Zaptor i Århus (Temapakker)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Stofa digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af Zaptor og de øvrige modtagere til Telia Stofa
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33557
Udskrevet den: 07-April-2025 kl. 21:10
Emne: Zaptor i Århus (Temapakker)
Skrevet af: alias
Emne: Zaptor i Århus (Temapakker)
Skrevet den: 08-Januar-2008 kl. 21:42
Er der andre der synes at det tager ufattelig lang tid for Århus Antenneforening om at få lavet de 3 temapakker.
Antenneforeningen har svaret mig på mail at de vil komme inden for meget kort tid. Uden dog at komme ind på hvad begrebet "meget kort tid" dækker over.
Jeg har i dag skrevet mail til dem for at spørge om hvad de mener med "meget kort tid" om det er dage, uger, måned eller kvartal.
P.s. Kom nu ud af sengen Århus Antenneforening. 
|
Svar:
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 09:13
Svar fra Århus Antenneforening, temapakkerne bliver klar i løbet af Januar.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 10:54
Min holdning er at Ønskeprogrammer og Aarhus Antenneforening ligesom er ___________
Hvad dette gør for problematiken mellem om Stofa kan overtales til distribuere HD Kanaler, man skal jo alligevel have den særskilte HD Receiver; på en måde så det ikke er Antenneforeningen som bestemmer enerådende. Nu bliver det spændende.
Antenneforeningen Aarhus og "Med Rettidig Omhu", kunne samme forening aldrig forestille nogen gerne ville have HD?
Hvem hugger denne Gordiske knude over?
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet af: Mike S.
Skrevet den: 09-Januar-2008 kl. 13:23
Antenneforeninger er noget møg per definition - lav det således:
I alle antennekabler ligger der DR1, DR2, TV2 analogt. Hvis man vil have mere må man købe en boks og købe pakker eller kanaler.
Hver gang der ligger en analog kanal kan der ligge 4-8 digitale kanaler. Så færre analoge kanaler tak!
|
Skrevet af: Viby Sjælland
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 15:16
Hvorfor er antenneforeninger noget møg?
Du ønsker 3 analoge kanaler i kablerne, men hvem skal betale de driftudgifter vi har som foreninger?
Det er ikke gratis at have kabler liggende i jorden, der skal betales strøm til forstærkere, modtagere osv.
Der skal også laves service.
I et alm kabelnet med returvej(der er up to date, dvs 5-865 MHz) er der plads til 75 analoge programmer, vi udsender PT 33 analoge programmer i vores anlæg, dvs at der er plads til ca 40*4 digitale lig 160 programmer, så mon ikke der skulle være plads til begge dele?
Men det kræver som nævnt at vi som bestyrelse, sørger for at anlæg mm er serviceret osv
|
Skrevet af: Maller
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 15:46
Viby Sjælland skrev:
Hvorfor er antenneforeninger noget møg? Du ønsker 3 analoge kanaler i kablerne, men hvem skal betale de driftudgifter vi har som foreninger?
Det er ikke gratis at have kabler liggende i jorden, der skal betales strøm til forstærkere, modtagere osv.
I et alm kabelnet med returvej(der er up to date, dvs 5-865 MHz) er der plads til 75 analoge programmer, vi udsender PT 33 analoge programmer i vores anlæg, dvs at der er plads til ca 40*4 digitale lig 160 programmer, så mon ikke der skulle være plads til begge dele?
Men det kræver som nævnt at vi som bestyrelse, sørger for at anlæg mm er serviceret osv |
Det skal alle antenneforeninger vel, og det er ikke det vi som forbrugere betaler for ?
------------- http://www.live2k.net
|
Skrevet den: 10-Januar-2008 kl. 19:26
Viby Sjælland skrev:
Hvorfor er antenneforeninger noget møg?
Du ønsker 3 analoge kanaler i kablerne, men hvem skal betale de driftudgifter vi har som foreninger?
Men det kræver som nævnt at vi som bestyrelse, sørger for at anlæg mm er serviceret osv |
En tanke - TDC eller Stofa overtager anlægget. Der er kun en analog pakke med DR1, DR2 og TV2 i som alle kan få "gratis" - alt derudover skal købes på en boks - hvis så f.eks. kun 1 ud af 10.000 køber Mezzo på boksen så fjernes den fra udbuddet. Det er da dejlig kommercielt også er vi også ude over hvad der skal være i de analoge pakker.
Alle antenneforeninger groft sagt kørt af en flok gamle mænd som ikke rigtig kan forklare hvordan de er kommet frem til hvordan pakkerne bliver sammensat - f.eks. her i Aalborg laves der vejledende afstemningen men man kan ikke få adgang til de reelle resultater af disse afstemninger.
Hvorfor skal en antenneforening bruge penge på at have en hjemmeside, aflønne en bestyrelse som spiser på restaturant til hvert eneste bestyrelsemøde, der skal også drives en infokanal og nogle antenneforeninger udgiver også et medlemsblad.
Jeg har forgæves forsøgt at få indsigt i hvad pengene bliver brugt til i AN-TV - man kan kun få procenter af vide. Jeg ville bare gerne vide hvor mange penge der bliver brugt på andet end programmer og service.
Se f.eks. http://www.an-tv.dk/dk/hvem_er_an-tv-/oekonomi/ - http://www.an-tv.dk/dk/hvem_er_an-tv-/oekonomi/
16% copydan og koda - det kan man jo ikke komme uden om
16% service/forsikring og abonnementadm. - der formoder jeg er noget af det Stofa får penge for.
62% programafgifter
4% faste omkostninger - hvad f*nden er det for en post at have - det svarer jo til "diverse"
2% overskud - hvorfor foreningen der er brugerejet skal have et overskud forstår jeg ikke helt.
Men lad os regne lidt på tallen - ifølge deres egne tal har 60% af kunderne pakke 3 i 2007. Den kostede ca. 3.000 kr. i 2007 - lad os antage resten har pakke 1 som kostede 500 så gange vi om - de siger de har 50.000 kunder.
Så har 30.000 pakke 3 og 20.000 har pakke 1 - det giver: Pakke 3: 90.000.000 Pakke 1: 10.000.000 Ialt: 100.000.000
Der er deres indtægter - af dem går der så 94% til udgifter jeg "måske" kan forstå: 94.000.000 - hvilket giver en rest på 6.000.000 kr.
Af dem går der så: 4.000.000 kr. til faste udgifter - det er mange faste udgifter til en brugerejet forening.
