 141,00.
Nu ved jeg ikke hvad de tager for at sende den, men hos DVD.CO.UK koster den GBP17,95 inkl. porto til Danmark, og det er 180,00
Så udover at sammenligne pærer og bananer oplyser du også fantasipriser?
Pede8000 skrev:
Igen, prøv venligst at lade være med at være så arrogant i din formulering, man skulle tro jeg havde fornærmet din familie.. Take it easy!!! |
Jeg reagerer på din arrogante holdning over for at Warner selvfølgelig hellere vil sælge i EU, da de kan tjene flere penge, og det er jo helt forkert.
At du så kan købe en film i USA billigere, når du undgår told og moms, har jo absolut intet med Warners indtjening at gøre.
|
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 17:47
Lunddal!
Hvorfor dog blive sur over blu ray???????????????????????????? Tør slet ikke tænke på hvor galt det ville gå hvis man diskuterede politik med dig.. Uhauha!
Der er ikke skyggen af arrogance i mit indlæg...jeg nævner oven i købet at det måske er lidt konspiratorisk at nævne min teori/gisning!! Prøv lige at læse mellem linierne, eller bare teksten...
Beklager min trykfejl i priserne:
Korrektion til ovennævnte priser:080108
og det er ikke bogo:
Fantasic 4-Silver surfer = 19,98£= 200/ 24,95 $ = 125... FACT!!
Mr/mrs smith & nbsp; =17,98£= 180/ 27,95 $ = 140... FACT!!
P
|
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 17:52
Pede8000 skrev:
Lunddal!
Hvorfor dog blive sur over blu ray???????????????????????????? Tør slet ikke tænke på hvor galt det ville gå hvis man diskuterede politik med dig.. Uhauha!
Der er ikke skyggen af arrogance i mit indlæg...jeg nævner oven i købet at det måske er lidt konspiratorisk at nævne min teori/gisning!! Prøv lige at læse mellem linierne, eller bare teksten...
Beklager min trykfejl i priserne:
Korrektion til ovennævnte priser:080108
og det er ikke bogo:
Fantasic 4-Silver surfer = 19,98£= 200/ 24,95 $ = 125... FACT!!
Mr/mrs smith & amp; amp; nbsp; =17,98£= 180/ 27,95 $ = 140... FACT!!
P
|
Det er nogle gode "facts" du har der, men du glemmer shipping fra USA....bare en "lille" detalje der vil påvirke prisen en smule, men den slags småting hænger du dig vel ikke så meget i, og jeg synes du er ret arrogant, så det er morsomt at se dig kræve at andre ikke skal være arrogante imod dig.
|
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 17:57
Hej Abaddon!
Arrogant, hvorledes..? Tænker på før eller efter jeg blev "sat på plads" af Lunddal?
Shipping UK 22,70 kr- Shipping US 32,50 kr
Har lige modtaget to sendinger, så beløbene er taget fra fakturaen!
|
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 17:58
Abaddon skrev:
Det er nogle gode "facts" du har der, men du glemmer shipping fra USA.... |
Og evt. told og moms.
|
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 19:50
Paramount Delays 'Into the Wild,' 'Things We Lost in the Fire' HD DVDs
Er det dette et tegn om fremtiden . Paramount gjorde nøjagtigt det samme, med flere Blu-ray titler inden de skiftede til HD-DVD.
Paramount har ikke en eneste HD-DVD titel på programmet før marts.
http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_HD_DVDs/1353 - http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_HD_DVDs/1353
I modsætning til tidligere, har Universal heller ikke annonceret yderligere titler til CES.
Der er udsigt til et billigt forår for HD-DVD fans.
|
Skrevet af: goAMinD
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 22:18
Iron Man skrev:
Paramount Delays 'Into the Wild,' 'Things We Lost in the Fire' HD DVDs
Er det dette et tegn om fremtiden . Paramount gjorde nøjagtigt det samme, med flere Blu-ray titler inden de skiftede til HD-DVD.
Paramount har ikke en eneste HD-DVD titel på programmet før marts.
http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_HD_DVDs/1353 - http://www.highdefdigest.com/news/sh...e_HD_DVDs/1353
I modsætning til tidligere, har Universal heller ikke annonceret yderligere titler til CES.
Der er udsigt til et billigt forår for HD-DVD fans.
|
Tjah, men kunne næsten gå hen og tro, at Paramount bevidst vælger at lave Delays for, at få salget af HD-DVD til at falde hurtigere, og SÅ skifter de til Blu-ray i marts for at give formatet nådestødet.
Universal vil følge med uanset, mon ikke.
....konspirere....konspirere.... 
------------- Blu-ray http://www.planeswalker.dk/" rel="nofollow - Film
|
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 10:15
Pede8000 skrev:
Shipping UK 22,70 kr |
DVD.CO.UK tager GBP1,00 i forsendelse - det er 9,85.
|
|