Print side | Luk vindue

Dreambox 600s opsætning for dummies.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Modtagelse og udstyr generelt
Forumbeskrivelse: Generelt om modtagelse af TV, radio og andet media
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33722
Udskrevet den: 29-Maj-2025 kl. 12:52

Emne: Dreambox 600s opsætning for dummies.
Skrevet af: rasmuzzen
Emne: Dreambox 600s opsætning for dummies.
Skrevet den: 11-Januar-2008 kl. 12:04

Alt på denne box kører her hos mig (er gået væk fra DB500S pga. streaming problemer mod servere).

Opsæt:

Gemini 3.6 (alt nyerer end dette har problemer med Diseqc switche, folkene bag, de ved det godt).

MGCamd som emulering. NewCamD vil ikke lige.

Opsættet fra out of the papkasse var som følger:

Flash boxen via dreamup fra http://www.i-have-a-dreambox.com/ - www.i-have-a-dreambox.com , dette med Genemi3.6 (der skal bruges et krydset seriel kabel).
Alt til boxen findes i øvrigt på i-have-a-dreambox.

Sæt satelitter op, søg transpondere. Jeg bruger altid http://www.lyngsat.com/ - www.lyngsat.com  til at finde mine data for transpondere.

Via plugin menu i DB600 hent MGCam plugin'et.
Via plugin menu i DB600 hent NewCamd config.

Ftp (via. eks. cuteFTP) mod boxen, hent newcamd.list filen (husker ikke lige 100% placeringen på dreamboxen).
Kender du ikke lige IP adressen så kik i opsættet på DB600Boxen.
Std. bruger / password er root og dreambox.

Editer filen med dit personlige setup mod din anden BOX der har dit originalkort siddende, hvis windows så aldrig notepad, altid write.

Der er monteret en 2.5" HDD i kassen.
Kassen foreslår selv extfs3 formatering.

Den optager som en drøm. Det virker fantastisk.
En fed feature er at HDD spinner ned rigtig hurtig når den ikke skal bruges, så kassen larmer ikke som en PC.

En fed lille PVR til små penge (gav 237 euro hos http://www.sat-trader.de/ - www.sat-trader.de ).

Kunne ønske at man kunne optage og se fra 2 forskellige kanaler på samme tid fra samme transponder.

MVH

Svar:
Skrevet af: Luckow
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 06:01
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Genemi 3.6 (alt nyerer end dette har problemer med Diseqc switche, folkene bag, de ved det godt).

Hvad er problemet da? Min 600 virkede i første hug, med Gemini 4.0 og en Spaun switch, og har ikke observeret nogle problemer. Har også en kammerat med samme setup, pånær han har en anden switch.

Mit eneste umiddelbart problem er, at det endnu ikke er lykkedes mig at streame TV til min PC'er.

Skrevet af: rohde
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

[QUOTE=rasmuzzen]

Mit eneste umiddelbart problem er, at det endnu ikke er lykkedes mig at streame TV til min PC'er.

Jeg har aldrig haft problemer med at streame, og har gjort det på både Windows og Linux.

Jeg antager, at du kører Windows, så her er 2 ting du lige kan prøve.

1. Hent VLC (http://www.videolan.org/vlc/) og installer den med browser-plugins. Prøv så at streame direkte inde fra web-interfacet.
2. Prøv evt. at disable din firewall.

Glemte lige at nævne, at jeg bruger Firefox som browser.

Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 16:22

Hmm, jeg har nu kun brugt to nætter på at få min diseqc 4-1 switch til at virke. Dette forgæves.

No providers found...... på alt andet end A/A

Jeg har set mange andre på forum der stadig kører 3.6 fordi mode A/B og B/A ikke virker.

Jeg har ingen problemer med org. imaget til boxen.
Men hvis du betvivler min viden og forsøg er det ok.

Indlægget var bare fordi de fleste sider der har de vise sten om diseqc er på tysk.

Ang stream. Jeg har nu samme hardware i den anden ende nu som med box 500. Og der er ingen problemer med optagelser. Jeg havde held een gang, med en tegnefilm der blev sendt i en meget lille opløsning (meget mindre end 720).

Luckow - Du skal mounte med CIFS ikke med SMB, det virker ikke. Og ja, slå din firewall fra inden i services når du skal forsøge dig frem.
Det er meget vigigt der på din windows share ligger en folder der hedder movie eller movies (opret dem begge to og se hvilken den bruger så er du sikker).

Det er nemmest at arbejde med mounts af CIFS shares på boxens hjemmeside.

MVH

Skrevet af: abadabadoo
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 16:50
Jeg forstår ikke du har problemer med Diseq på DB600 med Gemini. Jeg var ude at montere en 4 LNB parabol på DB600S m. Gemini 4,0 og det virkede uden problemer. Jeg har monteret mange men aldrig haft problemer med diseq. Og det er vel og mærket med billige Diseq.

Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 12-Januar-2008 kl. 18:04

Hejsa måske forkert sted at spørge. Men har en selector box i øjeblikket og overvejer mine muligheder . Er kvaliteten med en dreambox god ?? og er det muligt at sætte op, nu kan jeg se du har lavet en opsætning for dummies. Men hvor meget skal man investere i en god dreambox - og hvad får man ud af det. Har søgt lidt rundt omkring, men hvis der er nogen der vil sende mig en Privat mail er det også fint.

mailto:hansenjon@hotmail.com - hansenjon@hotmail.com

Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 15:51

De kører fint som selector.
Du skal så bruge en Dreambox X00 C model og et kort fra YouSee.