2.000.000 kr. er overskud - det er også rigtig meget overskud i en brugerejet forening.
|
Skrevet af: menelaos
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 14:01
Jeg er fuldstændig enig. Det er under al kritik at Århus Antenneforening er så mega langsom.
Herudover er det elendigt, at hver enkelt temapakke faktisk bliver så stor, at den kommer til at koste 300 kr med det hele, og derved kun er ca. 50 kr. billigere end den store pakke.
Hvorfor laver man hele 3 opsvulmede pakker, der overlapper hinanden så meget, at der reelt ikke er ret meget valgfrihed i det? Jeg fatter heller ikke hvorfor man ikke kan lave en "mellempakke" til os der godt vil have lidt mere end DR, DR2 og TV2, men som samtidig ikke gider betale 300 kr pr måned for en sværm af kanaler vi ikke får set.
Hvor det tidligere kun var 10% af husstandene i Århus der fravalgte den store kabeltvpakke, så er vi nu oppe på at hele 35% fravælger pakken, fordi de ikke kan eller vil betale 6.800 årligt for tv (4.200 årligt for tv + 2400 medielicens). Dette tal ændrer Zaptor boksen ikke ret meget ved.
Jeg er sikker på der er rigtigt mange der gerne vil have en mellemløsning i prisklassen 175-200 kr., men det kan de gamle sure mænd i antenneforeningen åbenbart ikke finde ud af! De ender med at proppe en masse ubrugelig lort ind i pakkerne så de svulmer op og koster en formue!
Heldigvis er Cybercity på vej med IPTV, og når det kommer, så bliver Stofa og Århus Antenneforening smidt på porten!
|
Skrevet den: 15-Januar-2008 kl. 13:47
Tjah her i Aarhus han vi Edvin Juhl som rent Antennemæssigt, Stofa, digitalt fravalg og pakker, kan gøre sort til hvidt.
Meget frit citeret efter Skræppebladet December 2007. En beboer skrev om priser på 400 kr senere op til 800 kr per måned; i 10 år i 20 år, altid . Med en person som samme Edvin Juhl kan jeg kun sige, det bliver problematisk blot forsøge spare noget af Tv seningen.
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 15-Januar-2008 kl. 13:52
Viby Sjælland
Det er korrekt men hvor langt skal en Antenneforening strække sig med hensyn til Indtægter for programleverandørerne? Det er her mine tanker kommer for langt ud.
Blot ét eksempel "Minut betaling ville have slået al Internet ihjel, hvis dette var fastholdt". Grådigheden hos TDC. Hvad samme har hos Kabel Tv _______ her tænker jeg udenfor Youssi.
|
Skrevet den: 15-Januar-2008 kl. 15:36
Moho dine indlæg er altid fuldstændig sort snak. Jeg forstår ganske simpelthen ikke hvad du skriver og hvad du mener.
------------- Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
|
Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 14:55
Tja jeg har også svært ved at læse ud af det der hvad Moho egentlig mener, men han mener tilsyneladende kabeltv er billigt!
Jeg mener derimod det er fuldstændig vanvittigt at have en prisstruktur, hvor man på den ene side kan vælge den store pakke med en overflod af kanaler til 350 kr pr måned, mens man på den anden side kan få den lille pakke med næsten ingen ting for 74 kr.
Hvorfor helvede kan idioterne i Stofa og Århus Antenneforening ikke finde ud af at lave en kabeltvpakke, der ligger i prisklassen til ca. 150-199 kr. De kunne fx tage 1-2 af tv2 kanalerne og enten udvælge 3 og 3+ eller kanal 4 og 5. En sådan mellemløsning med noget mere, men ikke alt, tror jeg der ville være rigtig mange der ville være interesserede i.
I den forbindelse hjælper Zaptor pakkerne til 300 kr for 1 pakke ikke en dyt. Hvis man skal betale 300 kr for en zaptorpakke så kan man da lige så godt tage den helt store analoge pakke til 350. Prisafstanden er jo aligevel så lille.
Så er man i øvrigt også fri for Zaptorboxens hakken og at den skal genstartes hvert andet øjeblik!
|
Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 15:05
Det er oftest programleverandørende er bestemmer hvordan pakker skal se ud - de har tit et krav ala: Hvis i vil have den her kanal skal de her kanaler også med etc.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 16-Januar-2008 kl. 16:43
Jeg kan ikke med min bedste vilje få øje på mulighederne for spare noet som helst i forhold til Antenneforeningen Århus og Brabrand Boligforening. Og hvor mulighederne for slippe billigere skulle komme via Zaptor'en og Tema pakker, forstår jeg endnu mindre. Edvin Juhl og andre's opgaver er Vi skal betale så meget som muligt, for så mange som muligt programmer, til programleverandørerne.
|
Skrevet den: 17-Januar-2008 kl. 10:48
Der findes beviser på det kan lade sig gøre at give valgmuligheder.
Tag fx dansk bredbånd:
1. Grundpakke 69 kr
3. Viasat basis 99 kr - TV3, 3+, TV2 News
2. Pluspakke: discovery, TV2 film, Eurosport, VH Channel, Disney 170
OSV
Altså kan man for ca. 200 kr inkl kortafgift få grundpakken og tv3 kanalerne samt news. Denne begrænsede løsning tror jeg en hel del ville kunne klare sig med, og det viser, at det godt kan lade sig gøre at give kunderne en mulighed for at vælge mellem forskellige prisniveauer.
Stykprisen for tv3 kanalerne er højere i den lille temapakke. Det er klart, men kunderne skal da have valget mellem om de vil nøjes med at betale 200 kr., mod at få færre kanaler og miste noget mængderabat, eller de hellere vil betale 350 kr for den helt store pakke, og få mange kanaler og store mængderabat. Der bør være noget for enhver pengepung.
|
Skrevet af: tranma
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 11:13
Hej.
Er der nogen der har hørt nyt omkring temapakker og Zaptor i Antenneforeningen-aarhus?
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 11:47
hej
jeg synes det med kanal valg skulle bestemmes af alle i foreningen. istedet for nogle få hvor mange kun sidder der for at være i en bestyrelse.Feks hvis der blev anonceret nu skal der stemmes om kanaler kom der måske 1000 mennesker i ålborg eller århus så det de stemte frem var gældene.men feks antv mener at der kommer alt for mange folk hvis det kørte på den måde ,det tror jeg ikke, det er kun de få der er intereseret de andre sidder bare hjemme og skælder ud.Der findes en afdeling i ålborg gug visse dahl antenneforening, de har altid gjort på den måde uden balade,ved godt de er ikke så store som antv og stofas afdelinger,men man kunne prøve .
|
Skrevet af: Langemor84
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 11:59
Er du sikker på det ikke er på den måde? Altså at alle medlemmer kan komme og stemme? Jeg troede egentlig bare det var fordi det kun er pensionisterne der kommer til møderne at vi har så mange mærkelige kanaler her i Århus. ????
|
Skrevet af: agger
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 16:56
hej
her hos os i ålborg er der sågar en rådmannd eller 2 med og hvad interesse har de i tv,nej der er en fra lejeboliger en fra dit en fra dat men vi kan ikke selv komme.
