Print side | Luk vindue

Kompatible optage-indstillinger

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Teknik & Teori
Forumbeskrivelse: Generel teknik og teori.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=3365
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 03:23

Emne: Kompatible optage-indstillinger
Skrevet af: Kalle_dk
Emne: Kompatible optage-indstillinger
Skrevet den: 25-December-2004 kl. 21:38

Når jeg brænder en DVD på min Sony HX900 i SP kvalitet (2 timer), har jeg ingen problemer med afspilning i en ældre Sony afspiller (DVP-S7700). Hvis jeg derimod brænder i HSP kvalitet (1,5 timer), kan den "gamle" afspiller ikke læse skiven. Er det et generelt problem for "ældre" DVD-afspillere, eller er det bare min S7700 som ikke kan ?

Jeg mener at have afprøvet HSP-indspilninger på andre (men nyere) fabrikater DVD-afspillere, som ikke havde problemer med at afspille mine "hjemmebrændte" HSP-skiver.

Er der en forklaring på dette ?

-------------
Mvh Karl-Erik

Svar:
Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 26-December-2004 kl. 01:03

Det er ikke usædvanligt at ældre afspillere har svært ved at klare de høje bitrater. Årsagen er slitage og snavs i armen der bevæger laserdioden.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet af: Kalle_dk
Skrevet den: 26-December-2004 kl. 12:43

Tak for svaret MichaelS.

Så kan man jo begynde at spekulere over, hvordan fremtidens DVD-afspillere vil reagere på høje bit-rater, når de engang bliver "ældre". Vi kan nok kun håbe på, at kommende afspillere ikke har så svært ved at "styre" høje bit-rater, ellers er det jo en "kilden" sag at optage i høj kvalitet i nutiden, for senere at opdage, at man ikke kan bruge materialet til noget som helst; med mindre man da ofte udskifter udstyret !

-------------
Mvh Karl-Erik

Print side | Luk vindue