Jeg ville stadig vælge 600 modellen mht. Harddisken. At give 3-4000 for en DB når nu en til 1700 kr. + HDD gør arbejdet lige så godt....

Hvorfor PM, har du noget at skjule for omverdenen.

MHT Diseqc switch, så må jeg jo prøve igen. Jeg kunne jo også bare køre med A/A og B/B til Thor og sirius, når nu de virker. Gør du noget specielt i softwaren når du skal finde satelitter.

Jeg har prøvet custom, og softwaren vælger selv tilbage og glemmer mine spec. opsætning.

MVH

Skrevet af: BunnY
Skrevet den: 13-Januar-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Luckow Luckow skrev:

Genemi 3.6 (alt nyerer end dette har problemer med Diseqc switche, folkene bag, de ved det godt).

Hvad er problemet da? Min 600 virkede i første hug, med Gemini 4.0 og en Spaun switch, og har ikke observeret nogle problemer. Har også en kammerat med samme setup, pånær han har en anden switch.

stream kører perfekt både med 500s/c og 600s/c med bitcontrol fra www.bitcontrol.com her streamer man til sin windows media player

jeg kører selv med det på en 500c

-------------

Skrevet af: Luckow
Skrevet den: 14-Januar-2008 kl. 07:24

har ingen problemer med org. imaget til boxen.
Men hvis du betvivler min viden og forsøg er det ok.

Sådan var det slet ikke ment, det var bare nyt for mig at der skulle være DiSEqC problemer.
Jeg kører dog kun med en 2-1 switch, ved ikke om det gør forskellen.
Men jeg har bare valgt '2 satelliter vi DiSEqC A/B', og så Thor på DiSEqC AA og Sirius på AB.

Mht. streaming, så havde jeg allerede brugt CIFS, men ikke slået min firewall fra, må lige prøve at rode med det igen. Det kan være jeg vender tilbage så, med nye spørgsmål hvis jeg stadig ikke kan få det til at virke.

Skrevet den: 14-Januar-2008 kl. 15:10

BunnY, hvordan kan man så lave en optagelse.

Er disse filer fra bitcontrol "rettelser", en svensker sælger tweaks til 500 boxen, der gør netkortet hurtigere, men det er så ikke samme box mere.

Men dit link er da interessant syntes jeg. Hvad med undertekster i MediaPlayeren.

MVH

Skrevet af: BunnY
Skrevet den: 14-Januar-2008 kl. 22:43
man kan godt optage via bitcontrol når man starter det, kommer der en lille menu op hvor man kan zappe i boxen og trykke record hvor efter den optager i en folder du har valgt ---jeg bruger ikke den måde til at optage med der har jeg lavet et cifs mount til en NAS server(netværksdisk) så virker den som som hardisk for min db i stue og i soveværelse samtidig

ang undertekster med bitcontrol har jeg ikke leget med det da det er hovedsagligt fodbold jeg bruger det til imens jeg spiller en poker hånd på min com. så er det meget hyggeligt at have kørende i et andet vindue imens også kan konen også se noget andet på tv imens

-------------

Skrevet den: 24-Februar-2008 kl. 17:38

abadabadoo
Den 4/1 switch du skriver om. Hvad er det for en og hvor er den købt.

Har nogen prøvet det nye 4.3 image. Det triller her, men jeg kan stadig kun finde sats på port 1.

MVH

Skrevet den: 08-Marts-2008 kl. 09:22

Endelig kører det. Jeg har investeret i en Spaun 411 Diseqc 2.0 kompaibel switch. Endelig kan der søges satelliter. 

Jeg ved ikke om det er 2.0 der gør det, men de 3 andre switche jeg har prøvet var bare no-go.

Har lagt Gemini 4.30 på, og har lige konfigureret MGCamD 1.29(a)
Jeg laver lige en ny miniguide til mgcamd, for som altid er der skrevet rigtig meget ævl om emnet på nettet om config filer til MGCamD 1.29.

Vender tilbage når jeg får tid.

MVH

Skrevet af: flyby2
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 18:56

Endelig kører det. Jeg har investeret i en Spaun 411 Diseqc 2.0 kompaibel switch. Endelig kan der søges satelliter. 

Jeg ved ikke om det er 2.0 der gør det, men de 3 andre switche jeg har prøvet var bare no-go.

Har lagt Gemini 4.30 på, og har lige konfigureret MGCamD 1.29(a)
Jeg laver lige en ny miniguide til mgcamd, for som altid er der skrevet rigtig meget ævl om emnet på nettet om config filer til MGCamD 1.29.

Vender tilbage når jeg får tid.

MVH

Hey

Er der noget nyt ?

Jeg sidder og kæmper med sådane 600model.

Den vil ikke tage mit canal digital kort.
aggg hvor jeg hader at være låst fast her... :)

Skrevet af: Jacob P
Skrevet den: 11-Juli-2008 kl. 21:42
Prøv CCcam syntes den virker rigtig godt både til CD og VIA på min 800HD og 7020

Print side | Luk vindue