ærgeligt
hilsen agger
|
Skrevet den: 28-Januar-2008 kl. 17:12
Temapakkerne skulle ifølge mail fra Århus antenneforening blive lanceret d. 06-02-2008
|
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 20:11
Ja så kom vi til den 06-02-2008 men gav det nogle temapakker i Århus, øh næ!
De skjuler det godt, hvis de har lanceret dem i dag. Der er intet at læse på http://www.antenneforeningen-aarhus.dk - http://www.antenneforeningen-aarhus.dk eller http://www.stofa.dk - http://www.stofa.dk
Antenneforeningen mener at de skulle komme i dag og Stofa mener at datoen er den 01-03-2008. Det tyder da på et rigtig godt samarbejde 
|
Skrevet af: wanting
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:22
jamen så kan jeg måske glæde nogle ved at fortælle at vi i Århus er så heldig at tv3 og tv3 + er i ALLE temapakkerne.
Dvs mange af os kan spare den dyreste pakke også i stedet tage basis pakken også stadig se tv3 og tv3 + via temapakkerne.
Dvs der er mulighed for en besparelse
|
Skrevet af: Fabrin
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:42
Det lyder godt... Men nu må det snart være tid til at få en opdate fra Antenneforening Århus. Det har godt nok taget sin tid...
------------- Mvh
Michael F. Hjort, Århus C
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10
|
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:43
Har du lidt yderligere om temapakkerne?
|
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:47
Jeg har fået bekræftet at informationen kommer på Stofa.dk i løbet af i morgen tidlig.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 06-Februar-2008 kl. 22:48
tranma skrev:
Har du lidt yderligere om temapakkerne? |
Hvad vil du gerne vide ??
|
Skrevet af: morphar
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 10:38
Hej Henrik,
Ja, det er også langsomt gået igang, således Stofas kundeservice ikke bliver løbet over ende.
Jeg regner med, at det kommer op på vor hjemmeside i løbet af nogle dage.
Med venlig hilsen Antenneforeningen Aarhus
Anders Andersen
http://www.antenneforeningen-aarhus.dk/ - www.antenneforeningen-aarhus.dk
----- Original Message -----
Sent: Thursday, February 07, 2008 10:07 AM
Subject: Suk
"Temapakkerne skulle ifølge mail fra Århus antenneforening blive lanceret d. 06-02-2008"
Er det et længerevarende projekt at få dem annonceret på hjemmesiden?
Med venlig hilsen Henrik W
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 12:09
Det er på Stofa.dk nu 
http://www.stofa.dk/zaptor/showoversigt.php?shortcut=hvadkanjegsezaptor&anlaegid=791 - http://www.stofa.dk/zaptor/showoversigt.php?shortcut=hvadkan jegsezaptor&anlaegid=791
Temapakke Familie indeholder følgende kanaler:
Animal Planet BBC Prime Cartoon Network Discovery Channel Disney Channel DK4 Kanal 4 Kanal 5 Mezzo MTV National Geographic Scandinavia Nature/Crime/Playboy
| Nickelodeon Scandinavia RAI UNO Skandinavia Toon Disney TV 2 Charlie TV 2 Film TV 2 Zulu TV 3 TV 3+ TV 5 Monde Europe TVE Internacional Viasat History |
Temapakke Nyheder og Film indeholder følgende kanaler:
Animal Planet BBC Prime BBC World CNBC Nordic CNN Discovery Channel Hallmark Kanal 4 Kanal 5 MTV Nature/Crime/Playboy RAI UNO Silver
| Skandinavia Turner Classic Movies (TCM) TV 2 Charlie TV 2 Film TV 2 News TV 2 Zulu TV 3 TV 3+ TV 5 Monde Europe TVE Internacional VH1 Europe Viasat History |
Temapakke Sport indeholder følgende kanaler:
Animal Planet Discovery Channel DK4 ESPN Classic Sport EuroSport Eurosport 2 Extreme Sports Kanal 4 Kanal 5 RAI UNO
| Sailing TV 2 Charlie TV 2 Film TV 2 Sport TV 2 Zulu TV 3 TV 3+ TV 5 Monde Europe TVE Internacional Viasat Golf |
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 12:27
Tja... Så min eneste mulighed for at få tv2sport er at tage sportspakken - lad os se... Jeg vil ikke have:
ESPN Classic Sport EuroSport Eurosport 2 Extreme Sports RAI UNO Sailing TV 2 Charlie TV 5 Monde Europe TVE Internacional Viasat Golf Animal Planet
Hvad kommer en pakke til at koste? Altså jeg nægter at betale for meget for så mange kanaler jeg ikke ønsker...
------------- Mvh
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 12:41
Det må blive en basis pakke til 75 kr/md. + 1 temapakke til 160 kr./md. - så ialt 235 kr./md = 2820 kr./år.
Priserne for temapakkerne er således: 1. Temapakke: 160,00 kr./md. 2. Temapakker - pris for 2 temapakker: 200,00 kr./md. 3. Temapakker - pris for 3 temapakker: 239,00 kr./md.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 12:46
basis pakke (analog ) er det den de også kalder tv-pakke 1 ? for den skal man som mininum have for at få temapakker.
Er det ikke noget med det koster 495 at skifte fra den store pakke til basis ?
man undres over hvorfor National Geographic Scandinavia KUN er i famile pakken, da den er mange gange bedre end discovery ?
Hvis du kun vil have tv2sport hvorfor så ikke bare vælge HD pakken til 79 kr ? eller skal man også have tv2 sport i sin tema pakke/ analog pakke for at få den i Hd pakken ?
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 13:27
basis pakke - er pakke 1 ja. Mener ikke pakkeskift i forbindelse med temapakker koster noget.
Discovery vs. National Geo er vel smag og behag.
TV2 Sport HD og alm. TV2 Sport er to helt forskellige kanaler og nej man behøver ikke at have TV2 Sport for at få TV2 Sport HD i HD pakken.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 13:34
Troede tv2 sport HD og tv2 sport sender det samme , gør de ikke det ?
