Print side | Luk vindue

Vi vil ha kanal 5HD på stofa!!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33550
Udskrevet den: 08-April-2025 kl. 18:19

Emne: Vi vil ha kanal 5HD på stofa!!
Skrevet af: Pede8000
Emne: Vi vil ha kanal 5HD på stofa!!
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:30

Kammerater!!

Nu må vi stå sammen! Stofa har tilsyneladende besluttet IKKE at medtage Kanal5 HD i HD-pakken!!

Kammerater, det stinker!!

Jeg har skrevet til Stofa og spurgt om hvornår og ikke om kanalen kommer. Hvis vi står sammen og sender en lille mail hver, kan det være de får øjnene op..  Vi vil se CSI i HD !!!!

Kammeratlig hilsen

Peter

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Svar:
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:40
Det samme her, har også haft ringet til stofa så sent som igår !!

Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 19:54
Enig!

Ironi:Husk ikke at ringe til StofaNet - det er deres produkt - firmaet hedder Stofa.

Skrevet af: cccd
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:01
  UPS !!HA HA er rettet MIKE

Skrevet af: detlef
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:52
Har skrevet til dem... de ved tilsyneladende ikke en pind! Stofa, dette er et opråb!!!!!!!

Skrevet af: Doose77
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 20:52
Har også sendt en mail i dag 

Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:09
har d.d. også skrevet til stofa, jeg vil fandm............ også have kanal 5 i hd nu må de tage sig sammen derinde, det burde fandm..... være sådan, at vi kunne vælge vores kanaler/udbyder selv over nettet og ikke være nødt til og følge en antenneforening, se det ville være fri konkurrence. FORBRUGERNE SKAL HAVE MAGTEN TOTALT

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:20

Det eneste gode Anal 5 viser er DTC, og det klarer de på sædvanlig amatøragtig vis.
Så der kommer ingen henvendelse herfra, med mindre at de vælger at smide endnu en svinedyr kanal i den store pakke.

Næh, hvis TV3 og 3+ kom som HD, så man kunne se Shark og især Prison Break samt NFL i HD, så var jeg straks i røret hos Stofa.

I det mindste er Viasat Golf forsvundet igen fra de analoge kanaler, så nu mangler vi bare Disney.

Men det undrer mig, at jeg kan se Silver HD og TV 2 Sport HD, men ikke Discovery HD...og jeg har intet abonnement på HD-pakken.
Men det er vel Stofas sædvanlige forsøg på at pushe kanaler.

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:24

hahaha, vanligt positivt indlæg fra Desperadoen!!

Jeg ville altså gerne have film og serier (csi, csi ny, csi miami, og andre krimier som de sender)....I HD!!!

Nogen der ved hvor man evt kan finde en programoversigt på kanal5 HD??

-------------
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:43
Jeg ville hellere end gerne slippe for at have tv3 og 3+. Ser aldrig de kanaler men som de sagde i stofa.. det kommer ALDRIG til at ske.  Jeg ville da super gerne se LOST, CSI og eventuelt Heroes i HD. Hellere det end hvad TV3 har at byde på. Men det er jo smag og behag. Plus.. film på Kanal 5 HD ville da også være en dejlig ting. 

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 22:03

Og reklamer i HD... *yum-yum*

Mht. programoversigt: Er det ikke bare en HD-spejling af den alm. Kanal 5?

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 22:17
Mener bare at hvis man har "Kanal 5 HD" så er der enkelte programmer og film de sender i HD. Som her til aften hvor en film stod med (HD) efter titlen.

Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 22:21
Tja der er jo også reklamer på 3 og 3+...

Men som sagt er vi jo til forskellige ting og jeg vil hellere have Kanal 5 HD end en af viasats kanaler.

Nu du, Mike S, siger at der i aften står HD efter filmen, hvad mener du lige? for på min alm Kanal 5 står der nemlig HD i info men jeg går ud fra det ikke er Kanal 5 HD?? Eller har jeg misforstået noget?

Skrevet af: agger
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 23:24

hej

starter kanal 5 hd ikke først den 27 januar ????.men skidt jeg vil også have den .

hilsen agger

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 07:38
jer der ikke ønsker kanal 5 HD, men andre kanaler som ikke engang er begyndt og tale om at sende HD, hvorfor opretter i ikke en tråd for jer selv, Vi vil ha kanal 5HD på stofa!! hedder overskriften her.  og jeg ønsker alt det HD jeg kan få  opskaleret eller hvad f...... de nu gør, billedet står bedre basta!

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 10:31

hej

læste lige et  eller andet sted at den starter på sattelit den 15-1-08 og ved tdc den 27-1-08,tror det var canal digitals hjemmmeside,

hilsen agger

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 10:42
De EPG data Zaptor bruger skriver den (HD) bag ved filmen - så min antagelse er at Kanal 5 HD er det samme som alm Kanal 5 men enkelt udsendelser sendes i HD.

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

jer der ikke ønsker kanal 5 HD, men andre kanaler som ikke engang er begyndt og tale om at sende HD, hvorfor opretter i ikke en tråd for jer selv...

Det bliver sgu til mange tråde så...

Jeg vil ha' DR1 i HD-tråden.
Jeg vil ha' DR2 i HD-tråden.
Jeg vil ha' TV2 i HD-tråden.

Jeg vil ha' TV2 News i HD-tråden.
Jeg vil ha' TV2 Charlie i HD-tråden.
Osv. osv.