Betyder det at tv2 sport hd kun sender engang imellem eller hvordan
Har du ændret noget ??
Og hvor finder du priserne ?
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 14:08
Jeg fik priserne af kundeservice - TV2 Sport HD og TV2 Sport er tot helt forskellige kanaler - se evt. på http://tv2sport.dk/tv - http://tv2sport.dk/tv
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 15:21
Tema pakker og Zaptor
Mit problem ligger mere i faa afklaret om man fortsat vil sende analogt Tv hos Aarhus Antenneforening i UHF baandet, 470 til 870 MHz. Fordi hvis samme antenneforening vil slukke for analoge, da skal man ligesom have mulighed for en billigere loesning end, naa ja, en Zaptor. Og dette kan kun betyde man vil anvende DVB-T systemet "Gennemtrumfet VIA Kablerne!
Også ud fra citeret "At nogen forventer mange vil leve med den lille pakke",
Hvis man nøjes med den lille pakke, HVAD SKAL MAN DA GØRE HVIS MAN GERNE VIL HAVE LIDT HDTV?
Ogsaa foredi Zaptor er baade til almindelig digital men saa sandelig ogsaa er en "HDTV Receiver".
Konkluderende vil det betyde priserne stiger fra kr. 275 i 2008 til kr. 400 per måned i året 2009, så passer pengene, disse priser er dog kun rent gæt. Men det er vel hvad forskellige Antenneforeninger lover Programudbydere at AFTAGE
|
Skrevet den: 07-Februar-2008 kl. 15:48
Moho jeg forstår ikke altid hvad du skriver men jeg vil prøve at svare så godt jeg kan
1. Man sende analogt lang tid endnu - det tror jeg du kan være sikker på. Men man begynder ikke at sende via DVB-T via kabel nettet - der er en grund til at man har en standard for de forskellige sende måde.
2. Hvis du gerne bare vil have HD kan du jo bare købe basis pakken og HD pakken.
3. Mener du at du gerne vil have en anden receiver end Zaptor - alle Zaptor og YouSee signaler sender i standard DVB-C så du kan købe en hvilke som helst DVB-C modtager og sætte et Irdeto/Viaccess CA modul
4. Det med priserne - hvis man f.eks. kun vil se sport kanaler kan man jo spare en del penge ved at købe pakke 1/basis pakke også sports pakken. Hvis man vil have alle kanalerne ja så koster det mere hvert år - fordi der kommer flere kanaler og højere priser. Det kan du hverken skælde Stofa eller antenneforeningen ud for - for hvis de fjerner kanalen så brokker alle mulige andre sig jo.
Den dag alle kanal leverandører vil acceptere at ligge bag en boks som enkelte kanaler og ikke som en del af en pakke hvor man skal minimum købe 3-4 kanaler fra leverandøren så kan det være vi kan få det perfekte frihed i kanalvalg - men jeg tvivler stærkt på det bliver billigere af den grund.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 13:01
Synes lidt det er for dårligt at Antenneforeningen-aarhus ikke har kunnet/villet får en aftale med Stofa om at man kunne få Zaptor boksen til 0 kr. hvis man bestilte nogle temapakker (sådan som man kan i Aalborg)
|
Skrevet af: jessgade
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 13:13
Mike S. skrev:
basis pakke - er pakke 1 ja. Mener ikke pakkeskift i forbindelse med temapakker koster noget.
|
Men Stofa skal vel sende en tekniker ud og rode i din lokale boks på gaden, for at lave skiftet fra én pakke til en anden, på den analoge del af dit signal?
|
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 13:53
Se hvad Stofa skriver hvis man vil bestille en boks.
Man får jo kortet gratis det første år alligevel: OBS! Køber du minimum en temapakkeså får du en Zaptor-boks til
kun 1.595 kr. (normalpris 1.595 kr.) og Zaptor-kort til 0 kr. det
første år (normalpris 375 kr./år).
God rabat 
------------- Mvh
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
|
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 14:10
Og hvis man siger man kommer fra Aalborg:
OBS! Køber du minimum en temapakke så får du en Zaptor-boks til
kun 0 kr. (normalpris 1.595 kr.) og Zaptor-kort til 375 kr. det første
år (normalpris 375 kr./år).
- come on stofa og Antenneforegningen Århus!
------------- Mvh
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
|
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 18:47
Det er 100% antenneforeningerne der bestemmer om der skal laves tilskud til boksen - så det er sådan set ikke Stofa man skal brokke sig til men ens lokale antenneforening.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 10-Februar-2008 kl. 19:29
Det er nu også specielt Antenneforeningen-Århus jeg mener endnu engang ikke tager hensyn til deres brugere.
|
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 00:47
Læser jeg forkert her på zaptor.dk:

Sådan som jeg læser det er det alle antenneforeninger med temapakker der tilbyder zaptoren til 0,-
Hvorfor virker det så ikke i Århus?
------------- Mvh
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
|
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 07:43
Fabrin skrev:
Læser jeg forkert her på zaptor.dk:

Sådan som jeg læser det er det alle antenneforeninger med temapakker der tilbyder zaptoren til 0,-
Hvorfor virker det så ikke i Århus?
|
Det vil jeg da straks skrive en mail til Århus antenneforening og spørge om.
|
Skrevet den: 14-Februar-2008 kl. 11:01
Det er godt nu bliver Antenneforeningen Aarhus, trods alt, udsat for relevante og pæne henvendelser. Jeg mener henvendelser man ikke bare kan sidde overhørig.
|
Skrevet af: mhårhus
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 09:04
Jeg kan godt se temapakkerne på Stofas hjemmeside, men jeg kan ikke finde dem under tv-pakker på Zaptoren.
Er jeg den eneste der har det problem.
Er der nogen der ved om priserne er som i Ålborg, dvs. pakkerne er gratis hvis man i forvejen har den store anloge pakke.
Jeg kan iøvrigt ikke finde TV Aarhus på min Zaptor, er det generelt??
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 10:49
mhårhus skrev:
Jeg kan godt se temapakkerne på Stofas hjemmeside, men jeg kan ikke finde dem under tv-pakker på Zaptoren.
Er jeg den eneste der har det problem.
Er der nogen der ved om priserne er som i Ålborg, dvs. pakkerne er gratis hvis man i forvejen har den store anloge pakke.
Jeg kan iøvrigt ikke finde TV Aarhus på min Zaptor, er det generelt?? |
Du kan ikke pt. bestille tema pakkerne på boksen.
Priserne i Århus kan du nok nemmest se på antenneforeningen Århus hjemmeside.
TV Aarhus er nok en lokal kanal og derfor findes den ikke på Zaptor.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 11:26
Vil de lokale kanaler ikke komme på zaptoren???
Det er da lidt besværligt at skulle over på analog, for at kunne se enkelte kanaler.
Nogen der ved hvornår det bliver muligt at bestille temapakkerne, og hvornår der kommer information om priser på antenneforeningens hjemmeside.
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 12:23
mhårhus skrev:
Vil de lokale kanaler ikke komme på zaptoren???
Det er da lidt besværligt at skulle over på analog, for at kunne se enkelte kanaler.
Nogen der ved hvornår det bliver muligt at bestille temapakkerne, og hvornår der kommer information om priser på antenneforeningens hjemmeside.
|
Du kan bestille temapakker hos Stofa. Jeg bestilte mine den 07-02-2008 Antenneforeningen Århus er ikke de hurtigste til at opdatere deres hjemmeside. Zaptor bliver ikke gratis i Århus, da antenneforeningen ikke har råd til at yde tilskud til boksen.
|
Skrevet af: jessgade
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 12:28
alias skrev:
Du kan bestille temapakker hos Stofa. Jeg bestilte mine den 07-02-2008 Antenneforeningen Århus er ikke de hurtigste til at opdatere deres hjemmeside. Zaptor bliver ikke gratis i Århus, da antenneforeningen ikke har råd til at yde tilskud til boksen. |
Nogen der har prøvet at skifte fra stor pakke til lille pakke i den anledning? -Kunne godt tænke mig at vide om Stofa opkræver "dummebøder" (500,- i gebyr).
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 12:44
Det har jeg gjodt og gud nåde og trøste hvis stofa påkrøver så meget som en krone for det. Fik at vide det var gratis når man samtidig købt en tema pakke, for det er jo hele fidusen ved tema-pakkerne
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 15:49
De lokal producerede kanal findes som udgangspunkt ikke på Zaptor. Tjek evt. stofa.dk for at se hvilke kanaler der præcist findes i hvilke pakker.
Hvis man skifter opad i analog tv-pakke i forbindelse med temapakker så er det gratis - men hvis man senere opsiger sine temapakker skal man betale for at skifte nedad i analog tv-pakke. Ganske som man hos næsten alle internet udbyder skal betale for skifte ned i hastighed og det er gratis at skifte op. Det er jo efter devisen: "Hvis du ligger flere penge i butikken er det gratis - hvis du vil spare skal du betale" 
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 19-Februar-2008 kl. 16:07
De kan sgu da ikke tage betaling år efter en nedgradering. Det holder ikke ret juridisk..
Enten skal de opkræve pengene med det samme ellers så skal de ikke opkræve noget. De kan ikke komme om to år og sige ja nu har du opsagt din tema pakke og skal derfor betale de 500 kr fordi du nedgraderede for 2 år siden
|
Skrevet af: KasperL
Skrevet den: 20-Februar-2008 kl. 17:52
Mike S. skrev:
Temapakke Sport indeholder følgende kanaler:
Animal Planet Discovery Channel DK4 ESPN Classic Sport EuroSport Eurosport 2 Extreme Sports Kanal 4 Kanal 5 RAI UNO
|
Sailing TV 2 Charlie TV 2 Film TV 2 Sport TV 2 Zulu TV 3 TV 3+ TV 5 Monde Europe TVE Internacional Viasat Golf |
|
Nogen der så lige vil forklarer mig hvordan det kan lade sig gøre at Playboy ikke er med i denne pakke, når den er i de andre??? Det hører sgu da sammen med sporten. Det er jo ligesom mandepakken! 
|
Skrevet den: 21-Februar-2008 kl. 13:58
Jeg har fået følgende svar vedrørende TV Århus:
Tak for din mail.
Det er desværre sådan, at TVAarhus endnu ikke er digitaliseret. Vi arbejder på at finde en løsning, der ikke vælter TVAarhus økonomisk. For vi er helt enig med dig i, at det er nødvendigt.
Anders Andersen
|
Skrevet den: 22-Februar-2008 kl. 15:30
Så er der svar fra stofa ang. de 2 kanaler som ikke har virket i temapakkerne i århus, Mezzo og Sailing.
Her er svaret: Jeg må desværre meddele dig at de 2 kanaler du omtaler ikke længere er at finde i Stofa's udvalg.
Jeg er klar over at Stofa i deres aftale vilkår har skrevet følgende: 2.7. Stofa kan til enhver tid ændre Zaptor skærmdesignet og sammensætningen af de enkelte kanaler og kanalpakker samt i de enkelte kanalers rækkefølge. Stofa har endvidere ret til i kortere perioder at udsende de af abonnenten omfattede kanaler ukodet, således at disse tillige vil kunne modtages af ikke-abonnenter, uden det giver abonnenten ret til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende herunder til at kræve abonnementsafgiften reduceret eller tilbagebetalt.
Kanalerne fremgår dog stadig som værende med i temapakkerne på http://www.stofa.dk/zaptor/showoversigt.php?shortcut=hvadkanjegsezaptor&anlaegid=791 - http://www.stofa.dk/zaptor/showoversigt.php?shortcut=hvadkan jegsezaptor&anlaegid=791
De er ligeledes også stadig med i kanallisten på zaptor og ja kortet har været ude og inde igen.
Det burde Stofa måske se at rette inden nogen kommer og fortæller dem at det er at vildlede kunderne at sælge noget som de ikke får. Der kunne jo teoretisk være en kunde som var tosset med sejlsport og jazzmusik som bestilite temapakkerne i den tro at vedkommende fik disse 2 kanaler.
Til Zulfo Kommer der nogle andre kanaler istedet for i temapakkerne i århus.
|
Skrevet den: 23-Februar-2008 kl. 11:49
mhårhus skrev:
Jeg har fået følgende svar vedrørende TV Århus:
Tak for din mail.
Det er desværre sådan, at TVAarhus endnu ikke er digitaliseret. Vi arbejder på at finde en løsning, der ikke vælter TVAarhus økonomisk. For vi er helt enig med dig i, at det er nødvendigt.
Anders Andersen
|
Det der er jo sygt. Når antenneforeningen kan fordele noget i almindeligt Analogt, og på denne måde siger man "Ikke kan eller vil modtage analogt" fra en TV sender! Aktuelt TVAarhus.
Men jeg medgiver det er flot skrevet.