Og forestil dig lige hvad HD-pakken kommer til at koste hver måned hvis hele den store pakke + Anal Digital- og TV1000-pakkerne lå i HD-pakken.

Damn...

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 10:56
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af pjoska pjoska skrev:

jer der ikke ønsker kanal 5 HD, men andre kanaler som ikke engang er begyndt og tale om at sende HD, hvorfor opretter i ikke en tråd for jer selv...

Det bliver sgu til mange tråde så...

Jeg vil ha' DR1 i HD-tråden.
Jeg vil ha' DR2 i HD-tråden.
Jeg vil ha' TV2 i HD-tråden.

Jeg vil ha' TV2 News i HD-tråden.
Jeg vil ha' TV2 Charlie i HD-tråden.
Osv. osv.

Og forestil dig lige hvad HD-pakken kommer til at koste hver måned hvis hele den store pakke + Anal Digital- og TV1000-pakkerne lå i HD-pakken.

Damn...

Ha ha ha ha ja det bliver til nogle tråde  men nu tænkte jeg mest på dem som sender i HD nu

Skrevet af: ilumum
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 11:33

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

De EPG data Zaptor bruger skriver den (HD) bag ved filmen - så min antagelse er at Kanal 5 HD er det samme som alm Kanal 5 men enkelt udsendelser sendes i HD.

Kanal 5 og Kanal 5 HD er ikke den samme kanal, de viser det samme men Kanal 5 HD blive en seperat kanal hvor alt der ikke er HD opskaleret, nogen steder er de allerede startet med at vise den som prøve men det er først den 15 og 28 januar de kommer til at kører rigtigt. alt i alt vil billedet blive bedre selv om det er opskaleret, så glæder mig til det.

Fik denne mail fra kanal 5 igår.

"Kære X,

Det har desværre ikke været muligt at indgå en aftale med TeliaStofa om distribution af Kanal 5 HD. Vi håber naturligvis, at det sker på et senere tidspunkt. Indtil videre er det dog udelukkende Canal Digital og You See, der har valgt at distribuere kanalen (fra hhv. 15. og 28. januar).

Men tak for de pæne ord.

Venlig hilsen,

Anders Antonsen"

Så det er bare at vente til de få en aftale på plads.

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 13:20
Jeg er klar over at det ikke er en den samme kanal men "indholdet" er åbenbart det samme.

Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 17:51
Er der nogen der har hørt fra Stofa??

-------------

Skrevet af: TheBig....
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 21:00

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg tror de har travlt nok med Claptor i disse måneder.  

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 18:03

Jeg har modtaget en mail hvori der står at de lige pt arbejder på at kunne tilbyde Kanal 5 HD og siger at vi skal holde øje med www.stofa.dk. Jeg synes nu ikke det lød specielt overbevisende men de har vel nok travlt med andre ting lige i øjeblikket

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 18:13

Oprindeligt skrevet af Doose77 Doose77 skrev:

Jeg har modtaget en mail hvori der står at de lige pt arbejder på at kunne tilbyde Kanal 5 HD og siger at vi skal holde øje med www.stofa.dk. Jeg synes nu ikke det lød specielt overbevisende men de har vel nok travlt med andre ting lige i øjeblikket

jeg har aldrig fået svar på dette fra dem, men hvis de ikke lød overbevisende så må vi prøve og presse mere på alle sammen  som gerne kunne tænke sig Kanal 5 HD ik?

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 18:17
Jo det kan du jo have ret i  Det handler vel om prisen? men jeg synes nu vi betaler pænt meget for HD pakken i forhold til hvad udbuddet er derpå. Jeg ved ikke helt om jeg fortryder at have valgt den mest fordi jeg egentligt ikke rigtig ser den. Men de står altså skide godt det må man sige 

Skrevet den: 19-Januar-2008 kl. 20:31

Jeg har heller ikke hørt fra Stofa!!! Lidt ringe at de ikke svarer på et konkret spørgsmål!!

Jeg skriver til dem igen!

-------------

Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 10:33
Har lige sendt dem en mail her til morgen hvori jeg tillader og medsende et link til denne tråd, SÅ ALLE interesserede få jer skrevet heri i det tilfælde Stofa kigger herind.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)

Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 13:10

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Har lige sendt dem en mail her til morgen hvori jeg tillader og medsende et link til denne tråd, SÅ ALLE interesserede få jer skrevet heri i det tilfælde Stofa kigger herind.

Jeg har næsten opgivet... De har åbenbart ikke lyst til at svare på mine mails..

-------------

Skrevet af: Bygone
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 13:13
Har fået et std svar om pga travlhed vil der gå op til 5 dage før man kan forvent svar:

Kære kunde

Grundet travlhed kan der gå op til 5 dage inden vi behandler din mail.

Vi beklager dette og håber på forståelse.

Med venlig hilsen

Telia Stofa Kundeservice

Så venter lige og ser :)...man må aldrig give op.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=135681&title=min-stuebio-under-opbygning - Min Stuebio (under ombygning)

Skrevet af: MikeOne
Skrevet den: 22-Januar-2008 kl. 14:31
Nogen der ved hvad planerne er for 2008 hos Stofa omkring HD kanaler.

-------------
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.

Skrevet den: 23-Januar-2008 kl. 16:58
Den der med 5 dage fik jeg også og der gik så et par timer inden jeg havde svat fra dem. Men tydeligtvis er det meget variende hvad der bliver svaret på hos dem. 