Ligesom man tillader pakkeløsninger (analogt) men for modgå for mange deles (ulovligt) om store pakke; da kommer Digitaliseringer for til dels løse samme, dog ikke helt. Nogen kan gøre sort til hvidt men heldigvis kan samme personer ikke "Straffe" Siemens fordi Siemens varmemålere ikke virker efter "hensigten", Afdelingsbestyrelser i Boligforeninger har ogsaa gøre med Varmen. 
|
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 13:48
alias skrev:
Så er der svar fra stofa ang. de 2 kanaler som ikke har virket i temapakkerne i århus, Mezzo og Sailing.
Her er svaret: Jeg må desværre meddele dig at de 2 kanaler du omtaler ikke længere er at finde i Stofa's udvalg.
Jeg er klar over at Stofa i deres aftale vilkår har skrevet følgende: 2.7. Stofa kan til enhver tid ændre Zaptor skærmdesignet og sammensætningen af de enkelte kanaler og kanalpakker samt i de enkelte kanalers rækkefølge. Stofa har endvidere ret til i kortere perioder at udsende de af abonnenten omfattede kanaler ukodet, således at disse tillige vil kunne modtages af ikke-abonnenter, uden det giver abonnenten ret til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende herunder til at kræve abonnementsafgiften reduceret eller tilbagebetalt.
Kanalerne fremgår dog stadig som værende med i temapakkerne på http://www.stofa.dk/zaptor/showoversigt.php?shortcut=hvadkanjegsezaptor&anlaegid=791 - http://www.stofa.dk/zaptor/showoversigt.php?shortcut=hvadkan jegsezaptor&anlaegid=791
De er ligeledes også stadig med i kanallisten på zaptor og ja kortet har været ude og inde igen.
Det burde Stofa måske se at rette inden nogen kommer og fortæller dem at det er at vildlede kunderne at sælge noget som de ikke får. Der kunne jo teoretisk være en kunde som var tosset med sejlsport og jazzmusik som bestilite temapakkerne i den tro at vedkommende fik disse 2 kanaler.
Til Zulfo Kommer der nogle andre kanaler istedet for i temapakkerne i århus.
|
Så har jeg fået svar fra Århus Antenneforening vedr. de 2 kanaler som Stofa ikke længere mener er med i temapakkerne Mezzo og Sailing.
Stofas svar forstår jeg ikke. De skal være der Men det undersøger jeg. Du hører nærmere.
Ja man bliver da som kunde ret forvirret, når 2 samarbejdspartnere melder så forskelligt ud.
|
Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 22:27
Alias - som jeg hvis har skrevet. Det svar du har fået af den kundeservice medarbejder er forkert.
Det mere korrekte svar er hvis: "de kanaler er desværre ikke tilgængelige pt. - men vi arbejder på en løsning" - det er det jeg har fået her i Aalborg.
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 08:42
Mike S. skrev:
Alias - som jeg hvis har skrevet. Det svar du har fået af den kundeservice medarbejder er forkert.
Det mere korrekte svar er hvis: "de kanaler er desværre ikke tilgængelige pt. - men vi arbejder på en løsning" - det er det jeg har fået her i Aalborg.
|
Mike ja det er muligt at du kender det korrekte svar men det var da bedre at det var kundeservice medarbejderne hos Stofa der kendte det. Her er det nyeste svar på om der kommer andre kanaler istedet for de 2 som ikke virker: Tak for din henvendelse.
Der er ikke kommet nogle erstatningskanaler endnu, men når vi ved noget skal du nok få besked.
|
Skrevet den: 25-Februar-2008 kl. 16:26
Nyt i farcen om de manglende kanaler i temapakkerne i Århus. Denne gang en besked fra Århus Antenneforening, som skriver følgende:
Både Mezzo og Sailing skal normalt være på.
M.h.t. Mezzo har Stofa et defekt dekoderkort, men jeg har fået oplyst, at et nyt er på vej fra programleverandøren. Så der sker nok noget snart igen.
Sailing er lidt anderledes. Der har Stofa slet ikke fået et dekoderkort fra leverandøren, da der er opstået nogle problemer med rettigheder. Enten bliver det løst hurtigt ellers må vi bede Stofa finde en anden sejlerkanal, der kan lægges på.
Tak fordi, du fik os gjort opmærksomme på manglerne.
Ja det er godt der er nogen der kan sørge for at vi får et godt grin  Hvor mange sejler kanaler findes der lige i denne verden, stik os bare en anden kanal det kunne være NASN 
|
Skrevet af: niels_1984
Skrevet den: 04-Marts-2008 kl. 22:21
spændende læsning...
Kan nogle hjælpe mig med, om understående er korrekt?
Jeg er i dag den lykkelige ejer af den store analoge tv pakke i Århus. Pris: ca. 300 kr./mdr.
Men hvis jeg køber en zaptor box (1595,-) så vil det om måneden koste mig: 160 kr./mdr. for eks. sportspakken 375 kr. pr. år for kortet og så vil jeg selvfølgelig skifte ned til den lille analoge pakke, da der ikke er nogen grund til at have den store pakke når man har sportspakken. (50,50 kr./mdr.) Det vil sige at jeg samlede vil skulle betale 160 kr. + 50,50 kr. = 210,50 kr./mdr. Altså en besparelse på 89,90 kr./mdr.
Mvh. Niels
|
Skrevet af: boyBand
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 21:36
kan en af jer fra Århus Antenneforening ikke lige fortælle, om I har TV2 Sport i jeres store analoge pakke ??
------------- Pioneer 428XD || Samsung LE32B650 || Stofa Zaptor siden 13/3-2008 || Kundenr: 9332462 || Taulov Antenneforening
|
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 21:39
boyBand skrev:
kan en af jer fra Århus Antenneforening ikke lige fortælle, om I har TV2 Sport i jeres store analoge pakke ?? |
Det har vi skam :)
------------- Mvh
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
|
Skrevet af: boyBand
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 21:46
Fabrin skrev:
boyBand skrev:
kan en af jer fra Århus Antenneforening ikke lige fortælle, om I har TV2 Sport i jeres store analoge pakke ?? |
Det har vi skam :)
|
tak for svar, Fabrin.
Vi skal i gang med at sammensætte temapakker i den forening jeg er medlem af (Taulov, ved Fredericia). Vi er lige kommet med.
Da jeg er meget opsat på at få fingre i TV2 Sport - (det er nærmest blevet en besættelse) - har jeg naturligvis spurgt ind til at få den i en temapakke.
En Stofa ansat fortæller, at det ikke er så enkelt som så. TV2 stiller tilsyneladende et krav om, at man som udgangspunkt vil have betaling fra 80% af medlemmerne, hvis de overhovedet skal levere signalet. Dvs. man kan ikke lægge TV2 Sport i en temapakke alene, da det måske kun var 10% af medlemmerne der ville bestille denne pakke. Dermed er kravet ikke opfyldt.
Eneste vej frem, som jeg har forstået det, er at få kanalen stemt ind i den store analoge pakke, for at garantere fundamentet, så at sige...
Det synes jeg godt nok er træls! Så er der jo ikke valgfrihed, når programleverandørerne stiller den slags restriktioner 
Og det med at få den i den analoge pakke, bliver nok ca. lige så let som at få tandpasta tilbage i en tube igen. Gennemsnitsalderen i vores forening ligger en lille smule over guldbryllup niveau .... de er ekstremt fokuseret på een ting: priser!!! De har intet til overs for teknologiske fremskridt, digitale services osv.
------------- Pioneer 428XD || Samsung LE32B650 || Stofa Zaptor siden 13/3-2008 || Kundenr: 9332462 || Taulov Antenneforening
|
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 21:58
Det er da også frusterende ikke at kunne få TV2 Sport. Vidste slet ikke de stillede så hårde krav.
Jeg er mest i vildrede over om jeg skal købe zaptor eller ej. Synes den er for dyr (når man er på SU) og er uden harddisk. Gid man kunne få to forskellige versioner, en med og en uden.
Og som der står, fra Zaptor.dk:
Dette gælder dog ikke når man bor i en fattig antenneforening - som Århus er!?
Det er godt nok den største i DK.
Tror sgu det må være elendige amatører der styrer den...
------------- Mvh
Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
|
Skrevet den: 11-Marts-2008 kl. 22:34
I dag har jeg så fået det store reklame materiale om Zaptor fra Århus Antenneforening og Stofa. Ja jeg har så haft Zaptor siden 18-12-07 og alle 3 temapakker siden 07-02-08.  Det burde vel være muligt at lave en automatisk sortering så man undgik at sende reklame til kunder der allerede har produktet.
Men det sjove er jo at ifølge reklamen fremgår det at TV2 Sport HD lige pludslig er at finde i temapakken Sport og det er den jo absolut ikke 
Ligeledes reklameres der stadig med Mezzo og Sailing som kanaler der er med i familie og sport temapakkerne. Disse kanaler virker stadig ikke og det er vel yderst tvivlsomt om de kommer til det. Mezzo her venter de jo efter sigende på et dekoderkort der virker. Sailing er der jo problemer med rettighederne til at visse kanalen.
De 2 kanaler fremgår også i temapakkerne på både zaptor og på stofas hjemmeside, det eneste sted hvor sailing ikke længere fremgår er i premiumpakken på stofa's hjemmeside.
Men jeg har da sendt Antenneforeningen en venlig mail og påpeget de forskellige sjove indslag i deres og Stofa's fælles reklame gøjl. 
|
Skrevet den: 13-Marts-2008 kl. 10:46
Mjooh men hvis TV2 Sport HD ikke kom i HD pakken, uanset man ikke når 80%. Noget må vel ske, alle modtager trods alt ikke HD endnu.
Altså forlange bestemt procenttal for levere TV2Sport HD? noget må da skurre i nogens øren.
|
Skrevet af: WilliamP
Skrevet den: 07-Juni-2008 kl. 00:08
Fabrin skrev:
Det er da også frusterende ikke at kunne få TV2 Sport.
Vidste slet ikke de stillede så hårde krav.
Jeg er mest i vildrede over om jeg skal købe zaptor eller ej. Synes den er
for dyr (når man er på SU) og er uden harddisk. Gid man kunne få to
forskellige versioner, en med og en uden.
Og som der står, fra Zaptor.dk:
Dette gælder dog ikke når man bor i en fattig antenneforening - som
Århus er!?
Det er godt nok den største i DK.
Tror sgu det må være elendige amatører der styrer den... |
Amen ved du hvad Fabrin. Jeg har de sidste 8 år råbt og skreget på Århus
Antenneforeningens bestyrelsesmøder over hvor amatøragtigt foreningen
er
Er i mellemtiden flyttet til Aalborg. Jeg må nok sige jeg er vildt imponeret
over foreningen her, AN-TV. Langt mere professionelt, og det virker også
som om Stofa er bedre heroppe, mht. medarbejdere, drift, indhold etc.
Det til trods for der kun er 50.000 medlemmer her, mens der i Århus er
64.000!!
Jeg har gået og tænkt den tanke, hvor meget der skal til for at vælte den
nuværende bestyrelse, jeg er sikker på der kan samles et helt nyt hold
bestyrelsesmedlemmer til antenneforeningen.
Formanden har siddet der alt for længe, Torben Overgaard, og de
resterende er ligeså inkompetente, at man tror det er løgn.
Nogen der melder sig til hostile takeover i bestyrelsen i Århus
Antenneforeningen - med det mål at gøre foreningen mere attraktivt,
professionelt-styret, samt bedre samarbejde med Stofa?
|
Skrevet den: 09-Juni-2008 kl. 12:13
Bedre samarbejde med Stofa? Joh men tænk på hvorlænge det gik inden man i Århus Boligforeningerne/Stofa, ligesom accepterede indføre Pakkeløsninger.
Sagen er lidt kompliceret på grund af det netop ikke blev Hybrid Nettet der blev udbygget i midt 80'erne. Og Århus Historierne er altså ikke helt grundløse. "Små ATLETISKE mennesker, Athletion" Så at andre byer er mere på forkanten skal ikke forbavse nogen.
Hybrid Tv og Internettets manglende udbygning havde skam sine konkrete SOCIALE ÅRSAGER. Hvor der konkret står om Opbremsningen, ja dette er gemt rigtigt rigtigt godt.
|
Skrevet den: 09-Juni-2008 kl. 12:16
For hive en gammel kanin op af hatten.
Om man for 20 år siden kunne overtale Stofa til sende en Film kanal (Dekoderbetalt). Idag ER HD vel, nå ja, betalings- og krypterede kanaler som bare SKAL fordeles til kunderne!
Medmindre ønskerne fra leverandørsiderne er ______
|
Skrevet den: 10-Juni-2008 kl. 23:25
moho skrev:
Bedre samarbejde med Stofa? Joh men tænk på
hvorlænge det gik inden man i Århus Boligforeningerne/Stofa,
ligesom accepterede indføre Pakkeløsninger.