Skrevet af: moho
Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 12:50

Ønskekanaler er Antenneforeningen Aarhus skam totalt kolde overfor. Det er lige før samme forening bryster sig over denne mangel, ved årets Generalforsamling i november.

Saa at samme får store problemer med "Holde HD kanalerne væk", morer mig. Hvad jeg mener og tror om Stofa og fordelingen af HD? Jamen HD tilhører vel i en slags realitet Canal Digital.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 24-Januar-2008 kl. 12:58

http://blog.skraeppebladet.dk/2007/09/beboere-sure-over-h%C3%B8j-pris-for-kabel-tv/ - http://blog.skraeppebladet.dk/2007/09/beboere-sure-over-h%C3 %B8j-pris-for-kabel-tv/

Edvin Juhl Holmstrup burde om nogen kende et svar. Den mand kan dreje hvad som helst til hvor som helst, til sin egen fordel?

http://blad.skraeppebladet.dk/blad/2007-10-dec/læserbreve/svar-til-jette-bundgard-om-antennebidrag/ - http://blad.skraeppebladet.dk/blad/2007-10-dec/læserbreve/sv ar-til-jette-bundgard-om-antennebidrag/

Især Afslutning og sidste afsnit heri er for mig mest tankevækkende, især når jeg tænker på Stofa har sendt Digitalt i minimum 10 år, men andre reagerer som om det lige er begyndt.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 16:46

Jeg har fået mail fra Stofa, med den sædvanlige:"vi har i øjeblikket ingen planer om at udsende kanal 5 HD, men vi har netop includeret TV2 Sport HD i HD-pakken".

Yousees kunder får Kanal5-HD gratis med i HD-pakken! Der vises bla. : CSI, CSI-NY, CSI Miami, Num3ers og diverse film i HD!!

For mig at se har jeg endnu ikke fået nogen forklaring på hvorfor Stofa fratager mig/os muligheden for at se omtalte kanal!!??

Det er den første danske kanal med et reelt underholdnings program (serier og film), som jeg virkelig har lyst til at se! (jeg er nemli ret vild med CSI)

Jeg finder det helt urimeligt og har mest af alt lyst til at opsige min HD-pakke med det samme!

BARE I PROTEST!

-------------

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 16:52

Hov, glemte lige et link til Yousee:

http://yousee.dk/privat/nyheder/publish.php?id=14536 - http://yousee.dk/privat/nyheder/publish.php?id=14536

-------------

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 16:54

HEJ PEDE

ja det er total idiotisk at vi ikke får hanl5 hd .

hilsen agger

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

HEJ PEDE

ja det er total idiotisk at vi ikke får hanl5 hd .

hilsen agger

Har du heller ikke fået en forklaring på hvorfor vi ikke må se Kanal5 HD??

Det kan da ikke være prisen, det var da ikke noget problem at hæve HD-pakke prisen da TV2 SportHD kom i pakken.. Jeg giver 75 ,- /md for pakken pt.

Jeg ser kun DiscoveryHD og så er 75 altså ca 50kr for meget! Tror jeg opsiger pakken hvis de ikke snart medtager Kanal5 HD!! 900 om året er mange penge syns jeg!

Mvh

Peter

-------------

Skrevet af: Butiksassistent
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:12
Stofa er ved at udvikle sig til et røverfirma. I Esbjerg hvor YouSee har overtaget kabelanlægget, tilbydes storpakken for kun 255 kr. pr. måned inklusiv TV2 sport. i Esbjerg ønskede man via brugerafstemning ikke TV2 News , men så lagde YouSee den gratis i storpakken. Og nu lægger de også Kanal 5 HD gratis i storpakken. SIKKEN SERVICE.

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:24
Jeg kan kun være enig. Det er simpelthen får ringe at vi ikke i det mindste får tilbuddet om Kanal 5 HD. Som pede siger så er det Danmarks første HD kanal som rent faktisk viser mange ting som jeg gider se. Er også selv csi fan men det er underordnet. Jeg kan ikke se nogen grund til ikke at komme den i pakken. Forklar mig lige hvordan HD er gratis hos TDC men os som betaler i dyre domme for HD hos Stofa ikke har mulighed for at modtage Kanal 5 HD??!!?? 

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:28
Tror ganske enkelt ikke stofa pt har rettighederne til at distribuere den. Men vær sikker, når de får dem, så bliver det sgu nok næppe gratis....

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:31

Her er svaret fra stofa:

Tak for din henvendelse.

Vi har desværre ingen tidshorisont i øjeblikket. Vi har netop tilføjet TV2Sport i HD pakken.

Såfremt du har yderligere spørgsmål eller kommentarer, er du naturligvis velkommen til at kontakte vores kundeservice hverdage mellem 8.00 og 20.00 samt lørdage mellem 10.00 og 14.00 på tlf. 88 30 30 30.

Ved svar retur, besvar venligst denne mail, så tidligere mailkorrespondance medfølger.

Venlig hilsen

Jeanette Petersen

Butikskonsulent, Butik

Telia Stofa A/S
Søren Frichs vej 34 C               Telefon:     88 30 30 30
8230 Åbyhøj                        Fax:         88 13 15 89
Danmark                                   
www.stofa.dk                             

-------------

Skrevet af: Butiksassistent
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:31
Jeg har både Stofa ( er tvunget til det ifølge lokalplanen-men dispensation er på vej-så vi kan skifte til Syd Energi 1. Juli 2008 ) og så har jeg Canal Digital hvor jeg har fået Kanal 5 HD for samme pris i HD pakken. Jeg har nu i 2 perioder haft HD pakken gratis i 6 måneder. Og har kun betalt for Family pakken. SIKKEN SERVICE

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:39
Ja mine forældre har også Canal Digital og har netop fået tilbudt HD pakken i 6 mdr gratis. Desværre har de ikke en HD box og lige pt er det lidt dumt at købe en hos dem da de jo snart kommer med en ny på.

Jeg er godt klar over den ikke bliver gratis (heck der er ikke noget der er gratis i dag.. i hvert fald ikke hos Stofa ) men så sæt prisen op eller drop Silver som jeg allerede har dog ikke i HD men så hellere Kanal 5 i HD end Silver. Det er dog kun min personlige mening. Ang rettighederne.. er det ikke et spørgsmål om penge?

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 18:46

Ja mine forældre har også Canal Digital og har netop fået tilbudt HD pakken i 6 mdr gratis. Desværre har de ikke en HD box og lige pt er det lidt dumt at købe en hos dem da de jo snart kommer med en ny på.

Jeg er godt klar over den ikke bliver gratis (heck der er ikke noget der er gratis i dag.. i hvert fald ikke hos Stofa ) men så sæt prisen op eller drop Silver som jeg allerede har dog ikke i HD men så hellere Kanal 5 i HD end Silver. Det er dog kun min personlige mening. Ang rettighederne.. er det ikke et spørgsmål om penge?

Yes, det er et spørgsmål om penge! Jeg kunne forestille mig at "Yousee" kører Kanal5 HD som "prøvekanal" i et stykke tid og derefter ser om der er interesse for at sælge/udbyde den i abbonement!

Spørgsmålet er så bare: Hvorfor gør Stofa ikke det samme????????? Ingen forklaring fra Stofas side; der er ikke mulighed for at se Kanal5 HD men du kan se TV2 sport HD!

Det ved jeg jo godt, det var ikke mit spørgsmål, stofa!!!!!!

Arrrrgh!!!

Jeg forbander "monopol lignende" forhold langt væk!

-------------

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 19:44

Yes, det er et spørgsmål om penge! Jeg kunne forestille mig at "Yousee" kører Kanal5 HD som "prøvekanal" i et stykke tid og derefter ser om der er interesse for at sælge/udbyde den i abbonement!

Spørgsmålet er så bare: Hvorfor gør Stofa ikke det samme????????? Ingen forklaring fra Stofas side; der er ikke mulighed for at se Kanal5 HD men du kan se TV2 sport HD!

Arrrrgh!!!

Ja monopol burde være forbudt ved lov, for os som hører under et boligselskab, ja hvad kan vi gøre: narda for man må ikke sætte parabol op, man kan ikke få andre tv leverandør ind, da kablerne er boligselskabets, ja vi er sgu fanget i monopol. Udlejningejendomme burde tvinges til og gøre så folk selv kunne bestemme hvem der skulle være deres leverandør, det jo lykkes med El så hvorfor kan regeringen ikke også banke noget igennem på tv det ville jo bare gøre udvalget større og billigere

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 21:39
Nu jeg sidder og bliver mere harm over Stofa så ville det da være en ide at de reelt svarede på dette ønske. Det mindste de kan gøre er da at sige: Vi har ikke rettighederne og lige pt er der ikke nogen der er interesseret i at finde en løsning." Så er det jo ligesom sagt.

Jeg har ellers altid været glad for at have stofa men efterhånden synes jeg faktisk jeg hellere ville have tdc. Desværre er det ikke muligt hvor jeg bor. En af mine venner bor en gade længere ned og har tdc. Mange flere kanaler, gratis HD kanaler og det er billigere end hvad jeg betaler hos Stofa. Nøj hvor ville jeg gerne der var frit valg på valg af leverandør. /brok fra Doose77!

Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 21:39
Stofa har ikke rettighederne til Kanal 5 HD endnu og TDC har hvis heller ikke endeligt fået det behandlet på plads. Men som jeg hele tiden har sagt så bliv ved at skriv og spørg og vi kan jo evt. lave en "underskriftsindsamling" her på siden eller et andet sted.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...

Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 23:37

Inden Stofa tilbyder Kanal 5 i HD, burde de først få de HD kanaler de har til at virke 100%.

Jeg har hakkende lyd hver 2. sekund på Tv2 HD sport, samt pixelering og meget lav lyd på HD Discovery.

-------------

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Inden Stofa tilbyder Kanal 5 i HD, burde de først få de HD kanaler de har til at virke 100%.

Jeg har hakkende lyd hver 2. sekund på Tv2 HD sport, samt pixelering og meget lav lyd på HD Discovery.

Hvorfor skal vi der har en HD-pakke der virker vente til Zaptor kunder før ordnet deres signal?? Det ene udelukker da ikke det andet!

Discovery sender i 5.1 prøv at sætte din zaptor til 2.0 hvis du ikke bruger 5.1 i dit set-up!

-------------

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 11:44
TV2 Sport HD problemet er hvis mere feedet fra TV2 end Zaptoren - det er også galt hos YouSee AFAIK

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 11:54

Om Stofa har rettighederne eller ej til 5 HD, jamen naar det er en HD og betalingskanal ____ Skal samme kanal da holdes helt ude af Stofa og Youssi   's Net eller hvad har de nu gang i.