Sagen er lidt kompliceret på grund af det netop ikke blev Hybrid Nettet
der blev udbygget i midt 80'erne. Og Århus Historierne er altså ikke helt
grundløse. "Små ATLETISKE mennesker, Athletion" Så at andre byer
er mere på forkanten skal ikke forbavse nogen.
Hybrid Tv og Internettets manglende udbygning havde skam sine
konkrete SOCIALE ÅRSAGER. Hvor der konkret står om
Opbremsningen, ja dette er gemt rigtigt rigtigt godt. |
Det lader til du kender til kernen af hele problemmet med manglende
udbygning i Århus området.
Men stop da ikke her, fortæl videre !
|
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 09:59
En dag laver jeg en afstemning om hvor mange der rent kan læse og forstå MOHOs indlæg
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 16:04
På den måde som man her i Århus har anvendt Prøve programmerne, hvor ofte tror I man har nævnt muligheden for Stofa's Digitale Spejl og direkte skrevet:
Hvis I gerne vil beholde en bestemt prøvekanal [I min verden Sci-Fi] da lad os prøve overtale Stofa hertil via den digitale dekoder.
Og hvis dette har været gjordt, er det GÅET MIN NÆSE FORBI.
Så jeg gik bestemt ud fra at når HD kanalerne alligevel skulle kannaliseres digitalt/krypteret troede jeg da ikke Antenneforeningen var I M O D dette.
Eller med blinket i øjet, da HD er ønskekanaler sker der nada her i Århus. 
|
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 16:07
Om det hjælper hvis man kender én af Bestyrelsesmedlemmerne i Antenneforening Århus. Citeret " . . . kender vi hinanden"
|
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 16:12
Det er især datoen for mail-en det er værd hefte sig ved. 11.juni 2008
Re: Hvad nyt
mandag 25. juli 2005 08.40
< style>
Du har nu sendt mig 4 mails, hvad skal jeg med dem. Jeg kender dig ikke!!! (sådant noget ja det sårer altså 11. juni 2008)
Med venlig hilsen/Kind Regards,
Anders Andersen Jyllands Allé 50 8000 Aarhus C
Phone 45-86144431 Mobile 45-40104820
----- Original Message -----
From:
Sent: Sunday, July 24, 2005 4:02 PM
Subject: Hvad nyt
Kære
Citeret "What else is New".
Når nogen ting er så ganske klare, hvorfor skal der så være problemer alligevel ?. De ting som alle ved, men hvilken betydning får det på de parter der trods alt gerne vil have nogle indtægter.
Nu netop idag må jeg indrømme jeg ikke helt forstår problematiken om bl.a. fodbold i 2006, VM. Jeg troede det svage led i kæden var os TV seere som ikke havde Digitalt TV henholdsvis HDTV, og hvor der måske var problemer i kablerne. Og dog Canal Digital og TV 1000 sender de ikke deres film digitalt ?. Tidligere udtrykt med ordet "Komprimering".
Nu er der parter der siger ""Ikke alt vores udstyr er faktisk gearet til denne Opgradering af kvalitet."" Hvilken rolle DR plus KODA og Gramex også har spillet.
Vil her citere fra Århus Stiftstidende, fra for mange år siden. At formanden for Antenneforeningen Århus, Torben Overgaard er forretningsfører for Brabrand Boligforening.
Desuden opdagede jeg det med Tele- og Konkurrencestyrelsen samt Folketinget faktisk er godt tilfredse med situationen som den er i øjeblikket. # # Det med det kræver flertal i boligafdelinger at blive tilsluttede TDC. TV-Internet og så ordet konkurrence er noget mindre pænt udtrykt.# #
Med venlig hilsen
11. juni 2008 Hvis jeg ikke skulle have en eller anden ret til tale om HD og antenneforeningen Århus, hvem skulle så?
At min tilgang er så ekstrem dårlig at jeg aldrig ville opnå noget positivt _____ Hvad da hvis andre abonnenter har lige netop de positive henvendelser, hvad sker så?
|
Skrevet den: 11-Juni-2008 kl. 23:03
moho skrev:
På den måde som man her i Århus har anvendt Prøve
programmerne, hvor ofte tror I man har nævnt muligheden for Stofa's
Digitale Spejl og direkte skrevet:
Hvis I gerne vil beholde en bestemt prøvekanal [I min verden Sci-Fi] da
lad os prøve overtale Stofa hertil via den digitale dekoder.
Og hvis dette har været gjordt, er det GÅET MIN NÆSE FORBI.
Så jeg gik bestemt ud fra at når HD kanalerne alligevel skulle
kannaliseres digitalt/krypteret troede jeg da ikke Antenneforeningen var
I M O D dette.
Eller med blinket i øjet, da HD er ønskekanaler sker der nada her i
Århus.  |
Moho .. Kan du ikke prøve at gøre det lidt mere pædagogisk??
|
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 11:34
Jo og dog.
Hvorfor jeg dog aldrig har checket hvilke programmer Stofa og Youssi faktisk sender Digitalt. Det tog århundreder før DK4 kom på Stofa, så er ligesom vaccineret IMOD YouSee og alt dets væsen. Hvor mange YouSee tilhængere tror nogen der er blandt Stofa tilkoblede
Hvis jeg var til YouSee og skulle overtale en boligafdeling til et skifte, så kom jeg på den lukkede i ren frustration.
|
Skrevet den: 12-Juni-2008 kl. 12:30
Er dette mere pædagogisk?
http://blog.skraeppebladet.dk/2008/02/stofa-kabel-tv-bliver-endnu-dyrere/ - http://blog.skraeppebladet.dk/2008/02/stofa-kabel-tv-bliver- endnu-dyrere/
Læs især mindretallet tilgodeset.
|
Skrevet den: 18-Juni-2008 kl. 15:26
Og dette på en god måde Selv efter noget som syntes af meget er Vi dog fortsat enige om beholde Stofa (Telia) som TV udbyder. Og igen må jeg påpege jeg ingen interesse har i ændre herpå.
Og jeg mener have en forståelse ( ) for andre mener det samme.
Altså Beholde STOFA. dog kun 2 smiley'er da det er min personlige mening. Har for lidt berøringsflader med Boligafdelinger og Antenneforeningen Aarhus! Citeret "Kender Vi hinanden", jeg kender ingen personligt derinde.
|
Skrevet den: 19-Juni-2008 kl. 17:38
Er der nogen der forstår hvad MOHO skriver? Og Moho måske du ikke skulle hænge folk ud med mail adresser og navn i forums?
40" SonyX3500
40" Samsung F71
|
|