Betalingsrettighederne sker vel efter Dekoderne? Og da Stofa vel kan overtales til Distribuere disse, vil de sige Leverandørerne ikke engang vil LEVERE?

-------------

Skrevet af: slettet.18124
Skrevet den: 29-Januar-2008 kl. 13:07

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

TV2 Sport HD problemet er hvis mere feedet fra TV2 end Zaptoren - det er også galt hos YouSee AFAIK

Ja, hva fanden er det for noget lort.

-------------

Skrevet af: Xaco
Skrevet den: 01-Februar-2008 kl. 10:49

uhmmmm CSI i HD...

ja... nu må de sgu lige tage sig sammen!

Skrevet af: boxz
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 19:54

Hej

Jeg er fuldstændig enig med at stofa burde få lettet røven og få skaffet sig de rettigheder til endnu en HD kanal. For de 75kr som jeg giver nu er umådelig dyrt når jeg reelt set kun bruger 2 af kanalerne. Der burde kanal 5 hd komme ind og være inkl i de 75 ord.

Nogle der ved noget nyt om det?

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 20:01
Nope. Ikke andet end de ikke har rettighederne til den. Suk... Jeg tror ikke det bliver indenfor den nærmeste fremtid hvis overhovedet at vi får den at se. 

Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 22:17
Her er en tanke - har i bemærket at Kanal 5 har næsten alle deres film præsenteret i samarbejde med YouSee - så måske har Kanal 5 og YouSee lavet en slags eksklusiv aftale ikke?

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Miths
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af Xaco Xaco skrev:

uhmmmm CSI i HD...

ja... nu må de sgu lige tage sig sammen!

Hvis ellers man kan stole på de "kan ses i HD" bemærkninger på Kanal 5 oversigter, så er det da et noget sørgeligt udvalg af programmer der på nuværende tidspunkt vises i HD.

En ganske betragtelig del af deres nyere serier (eller i hvert fald nyere sæsoner af diverse serier) optages og sendes i HD på diverse amerikanske kanaler, men det ser da godt nok ikke ud som om det er tilfældet på Kanal 5 HD.

Faktisk så er jeg allerede irriteret over at stort set alle de danske kanaler ikke engang kan finde ud af at sende de pågældende serier - og flere andre - i deres oprindelige 16:9 format. Selv en letterbox-udgave får vi sjældent af diverse nyere action-, drama- og sitcomserier herhjemme - TV3, TV2, Kanal 5 mv. hakker dem i stedet i stykker med et 4:3 format.

Endnu en tillokkende grund (udover at skulle vente mellem seks måneder og aldrig) til at hente TV-serier på nettet - til trods for den (lidt) ringere billedkvalitet.
Nu til dags er jeg generelt stærkt imod pirateri - musik, film, software mv. - men jeg må indrømme at jeg har fået svært ved at bevare den samme følelse over for download af TV-serier af ovennævnte grunde.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 07:46
Hvilke HD serier mangler Kanal 5 nu? (og hvilke serier sendes efterhånden i 4:3?)

Genudsendelser af gamle sæsoner, som de har haft liggende længe før de har overvejet en HD kanal, gider de nok ikke genkøbe i HD.

Lad dem nu lige komme igang, og jeg synes at det er positivt at der i det hele taget er nogen, som er gået igang.

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 10:32

hej mike

sådan har det jo altid været med de forskellige aftaler,førhen var det canal digital og tdc(yousee) og nu er kanal 5 måske også med?????.Men så må stofa jo bare byde lidt mere for den det er jo i sidste ende altid en spørgsmål om økonomi.

hilsen agger

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 13:26
agger - det er jo spørgsmålet om Stofa kan få en pris hvor man reelt kan sælge den 

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 13:48
Se, lige på det område pisser det mig lidt af. Canal Digital har sgu da også kanalen og det er jo ikke yousee så hut jeg ved?? Og at yousee har deres HD kanaler som gratis stadig gør mig bare lidt mere irriteret. Men som sagt, jeg tror ikke stofa får den foreløbeligt desværre.. 

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 15:10

Gnæk Gnæk

Skal Vi til skifte til Youssi for få kanal 5HD ?

Aarhus Antenneforening OG  Ønskekanaler, jeg elsker ordet Deja Vue.

Her i et beboerblad stod engang noget med, om Stofa kunne overtales til fordele en BETALBAR FILM KANAL. Og jeg går sandelig ud fra Kanal 5 HD er en sådan? Men spilleregler åbenbart er til for ændres, af Antenneforening eller Afdelings bestyrelser.

Her hos Stofa levede Vi skam udmærket og længe UDEN  DK4, og man skulle fortælle hvor DYR samme er!

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Hvilke HD serier mangler Kanal 5 nu? (og hvilke serier sendes efterhånden i 4:3?)...

Jeg er Stofa-kunde, så jeg har kun tvguide.dk og diverse aviser at gå efter - men så vidt jeg indtil videre har set, er det da faktisk kun ved en film i ny og næ at der står "kan ses i HD". Men den kan da selvfølgelig være at de oversigter ikke får det hele med?

Med hensyn til 4:3 formatet, så synes jeg da nærmest det er noget der gør sig gældende ved langt det meste af hvad jeg ser af nyere serier på TV (jeg har ikke lige bidt mærke i om Kanal 5 måske faktisk er begyndt at ændre på det, men nu talte jeg på det område også mere om danske kanaler generelt).

For lige at nævne nogle få serier der sendes i 4:3 format på dansk TV, mens amerikanerne får dem i 16:9.

Two and a Half Men
According to Jim
Scrubs
My Name is Earl (jeg er ikke 100% sikker på om vi faktisk får den i 16:9 på TV3? Jeg mener det dog ikke)

Min hukommelse er lidt mere svigtende med action-, krimi- og dramaserier, men jeg mener dog også at det gælder bl.a.

Bones (så vidt jeg husker et eller andet skævt letterbox format der stadig får klippet toppen af med Zaptor el. TV zoom)
Diverse CSI serier
Cold Case
Las Vegas
Numb3rs

Og mange, mange flere.

Jeg beklager hvis jeg faktisk fik smidt et par stykker ind blandt de sidste som sendes i deres oprindelige 16:9 format.

Alt i alt en smule utilfredsstillende efter min mening.
Jeg kan forstå at de ikke vil genindkøbe tidligere serier eller sæsoner (men får de dem overhovedet i et "færdigpakket" pan and scan 4:3 format, eller hakker de selv originalen i stykker?), men da lader da ikke just til at de fleste kanaler er særligt villige til at sende selv de allernyeste sæsoner i 16:9.

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 15:44
Danmark - hvor lavest fællesnævner altid er bedst - TV2 sender jo stadig ting i 4:3 og Viasat er jo bare helt lost...

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Gotcha
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 17:56

Arrrrgh!!!

Du kan da bare skifte udbyder. Det står dig da frit for.

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 18:07

Hej Gotcha!!

Du bør nok ikke udtale dig så skråsikkert om noget du helt åbentlyst ikke har forstand på!

Jeg har ikke andre muligheder end Stofa, da de har den del af kvarteret hvor jeg bor.... 500m væk er det Yousee!!

Der er ikke noget at stille op... Jeg må ikke engang sætte parabol op! Sååååå....!!!

-------------

Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 19:07
Tja jeg kan heller ikke skifte udbyder. Sååååååå.... eller jo jeg kan vel bestille yousee oveni mit stofa via bredbånd meeen..... 

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 14:56
Blev det ikke vedtaget ved lov man måtte sætte en Parabol op? Jeg mener på den måde Canal Digital siger nogle kanaler ikke må fordeles via Kabler, overhovedet.

-------------

Skrevet af: Kristjan
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 16:47

Så fik jeg endelig svar på, om stofa kunne tænke sig at sende kanal 5 hd ud!

Tak for din henvendelse.

Beklager den lange svartid.

Kanal 5 HD skulle komme på i løbet af foråret, men helt præcis, hvornår og hvilken pris kan jeg ikke sige endnu.

Ved svar retur, besvar venligst denne mail, så tidligere mailkorrespondance medfølger.

Venlig hilsen

Dennis
Teamkoordinator, Butik

Telia Stofa A/S
Søren Frichs Vej 34 C               Telefon:     88 30 30 30
8230 Åbyhøj                             
Danmark                              Fax:         88 13 15 89
www.stofa.dk                             

-------------
Har man sagt A må man også sige GF....

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 19:21
Kanont så har vi da i det mindste en lille tidshorisont. Men foråret kan jo være langt ved stofa!

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 19:25

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Blev det ikke vedtaget ved lov man måtte sætte en Parabol op? Jeg mener på den måde Canal Digital siger nogle kanaler ikke må fordeles via Kabler, overhovedet.

Vi må i Århus C ikke opsætte paraboler iflg. lokalplanen... Det ville jo også se lidt voldsomt ud!

-------------

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af Kristjan Kristjan skrev:

Så fik jeg endelig svar på, om stofa kunne tænke sig at sende kanal 5 hd ud!

Tak for din henvendelse.

Beklager den lange svartid.

Kanal 5 HD skulle komme på i løbet af foråret, men helt præcis, hvornår og hvilken pris kan jeg ikke sige endnu.

Venlig hilsen

Dennis
Teamkoordinator, Butik

Telia Stofa A/S
Søren Frichs Vej 34 C               Telefon:     88 30 30 30
8230 Åbyhøj                             
Danmark                              Fax:         88 13 15 89
www.stofa.dk                             

Det er da helt fint at de nu har en tidshorisont!!

-------------

Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 21:43

Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Vi må i Århus C ikke opsætte paraboler iflg. lokalplanen... Det ville jo også se lidt voldsomt ud!

og det er lige præcis sådanne regler som skaber monopol ufatteligt vi har borgerlig regering og de ikke tager fat på tv områdets monopol tilstande

Skrevet af: djtj
Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 00:12

Jamen nu må vi glæde os til vi får Kanal 5 HD. Men jeg kan kun givet ét råd - forvent nu ikke for meget. For hos Stofa aner højre hånd ikke hvad venstre hånd laver. Og personerne i butikken er ikke for engagerede. (Nu har jeg kun kendskab til dem i Slagelse)

Men en lille historie:
I slutningen af december henvendte jeg mig i butikken og spurgte til TV-Sport HD. Og fik at vide at det var der ingen planer om - ikke hvad de vidste. Jeg skriver til en mail med att.: content afdelinge - som er dem der styrer indholdet på Stofa. Mailen bliver fra Stofa sendt tilbage tilbutikken hvor jeg får det samme tåbelige svar som tidligere. Jeg svarer tilbage at findet deres svar meget utilfredsstillende. For som med Kanal 5 HD - vil man jo bare vide hvordan landet ligger - er det om 6 mdr. - jamen så har man jo det at forholde sig til.

Nå - men efter at have øffet over deres elendige svar - går jeg ind faktisk bare for sjov søger kanalerne igennem igen. Og hvad sker der - til min glæde ser jeg TV-sport HD på mit TV. NFL i super kvalitet.

Så var det også at jeg jo var NØDT til at informere Stofa butikken om at de nu havde TV-2 Sport HD i deres pakke.

Det jeg bare vil sige er at min generelle erfaring med Stofa er at "det sker når det sker". Syntes nogen tidligere nævnte ordet monopol lignende tilstande

Men det kunne da være interessant at få at svar for chefen for "content afdelingen" - det må vi vel kunne regne med.

PS:
Nogen nævner den borgerlige regering i forbindelse med Monopol på tv-området. Jeg er ENIG! Og hvad er det for nogle ambitioner at HD først bliver en del af DR/TV2 sende flade i 2012!!! Godt med en kulturminister med ambitiøse planer.

Skrevet den: 27-Februar-2008 kl. 01:51
Oprindeligt skrevet af djtj djtj skrev:

...

PS:Nogen nævner den borgerlige regering i forbindelse med Monopol på tv-området. Jeg er ENIG! Og hvad er det for nogle ambitioner at HD først bliver en del af DR/TV2 sende flade i 2012!!! Godt med en kulturminister med ambitiøse planer.

I mellemtiden så kan vi da i det mindste glæde os over at de få "premium" HD-kanaler man kan få med diverse programpakker så småt begynder at se rimeligt lovende ud.
Okay, måske er det ud over Discovery HD faktisk kun en enkelt jeg tænker på - Canal+ Film HD, men det er da trods alt også bedre end ingenting, især da fordi at de udover bare film også sender flere populære serier i HD, bl.a. Dexter, Monk og Heroes.

Silver HD er til gengæld ikke lige mig - jeg er ikke den store fan af alle de der "små" uafhængige film - og mens jeg heller ikke lige er den helt store sportsfan, så håber jeg da meget på at vi senere på året får noget motorsport at se på TV2 Sport HD, omend det sikkert er for meget at håbe på at formel 1 sæsonen kommer i HD (ikke at det så nødvendigvis vil være TV2's skyld, sidste år blev vist kun en håndfuld løb produceret i HD).

Kommer Kanal 5 HD så også rimelig snart med (jeg har dog endnu ikke rigtigt fundet ud af om de faktisk sender nyere serier - CSI, Numb3rs etc. - i HD, eller stadig kun køber det meste hjem i SD-format, med undtagelse af film?), så er vi måske godt nok kun oppe på på en tre-fire HD-kanaler jeg selv har nogen interesse i, men som til gengæld rimeligvis dækker mine interesser.

Og så håber jeg sandelig da også at der også vil komme et par andre HD-kanaler til i løbet af året - National Geographic HD ville være en god start. BBC HD heller ikke så tosset (okay, endnu er der måske kun Robin Hood og Torchwood der trækker på den kanal, men mon ikke også den snart bliver bedre - omend den nye sæson af Dr. Who tilsyneladende ikke bliver i HD), men den kanal er måske noget mindre sandsynlig.

Skrevet den: 15-Marts-2008 kl. 18:55
Any news omkring Kanal 5 HD til stofa folket??

Skrevet den: 16-Marts-2008 kl. 14:52
Tror der går lidt tid - jeg er ret sikker på at Kanal 5 og YouSee har fedtet sig rigtig godt ind i hinanden. Bemærk at alle filmene og den slags altid præsenteres af YouSee

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 08-Juli-2008 kl. 23:49
idag - 12 minutter til onsdag d. 9. juli 2008:

stadig INGEN kanal5 HD hos Stofa.

Gad vide om du har ret Mike S. - Kanal 5 må sq have et eller andet kørende
med Yousee.

Skrevet den: 09-Juli-2008 kl. 10:50

Jo men heldigvis virker trusler ikke denne vej.

Igennem årene hjalp det ikke prøve tvinge folk væk fra Stofa og over på TDC. Hverken med DK4 eller nu kanal5 HD. Boligforeninger/Afdelinger blev immune eller vaccinerede imod trusler og pres for skifte til TDC/YouSee.

Og hvorledes tror man det går her i Århus hvor nok mange fravælger stor pakke og det digitale spejl hos Stofa. At YouSee skulle have flere Selector kunder "End De nu har" tror jeg ikke på.

-------------

Skrevet af: L'er
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 16:23
Noget nyt omkring Kanal 5 HD ved stofa?

-------------
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U

Skrevet af: Brian Broe
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 18:50
Jeg spurgte i Stofa butikken i Århus for et par uger siden, og der fik jeg at vide, at den var for dyr og sikkert ikke kom med i pakken.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 18:59

For dyr.??? Langt hen af vejen er det Upscalet SD, Hos you See er det en gratis bonuskanal, som også TV2 Sport er det, da de jo i forvejen har kanalerne i SD udbuddet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 27-December-2008 kl. 21:58
Nu kan de, SBS mener jeg de hedder, godt kræve 100000 kr. pr. seer for en kanal som kun sender prøvebillede hvis
de ønsker det.

At Yousee har den som en bonus kanal, ja det er nok enten noget med at de har flere penge, har en aftale med
kanal5 eller også kan tjene det hjem på det noget dyrer kort afgift.

-------------
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71

Skrevet af: Datamax
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 22:08

Og jeg vil have canalplus HD på yousee

-------------
     CASH IS KING
3840x2160"2:2"3:3

Skrevet af: eudlek
Skrevet den: 27-December-2008 kl. 22:17

Oprindeligt skrevet af Brian Broe Brian Broe skrev:

Jeg spurgte i Stofa butikken i Århus for et par uger siden, og der fik jeg at vide, at den var for dyr og sikkert ikke kom med i pakken.

Nu tvivler jeg meget på at de enkelte medarbejdere i Stofa butikkerne kender særlig meget til de forhandlinger som foregår mellem Stofa og kanaludbyderne.

Jeg er dog helt sikker på at det ikke er for at genere os kunder, at Stofa ikke tilbyder Kanal5 HD. Så SBS må tilsyneladende stille nogle krav for distributionen af kanalen som Stofa ikke er interesseret i.

Jeg undre mig også over at Stofa ikke kan tilbyde Eurosport HD samt NGC HD. Kan det tænkes at Yousee har indgået aftaler med distributørerne af disse tre kanaler om ikke "sælge" til Stofa, mod at få særlige favorable aftale vilkår hos Yousee.

Skrevet af: djtj
Skrevet den: 28-December-2008 kl. 09:15

Som jeg har skrevet tidligere i denne tråd, så er min erfaring med de medarbejdere Stofa har i deres butikker at de ikke aner en skid omkring hvad der sker. F.eks fik jeg at vide at TV-2 sport HD havde de ingen planer om at sende - også kanalsøger jeg dagen efter - og vupti - så var der lige pludselig TV2 HD på skærmen!!! Så min tiltro til de medarbejdere kan ligge på et meget lille sted.

Content afdelingen hos Stofa er dem man skal have i tale. Det er dem der - jf. navnet - håndterer indholdet. De må vide hvad historien er omkring Kanal 5 HD. Men jeg har aldrig lykkedes at få fat i dem.

Men det her med at YouSee skulle have eneret på kanalen er set fra min side noget spekulativt vås. Hvad skulle grunden være? Tror Yousee at de vil få folk til at skifte fra Stofa til YouSee fordi de har Kanal 5 HD. Mig bekendt har mange brugere slet ikke den mulighed fordi enten Stofa eller  YouSee sidder på kablerne i de enkelte områder. Og hånden på hjertet - så fremragende en kanal er Kanal 5 - da heller ikke.

Og set fra Kanal 5's side, så er de vel interesseret i at få så mange som muligt til at se deres kanal. Så reklamerne giver flere penge - som følge af flere seere. Jeg er faktisk irriteret på Kanal 5, at man ikke sørger for at ALLE kan få adgang til kanalen.

Mon ikke der også skulle blive lidt penge hvis de lukker lortekanalen Silver. Jeg har endnu ikke hørt nogen som syntes det er en fremragende kanal. Jeg har set TO film på den i det års tid jeg har haft kanalen. Og de film sender de stadigvæk. Nææ - lad os få den skodkanal væk - også få noget mere spændende ind. BBC skulle også have glimrende HD kanal.

Men lidt ros skal de da have. MTVHD sender faktisk nogle glimrende koncerter i HD. Så det er da et plus.

Men rygterne siger at TV2film HD er klar fra 1. januar på Stofa - og det lyder da godt.

Skrevet den: 31-December-2008 kl. 11:25

Stofa mener ikke der er efterspørgelse på HD kanaler  dette er et svar fra Helsingør antenneforening:

"Jeg har lige fået at vide, at SBS vil blive udskiftet med TV6 d. 1. januar. Dog vil der blive sendt lokalt TV imellem 9.00 og 12.00. Mht. HD kanalerne kommer der flere og flere i Stofas net, i takt med at kunderne efterspørger dem. Sådan som det er nu, er der ikke den store efterspørgsel, og dermed har Stofa ikke det store udbud, men det kommer."

Jeg ved ikke hvad de ryger derinde hos Stofa, men må være et svar de bare siger fordi de er bagud i forhold til de andre udbydere, og da de vel er de dyreste udbydere på området for det mindste og dårligste udvalg, så holder de sig vel i ro og lader pengene trille ind i kassen

Skrevet den: 31-December-2008 kl. 11:44
Det kan jo også bare være noget ævl som antenneforeningen lukker ud fordi de er fløjtende ligeglade med HD og vil lukke munden på dig. Den slags tåge svar er næsten standart her i Kolding når man skriver til AFIK. Det er det der sker når antenneforeninger styres af gamle mænd... man burde jo nok stille på selv....

Skrevet den: 31-December-2008 kl. 16:20
nu er det sådan at den bestyrelsesmand der har svaret på en mands ? er en yngere fyr, så nej han er faktisk en som har interesse i sådanne ting

Skrevet af: andershede
Skrevet den: 01-Januar-2009 kl. 21:26
Men hvis sporten rykker over på "6eren" og "drengerøvstv" i almindelighed gør, så er Kanal5 HD vel ligegyldigt. Så er det en Kanal6 HD der er interessant ?

Skrevet den: 02-Januar-2009 kl. 08:17
ja godt set andershede, det sgu da rigtig hvad fanden gør vi nu

Print side | Luk vindue